Тръгна процедурата за удължаването на "Хемус" до разклона за Плевен и Ловеч

Снимката е от участъка на "Струма" между Сандански и ГКПП "Кулата", която трябва да бъде пуснат до края на годината

Снимката е от участъка на "Струма" между Сандански и ГКПП "Кулата", която трябва да бъде пуснат до края на годината



Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" е започнала днес ограничена процедура за възлагане на обществена поръчка за проектиране и строителство за доизграждане на автомагистрала "Хемус" от края и при Ябланица до разклона за Плевен-Ловеч, съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Процедурата е от два етапа. Пресяването на потенциалните кандидати ще стана не база редица критерии, включващи професионален опит и финансов ресурс.


Преминалите етапа на преквалификация ще бъдат поканени да подадат същински оферти през второто тримесечие на 2015 г. При избор на изпълнител най-сериозна тежест ще има цената 75%, като останалите 25% са за техническата оценка. Срокът за изпълнение по всеки от договорите по двете обособени позиции е две години и половина.


По новата 60-километрова отсечка на магистралата ще бъдат изградени четири площадка за отдих, четири пътни възли, 18 мостови съоръжения, 3 тунела с обща дължина 2830 метра и осем броя археологически обекти в близост до проектното трасе. Прогнозната стойност на поръчката е 434 млн. лева без включен ДДС. Финансирането на проекта се предвижда в рамките на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 – 2020 г.




В интервю за Би Ти Ви в началото на месеца Лиляна Павлова каза, че се надява до лятото да има избрани изпълнители на двата етапа на 60-километровата отсечка на "Хемус" и ако всичко върви по-график удължаването от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч да е готов до есента на 2017 година.


Плановете на регионалното министерство предвиждат тази година трябва да е готов и пътния възел Шумен-Белокопитово на "Хемус", като магистралата в този район се удължи с осем километра. Министър Павлова уточни, че амбициозната задача е до 2020 година да се осигури финансиране за изграждане на частта от разклона на пътя Плевен - Ловеч, до сега направената част край Шумен, тоест оставащите 250 километра от "Хемус".


За тази година регионалният министър обеща 140 километра нови магистрали. Става въпрос за пускането на цялата магистрала "Марица" (80 километра), два участъка от "Струма", общо 55 километра (Дупница-Благоевград и Сандански-Петрич) и вече споменатата част край Шумен.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на icemax
    icemax
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Дано да я направят цялата възможно най-скоро!

    Определено северна част на България изостава от южната и има нужда от раздвижване.

  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4107 Неутрално

    25% за техническа оценка???

    Евала, Боце, евала Лиле!!!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на o1e
    o1e
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Не виждам с какво това трасе ще помогне на Северна България. Ще се ползва за пътуване на море от София до Варна, за друго не става. Евентуално някой плевенчанин може да се качи на нея, а другите?

  4. 4 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 459 Весело

    Ще дойдат БСП и ДПС на власт и пак ще изпапкат парите (защото асфалтът не се яде, те изяждат парите за асфалта).

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на Kaloian Petrov
    Kaloian Petrov
    Рейтинг: 222 Неутрално

    До коментар [#3] от "olelemaiko":

    Каквото и да е трасето, все ще има недоволни.

  7. 7 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#3] от "olelemaiko":


    [quote#3:"olelemaiko"]Не виждам с какво това трасе ще помогне на Северна България. [/quote]

    Например с намаляване на жертвите седно 30-40 човека годишно. Ускоряване на доставките с един час дневно. Намаляване на разходите за поддръжка на автомобилите на фирмите и гражданите. Работни места по изграждането и поддръжката. Гледай по-внимателно!

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  8. 8 Профил на Радойчо
    Радойчо
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Това с археологическите обекти не го разбрах.

    Пред боговете и фактите мълчат.
  9. 9 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#6] от "tufcho":


    [quote#6:"tufcho"]Каквото и да е трасето, все ще има недоволни.[/quote]

    По турско е имало немалко хора, които са твърдели че в Империята си ни е добре и няма никакъв смисъл да си правим държава. Точно такива е колил Левски, да се свети името му.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  10. 10 Профил на Normalen
    Normalen
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#7] от "misho73":
    Трудно ще те разбере какво му говориш. То толкова елемнтаризъм лъха от неговоя " гениален" извод, че удари не земята ами по-ниско от Марианската падина стигна.

  11. 11 Профил на o1e
    o1e
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#7:"misho73"]Ускоряване на доставките с един час дневно.[/quote]

    много ще се ускорят ако трябва да измина 270 км до София вместо 210 както е сега.
    До коментар [#7] от "misho73":

  12. 12 Профил на Normalen
    Normalen
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#11] от "olelemaiko":

    От каде са 210 км.?? Ако имаш предвид от Ловеч или от Плевен, явно никога не си пътувал от София до там и си много сбъркан с географията.

  13. 13 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1183 Любопитно

    От 1974 до днес, от "Хемус" са построени общо 150 км,а останалите 250 Лилето щяла да ги построи за 6 години.Плеснах с ръце и се прегърнах.

    АКО НЕЩО ПРИЛИЧА НА ДЕБИЛ,ДЪРЖИ СЕ КАТО ДЕБИЛ,ГОВОРИ КАТО ДЕБИЛ-ТОВА Е ДЕБИЛ.
  14. 14 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#11] от "olelemaiko":


    [quote#11:"olelemaiko"]много ще се ускорят ако трябва да измина 270 км до София вместо 210[/quote]

    Карай си по стария път, няма да го затворят. А и ще е по-малко натоварен. И освен това не посочваш начална и крайна точка. Ако за една начална точка има удължение, то за друга има съкращение, не е ли очевидно? Но понеже разбирам си от Северна БГ, ако искаш - организирай протест да НЕ се строи, или в краен случай да минава покрай твоя дворен клозет. Или си карайте по планинските пътеки, дано сте щастливи и доволни. Малко по на запад, в Северозапада точно по тази логика изчезнаха, самоунищожиха се. Останали са стотина хиляди бабички и те са на свършване (моята си я прибрах в Сф). Та така, насила хубост не става.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  15. 15 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Айдее, Тенекиеният хан пак ще стане най вървежната кръчма в региона 8-)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  16. 16 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#13] от "Майндърбайндър":


    [quote#13:"Майндърбайндър"]От 1974 до днес, от "Хемус" са построени общо 150 км,а останалите 250 Лилето щяла да ги построи за 6 години.[/quote]

    Не беше ли същото с Тракия? Ами Марица? Ами Струма? Кого лъжеш бре? Ей, т'ва комунделите сте ебати антибългарите! Аре - чемодан, вокзал - москва. Там магистрали нЕма. Да ви дойде сърце наместо!

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  17. 17 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    До коментар [#16] от "misho73":
    [quote#16:"misho73"] Аре - чемодан, вокзал[/quote]
    Туй ще да е на съветски.Ние,антибългарите,не го ползваме.Справяш се и може на място да ги вкараш в пътя.В магистралата,де.

    АКО НЕЩО ПРИЛИЧА НА ДЕБИЛ,ДЪРЖИ СЕ КАТО ДЕБИЛ,ГОВОРИ КАТО ДЕБИЛ-ТОВА Е ДЕБИЛ.
  18. 18 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#13] от "Майндърбайндър":

    За 45 години комунделите построиха около 280 км. магистрали. Още това лято ще имаме около 750! Ралзиката грубо е е 500 км. За 25 години, от които трябва да извадиш Луканов, Виденов, Троегъ..ата и Орешко, по което време строихте една фалирала банка и охранвахте прасето и Доги (Сава). Ебаси!
    За метрото искащ ли да си говорим? А за тоалетните тим барака в двора? Ей, направиха ви граждани, видяхте се във вътрешни тоалетни, а вие пърд..те ли пърд..те. ДБМДБ. Мискини. Добре май ви беше с гражданството и изходните визи. Робска ви работа.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  19. 19 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 655 Неутрално

    ... хм, над 7 млн лева на км...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  20. 20 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 823 Весело

    До коментар [#17] от "Майндърбайндър":

    Като за начало, ние българите, оставяме интервал след точката и след запетайката. Второ езика е руски, а не съветски. Съветски беше онзи съюз, дето фалира преди десетилетия...
    А и колкото да успеят да построят от магистралата, все е файда, защото няма как да се изяде от някое "експертно правителство"...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  21. 21 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#17] от "Майндърбайндър":


    [quote#17:"Майндърбайндър"]Туй ще да е на съветски.Ние,антибългарите,не го ползваме.[/quote]

    Ш'ти преподавам. "Сортир" - онова нео, дето една барака огражда една дупка на двора и където се ходи "на по вънка". И други думички знам, като например "ватник", "кримнашист", "безпредел" и т.н.
    Между другото, поинтересувай се за етимологията на думата "вокзал" та да се посмеем на руската тъпанария. А да не те мъча - "Согласно мнению М. Р. Фасмера слово «вокзал» (первоначально «фоксал») происходит от «Воксхолл» (англ. Vauxhall) — названия парка и увеселительного заведения в пригороде Лондона" НЕкой мужик не е разбрал че е име на населено място

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  22. 22 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    До коментар [#15] от "greenhrast":

    Защо ? Качването на "Хемус" е от към Баховица .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  23. 23 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#11] от "olelemaiko":

    Много подходящо име си избрал - "Олелемайко".
    Случайно не ти ли хрумна, че:
    - средната скорост по магистрала е по-голяма от тази по нормалния път, съответно стигаш по-бързо
    - рискът от катастрофи е доста по-малък
    - рискът от инциденти из разни населени места също
    - натоварването на водачите е по-малко
    - колата ти ще се "чупи" по-малко

    Не, че са всички де.. ама за поне едно не се ли сети?

  24. 24 Профил на o1e
    o1e
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#14] от "misho73":

    искам ти да ми посочиш две точки от Северна България между които разстоянията ще се по-кратки по тази магистрала от досегашните. Ще ти помогна единия град трябва да е Плевен другия Варна, за останалите остават старите пътища . Благодарим за магистралата.

  25. 25 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 266 Неутрално

    До коментар [#24] от "olelemaiko":

    Ти не си особено у ред.

  26. 26 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#24] от "olelemaiko":


    [quote#24:"olelemaiko"]искам ти да ми посочиш две точки от Северна България между които разстоянията ще се по-кратки по тази магистрала от досегашните.[/quote]

    Ти май не схващаш идеята на една магистрала? Нямаме нито население, нито пари да преустроим всички пътища в магистрала. Затова вместо Ябланица-Търново (по стария) и Ябланица-Плевен се прави път по средата. Идеята е че 30 или 40 км. разлика в разстоянието са оправдани предвид скоростта и безпоасността. Освен това, стратегическите цели са връзка с Русе/Букурещ и Варна. Плевен за БГ икономика е между маловажен и незначителен. Ловеч е областен град само по силата на местен патриотизъм. Реално е 22 хиляди, без да броим мъртвите души. Въобще в БГ половината области ги чака обединение. Враца и Монтана например, Ловеч и Плевен и т.н. Всичко това обаче не отменя нуждата от северен коридор. Който както казах няма как да мине покрай къщата ти за да си доволен. Отделно че лично аз смятам че след тази отсечка трябва да се даде приоритет на направлението Бяла и Русе, а не Варна. Това е икономическата логика, но политиците се явяват на избори ...

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  27. 27 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1366 Весело

    [quote#22:"Радко"]Защо ? Качването на "Хемус" е от към Баховица [/quote]

    То както са го подкарали на Гришката няма да му е нужна магистрала а само на Ла Фонтан та заран да си пие питието у Плеен а вечер у София..

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  28. 28 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 947 Неутрално

    [quote#24:"olelemaiko"]искам ти да ми посочиш две точки от Северна България между които разстоянията ще се по-кратки по тази магистрала от досегашните. Ще ти помогна единия град трябва да е Плевен другия Варна, за останалите остават старите пътища . Благодарим за магистралата.[/quote]

    много си глупав - виж какво са ти написали хората по-горе

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  29. 29 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1158 Любопитно

    В година 2074, за стогодишният юбилей...дано да е завършена.

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  30. 30 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 655 Весело

    [quote#19:"ДЗВЕР"].. хм, над 7 млн лева на км... [/quote]
    ... и петима не са сАгласни... сметалото им ли е засЕкло, толкУ ли си мо'ат... У статиАта си пише: 434 млн за 60 км отсечка...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  31. 31 Профил на nike_big
    nike_big
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Отсечката Русе - Велико Търново е страшно натоварена с движещи се тирове по оста Истанбул - Букурещ и всяка седмица стават катастрофи с фатален край. Но там софиянци не пътуват и пътят е с третостепенно значение за политиците.

  32. 32 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 627 Весело

    Еееех, Мурзилките си оставяте неспасяеми, от злато да ви направят магистрали из цялата страна, пак ще сте недоволни, щото нищо не ви пада директно в личната копаня, та затова трябва да окендзате всичко читаво. Мурзилката не ще да му е хубаво, бързо и комфортно, не щял асфалт видите ли да яде, а иска на готово всичко да излапа, досущ като нискочелите си предшественици шумкари и ратаи. Нищо, колелото на историята винаги се върти щете, не щете пак си ставате част от най-нисшите социални прослойки, ще аргатувате у нас или по света, волю, неволю! Може и да става бавно и мъчително за страната ни тази нормализация, но за сметка на това всичко си идва на мястото трайно и неумолимо, любимата ви Матушка ще прерита окончателно до няколко месеца, надежда за старите си безметежни времена всяка забравете, а запрятайте ръкави и акъл, кой квото има, че Мизерия ви чака, като оная Самая Большая Совецкая!

  33. 33 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    До коментар [#3] от "olelemaiko":

    Ще има ефект ако към Русе се направи поне скоростен път.

  34. 34 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4107 Неутрално

    До коментар [#32] от "Ген. Колев":

    Колко точно читаво може да е нещо, което представлява немалък инфраструктурен проект, но техническата оценка е едва 25% от общата оценка? Имаш ли идея какво означава това?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  35. 35 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    Наскоро пътят Ловеч- Плевен беше затворен при един смешен снеговалеж. Да се надяваме, че тези които проектират това трасе, ще мислят и какво става през зимата. Няма логика заради навяване от 10-15 км., да се затваря цяла магистрала. Сега е моментът, заедно с подходящите специалисти да се помисли и за такива "тривиални" въпроси.

  36. 36 Профил на Farragut West
    Farragut West
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Най-после инвестиция в северна България и връзка с нейната столица - Плевен!

  37. 37 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Единственото притеснително, а то не е малко е, че за техническа оценка на проектите се дават цели 25%?!? Това е смешно...

  38. 38 Профил на o1e
    o1e
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#26] от "misho73":

    мислех да не пиша повече по темата , но т.к. най-накрая изкара нещо смислено , веднага ще се съглася че разширение на пътя за Русе ще е икономически изгодно. Ако се направи където трябва. Но проекта е София - Варна , минава между Ловеч и Плевен, между Павликени и П.Тръмбеш и около Попово (т.е. между и около). И затова пиша че е калпав - помислете кой от нас туземците ще се вози на него .

  39. 39 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#34] от "Darth Plagueis":

    С предходния си пост по никакъв начин не засягам въпросът ти. Със сигурност има резон в него, но за момента по така поднесената оскъдна информация едни "25% техническа оценака" аз лично не бих взел отношение, защото това нищо не значи, а дава само основание за произволни интерпретации и локуморазтежения, с които хич не ми се захваща. Просто възложителя трябва да направи качествено формулирано задание, за да се сравняват само ябълки с ябълки накрая, а не обратното както се процедира обичайно из териториата и нагласяме търговете за родните айдуци с качество като в Занзибар, ама..... бе темата си е безкрайна.....

  40. 40 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 540 Любопитно

    До коментар [#26] от "misho73":

    Всяко нещо, което ще ми спести селцата и завоите след края на магистралата и преминаването през Луковит, си струва.

    Само заради новата отсечка до Гара Яна, с която се избягва минаването през Горен и Долен Богров ми спестява 20 - 30 мин. път.

  41. 41 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 540 Весело

    До коментар [#39] от "Ген. Колев":

    Много правилно.

    До коментар [#37] от "dr_t":
    До коментар [#34] от "Darth Plagueis":

    Господа, няма страшно - и 25% са достатъчни, за да се класират "неудобните" участници назад. Само да ви река една работа - при тежест на техническата оценка над 20%, ви гарантирам, че "мачът е свирен". Не че тук не е - за тези пари доста "разговори" са се и ще се водят.

  42. 42 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#31] от "nike_big":


    [quote#31:"nike_big"]Русе - Велико Търново е страшно натоварена с движещи се тирове по оста Истанбул - Букурещ .... Но там софиянци не пътуват [/quote]

    1. Приоритет на БГ държава е БЪЛГАРСКИЯ бзинес, не румънския и турския.
    2. Въпрос - след като на турските тирове им е скомина, защо Турция се отказа да участва в проекта Свлиенград-Русе? М? Хем не говорим да подаряват пари, а да инвестират в магистрала с тол такси. Ама сметките не им излязоха и те и катарците се отказаха.
    3. Никой не е отменил плановете за читав път север-юг. Работи се по въпроса с обхода на Габорово и някой ден - тунел.
    4. Въпросния тунел по т.3 би имал смисъл само при добри довеждащи трасета, което при БГ финансови реалности, население и разпределението му, както и релеф, няма да е съвсем скоро.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  43. 43 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#40] от "ХЪ ХЪ ХЪ":


    [quote#40:"ХЪ ХЪ ХЪ"]заради новата отсечка до Гара Яна, с която се избягва минаването през Горен и Долен Богров ми спестява 20 - 30 мин.[/quote]

    И 20 лева рушвет на омръзналите на цяла БГ разбойници в полицейски униформи на въпросната гара Абсолютно съм солидарен с теб - тези отсечка е измежду най-смислените 10 километра!
    А за селата по пътя - там е ужас. Колко деца изпогазиха - не е истина! Завоите и дупките са нищо в сравнение със страха да не бастисаш някое дете в някое селце. Отделно разни каруци и местни юнаци с 30-годишни лади ...

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  44. 44 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4107 Неутрално

    До коментар [#39] от "Ген. Колев":

    Напротив, значи адски много.


    До коментар [#41] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Не знам какво ще класираш. 75% имаш за цена и 25% за техническа оценка. Във второто имаш и оценка на доставчика като такъв и оценка на гаранционните условия и условията за поддръжка. И тъй като те обикновено са по 5%, а и всичко по-малко е крайно нелогично, то за самата техническа част остават едни 15%.
    Т.е., казано на кратко, така зададените параметри на търга, ако е вярна статията, означават, че участниците ще предложат изходящ материал от тоалетна чиния, на много ниска цена.

    За такива обекти практиката е техническата оценка да е 65%-80%, а за цената да е останалото. 25% техническа част слагаш, когато купуваш нещо готово - например готови компютри от конкретна марка и модел и пускаш доставчиците да се състезават за цена.

    Така по-ясно ли стана?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  47. 47 Профил на Hash
    Hash
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#45:"Свинчуга"]ще стане ама някой друг мандат[/quote]
    Тракия и Дунав мост две май си станаха в същия мандат... Що реши, че с Хемус ще е различно?

    Реформаторският блок е проект на БСП/ДС
  48. 48 Профил на BohrMottelson
    BohrMottelson
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#15] от "greenhrast":

    легендарен

    BohrMottelson
  49. 49 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    До коментар [#18] от "misho73":

    За пръв път шофирах кола по магистрала "Хемус" през 1985 г.,когато ти връзваха червената връзка.И в двата ѝ края.Девня-Варна и Правец-Богров. Общо към 70 км. От тогава до днес са добавени още 80.Сега някой обещал още 250 с ясна цел и неясно финансиране,но не ми е останало свободно място за складиране на обещания.Като го направят,ще ръкопляскам,но не и авансово.

    АКО НЕЩО ПРИЛИЧА НА ДЕБИЛ,ДЪРЖИ СЕ КАТО ДЕБИЛ,ГОВОРИ КАТО ДЕБИЛ-ТОВА Е ДЕБИЛ.
  50. 50 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#49] от "Майндърбайндър":

    *** След комунизма ***
    Пловдив-Бургас - малко над 200 км.
    София - Дупница - малко над 50 км.
    Гара Яна - 9 км.
    Правец - Ябланица и Белкопитово - над 20 км.
    Това лято предстои:
    Чирпан - Свиленград - над 100 км.
    Дупница - Благоевград - над 40 км.
    Велинград - Кулата - над 20 км.
    ---------------
    460 км., грубо. За 25 години, в т.ч. комундеслкото безвремие на тройната и Виденов, Беров, Орешко и Луканов.
    ------------------
    Въпроси? За метрото нищо не казваш. За околовръстното на София, за бардака в Бургас и т.н. ? За втория мост на Дунав също мълчиш. Е, кв'о да кажеш

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  51. 51 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#49] от "Майндърбайндър":


    [quote#49:"Майндърбайндър"]Сега някой обещал още 250[/quote]

    Този някой е ЕК, която за разлика от КПСС не обещава светло бъдеще, което се отлага всяка петилетка понеже обаче защото. Та споменатата комисия като обещае - плаща, стига на власт да не дойде прасето и другари с червени дирници и турчин-комунисти на хранилка при советский посоль.
    Виж, мързи ме да ти обяснявам разликите между съвременно построеното и бетоновите недомислици на комунделите, строени с ангарията, наречена "строителни войски". Подсещам че "Кремиковци" няма отчетен период с печалба, прочети доклада на ДС от 88-ма. Та логиката "не моежте да боядисате каквото сме построили" я разправяй на Киерто пред блока на по цар кировка. Реално бизнес парка в Младост изкарва годишно повече, отколкото всички соц. кочини за 50 години. Затова преди 10-ти се дивехме на бананите като маймуни. А селските моми се лашкаха с арабите за чорапогащници. Въобще - за какво точно говорим? И като си карал - какво си карал? Москвич или Лада? Пич, преди 10-ти имахме само смтъна идея какво е то автомобил. Айде стига вече простотии! Заминавай при братята Кастро или онова нещо Ким и си карай колелото по каквото искаш!

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  52. 52 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    До коментар [#51] от "misho73":
    [quote#51:"misho73"]"не моежте да боядисате каквото сме построили" [/quote]
    Авторът на горното е шефа на Лилето.Не ти е останало време да го провериш ,заради увлеченията ти по селските нужници,Ким и Кастро.

    АКО НЕЩО ПРИЛИЧА НА ДЕБИЛ,ДЪРЖИ СЕ КАТО ДЕБИЛ,ГОВОРИ КАТО ДЕБИЛ-ТОВА Е ДЕБИЛ.
  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4107 Неутрално

    До коментар [#46] от "Hash":

    Поредното доказателство, че гербавире са комуняги от най-долен тип. Дали му фалшиво клипче, няма нищо по темата и понеже не може да ми отговори по нея бълва змии като типичен чугун.

    А фактите си стоят - некачественото строителство на Боце също.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на Hash
    Hash
    Рейтинг: 388 Весело

    [quote#53:"Darth Plagueis"]по темата и понеже не може да ми отговори по нея[/quote]

    [quote#53:"Darth Plagueis"]А фактите си стоят [/quote]

    [quote#44:"Darth Plagueis"]За такива обекти практиката е[/quote]

    Тончо, много ш'ма скюзмиш, ама аз в брътвежите ти факти не виждам. Може би защото липсват? "Практиката е" не е факт, а манипулация! Чия практика? Как тази практика е доказала, че е правилна? Документи нещо, данни, факти? Тц. Практиката била, видите ли! Практиките ви ги видяхме - практика ви е да купувате гласове (Хасково, Монтана - факти!), да лъжете избирателите си (няма да се коалираме с ГЕРБ, Борисов няма да е Премиер - факти!), да лъжете коалиционните си партньори (Зелените, Нейнски, Репуц - факти!), да лъжете гражданите (правото на избор къде да си внасяш пенсионните вноски=национализация - факти!)... Има ли една истина, която да сте казали до сега и ако има - би ли ни я споделил, да се посмеем?

    Реформаторският блок е проект на БСП/ДС
  55. 55 Профил на stinkfoot
    stinkfoot
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Дано успеят до 2020. В сегашния си вид пътят София - Варна е едно най-лудите трасета в страната.

  56. 56 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#31] от "nike_big":

    Чак пък всяка седмица... по-скоро си е всеки ден. Но веднъж на седмица затварят участъка заради по-голям инцидент.

    От Русе съм.

  57. 57 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Само не разбрах къде са тия 60км магистрала от Ябланица до разклона Плевен/Ловеч. Там, ако говорим за сегашния разклон на първокласния път, я има я няма 10км. Или може би имат предвид продължаване на магистралата в посока към Слатина?!

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 59 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#22:"Радко"]Защо ? Качването на "Хемус" е от към Баховица[/quote]
    Мисля че това хич не сигурно...

  60. 60 Профил на Hash
    Hash
    Рейтинг: 388 Весело

    [quote#58:"Darth Plagueis"]всички обекти на Боце се трошат [/quote]
    За сметка на това тези на др. Костов ще векуват, че даже и ще 'илядят! Понеже ги нема никакви.
    А ако трябва да говоря сериозно - когато за три години трябва да наваксаш пропуснатото за 30, може да се получат и дребни грешки. Но да отричаш едно грандиозно съоръжение, каквото е Дунав мост II, за което Discovery Channel направиха филм, заради два метра напукан асфалт, трябва да си по-голям комунизин от Миков и Станишев, взети заедно!

    Реформаторският блок е проект на БСП/ДС




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK