Започва изграждането на Северната скоростна тангента

Започва изграждането на Северната скоростна тангента

© Красимир Юскеселиев



От днес започва строителството на първия участък от Северната скоростна тангента на Софийския околовръстен път. Проектът е замразен от една година. Причина за това станаха претенции на собственици на имоти по трасето, които на практика блокираха работата. С решение на правителството беше разрешено на пътната агенция да сключи споразумения със собствениците на земите.


"Вече има издадено разрешение за строеж за първия участък от тангентата", каза преди седмица министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова и допълни, че се надява в голямата си част проектът частично да бъде завършен до края на тази година.


Общата й дължина е 16.54 км. Проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет.




Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в него се пресичат автомагистралите "Тракия" и "Хемус", път I-8 Калотина - София, I-6 София – Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.


Тангентата не е част от Трансевропейската транспортна мрежа, но осигурява свързаност между три европейски коридора – IV, VIII и X. През тях се осъществява трафикът от и за Гърция, Румъния, Македония и Сърбия.


Изпълнител е консорциум "ХПВС-ССТ", в който участват: "Хидрострой" АД, "Пътни строежи Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой" АД, "Пътстрой Бургас" ЕООД и "Водстрой 98" АД.


Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор ще осъществи Обединение "СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ", в което са: "СЖС България" ЕООД, гр. София и "СЖС Технос С.А.", Испания. Техният договор е за 882 хил. лв. с ДДС.

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1316 Весело

    По нея дали ще може да се кара бобслей както по южната?

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1111 Гневно

    "Причина за това станаха претенции на собственици на имоти по трасето, които на практика блокираха работата."

    Българиада. Нема по света такава сапунка.

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на mrslv
    mrslv
    Рейтинг: 271 Неутрално

    До коментар [#2] от "calc":

    Ако вникнеш мъничко по-надълбоко в темата, ще разбереш, че най-малко софиянци ще се ползват от тази отсечка. Но... говори си... не пречиш.

  6. 6 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Нали си знаете играта тролчета - да се внушава : " Асфалт не ядем, и да се режат ленти е лошо"! Учудващо това налудничаво внушение с лентите какъв успех даде...не вярвахме че балъка ще откликне масово. Боже, колко балъци има по тези земи божикоо

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  7. 7 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 848 Неутрално

    По-добре късно, отколкото още по-късно ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  8. 8 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    Защо изобщо споменават Хемус? Каква магистрала е това?
    Това нещо изобщо ще го видя ли някога завършено??!

    Fail with honour then succeed by fraud
  9. 9 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 828 Весело

    Айде да не се мотаят, щото времето върви бързо..... заедно да оправят и пътя до Калотина......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  10. 10 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 686 Неутрално

    А какво стана с южната дъга бе, общинари крадливи и некадърни?
    За да стигнеш от Бизнес центъра в Младост 4 до Цариградското шосе по околовръсното ти трябва над половин час. И то ако имаш късмет.
    Или в този участък няма достатъчно далавера, та затова го зарязахте?

  11. 11 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 828 Весело

    До коментар [#8] от "#fff":

    Обезателно, особено ако живееш с орлите, ще я видиш и магистрала Хемус завършена...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  12. 12 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Браво, ако успеят да я завършат до края на годината ще е голямо постижение, и качествено разбира се.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  13. 13 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2494 Неутрално

    много добро решение за софиянци

  14. 14 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 921 Гневно

    Водстрой? Честито на Пеевски...

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#8] от "#fff":

    ти мани дори завършването, ами тя в продължение на десетки километри между Правец и София не се води вече магистрала заради неравностите.. няма магистрала - няма проблем..

  17. 17 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3083 Неутрално

    Това с тангентите,метродиаметъра и санирането е ясно.Кажете защо не започват реформите в правораздавателната система,избирателната система,закон за лустрация,а защо бе.Кой или кои пречат?

  18. 18 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    [quote#10:"ppopov_67"]За да стигнеш от Бизнес центъра в Младост 4 до Цариградското шосе по околовръсното ти трябва над половин час. [/quote]


    Една от причините за това е, че без тази скоростна тангента обходът на града от север остава много дълъг и всеки предпочита задръстването през Горубляне, вместо 2 пъти по-дългия път през Челопечене и Мрамор

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  19. 19 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 426 Неутрално

    дилянчо, мамин прасчо, тая вечер да почерпи.
    Борещият се с него бойку му даде още 200 млн за джобни да има, докато се уредят милиардите от новите кредити.

  20. 20 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Весело

    [quote#8:"#fff"]Защо изобщо споменават Хемус? Каква магистрала е това? [/quote]
    Следващия път когато минаваш от София към Северна България мини по старото шосе за Ботевград. Веднага ще ти стане ясно каква магистрала е Хемус!

  21. 21 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#2] от "calc":

    Завиждаш. Прочети пак текста - това не е градско трасе тип Цариградско (ако знаеш какво е това), ами това е за транзитиращите около София да не влизате и да се лутате, ами набързо да подминавате.

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  22. 22 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#10] от "ppopov_67":

    Южната дъга е изцяло готова,това за което говориш е Източната

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  23. 23 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Напълно ненужен проект. Трябва първо да завършат връзката на магистрала Люлин с Южната дъга и на Южната дъга на изток с магистрала Тракия. Има много по-малко за изграждане и се ползва много повече така или иначе. А чак след това, ако се окаже, че не е достатъчно, да мислят за Северната.

  24. 24 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#23:"Калник"]Напълно ненужен проект. Трябва първо да завършат връзката на магистрала Люлин с Южната дъга и на Южната дъга на изток с магистрала Тракия. Има много по-малко за изграждане и се ползва много повече така или иначе.[/quote]
    Ако знаеше каква абракадабра е с отчуждаването на имотите в частта между резиденцията и магистрала Люлин, колко по-сложен технически е участъкът, едва ли щеше да напишеш горното...

  25. 25 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 688 Любопитно

    До коментар [#10] от "ppopov_67": Брей,това много + имаш за това питане. Като питам аз, само минуси ми праскат.
    А Алабалко оня ден разправя,че тая отсечка нямало кой знае какво значение. Хората щели да ползват Северната тангента и там нямало да има трафик.

  26. 26 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 688 Любопитно

    [quote#17:"chicago514"]Кой или кои пречат? [/quote]
    Ми тангентата, метродиаметъра и санирането пречат.
    Хората пари правят,ти искаш да си се подготвят за затвора,като оправят правораздавателната система?

  27. 27 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#22:"sashobal"]Южната дъга е изцяло готова,това за което говориш е Източната [/quote]
    Ти майтапиш ли се? Кога участъкът от Младост 4 до Църна маца стана Източна дъга?

  28. 28 Профил на nicoleta
    nicoleta
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    На мен ми се струва че за 16,5 км стойноста на тангентата е доста висока 180млн. За 100милн.евро в Испания строят двойно повече километри.

  29. 29 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Ден след ден ни заливат безсмислени поръчкови антрефилета. Всяка сутрин медиите представят пред обществото поредната тангента, нормала, радиус, диагонал, изобщо ъглополовящата на управленските бутове. Няма такава държава, ежедневието в която да протича сред потоп от съобщения за насилие и тестване за идиотски идеи. Да обобщим - чрез перманентен стрес, към грабеж!

  30. 30 Профил на GRUBO
    GRUBO
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#28] от "nicoleta":

    Не сте права Николета. Всеки пътен участък струва различно в зависимост от ландшафта и дали минава през населени места, както е в случая. Тук трябва да се изграждат допълнителни съоръжения и отсечки за хората, които живеят от двете страни на бъдещата тангента.

  31. 31 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Търново, Бургас и КОЙ ще строят тангентата. Честито на софиянци. Как беше - кучето си лае, керванът си върви...

  32. 32 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    До коментар [#28] от "nicoleta":

    Виждам, че колегата ти е отговорил.
    Вярно е, че е малко като километри, но има два моста и поне един надлез, а те струват много повече от прав път.
    Северната тангента освен удобство за идващите тирове от Сърбия, ще бъде в полза и на всички, които живеем ЗАД околовръстното.
    Всеки ден пътувам по Северната дъга и трафика е убийствен, а лятото, когато гастербайтерите тръгнат е направо ад.
    Недай си боже да стане ПТП, примерно между Мировяне и Мрамор и край!
    Целият път се блокира и няма минаване...

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  33. 33 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#30:"GRUBO"]Тук трябва да се изграждат допълнителни съоръжения и отсечки за хората, които живеят от двете страни на бъдещата тангента. [/quote]

    Какви населени места като минава през нивите но има много ж.п. линии и пресичащи шосета както трябват и детелини но ако ги направят както правиха тези на околовръсното и пътя за Кремиковци и Цариградското с за Младост до ХМС - то ще ядат тоягата.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  34. 34 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    Причина за това станаха претенции на собственици на имоти по трасето, които на практика блокираха работата.
    ==============
    Причината е че там дето минава трасето на Северната тангента е на 7 -8 км от идеален център на гр. София и отчуждаването е за стотинки на кв.м. а на същото разстояние от към Витоша отчуждаването е над 100 лева на квадратен метър.
    ЗАЩО ? ВТОРО КАЧЕСТВО ХОРА ЛИ ЖИВЕЯТ ТУК ?
    Всичко вътре в пръстена на околовръстен път трябва да е в регулация за да няма спекула.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  35. 35 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    Пеевски е доволен.

    До коментар [#3] от "kалибър":
    Що, хората нямат право на претенции за цената на собствеността си ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  36. 36 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#28] от "nicoleta": Навсякъде строят повече за по-малко пари. Ама като се обявиш против и или си комуняга и чугун или си костовак . Постоянно искането на реални аргументи при вземането на решения се вкарва в един безмислен разговор с квалификации и противопоставяне. И резултатът е налице- мат,риалът е разединен и противопоставен част срещу част, а мутроолигархията прибира парите и се смее.

  37. 37 Профил на Истината - "езикът на омразата"
    Истината - "езикът на омразата"
    Рейтинг: 793 Неутрално

    [quote#0:"Статията"]Изпълнител е консорциум "ХПВС-ССТ", в който участват: ........ и "Водстрой 98" АД.[/quote]
    Браво, моделът #КОЙ е разбит, "Сарайско-библиотекарската групировка, наследник на Мултигруп" е изолирана! "ДПС е извън властта"!

    Ръбатите, лицемери ниедни .........

    Molossian: Желанието на международния модерен другариат за равенство между нормалността и извратеността създаде чудовища.
  38. 38 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 688 Любопитно

    До коментар [#33] от "Танас": Мислиш ли че другояче ще ги направят?

  39. 39 Профил на Анализатор -  ДЕМОКРАЦИЯТА Е  КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Анализатор - ДЕМОКРАЦИЯТА Е КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#17] от "chicago514":
    Когато БСП дойдат на власт - крадат. Това им е лесно да правят. Когато ГЕРБ дойдат на власт - строят. Това им е лесно да правят. Първите, БСП, искат да ни върнат във времето на социализЪма, но не могат - за това трябва широк национален консенсус, или отново руски ботуш... Вторите, ГЕРБ, искат да ни вкарат в пътя на модерния капитализъм, но също не могат - за това също трябва широк национален консенсус, или пиночетовска диктатура...
    В момента, макар и крехко, има споразумение за промяна към Европа. Предстои да видим доколко реформаторите са наистина реформатори и националните спасители наистина национални спасители...

    Банването в Дневник противоречи на текстове от Конституцията и Хартата за правата на човека
  40. 40 Профил на y.hristov
    y.hristov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Браво!Хубаво би било обаче паралелно с това да постегнат и участъка от околовръстното от магистрала Тракия до Северна тангента/магистрала Хемус/.А защо не и да изградят нов мост над жп.линията при Казичене , щото все пак си е неудобство преминаването в едно платно-особено при очертаващия се увеличен трафик в участъка.

  41. 41 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 219 Неутрално

    До коментар [#39] от "Анализатор - ДЕМОКРАЦИЯТА Е КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!":

    разликата е, че ЕС никога няма да ни подритне с ботуша, колкото и да имаме нужда и да ни се иска. Далеч съм от мисълта, че са безкористни или перфектни, но те привличат, създават цел и модел.

    От друга страна рашките (и комунетата) само с ботуш могат да се наложат и техните поддръжници колкото и да милеят за тях, всъщност и те предпочитат къде да е в Европа, но не и в Москва. Неудачниците искат някой да се грижи за тях, а по-властолюбивите (и често бездарни) искат просто да им подарят губерния и ей така да си живеят на гърба на народа и да издевателстват с инакомислещите вовеки.

  42. 42 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 669 Неутрално

    [quote#24:"nenad"]Ако знаеше каква абракадабра е с отчуждаването на имотите в частта между резиденцията и магистрала Люлин, колко по-сложен технически е участъкът, едва ли щеше да напишеш горното... [/quote]

    Напротив - отново бих го казал, с абсолютното убеждение, че този участък е много, ама много, по-полезен. А по отношение на трудностите ще цитирам Кенеди - We choose to go to the moon not because it's easy, but because it's hard. Ако мислите, че на добрите решения са винаги най-лесните...

  43. 43 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 532 Неутрално

    каква е разликата между автомагистрал "Тракия" и път I-6 София – Бургас?

  44. 44 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7659 Неутрално
  45. 45 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1303 Любопитно

    [quote#36:"чобанмахала"]Навсякъде строят повече за по-малко пари. [/quote]

    като плюете, поне се научете маааалко да мислите -- едно трасе от 16 км може да струва повече от едно 32 км трасе през полето. Колко трудно е за разбиране?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK