До края на февруари ще е готова стратегията за развитие на БДЖ

До края на февруари ще е готова стратегията за развитие на БДЖ

© Надежда Чипева, Капитал



Най-късно до края на февруари Министерството на транспорта ще е готово със стратегия за това как да се развива БДЖ през следващите десет години. Документът ще бъде представен на Народното събрание. Това съобщи в ефира на БиТиВи транспортният министър Ивайло Московски. Той обаче посочи, че е умерен оптимист, че компанията ще излезе леко от тежката ситуация, в която се намира.


По думите му има нужда освен от реформи и от инвестиции в нови влакове и инфраструктура.


"С политическа воля можем да се справим", обясни той.




Министърът обясни, че "БДЖ Пътнически превози" никога не е било на загуба заради държавната субсидия. Това обаче не се отнася до "БДЖ Товарни превози", което минаги е било на загуба. Оперативната му загуба за 2014 г. е около 15 млн. лв.


В отговор на въпрос Московски обясни, че министерството отново е обявило това дружество за приватизация, но той самият не очаква голям интерес от инвеститори.


Той отрече спекулации на синдикатите (по негови думи), че се готви приватизация на "Български пощи".


Московски изказа недоволството си от поведението на КНСБ като уточни, че техните действия и думи са през главата на председателя на синдиката. Министъръ обясни, че те разпространявали слухове за готвени промени и продажби, а освен това искали да кадруват. Той напомни, че е негово право да сменя ръководители на държавни предприятия, какъвто е случаят с директор на пристанище "Варна", който беше освободен тази седмица.


Аз имам законово право да сменям директора на пристанището във Върна, но те нямат право да кадруват, заключи Московски.

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 838 Весело

    "...Аз имам законово право да сменям директора на пристанището във Върна, но те нямат право да кадруват, заключи Московски."

    Най-после кръстиха тоя ми ти град с правилното именце. ВЪРНА си звучи баш както си трябва. Бяха толкоз напред, а сега... повърнаха се назади...

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  2. 2 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1478 Любопитно

    Добре е тази стратегия да бъде като европейската. Щото европейците дават преимущество на железопътния транспорт, спрямо автомобилния, поради много причини: по-бърз, по-безопасен, по-евтин, по-екологичен, по-удобен и т.н...

  3. 3 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 395 Неутрално

    "С политическа воля можем да се справим", обясни той

    Мда, ама нещо не я видяхме при първия напън.

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  4. 4 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4842 Гневно

    Коя по ред е тази "стратегия"? Какъв бе ефекта от предишните "стратегии"?

    Горните риторични въпроси са не само по отношение на БДЖ, а за повечето български "стратегии", включително и за "реформа" на съдебната система.

  5. 5 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#2:"palav_nik"]Добре е тази стратегия да бъде като европейската. Щото европейците дават преимущество на железопътния транспорт, спрямо автомобилния, поради много причини: по-бърз, по-безопасен, по-евтин, по-екологичен, по-удобен и т.н... [/quote]

    Хайде да ни обясниш, какво значи това? И какво общо има с реформата в БДЖ, стъпките от която до това за което говориш са колкото до Марс и обратно.

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  6. 6 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    ако пуснат в 17 часа влак за Варна значи са за промяна, ще ударят автобусите ама ....

  7. 7 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Абсолютен боклук

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4842 Гневно

    [quote#3:"fta"]Мда, ама нещо не я видяхме при първия напън. [/quote]

    Първият напън се сприхна като спукан балон! Ако и от тази "стратегия" се откажат заради протестите на този и онзи, то всяка стратегия е без никакъв смисъл.

    Да ограничат кражбите в БДЖ, да не се огъват пред синдикатите за съкращения на персонал и пред кметовете за спиране на влакове, които возят една шепа хора, пътуващи без билети. И тогава да мислят за "стратегия"!

  9. 9 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Точно така, @vassilun, но съм скептичен по въпроса.

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  10. 10 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 948 Любопитно

    "Министърът обясни, че "БДЖ Пътнически превози" никога не е било на загуба заради държавната субсидия. Това обаче не се отнася до "БДЖ Товарни превози", което Минаги е било на загуба."

    Абе, министърчето, като си ги пуснал по две различни писти, много ясто, че едните ше на са загуба, а другите - на 0 /нула/...това, обаче не означава, че първата фирма не генерира по-малка загуба, а само, че генерира по-голям разход на бюджетни средства, от втората...

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  11. 11 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3849 Неутрално

    Интересно откъде ще се намерят достатъчно пари за инфраструктурата и нови влакове?!Каквото може ще се вземе от ЕС,но останалата част нашата държава ще може много трудно да финансира!

  12. 12 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    Пак ли? Аман!

    И що за стратегия е стратегията за 10 години? Два мандата!
    Стратегия се прави за поне 20-25 години напред!
    Ама нашичките няма как да я направят. Не напишат, ще напишат и още как! Ама наистина да я разработят и направят - не вярвам.
    Няма как!
    Няма поне средносрочна визия за страната, на която да се опрат. Развитие на икономика, човешки ресурси, демограгфия и миграция, товарни потоци, технологии и куп такива абракадабри им се мержелеят от днес за утре, колкото до моментния келепирец и което им е под носа, чисто моментно реактивно и като кученца на Павлов, ама за наистина стратегически период - нанай! Нямат ни умственият капацитет, ни нагласа, както и не са "носители на високата експертиза", която да им позволи да направят някаква читава стратегия.

  13. 13 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Закривай!
    Така го мъчихме едно време Кремиковци на изкуствено дишане върху умрял човек!
    Накрая го закриха, ама колко пари потрошихме да им плащаме глупостите на управниците?
    По-евтинко ше минем да плащаме заплати на съкратените и да купуваме такси на пътниците - поне ще махнем разходите за поддръжка на трасетата! И гарите! Това са половината пари!
    Като закриха теснолинейката Червен бряг-Оряхово да не би да свърши света? Сега ще махнат някоя друга линия - да могат другите да оживеят! Дядо махаше копилчетата на царевицата - да расте основното растение, не смукачките! Защото никой не е ял царевица от копилчета!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  14. 14 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#13:"skara"]Закривай! [/quote]
    Ама ей са ше дойдат да ти обяснят как БДЖ е социална институция и трябва за всеки да има по вагон, идаващ да го вземе в удобни за него ден, място и час.

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  15. 15 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1478 Весело

    [quote#5:"fta"]айде да ни обясниш, какво значи това?[/quote]
    Обяснявам.
    Качваш се на влака с твоето семейство в София и след 90 минути сте в Бургас. През това време сте изгледали един филм на голямата плазма. Нещо неясно има ли...

  16. 16 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1323 Гневно

    [quote#2:"palav_nik"]

    Добре е тази стратегия да бъде като европейската. Щото европейците дават преимущество на железопътния транспорт, спрямо автомобилния, поради много причини: по-бърз, по-безопасен, по-евтин, по-екологичен, по-удобен и т.н..[/quote]
    Знаеш ли колко линии са закрити, докато се стигне до това положение: по-бърз, по-безопасен, по-евтин, по-екологичен, по-удобен и т.н.
    Знаеш ли как се изплаща нова жп-линия? Купувал ли си билет за влак делничен ден?
    Не знаеш. Но дай да пишем!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  17. 17 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1323 Гневно

    [quote#15:"palav_nik"]айде да ни обясниш, какво значи това?- цитат на коментар #5 от “fta”

    Обяснявам.
    Качваш се на влака с твоето семейство в София и след 90 минути сте в Бургас. През това време сте изгледали един филм на голямата плазма. Нещо неясно има ли...[/quote]
    И колко струва билета на днешни пари? Малко по-скъпо от самолета за тези хора!
    Аман от свирчовци!
    И леко с филмите Че има едни, на които първа серия е 4 часа!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  18. 18 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1478 Весело

    [quote#16:"skara"]упувал ли си билет за влак делничен ден? [/quote]
    Секи Божи ден пътувам с мотрисите "Сименс" до работата си и се връщам. Както и моето семейство, а и много други работници, студенти и ученици. Много са удобни имат климатик и сме много доволни. Поради тази причина пътуваме с карти, а не си купуваме билети...

  19. 19 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1323 Весело

    [quote#18:"palav_nik"]

    упувал ли си билет за влак делничен ден? - цитат на коментар #16 от “skara”

    Секи Божи ден пътувам с мотрисите "Сименс" до работата си и се връщам. Както и моето семейство[/quote]
    Аз не те питам за карта, бе свирчо!
    Питам те за билет!
    Естествено, че картата ще ти е евтина - нали нямаш изход и трябва да работиш! Божее, колко неразумни има по света.

    пп Е сега ме питай защо нямаш изход!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  20. 20 Профил на Dimitar Trifonov
    Dimitar Trifonov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Кои краде от ИНФРАСТРУКТУРНИТЕ обекти?Няма ли кой да разследва?При кой министър са сключени договорите?Коя политическа ПАРТИЯ взе комисионните?Какъв е процента?Защо и в момента обектите не могат да тръгнат?Много въпроси на които Г-Н министърчето има отговор но НИКОГА няма да го даде,

  21. 21 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 860 Неутрално

    До коментар [#13] от "skara":

    Скара, приятелю, закриването на БДЖ едва ли ще струва по-евтино от оздравяването ѝ. Тук проблемът е друг, ти ще закриеш БДЖ, и на мястото на държавната компания ще дойде някоя частна. Е, откъде ще си наеме кардрите, персонала?

    И още нещо, провалът на БДЖ бе предизвикан от овтобусното лоби, котролирано от ДПС и БСП. Още в началото на 1990-те БДЖ бе принудена да закрие най-печалившите си линии, за да могат в пазарната ниша да се намърдат автобусните превозвачи.

    Да, има специфични дистанции, но ако ми дадеш рационална причина да пътуваш от София до Пловдив и/или обратно с автобус, ще те призная.

    Един от основните начини да се възстанови БДЖ, освен ремонта на инфраструктурата, който е крещящо належащ, е да си върне курсовете в активното време. Да, автобусите ще изгърмят по някои от трасетата, пък може и те да вдигнат качеството на услугата, което в България е не като в третия, ами като в четвъртия свят в повечето случаи.

  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    Самозадоволяването върви на пълни обороти

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  23. 23 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    [quote#4:"vassilun"]Коя по ред е тази "стратегия"? Какъв бе ефекта от предишните "стратегии"? [/quote]

    Най-откровения отговор на този въпрос даде Даниела Бобева преди 1 година. При това без да са я питали - просто като се е запознала с картината, и е станало тежко на душата. Защото се оказва, че държавата до момента е платила за 156 стратегии няколко стотин милиона евро на "реномирани местни и международни консултанти", а произведенията на труда им отлежават поголовно по чекмеджетата в 5 еднакви папки, напълно безполезни за реалността извън кабинетите.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  24. 24 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1323 Весело

    [quote#21:"8th_ball"]Да, има специфични дистанции, но ако ми дадеш рационална причина да пътуваш от София до Пловдив и/или обратно с автобус, ще те призная. [/quote]
    Ставаше по-бързо!
    Специално за Варна и Пловдив тръгваха от едно място, но стигаха със два часа разлика за Варна и 1/2 час за Пловдив.
    Какво да правим, като такива са разстоянията у нас: докато се обърнеш и буса минал 100км! А влака още на Подуяне или Нови Искър.
    И не е вярно, че едните пари са колкото другите - винаги при сметките изпускат поддръжката! Защото се видя при мотрисите Сименс: не се изплащат! И затова още на първата година надуха вувузелата: някой взе пари. Никой не е взел пари - чисто и просто жп-транспорта е скъпо удоволствие за за къси разстояния.

    пп Щом е Сименс и аз имам едно наум! Винаги! Още Вернер така е започнал.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  25. 25 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 860 Неутрално

    До коментар [#24] от "skara":

    Не става дума за мотрисите, как да ги запълниш, като са пратени да обслужват 3-та глуха в неудобно време? О това за бусчето и 100-те километра е валидно, ако живееш в Младост или Дружба в София, или в Смирненски в Пловдив. Иначе не е, да не говорим колко са транзитни и двата възела. По принцип бъдеще в пътническите жп-превози има, и всъщност това е бъдещето. Номерът се състои в две неща, извинявай, че се повтарям - подобряване на преди всичко жп-инфраструктурата и връщането на влаковите рейсове в най-активните часове.

  26. 26 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Друго нещо, което може да даде малко глътка възраст, е софийската част от трасето на БДЖ да бъде включена в градския транспорт. Т.е. Между Искър-Подуене-ЦГ- Захарна фабрика, Горна-баня/София-Север да ти важи градско билетче или съответните абонаметни карти. Има много варианти, просто наистина трябва да се направи - вече дори не стратегия, а тактика, и да започне да се реализира.

  27. 27 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    [quote#21:"8th_ball"]И още нещо, провалът на БДЖ бе предизвикан от овтобусното лоби, котролирано от ДПС и БСП.[/quote]
    Ама то вече и автобусното лоби го закърши. Има забравени от Бога селца и махали, дето нищо не ходи. И както са тръгнали нещата, в скоро време единствен транспорт ще бъде магарцедеса...

  28. 28 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Не това е автобусното лоби, то се цели към печеливши линии. Няма да ти направи автобус от Мало Бучино до Горно Уйно. Всъщност жулузопътните превози в България са потенциално едно бижу, дори не мога да зи представя какви са причините, поради тоито толкова години това да бъде проблем.

  29. 29 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1323 Любопитно

    [quote#26:"8th_ball"]Друго нещо, което може да даде малко глътка възраст, е софийската част от трасето на БДЖ да бъде включена в градския транспорт. Т.е. Между Искър-Подуене-ЦГ- Захарна фабрика, Горна-баня/София-Север да ти важи градско билетче или съответните абонаметни карти. Има много варианти, просто наистина трябва да се направи - вече дори не стратегия, а тактика, и да започне да се реализира. [/quote]
    Защо нещо ми се върти, че това го пробваха? Имаше нещо за билет влак-бус за Банкя или не?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  30. 30 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1323 Любопитно

    Значи Англия - дето са измислили железницата и имат най-гъстата жп-мрежа все още, САЩ - дето железницата ги е направила САЩ - могат да съкращават и закриват линии, ние дето имаме нужда от две линии и половина не можем?
    Спомнете си Кремиковци! И какви вопли бяха 10-15 години!
    Какво возят Свищов-Троян, Пловдив-Карлово, Шумен-Комунари? Карнобат-Варна? Самуил-Силистра? 900 човека на ден общо? А товари?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  31. 31 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3402 Неутрално

    Това вече е друга работа.Стига тази стратегия да се обмисли и после да се спазва.

  32. 32 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 860 Неутрално

    До коментар [#30] от "skara":

    Значи да се върнем към темата. Ти каза - закривай! Не спомена, че си имал предвид определени линии. Изобщо този провик "закривай" е малко тинейджърски, ама това не е по темата. Да, 90 ва сто от губещите линии трябва да се закрият, има и такива, които дори и губещи, трябва да се поддържат, и по строго специфични социялни, и по стратегически принини. Значи, въпросът е, дали пътническите жп. превози трябва да се осъществяват от едни реформирани БДЖ, или на тяхно място трбявда да дойде друг превозвач. Ако наистина искаш да има дискусия, нека се концентрираме върху това.

  33. 33 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1323 Любопитно

    [quote#32:"8th_ball"]До коментар [#30] от "skara":

    Значи да се върнем към темата. Ти каза - закривай! Не спомена, че си имал предвид определени линии. Изобщо този провик "закривай" е малко тинейджърски, ама това не е по темата.[/quote]
    кога съм казвал да разваляме всичката железница! (Пък защо не?)
    "Закривай" е за искането на Министерството!
    Ако бяха затворили ТЕЦ-а на Ковачки даже и София-Пловдив става нерентабилна!

    Бе всички многознайковци: можете ли да си купите билет за влак до Париж или Рим примерно? Ама най-много за две прекачвания!
    Или да кажем до Солун? (май от тази година има, ама не съм сигурен?) До Белград? До Истанбул или до Букурещ май ги има още, но не съм сигурен.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  34. 34 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Поне гледайте филмчетата по Дискавъри: скоро имаше едно за някаква бирена фабрика в Северна Германия.
    По средата на склада за касите с готова бира имаше жп-линия - и никой не я ползва, защото докарват ечемика и разкарват бирата със камиони!
    И това във Германия, дето печатат разписанието за следващата година със номера на коловоза, дето пристига влака!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  35. 35 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 860 Неутрално

    До коментар [#34] от "skara":

    Скара, друже, товориш си за своето. Добре де, ясно е, че ще си карат зърното както им е по удобно. В случая обаче говорим за пътнически превози, а не за карго. И второ - жп и автотранспортът принципно не си противоречат, и в една нормално организирана транспортна система само могат да се допълват.

    Знаеш ли, имам чувството, че на моменти желанието ти за реформиране на системата граничи с някакъв икономически фанатизъм.

  36. 36 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Бдж трябва да остане , многото кражби я докара до това положемие.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  37. 37 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 860 Неутрално

    До коментар [#29] от "skara":

    Май имаше такова нещо, ама то не е ефективно. Аз ти говоря за транспортна артерия, дето минава през средата на града, която има огромен капацитет, който практически не се използма.

  38. 38 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1323 Весело

    [quote#35:"8th_ball"]
    До коментар [#34] от "skara":
    Скара, друже, товориш си за своето. Добре де, ясно е, че ще си карат зърното както им е по удобно. В случая обаче говорим за пътнически превози, а не за карго. И второ - жп и автотранспортът принципно не си противоречат, и в една нормално организирана транспортна система само могат да се допълват. [/quote]
    Виж сега - колко примерчета ти дадох и как се аргументирам!
    Ти едно си знаеш: социален, ефективен и до там!
    Дай аргументи, не голи приказки!
    Защото всичките защитници на железницата само това знаете: Трябва да я има!
    Но защо трябва?
    Отговор: Ми ей тъй на!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  39. 39 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Значи, за мен социален е е равно на социалистически, както явно е за теб. И по принцип запомни от мен - социален е равно на антисоциалистически, доколкото соцът е само пародия на социалната отговорност, която винаги е важна за всяко що-годе разумно общество.

    Що се отнася до ефективност - да, ако става дума за превоз на товари, е около 2 пъти по-евтино при нормално изградена инхраструктура. Като тръбопроводите - сгъстения газ го карат до пристанищата, ама после никой не е луд да го вози с камиони, освен в малки количества. Но това засяга товарните превози, а те са измън предмета на дейност на БДЖ.

    БДЖ се занимава единствено и само (вече), с пътнически превози. И трябва да ти кажа, че при един добър мениджмът, независимо дали ще е частник или някаква реформирана БДЖ, просто ще издуга автобусната конкуренция по основните дестинации за няма и година. Щото няма как автобусния транспорт, нито като потенциал, нито като нищо, да се конкурира с качеството и скоростта, която евентуално ще предложи жп-то. Дали ще е БДЖ - все ми е тая, но ако се вслушат в съмвета ти да закримат, наистина трябва да се направи една доста сериозна преценка, а ние с теб, с емоциите си, едва ли можем да бъдем добри съветници.

  40. 40 Профил на vektor
    vektor
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Словакия подпомага своите железници с 250 млн. евро. Срещу тези пари всички деца, редовни студенти и пенсионери получават безплатно пътуване, като това се отнася и за граждани на други страни от ЕС. Парите се използват за закупуване на нов подвижен състав. Такава е тяхната стратегия...

  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8066 Неутрално

    То само със стратегия не става,трябват и пари.

  42. 42 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 860 Неутрално

    До коментар [#40] от "vektor":

    И да са ти дам изшн пршмир за розлшкото межуд социшално и социалистическо. Според логиката на твоите коментари в стил "закривай", трябва да закрием асансьориете в метрото, поне докато пенсионерите не почнат да си плащат за масрафа. Идеята ти запазар е такава. Но съм убеден, че ще си първият, който ще скочи срещу затварянето на асансьорите, така че - разбери се със себе си.

  43. 43 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 860 Неутрално

    [quote#39:"8th_ball"]е е равно на [/quote]
    не е равно, тао до се чете.

  44. 44 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 860 Неутрално

    До коментар [#38] от "skara":

    Какви аргументи да ти дам? Ти явно си против железницата принципно, а не конкретно. Всеки мой аргумен ще бъде посрещтнат с лозунги от сорта, че съм социлист.

    Ако искаш аргументиу трябва първо да намерим общ едик, което тява как да стане, докто итрочаш желелзницата по принцип. Иначе можеш да ти дам хиляди примери, защо бдж трябва да се запази, както и хиляди примериш за обратното, ама май няма да разбереш нито едното едното, нито другото. "Закривай"

  45. 45 Профил на ivankristov
    ivankristov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Изпълнителният директор на бдж владимир владимиров е първият комсомолският секретар на дкмс при бсп по времето на жан виденов и първанов какви реформи може да направи един платен комсомолски секретар с образование на детска учителка това са кадрите на московси.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK