Московски не е оптимист за състоянието на БДЖ, ако инвестициите в тях останат ниски

Московски не е оптимист за състоянието на БДЖ, ако инвестициите в тях останат ниски

© Юлия Лазарова



При финансовите параметри, които имаме в момента към БДЖ и към Национална компания "Железопътна инфраструктура", не може да се очаква, че може да бъде постигната устойчивост дори и на средноевропейско ниво.


Това коментира пред журналисти министърът на транспорта Ивайло Московски след участието си в откриването на годишния отчет за напредъка на оперативна програма"Транспорт" 2007 - 2013 г.


В момента, в който железницата стане национално приоритетна политика и се отнасяме по друг начин към инвестициите в този сектор, тогава можем да разчитаме, че бихме получили на средно ниво европейска железница, каза още Московски.




Според него е невъзможно с финансирането, което се получава към момента, да се постигнат каквито и да било прилични резултати, коментира министърът. В нашата жп инфраструктура субсидия плюс капиталов трансфер са около 240 млн. лева на година, което нарежда страна на последно място по инвестиции в
железниците, отбеляза министърът.


С решение на правителството от вчера на "БДЖ Пътнически превози" бяха преведени 40 млн. лв. субсидия, с която се очаква да се възстанови движението на спрените наскоро влакове. Това се случи след протести на пътници в различни части на страната.


В отговор на въпрос за най-рисковите жп и автомобилни проекти, финансирани по оперативните програми на ЕС, министърът каза, че такива са проектите с около година закъснение. Основните причини за това са заради забавянето при разделянето на Министерството на регионалното развитие и благоустройството на две и законовите промени във връзка с отчужденията.


Като техническо изпълнение проектите се изпълняват добре, въпросът е да се ускори работата с темпове, в които да успеем да влезем в сроковете, допълни министърът.


Ако се активира клаузата N+3 (тоест парите, предвидени за дадена година, да могат да се усвояват до три години след нея - бел. ред.), тя ще бъде като цяло за целия програмен период, каза в отговор на въпрос министърът.

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Спират и пускат вагони, а не сменят ж.п. линиите. Там е основния проблем за бавния, неудобен и нестабилен превоз.

  2. 2 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3342 Весело

    "В момента, в който железницата стане национално приоритетна политика"

    А сега не е приорит, щото не може да се крадне.
    Както при магистралите...

  3. 3 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Реформа, реформа и пак реформа. Ето как нещата ще тръгнат в правилната посока.

  4. 4 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 583 Весело

    Незнам кой по какви стратегии работи, ама лошата услуга на БДЖ кара хората да я избягват....например цял Перник бачка в София, но вместо с влакове, тъпчат улиците на столицата с гоуфове...

  5. 5 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Борисов разсипа БДЖ окончателно в периода август 2009-март 2013 година.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  6. 6 Профил на 2011
    2011
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Пари се инвестират, където има надежда, че ще се въстановят, ще донесат и печалба. При каци без дъно първо се запушват дупки, а след това се налива

  7. 7 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 731 Неутрално

    Съгласен съм, че са нужни много ама МНОГО повече инвестиции в ж.п. инфраструктурата и да бъде национален приоритет като в нормалните държави.
    Но (!) освен много пари за инфраструктура също така първо да запушат пробойните и да отстранят паразитите, които сега източват и малкото средства!!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  8. 8 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8348 Неутрално

    Амо с тези гратисчии,безплатни билети и намалени с 50%,какво друго да е БДЖ.И като е безплатно,кой го плаща.

  9. 9 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Докато с БДЖ се занимават Московски и Владимиров и аз няма да съм оптимист за състоянието му.

  10. 10 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1699 Неутрално

    В момента, в който железницата стане национално приоритетна политика и се отнасяме по друг начин към инвестициите в този сектор, тогава можем да разчитаме, че бихме получили на средно ниво европейска железница, каза още Московски."Ама кога ще стане.

  11. 11 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#9] от "horilka":Докато с БДЖ се занимават Московски и Владимиров и аз няма да съм оптимист за състоянието му.

    -Те са точно съсипниците му!

  12. 12 Профил на tochka87
    tochka87
    Рейтинг: 374 Неутрално

    ///Извинете, това е отговор на друг въпрос... хаха, за справки - господари на ефира

  13. 13 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Московски, не е проблема финансирането, а липсата на реформи. Стига си клякал по команда на всяка глупост на синдикатите, режи до кокал!

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK