Не е уточнена нито цена, нито срок за въвеждане на тол таксите, успокои Павлова

Лиляна Павлова

© Георги Кожухаров

Лиляна Павлова



Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова заяви, че все още не са утвърдени нито цена, нито срок за въвеждане на тол такса в България. "Гражданите могат да бъдат спокойни", каза тя, цитирана от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие.


Павлова посочи, че със съдействието и експертизата на Световна банка ще бъде направен цялостен финансов анализ, бизнес модел, анализ на трафика и анализ на това какъв вид тол система може да бъде въведена. Ще се анализира и уточнява и какъв ще е видът електронно заплащане за използване на републиканските пътища.


В интервю за "Нова телевизия" тази сутрин Лиляна Павлова заяви, че според първоначалните разчети около 10 стотинки на километър ще е таксата за преминаване по магистрали на леките коли. 




Един от вариантите е да се използва преход от винетки към тол такси плавно, т.е. в първите години за леките автомобили да се запазят винетните стикери, а тежкотоварните автомобили да заплащат такса за движение не за време, а за преминаване на километър по републиканската пътна мрежа.


Павлова поясни, че ще бъде направено и предложение как да се направи цялостното въвеждане на GPS-базирана тол система. "Има два много важни нюанса, от където ще дойдат изчисленията за това колко ще плащат леките и товарни автомобили", заяви тя и призова да се прави разграничение за вида тол такси.


"Ако имаме ново строителство на тунел, например, или нова магистрала от точка А до точка Б с дължина 100 км, изградена от частен инвеститор, за преминаване по нея ще се плаща тол такса, която е на база изминато разстояние, обясни Павлова и добави, че в този случай в цената на тол таксата влиза инвестицията, направена за строителство на съоръжението, неговото управление и поддръжка.


Павлова заяви, че при това положение цената може да бъде примерно 10 ст. на км за леки коли. "Когато обаче ние въведем тол такса за цялата изградена републиканска пътна мрежа и магистрали, то тогава цената ще е много по-ниска и може да е под 10 ст. за автомобилите, защото в цената няма да влиза сумата, отделена за строителство, а единствено разходите за поддръжка и ремонт", разясни още тя.


По думите й цената трябва да е справедлива и е редно товарните коли над 3.5 т. да заплащат по-висока такса за преминаване, защото пътуват най-много и рушат повече пътната настилка. Павлова каза още, че леките коли е възможно да пътуват с електронна винетка и да продължат да заплащат по-ниска цена за време на преминаване.


Според Павлова с публично-частно партньорство могат да бъдат изградени пътищата София- Калотина, София- Видин, Велико Търново- Русе, доизграждането на магистралите "Хемус" и "Черно море". "Ако дадем шанс да се правят с публично-частно партньорство, тогава за тях ще има тол такса, в която ще са изчислени и разходите за строителство на инвеститора. За старите пътища обаче, които сме изградили и строим в момента, ще има друга цена", каза тя. 


По думите й през 2017 г., ако се вземе решение и се намери инвеститор, който да изгради съответната система, тя реално ще започне да се прилага от 2018 г. за товарните автомобили, като се промени и законът. "Чак след 2020 г. можем да говорим и за леките автомобили", подчерта тя.


Павлова обяви, че до края на 2015 г. трябва да бъде разработен финансовият анализ, бизнес модела, анализа на трафика и тогава правителството ще реши кой от предложените модели ще приеме – да се въведе частично такава система само за тежкотоварния трафик, а леките автомобили да останат на винетки.


До края на годината ще бъде реализиран и проект за въвеждането на иновативни електронни услуги в пътния сектор, информира още Павлова. "Това ще позволи замяна на хартиения винетен стикер с електронен, който ще действа на принципа на SMS заплащане", каза По проекта до края на есента ще се внедрят и специални приложения за смартфони, които ще дават информация какво е състоянието на пътя. По проекта по магистралите ще се монтират електронни информационни табла, по европейки образец, обяви още Лиляна Павлова.  

Ключови думи към статията:

Коментари (80)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Опипва почвата...

    Колко ни се дава. А Боце чака и при отрицателен отговор сигурно ще каже пак, че си тръгва, ако няма тол такса.
    Котараци сте, ей, котараци.
    И маци.

  2. 2 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1442 Весело

    А така де направете ги по левче на километър, че по - лесно се смята а може и като тенекеджиите : Чукче - левче, чукче левче, две чукчета 5 пет левчета.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  3. 3 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Евтини номера. Герберски.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  4. 4 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3807 Любопитно

    Бе тя да е благодарна, че не взимаме кол такса от нея джеб. Че при тези разбишкани пътища с безброй дупки, свлачища и падащи канари на главите ни...

  5. 5 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Уточнена, не уточнена заиграйте контра тролчета!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  6. 6 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 658 Неутрално

    ... хм, таА също кат'Боце, заран - едно, вечер - друго... Отделно е плонжирането на медиите и предаванията "министри на закуска" сА поФтаря.

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  7. 7 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 527 Весело

    Да знаех си че си агент на Путин ,и с тая дезинформация се опитваш да свалиш Боко отново.

  8. 8 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Като не си в час по добре не говори глупости.Жалко че такива министри се опитва да си покажат нагледно своята некопетентност но имат мнение за неща които са в разрез със много закони и не са в интерес на данъкоплатеца.Остава само след дни да ни кажат че за това дето дишаме въздух на ден да плащаме по 10 стотинки на ден ама не е уточнено от кога и кой по колко ще плаща.Глупости на търкалета.

  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    Тази, ако въведе ТОЛ - таксите за пътищата, ЖП-то, ще трябва да вземат една ГОЛЯМА везна да я сложат на едната капана, а в другата да слагат злато, диаманти и всякакви други скъпоценности докато надвишат теглото и.

  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    Ама ние не ги щем тези "партньори". Ако искат - да си правят нова отсечка на КОНЦЕСИЯ, на техен си риск. Разликата между концесия и ПЧП е, че при ПЧП държавата дължи т.а.к.с.а. на "партньора" по различни формули, примерно защото не му е излезнал разходно-поркивният модел. 100% копие на слънчевите централи.

    Освен това като живущ в Южна България не съм съгласен, в Южна шосетата да са безплатни, в Северна "партньори" да събират пари от джоба на бедняка. И не само аз, 90% няма да са съгласни

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  11. 11 Профил на bkstoja
    bkstoja
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Абе хора, защо си търсите проблеми и давате възможност на тролчета и БКП агитатори да ви атакуват? Аз съм за плащане на пътни такси, но като чуя 10 ст.на километър и ми се изправя косата - София Пловдив излиза че ще струва 12 лв!!!! и комунягите с големите уста това и чакат....
    Направете си домашното и тогава говерете!

  12. 12 Профил на qko54509159
    qko54509159
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Ако това се случи, до Бургас само по подбалканската, то е ясно. До Дупница през Бистрица и Сапарева баня. НО това още повече ще откъсне Северна България от света, защото АМ Хемус няма алтернатива на практика. Проходът Витиня е в ужасно състояние. Ако построят АМ Хемус след Ябланица е ясно - който е за Плевен/Русе по сегашния път през Луковит, а който е за Варна през Ловеч. По тези магистрали ще минава една кола на час.

  13. 13 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4101 Неутрално

    Тази госпожа наистина не е у ред. Сега в тази статия, в която има повече подробности виждам пълната простотия, която им се върти из главите:
    - GPS тол система!?
    - Толтакса за цялата изградена републиканска пътна мрежа и магистрали.
    - Отделни такси за част от пътищата.

    И като за капак, напълно си потвърждава цената от 10 ст. на километър, нещо, за което в съседната статия гербавите виеха, че не било важно.

    Единственото добро е, че през 2017та тези няма да бъдат на власт и това няма да стане.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  14. 14 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2035 Весело

    на тази не само видът и е на фолк певица

  15. 15 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    Добре де, ако махнат винетките, средставата от тола ще отиват за магистралите, а останлите пътища с какви пари ще ги издържат?

    А не мисля, че може да има и тол и винетки, аз поне такова чудо никъде в Европа не съв виждал. Не че не може да сме пионери и в това де.

  16. 16 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Аз съм съгласен: примерно, ако се събират 5лева за минаване по тунел под Шипла за кола и 10 лева за камион и автобус, това ще спести средства от гориво и реално всички ще спечелим

  17. 17 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Определен човек строи част от магистралка и става вечен рентиер!На когото не му харесва, през съседна държава.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  18. 18 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#13] от "Darth Plagueis":

    Ти така предричаше и при предишните два мандата. Че няма да са на власт.

    А кой ще е на власт? Раданчо? Егати смешките.

  19. 19 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3807 Любопитно

    Некой доброволец да се опита да пропътува маршрута Шумен-Добрич, примерно. Ми то с камили и магарета се стига по-бързо...

  20. 20 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#15] от "niakoi_si":

    Прав сте, но някои тунели се плащат допълнително.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  21. 21 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Донсега се чудих защо реклмират магистралите, макар и калпаво направени, а другите пътища оставени на разрушение. То работата била да принудят трафика, за да не се трошат окачвания и пукат гуми, да минава през платеното, за което парсата ще прибират едни наши фирми втори път (първия при строенето). БеГе става още по-кофти място за живеене и посоката се затвърждава. Да му мислят тия дето нямат алтернатива какво ще правят, когато ние младите и работещи труд с висока добавена стойност се изнесем (щпто знаем езици и можем да отидем в нормална държава), кой ще им плаща пенсиите. Па и лекариге като избягат, кой ще лекува... Фън!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  22. 22 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 608 Разстроено

    Подкрепям тол таксите, но Лилето май нещо се пооплете. Инвестиция в инфраструктурата се изплаща за 10-15 г. и дори и при публично-частно партньорство държавата може да дотира. Също първо казва, че при частен инвеститор максимума е 10 ст. , а за сегашната инфраструктура цената ще е "много по-ниска". После обаче още в същото изречение добавя "и може да е под 10 ст", което пак клони към 10 ст. Какво му е много по-ниското иди, че обяснявай...

    Наистина е пълна лудница да се плаща по 10 ст. на изминат километър. За леките коли трябва да е поне наполовина по-малко. Още повече, че обектите, които Лилето цитира са в Северна България и в този западнал регион ако сложиш 10 ст. на км. магистралата реално няма да се ползва от никой.

  23. 23 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 681 Весело

    Тази внучка на отряда 'Чавдар" има две състояния на бойкоугодничество : на четни дати - саниране, на нечетни- магистрали.

  24. 24 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 354 Неутрално

    До коментар [#1] от "theanalyser":

    по-скоро сега ще дадат заден и ще стане 5 стинки и ние после ще си въздъхнем как сме го отменили...

  25. 25 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 643 Гневно

    Е тя така ме успокои, че ако някой организира протест срещу въвежднето на тол такси, с удоволствие ще се орисъединя...
    НЕ НА частни партьорства за пътища строени с пари на данъкоплатците!!!! Държава щяла да прибира парите, но частен инвеститорщял да инвестира в системата, защо ли имам чувството че ще се получи точно обратното - държвата ще инвестира, а Пеевски и компания ще прибират...

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  26. 26 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#11] от "bkstoja":

    Проблемът с публично-частните партньорства е много по-голям и е от същия порядък, както 16 милиарда дълг с "до 10% лихва".

    След като световните рейтингови и одиторски къщи изядоха хурката Лемън Брадърс, сега и Евростат се е наплашил, буквално преди 1 седмица пусна за първи път задълженията на държаваите по договорите за ПЧП и е въпрос на време ЕКОФИН да ги вкара в държавния дълг. Защото дали ще тегля заем 1 млрд. за нова магистрала, или ще ти разпиша "такса по договор за ПЧП" в същия размер, е все едно за бюджета. Ето ти статистиката, доста хора ще се учудят и няма да разберат за какво иде реч:

    http://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/6616449/2-10022015-AP-EN.pdf/d75df6fe-100b-4ae7-a09e-00400edb183a

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  27. 27 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2712 Весело

    Пипнато местено-шахматистите знаят за какво става въпрос.Стига сте си играли на Тука има-тука неяма.

  28. 28 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    “По проекта до края на есента ще се внедрят и специални приложения за смартфони, които ще дават информация какво е състоянието на пътя.”

    Kултово!
    Приложениети ти казва - “всичко е шукар”, подаваш газ и оставаш “по капли”?!

    I Want To Believe
  29. 29 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    вдигаш перуката - отдолу кухо.

    кратко описание на български политик.

  30. 30 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Мнения всякакви гледам, ама някой сеща ли се че към момента има "пътен данък" и "винетен стикер" срещу заплащането на които, се поддържа (би трябвало) пътната инфраструктура (в това число всякакъв клас пътища)? Тоест ако парите не стигат, защо не се увеличи винетката (стига първо да се изясни защо не стигат). И ако се въведат тол-такси, ще се отменят ли винтката и пътния данък? Тая система просто няма да работи, ако трябва ще се минава под Балкана, над Блкана, зад Балкана, но няма дасе плащат още 80% от цената на превоза. Въобще като се строи подобна инфраструктура трябва да се мисли и как ще се поддържа.

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  31. 31 Профил на postmodernity
    postmodernity
    Рейтинг: 466 Весело

    ЕЕЕЕЕЕ, браво ГЕРБ!!!!! Обожавам ВИ!!! А не просто Ви обичам!!!! Значи порутените пътища по АМ "Тракия" от София до Пазарджик ще излиза към 9 кинта. Ето ги магистралите на Великия.
    Убеден съм, че тесла ни чака и при санирането!
    УБЕДЕН СЪМ!!!!!!!!!!

    "Либерализъм - тази дума бих превел като стадно оскотяване..." Фридрих Ницше
  32. 32 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3825 Неутрално

    Ами в момента, който уточнят срока за въвеждане и размера на таксата от 10ст./км., бате Бойко, червената Лили и останалия ГЕРБ-ерски актив ще гледат властта през крив макарон...!

    Бивш tww09306483.
  33. 33 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#11] от "bkstoja":

    ПС. На Австрия онзи ден и свалиха рейтинга с някакви мъгляви обяснения, но според мен основната заслуга беше на този доклад: скрити като "плащания по ПЧП" задължения за 35% от БВП и то след като са им дисконтирали инфлацията.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  34. 34 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Типично гейберистко - първо почват да говорят а после да мислят ( то не че могат, ама ). Добре че електоратът им е природно прост, та си идват като дуе и гащи. Както им каза Тиквата - из аз съм прост и вие сте прости.

  35. 35 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2709 Неутрално

    Ябланица-София,около 70 км.Отиване и връщане - 14 лв.5 пъти в годината и ето една винетка....

  36. 36 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Я Лиляна да обясни защо от ДМ1 събира около 20-30 000 000лв след като моста е строоен преди 60 год, а разходите по подръжката му са 1000пъти по малки?
    На всичкото отгоре се канеха да търсят европейско финансиране за ремонта му. НАГЛОСТ!
    http://www.dnevnik.bg/evropa/evrofinansirane/2008/10/29/572852_ideiata_za_evrofinansirane_na_remont_na_dunav_most_e/

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  37. 37 Профил на Гавраилов
    Гавраилов
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Ако не се лъжа, преди 3-4 години ЕК каза точно и ясно, че за автомагистрала "Тракия" няма как да се взимат пари от новопостроените участъци, защото повечето пари бяха дадени от фондовете. Може би ще и напомнят пак на Лилито, ако реши да слага тол такси .

  38. 38 Профил на lefkovitz
    lefkovitz
    Рейтинг: 282 Неутрално

    В цял свят има платени пътища и се прилагат тол системи. Въпросът е, дали няма скрити такси от типа shadow tolls и кои ще бъдат тези инвеститори, които ще се съгласят да строят и поддържат пътища при това ниво на такси, за което говори другарката Павлова. Малко късно управляващите узряха за ПЧП, през миналия им мандат и дума не можеше да става. Императивът беше - само с европейски фондове. Няма лошо, всеки се развива. Ако балансират и социалните ефекти, може и да е за добро!

  39. 39 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Сега, 10ст. на км прави 40лв. за София-Бургас.
    Много е, поне за Бг заплатите. Това прави 80лв. ТОЛ такса да отидеш и да се върнеш от морето. Другия минус е цялата чиновническа тундра, дето ще тежи на държавата и тя.
    Да вземе да я направят 5ст. на км за да има пари за нови пътища, след като свършат евро парите за пътия, като изтече програмния период 2020 и да ги включат тези пари в бензина, дизела, газта... за да няма нужда от нова бюрокрация. Доколкото знам, така е в Германия.
    Единствените плюсове,чкоито виждам за хората, ако се въведе тол такса са, че ще се намали трафика (пишлеметата от софийски квартал х вместо да ходят с две коли по двама човека до морето, ще се возят в една, за да разделят тол таксата и пт там и по малко замърсяване.
    За тея дето плюят против тол таксата, да не забравят, че след 4.5г парите от ЕС за строеж на нови пътища спират, и ако няма тол такси, няма да се строи или ще се строят магистрали много бавно (30-40г.) както беше преди да влезем в ЕС.

  40. 40 Профил на Ламбо
    Ламбо
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Не се научиха, че самата дума "тол"/toll, означава такса, която се заплаща за преминаваме върху пътна отсечка или мост.
    Тол такса = таксуваща такса или някаква недомислица, каквато е и цялата ни оскотена държавица.

    Fortuna favet fortibus.
  41. 41 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Мятайте оставката и да ви нема в България!!!!!!!!!!!!

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  42. 42 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 518 Весело

    [quote#0:"Атанас Буров"]Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава.[/quote]

    Ясно, ще продължа да плащам, за да се вози народът евтинко по магистралите. Ама то на фона на циганите, здравнонеосигурените, БДЖ и т.н., що пък да не плащам и на автоталибаните да им е мека возията...

  43. 43 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 712 Весело

    Тия безмозъчните милиционери няма ли да се разкарват вече? 4 години се учиха по метода на пробата и грешката, изгониха ги с камъни и сега вместо да са си взели поука, те продължават по същия начин.
    А вождът им е най-големия позьор и страхливец.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  44. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4205 Неутрално

    [quote#18:"niakoi_si"]А кой ще е на власт? Раданчо? Егати смешките. [/quote]
    А ти Делян Пеевски ли искаш? Или Болен и Местан? А може би Курнелия Нинова?

  45. 45 Профил на rkirov
    rkirov
    Рейтинг: 466 Весело

    "10 стотинки на километър .... сочат първоначалните разчети на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова".

    " Лиляна Павлова заяви, че все още не са утвърдени нито цена..."
    Е тая наистина е женската част на Боко

    Все по-хубаво става :)
  46. 46 Профил на opt_02
    opt_02
    Рейтинг: 485 Весело

    [quote#21:"z_zafirov"]когато ние младите и работещи труд с висока добавена стойност се изнесем (щпто знаем езици и можем да отидем в нормална държава), кой ще им плаща пенсиите.[/quote]

    Те политиците се грижат за това, не им бери дерта! Правят всичко възможно (и невъзможно), щото понятието "пенсия" да стане блян недостижим...

  47. 47 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    Тая съвсем се е смахнала!
    Кви 10 стотинки/км, ма моме?!?

    В Гърция е 2.5 ст/км, в Турция - 2ст/км.
    И в двете държави все още стандартът е много по-висок.
    За качеството на магистралите им да не говорим.

    Повече от 1 ст/км такса за нашите магистрали си е жив пладнешки обир.
    А как ми замирисва на блокиране на пътища и магистрали...
    Не може тол-таксата да е повече от горивото, което ще изразходя!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  48. 48 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Оставете вие тол таксите. Питам обаче, след като от години имаме винетна система и след като по пътищата има достатъчно автомобили (явно с винетки), защо половината от пътната ни мрежа е в окаяно състояние и с дупки? Защо има пътища без маркировка и с храсти, които са излезли на пътното платно? Няма оправдание с липса на пари, защото цената на винетките остава същата. Значи парите стигат. Може би мързелът е в повече.

  49. 49 Профил на opt_02
    opt_02
    Рейтинг: 485 Весело

    [quote#28:"2.5"]Kултово!
    Приложениети ти казва - “всичко е шукар”, подаваш газ и оставаш “по капли”?! [/quote]
    Точно!
    "Забутано село. Мощен джип се движи по централната улица, завива с ряз по кална пресечка и... пропада в дерето.
    Две баби го наблюдават отгоре. Едната казва на другата:
    -Гицке - ей още един с жипиес..."

  50. 50 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3795 Неутрално

    [quote#13:"Darth Plagueis"]Тази госпожа наистина не е у ред.[/quote]

    Недей така бе човек, нали тя ще санира блоковете. Ама ти да не би да не и вярваш?

  51. 51 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    [quote#15:"niakoi_si"]не мисля, че може да има и тол и винетки, аз поне такова чудо никъде в Европа не съв виждал.[/quote]
    Все в нещо да сме първи

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  52. 52 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Това е новата Фидосова. Или поне една от тях. Щото калинки в ГЕРБ - бол.
    Явно Бойко се обгражда с такива за да си поддържа самочувствието.

    Попътен вятър в главите!
  53. 53 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 925 Любопитно

    Кариерата на министър Лилето е нещо като кариерата на Прасчо на мама който стартира от детската градина 19-годишен директно в УС на Порт Бургас учил -недоучил.
    Та се питам какво и как е изучила министър Лилето родена 1977 за да може 1997 да стартира професионалната си кариера като финансов мениджър към програма ФАР BG 9315 – „Програма за обучение на мениджъри".
    Забележете каква учебно-творческо -професионално,научно развитие прави партизанското внуче за да стигне 25-годишно до пост началник отдел в МФ:
    1997 г - 20-годишната Лилето почва да обучава меринджеи по ФАР!
    авлова е родена на 6 декември 1977 г. в София, България.[1] Внучка на партизанина и член на ЦК на БКП Георги Павлов.[2][3][4] Завършва УНСС със степен бакалавър по „Международни икономически отношения" и Варненски свободен университет със степен магистър по „Публична администрация и европейска интеграция". Защитава докторска степен по икономика, специализира право в Института за следдипломна квалификация към УНСС през 2002 г.[5]
    Професионална и политическа кариера

    Павлова започва работната си кариера през 1997 година като финансов мениджър към програма ФАР BG 9315 – „Програма за обучение на мениджъри". В периода 1998-1999 година е офис-мениджър към програма ФАР по проект Темпус – „СМЕ-03051-97 Национален академичен център по мениджмънт и капиталови пазари". През 1999 година работи като експерт по международни проекти към Института за следдипломна квалификация при УНСС. От 1999 до 2002 година е експерт в Координационното звено по програма ИСПА към министерството на регионалното развитие и благоустройството. През 2002 година работи като експерт в дирекция „Национален фонд" в министерството на финансите. През следващите седем години, до 2009 г., е началник отдел в дирекция „Национален фонд" в министерство на финансите (Финансово управление, контрол и сертификация на средствата от ЕС). От 2009 година е заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството...........................

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  54. 54 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 524 Неутрално

    10ст на км е за ново построени магистрали от частен инвеститор. Такива в момента в България НЯМА. Таксите за Тракия, Марица, Струма, Хемус (каквито участаци има направени) ще са много по-ниски.

    Ако някой частен инвеститор реши да направи магистрала Черно Море, тогава, може би, ще бъде 10 ст/км.

  55. 55 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#48] от "b_d_s":

    Щото лапат ,ама не са се наяли , браточка !
    А по-лошото е ,че народната/проверена/ мъдрост гласи ,че апетитът идва с яденето !
    Така ,че нищо добро не ни чака ! Нищо!

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  56. 56 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1040 Весело

    [quote#15:"niakoi_si"]Добре де, ако махнат винетките, средставата от тола ще отиват за магистралите, а останлите пътища с какви пари ще ги издържат? [/quote]
    Чудесен въпрос И май отговора го знаеш, макарж следващия абзац от коментара ти:
    [quote#15:"niakoi_si"]А не мисля, че може да има и тол и винетки, аз поне такова чудо никъде в Европа не съв виждал. Не че не може да сме пионери и в това де. [/quote]

    Как си поддържат пътищата в Италия (има тол'такса по магистралите, ама има и паралелни чудесни пътища)?

    Как го правят в Швейцария - нямат (поне до преди няколко години) тол'такс, имат винетки

    А в Германия? Там няма (поне до преди няколко години нямаше) ни винетки за цялата държава, ни такси за аутобаните

    А пътищата са им СУПЕР!!! Аде де?!?

    До коментар [#15] от "niakoi_si":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  57. 57 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Лиле,
    защо искате да "откриете топлата вода"?!
    Имате измислено в Европа, плаща се само магистрала с електронни винетки за опредеоен срок и готово!
    Срамота е в България да ожилвате хората с винетки за всички пътища, като знаете, че това е грабеж. Какво още умувате!
    За камионите ТОЛ-система и готово! За три месеца инсталирате системата с порталите и камерите по магистралите и въпроса е решен!
    Вие въртите, сучите и гледате да го набиете на всички.

  58. 58 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#53] от "navy":

    И тая ще я търпим както търпим Рашидов и Цачева. Както търпяхме пияното Бате, Цветанов, Масларова, Румен Петков и този, който ни свикна да търпим – Тодор Живков. Истината е, че тези там горе, нямат качества, нямат подготовка, нямат дори подходящо образование, нямат морал. Никога не съм гласувал нито за БСП, нито за БКП, нито за ГЕРБ, нито за НДСВ, нито за Атака, нито за ДПС. И въпреки това почти не съм пропускал избори. Дали имат срам онези, които са гласували за половината от изброените, търсейки поредния спасител, а реално натрисайки ни на пребоядисани измамници.

  59. 59 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1040 Весело

    [quote#48:"b_d_s"]Няма оправдание с липса на пари, защото цената на винетките остава същата. Значи парите стигат. Може би мързелът е в повече. [/quote]
    Отговорът е друг

    Виц от ранният соц':

    Срещат се Рийгън и Хрушчов и разговарят на по чашка.

    Хрушчов пита-как е по вашенско с парите, сметките да прекараш месеца и т.н.?

    Рийгън казва: Ами печелят средно по $1000 на месец, и харчат за в къщи по $800, оправят се?

    Хрушчов: Е как така, има разлика от $200?

    Рийгън: Ами пият, комарджийстват...знам ли...? А как е при вас?

    Хрушчов: Ами заплатите са по 100 рубли на калпак, а разноските им са към 120-130 рубли месечно.

    Рийгън: Е как така, има разлика от 2-30 рубли месечно, КАК се справят?

    Хрушчов: Ами крадят бе, КРАДЯТ!!!
    До коментар [#48] от "b_d_s":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  60. 60 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#59] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Е, аз го знам малко по по-друг начин. Среща на Плевньо, Обама и Меркел. Обама казва, че сънародниците му изкарват по $5000 долара, живеят с $3500, а правителството не се интересува какво правят с останалите. Меркел разказва подобно нещо, но в евро и с по-малки суми. Плевньо казва, че нашенецът изкарва 500 лева, животът му струва 1000, а откъде взема още 500, това него не го интересува.
    Този виц ми го разказаха и в Босна, но на мястото на Плевньо беше представителят на тяхната власт. Те и парите им са 1:1 с нашите, че и заплатите. Само дето горивото им е по-евтино от нашето и то като му махнем ДДС-то. Че и магистрала си построиха и бизнес въртят. Само ние сме наникъде. Уж сме в ЕС, ама сме едното нищо.

  61. 61 Профил на evkalipt
    evkalipt
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Не се притеснявай! Каквото и да кажеш ще намерят повод да пречат.

  62. 62 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#59] от "Мойше! Толкоз!!!":
    До коментар [#60] от "b_d_s":
    =============
    Сигурно сте по-млади, но вица има стари корени:

    Бай Тошо отива в Индия и Индира Ганди му представя магьосници!
    Бай Тодор и казва-недей, аз имам 8 млн. магьосници, давам и по 200 лв., а те харчат по 800!

  63. 63 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Павлова, много ви моля.
    80% ще пътуват по обиколни пътища и ще плащат повече бензин, откъдето ще влизат повече пари от акциз. Просто затворете магистралите и Лукойл ще внася повече в хазната.
    Така няма да ремонтирате магистрали, нито ще правите нови.

  64. 64 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    на никой не става ясно защо изобщо трябва да има тол такси

  65. 65 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    [quote#60:"b_d_s"]Уж сме в ЕС, ама сме едното нищо. [/quote]

    Ами последните фрази от моя виц май важат и до днес:

    [quote#59:"Мойше! Толкоз!!!"]Рийгън: Е как така, има разлика от 2-30 рубли месечно, КАК се справят?

    Хрушчов: Ами крадят бе, КРАДЯТ!!! [/quote]

    Разликата е че преди всеки е чопвал нещо малко, сега освен кокошарите крадят и тези 'дето могат да откраднат десетки милиони

    Няма оправия

    До коментар [#60] от "b_d_s":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  66. 66 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8448 Неутрално

    Абе хора , защо слушате /четете / късокраки лъжи - за 20 години не могат да преброят колко хора пътуват по отделно взета БДЖ -линия - затварят ги на едро - сега ще броим натовареност на шосето....Тол,Хъб,Мол...все едно,,,ако мърдаш в нашата държава повече те боли...Снишаваме се и се покриваме на Орландовци ....

    karabastun1@abv.bg
  67. 67 Профил на Княз Мишкин
    Княз Мишкин
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Със самолет на море...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  68. 68 Профил на nektariy
    nektariy
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Да попитам акциза за горивата за какво се начислява? В момента винетките дублират акциза, а ако добавят и такса за магистрала ми е интересно как ще се аргументират... Но тук явно всичко е възможно....

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  69. 69 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#62] от "костича":

    Не съм чак толкова млад. Помня вицовете за ТЖ още като "царуваше". Фаворит ми е оня за последното кюфте, което останало в чинията. Угасили лампата за да го вземе най-бързият. Чул се вик. Светват – ръката на бай Тошо в чинията, забодена с вилица. Кюфтето вече го няма.

  70. 70 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1040 Весело

    [quote#62:"костича"]До коментар [#59] от "Мойше! Толкоз!!!":
    До коментар [#60] от "b_d_s":
    =============
    Сигурно сте по-млади, но вица има стари корени: [/quote]
    Де да бях по млад от теб, ама не съм Ама твоят виц е много по кратък и същото толкоз точен
    До коментар [#62] от "костича":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  71. 71 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#69] от "b_d_s":
    То от там бяха и мйтапите при моабет като остане последното мезе се казваше:
    Загаси лампата!

  72. 72 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Кюфтелина първо да измисли българска дума за тази такса, тогава да я въвежда!

  73. 73 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 524 Весело

    а за тоалетни нищо не споменават

    пак трябва да се излиза от магистралата за тоалетна

  74. 74 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#68] от "nektariy":
    [quote#68:"nektariy"]Да попитам акциза за горивата за какво се начислява? В момента винетките дублират акциза, а ако добавят и такса за магистрала... [/quote]
    ==========
    Ти забрави и годишен пътен данък на колата.
    Така че, в момента са ТРИ за едно и също!
    Данък на колата си е чисто български "патент", но ганчо си трае!

  75. 75 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4101 Неутрално

    До коментар [#18] от "niakoi_si":

    Кви предишни два мандата бе? Вие изтрещехте съвсем...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  76. 76 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Изобщо не бива да мислите в тази посока. ТОЛ за леки автомобили е пълна безсмислица, освен ако нямата скрита цел да ни сложите ГПС в колите и да ни следите. Сложете 5 сотинки в бензина и да се приключва въпоса. За каминоните е разумно да има ТОЛ, като такъв има във много държави.

  77. 77 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1686 Неутрално

    [quote#53:"navy"]Кариерата на министър Лилето е нещо като кариерата на ...
    Та се питам какво и как е изучила министър Лилето родена 1977 за да може 1997 да стартира професионалната си кариера като финансов мениджър към програма ФАР BG 9315 – „Програма за обучение на мениджъри".
    Забележете каква учебно-творческо -професионално,научно развитие прави партизанското внуче за да стигне 25-годишно до пост началник отдел в МФ...[/quote]
    Олицетворение на управленския материал на България! Безцеремонност, огромно самочувствие... На фона на трудно възприемане и обработване на информация. Обясненията им са дълги, съставени от несвързани изречения и неправилно употребявани термини, с взимноизключващи се твърдения. Критерии за оценка на компетентността им са състоянието на България и очертаващите се тенденции във всички области. Все "ВИП-Персони"... Министър Лилето и наследниците ѝ могат да помислят и за такса по пътя София-Калотина. Ще падат пари. Известно време. След това ще останат само неплащащите никакви такси, данъци, сметки и т.н. Но гласуващи. На тях дори не е необходимо да се обяснява необходимостта от поредния заем, данък, такса и т.н.

  78. 78 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 567 Неутрално

    360км по 3млн евро на км и 10000 коли дневно с 10% годишни разходи за поддръжка и 20г срок на изплащане прави около 0.04лв на км на автомобил дневно и при това ако ЕС не дава нито лев та хайде пак посмятайте г-жо Павлова и тогава ни приказвайте за тол такси

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  79. 79 Профил на vlad1
    vlad1
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тол такси се вземат в Франция има над 4200км. , но изградените трасета са финансирани от частни компании ИЗЦЯЛООО ... просто, държавата им го дава право да си възвърнат инвестицията... като стопанисват добре пътищата , а ДЪРЖАВАТА пък взема на инвеститорите КОНЦЕСИОННА такса ... просто добра сделка ... тук тая дебелата от Министерството ... се е нагодила ...с държавни и евро пари пътища да прави та да взема пари някой ... наш ...ето защо БОКО ... държи на пътищата и на изборите ..... сега чак се светнах ... далавера ..... това е поредната ... е Гласувайте си ... за пътните шейхове ...много глупак има по тези свети земи .. АБСУРДИСТАН ....

  80. 80 Профил на vlad1
    vlad1
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Наели експерти от Световната банка ...уххх, че гнусна помия ...така се завоалират комисионите на местните мастити експерти ...обичайно ... гадост след гадост в АБСУРДИСТАН ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK