Седем месеца трябват на "Холдинг БДЖ" да спре нерентабилните влакове

Седем месеца трябват на "Холдинг БДЖ" да спре нерентабилните влакове

© Цветелина Белутова, Капитал



Спирането на нерентабилните влакове и съкращаването на служители на "Холдинг БДЖ" ще отнеме около седем месеца. Това съобщи изпълнителният директор на компанията Владимир Владимиров в интервю пред "Труд".


Причината за това е намалената с 40 млн. лв. държавна субсидия за дружеството за идната година, което налага спирането на съществуващи в момента влакове и съкращаването на служители.


Владимиров допълва, че на съкратените служители трябва да се изплатят по 6 заплати, независимо от размера на субсидията.




Той допълва, че съкратените преди време нерентабилни влакове при кабинета "Орешарски" отново са били върнати в разписанието.


"Съжалявам за това, че нямаше последователност при провеждането на реформите, които започнахме. Практически те са или забавени, или напълно спрени", анализира Владимиров, който оглавяваше БДЖ и при предишния кабинет "Борисов".


Той посочва и че е изоставен процесът по съкращаване на служители, при който на мястото на пенсионираните, не се назначават нови хора. Изоставена е и продажбата на ненужни активи.
В момента отново са изготвя план за това.


В момента дълговете на компанията са 565 млн. лв. като 375 млн. лв. от тях са към банки. Владимиров посочва, че капиталовата субсидия от държавата ще се използва за погасяване на част от заемите, тъй като е късно да се планира придобиването на активи.


Владимиров не е оптимист, е компанията в обозримо бъдеще ще може да купи нови вагони.

Ключови думи към статията:

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2128 Весело

    Както много пъти обяснявам,като няма пари за нови вагони и локомотиви,БДЖ ще фалира.Просто и ясно.Както гласеше един стар лозунг от комунизма:Икономията е майка на мизерията.Може и да не е вярно ама е истина.

  2. 2 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    "Експертите" на Орешарски така омазаха всичко, че не можем да се оправим поне 4 години.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  3. 3 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    БДЖ промоция: пътувате двойно по-дълго на същата цена.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  4. 4 Профил на nando
    nando
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Владимилов го харесвам и подкрепям. Но цялото му интервю е повлияно от мухлясалата обстановка в БДЖ. Много песимистично и минорно. Един мениджър и бизнес лидер трябва да има ВИЗИЯ и КОНЦЕПЦИЯ как да изглежда неговата фирма. Да предлага МЕЧТА и визия, а не да говори колко е окаяно положението(това всички го виждаме и знаем). Ако аз давах интервюто щях да акцентирам върху план за скоростна железница, заеми от банки за развитие и инвестиции. Щях да оплюя здраво автобусите и нефтените превози. Абе много неща! Някак си един млад лидер не трябва да се поддава толкова на нефелната обстановка в момента и да иска да прави държавното печелившо(то ако беше отдавна да са го приватизирали Доган и Костов), а да акцентира върху БЪДЕЩЕТО и как иска да изглеждат нещата - от икономическа, инфраструктурна и социална гледна точка.

  5. 5 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    ГЕРБ-гробокопача на БДЖ!

  6. 6 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1866 Неутрално

    "В момента дълговете на компанията са 565 млн. лв. като 375 млн. лв. от тях са към банки. "

    Аз мисля, че нетните активи на БДЖ са много под 500 милиона. Така, че всички данъкоплатци ще спечелим ако БДЖ фалира. Работниците ще получат 6-те си заплати от масата на фалита. Ако стига - добре, ако не - ще духат супата. Кредиторите хич не ги виждам как ще успеят да си върнат заемите.

    След като БДЖ фалира най-добре ще е отделни линии да се дават на концесия като при автобусните превози. Така ще има повече конкуренция, което няма как да не доведе и до по-добро качество.

  7. 7 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 637 Неутрално

    БДЖ е хранилка за някои остатъци от соц номенклатурата. Само приватизация!

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  8. 8 Профил на nando
    nando
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#6:"Николай Николов"]Кредиторите хич не ги виждам как ще успеят да си върнат заемите. [/quote]

    кредиторите ще си върнат много лесно заемите, ако Държавата инвестира в БДЖ. За да инвестира държавата трябва да има мениджмънт и синдикати, които не да се карат, а да предложат план, който да носи дивиденти на държавата и политиците - скоростни железници, екологичен транспорт, пренос на товари и тн (не разбирам от БДЖ). Иначе Бойко ще стане като Костов, който ликвидира БГА Балкан. Който разбрал, разбрал, който не е - ДА ДУХА СУПАТА!

  9. 9 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 704 Неутрално

    С други думи да спре напълно да функционира, защото едва ли има кой знае колко рентабилни влакове в БДЖ.

  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    За 108-ми път: няма никаква логика държавното разписание да се обслужва само от БДЖ. Трябва да се насрочат търгове отсечка по отсечка и да се каже колко е субсидията в момента, може ли някой да сваля надолу от нея. Гледайки как се разхищава, има сериозен потенциал за икономии. Така само за 1-2 години нови вагони може да има по всички линии, но те ще са на частните превозвачи, което никого не бърка с нищо

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  11. 11 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#2] от "today ":

    БДЖ си беше омазано и преди това. Десетки години безхаберие и замазване на статуквото, без всякаква инициатива за развитие и модернизация.

  12. 12 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    До коментар [#11] от "darkmanx_bg":

    Да, ама бяха тръгнали да правят някакви реформи, после Орешарски ги е спрял и е върнал пак старото положение.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  13. 13 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2193 Неутрално

    До коментар [#8] от "nando":

    Първо трябва да вземат мерки срещу пътниците без билет и даването на пари на ръка на кондуктора. Има линии, при които влаковете са пълни, а за 3 месеца са продадени 10 - на билета.

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  14. 14 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Тия ни хвърлят в оркестъра. Линиите не са нерентабилни, а накъсани. Презбалканската линия Горна Оряховица - Стара Загора от години е полуразрушена на няколко места, все я кърпят, като на увредените участъци извозват пътниците с автобуси. Това е голямо удоволствие: свалят ги с все багажа по средата на нищото, кибичат на крак около половин час, товарят се с багажа на автобуси, по заобиколни планински пътища ги откарват до участък с читава линия и там ги прехвърлят на друг влак. Това става и нощем. Понякога ремонтите траят с месеци и се знае предварително, та людете си правят сметката да не пътуват така, друг път всичко става внезапно, тръгнал си нанякъде. ама кога ще стигнеш ... твой проблем. Върхът на сладоледа тая година беше, че даже международния влак за Истанбул бе заменен с автобус, просто отиваш на гарата и там ти продават билет, с който се качваш на автобус, пътуващ по маршрута на влака. Добро решение за пътника, даже евтино, ама дотам да се сдаде БДЖ-то ...

  15. 15 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    Поредния /следва дума заради която ще ме изтрият/ върнат от ГЕРБ, който вместо да работи и развива поверената му структура, се чуди как да я съсипе. Намери нови клиенти за ЖП-то, не губи стари, КОЕ ПО-ТОЧНО НЕ тИ Е ЯСНО БЕ ???

  16. 16 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Впрочем, има планирани Европейски транскоридори не само за шосейния транспорт, но и за ж.п. мрежата. И е много любопитно как се връзва умишленото съсипване на железниците в България със задължението ѝ да построи частта от европейските ж.п. коридори на своя територия, какво финансиране се предвижда за тях, кой ще е изпълнителят и други все занимателни въпросчета.

  17. 17 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 409 Разстроено

    Напротив!
    За да оцелее БДЖ,трябва да пуснат двойно повече прилично ремонтирани влакове по всички линии, да ги ускорят, да се вържат към цените на автобусите и да возят поне с 40% по евтино от тях.

  18. 18 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 466 Неутрално

    За последните 40 години се назначаваха само кадри на БКП и ДС и резултатите са налице.Съсипан бе един голям транспортен отрасъл за сметка на автомобилния който се ръководи също от малко по умни кадри на горе споменатите.Докато собственика в случая държавата не прибегне до законното си право да потърси съдебна отговорност от некадърното управление на своята си собственост всеки един който и да застане ще продължава да го унищожава защото парите под масата са съблазнителни а и държавата не се грижи за собствеността си.

  19. 19 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 461 Неутрално

    [quote#2:"today "]"Експертите" на Орешарски така омазаха всичко, че не можем да се оправим поне 4 години. [/quote]
    Я по-добре анализирай какво направиха "експертите" на Борисов за 4 години в транспорта!!!
    Летище София започна да отбелязва ръст едва след бягството на ББ=
    Да напомняме ли в какво състояние остави БДЖ точно този хубавец на снимката? Как вместо да търси ефективни решения той се правеше на "човек от народа" в гръмки ПР акции - заставаше с работен гащеризон пред фрезата в ЖП депо София и се снимаше пред фотографите на придворните медии. Иначе от фрези разбира точно нищо - по образование е . . . детска учителка.
    А Йордан Недев спомняш ли си го - оня който каза че няма да спи докато не оправи железницата и търсеше "врагът в леглото"???
    смеееехххх

  20. 20 Профил на extrasho
    extrasho
    Рейтинг: 409 Неутрално


    БДЖ е "куче-касичка" още от времето на соца. И тогава мениджмънта не се занимаваше с нищо друго, освен с далавери.

    Компанията и в момента се използва само за източване на пари от бюджета.

    Лошата новина е, че Московски и Владимиров не им пука за железопътния транспорт. Те нямат друга визия, освен да цицат кинти. Това е тъжното в целата ситуация. А иначе, както имаме нормални автобуси, така можеше да имаме и нормали влкакове.

  21. 21 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 409 Гневно

    Ако ще съкращават,да не пипат железничарите!
    Чувал съм,че в БДЖ на всеки работник се падат по 4 началника....

  22. 22 Профил на extrasho
    extrasho
    Рейтинг: 409 Неутрално

    "Той посочва и че е изоставен процесът по съкращаване на служители"
    - напълно съм съгласен:
    вече десетилетия няма кой да съкрати такива като Владимиров.

  23. 23 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#2] от "today ":

    Не, за защитавам Орешарски. Не ме кефеше, но експертите на Борисов са от същия калибър. Калинка до калинка. Нищо не се променило, няма и да се промени скоро.

  24. 24 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7636 Неутрално

    Те влаковете скоро ще свършат,тука се запалил,там дерайлирал.По-добре пуснете повече влакове,а ограничете автобусите,така е направил Хитлер в Германия през 1934 година със закон.Не трябва да има дублиращи линии.Остава влака, а където няма,автобус.ЖП транспорта е по-евтин и по -чист.Но трябват модерни влакове.

  25. 25 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2215 Неутрално

    Досега няма кабинет, който да не е заигравал с железничарския синдикат! И този път ще е така. Да си припомним статистиката цитирана в "Господари на ефира" - 35% от личният състав в БДЖ НЯМАТ чисто съдебно досие. Убеден съм, че 100% от въпросните хора членуват в синдикатите! Както казваха в един филм: информация за размисъл...

    I Want To Believe
  26. 26 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 529 Неутрално

    [quote#24:"rosiraycheva50._"]По-добре пуснете повече влакове,а ограничете автобусите, [...] Не трябва да има дублиращи линии.Остава влака, а където няма,автобус.[/quote]
    Този закон е в пряк разрез с принципите на пазарната икономика, затова и най-сетне го премахнаха наскоро. Освен това има логика в него само, ако железниците са на сравнимо ниво спрямо автобусите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK