Забравена ключова отбивка от "Марица" ще струва на държавата милиони

Забравена ключова отбивка от "Марица" ще струва на държавата милиони

© Надежда Чипева, Капитал



Държавата ще плати няколко милиона лева за проектирането и изграждането на пътен възел, който да осигури изход от магистрала "Марица" към Бургас и Стара Загора, съобщи "Нова телевизия". Пътната връзка край Плодовитово не присъствала в проекта, по който се прави аутобана. Пускането на пълната дължина на "Марица" пък тряба да стане до края на лятото.


Ако магистралата остане в сегашния си вид, камионите и автомобилите ще трябва да изминат около 10 километра до пътен възел "Оризово", там да обърнат и след това да поемат към Бургас.


Вестник "Труд" уточнява, че този участък от "Марица" е проектиран още по времето на социализма от едновремешното предприятие "Пътпроект". От АПИ съобщиха, че пътен възел ще има, като обществената поръчка за изграждането му ще бъде обявена скоро. "Марица" е дълга 117 километра и свързва "Тракия" със Свиленград и ГКПП Капитан Андреево.

Коментари (101)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на delyanborisov
    delyanborisov
    Рейтинг: 233 Неутрално
  2. 2 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 684 Гневно

    НЕ!
    Има си проектанти, изпълнители, приемни комисии, там хората имат имена-ТЕ да плащат.
    В противен случай излиза...всъщност излиза истината: НЕКАДЪРНОСТ, БЕЗХАБЕРИЕ, БЕЗНАКАЗАНОСТ, НАГЛОСТ!

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)
  3. 3 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 263 Неутрално

    Държавата от заплатата ли си ще плати?

  4. 4 Профил на Гавраилов
    Гавраилов
    Рейтинг: 233 Неутрално

    В този случай това не е ли грешка на проектанта и не трябва ли да се искат тези пари от него? Това е сериозен пропуск все пак!

  5. 5 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Държавата ще плати няколко милиона лева за проектирането и изграждането на пътен възел, който да осигури изход от магистрала "Марица" към Бургас и Стара Загора. Пътната връзка край Плодовитово не присъствала в проекта, по който се прави аутобана.

    И за този пропуск пак няма да бъдат търсени виновни, макар имената им да стоят под проекта. По-лесно е държавата да плаща.

  6. 6 Профил на Гавраилов
    Гавраилов
    Рейтинг: 233 Разстроено

    Парите 100 на 100 трябва да се искат от проектанта. Нали заради това са тези поръчки за възлагане да се направи този предварителен план. Кой знае колко милиони са му дали на този проектант и пак не си е свършил работата. Що за архитекти са това, що за поръчка е това, що за държава е това, след като ще си плаща за грешките на другите?!

  7. 7 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Както и да се заричам, че нищо не е в състояние да ме учуди, така през ден съм потресен от някое слабоумие

  8. 8 Профил на Един приатель
    Един приатель
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Да се смея ли, да плача ли...

  9. 9 Профил на Р. Дражев
    Р. Дражев
    Рейтинг: 458 Гневно

    Алоооооо!?! Има проектанти и съгласувани разрешения...

    Happy face says, adios !
  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    Нещо много меко е написана тази статия, спестяващи ни реалния виновник с тая препратка в миналото.
    Що така, трудно ли е?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на Сотир Методиев Пеевски
    Сотир Методиев Пеевски
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Ама никой не забравя да си гласува бонуси и увеличение на заплатите.

    "ПОЛИТИЧЕСКИЯТ ЕЛИТ" в БГ - ПРЕСТЪПНИ ГРУПИРОВКИ, МАСКИРАНИ КАТО "ПАРТИИ"
  12. 12 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Колко пък да е грешка?

    Сега просто едни общи пари ще потънат в едни частни джебове.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  13. 13 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    Булгаристан!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  14. 14 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Хубава работа, ама българска..
    Някой изненадан?

    Fail with honour then succeed by fraud
  15. 15 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    До коментар [#4] от "Гавраилов":
    На първо място вината е на възложителя на заданието, ако така е задал поръчката, така са му я направили. А ако е пропуснато да се направи - тогава вината е на проектанта.

  16. 16 Профил на ВаняХр
    ВаняХр
    Рейтинг: 1036 Неутрално
  17. 17 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 2397 Неутрално

    До коментар [#2] от "clutch":

    Не излиза, а то си е:
    [quote#2:"clutch"]НЕКАДЪРНОСТ, БЕЗХАБЕРИЕ, БЕЗНАКАЗАНОСТ, НАГЛОСТ! [/quote]

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  18. 18 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 915 Весело

    Толкова се мотаха с тази магистралка, че забравиха откъде тръгнаха и накъде отиват.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  19. 19 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 402 Неутрално

    А ако не беше забравена нямаше ли пак да плати милиони?

  20. 20 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    Вината е на проектанта и трябва да поеме този допълнителен разход, но държавното Пътпроект го няма вече четвърт век и тези които са го проектирали сигурно са пенсионери от 20 години

  21. 21 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Ама защо да е допълнителен разход?

  22. 22 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 458 Любопитно

    Я ! Оказа се, че и политиците не разбират от магистрали !
    Или обществените поръчки за стотици милиони не са политически подплатени ?!

  23. 23 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 563 Весело

    Толкова ли не Ви е ясно, че това е начин да се платят едни милиони на закъсълия строител на "италианския" лот 1 на АМ Марица? Споменават се потресаващи цифри от 30-40 милиона. Добра врътка. Нали не си мислите, че в АПИ са толкова тъпи, че при продължаване на строителството на магистралата не са се сетили, че трябва такъв пътен възел. Смях!

  24. 24 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    До коментар [#20] от "shileto":

    Ако са живи изобщо... Ситуацията е точно "да чакаш от умрял писмо."

    Доброто е заразно
  25. 25 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#20] от "shileto":

    Т.е., тези, които са обявили поръчката и са пуснали заданието към участниците в търга нямат никаква вина. М?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  26. 26 Профил на Jordan
    Jordan
    Рейтинг: 1423 Гневно

    "... трябва да изминат около 10 километра до пътен възел "Оризово", там да обърнат и след това да поемат към Бургас."

    Да, ама не! Пътен възел Оризово няма изход в посока София. Обръщането е възможно чак на пътен възел Белозем-Шишманци който е на 17(!) км в едната посока.

    http://goo.gl/70aYKx
    http://goo.gl/97s7dd

    @Дневник, нямате ли редактори поне да погледнат фактологията преди да публикувате нещо?!

  27. 27 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#24] от "dogwoman":

    При проектирането през соца може би не е имало Тракия след Пловдив, така че за какъв пропуск може да говорим

  28. 28 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1525 Любопитно

    Колеги съфорумци ,
    прави сте във възмущението си за този идиотски пропуск и в това да се търси отговорност !
    НО прочетохте ли следния пасаж на края на статията :
    "" Вестник "Труд" уточнява, че този участък от "Марица" е проектиран още по времето на социализма от едновремешното предприятие "Пътпроект". ""
    Та ИНСТИТУТ ( а не предприятие!) ПЪТПРОЕКТ отдавна го няма !
    Единствено правдиво обществено порицание е да се знаят имената на тези проектанти , които нищо чудно вече и да ги няма на този свят , защото проекта е от ПРЕДИ ПОВЕЧЕ ОТ 30 години

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  29. 29 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    До коментар [#25] от "Darth Plagueis": Ако си поръчаш проект за банята и инвестираш в майстор и по средата се окаже объркан кой е виновен, ти който плащаш, майстора или проектанта? Тука става въпрос за голям обект и не винаги може да се забележи пропуск до момента в който стигнеш до проблема, не е като да си играеш игрички на компютъра

  30. 30 Профил на Николай Рангелов
    Николай Рангелов
    Рейтинг: 11 Неутрално

    [quote#23:"znayko84"]

    Толкова ли не Ви е ясно, че това е начин да се платят едни милиони на закъсълия строител на "италианския" лот 1 на АМ Марица? [/quote]

    Много вярно!
    Първата стъпка към изпълнението на такива обекти са предпроектните проучвания, вкл. и за бъдещия трафик. Някой е взел пари, за да подвърди, че (почти) никой няма да пътува в такова (а и в обратното) направление. Отворете ГугълМапс и ще се убедите, че очевидно е безсмилено пътуването Свиленград - Плодовитово - Бургас, при положение, че ще има удобна връзка още на Димитровград - Стара Загора.
    Истината е, че тази връзка е абсолютно излишна, и минималния трафик в тази посока от близките населени места би могъл да се поеме и от сега съществуващите първо/второстепенни връзки.
    По-паметливите ще си спомнят и друг "забравен" надлез - над Западната дъга между Люлин и Факултето.
    Поредното усвояване на пари от наши фирми ще се случи.

  31. 31 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    До коментар [#28] от "Чардо":
    Вариантите са два, не четат или просто се радват да плюят

  32. 32 Профил на kepler
    kepler
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Ами къде са блели Лиляна и Росен още в предния мандат ?
    Отговорност за концепцията на проектите се носи възложителя.
    Нека сега те да обяснят на европейските си партньори, че трябва ново грантово финансиране.
    На Борисов пришка му излезе на устата да обяснява непълните проекти за Тракия, която царя щеше да строи с поругалците.
    Същата работа ще стане и със санирането, като ревнат собствениците, че мангалите не им слагат монтажни лайсни и подпрозоречни дъски.

  33. 33 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    До коментар [#27] от "dan1":

    Не, проектът е за магистрала през цяла Тракия до Бургас още от самото начало. Това, че 40 години бяха нужни да се построи, е друг въпрос.

    Доброто е заразно
  34. 34 Профил на pascaleto
    pascaleto
    Рейтинг: 402 Весело

    Погледнете картата и тогава говорете. Къде е пледовитово къде е отклонението за Бургас и Стара Загора. Най-вероятно някъде около Димитровград!

  35. 35 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1525 Любопитно

    До коментар [#20] от "shileto":


    [quote#20:"shileto"] сигурно са пенсионери от 20 години [/quote]
    Но по вероятно е да ги няма вече .Проекта е от преди повече от 30 години !
    Сигурен съм че си преминавал по Витиня ,
    та там има една двойка тунели , като винаги ме е учудвало защо единия вътрешен тунел е прав като опъната конец и от началото на тунела се вижда и края му след 800 метра ,
    а на другия външен тунел , който по принцип би трябвало да е успореден на другия , ама НЕ е !
    Прави външен завой в дясно и се отдалечава от другия с повече от 30 м ! ?
    Което според мен не би трябвало да е така , защото породата скален масив е една и съща !
    А и би се копало много по-малко , както и вложени материали и труд !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  36. 36 Профил на kondio_savov
    kondio_savov
    Рейтинг: 255 Неутрално

    Тази отбивка не е проектирана, защото еползата от нея е много съмнителна. Транзитният трафик за Бургас ще отбие много по-рано на изток, а няма да стига този пътен възел. Преди няколко години и един местен БСП депутат (Петър Мутафчиев ) лаеше за тази отбивка.

  37. 37 Профил на awsedes
    awsedes
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Тази статия я прочетох в няколко сайта, и там също е толкова манипулативна колкото и тук.

    Статията внушава (и го прави добре гледайки коментарите), че пак поради некомпетентност/умисъл и т.н. на някой (умишленно не се уточнява ), са нанесени огромни щети/откраднати пари и т.н. и сега държавата (хората) пак ще плащат...........

    Няма как да е забравено нещо, което изобщо не е включвано в новия проект на магистралата. Този пътен възел е част от съществуващата инфраструктура, към която трябва да се включи новата магистрала. Проектиран и построен преди около 30 години събразно нуждата по онова време за връзка със стария път към Пловдив и нищо повече. Сега не само пътния възел, но тепърва целия участък до новата магистрала трябва да се престори и реконструира съгласно новата пътна мрежа. И съответно новото финансиране е предвидено и събразено с това.

    Това не го пиша в подкрепа на някого, просто ме дразни това непроверено/манипулативно подхвърляне на храна за „материала“ от „сериозни“ журналисти.

  38. 38 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Едиственото кето липсва в статията е отговор на въпроса:

    Кой ще влезе в затвора за това безобразие?

    Моралът не е порок!
  39. 39 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Проектанитите, без да ги защитава, получават от държавата конкретно задание. Не просто>Виж там, проектирай ми една магистрала от А до Б> В заданието точно е указано какво точно се иска. Нали се правят търгове. Т.е. ресорният министър е виновен. А той вече отдавна не е министър. Това обаче не означава, че държавата не може да го съди за причинени щети. Ако иска.

  40. 40 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 782 Разстроено

    Това е поредно доказателство за некъдърността и безхаберието на бълг. чиновници. Не са виновни проектантите. Един проектант проектира по заданието, което му се даде. Ако в заданието не се иска пътна връзка, няма как той да я проектира. Но от друга страна с този проект от десетилетия се занимават десетки "експерти" по министерства и общини, никой ли не можа да забележи пропуска. Тук надали има допълнителни разходи, просто тези разходи не са включени в досегашната цена. Но има загуба на време във всички случаи! Хубава работа, ама българска!

    Три са според мен основните пороци на българина: липса на респект към закони, правила и личности; тарикатлък на дребно и на едро (ако може), както и несъразмерна завист. Три са основните пороци на държавния чиновник: корупция, немарливост, мързел. В която и лоша новина да прочетете, ще откриете причината в някой или някои от тези пороци.
  41. 41 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1525 Весело

    До коментар [#39] от "bawarec":


    [quote#39:"bawarec"]Нали се правят търгове.[/quote]
    Ти ме развесели
    Нямам , ама нямам никакъв спомен по соц времето да е имало даже и ПОЛОВИН търг !
    Предполагам че си младо момче , но аз съм на 69 лазарника и повече съм живял по онуй време !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  42. 42 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Съмнявам се, че ще има някой наказан или уволнен. Както става обикновено на края ще платим ние данъкоплатците.

  43. 43 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3674 Неутрално

    Заглавието е леко подвеждащо, наистина...! Дори и да е било проектирано на времето, ами нали пак държавата ще го плати! Кой друг!?
    Вярно е, че в строежа на магистралите сега, много работи се претупват и се бърза и би било по-добре АПИ да си отваря повече очите, относно пътните връзки, че на места много куцат и определено са недомислени и зле изпълнени!
    На скоро пътувах от Шумен, през Ришкия проход към Пловдив и в Карнобат една табела няма да ти покаже отбивката към магистралата! Самата отбивка е един селски път с разклонение и е почти сигурно, че ще хванеш грешната посока...!

    Бивш tww09306483.
  44. 44 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Стига толкова бетон, нека изминават 10 км повече път, земята в Тракия е най-ценна!

  45. 45 Профил на ivaylo_uzunov
    ivaylo_uzunov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    А дали пък това "забравяне" не е умишлено!?

  46. 46 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    такива работи май само тук може да се случат

  47. 47 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Нали разбирате, че и да не е била забравена пак ще се плаща? Няма нужда от възмущенията.

  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#29] от "shileto":

    Ми елементарно. Ако съм го поръчал грешно, виновен съм си аз, нали? Точно такъв е и случаят тук.



    До коментар [#47] от "popovp":

    Викаш, едно и също е да направиш пътен възел със всички връзки от нулата, и да доработваш вече изграден с нови връзки?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 786 Неутрално

    [quote#21:"dan1"]Ама защо да е допълнителен разход?[/quote]

    Още повече, че е разход само за държавата. За мутромилиционерите на рапоня си е жив приход.

    Никога повече мутри начело на България.
  50. 50 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Вече се насладих на липсата му, преди месец! И се наложи да пътувам за обръщане на посоката до Раковски, защото пътен възел Оризово още не е изграден!

  51. 51 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#2] от "clutch":

    ами - стандартна техника за източване на бюджета....

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 571 Неутрално

    И тия идиоти ще ми искат тол-такси, щото така било удобно на германските турци ... У лево, в България повече с кола - никога. Колата ще я карам по нормални пътища, с нормални цени, и ако трябва, ще минавам през Македония за Сърбия ... 300 км = 30 лева тол такси от София до Кулата. Ще ме хванат за ... да им ги плащам.

  54. 54 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Гърция, а не Сърбия имах предвид ... До Сърбия може и по междуградските, дори и евентуално да направят магистрала.

  55. 55 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    [quote#41:"Чардо"]Нямам , ама нямам никакъв спомен по соц времето да е имало даже и ПОЛОВИН търг ! [/quote]

    Да де , ама не му обясняваш ЗАЩО е нямало търгове . Кажи му нещо за днешните комисионни и сладките държавни поръчки . И че от строителството на пътища навремето можеше да се открадне само някой и друг камион пясък или баластра . Докато сега , ееех , сега ...

  56. 56 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Пътния възел трябва да е голяма детелина с ясна маркировка и указателни табели, в противен случай ще има много катастрофи.Лятото тук ще е най-натоварения трафик.

  57. 57 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 4186 Неутрално

    До коментар [#6] от "Гавраилов":

    “Вестник “Труд" уточнява, че този участък от "Марица" е проектиран още по времето на социализма от едновремешното предприятие "Пътпроект"."

    Ще съдят ДСО “Пътпроект”, което вероятно не съществува от години?!

    I Want To Believe
  58. 58 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 436 Любопитно

    [quote#4:"Гавраилов"]В този случай това не е ли грешка на проектанта и не трябва ли да се искат тези пари от него? [/quote]
    Този проект е сигурно на 40 години поне. Проектантите вероятно отдавна с в гробищния парк... Да искаме възмездие от наследниците?

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  59. 59 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 759 Любопитно

    Това,че Труд бил написал нещо си, защо го имате като оправдание. Да не смятате че за тая магистрала не е правено проучване и проектиране наново? Че то изходните параметри за мая магистрала са съвсем различни от онова,което е проектирано преди 10.11.
    Що се връзвате на тия плитки приказки?

  60. 60 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4404 Неутрално

    Потресаващо, крадци и гьонсурати милиционери!
    И потресаващо оглупели гласоподаватели.

  61. 61 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4404 Неутрално

    Труд винаги е бил вестник на едни долнопробни милиционери и ДС агенти.
    Винаги.

  62. 62 Профил на Stefan
    Stefan
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ама моля ви се, това е абсурд!!! Кой ще тръгне от Бургас за Турция и ще се разкарва чак до Оризово?! Това е нереално. Може от Бургас до Малко Търново, може от Стара Загора - Хасково, може от Нова Загора, може от Ямбол, Бургас-Елхово. При всяко едно положение се спестяват най-малко 80 км. Единствено от Чирпан и селата ще се ползва тази 30-милионна връзка. Явно е, че просто някоя "наша" фирма трябва да се облажи пак.

  63. 63 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#41] от "Чардо":
    Вярно е, че по соц време не са правени търгове, но и тогава заданието не е било от типа >Виж направи ми там една магистрала от София до Кап. Андреево. Затова и заводът в Правец беше за компютри, а не за компоти.

  64. 64 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#62] от "Chocho":

    Е как кой ще я ползва - пътуваш си от Пловдив за Истанбул, ама някъде към Плодовитово си викаш - АЙ, ай - аз бях за Бургас

  65. 65 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#30] от "Николай Рангелов":Фактически връзката на Марица с Тракия е готова.Трябва само да се направи завоят наляво- връзка Марица-Тракия. И за това милиони?
    Ситуацията е същата ,както с Люлин. Турците искаха от Тройната 3-5 милиона, а получиха от Бойко над 40 милиона и намаляване на някои дейности. За какво ли? Сигурно за черните му очи.

  66. 66 Профил на I3I
    I3I
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Я аз да се изкажа - такава връзка не е нужна, защото по нея ще има много малък (почти нулев) трафик. Който все пак се излъже да я ползва ще усети че се е прецакал с над 30 км, вместо да си мине по пътя Димитровград-Стара загора. Като време ще е същото, за камионите - по-дълго даже.
    Скандалът е безпричинен.... Сполайте и със здраве.

  67. 67 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Към ком 65. Завояткойто трябва да се направи е надясно,а не наляво.

  68. 68 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 575 Весело

    Какво става при "Марица" - издухали праха и почнали да копат ???
    "Пътпроект" да извадят кореспонденцията с МНО от тогава ...
    Днешните ни проектанти са за сопа ...

  69. 69 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Добре, че не са забравили да направят начало и край, че тогава щяхме да я втасаме.

  70. 70 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1234 Гневно

    Нарочно забравена отбивка.

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  71. 71 Профил на Stefan
    Stefan
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#64] от "alextan":

    И пак не става бре да му се не знае. Ако си се качил на АМ Марица вече не можеш да обърнеш дори и да имаш връзка за Бургас. Следващият възел е чак на пътя Хасково-Димитровград, а там вече трябва да си малоумен за да се върнеш пак до Плодовитово вместо да продължиш към Стара Загора по път I-5. Не можем да й измислим приложение на тая връзка и тва си е.

  72. 72 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3729 Неутрално
  73. 73 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#58] от "Ze Roberto":

    Мхм, значи викаш, когато решиха, че ще се прави, взели са стария, 40 годишен проект и са го метнали към участниците в търга, и в това няма никакъв проблем?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  74. 74 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    "1300 години страна на глупците"

  75. 75 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 488 Любопитно

    Абе, много специалисти станахте тука!
    Проектантите виновни, изпълнителя виновен, надзора виновен.
    Проектантите, мили хора, проектират това, което им е възложено по т.н Задание за проектиране.
    Т.е. Възложителят е написал какво иска, най-общо - каква му е идеята, и проектантите "обличат" тази му идея в обяснителни записки, изчисления, чертежи, количествени сметки и технически спецификации.
    Строителят пък изпълнява проекта, а надзора следи строителя го изпълнява точно.
    Е това е в кратце инвестиционния процес.
    Проектанта не е проектирал отбивката, защото НЕ СА МУ ВЪЗЛОЖИЛИ това. доказателство за това е и инфото, че проект предстой да се прави!
    А ако са му го били възложили, а той не го е направил, пак е виновен Възложителя.
    Защо е приел непълен проект?

  76. 76 Профил на aspet
    aspet
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Проблема излиза, че е в посока Свиленград-Бургас. НО там би трябвало да се влезе с ДЕСЕН завой т.е. земен насип и асфалт около 300 м. След като може да се тръгне към Пловдив (ЛЯВ завой), то там ИМА съоръжение което в голяма степен е готово. Нали никой не си мисли, че там сега има светофар и трябва да се изгражда цяло ново съоръжение? Следователно някой нещо не е разбрал, но ако този някой е от АПИ или не му е мястото там или се подготвя далаверка.

  77. 77 Профил на jagal
    jagal
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Мдааа... Четох, четох и не мога да се сдържа де не коментирам статията и последвалите ги коментари.
    Ще започна с не цитат от Марк Твен - "Слуховете за моята смърт са силно преувеличени!"
    1. ИПП Пътпроект след 1998 стана Пътпроект ЕООД и продължава да работи.
    2. Участъка от АМ "Марица" за който става дума наистина е проектиран преди 1989 г. по задание на ГУП (Главно Управление на Пътищата - сега АПИ), в което задание ПВ "Плодовитово" не съществува. Проектанта е обърнал внимание на това, НО "другарите" му казват, че има други "концепции".
    3. От няколко години (три) има разработени ТРИ варианта на ПВ "Плодовитово", както и на ПВ "Оризово". От тези три варианта АПИ се спря на два от тях и ... не може да избере кой да бъде (отчуждавания!).
    4. За разработването на вариантите на пътните възли Проектанта е взел... 0 лв. (словом НУЛА) лева.

    П.С.
    Дами и Господа, моля когато не сте добре информирани, моля, много Ви моля сдържайте нервите си и обидните коментар.

    Проектант с 30г. стаж в ПЪТПРОЕКТ

  78. 78 Профил на Lyubomir
    Lyubomir
    Рейтинг: 402 Весело

    Има си процедура. Има си и черно на бяло подписано. Ако не са задали на проектанта задание, за да проектира такъв възел да го отнесат тези, които са възложили поръчката. Ако проектантът го е изпуснал - той е виновен. Във всички случаи има подписи и ако се направи проверка ще се види, кой е направил гафа.
    Иначе това е добър повод да си разделят "едни пари"!

  79. 79 Профил на jagal
    jagal
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#78] от "Lyubomir":

    Колега, не може проектанта да "забрави" нещо което е по задание (особено пък възел), защото минава на съвет на които му се приема разработката и е невъзможно да бъде пропусната такава липса.

  80. 80 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Мда що ли хората у нас си мислят, че най-големият проблем у нас е корупцията, след като пословичната некомпетентност и фрапантна глупост носи не по-малко щети?

  81. 81 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1525 Весело

    До коментар [#63] от "bawarec":


    [quote#63:"bawarec"]Виж направи ми там[/quote]
    Продължаваш с веселбата
    Аз съм правил конструктивни разработки на инструментална екипировка горе долу както ти казваш :
    [quote#63:"bawarec"]Виж направи ми там[/quote]
    Харесал си някой си ( от големците които пътуваха и на запад) , някакво си изделие (най-общо казано)купено от магазин , но има властта да решава и нарежда , носи ми го и ми казва :
    - Направи ми инструменти, за да го внедрим в производство !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  82. 82 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3166 Неутрално

    Ново шосе на което Той ще му отреже лентичката.

  83. 83 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 397 Неутрално

    От страницата на АПИ е видно заданието за ЛОТ1 на АМ Марица http://www.api.bg/index.php/bg/proekti/opt/izgrazhdane-na-am-marica-opt/am-marica-lot-1/. То започва от 5 км и не включва пътния възел. Всички плюнки са излишни. Странното е че дори шефът на АПИ (се прави, че) не го знае и говори глупости. Предполагам че истинският фал(ако има такъв) е при проектирането и изпълнението на Тракия, защото въпросният възел е по-скоро част от нея.

  84. 84 Профил на query
    query
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#77] от "jagal":

    Благодаря за коментара ви. Както се казва пием вода от извора.
    Интересно след него още колко недомислия и откровени глупости ще се напишат.

  85. 85 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3748 Неутрално

    [quote#4:"Гавраилов"]В този случай това не е ли грешка на проектанта и не трябва ли да се искат тези пари от него?[/quote]
    И от проектанта, и от този който е приел проекта.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  86. 86 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    До коментар [#77] от "jagal":
    Явно си единствения в темата запознат с терена и етапите на проектиране и изграждане на магистралата.
    В края на 80-те задачата на Пътпроект беше магистрала Калотина-Капитан Андреево!!! След 90-та приоритета стана власта да стига бързо до морето и почна строежа до Бургас.
    От Свиленград няма ТИР който да гони Плодовитово-магистрала-Бургас.... Има път към Зимница, има Ст.Загора...
    Ще направят едно дясно завойче за местните хора и тва е!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  87. 87 Профил на jagal
    jagal
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#84] от "query":

    Благодаря

  88. 88 Профил на jagal
    jagal
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#83] от "Oggie Petkov":

    Сегашният шеф на АПИ беше преди шеф на Пътната лаборатория и е възможно да не знае, но един от членовете на Борда на директорите на АПИ е участвал в проектирането и на АМ "Тракия" и на АМ "Марица" (в тези участъци като проектант от ИПП Пътпроект). Защо мълчи?...

  89. 89 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 759 Неутрално

    [quote#83:"Oggie Petkov"]Предполагам че истинският фал(ако има такъв) е при проектирането и изпълнението на Тракия, защото въпросният възел е по-скоро част от нея. [/quote]
    Ами да. Той е готов и отдавна се пътува по него. Завоят надясно е от около триста метра и трябва да е златен, за да струва няколко милиона. Но крадливото племе иска да втълпи на народонаселението че това е едва ли не нещо ново и голямо.

  90. 90 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 759 Любопитно

    До коментар [#77] от "jagal": Ти се сърдиш като засегнат на чест проектант,ама завой надясно няма. Работа не е толкова дали това е зададено или не,защото това се установява лесно. Въпросът за мнозинството българи е следният: струва ли тази отсечка/това завойче надясно с дължина около триста метра/ няколко милиона лева. Триста метра насип и Хасфалт отгоре - няколко милиона. Ти ,като Хекспер, какво ще кажеш?

  91. 91 Профил на jagal
    jagal
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#90] от "чобанмахала":

    Съжалявам, че не мога да Ви постна "завойчето". Щото там се проектира ПЪТЕН ВЪЗЕЛ.

    Уффф, има един основен проблем в нашата Татковина - всеки разбира от футбол и строителство (сега вече и от пътища ).

  92. 92 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 759 Любопитно

    До коментар [#91] от "jagal":Аз говоря за "завойчето",защото пътувам повсяка седмица по веднъж по 3-лентовото платно,което ще свързва Марица с Тракия.
    Не знам как,ако сега ще го проектират, аз вече няколко години минавам по него? Бихте ли ми обяснили.
    Аз не се правя на спец.

  93. 93 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#83] от "Oggie Petkov":Като чета цялата препирня,мисля че става дума не за възел точно на Марица и Тракия,а точно където свършват тези пет километра от моста над Тракия, по който Марица се свързва с Тракия. Там липсва само завой надясно. ОБАЧЕ, минавайки тия дни забелязвам че на 5-я километър , там където пътят от Плодовитово за Чирпан,се пресича с магистрала Марица правят някакви основи/фундамент ли/ за мост/надлез. Та мисля че въпросният "възел" ще е разположен там. Какъв е проблема,вместо да правят едно "завойче" да треснат още едно "възелче" недалеч. Едното не пречи на другото,нали? Мисъл за хората,ала бала и едни парички за проектиране и т.н па и за изпълнение в семпъл вариант са си възможност за "усвояване" на няколко милиона.

  94. 94 Профил на agl52316780
    agl52316780
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#4] от "Гавраилов":

    Не, на инвеститора е. Конкретно и поименно

  95. 95 Профил на agl52316780
    agl52316780
    Рейтинг: 515 Любопитно

    До коментар [#6] от "Гавраилов":

    А кой се е подписал на "приел"?

  96. 96 Профил на Chernomorski
    Chernomorski
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Така е когато се работи на парче. И няма да е само това.

  97. 97 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 951 Неутрално

    [quote#23:"znayko84"]Смях![/quote]
    Абе смях през сълзи е тя.....
    Държавния бюджет пак ще отънее от непредвидени разходи, за сметка на нашия гръб. А други ще карат мазератита из държави с отлични магистрали....
    Няма свършек тази алчност и мафия в България.... Аман!

  98. 98 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Отново недомислици!

    goblenka
  99. 99 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Хм. Не съм убеден, че въобщ има нужда от този допълнителен пътен възел. Вие погледнахте ли на картата за какво става дума? Става дума за следното - една магистрала - Тракия - пресича пловдивското поле и малко преди Чирпан се разделя на две - на североизток към Бургас и на югоизток към Свиленград. Южния ръкав е наречен магистрала Марица. Не виждам причина някой, тръгнал от Свиленград за Бургас, да пътува най-напред в западна посока до след Чирпан, за да се върне обратно на изток. Или обратното - някой то Сливен, Ямбол или Ст. Загора да отиде на запад до Чирпан, за да свърне след това отново на югоизток. Дори и да има нужда от такъв ДОПЪЛНИТЕЛЕН пътен възел, той ще е с локално значение.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK