За месец петролът поскъпна с 22%, а бензинът едва със 7, коментира експерт

За месец петролът поскъпна с 22%, а бензинът едва със 7, коментира експерт

© Цветелина Белутова, Капитал



Петролът поскъпна с 22% от 15 януари до 20 февруари, докато цената на бензина се повиши със 7 на сто, а на дизела с 11%, коментира днес по БНТ изпълнителният директор на Българската петролна и газова асоциация Андрей Делчев. Изказването му беше по повод въпрос, защо горивата посъкват, при положение, че цената на петрола пада. Бензинът и дизелът поскъпват леко от няколко седмици, като тази седмица нафтата скочи с 11 стотинки. Така литърът вече твърдо е над два лева. Най-масовият бензин А95 се търгува за 2.07 лева за литър, а дизелът за 2.25 лв/л.


Делчев поясни, че никой по веригата производител-търговец на дребно, не ценообразува на база фючърсите за април, които сега поевтиняват, а на база цената на борсите днес. "Цената на горивата расте, но тя следва цената на суровия петрол с по-ниски темпове", каза още експертът.


Той допълни, че това е факт както при движение на цената нагоре, така и надолу. Делчев не се съгласи с твърденият, че търговците се презастраховат, като посочи, че това няма как да стане при конкуренцията на българския пазар и ситуацията в съседните на България страни.


Изпълнителният директор на Българската петролна и газова асоциация очаква цените на горива да останат на тези нива. "Това ще са средногодишните цени на петрола и това ще държи и горивата", аргументира се Делчев.

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4600 Гневно

    "Петролът поскъпна с 22% от 15 януари до 20 февруари, докато цената на бензина се повиши със 7 на сто, а на дизела с 11%, коментира днес по БНТ изпълнителният директор на Българската петролна и газова асоциация Андрей Делчев."

    Това ако беше на шега, добре! Но май този говори сериозно! Наглеци!

  2. 2 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Споко, лукойл-а няма да загуби, ще ни го сложат много скоро.

  3. 3 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 460 Гневно

    При 110$ на варел, бензина беше 2.67лв.
    Така че без евтини номера.
    Защо проевропейското правителство защитава Лукойл и не му прави ревизия?

    Попътен вятър в главите!
  4. 4 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#1] от "vassilun":

    Колега, не сте прав и то не го твърдя аз, а е такава фактологията, която вие просто трябва да проверите, преди да се гневите неправилно, в случая.

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  5. 5 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    цените на горивата в България са спекула , правителството си мълчи ,защото голяма част от приходите му са именно по това перо , колкото цената е по висока ,толкова по добре за чиновниците

  6. 6 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1461 Гневно

    Значи когато беше 2.67 за 110$ - всичко беше ОК. Ама при 45$ - 1.95- пак ОК, обаче при 55$ - 2.07 вече е зле. Направо Лукойл да го прави 2.67 като стигне 60$ и 5 кинта ако някой ден се върне на 110$

    15.02.1989 - 07.02.2018
  7. 7 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Ами така стоят нещата в държавите, които са руски колониии...

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4600 Неутрално

    [quote#4:"нуцо"]Колега, не сте прав [/quote]

    ОК. Бих приел, че греша. Но дали когато петролът поевтинява и горивата поевтиняват реципрочно? Аз нямам такова впеàтление! Съгласен съм, че акцизът формира огромната част от цената на горивата, но все пак петролът поевтиня с пъти в последните месеци, а горивата - с много малко.

  10. 10 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Само да попитам...
    Когато горивата се качиха, всичко поскъпна, защото горивата поскъпват... Какво поевтиня, когато горивата поевтиняха с 25%???

  11. 11 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1520 Неутрално

    https://www.energy.eu/fuelprices/
    Разгледайте внимателно втората таблица. Там е цената на горивото без данъците. В България тази цена е една от най-високите в Европа! Защо?!!!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  12. 12 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6745 Неутрално

    Така е, и ние зареждаме на Лукойл и бензина стана 2, 05 лв.

  13. 13 Профил на .
    .
    Рейтинг: 279 Неутрално

    [quote#6:"Руслямски фундаменталист! Путин Акбар!"]като стигне 60$ и 5 кинта ако[/quote]
    От три дни насам цената му е над 60$/барел.
    Не те знам какви справки и за кои сортове гледаш.
    Освен това се знае, че тази цена формира под 30% от цената на горивата на вътрешния пазар за крайния потребител.
    Тъй, че "Лукойл" в случая няма вина. Поне не и драстична.
    Търсете проблема в акциза. Но при тази умряла икономика друг начин за попълване на бюджета просто не се вижда.

  14. 14 Профил на Qnyx
    Qnyx
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Добре де, разберете се най-накрая кога пада и кога не.

    Предните пъти когато цената на петрола на пазара тръгна надолу, извинението беше "Търгуваме на база фючърси, цената ще падне след време". Сега "никой не търгува на база фючърси" ... Последно кое е?

    Trust no one.
  15. 15 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 872 Неутрално

    Е поиграха си на конкуренти един месец ,
    после седнаха и се разбраха за цените !
    За сметка на нас естествено .

  16. 16 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#9] от "vassilun":

    Просто цифрите по цитираният от вас текст са верни, а вашата гневна реакция е несправедлива и погрешна, а последвалите обяснителни разсъждения ми напомнят за вица :
    "А вие що биете негрите?".

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  17. 17 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    За месец декември петролът поевтиня над 2 пъти, но Лукойл си направиха оглужки и цените НЕ МРЪДНАХА!
    Що за наглост да се забравя едното, а да се натяква другото? Но за това са частните медии и услужливите "експерти"

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  18. 18 Профил на kotrag
    kotrag
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#11:"Георги"]Защо?!!![/quote]

    И защо според вас Георги ? Каква е точната причина ?

  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7798 Неутрално

    Нали преди говореха,че цените се влияят,чак след 3 месеца.

  20. 20 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    [quote#13:"Xiaomi"]Търсете проблема в акциза. [/quote]
    Акциз не е променян Въпроса е в реакцията. Когато петрола падна под 90 $, у нас почти месец нямаше промяна ... обясняваха, че в момента преработват петрол договорен преди три месеца на 110$ и започнаха яваш- яваш да свалят на час по лъжичка! Сега какво стана .... в момента преработват петрол договорен преди две седмици ли... че и експресно доставен ... да се задавят дано

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  21. 21 Профил на silent step
    silent step
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Докато рафинерията б Бургас е Руска собственост така ще е!

  22. 22 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    [quote#21:"silent step"]Докато рафинерията б Бургас е Руска собственост така ще е![/quote]
    Докато сме робски душици, няма значение каква е рафинерията Акциза ни е най- нисък, разходите за заплати ... в пъти по- ниски, дистрибуцията също ... въпроса е защо на изхода на рафинерията цената е една от най- високите, а цената на дребно не е най- ниска в Европа?

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  23. 23 Профил на fitkov
    fitkov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    "Петролът поскъпна с 22% от 15 януари до 20 февруари, докато цената на бензина се повиши със 7 на сто, а на дизела с 11%, коментира днес по БНТ изпълнителният директор на Българската петролна и газова асоциация Андрей Делчев."....а като петролът от 100$ падна на 40$ да не би цената на родните бензиностанции да падна 2 пъти и повече. Да се напие с тоя петрол дано!

  24. 24 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Е то за 3 месеца петрола поевтиня с 65% , а бензина само с 20... Но това разбира се се забравя..

  25. 25 Профил на gotze
    gotze
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Бензина и дизела в България са по-скъпи от Германия, при положение, че се правят от по-ефтиния петрол "Урал".
    Вижте таблицата за цените без акциз и ддс на ЕС.
    И как така Лукойл с оборот почти 10млрд е на загуба?
    Да не забравяме, пе Лукойл в Румъния беле съден за кражба на стотици млиони евра, тук е по-зле!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  26. 26 Профил на ivaylo_uzunov
    ivaylo_uzunov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Значи когато петролът пада работят с фючирси, а когато се вдига не работят с фючърси!Мама ви дейда лъжлива!Заслужавате всички на стадиона в една редица а срещу вас други с по един АК47!!!!

  27. 27 Профил на gotze
    gotze
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До 26
    Подкрепям, това отдавна трябваше да се случи!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  28. 28 Профил на Гавраилов
    Гавраилов
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Едно е ясно, "Лукойл" вдига цените веднага, когато има поскъпване на петрола и бавно ги сваля, когато нефта поевтинява в световен мащаб. Съвсем спокойно можем да кажем, че са купили достатъчен евтин петрол преди 1 месец и сега го продават скъпо. Това ще рече, голяма печалба за тях!

  29. 29 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    Едения път изчисляват по цени на борсата, един път по фючърси, един път по фазите на луната... Наглеци!

  30. 30 Профил на az.sum
    az.sum
    Рейтинг: 388 Любопитно

    Месец юни 2014 година петрола е 110 долара - дизеловото гориво у нас е със средна цена 2,53 лв./л.
    Януари 2015год. петрола е 46 долара-дизеловото гориво 1,99лв./л.Спад от 64 долара-съответно 54ст. на дизела.
    Един долар спад е равен на 0,8лв. спад на цената на дизела (респективно би трябвало да е толкова и при увеличението).
    Следователно днес 20 февруари 2015 година при цена на петрола 60 долара дизела трябва да е максимум 2,12 лв./л.

    При спад от близо 58% на петрола спада на горивото трябва да е приблизително 25% (цената на петрола участва 40-45% в цената на горивата).Тоест 2,53 лв.-0,63 прави януари цена максимум на дизела 1,90лв. при 46 долара барела.Следователно днес при 60 долара ва барела дизеловото гориво трябва да бъде 1,90лв.+14ст.= 2,04.лв./л.В момента ни цакат с поне 20 ст. на литър дизелово гориво

  31. 31 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#21] от "silent step":

    Проблемът е, че не е руска. Фирмата майка на "Лукойл" в Русия е собственост на групата на английските Ротшилд. Имат 77% от акциите.

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  32. 32 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    [quote#1:"vassilun"]Това ако беше на шега, добре! Но май този говори сериозно! Наглеци![/quote]
    ++++++++++++++

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  33. 33 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#22:"ь"]въпроса е защо на изхода на рафинерията цената е една от най- високите, а цената на дребно не е най- ниска в Европа?[/quote]
    ББ знае, щото охранява империята на нафтеното зло

  34. 34 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Абе има едни бензиностанции дето продават дизела за 2.10 преди отстъпката, а при Лукойл е 2.20. И в края на годината ще са пак на загуба.

  35. 35 Профил на rib57308221
    rib57308221
    Рейтинг: 8 Неутрално
  36. 36 Профил на 3.14
    3.14
    Рейтинг: 455 Разстроено

    Не се чудете, нали ние сме си продали всичко на чужденци? Е, ще ни работят както си искат по всички линии и параграфи!

    21 ВЕК - ВЕК НА ПРОСВЕТЕНО ВАРВАРСТВО!
  37. 37 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 477 Любопитно

    Такаааа, я да видим сега актуалните цени на дизела без акциз и ДДС:

    - Austria - € 0.474
    - Belgium - € 0.461
    - Bulgaria - € 0.608
    - Czech Rep. - € 0.486
    - Germany - € 0.513
    - Poland - € 0.465
    - UK - € 0.506

    Задачки-закачки:
    - В коя от гореизброените държави, оперира една едининствена рафинерия-монополист, по случайност или не руска?
    - В коя от гореизброените държави акцизните складове за горива са на практика собственост или на подчинение на рафинерията-монополист?
    - В коя от гореизброените държави разходите за труд и данъците са най-ниски?
    - В коя от гореизброените държави рафинерията-монополист е на перманентна загуба и не е плащала и цент корпоративен данък от 10-ина години?
    - В коя от гореизброените държави министър-председателят играе карти с биг боса на рафинерията-монополист?
    - В коя от гореизброените държави бившият енергиен министър, известен с прозвището си Дългия Инкасатор е в борда на рафинерията-монополист?

    И так далее.....

  38. 38 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 449 Любопитно

    Да, ама не.
    "Колко хора знаят, че българският “Лукойл” не е собственост на руския “Лукойл”... На Лондонската борса собственикът му и първият му заместник декларираха, че притежават само 33%. А там след атентата срещу Световния търговски център в Ню Йорк се проверява дори и майчиното мляко! Останалите 67% са на офшорки, които са пръснати в Кипър, през Малта и стигат до Люксембург. Собствеността е анонимна, собствениците им се пазят в тайна... Но по адвокатите, които я представляват, може да се очертае кръгът от българските лица, които имат интереси в “Нефтохим” и фактически го притежават... Според мен биографията на родния олигарх, който го управлява, също подсказва немалко... "

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  39. 39 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 449 Весело

    И след време промяна в собствеността на руската фирма майка: "Истината за Лукойл е следната – тази компания, ерго нейните поделения, вкл. „Лукойл Нефтохим Бургас“ Ад са собственост на банковата династия Ротшилд. Почти 77 % от акциите принадлежат на гигантската, базирана в Холандия банкова ING Group, притежавани през нейното руско поделение ИНГ банк „Евразия“, което притежава на 100 % .ING Group има столетни връзки с банковата фамилия Ротшилд, от 1971 г. част от Inter alpha bank group, друга холдингова структура, която е свързана с лондонският Якоб Ротшилд. Още доказателства – вижте отчетите по години на холдинга за дялово инвестиране RIT Capital Partners. Това е основната структура на лондонската част от фамилията Ротшилд за инвестиране и придобиване на дялове в различни компании – няколко години подред Лукойл и Шел са компаниите, в които Якоб Ротшилд инвестира най-много.Днешният Якоб Ротшилд преди почти десет години получи по сложна схема и мажоритарния дял в ЮКОС от своята кукла на конци Михаил Ходорковски."

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  40. 40 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Излел е Делчев войвода
    да се изгъбарка с народа,
    зад ухо му горчив пелин,
    на ума му сладък бензин...
    [quote#0:"Нефелчев"]Петролът поскъпна с 22% от 15 януари до 20 февруари, докато цената на бензина се повиши със 7 на сто, а на дизела с 11%[/quote]
    Псолютно, амче как! Значи според Негово височество има мегдан горивата още да поскъпват, с мълчаливото съдействие на дръж-авата и нейния неутолим апетит за ДДС+акциз...
    П.П.
    Луд е не който спекулира с горивата, а който му ги потребява, ама де-де?...

  41. 41 Профил на Волен от Ривиа
    Волен от Ривиа
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#25] от "gotze":

    Той за това е по-евтин, защото има много примеси и трябва по-скъпа обработка. А дали е Брент или Урал няма значение, защото бензинът си е бензин, иначе на бензиностанциите щеше да се продава бензин Урал. Това, че качеството е зле не зависи от нефта.

  42. 42 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#11] от "Георги":

    Защото петролът който Лук или БокЛукОйл доставят не е сорт брент а възможно най-евтиния дериват с много сяра и скапва двигателя доста по скоротечно.Та май затова!!!
    Няма ли КОЙ да купи още една рафинерия или да отворят Плевен явно ХЛЯБ има.

  43. 43 Профил на Ivki4
    Ivki4
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Преди време бях написал съвсем сериозно - България да се присъедини към клуба на страните налагащи санкции на Русия, като национализира работещото на "загуба" и не плащащо заради това предприятие Лукойл Нефтохим - Бургас.

  44. 44 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 388 Гневно

    До коментар [#7] от "palav_nik":

    Не така стои в държавите в които акцизът е колосален и е основно перо в цената на бензина и газта а не цената на суровините.

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    До коментар [#20] от "ь":
    за бога братя не купувайте , не им правете кефа ,не купувам отдавна от ЛУКоиЛ ,а от западни вериги ,които не зареждат руска нафта ,тя е неикономична и некачествена ,ако пък заредя в Румъния , което е често ,колата ми гори почти под 4 на сто и то Тойота Авенсис 2-2 177 коня ,а тукашната под 6 почти не пада средно ,що бе

  47. 47 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    Що така бе? Нали обещаха петролът да е евтин до края на годината и Рашата да хвърли топа.

  48. 48 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Радостта на бедняка е винаги кратка! Евтинията свърши! С каква скорост ще се върнат старите нива! Сигурна съм! И, това няма да е заради външни фактори!

    goblenka
  49. 49 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Моята проста смека е следната: за 2014г. БРЕНТ-а падна с около 60$, а дизела поевтиня с около 60ст. Или ст. за долар.
    Последните 2 седмици петрола възстанови 12$, но дизела поскъпна 25ст. Има ли журналист които да питата душманините Делчев/Златев за това?

  50. 50 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 677 Неутрално

    А г-н Делчев защо не коментира, използвайки същата логика, предните няколко месеца...?

  51. 51 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    Цената на горивата е много болезнена тема за хората с ограничен бюджет. Лесно измества фокуса от бюджета на държавата, към собствения. А Златев нещо поизчезна от полезрението на разследващите журналисти! Що така?!...

  52. 52 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Не знам какво да кажа но,в Украина се води война,зле са,а аз вчера заредих евродизел за 1.40 лева!!Газта е 70 стотинки!

  53. 53 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#46] от "ivan ivanov":

    Вярно е!В Румъния и в Турция горивото е по качествено и дава по малко разход!

  54. 54 Профил на zheravna
    zheravna
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Всъщност идва пролетта , а с нея и сескостопанските работи. Поета сигурно е казал : Птички пеят, трактори орат, селяка гледа в златното бъдеще.
    Тракторите използват дизел , много дизел и основно затова цената му скача!
    Нали знаете, че у нас всичко е наопъки - при търсене на даден продукт цената се увеличава, а не се търси печалба от оборота.
    От друга страна всичките правителства са партньори с Лукойл , т.е. правят всичко за да усложнят до безкрайност всички търговци, които биха пожелали да внесат горива отвън.
    Разните акции на митниците и НАП са прах в очите ни. Я вижте Румъния как сви сърмите на тамошния Лукойл.

  55. 55 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Е как във всички нормални държави когато пада цената на петрола, падат цените на горивата?! Само у нас нещата са "нормални", обратно!!!

    chavo64
  56. 56 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#46] от "ivan ivanov":

    И кои са веригите, които не взимат гориво от Лукойл? Има няколко бензиностанции само.

  57. 57 Профил на dr.st.danev
    dr.st.danev
    Рейтинг: 258 Неутрално

    А къде е съпоставката с колко спадна петрола за последните 6 месеца и с колко цената на бензина?

  58. 58 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    [quote#56:"gogo2011"]И кои са веригите, които не взимат гориво от Лукойл?[/quote]
    "Ромпетрол", "Газпром", високия клас горива на "ОМВ", за "Петрол" не съм вече сигурен, но до преди година със сигурност не зареждаха от Лукойл. ОМВ слагат техни добавки.
    Ментака дизел се продава основно по разни "световно" неизвестни бензиностанции ... повечето ведомствени!
    Не знам колконките на тези "ведомствени" бензиностанции дали са свързани фискално с НАП, но ако не са ... е там е заровено кучето Ако имам транспортна фирма, зареждам на такава евтинко, а отделно плащам някой лев на редовна бензиностанция, да ми събира фактури ... да си лапам ДДС

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK