
© Юлия Лазарова
При финансовите параметри, които имаме в момента към БДЖ и към Национална компания "Железопътна инфраструктура", не може да се очаква, че може да бъде постигната устойчивост дори и на средноевропейско ниво.
Това коментира пред журналисти министърът на транспорта Ивайло Московски след участието си в откриването на годишния отчет за напредъка на оперативна програма"Транспорт" 2007 - 2013 г.
В момента, в който железницата стане национално приоритетна политика и се отнасяме по друг начин към инвестициите в този сектор, тогава можем да разчитаме, че бихме получили на средно ниво европейска железница, каза още Московски.
Според него е невъзможно с финансирането, което се получава към момента, да се постигнат каквито и да било прилични резултати, коментира министърът. В нашата жп инфраструктура субсидия плюс капиталов трансфер са около 240 млн. лева на година, което нарежда страна на последно място по инвестиции в
железниците, отбеляза министърът.
С решение на правителството от вчера на "БДЖ Пътнически превози" бяха преведени 40 млн. лв. субсидия, с която се очаква да се възстанови движението на спрените наскоро влакове. Това се случи след протести на пътници в различни части на страната.
В отговор на въпрос за най-рисковите жп и автомобилни проекти, финансирани по оперативните програми на ЕС, министърът каза, че такива са проектите с около година закъснение. Основните причини за това са заради забавянето при разделянето на Министерството на регионалното развитие и благоустройството на две и законовите промени във връзка с отчужденията.
Като техническо изпълнение проектите се изпълняват добре, въпросът е да се ускори работата с темпове, в които да успеем да влезем в сроковете, допълни министърът.
Ако се активира клаузата N+3 (тоест парите, предвидени за дадена година, да могат да се усвояват до три години след нея - бел. ред.), тя ще бъде като цяло за целия програмен период, каза в отговор на въпрос министърът.
dmarev
Рейтинг: 426 ЛюбопитноСпират и пускат вагони, а не сменят ж.п. линиите. Там е основния проблем за бавния, неудобен и нестабилен превоз.
palav_nik
Рейтинг: 3342 Весело"В момента, в който железницата стане национално приоритетна политика"
А сега не е приорит, щото не може да се крадне.
Както при магистралите...
Додо
Рейтинг: 950 НеутралноРеформа, реформа и пак реформа. Ето как нещата ще тръгнат в правилната посока.
elevation04
Рейтинг: 583 ВеселоНезнам кой по какви стратегии работи, ама лошата услуга на БДЖ кара хората да я избягват....например цял Перник бачка в София, но вместо с влакове, тъпчат улиците на столицата с гоуфове...
socialen
Рейтинг: 374 НеутралноБорисов разсипа БДЖ окончателно в периода август 2009-март 2013 година.
Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg2011
Рейтинг: 432 НеутралноПари се инвестират, където има надежда, че ще се въстановят, ще донесат и печалба. При каци без дъно първо се запушват дупки, а след това се налива
zo
Рейтинг: 731 НеутралноСъгласен съм, че са нужни много ама МНОГО повече инвестиции в ж.п. инфраструктурата и да бъде национален приоритет като в нормалните държави.
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYНо (!) освен много пари за инфраструктура също така първо да запушат пробойните и да отстранят паразитите, които сега източват и малкото средства!!
Роси
Рейтинг: 8348 НеутралноАмо с тези гратисчии,безплатни билети и намалени с 50%,какво друго да е БДЖ.И като е безплатно,кой го плаща.
Panda
Рейтинг: 426 НеутралноДокато с БДЖ се занимават Московски и Владимиров и аз няма да съм оптимист за състоянието му.
chicago514
Рейтинг: 1699 НеутралноВ момента, в който железницата стане национално приоритетна политика и се отнасяме по друг начин към инвестициите в този сектор, тогава можем да разчитаме, че бихме получили на средно ниво европейска железница, каза още Московски."Ама кога ще стане.
dedo pepo
Рейтинг: 1215 НеутралноДо коментар [#9] от "horilka":Докато с БДЖ се занимават Московски и Владимиров и аз няма да съм оптимист за състоянието му.
-Те са точно съсипниците му!
tochka87
Рейтинг: 374 Неутрално///Извинете, това е отговор на друг въпрос... хаха, за справки - господари на ефира
The Shadow
Рейтинг: 1047 НеутралноМосковски, не е проблема финансирането, а липсата на реформи. Стига си клякал по команда на всяка глупост на синдикатите, режи до кокал!
“In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel