За "БДЖ Товарни превози" отново се търси купувач (допълнена)

За "БДЖ Товарни превози" отново се търси купувач (допълнена)

© Юлия Лазарова



Министърът на транспорта Ивайло Московски е подал предложение в Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол за раздържавяването на "БДЖ Товарни превози", съобщава в. "Преса".


Процедурата беше спряна по времето на кабинета "Орешарски". Тогавашният министър на транспорта Данаил Папазов още при встъпването си в длъжност обяви, че приватизацията на дружеството спира без да обясни логиката на това решение.


В интервю пред "Труд" изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров изразява скептицизъм, че ще се намери купувач на компанията. той посочва, че причините за това са комплексни. Една от тях е, че тази дейност не е на печалба през последните години. В същото време на границата между Словакия и Украйна се изгражда център за движение на стоки от Азия към Европа. "Така че стоките от Китай ще влизат в Европа през Централна Европа, а не през Балканите, както ние си го представяхме", посочва той.


През отиващата си година беше спряна приватизацията и на АДИС, на Българска фондова борса и на "Централен депозитар". Така от заложената програма за приходи от 308 млн. лв. от приватизация не се реализирани почти никакви, посочва изданието.

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Имам чувството, че този министър е назначен само за това - да продаде БДЖ - Товарни превози.
    В този смисъл - последователен е.
    И доста упорит...

  2. 2 Профил на Пакоджет
    Пакоджет
    Рейтинг: 334 Весело

    1 гласуване в парламента първи път, втори път, продадено! На Христо Ковачки!

    Пакистанец кара джет ;)
  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    За един лев или за едно евро,това е нормалната оферта.

  4. 4 Профил на Колаборационист
    Колаборационист
    Рейтинг: 955 Разстроено

    Българското Държавно Животно ....

    Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !
  5. 5 Профил на Стажанта
    Стажанта
    Рейтинг: 432 Весело

    Дебеличкия да купува какво чака?? Или няма кой да го кредитира?

    В минутата в която ДПС имат министър председател си късам паспорта!
  6. 6 Профил на w22
    w22
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Мда, нашето правителство трупа приходи само от продажба на разорени държавни активи, което си е направо топ-левъл мениджмънт. Първо го разорява, после го продава на много низка пазарна стойност, после се чуди от къде да вземе средства, а има и такива, които се гордеят с приватизацията. С какво да се гордееш?! Вече 25 години правителствата живеят от факта, че дават всичко за приватизация налява и надясно...егати и управлението егати и националния интерес. Аз мислех, че ролята на политика е да работи за просперитета на такива предприятия, които да трупат кинти в бюджета ни.. Надявам се да става въпрос само за вагоните на БДЖ, а поне инфраструктурата да остане държавна за да остане някакъв приход от такси и транзити, също не разбирам как още никой не е проверил всички обслужващи договори към БДЖ транспорти, та там 99% от договорите с частни фирми са по-скоро за източване, а не друго... Нищо не остана в тази държава, едвам сме 7 млн, а имаме и най-раздутата бюрокрация в Европа. Прокуратурата просто не съществува, на опашката сме в Европа. Нито един съден политик и държавник в България вече 25 години, по тази логика излиза, че всички са си свършили работата безупречно..е тогава защо сме на това дередже?!

  7. 7 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    Много бързо го източиха. Що не вземат да го национализират, държавата да налее 1-2 милиарда лева и след това да го продадат на Ковачки за 10 милиона? Хайде, от мен да мине, може и на Гергов.

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  8. 8 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#6] от "delfino":

    Инфраструктурата е в друга компания.

  9. 9 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 627 Весело

    Е сега баш по Коледа ......Руснаците живо се интересуват от ЖП компании в района....Точеха за гръцките железници, ама нещо се разсъхна работа. Всяко действие на герберастията е я кражба, я национално предателство....и не само те - почти цялата пасмина в параламента е затова ...

  10. 10 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    той посочва, че причините за това са комплексни.
    ---
    хахаха, все едно е майор Иванов от ШЗОто:
    - Какъв характер имат причините за избухване на 1вата световна война?
    Единствено правилния отговор:
    - Причините имат комплексен характер!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  11. 11 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1314 Неутрално

    Рушител на железницата!

  12. 12 Профил на w22
    w22
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Нали имахме едно румънско цигане, което искаше да го приватизира преди година две, ог GFR Най-гадното е, че нашите направиха всичко възможно да му го дадат..даже някои си останаха с хонорарите въпреки провалената сделка, но слава богу, че румънците го усетиха и си го осъдиха по бързата процедура, сега го пуснаха по коледа домашен арест да си види децата и догодина започва ново дело. Не знам кога в БГ освен съден политик ще имаме и съден милиардер..както във ВЕЧЕ Белите държави, които през '89 бяха зад нас, а сега ги гоним...то ние всъщност никой не гоним, сами си се въртим в кръг.

  13. 13 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Всички превози транзит през България да са само по железниците, примерно, да не рушат пътната инфраструктура и природата.

    Те ви работа за БДЖ товарни превози, пък ще го набиете и на турците, които цакат нашите превозвачи както могат.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  14. 14 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 522 Неутрално

    КОЙ иска влакче за коледа...?

  15. 15 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    Ковачки или Пеевски, КОЙ ще е купувача?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  16. 16 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 421 Неутрално

    България е единствената държава в света, в която петролна рафинерия - Нефтохим работеше на "загуба"/преди приватизацията, поради което и беше приватизирана/. С товарните превози на БДЖ картинката е същата. НяКОЙ здраво ще спечели. Имаше един списък със забранени за приватизация стратегически за държавата сектори, фирми и производства. Защо БДЖ не е в този списък? В ЕС единствена Англия по времето на Тачър направи приватизация на железниците. Опитът се оказа неуспешен. Много скоро след това ги деприватизираха. Значи за личните пенсионни вноски на гражданите, държавата е "дъбър стопанин" а за железниците не е!

  17. 17 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1302 Любопитно

    Интервютата в Преса и в Труд.

    Пеевски ли ще купувач?

  18. 18 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#6] от "delfino":

    От държавни предприятия само се краде. В товарни превози вече има и други фирми, а БДЖ доказва, че там не може да се конкурира. Трябва и в пътнически превози да има и други фирми. Но, все пак, предполагам правиш разлика между БДЖ и НКЖИ.

  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално

    До коментар [#16] от "subaru":

    Ето примери за фалирали петролни рафинерии извън България: http://beniciaindependent.com/list-of-refineries-that-have-been-shut-down-saved-or-sold-in-past-5-years/

    SHUT REFINERIES:

    DARTMOUTH, NOVA SCOTIA, CANADA
    Owner: Imperial Oil Ltd
    Capacity: 88,000 BPD
    Imperial said in June 2013 it was unable to find a buyer for its Dartmouth, Nova Scotia, refinery after putting it up on sale more than a year ago, and will instead convert the facility into a terminal operation. The refinery is Imperial’s least-profitable operation as it uses high-priced imported crude oil. Imperial is controlled by Exxon Mobil Corp.
    ++++

    PORT READING, NEW JERSEY, USA
    Owner: Hess Corp
    Capacity: 70,000 BPD
    Hess shut down its Port Reading refinery at the end of February, 2013, the second such facility the company was forced to shutter over the last year, marking the company’s exit from the refining and terminal business.
    ++++

    ARUBA REFINERY, ARUBA
    Owner: Valero Energy Corp
    Capacity: 235,000 BPD
    Valero decided to convert the refinery into a crude oil and refined products terminal in September 2012 after failing to find a buyer for the plant.
    The refinery had been idled since March 2012 due to weak profit margins since it processes heavy sour crudes it bought at a higher cost. Chinese oil giant PetroChina was said to be among strong bidders for the refinery.
    ++++

    ST. CROIX, U.S. VIRGIN ISLANDS
    Owner: Hovensa LLC, a joint-venture between Hess Corp and state oil company Petroleos de Venezuela
    Capacity: 350,000 BPD
    Hovensa first reduced rates from 500,000 bpd and then shut the refinery in February 2012. The government of the U.S. Virgin Island objected to the shutdown and in April 2013 said it had agreed to a 14-month sales process with Hovensa LLC, during which time the company could use the plant as a terminal.
    The refinery had been powered by fuel oil rather than cheap natural gas because its isolation in the Caribbean mean gas imports are not available. That fact contributed to Hovensa making a loss of $1.3 billion in the last three years of its operation and any future owner will have the same problem to contend with.
    ++++

    MARCUS HOOK, PENNSYLVANIA, USA
    Owner: Sunoco Inc, part of Energy Transfer Partners LP, Sunoco Logistics Partners LP, which is part owned by Energy Transfer Partners.
    Capacity: 178,000 BPD
    Sunoco shut the refinery in Marcus Hook, Pennsylvania, in December 2011, due to excess capacity and poor margins. Sunoco Logistics then bought the refinery in April 2013 for $60 million and plans to turn it into a natural gas liquids hubs to take advantage of the nearby Marcellus and Utica shale plays.
    The company received no offers for the plant as a refinery. Sunoco is processing natural gas at the plant.
    ++++

    YORKTOWN, VIRGINIA, USA
    Owner: Western Refining
    Capacity: 66,300 BPD
    Western Refining shut the refinery in September 2010 because of poor refining margins. The site was subsequently sold to Plains All American in December 2011 and is currently in use as a terminal.
    ++++

    EAGLE POINT, NEW JERSEY
    Owner: Sunoco Inc, part of Energy Transfer Partners LP.
    Capacity:145,000 BPD
    Sunoco shut the Eagle Point refinery in November 2009, the first of the casualties of weak demand and slim profit margins among Atlantic Basin refineries. The site, which is connected under the Delaware River to Sunoco’s other sites, Philadelphia and Marcus Hook (see above), is a terminal with capacity to receive barges of Bakken crude from Albany.
    ++++

    BERRE, FRANCE
    Owner: LyondellBasell
    Capacity: 105,000 BPD
    In January 2012, LyondellBasell mothballed the refinery in southeastern France having been unable to find a buyer for the plant since it began a sales process in May 2011.
    ++++

    CORYTON, ESSEX, UNITED KINGDOM
    Owner: Petroplus
    Capacity: 175,000 bpd
    A joint-venture of UK Ltd, Vopak and Greenergy bought the refinery from Petroplus and converted it into a terminal in June, 2012. The refinery had stopped processing crude in May last year after its estimated $1 billion price tag failed to attract buyers.
    ++++

    TEESSIDE, UNITED KINGDOM
    Owner: Petroplus
    Capacity: 117,000 bpd
    Petroplus idled the plant in April 2009.
    ++++

    PETIT-COURONNE REFINERY, NORMANDY, FRANCE
    Owner: PetroPlus
    Capacity: 161,000 bpd
    Petroplus announced in April 2013 that it will shut the refinery after bids to buy it were rejected as unfeasible by the plant’s administrator.
    ++++

    REICHSTETT, FRANCE
    Owner: Petroplus
    Capacity: 85,000 bpd
    Petroplus closed the refinery in eastern France in the second quarter of 2011. The least profitable of the plants in the PetroPlus refinery stable, the refinery was converted to become a terminal.
    ++++

    DUNKIRK, FRANCE
    Owner: Total SA
    Capacity: 150,000 BPD
    A French court authorized oil major Total to permanently close the refinery in late October 2010 and proceed with plans to develop non-refining activities on the site.
    ++++

    WILHELMSHAVEN, GERMANY
    Owner: ConocoPhillips
    Capacity: 260,000 bpd
    ConocoPhillips put the simple, hydroskimming refinery up for sale in July 2010. It was bought a year later by private Dutch company Hestya. It is currently being used as a terminal.
    ++++

    CREMONA, ITALY
    Owner: Tamoil
    Capacity: 90,000 bpd
    Libya’s Tamoil shut the Italian refinery at the end of March 2011 and said it would pursue plans to convert the plant to a storage site.
    ++++


    REFINERIES FOR SALE:

    MILFORD HAVEN, UNITED KINGDOM
    Owner: Murphy Oil
    Capacity: 130,000 BPD
    U.S. oil firm Murphy Oil Corp said it would sell the plant to focus on oil and gas exploration and its U.S. retail business. In its first quarter earnings, announced in May 2013, the company said it continues to look for a buyer.
    REFINERIES SAVED:

    PHILADELPHIA, PENNSYLVANIA, USA
    Capacity: 330,000 BPD
    Current Owner: Philadelphia Energy Solutions
    Former Owner: Sunoco Inc. Philadelphia Energy Solutions is the largest refinery on the U.S. East Coast and is a joint venture of Carlyle Group LP and Energy Transfer Partners, which bought its former owner, Sunoco.

    Sunoco and Carlyle reached a deal in the summer of 2012 to keep the plant running with Carlyle overseeing daily operations while Sunoco retained a minority stake in return for its refinery assets. JPMorgan Chase & Co’s commodities division would supply the refinery with crude and non-crude feedstocks and purchase fuel produced by the plant for offtake.

    Regional legislators, refinery unions and industry operators lobbied against the plant’s shutdown arguing that fuel shortages in the East Coast after the plant’s potential shutdown could create fuel shortages and hurt U.S. national security.

    Mike Mergen/Bloomberg News

    Mike Mergen/Bloomberg NewsSunoco Inc.’s Philadelphia Refinery stands on the banks of the Schuykill River in Philadelphia, Pennsylvania.



    TRAINER REFINERY, PENNSYLVANIA, USA
    Capacity: 185,000 BPD
    Current Owner: Monroe Energy LLC, a subsidiary of Delta Air Lines
    Former Owner: ConocoPhillips, which later spun off its refining and downstream arm Phillips 66 Delta bought the refinery from Conoco Phillips in spring of 2012 in order to control its jet fuel costs, which had reached $12 billion in 2011. The refinery has not yet become profitable But Delta said it expects the plant to turn a profit of $75 million to $100 million in the second quarter. It expects to use 50,000 bpd of cheap shale oil from the Bakken formation in North Dakota by the end of 2013.

    Delta has a contract with BP Plc for crude supplies and former owner Phillips 66 to sell or swap products other than the jet fuel that the airline needs.

    Jeff Topping/Getty Images

    Jeff Topping/Getty Images



    CRESSIER REFINERY, SWITZERLAND
    Capacity: 68,000 BPD
    Current Owner: Varo Energy Holding, a joint venture between Vitol and Marcel Van Poecke, co-founder of PetroPlus, and founder of AtlasInvest.
    Former Owner: Petroplus Vitol, the world’s largest oil trader, formed the joint venture to buy the refinery in June 2012, six months after Swiss-based Petroplus filed for insolvency. The refinery was fully operational by July that year.

    ANTWERP REFINERY, BELGIUM
    Capacity: 107,500 bpd
    Current Owner: Gunvor, Swiss-based trading house
    Seller: PetroPlus Swiss-based trading firm Gunvor, co-owned by Russian tycoon Gennady Timchenko, bought the refinery in March 2012 from insolvent Petroplus to expand its infrastructure footprint in Europe’s largest oil trading hub. The purchase also provides Gunvor with “bricks and mortar” assets, giving it a reason to hedge exposure to physical markets ahead of stringent regulations on derivatives trading.

    Jock Fistick/Bloomberg

    Jock Fistick/BloombergStorage tanks are seen at the Antwerp oil refinery.



    INGOLSTADT REFINERY, GERMANY
    Capacity: 100,000 bpd
    Current Owner: Gunvor
    Former Owner: PetroPlus Gunvor bought the refinery from insolvent Petroplus in May 2012 and began operating the plant that August. The refinery had been in stand-by mode for seven months before the deal.

  20. 20 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1157 Весело

    Щом и руснаците са се отказали , финасите на товарното бедеже не са ич добри

  21. 21 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1157 Любопитно

    Ако днес Лукойл работи на печалба, защо никога не са плащали данък печалба?

  22. 22 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Печеливша компания всеки може да продаде. Туй не е геройски ход на правителството. ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ е добра покупка, макар в последно време да е умишлено закопан или нарочно подготвен за продажба.

  23. 23 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#19] от "Ф.Нинов":

    Благодаря! В последните 5г. много бизнеси фалираха. Включително и петролни. По различни причини, политически, спекулативни, преструктуриране на компании, лошо управление, умишлени фалити, либийски, иракски и сирийски връзки. Продължавам да твърдя, че най - голямата рафинерия на Балканския полуостров, "Нефтохим", ако преди приватизацията и е работила на "загуба", то това е било предизвикано умишлено от тези, които са я управлявали. Резултатът е известен на всички.

  24. 24 Профил на tochka87
    tochka87
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Стара песен със стари муцуни.

  25. 25 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3477 Неутрално

    Тези вечни язви като БДЖ, Български пощи, Летище София, ВМЗ, Топлофикация София, ТЕРЕМ... трябва да бъдат затворени за 2-3 месеца и да ги забравим. 25 години се забави тази задача. Платихме ги по 100 пъти от джобовете си.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  26. 26 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3477 Неутрално

    [quote#2:"42"]1 гласуване в парламента първи път, втори път, продадено! На Христо Ковачки![/quote]

    Секторът на товарните превози е отворен и на него здраво вършеят още 5-6 български, румънски, германски и австрийски компании. Има ли конкуренция, олигарсите бягат надалеч. За тях им дай да уредят нещо покрай държавата, с фиксирани като за тях цени и с отстрелване на конкуренцията чрез манипулирани тръжни условия.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  27. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално

    До коментар [#23] от "subaru":

    В българските форуми често се повтаря мита как видители никъде освен в България нямало фалирали рафинерии.
    В действителност обаче нефтени рафинерии фалират навсякъде по света - особено в периоди на скъп нефт.

  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    Пеевски likes this

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8966 Неутрално

    С колко милиона вече е вътре "БДЖ Товарни превози"?

  30. 30 Профил на w22
    w22
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#18] от "4ove4encence":

    Да, но една държава не може да живее само от акцизи и данъци...това е относително. Трябва и нещо, което да работи. В България остана ли нещо с държавно участие, което да кажеш, че не трупа дългове и тегли заеми, а да донася печалби от порядъка на 500 млн- 1млрд +. Това с Лукойл и НЕК не го брой, там е....

  31. 31 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#30] от "delfino":

    Всъщност, може. Защо може? Защото мога да ти изброя много много държави от Западна Европа, които нямат държавни компаниии, както и по-далеко (САЩ например). В Китай пък даже нямат и социална система, ако си безработен - КРАЙ! Или си намираш нова работа, или стоиш без пари и се надяваш да спечелиш тотото (за което също ти трябват пари), няма такова нещо 6 месеца да вземаш пари от бюрото по "труда".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK