И аз така си помислих, но там изключването е сложно и сигурно наистина има авария. Сега на сайта на ТСО може да се види каква инсталирана мощност имаме от Възобновяеми източници без фотоволтаиците, за да лъсне истината че и без 1 МВТ инсталиран солар изпълнявахме условията на ЕС. Тоест, ако искахме можеше да изчакаме 4-6 години и да имаме същата мощност солари, за 3-5 пъти по-ниски цени. Но тогава писачите на фактури нямаше да са с Бентли, а някакво скапано БМВ.
Най-вероятно са го спрели, но поне ни съобщават. Едно време друг реактор гръмна, а дори не счетоха за нужно да ни съобщят. Казваха "около АЕЦ-а нищо не се е случило, но за все пак елате на преглед за радиация"
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Идиотското в онзи случай е, че самата защита е сработила два пъти, но нали чукча знае всичко и претоварвай докато издържи. Е за съжаление дори и в СССР физиката се подчинява на основните закони, не на волята на партията. Няма по-проста личност от партийния секретар, независимо в коя партия членува.
[quote#5:"The.Teacher"]Силно ме съмнява тая работа. В момента на тсо.бг дават само от вецовете над 2100 МВ, общо към 5800 МВ, при консумация 5100 МВ. Изключили са го просто.[/quote]
До коментар [#6] от "Косьо":
мощността е сведена до 40%, изключен от енергийната система.. -БНР
[quote#12:"stoiank"] Е за съжаление дори и в СССР физиката се подчинява на основните закони,[/quote] Успокоителното е, че десетки такива реактори се използват дълги години в много страни. Има опит с тях.
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
Реактора се изключва за под секунда без предупреждение.
За сравнение и вятърните паркове и фотоволтаичните паркове са напълно предвидими 1-2 часа напред, т.е. прогнозата за добива им е над 98% точна за 1-2 часа напред, което ги прави много много по-предвидими от, например, потреблението или ... АЕЦите
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
Източиха стотици милиони за модернизация и не е ясно защо е спрял така ли?
Няма ли си сензори , датчици и т.н. да се знае каква е причината в реално време?
[quote#15:"Distributed"]За сравнение и вятърните паркове и фотоволтаичните паркове са напълно предвидими 1-2 часа напред[/quote]
На тази цена ... мерси Всички фотоволтаици, които съм видял до сега са изградени на първа, втора или най- много трета категория земеделски земи.
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
Фотоволтаиците са супер предвидими,сега генерират нула енергия. Няма разумно обяснение бедна страна като нашата да има фотоволтаици, просто няма. Може би единствено има смисъл да има над училища и частни къщи и това да се стимулира от Държавата. Всичко останало е просто тарикатска схема "по нашему бизнес", вземаш от най-бедните и го даваш на най-богатите.
До коментар [#20] от "Distributed":
Кой и как определи задължителната цена за изкупуване на енергията от ВЕИ и това ли бе начина? Нека си строят колкото искат и да си я продават на когото си поискат ... на пазарен принцип.
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
Най-куриозното е че точно най-елитните комунисти ги построиха, а в нормалния свят под "няма смисъл" се разбира няма икономическа логика да се строи. Ако тук това се разбира като комунизъм, няма проблем да стана и комунист.
Гледам обаче, най-десните искат 100% сигурни договори с държавата, бой за обществени поръчки и са първа писта на всички регулации. И за разлика от всички зелени предлагам да се направи фонд за изкупуване на частни земи в защитени територии, защото всеки иска да му е супер, но неговото си е негово.
Поне язовирите сега и без това трябва да се източват.
Иначе водата в горните резервоари на ПАВЕЦ сигурно ще стигне за около 8-10 часа, а времето застудява. Вероятно после ще се включат повече блокове на ТЕЦ. Но точно в такива моменти се вижда, че разполагаемите резервни мощности не са чак толкова много ...
[quote#24:"ijj"]Но точно в такива моменти се вижда, че разполагаемите резервни мощности не са чак толкова много ...[/quote]
В момента износа е по-голям от мощността на работещия реактор в Козлодуй. Вярно в момента ВЕЦ работят на пълна мощност, което е невъзможно в продължителен период, но дори и при напълно спряла Атомна централа си покриваме спокойно нуждите. Тоест работим с някакъв резерв от порядъка на 50%, за справка Северна Америка се движи някъде под 10%, а в определени моменти пада под 7% и никой не смята, че са зле.
До коментар [#26] от "rapidfire":
Айде не се изказвай неподготвен. Много лесно се спира ядрен разпад. Блокът не е спрян нарочно и проблемът не е в реактора. Реактора си е ОК и си е на минимална мощност. След като се отстрани причината за аварийното спиране поетапно мощността ще бъде повишена и блокът ще бъде въведен в енергийната система на страната. Този и другия реактор съм ги ремонтирал лично и се заклевам в тяхната сигурност. Точно пък тук няма никакви мистерии и конспирации, просто спиране поради задействана аварийна защита.
[quote#24:"ijj"]Поне язовирите сега и без това трябва да се източват.
Иначе водата в горните резервоари на ПАВЕЦ сигурно ще стигне за около 8-10 часа, а времето застудява. [/quote]
Ако ги бяха пускали с по малък товар щяха да предотвратят някое и друго локално наводнение и сегашното спиране на реактора а сега всичко действа на юруш.
Не вЕрвам СъветЦкая техника да се строши баш сега посред зима.
Наскоро пак нещо се сбангьоса по веригата а това е достатъчен повод да мислим за смяна с друг вид реактор за 7 и 8 блокове.
[quote#33:"rapidfire"]И как се спира толкова лесно, да ме светнеш? [/quote]
Не е кой знае колко трудно, макар и да е сложно Защитите са точно за това. Предполагам се сваля температурата в реактора, от това намаля парата ... и те така за няколко минути
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
[quote#31:"Distributed"]Коя нова мощност ще оцелее на свободния пазар?
Няма такава в ЕС.[/quote]
Значи Вие сте от новите антикомунисти, на които свободния пазар пречи. Правилно сме се разбрали, че изповядваме диаметрално противоположни принципи на икономика.
Като не може да оцелее няма да се прави, каквото е за Белене, такова е и за соларите. Значи няма нужда в момента от нови източници, просто ефективността на производството и енергийната ефективност си казва истината. Точно по тази логика Тачър затвори мините в Англия, неефективно производство, висока цена и опасно за здравето. Само че, тогава нямаше такива антикомунисти да я обвиняват в комунизъм.
[quote#34:"Танас"]Ако ги бяха пускали с по малък товар щяха да предотвратят някое и друго локално [/quote]
Танасе, май има някакви предписания за минимални обеми, които трябва да се поддържат в някои язовири.
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
Има но Язовири и каскади за какво са но малките не се знае, чии са камоли да поддържат обем.
Тук го знаем най - добре когато източиха язовир Искър при кмет хидролог / Янчулев / и тогава турбините въртеха а и Кремиковци черпеше вода от бент Панчарево и стана що стана голема смрад .
На Националния Съвет на Водите беше шеф един друг корифей на водата инж. Георги Файтонджиев.
Ториевия реактор е качествено различно решение - горивото му не е твърдо под формата на уранови пръти а течно под формата на разтопена при висока температура сол - ториев флуорид. Температурата е висока над 500 градуса за да е течна солта. Тя много добре отвежда топлината до топлообменника. Най-важното е че оперира при атмосферно налягане ако се отвори реактора нищо няма да изкочи оттам. Докато не е така при реакторите с водно охраждане за да оперират при висока температура водата е под налягане 7 атмосфери, ако стане теч тя изкипява прътите уран бързо могат да се разтопят ако останат без охлаждане, а получи ли се meltdown стопилка - край поредната Фукушима. Нищо такова не се случва при ториевите реактори. Оперират при много висока температура при атмосферно налягане ако стане пролука нищо не изкипява. Как се предпазва от прегряване? Много просто - има една тръба в която има запушалка от замръзнала сол. Ако температурата в реактора се повиши повече от колкото трябва, тази замръзнала тапа се разтопява - течната сол изтича в един "леген" и реакцията спира.
Тория е слабо радиоактивен и е само 1 изотоп, има го и в големи количества не се обогатява т.е лесно се добива, 5000 тона торий могат да захранят годишните енергийни нужди на цялото човечество. Тория сам по себе си неможе да участва в ядрено деление и това е чудесно неможе да експлоадира като атомна бомба. Ториевият горивен цикъл стартира като се добави малко уран 235 или плутоний, да може да рециклира и боклук от конвенционалните АЕЦ като се добавя отпадъка към горивото ѝ. Зареждането може да е непрекъснато като се долива. 200 пъти по-ефективна от урановата и използва тория изцяло т.е на 100% а не както са урановите централи 0.07% от урана, което означава 100 пъти по-малко боклук. При ториевия горивен цикъл НЕ се получава плутоний това означава че неможе да се произвежда атомно оръжие с нея и боклука е поносим - 200 години трябва да престои в хранилище което е нищо в сравнение със 100 000 години за уранова. USA,Китай, Русия, Норвегия, Чешката република, Великобритания, все водещи нации са се насочили към тези реактори. Защо и ние не се насочим натам.
За малките е опасно да ги източиш, защото рибата на кмета ще загине. Ако стане потоп - господ е виновен.
За по-големите е още по-опасно, няма да има вода за ВЕЦ-овете на нашите хора
/вземи Жребчево примерно, http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2014/11/17/2421184_unikredit_bulbank_prodava_vec_jrebchevo_za_75_mln_evro/
ако стане потоп пак господ е виновен.
Не знам, какво трябва да ни се случи за да разберем има природни закони и ако не ги спазваме ще си носим последствията. Независимо кмет, поп, депутат или Иванчо все тая.
[quote#15:"Distributed"]За сравнение и вятърните паркове и фотоволтаичните паркове са напълно предвидими 1-2 часа напред, т.е. прогнозата за добива им е над 98% точна за 1-2 часа напред, което ги прави много много по-предвидими от, например, потреблението или ... АЕЦите [/quote]
Много скромна тая панегирика , бе!
Какви един-два часа?
Като задуха, та цела неделя, тъй е то у Добруджа, де са най-много перките. Та излазят поне 100 часа спокойствие на душата, че и отгоре! Вирвай крака на табуретката и си свиркай!
А с фотоволтаиците хептен - там за 12 часа напрад си рахат. Събудиш са, гледаш небето и щом е ден - може да пуснеш ВЕФ-а да чуйш Парламентарния контрол.
Ако има звезди - пак си рахат. Знаеш, че до сутринта ток нЕма и си отиваш спокойно да спиш, най-предвидимо и то за поне осем часа напред!
Господине, не подценявайте предвидимостта на ВЕИ-тата и не неглижирайте така значимостта им пред простото мат'рял!
Да не говорим за предвидимостта на сметката, която представят на мат'ряла ката месец. Е, понякога има и непредвидена втора фактура, ама туй само потвърждава една тяхна характерна лакоми ... опс! ... предвидимост!
Моля ви се не се изказвайте за неща които не разбирате. Така заблуждавате и останалите читатели. Не са уранови пръти, не са 7 атмосфери, не е Чернобил. Поне не на Пети и Шести блокове на АЕЦ Козлодуй. След Чернобил нещата в ядрената енергетика и в нейната сигурност драстично се промениха. Поне в България и в АЕЦ Козлодуй. Не ми се чете трудовият ми договор и коя част е фирмена тайна, кое е поверително и кое мога да разгласявам. Все пак АЕЦ Козлодуй е е обект свързан с националната сигурност. Тази секретност не е някаква комунистическа приумица, в Щатите секретността на АЕЦ е в пъти по-голяма.
За да излезе резервът 50%, Вие смятате с всички налични мощности. Реално разполагаемите винаги са по-малко. При това трябва да се има предвид хипотезата, че не винаги може да има достатъчно и вода, и вятър, и слънце едновременно, че блоковете в ТЕЦ не винаги достигат номиналната си мощност, че някои ТЕЦ са вече много стари или имат проблеми с горивото, и т.н.
Така както ги смятам, разполагаемите ни мощности са може би малко повече от 8000 МВт, а през януари имаше на моменти върхов товар (без износа) някъде около 7000 МВт. При тези стойности резервът ни е около 15% - и добре е, че го има точно за такива моменти като сегашния.
При едно евентуално увеличение на пазарния елемент в електроенергийния сектор значението на този резерв дори ще се засилва - защото точно електроенергията при такова върхово натоварване би била най-скъпа.
[quote#26:"rapidfire"]Как се спира ядрен разпад бре!?[/quote]
Със забавител на неутрони...
Но става въпрос за друго - генератора е спрял, не реактора. Прочетете статията...
До коментар [#34] от "Танас":
Макар да е логично, че толкоз вода да изпускат на халост си е жива мъка за бонзите и е по-добре да спрат временно Козлодуй, то има един тънтък, но фатално съществен момент - не може да се будалкаш така със съобщения за проблеми в АЕЦ.
Това не са Лукановите времена!
А че са въздъхнали доста народ, че Господ е техен човек, при изключването на Пети блок - в това не бива да се съмняваме.
Баси, хем наводниха толкоз народ - хем и на далавера!
Несправедлив си е света и туй то!
Да прав сте, относно 8000 защото останалите около 3500 не могат да работят дългосрочно. Но ние имаме обичайна консумация около 4-5000 през зимата и от 2.5-4000 през лятото. Сега имаме комбинация неработеш реактор, нощ е, студено е и пак можем да изнасяме около 1500 за какво изобщо става дума. ТЕЦ Варна също е извън системата, просто имаме свръх запас, това е моето мнение. Може да не съм прав.
Не мога да разбера какво учудва хората, че е сработила защита... Ама трябвало да се предвиди и т.н... Не четете ли, че става въпрос за аварийна защита на електрическата част - генератора (т.е. 'е изгорял бушон')... Генератора отнема енергията от реактора, произвеждайки електричество... Риска в този случай се таи в това да се 'разведе 'излишната' енергия така, че да не създаде проблеми. И в същото време да се намали мощността на реактора, което не става бързо - трябва му време и правилни действия за да не се 'отрови' и да се поддържа стабилен и 'правилен' физичен процес. Специалистите и автоматиката са се справили... Като отстранят проблема - ще го пуснат пак... Не вярвам да са го изключили нарочно - реактора е стабилен когато е натоварен...
"Непредвидимият" вятър има почти постоянен товар от няколко месеца, за изненада на придобилите знания през 70-те, фотоволтаиците също са пределно ясни в дни като днешния (проблемна е прогнозата за тях за около 2 седмици годишно, но въпреки това ЕСО успяват да прогнозират с грешка под 2%). Разликата обаче между конвенционалните ни мощности и ВЕИ-тата е в това, че ВЕИ трудно аварира. Просто няма какво. И от гледна точка на сигурност, нямат аналог в нашата система.
Дневник,
като гледам реактора лека-полека влиза в генераторен режим и подава енергия към системата, така че може да добавите един коментар, че аварията е отсранена. Все пак хората доста бързо се справиха и заслужават един ред добри думи за тях. Като цяло май енергетиците си вършат работата, проблемът е в политиците и неадекватните или по-точно откровено лобистки закони за източване гласувани в Парламента.
Руските бомби-самовари дето чичо Боги и Мутрата искат да налеят над 2 млрд Евро за удължаване на сроковете им на работа. А пък Уестингхаус вече си запълниха списъка с поръчки в блисзкото бъдеще... без България да е вътре! Корумпрани руски матрьошки, какво друго има за казжане!
До коментар [#46] от "Добрин Велков":
До коментар [#47] от "xm...":
До коментар [#38] от "Athanatos":
Гусин Велков гусин Хм, гусин Аthanatos, уважаеми дами и г-да, статията е редактирана, след като написалите я са си дали сметка, какво бяха избрулили.
Първоначалната версия беше:
"Един от реакторите на АЕЦ Козлодуй е спрял. Причините се разследват."
Както сами се сещате, контекстът бе че нещо е станало, ама никой не е наясно какво.
Който факт звучи силно обезпокоително.
Ядреният разпад в един реактор, пък където и да било веднъж стартиран, не може да спре от самосебе си.
Трябва човешка намеса.
По времето на Чернобил с ВЪГЛЕРОДНИ пръти. Сега не знам с какво, нямам време да следя и атомната енрегетика. Ако процесите в него протичат на самотек и оторизираните лица не разбират какво се случва, май е дошло време за белия чаршаф.
Редактираната версия на статията вече звучи смислено.
Между другото, Чернобил го преживях в доста съзнателна възраст, както и последиците от него на стажа в клиниката по детска онкохематология, така че изобщо не ми е до пудри.
Мисълта ми беше че трябва да се мисли, преди да се пишат съобщения относно ядрените електроцентрали, че иначе ще стане като бъзика на "Куку".
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
До коментар [#44] от "Vladimir Vladimirov":
Вижда се че си запознат, добре е. Но надали си главен иженер в централата, та да може да дадеш мотивиран отговор за всичко.
Аз като инженер обаче знам следното - ЧЕСТО ВКЛЮЧВАНЕ НА АВАРИЙНА система е НЕЖЕЛАТЕЛНО. При случване на 2-3 проблема на куп-става ЗЛЕ и има шанс за авария. Какво ще кажеш за това? Дай статистика как е в ядрените централи по света - колко пъти се задейства защита за 1 год. (без значение лъжливо или реално) и колко пъти го прави нашата централа? Не съм ги броил че не ми е работа-ма май по 4-6 пъти в годината става? Не е ли много - и то не с 10-30% повече а 2-5 ПЪТИ ???
Затова повече вярвайте на хора, дето поназнайват по проблематиката повече, отколкото журналист от Дневник.
Не се страхувайте от Козлодуй,
не е чак такъв....... лош...
Не се притеснявай от проблеми в генераторният отсек. Не влияе на реактора. Нали, ако откаже алтернатора на автомобила ти, знаеш, че това по никакъв начин не застрашава двигателят...
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.
Слънце мое, един такъв човек ми е много близък роднина.
Именно той реагира остро на написаното и провокира моя коментар.
Знам от какво да се страхувам и колко. Бъди сигурен
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
[quote#65:"rapidfire"]Знам от какво да се страхувам и колко.[/quote]
Радвам се душко,
страховете требе да се балансират,
щото некои направо се....притесняват излишно...
[quote#67:"vesolr"]Трябва да сменим реакторите с американски. Това е истината. [/quote]
Може би...
Лошото е, че на уестинга още няма работещи реактори никъде по белият свят. Теоретична разработка са засега...А и "начетените" ни специалисти, когато говореха за реактор, не знаеха, че този тип работи по двойки. Май като разбраха, че минимума е два реактора и нещо станаха мълчаливи...
Но това, че новите ВЕИ мощности не могат да оцелеят на свободния пазар, не значи, че няма да се строят нови мощности.
ЩЕ се строят и то много, но не и за да продават на свободния пазар, а главно за вътрешна консумация.
Това и трябваше да е основната цел на ДКЕВР - да създаде конкуриращи се по между си инсталъри на ВЕИ.
т.е. преференции само(!!!) за малки (под 50 kWp) и покривни ФЕЦове, като преференцията автоматично намалява всеки месец с 1-2%, а ДКЕВР се събират на 3 месеца да преценят с колко ОЩЕ да намалее.
И след време преференцията сама ще си падне доста(!!) под цената на тока за домакинствата и новите ФЕЦчете няма да искат да се набутват да продават по преференцията, а този ток ще се ползва локално.
В същото време същите конкуриращи се помежду си инсталъри ще си имат и отделен бизнес, който не разчита за преференции, а е изцяло за вътрешна консумация - например на покривите на МЕТРО или ИКЕА.
Така трябваше да го направят.
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
Еми за това става дума. Energiewende не е само преминаване към 100% ВЕИ, а и качествена промяна на цялата енергетика - от централизирана и вертикално интегрирана държавно монополизирана енергетика към напълно децентрализирана и пазарна.
Само, че нашите fachidiot–и (много як темин) в ДКЕВР и БЕХ/МИЕТ/Парламента са 1. прости и 2. корумпирани
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
frankie...says
Рейтинг: 488 Неутралноа де? много лаконично ...
The Core
Рейтинг: 782 ЛюбопитноХа да видим сега ВЕИ дали стават за нещо?
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! НицшеДа хване студ дано!
adze
Рейтинг: 506 НеутралноНе всявай паника !
Judjuk
Рейтинг: 2333 НеутралноДобрата новина е, че успял да спре.
JudjukThe.Teacher
Рейтинг: 616 НеутралноСилно ме съмнява тая работа. В момента на тсо.бг дават само от вецовете над 2100 МВ, общо към 5800 МВ, при консумация 5100 МВ. Изключили са го просто.
Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.Косьо
Рейтинг: 918 НеутралноКак спрял?!? ... ей така ни го съобщават.... рейса спря, причините се изясняват
stoiank
Рейтинг: 1444 НеутралноДо коментар [#5] от "The.Teacher":
И аз така си помислих, но там изключването е сложно и сигурно наистина има авария. Сега на сайта на ТСО може да се види каква инсталирана мощност имаме от Възобновяеми източници без фотоволтаиците, за да лъсне истината че и без 1 МВТ инсталиран солар изпълнявахме условията на ЕС. Тоест, ако искахме можеше да изчакаме 4-6 години и да имаме същата мощност солари, за 3-5 пъти по-ниски цени. Но тогава писачите на фактури нямаше да са с Бентли, а някакво скапано БМВ.
Втора цетка
Рейтинг: 893 ЛюбопитноКой дръпна шалтера на АЕЦ-а ???
Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...Предпочитам темата да е за присмех, щото в противен случай , направо си е за притеснение...
КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
Рейтинг: 782 Неутрално[quote#4:"judjuk"]Добрата новина е, че успял да спре.[/quote]
Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/И в Чернобил спря. С гръм.
Lou
Рейтинг: 1830 НеутралноНай-вероятно са го спрели, но поне ни съобщават. Едно време друг реактор гръмна, а дори не счетоха за нужно да ни съобщят. Казваха "около АЕЦ-а нищо не се е случило, но за все пак елате на преглед за радиация"
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
Рейтинг: 782 Неутрално[quote#5:"The.Teacher"]Изключили са го просто. [/quote]
Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/Това е като да си изключиш нощната лампа.
stoiank
Рейтинг: 1444 НеутралноДо коментар [#10] от "Lou":
Идиотското в онзи случай е, че самата защита е сработила два пъти, но нали чукча знае всичко и претоварвай докато издържи. Е за съжаление дори и в СССР физиката се подчинява на основните закони, не на волята на партията. Няма по-проста личност от партийния секретар, независимо в коя партия членува.
Танас
Рейтинг: 1391 Весело[quote#5:"The.Teacher"]Силно ме съмнява тая работа. В момента на тсо.бг дават само от вецовете над 2100 МВ, общо към 5800 МВ, при консумация 5100 МВ. Изключили са го просто.[/quote]
Цацарoff - Оставка ! >:-)Псолютно вЕрно докато поизточат язовирите .
http://www.tso.bg/default.aspx/page-707/bg
джендър NATO generals
Рейтинг: 992 НеутралноДо коментар [#6] от "Косьо":
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токмощността е сведена до 40%, изключен от енергийната система.. -БНР
[quote#12:"stoiank"] Е за съжаление дори и в СССР физиката се подчинява на основните закони,[/quote] Успокоителното е, че десетки такива реактори се използват дълги години в много страни. Има опит с тях.
Distributed
Рейтинг: 856 ЛюбопитноСериозната и надеждна ядрена енергия.
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Реактора се изключва за под секунда без предупреждение.
За сравнение и вятърните паркове и фотоволтаичните паркове са напълно предвидими 1-2 часа напред, т.е. прогнозата за добива им е над 98% точна за 1-2 часа напред, което ги прави много много по-предвидими от, например, потреблението или ... АЕЦите
Distributed
Рейтинг: 856 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "The Core":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Може да гледаш ето тук:
http://tso.bg/default.aspx/page-707/bg
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4116 НеутралноИзточиха стотици милиони за модернизация и не е ясно защо е спрял така ли?
Libertarianism is just anarchy for rich peopleНяма ли си сензори , датчици и т.н. да се знае каква е причината в реално време?
ь
Рейтинг: 1487 Неутрално[quote#15:"Distributed"]За сравнение и вятърните паркове и фотоволтаичните паркове са напълно предвидими 1-2 часа напред[/quote]
Всички фотоволтаици, които съм видял до сега са изградени на първа, втора или най- много трета категория земеделски земи.
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!На тази цена ... мерси
stoiank
Рейтинг: 1444 НеутралноДо коментар [#15] от "Distributed":
Фотоволтаиците са супер предвидими,сега генерират нула енергия. Няма разумно обяснение бедна страна като нашата да има фотоволтаици, просто няма. Може би единствено има смисъл да има над училища и частни къщи и това да се стимулира от Държавата. Всичко останало е просто тарикатска схема "по нашему бизнес", вземаш от най-бедните и го даваш на най-богатите.
Distributed
Рейтинг: 856 НеутралноДо коментар [#19] от "stoiank":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Другарю комунист,
Ако някой реши да си строи фотоволтаици или вятърни паркове и да продава никой не трябва да може да го спре. Това:
[quote#19:"stoiank"]Няма разумно обяснение бедна страна като нашата да има фотоволтаици, просто няма.[/quote]
Няма смисъл
niakoi_si
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#20] от "Distributed":
Той да строи, ама да продава на свободния пазар. Ама дали ще оцелее, а?
ь
Рейтинг: 1487 НеутралноДо коментар [#20] от "Distributed":
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!Кой и как определи задължителната цена за изкупуване на енергията от ВЕИ и това ли бе начина? Нека си строят колкото искат и да си я продават на когото си поискат ... на пазарен принцип.
stoiank
Рейтинг: 1444 ВеселоДо коментар [#20] от "Distributed":
Най-куриозното е че точно най-елитните комунисти ги построиха, а в нормалния свят под "няма смисъл" се разбира няма икономическа логика да се строи. Ако тук това се разбира като комунизъм, няма проблем да стана и комунист.
Гледам обаче, най-десните искат 100% сигурни договори с държавата, бой за обществени поръчки и са първа писта на всички регулации. И за разлика от всички зелени предлагам да се направи фонд за изкупуване на частни земи в защитени територии, защото всеки иска да му е супер, но неговото си е негово.
ijj
Рейтинг: 1059 НеутралноДо коментар [#13] от "Танас":
Поне язовирите сега и без това трябва да се източват.
Иначе водата в горните резервоари на ПАВЕЦ сигурно ще стигне за около 8-10 часа, а времето застудява. Вероятно после ще се включат повече блокове на ТЕЦ. Но точно в такива моменти се вижда, че разполагаемите резервни мощности не са чак толкова много ...
петро
Рейтинг: 514 НеутралноПротекъл тавана на реактора от дъждовете!
rapidfire
Рейтинг: 1387 НеутралноКакво значи "е спрял"?
Как се спира ядрен разпад бре!?
Това да не ти е да падне шалтера?
Това само не може да спре! Или е БИЛ СПРЯН или нещо се е насмело!
angevins
Рейтинг: 1254 НеутралноПричините се изясняват тия за малоумни ли ни взимат...
...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...kraspras
Рейтинг: 8 НеутралноМного съм прост затова гледах следното - http://topdocumentaryfilms.com/thorium-energy-solu tion/
stoiank
Рейтинг: 1444 Неутрално[quote#24:"ijj"]Но точно в такива моменти се вижда, че разполагаемите резервни мощности не са чак толкова много ...[/quote]
В момента износа е по-голям от мощността на работещия реактор в Козлодуй. Вярно в момента ВЕЦ работят на пълна мощност, което е невъзможно в продължителен период, но дори и при напълно спряла Атомна централа си покриваме спокойно нуждите. Тоест работим с някакъв резерв от порядъка на 50%, за справка Северна Америка се движи някъде под 10%, а в определени моменти пада под 7% и никой не смята, че са зле.
Vladimir Vladimirov
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#26] от "rapidfire":
Айде не се изказвай неподготвен. Много лесно се спира ядрен разпад. Блокът не е спрян нарочно и проблемът не е в реактора. Реактора си е ОК и си е на минимална мощност. След като се отстрани причината за аварийното спиране поетапно мощността ще бъде повишена и блокът ще бъде въведен в енергийната система на страната. Този и другия реактор съм ги ремонтирал лично и се заклевам в тяхната сигурност. Точно пък тук няма никакви мистерии и конспирации, просто спиране поради задействана аварийна защита.
Distributed
Рейтинг: 856 НеутралноДо коментар [#21] от "niakoi_si":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Коя нова мощност ще оцелее на свободния пазар?
Няма такава в ЕС.
Distributed
Рейтинг: 856 НеутралноДо коментар [#22] от "ь":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Не беше това начина, но ДКЕВР са тъпаци.
rapidfire
Рейтинг: 1387 ВеселоДо коментар [#30] от "Vladimir Vladimirov":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!И как се спира толкова лесно, да ме светнеш?
Ако се спираше лесно, нямаше да има ни ядрени бомби, ни Чернобил!
А и радиовъглеродно датиране, също.
Танас
Рейтинг: 1391 Весело[quote#24:"ijj"]Поне язовирите сега и без това трябва да се източват.
Цацарoff - Оставка ! >:-)Иначе водата в горните резервоари на ПАВЕЦ сигурно ще стигне за около 8-10 часа, а времето застудява. [/quote]
Ако ги бяха пускали с по малък товар щяха да предотвратят някое и друго локално наводнение и сегашното спиране на реактора а сега всичко действа на юруш.
Не вЕрвам СъветЦкая техника да се строши баш сега посред зима.
Наскоро пак нещо се сбангьоса по веригата а това е достатъчен повод да мислим за смяна с друг вид реактор за 7 и 8 блокове.
ь
Рейтинг: 1487 Весело[quote#33:"rapidfire"]И как се спира толкова лесно, да ме светнеш? [/quote]
Защитите са точно за това. Предполагам се сваля температурата в реактора, от това намаля парата ... и те така за няколко минути
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!Не е кой знае колко трудно, макар и да е сложно
stoiank
Рейтинг: 1444 Весело[quote#31:"Distributed"]Коя нова мощност ще оцелее на свободния пазар?
Няма такава в ЕС.[/quote]
Значи Вие сте от новите антикомунисти, на които свободния пазар пречи. Правилно сме се разбрали, че изповядваме диаметрално противоположни принципи на икономика.
Като не може да оцелее няма да се прави, каквото е за Белене, такова е и за соларите. Значи няма нужда в момента от нови източници, просто ефективността на производството и енергийната ефективност си казва истината. Точно по тази логика Тачър затвори мините в Англия, неефективно производство, висока цена и опасно за здравето. Само че, тогава нямаше такива антикомунисти да я обвиняват в комунизъм.
ь
Рейтинг: 1487 Неутрално[quote#34:"Танас"]Ако ги бяха пускали с по малък товар щяха да предотвратят някое и друго локално [/quote]
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!Танасе, май има някакви предписания за минимални обеми, които трябва да се поддържат в някои язовири.
Athanatos
Рейтинг: 1378 НеутралноДо коментар [#33] от "rapidfire":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Падат B4C прътите за няколко секунди и реакцията заглъхва за по-малко от секунда.
Танас
Рейтинг: 1391 ВеселоДо коментар [#37] от "ь":
Цацарoff - Оставка ! >:-)Има но Язовири и каскади за какво са но малките не се знае, чии са камоли да поддържат обем.
Тук го знаем най - добре когато източиха язовир Искър при кмет хидролог / Янчулев / и тогава турбините въртеха а и Кремиковци черпеше вода от бент Панчарево и стана що стана голема смрад .
На Националния Съвет на Водите беше шеф един друг корифей на водата инж. Георги Файтонджиев.
kraspras
Рейтинг: 8 НеутралноТориевия реактор е качествено различно решение - горивото му не е твърдо под формата на уранови пръти а течно под формата на разтопена при висока температура сол - ториев флуорид. Температурата е висока над 500 градуса за да е течна солта. Тя много добре отвежда топлината до топлообменника. Най-важното е че оперира при атмосферно налягане ако се отвори реактора нищо няма да изкочи оттам. Докато не е така при реакторите с водно охраждане за да оперират при висока температура водата е под налягане 7 атмосфери, ако стане теч тя изкипява прътите уран бързо могат да се разтопят ако останат без охлаждане, а получи ли се meltdown стопилка - край поредната Фукушима. Нищо такова не се случва при ториевите реактори. Оперират при много висока температура при атмосферно налягане ако стане пролука нищо не изкипява. Как се предпазва от прегряване? Много просто - има една тръба в която има запушалка от замръзнала сол. Ако температурата в реактора се повиши повече от колкото трябва, тази замръзнала тапа се разтопява - течната сол изтича в един "леген" и реакцията спира.
Тория е слабо радиоактивен и е само 1 изотоп, има го и в големи количества не се обогатява т.е лесно се добива, 5000 тона торий могат да захранят годишните енергийни нужди на цялото човечество. Тория сам по себе си неможе да участва в ядрено деление и това е чудесно неможе да експлоадира като атомна бомба. Ториевият горивен цикъл стартира като се добави малко уран 235 или плутоний, да може да рециклира и боклук от конвенционалните АЕЦ като се добавя отпадъка към горивото ѝ. Зареждането може да е непрекъснато като се долива. 200 пъти по-ефективна от урановата и използва тория изцяло т.е на 100% а не както са урановите централи 0.07% от урана, което означава 100 пъти по-малко боклук. При ториевия горивен цикъл НЕ се получава плутоний това означава че неможе да се произвежда атомно оръжие с нея и боклука е поносим - 200 години трябва да престои в хранилище което е нищо в сравнение със 100 000 години за уранова. USA,Китай, Русия, Норвегия, Чешката република, Великобритания, все водещи нации са се насочили към тези реактори. Защо и ние не се насочим натам.
stoiank
Рейтинг: 1444 ВеселоДо коментар [#39] от "Танас":
421184_unikredit_bulbank_prodava_vec_jrebchevo_za_ 75_mln_evro/
За малките е опасно да ги източиш, защото рибата на кмета ще загине. Ако стане потоп - господ е виновен.
За по-големите е още по-опасно, няма да има вода за ВЕЦ-овете на нашите хора
/вземи Жребчево примерно, http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2014/11/17/2
ако стане потоп пак господ е виновен.
Не знам, какво трябва да ни се случи за да разберем има природни закони и ако не ги спазваме ще си носим последствията. Независимо кмет, поп, депутат или Иванчо все тая.
Free person
Рейтинг: 720 ВеселоНякой руски лобист на АЕЦ Беляне ги прави тези аварии.
Tonyxm...
Рейтинг: 1391 Весело[quote#15:"Distributed"]За сравнение и вятърните паркове и фотоволтаичните паркове са напълно предвидими 1-2 часа напред, т.е. прогнозата за добива им е над 98% точна за 1-2 часа напред, което ги прави много много по-предвидими от, например, потреблението или ... АЕЦите [/quote]
Много скромна тая панегирика , бе!
Какви един-два часа?
Като задуха, та цела неделя, тъй е то у Добруджа, де са най-много перките. Та излазят поне 100 часа спокойствие на душата, че и отгоре! Вирвай крака на табуретката и си свиркай!
А с фотоволтаиците хептен - там за 12 часа напрад си рахат. Събудиш са, гледаш небето и щом е ден - може да пуснеш ВЕФ-а да чуйш Парламентарния контрол.
Ако има звезди - пак си рахат. Знаеш, че до сутринта ток нЕма и си отиваш спокойно да спиш, най-предвидимо и то за поне осем часа напред!
Господине, не подценявайте предвидимостта на ВЕИ-тата и не неглижирайте така значимостта им пред простото мат'рял!
Да не говорим за предвидимостта на сметката, която представят на мат'ряла ката месец. Е, понякога има и непредвидена втора фактура, ама туй само потвърждава една тяхна характерна лакоми ... опс! ... предвидимост!
Vladimir Vladimirov
Рейтинг: 229 НеутралноМоля ви се не се изказвайте за неща които не разбирате. Така заблуждавате и останалите читатели. Не са уранови пръти, не са 7 атмосфери, не е Чернобил. Поне не на Пети и Шести блокове на АЕЦ Козлодуй. След Чернобил нещата в ядрената енергетика и в нейната сигурност драстично се промениха. Поне в България и в АЕЦ Козлодуй. Не ми се чете трудовият ми договор и коя част е фирмена тайна, кое е поверително и кое мога да разгласявам. Все пак АЕЦ Козлодуй е е обект свързан с националната сигурност. Тази секретност не е някаква комунистическа приумица, в Щатите секретността на АЕЦ е в пъти по-голяма.
ijj
Рейтинг: 1059 НеутралноДо коментар [#29] от "stoiank":
За да излезе резервът 50%, Вие смятате с всички налични мощности. Реално разполагаемите винаги са по-малко. При това трябва да се има предвид хипотезата, че не винаги може да има достатъчно и вода, и вятър, и слънце едновременно, че блоковете в ТЕЦ не винаги достигат номиналната си мощност, че някои ТЕЦ са вече много стари или имат проблеми с горивото, и т.н.
Така както ги смятам, разполагаемите ни мощности са може би малко повече от 8000 МВт, а през януари имаше на моменти върхов товар (без износа) някъде около 7000 МВт. При тези стойности резервът ни е около 15% - и добре е, че го има точно за такива моменти като сегашния.
При едно евентуално увеличение на пазарния елемент в електроенергийния сектор значението на този резерв дори ще се засилва - защото точно електроенергията при такова върхово натоварване би била най-скъпа.
Велков
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#26] от "rapidfire":
[quote#26:"rapidfire"]Как се спира ядрен разпад бре!?[/quote]
Със забавител на неутрони...
Но става въпрос за друго - генератора е спрял, не реактора. Прочетете статията...
xm...
Рейтинг: 1391 Весело[quote#33:"rapidfire"]Ако се спираше лесно, нямаше да има ни ядрени бомби, ни Чернобил! [/quote]
Уфффф!
Бомбата спирачки нема, че даже и и се "подава газ до ламарините", та да гръмне.
А в Чернобил са си играли, изключвайки спирачките.
Не е нито оригинално, нито остроумно да се пудрите по тази тема.
xm...
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#34] от "Танас":
Макар да е логично, че толкоз вода да изпускат на халост си е жива мъка за бонзите и е по-добре да спрат временно Козлодуй, то има един тънтък, но фатално съществен момент - не може да се будалкаш така със съобщения за проблеми в АЕЦ.
Това не са Лукановите времена!
А че са въздъхнали доста народ, че Господ е техен човек, при изключването на Пети блок - в това не бива да се съмняваме.
Баси, хем наводниха толкоз народ - хем и на далавера!
Несправедлив си е света и туй то!
stoiank
Рейтинг: 1444 НеутралноДо коментар [#45] от "ijj":
Да прав сте, относно 8000 защото останалите около 3500 не могат да работят дългосрочно. Но ние имаме обичайна консумация около 4-5000 през зимата и от 2.5-4000 през лятото. Сега имаме комбинация неработеш реактор, нощ е, студено е и пак можем да изнасяме около 1500 за какво изобщо става дума. ТЕЦ Варна също е извън системата, просто имаме свръх запас, това е моето мнение. Може да не съм прав.
varna_11
Рейтинг: 395 НеутралноНе мога да разбера какво учудва хората, че е сработила защита... Ама трябвало да се предвиди и т.н... Не четете ли, че става въпрос за аварийна защита на електрическата част - генератора (т.е. 'е изгорял бушон')... Генератора отнема енергията от реактора, произвеждайки електричество... Риска в този случай се таи в това да се 'разведе 'излишната' енергия така, че да не създаде проблеми. И в същото време да се намали мощността на реактора, което не става бързо - трябва му време и правилни действия за да не се 'отрови' и да се поддържа стабилен и 'правилен' физичен процес. Специалистите и автоматиката са се справили... Като отстранят проблема - ще го пуснат пак... Не вярвам да са го изключили нарочно - реактора е стабилен когато е натоварен...
sophia_gr
Рейтинг: 450 Неутрално[quote#13:"Танас"]докато поизточат язовирите .[/quote]
Какво имаш предвид?
stg
Рейтинг: 1276 Неутралное хубаво де нали за това има защита за да го спира, стават такива работи
"Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"Malinka Nikolova
Рейтинг: 395 Неутрално"Непредвидимият" вятър има почти постоянен товар от няколко месеца, за изненада на придобилите знания през 70-те, фотоволтаиците също са пределно ясни в дни като днешния (проблемна е прогнозата за тях за около 2 седмици годишно, но въпреки това ЕСО успяват да прогнозират с грешка под 2%). Разликата обаче между конвенционалните ни мощности и ВЕИ-тата е в това, че ВЕИ трудно аварира. Просто няма какво. И от гледна точка на сигурност, нямат аналог в нашата система.
Роси
Рейтинг: 7941 НеутралноПри нашето свръпризводство,това изобщо не е проблем.
stoiank
Рейтинг: 1444 НеутралноДневник,
като гледам реактора лека-полека влиза в генераторен режим и подава енергия към системата, така че може да добавите един коментар, че аварията е отсранена. Все пак хората доста бързо се справиха и заслужават един ред добри думи за тях. Като цяло май енергетиците си вършат работата, проблемът е в политиците и неадекватните или по-точно откровено лобистки закони за източване гласувани в Парламента.
FlyingDutch
Рейтинг: 506 НеутралноРуските бомби-самовари дето чичо Боги и Мутрата искат да налеят над 2 млрд Евро за удължаване на сроковете им на работа. А пък Уестингхаус вече си запълниха списъка с поръчки в блисзкото бъдеще... без България да е вътре! Корумпрани руски матрьошки, какво друго има за казжане!
FlyingDutch
Рейтинг: 506 ЛюбопитноДо коментар [#55] от "stoiank":какво си вършат работата - блоковете аварират през седмица. Само последните 2 месеца знаем за 3 такива спирания ....
rapidfire
Рейтинг: 1387 ВеселоДо коментар [#46] от "Добрин Велков":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!До коментар [#47] от "xm...":
До коментар [#38] от "Athanatos":
Гусин Велков гусин Хм, гусин Аthanatos, уважаеми дами и г-да, статията е редактирана, след като написалите я са си дали сметка, какво бяха избрулили.
Първоначалната версия беше:
"Един от реакторите на АЕЦ Козлодуй е спрял. Причините се разследват."
Както сами се сещате, контекстът бе че нещо е станало, ама никой не е наясно какво.
Който факт звучи силно обезпокоително.
Ядреният разпад в един реактор, пък където и да било веднъж стартиран, не може да спре от самосебе си.
Трябва човешка намеса.
По времето на Чернобил с ВЪГЛЕРОДНИ пръти. Сега не знам с какво, нямам време да следя и атомната енрегетика. Ако процесите в него протичат на самотек и оторизираните лица не разбират какво се случва, май е дошло време за белия чаршаф.
Редактираната версия на статията вече звучи смислено.
Между другото, Чернобил го преживях в доста съзнателна възраст, както и последиците от него на стажа в клиниката по детска онкохематология, така че изобщо не ми е до пудри.
Мисълта ми беше че трябва да се мисли, преди да се пишат съобщения относно ядрените електроцентрали, че иначе ще стане като бъзика на "Куку".
джендър NATO generals
Рейтинг: 992 НеутралноАЕЦ 1575 MW
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токКондензационни ТЕЦ 2052
Топлофикационни ТЕЦ 340
Заводски ТЕЦ 278
ВЕЦ 571
Малки ВЕЦ 41
ВяЕЦ 477
ФЕЦ 0
Био ТЕЦ 11
Товар РБ 4112
damianrm1
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#44] от "Vladimir Vladimirov":
Вижда се че си запознат, добре е. Но надали си главен иженер в централата, та да може да дадеш мотивиран отговор за всичко.
Аз като инженер обаче знам следното - ЧЕСТО ВКЛЮЧВАНЕ НА АВАРИЙНА система е НЕЖЕЛАТЕЛНО. При случване на 2-3 проблема на куп-става ЗЛЕ и има шанс за авария. Какво ще кажеш за това? Дай статистика как е в ядрените централи по света - колко пъти се задейства защита за 1 год. (без значение лъжливо или реално) и колко пъти го прави нашата централа? Не съм ги броил че не ми е работа-ма май по 4-6 пъти в годината става? Не е ли много - и то не с 10-30% повече а 2-5 ПЪТИ ???
dedo pepo
Рейтинг: 1250 НеутралноСвиквайте.
След година, две-ще ги спрат напълно и завинаги.
Велков
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#58] от "rapidfire":
Затова повече вярвайте на хора, дето поназнайват по проблематиката повече, отколкото журналист от Дневник.
Не се страхувайте от Козлодуй,
не е чак такъв....... лош...
Велков
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#60] от "damianrm1":
Не се притеснявай от проблеми в генераторният отсек. Не влияе на реактора. Нали, ако откаже алтернатора на автомобила ти, знаеш, че това по никакъв начин не застрашава двигателят...
today
Рейтинг: 1764 НеутралноВ момента според ЕСО АЕЦ-а произвежда 1945 мегавата, т.е. 5-ти блок си работи.
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.http://www.tso.bg/default.aspx/page-707/bg
rapidfire
Рейтинг: 1387 ВеселоДо коментар [#62] от "Добрин Велков":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Слънце мое, един такъв човек ми е много близък роднина.
Именно той реагира остро на написаното и провокира моя коментар.
Знам от какво да се страхувам и колко. Бъди сигурен
Велков
Рейтинг: 1391 ВеселоДо коментар [#65] от "rapidfire":
[quote#65:"rapidfire"]Знам от какво да се страхувам и колко.[/quote]
Радвам се душко,
страховете требе да се балансират,
щото некои направо се....притесняват излишно...
vesolr
Рейтинг: 1239 НеутралноТрябва да сменим реакторите с американски. Това е истината.
От клеветника https://goo.gl/QdmktQВелков
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#67] от "vesolr":
[quote#67:"vesolr"]Трябва да сменим реакторите с американски. Това е истината. [/quote]
Може би...
Лошото е, че на уестинга още няма работещи реактори никъде по белият свят. Теоретична разработка са засега...А и "начетените" ни специалисти, когато говореха за реактор, не знаеха, че този тип работи по двойки. Май като разбраха, че минимума е два реактора и нещо станаха мълчаливи...
Distributed
Рейтинг: 856 ЛюбопитноДо коментар [#36] от "stoiank":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Напълно съм съгласен с вас.
Но това, че новите ВЕИ мощности не могат да оцелеят на свободния пазар, не значи, че няма да се строят нови мощности.
ЩЕ се строят и то много, но не и за да продават на свободния пазар, а главно за вътрешна консумация.
Това и трябваше да е основната цел на ДКЕВР - да създаде конкуриращи се по между си инсталъри на ВЕИ.
т.е. преференции само(!!!) за малки (под 50 kWp) и покривни ФЕЦове, като преференцията автоматично намалява всеки месец с 1-2%, а ДКЕВР се събират на 3 месеца да преценят с колко ОЩЕ да намалее.
И след време преференцията сама ще си падне доста(!!) под цената на тока за домакинствата и новите ФЕЦчете няма да искат да се набутват да продават по преференцията, а този ток ще се ползва локално.
В същото време същите конкуриращи се помежду си инсталъри ще си имат и отделен бизнес, който не разчита за преференции, а е изцяло за вътрешна консумация - например на покривите на МЕТРО или ИКЕА.
Така трябваше да го направят.
stoiank
Рейтинг: 1444 НеутралноДо коментар [#69] от "Distributed":
Тук съм 100% съгласен, защото първо така облекчаваш енергийната система и второ източника е до консуматора.
Distributed
Рейтинг: 856 НеутралноДо коментар [#70] от "stoiank":
Еми за това става дума. Energiewende не е само преминаване към 100% ВЕИ, а и качествена промяна на цялата енергетика - от централизирана и вертикално интегрирана държавно монополизирана енергетика към напълно децентрализирана и пазарна.
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Само, че нашите fachidiot–и (много як темин) в ДКЕВР и БЕХ/МИЕТ/Парламента са 1. прости и 2. корумпирани