Прогноза за 2020 г.: По две жп трасета се очаква скоростта на влаковете да е 160 км/ч

Прогноза за 2020 г.: По две жп трасета се очаква скоростта на влаковете да е 160 км/ч

© Георги Кожухаров



Първите две жп трасета, инфраструктурата на които ще позволява движение на влаковете с до 160 км в час, се очаква да са готови до 2020 г. Това прогнозира в интервю за "24 часа" Милчо Ламбрев, генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура".


"Надявам се през 2020 г. да имаме трасета, които в 95 на сто от дължината им скоростта да е 160 км в час", посочва той.


Двете бързи линии се очаква да са София - Бургас и София - Свиленград, като разстоянието между тях ще се изминава за три часа и половина.




През новия програмен период, проектите, с които компанията ще кандидатства за финансиране, са жп линията Елин Пелин - Ихтиман и Ихтиман - Септември, Видин - Медковец, София - Елин Пелин, възел София. По програмата "Свързана Европа" се очаква да се финансира трасето София - Драгоман, съобщава Ламбрев.


За момента не е приоритет линията Русе - Варна, но за нея има проектна готовност.


Държавата би трябвало да има поне 15-годишна стратегия за развитието на този транспорт, коментира още Ламбрев. "Всички държави в ЕС дават мило и драго за жп транспорта, влагат много средства."

Ключови думи към статията:

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 626 Весело

    Дневник, да не почвате и рубрика "Прогноза на деня/седмицата/месеца/годината"?

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  2. 2 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1390 Неутрално

    Отново рязка граница северна/южна България. На север от Балкана вяно никой не живее.

  3. 3 Профил на Колаборационист
    Колаборационист
    Рейтинг: 938 Весело

    До 2020 ромовете ще изядат останалите трасета ...

    Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !
  4. 4 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#0:"статията"]през 2020 г. да имаме трасета, които в 95 на сто от дължината им скоростта да е 160 км в час[/quote]
    Аз си мислех, че ще трябва да го включвам в завещанието към внуците, обаче псолютно размислИх... И почвам да пестя за Гран Туризмо нов внос, та - живот и здраве - да повторя един експеримент на ТопГиър "С Бентли (?) в надпревара срещу влака" или каквото там беше (колата май беше спечелила в оригинала)!
    Хау!

  5. 5 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 796 Неутрално

    80км. на отиване и 80км. на връщане. Става.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  6. 6 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    Ох, как беше...Никой друг не може да ви даде това, което ние можем да ви обещаем...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  7. 7 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 554 Неутрално

    БДЖ се е превърнало в социален клуб. Колко е годишната субсидия на железниците?!
    Кремиковци вер.2.0

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  8. 8 Профил на Cvetan Rusev
    Cvetan Rusev
    Рейтинг: 402 Неутрално

    от свиленград явно има огромен трафик на хора .

  9. 9 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 554 Весело

    Пропуснах да добавя!
    А как се краде нафта?!
    Престижно е да си пазач на депо!

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  10. 10 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 750 Любопитно

    И когато орките откраднат релсите и влакът дерайлира с тази скорост какво ще правим?

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  11. 11 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Логиката на това да свързваш пристанище Бургас, а не пристанище Варна, ми се губи. През Варна минават над 10 мил. тона товари, срещу 3 през Бургас!

  12. 12 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    Браво! 2020 г. БДЖ ще влезе в 20 век...

  13. 13 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#7] от "dustman":

    Национална компания "Железопътна инфраструктура" е отделно дружество от БДЖ. А субсидиите за пътища и магистрали са в пъти по-високи от субсидиите за ж.п. транспорт.

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  14. 14 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 375 Неутрално

    София-Добрич с БДЖ-арката след влизането на новото разписание е 10 часа! Приблизително 700км, понеже влакът минава през Карлово! 70км/ч - новата промоция на БДЖ - за същите пари пътувате два пъти по-дълго!

    I shave with Occam's razor
  15. 15 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Дори за 200 км в час да са линиите,БдЖ няма машини който да се движат с тази скорост нито се предвиждат да имат.

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  16. 16 Профил на FracLabs
    FracLabs
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#11] от "ivanko77":

    Още не съм виждал товарен влак да се движи с 160!

    http://fraclabs.com
  17. 17 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1056 Весело

    Тая новина я чета от 20 години. Единственото, което трябва да се промени в нея е - "се очаква да са готови" не до 2020 г. , ами до 5-6 години. Тогава ще може да си се пуска произволно, редовно и без редакция.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  18. 18 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 910 Неутрално

    До коментар [#8] от "Cvetan Rusev":

    Гледай по-далеко от носът си. За там през лятото пътуват много турски емигранти от Германия и Австрия.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  19. 19 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3029 Весело

    "Надявам се през 2020 г. да имаме трасета, които в 95 на сто от дължината им скоростта да е 160 км в час", посочва той"
    верно? а сме едва 21 век . браво

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  20. 20 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#13:"WOI"]А субсидиите за пътища и магистрали са в пъти по-високи от субсидиите за ж.п. транспорт. [/quote]

    Да бе да, а данъците , таксите, акцизите от бензина и винетките , къде отиват. Държавата прибира по 4-5 милиарда лева от тези пера, а после като даде 1-2 ревете ау колко много пари е дала асфалт.

  21. 21 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2425 Неутрално

    А защо тогава бързат да закрият ЖП транспорта?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  22. 22 Профил на Cvetan Rusev
    Cvetan Rusev
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#18] от "Без соц":

    пътуват с автомобили, самолети и рядко с автобуси . не знам високо скоростен влак до софия да има, нито до северната граница на Турция , та да се говори за някаква връзка . не знам и някой да пътува до софия и от там да търси транспорт за турция , не съм чувал дори за такъв .

  23. 23 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7466 Неутрално

    Колко хубави пожелания, дано не си останат само пожелания за северозапада.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Всъщност,трасето София-Бургас и трасето София-Свиленград,ще изполват едно и също трасе!Една част до Свиленград е готова,та за какви две трасета става въпрос?Направете например София-Кулата или София-Видин!А и докато направят

    тия трасета със 160-те км.ч.,хората ще се движат с 1000км.ч.!

  26. 26 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Пффф, още през 1996-та имаше прогноза че до 2005-та София-Пловдив ще се пътува за 40минути. Айде не на нас тия!

  27. 27 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#2] от "Индиана":

    Абсолютно точен коментар.......

  28. 28 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 755 Весело

    До коментар [#11] от "ivanko77":

    Хайде,хайде,ще преместим 7-те милиона тона във Бургас,колко му е......

  29. 29 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 571 Неутрално

    За България жп транспортът е ефективен само за масови товари - но там пък скороста не е най-важното. Важна е непрекъснатостта на потока.
    За всички други товари не се рентира поради многото товарен-разтоварване.
    За пътници? Ако чакат да се изплати от пътници са големи веселяци - няма толкова пътници в България
    Не знам точно колко товари има от Турция за Европа, но надали ги возят с влак
    Въобще поредните бодряшки изказвания за вдигане духа на железничарите.

  30. 30 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 895 Гневно

    Много ще ми е интересно, въпросният господин да ни обясни защо трасето от Пловдив до Димитровград, което трябваше да е за 160 км/ч цялото, в края на краищата се оказа, че само няколко километра могат да поддържат влакове с тази скорост?
    Имам още няколко интересни въпроса:
    1.Разликата в парично изражение от текущото състояние до заветните 160 км/ч, в чий джоб влезнаха?
    2.Защо при Калояновец бързия влак се обърна на същото такова ново току що ремонтирано трасе?
    3.Изграждането и ремонта на всички жп линии по подобнат порнографска схема ли ще се правят, или наистина в НКЖИ и МТ смятат да започнат да работят като в нормалните страни?
    ...
    Имам и доста други въпроси, но са премесени с доста нецензурни изрази, та ще ги спестя....

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  31. 31 Профил на Европеец
    Европеец
    Рейтинг: 515 Разстроено

    Някога през 1866 година Османската държава наема английска консултанска фирма и мястото, което е посочено от англичаните като приоритет в изграждането на ЖП линия на Балканите е участъка Русе - Варна, или казано по друг начин - свързване на Дунав с Черно море, а сега през 2015-та това не било приоритет за България ...
    Поради това, че Румъния има добра ЖП свързаност до Констанца, то пристанището там има по голям стокооборот от двете български морски пристанища - Варна и Бургас взети заедно и Констанца се счита за Черномоското пристанище на Европа.

    "Освен това мисля, че Картаген(Русия) трябва да се разруши." Marcus Porcius Cato Censorius
  32. 32 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 684 Любопитно

    Знае ли някой какво стана с китайския проект за скоростна железница, която да свързва Пекин през Истанбул и Виена? Турците правят или направиха вече тунела под Босфора, който е част от това съоръжение. А ние по същото трасе ще вдигаме скоростта на цели 160 км. Да не се окаже, когато китайците го направят, че сме хвърлили едни кинти на вятъра за тази модернизация, а после да трябва да дадем още 3 пъти по толкова, за да я развалим и построим отново като за скоростен влак?

  33. 33 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 910 Неутрално

    До коментар [#22] от "Cvetan Rusev":

    От някъде трябва да се започне!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  34. 34 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 571 Неутрално

    № 3 и № 10 са улучили "ваксата"...Другите се заяждат с това, дето няма да стане...Важното е - да се покочорвим /гъделичкаме/...

  35. 35 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1346 Любопитно

    от 2006 не съм пътувал с влак в България, а това е грях, при положение, че пътуванията ги осъществявам с автобус/самолет, а с влак съотношението цена/удобство би било най-добро.

  36. 36 Профил на gdobranov
    gdobranov
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Един от основните проблеми на България е, че София на практика се намира в периферията на държавата, а почти всичкия бизнес е концентриран там. То на практика си е проблем и на София, защото повечето хора, които не искат да мизерстват в родните си населени места, са принудени да се преместят да живеят в София, а не да пътуват до столицата ежедневно, за да работят. Именно затова според мен е важно да се строят високоскоростни ЖП линии до и от София. Разбира се, това не означава, че хора от цялата страна ще могат да пътуват ежедневно до и от София, просто защото разстоянието си е факт, който няма как да бъде пренебрегнат. Но след появата на високоскоростни влакове, не малки градове като Пловдив, Пазарджик, Благоевград, Враца, Перник, Дупница и т.н. ще се окажат на най-много 1 час път от София, което би дало възможност на жителите им да работят в столицата и да пътуват ежедневно. Нещо, което е практика в Европа и САЩ.

  37. 37 Профил на Cvetan Rusev
    Cvetan Rusev
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#33] от "Без соц":

    от средата не е много удачно , не мислиш ли ....

  38. 38 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#36:"gdobranov"] да работят в столицата и да пътуват ежедневно[/quote]

    Знаеш ли колко со скъпи билетите за скоростните влакове? Ако ти се налага да даваш по 40 лв на ден за пътуване до София, месля си, че ще се откажеш.
    Ето ти тук един такъв за пример.
    https://www.thalys.com/de/en/

  39. 39 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#11] от "ivanko77":

    Констанца и Бургас са основни пристанища на ЕС в Черно море - Варна е за към 2030 -та година ...

  40. 40 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#11] от "ivanko77":
    Е то кво общо имат товарите със скоростните влакове?.Никой няма намерение да превозва товари със 160 км/ч.

  41. 41 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Двете бързи линии се очаква да са София - Бургас и София - Свиленград...
    Брех да му се невиди, да се чуди човек сега с влака ли, с бавреца ли да ходи на Слънчака! Тракия и Марица в ЖП вариант. После що имало разделение Север/Юг?

  42. 42 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    " ... За момента не е приоритет линията Русе - Варна ..."

    Чудесно. Отново трябва да благодарим на Митхат паша - най-мъдрият управник, който Русе някога е имал, че е построил линията до Варна. Е, разстоянието и сега се взема за същото време, както тогава (предполагам), но поне тогава е било приоритет да се свържат два големи града, макар и в периферията на тогавашната империя.

  43. 43 Профил на Европеец
    Европеец
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#42] от "gogo63":


    [quote#42:"gogo63"]да се свържат два големи града, макар и в периферията[/quote]

    Целта тогава е била да се свържат транспортно Дунав с Черно море, а сега целта е да свържем Черно море със .... София ....

    "Освен това мисля, че Картаген(Русия) трябва да се разруши." Marcus Porcius Cato Censorius
  44. 44 Профил на hgg21387465
    hgg21387465
    Рейтинг: 251 Неутрално

    НКЖИ се правят на ощипана мома. ЕС ясно е казал, кои са приоритетните проекти и трасета, които България трябва да развива. Останалото са чисто и просто интерпретации. Ако я кара така, България няма да вземе и лев. Останалите проекти да си ги финансират Турция и Русия. Нямам как да взимаш ЕС пари и да искаш да се отваряш към Русия и Турция, а да затваряш подстъпите към Централна и Западна Европа.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK