Световната банка намали двойно прогнозата си за икономиката на България

Световната банка намали двойно прогнозата си за икономиката на България

© Shutterstock



Световната банка понижава значително прогнозите си и за икономическия растеж на България. Това се вижда от последния доклад на институцията, оповестен днес. В него се посочва, че българската икономика ще нарасне с едва 1.1 на сто през 2015 г. През юни очакваният ръст беше 2.4 процента.


Въпреки сериозното понижение прогнозата е по-оптимистична от тази на няколко други институции. Министерство на финансите очаква ръст от 0.8%, Европейската комисия - 0.6 на сто, рейтинговата агенция Standard & Poor's - 0.5 на сто. Все още значително по-високи остават очакванията на МВФ и на Европейската банка за възстановяване и развитие за ръст на българската икономика от 2 на сто.


По-оптимистични са прогнозите на Световната банка за 2016 г. (ръст от 2%) и за 2017 г. - ръст от 2.7%.




Банката понижи прогнозите си и за глобалния икономически растеж през тази и следващата година заради разочароващите перспективи пред еврозоната, Япония и някои големи развиващи се държави, които не могат да се компенсират от по-ниските цени на петрола.


Оценките са, че световната икономика ще нарасне с 3% през тази година. Това представлява понижение спрямо 3.4%, прогнозирани от банката през юни.


В доклада на банката се посочва, че ситуацията, в която се намира световната икономика е много трудно да се правят прогнози.


За икономиката на еврозоната очакването е, че ще нарасне с 1.1 на сто през 2015 г.


Оценката на Световната банка е, че поевтиняването на петрола като цяло ще има положителен ефект върху световната икономика, тъй като ще стимулира икономиките, внасящи енергийни ресурси. Този ефект обаче се очаква да се види след няколко години. Краткосрочно се очаква това да увеличи нестабилността на пазара и да намалеят инвестициите в неконвенционален добив на петрол. Непосредственият ефект от ниските цени на суровия петрол ще са ограничени до добавяне на 0.1% към глобалния икономически растеж през тази година, заявява Световната банка.

Ключови думи към статията:

Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2925 Неутрално

    Няма нужда от експертиза да разбереш,че в България няма икономика.

  2. 2 Профил на Мафията си има държава
    Мафията си има държава
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Малко е. СБ трябваше тройно да я намали. И тройно да увеличи прогнозата за бизнес перспективите на тандема Тиквоч-Прасчо... Като гледам и двамата са се вторачили във Виваком, няма институция дето да не я впрегнаха в грабежа...

  3. 3 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    [quote#2:"Мафията си има държава"]тандема Тиквоч-Прасчо... [/quote]
    С подкрепата на реформаторите..........да ти се догади чак

  4. 4 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 642 Весело

    Еййййй, големи мръсници теа.
    От Путин да бяхме искали - поне 5 % щеше да ни даде. Може и повече.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  5. 5 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1456 Весело

    Ма сепак некъф ръст?!?При титаничните усилия на Пееф и компания,Искров и Мавродиев,кривосъдната с-ма,Влади Горския и прочие мозъци,това си е оптимизъм в действие.
    Май пак ша викаме...

  6. 6 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 571 Неутрално

    За сметка на това теглим тази година нови милиарди борч, а с милиард и половина правителството ще шпалкова и лепи стиропор на НЯКОИ сгради.

  7. 7 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#2] от "Мафията си има държава":

    Какво да правиш, нищо ново в историята. Преди 15 години Костов беше луднал да докопа Мтел и да се пенсионира, сега почти същата сага но с други участници. Вярно нивото на образованието пада и съответно сегашните участници са доста по-тъпи от него, но и сега резултатът ще е плачевен. И за държавата, и за партиите гравитиращи около участващите в грабежа. Просто хапката е много сладка, но прекалено голяма. Особено като зад конкурентите стои Теленор или човек в Топ3 за богатство в света.

  8. 8 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    25 години ни разиграват СБ, МВФ(с лихви 45-72%) и червените олигарси! Ето го резИлтата! Най бедни в Европа! Най-бавно развиващи се!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  9. 9 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Накрая пак ще сме на 0 (нула).

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  10. 10 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1666 Весело

    -Демек, пак ще чакаме да дойде "светлото бъдеще" !

  11. 11 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3225 Весело

    Не вярвайте на СБ.Лукарски и Каролев са насреща

  12. 12 Профил на Мафията си има държава
    Мафията си има държава
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#7] от "stoiank":

    Мдааа, историята се повтаря като фарс. Мутиралите в политици мутрогени да грабят могат, но след това се провалят с управлението на заграбеното... Гледам отчетите на Булгартабак за 2014 г в Капитал - общественна тайна е Кой е собственика му. Общественна тайна е и че ББ има дял там. Та гледам цифрите - уж отчитат увеличаване на реализираната продукция и приходите, пък след това печалбата им е на минус 26 млн. лв! На яко източване ми намирисва - но за минали и предстоящи избори са нужни значителни средства. Както и за закупуване на оперирани от морал и съвест съдии, прокурори, гуверньори и тем подобна сволоч... А бе мафията си има държава и туй то. Ние какво правим?

  13. 13 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2889 Неутрално

    "В доклада на банката се посочва, че ситуацията, в която се намира световната икономика е много трудно да се правят прогнози."

    Е, добре де, аз не разбрах - тогава от какъв зор...


  14. 14 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2063 Весело

    По-оптимистични са прогнозите на Световната банка за 2016 г. (ръст от 2%) и за 2017 г. - ръст от 2.7%.

    Татко ще ми купи колело, ама друг път.

  15. 15 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 706 Весело

    Иван Костов да върне заводите !

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  16. 16 Профил на terorio
    terorio
    Рейтинг: 498 Разстроено

    ТОВА Е НИЩОЖНО !!! Проверете колко пари се наляха заради КТБ, над милиард лева, а 1% ръст означава около 500 млн. - БВП на България е 50млрд. Тоест в следващите 2-3 години ще възстановяваме парите, които бяха ограбени и сега са в джобчето на дебели прасета като Пеевски и знайни и незнайни продажни душички, които пият кръвчицата на България всеки ден, като я заграбват, осакатяват, разоряват, унищожават, секат и опустошават и още, още ... А тези 500 млн. познайте как ще се разпределят - огромна част отново ще отиде в техните гушички, а малкото останали пари ще се разпределят между другите 90% от населението. Прибавете инфлацията и картинката е пълна - ще продължава да се затъва яко, хората ще продължават да обедняват !!! България не само, че не расте, тя е в клинична кома, защото :каквото си посял днеска, това ще пожънеш утре" е казал мъдрият български народ, а тези които управляват не "сеят" нищо друго освен омраза и проблеми. Това на фона на "просперираща" България, където най-много хора в света са се самоопределили като страдащи, шесто място в света по смъртност, шесто място по раждаемост отзад напред, между 25-50 хил. напускащи и все по-изсечена и увредена природа.
    Младите и образовани българи с достойнство и чест са надеждата да я дигнат на крака, тази осакатена държавица !

  17. 17 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 814 Неутрално

    [quote#2:"Мафията си има държава"]Тиквоч-Прасчо... Като гледам и двамата са се вторачили във Виваком, няма институция дето да не я впрегнаха в грабежа... [/quote]
    Ей, богата държава сме бе! Колко нещо се ограби и изнесе от страната и още има.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  18. 18 Профил на terorio
    terorio
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Това е ГЕНОЦИД - КОНТРОЛИРАНА БЕДНОСТ !!!
    СПРЕТЕ ДА КРАДЕТЕ #клетамайкаБългария продажници !

  19. 19 Профил на terorio
    terorio
    Рейтинг: 498 Неутрално

    [quote#17:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ"]Ей, богата държава сме бе! Колко нещо се ограби и изнесе от страната и още има.[/quote]

    Ако чакаш да престанат заради някаква липса и дефицит, тежко и горко на България !

  20. 20 Профил на elviejo
    elviejo
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#1:"chicago514"]Няма нужда от експертиза да разбереш,че в България няма икономика.[/quote]
    И няма нужда от доказателства, че точно СБ и МВФ са главните виновници за сегашното състояние на икономиката ни, разбира се с прякото участие на марионетните ни правителства, най-вредното от които, четириглавата хидра, което ще доведе България до пълен фалит.

  21. 21 Профил на petergriffin
    petergriffin
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Е чак пък Вече не е модерен тоя лаф.

    The things you own end up owning you
  22. 22 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Дам, жестоко си прав..

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  23. 23 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Благодарение на Борисов и катастрофалното му "управление" на неконтролируемия хаос в периода август 2009-март 2013, през което вкара икономиката и заетостта в трайна рецесия, продължаваща вече 5та година и наду двойно безработицата на катастрофалните 13.8%, и докара дефлация.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  24. 24 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Така е щото бб не е получил награда икономист на годината. Иначе знае как, но сърдит е, че е недооценен. А иначе има супер експерти - менда, лукарски, горанов...

  25. 25 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    На нашата макроикономика и трябват по 7% растеж на година, и то следващите 10 години, за да достигнем следното европейско ниво. 7% годишно!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  26. 26 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#25] от "socialen":
    ами 2017 година ще има ме разтеж от 3 % така,че след 20 години ще има ме средни европейски заплати ?? 2035 година леле много чакане

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  27. 27 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 458 Неутрално

    По-скоро ръста на БВП на страната ни ще е 1,16%...

  28. 28 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#26] от "In my world":

    Възможно, ако останалите имат отрицателен растеж от -3% на година последните 20 години.

    Такива статистики показват трагедията ни, която Борисов задълбочи с катастрофалната си "политика" в периода август 2009-март 2013 година преди да бъде изгонен от Народа като първият с Жан Виденов.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  29. 29 Профил на Аvеree
    Аvеree
    Рейтинг: 458 Неутрално

    След като Световната банка е видяла, че СДС и ДСБ подкрепят правителството нормално е да промени прогнозата си.

  30. 30 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#28] от "socialen":
    работливите гърци имат такъв разтеж на минус от 8 години те бяха в депресия ,а не криза.Имах ме шанса да стопим преднината в момента сега тя 1/3 срещу гърците.Ех ако бях ме с точните хора в парламента тази преднина за 8 години реформи можеше да да сме 1/2 от гръцкия бвп на човек.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  31. 31 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#30] от "In my world":

    Гърците са много преди нас!

    Какво имаш предвид с "точните хора в Парламента"?

    Те са всички неолиберали. Да не искаш да правиш клонинги?

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  32. 32 Профил на avalon2468
    avalon2468
    Рейтинг: 458 Неутрално

    бг е най-смешната държава в европа...не, трагична е....щастлив съм, че се отказах от това гражданство и съм сигурен, че колкото и минуси да слагате, много хора мислят като мен...дано осъзнавате колко сте далеч от нормалния свят всички вие които живеете в бг и уж вадите някакви пари....

  33. 33 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 584 Неутрално

    И кои са тез от СБ?
    Комунета, рублофили, чугуни и боклуци...
    Те ще ни дават акъл
    Ама ние имаме трикаджии на власт, дето даже не се вземат насериозно.
    А, и ще спрем да купуваме газ от Русия

  34. 34 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1579 Любопитно

    И що така?
    За 2014 ръстът ще е около 2%, а може и малко над това. За 2013-та ръстът беше 1.1%...
    Що пак се връщаме към "ръст" с незначителни числа, макар да трябва да догонваме?

    ПП
    Мисля, че врачките на СБ бъркат, но друг път ще обясня на публиката защо, макар че тя всичко си знае.

    Ecrasez l’infâme
  35. 35 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Аз ви казвам че боко и компания са кръгла нула ама все още некои упорстват.

    Too much цензура Баце.
  36. 36 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4203 Неутрално

    1.1 % ръст "благодарение " на евро фондовете . вноската ни в тия евро фондове колко е като процент от бвп ?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  37. 37 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4518 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":
    +++++++++++++++++++++++
    По-точно има една жалка имитация на пазарна икономика,където всеки с всеки се договаря,за да държи цените високи,за да се докопа до апетитна държавна поръчка ,за да укрие данъци ,за да направи поредната далавера/като КТБ/ и т.н.!Всичко при нас с главата надолу и краката нагоре!

  38. 38 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4518 Неутрално

    До коментар [#36] от "deribeev":
    Да не забравяме и парите от емигрантите пращани у нас!

  39. 39 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1423 Любопитно

    [quote#0:"статия"]През юни очакваният ръст беше 2.4 процента. [/quote]
    Не мога са сета кой беше премиер през юни? Кадърен човек ще да е бил? Да запомним числото, защото отсега нататък явно ще вървим към нулата

  40. 40 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4203 Неутрално

    [quote#38:"bat_plamen"]Да не забравяме и парите от емигрантите пращани у нас![/quote]
    ха , точно . тегли чертата .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  41. 41 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1297 Неутрално
  42. 42 Профил на vilian
    vilian
    Рейтинг: 436 Неутрално

    С руска енергия и това ни е много.Вижте днес колко върви петрола,газта и си припомнете ние колко плащаме...

  43. 43 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1666 Любопитно

    До коментар [#34] от "Graf":


    [quote#34:"Graf"]Мисля, че врачките на СБ бъркат, но друг път ще обясня на публиката защо, макар че тя всичко си знае. [/quote]
    -За съжаление само част от публиката умее да чете "между редовете" !!!

  44. 44 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8960 Неутрално

    Те вече колко пъти смениха прогнозите.Ще видим на края на годината.

  45. 45 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1666 Любопитно

    До коментар [#38] от "bat_plamen":


    [quote#38:"bat_plamen"]Да не забравяме и парите от емигрантите пращани у нас! [/quote]
    -Тези пари от години са инвестиция номер едно в Б-г !

  46. 46 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Няма измъкване от проклетото блато....

  47. 47 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    И какво ще движи ръста от 2,0% и 2,7% през 2016/17? Тия от СБ май отделят по минутка за всяка държава като си пишат прогнозите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  48. 48 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4518 Неутрално

    До коментар [#46] от "pentuer":
    Няма измъкване от тази ситуация,защото нашата икономика е с фундаметално сгрешени основи!У нас цари олигархично-търгашески модел,докато в държавите от Централна и Източна Европа,които също са в преход /но успешен/ има истинска конкуренция и сериозни /чужди/ инвеститори!

  49. 49 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4518 Неутрално

    До коментар [#45] от "vagabond66":
    Комай наистина стоят така нещата!Аз лично съм в този кюп/и поне 1,5 милиона българи/ по света!Съвсем нормално нещо е да помагаш на своите близки у нас/като си в чужбина/,но не е нормално тези пари да са съществена част от нашата икономика и много семейства да оцеляват по този начин!

  50. 50 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1666 Любопитно

    До коментар [#49] от "bat_plamen":

    -То да оставим парите, които се пращат за помощ на семейството ! -Много наши сънародници, след като изкарат пари започват да купуват жилища, да извършват ремонти по тях, да посещават българските курорти, да закупуват всякакво домашно оборудване, електроника и електротехника за домашно ползване ! И макар и престоят им да е само за месец два у нас, то всички тези пари се реализират на нашият пазар и повишават потреблението у нас ! -Затова и тези пари са важни, като инвестиция ! -За съжаление те се оказват, повече от парите, които нарочените инвеститори влагат у нас, като машини или заводско оборудване !

  51. 51 Профил на chinesedemocracy
    chinesedemocracy
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#17:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ"]Ей, богата държава сме бе! Колко нещо се ограби и изнесе от страната и още има.[/quote]
    Бяхме. До 1995

    https://www.youtube.com/watch?v=faSBzYRnFdk
  52. 52 Профил на chinesedemocracy
    chinesedemocracy
    Рейтинг: 515 Весело

    До коментар [#39] от "Сиянието на Мрака":
    !

    https://www.youtube.com/watch?v=faSBzYRnFdk
  53. 53 Профил на chinesedemocracy
    chinesedemocracy
    Рейтинг: 515 Весело

    [quote#45:"vagabond66"]Тези пари от години са инвестиция номер едно в Б-г ![/quote]
    Инвестиция ???!????
    Момко, оправи си понятията...

    https://www.youtube.com/watch?v=faSBzYRnFdk
  54. 54 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Какви прогнози, бе! България се превърна в морга за стари хора! Слаби и стари хора останаха да живеят тук! Като в морги за стари коли! И, малко предприемачи, които използват от тях, каквото успеят!

    goblenka
  55. 55 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#4] от "Daniboy":

    Хайде да те поправя. че от коментара ти не е много ясен хумора ти:
    "От Путин да бяхме искали - поне 5 % ПРОГНОЗА щеше да ни даде. Може и повече. "

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  56. 56 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4518 Неутрално

    До коментар [#50] от "vagabond66":
    +++++++++++++++++++++++++
    Прав си на 100% и се присъединявам към твоето мнение!Такива се реалностите у нас,но лошото е,че засега не виждам как точно ще се измени ситуацията към по-добро!

  57. 57 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#48] от "bat_plamen":

    Корупция, неефективна администрация, неефективна съдебна система, скапващи се пенсионна, здравна система и неефективно образование. Всичко, за което е ясно, че трябва да се реформира.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  58. 58 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4518 Неутрално

    До коментар [#57] от "deutschwagen":
    +++++++++++++++
    Прав си и колкото повече се отлагат реформите,то толкова все по-трудно ще става!И всичко това е в резултат на олигархичния модел на управление у нас!

  59. 59 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1423 Весело

    [quote#0:"статия"] В него се посочва, че българската икономика ще нарасне с едва 1.1 на сто през 2015 г. През юни очакваният ръст беше 2.4 процента.[/quote]
    И в европата видяха това, което ви говоря цела година - кога беше Орешарски, прогнозите бяха оптимистични. Дойдоха гербавите и хоп, наново са пльоснахми по корем у блатото, ей тъй с дрехите, че и паре немаме да са изперем

  60. 60 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#59] от "Сиянието на Мрака":

    Шегуваш ли се, или си тролиш на воля (щото вече нямат пари да ви плащат)? Прогнозите станаха песимистични именно при Ореха. Виж хубаво колко пъти се ревизираха прогнозите. После дори финансовата система бе доведена до срив. Абе ушанко, цената за фиаското с КТБ кой ще я понесе? Може би членовете на "ескпертния" кабиент на Ореха? Освен това, да ти напомня ли, че България беше в пълна изолация в Европа?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  61. 61 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#58] от "bat_plamen":

    Да, само интересно как тази олигархия ще реагира на опитите за реформи. Започва да ми мирише на периода на първото правителтсво на СДС. Имаме си дори и нестабилно мнозинство. То в България нещата не стават след остра криза, а и народът обикноивено не разбира какво става докато не остане гладен. Много ми е любопитно как ще реагират ДПС, като се опитат да им дръпнат кокала, натикан в устата им от БСП с овча усмивка, само и само да са на власт.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  62. 62 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4518 Неутрално

    До коментар [#61] от "deutschwagen":
    ++++++++++++++++++++++++++
    Реформите могат да се осъществят само под силен външен натиск от Брюксел и САЩ!Иначе нашите политици и бизнесмени ще се опитат да задържат статуквото,което ги устройва колкото се може по-дълго!

  63. 63 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#62] от "bat_plamen":

    Да, точно така. Хубавото на ББ му е, че се интересува да го "харесват" и навън

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  64. 64 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1423 Весело

    [quote#60:"deutschwagen"] Виж хубаво колко пъти се ревизираха прогнозите. [/quote]
    И как така точно при както непочтително наричаш гения на финансовата мисла уважавания, велик Орешарски се реализира ръст над 2%? Има сайт на Мф, ако не ми верваш, чети, бре И да ти напомня, Орешарски няма нищо общо с комунистите. Той е кадър на Иван Костов и не му пришивайте комлексарските си оценки. Могат да го привлекат и сега, стига да имат достатъчно акъл, за да им оправи бакиите. Защото, както и да си говорим, бъдещето е доста гербаво, тоест, мрачно в икономически аспект. Защото Бойко Борисов означава власт на мафията, глад студ и мизерия за населението. Както и увеличение на дълга на държавата. А колкото до КТБ, за да си в час, погледни кога и кой нареди да се разрасне над 4 пъти? И дали фалитът на КТБ не е умишлено предизвикан именно, за да се свали Орешарски от власт?

  65. 65 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#64] от "Сиянието на Мрака":

    Сияние, едно е да гледаш данни, друго е да ги анализираш. Първо, ратсежът на БВП не е величина, на която така можеш да повлияеш от днес за утре. Не може един кабинет да дойде и още другото тримесечие да са осигурили по-висок устойчив растеж. Германия какви реформи прави началото на 2000-те, а резултатът почна да идва кога? 2004-2005.
    То иначе и при ББ имахме растеж от 1,8% преди гръзката криза, а като цяло по-добър растеж от средното за ЕС всяка година, може би без 2009. Така че, помисли малко дали не става върпос за външни фактори - повече ръст в ЕС и повече търсене, говорене за преодоляване на гръцката криза и т.н. При Ореха много странични фактори понаха да се сриват - доверие, бизнес сентимент. После ни докараха и банкова криза, която няма как да не окаже резониращо вляние. Отделно и пак се говори за криза в ЕС, има дефлация, растжът на цялата глобална икономика намалява (но странно без САЩ). Въпреки това:

    http://www.investor.bg/analizi/85/a/ikonomikata-raste-vypreki-politikata-184262/

    http://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/bylgarskata-ikonomika-raste-iznenadvashto-prez-tretoto-trimesechie-183781/

    Добре е и написано - въпреки политиката. Тези за сега пречат по-малко от предишните. А и АКО направят реформи и вдигнат потенциалния ръст ще е супер. Без изобщо да съм гербер ти го казвам това.

    Колкото до Ореха, не знам дали може да се нарича кадър на Костов. Може и да е бил някога. Но това няма значение, защото този кабинет изобщо не е бил негов. Не знам защо има хора, които още си правят илюзии. Това беше кабинет на ДПС, мафията, руските интереси (Южен Поток по путински), на ДДС за обръчите. Изобщо и не са искали да стоят до края на мандата, а да крадат докато могат. Колко евро програми спряха? Като Орехът е такъв костовист, защо България беше в пълна изолация от страна на ЕС? Ако не вярваш на очевадни факти, ще то го кажа така - имам познат от този кабинет, и се чувства излъган и употребен. Твърди нещо подобно и за Ореха. Но защо се е навил? Може би едиснтвената му заслуга е, че на края каза НЕ на ЮП, и може би тогава наистина го "свалиха". Но какво е търсил там? Какво е търсил с мутри от БСП, ДПС, орбръчите, и откровени изроди като Стойнев?
    КТБ може и да е била "бутната", но това не значи, че не е била пирамида. И да, очевидно за първия си кабинет ББ е имал някаква уговорка да не пречи, но КТБ не е негов проект. КТБ започва да расте още при Царя, когато прасчо още е бил в младежкото НДСВ. После нещата стават сериозни при кабинета, в който любимия ти спец е бил финансов министър (когато при последния си бюджет, коагато кризата беше в разгара си и се говорише за крахове, фалити, велики депресия, онзи умни писа бюджета на базата на РЪСТ от 4-5% !)
    Кога почнаха да се дават поръчки на ВИктория?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  66. 66 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    [quote#65:"deutschwagen"]А и АКО направят реформи и вдигнат потенциалния ръст ще е супер. [/quote]
    За съжаление прогнозите за този кабинет са отрицателни. Тази сутрин го потвърдиха и Хърсев, па и даже любимецът на Баце - пишман икономистът Парамов. Дългът нарасна двойно. Не, че е проблем, защото дългът на белгия е над 100%, но средствата у нас се използуват неефективно. Днес чух, че скоро пенсиите на бедните хорица нямало да могат да се изплащат? Представиха два "проекта" - или ударно да се увеличи още утре пенсионната възраст на 65 години или да се вдигнат драстично всички данъци.. Това, което казах преди много време се сбъдва. А то е, че когато ББ е на власт, икономиката се срутва. Не знам какво правят, уж ги подкрепят от ЕС, а в един момент не знят накъде да поемат. А, сетих се - онези 8 милиарда от втория стълб, които се опитаха да вземат бяха именно за това - разбраха, че няма как да изплащат пенсиите. Не знам колко време им остава, но агонията е налице. И аз не си измислям, просто виждам какво става. Аз не съм хейтър. Ако, примерно видя макар и малък проблясък на умения от страна на финансовото министерство, веднага ще ги похваля. Не лъжа. Още нещо. Вместо да се вайкат, трябва бързо да изпробват онези 500 милиона, които премахнаха за развитие на регионите. Макар и късно, тези пари си имат изработена готова програма за действие. Така има лъч надежда за малък ръст, но..пак трябва да питат Орешарски как стават тези работи

  67. 67 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#66] от "Сиянието на Мрака":

    Ама то точно от Ореха тръгнаха тези проблеми. С тях почнаха да се взимат заеми, да се скапва бюджета. Постъпленията се сринаха , от части благодарение и на дефлацията. Сумати ескперти говориха, че енергетиката е в срив, същото става и в пенсионната реформа. После дойде фиаското с КТБ, което докара нуждата за още заеми. За свръх дефицит, който ще трябва да се финансира със заеми се говори още от Юни. Не е нормално да виниш ББ за разходи и колапс, които са предизвикани от предишното правителство.
    И си е проблем дългът да расте, защото ние не сме в ЕС, а и имаме валутен борд. Като вдигат дълга, икономиката е слаба, а финансовата система е разклатена, това само ще вдига лихвите за евентуален следващ дълг.
    Така че, айде по-добре без Ореха. Не знам какво още не си разбрал - дали и кадърен или не, има около 70% шанс да свърши точно като Дянков. Абсолютно се дискредитира с миналото правителство. Въпросът е само защо се нави.

    Колкото до сегашното, ще видиме. Ако ББ спре да говори и почне да действа няма да е лошо. Но от една страна, реформите не са лесна работа и имат цена, за която ще го винят (както винят Костов), а резултатът идва после. От друга, интересува се какво мислят за него в по-нормалния свят. И като говориш за подкрепата от ЕС, няма да е лошо да направиш едно сравнение къде е канен сегапшният премиер и кой го посещава, на фона на ситуацията с предишния "експертен".

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  68. 68 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    [quote#67:"deutschwagen"]Така че, айде по-добре без Ореха. Не знам какво още не си разбрал - дали и кадърен или не, има около 70% шанс да свърши точно като Дянков. [/quote]
    Не, сравнението е много неподходящо, защото двамата са съвсем различни хора. Дянков се държеше като обикновен счетоводител и точно той е виновен за сегашната стагнация, поради инерционния "момент" след неговата разрушеителна дейност. И за заемите - няма нищо лошо в дълговете, стига да се използуват по предназначение. Дълговете на Орешарски заменяха друг дълг. Освен това всички видяхме разликата между две числа, нали? А те са красноречиви - между 4.5 и 3 % има много голяма разлика, равна на доверието на международните инвеститори към държавата в дадения исторически момент. Явно е, че по времето на Орешарски доверието изненадващо е било по-високо, нали? Това е неоспорим факт. Сегашната схема, която използуват развитите държави е именно като на Орешарски - можеш да вземаш заеми, но осигурявай задължително растеж. Орешарски знаеше как става това, например, 500-те милиона за регионално развитие. А Дянков, както и сегашният му бивш заместник не знаят. Или просто ги е страх да действуват решително. Затова давам ясна прогноза - до месеци ще се вдигнат всички данъци, акцизи, цената на тока, както е възможно въпреки простестите пенсионната възраст да се повиши "ударно". И ще замразят наново заплатите в държавния сектор. Не защото им харесва, а защото това другият път на оцеляване - още по-голямо свиване и рязане на разходи. Което е един ужасен вариант на параграф 22. Затова не бива да звучи подигравателно, когато искрено ги призовавам да извикат навреме Орешарски или някой от неговия калибър. Точно сега е нужен такъв човек.

  69. 69 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#68] от "Сиянието на Мрака":

    Процентите при ГЕРб не бяха 4,5%. Ако сега са толкова, то много ясно за това е виновна банковата криза. А кой я предизвика? Изумен съм как някой може да вини герб за деструктивната дейност на "ескпертите" на Ореха. Същото важи и за енергетиката.
    Да се вини Дянков за сегашната стагнация е малоумно. Стагнацията е резултат на външни фактори (слаба глобална икономика), сериозни структурни проблеми (образование, здравеопазване, администрация, съдебна система), повечето о ткоито стават по-зле пи Ореха, и финансовата криза от лятото. Гафовете на счетоводителя Дянков имат съвсем ограничени последици, отшумяли още средата на 2010та. Може да бъде обвиняван единствено за това, че е забавил излиането от кризата с 1-2 тримесечия. И това отново, защото няма къде да ходи и трябва да се съобразява с улсовиата на валутния борд. Любопитно е, че когато тръгна преврата срещу герб и Дянков беше на път да си ходи, България регистрира най-силното повишение в промишлеността в целия ЕС (Януари 2013). Отново, без да е заслуга на Дянков, но показва, че това за предизвикана от него или герб стагнация са глупости.
    Колкото до Ореха, нека видим как ще му продължи кариерата и тогав ще говорим

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  70. 70 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    До коментар [#69] от "deutschwagen":

    Разбира се, че не искам да ти налагам мнението . Само напомням, че сред годинитре на стагнация, изведнъж се оказа, че някой можел да докара ръст и то немалък - над 2%? После го събориха от власт..и наново стана виновна световната криза

  71. 71 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#70] от "Сиянието на Мрака":

    И аз не ти налагам мнението ми, но в икономиката има определени взаимоотношения, доста сложни и с прогресия във времето (както и инертност).
    Говориш с човек, който никога не е гласувал нито за герб, нито за червените.
    Мисля, че ти показах как Орешарски и правил сериозни грешки и как се е съобразявал с определени интереси. В икономиката единият икономически ръст никога не е единствения показател, който се гледа. Един ръст трябва да бъде задвижван от определени фактори (и ако се позадълбаеш, ще видиш че дори има различни теории как става и как трябва да се прави). Какво точно е направил Ореха, за да има по-висок ръст? Износът ли се вдигна? (той се вдига от много години и всъщност при герб - но по-точно след кризата - минахме от търговски дефицит на излишък). Реиндустриализацията на Стойнев ли? (вече писах за солидните имзерения за промишлеността). Повече инвестиции ли?
    По тоята логика, защо не може да обвиняваме Ореха като мин фин и целия първи троен кабинет за краха края на 2008 и първата половина на 2009 (-5% спад)? И тогава Костов ли е виновен за спада през 1997, след като идва на власт през Април (и сините фактически имат кабинет от Февруар)? Ръстът на Костовите реформи, почнати 1999 дават резултат по-късно и движат икономиката и до днес.
    Защо по твоята логика не виниме Орешарски

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK