"Марица" ще глътне още 43 млн. лева от бюджета по позната схема

"Марица" ще глътне още 43 млн. лева от бюджета по позната схема

© Анелия Николова



За изграждането на магистрала "Марица" държавата ще даде още 43 млн. лева от бюджета, като поводът е същият, както и при строежа на лотове от "Тракия" и "Струма" - изграждане на допълнителни съоръжения за отводняване, пише "Капиал Daily" в новия си брой. Допълнителните дейности ще забавят пускането на "Марица" и то ще стане факт вероятно през август, вместо през май. С последното за момента оскъпяване 65-километровата магистрала до границата с Турция ще струва над 370 млн. лв.


Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) вече е обявила поръчката за укрепване на трасето и отводнителен канал по маршрута на лот 1 на "Марица" от Оризово до Димитровград. Оферти от кандидати се набират до началото на април, след което ще минат месец-два до избора на изпълнител (ако няма обжалване). Самата поръчка е със срок на изпълнение три месеца.


Доплащането за отводняване вече е традиционен похват при изграждането на магистрали, отбелязва "Капитл Daily". По сходен начин при един от лотовете на "Тракия", изграждан от строителните фирми на "Холдинг Пътища" (тогава контролирани от Васил Божков, после от ПИБ и Делян Пеевски) са правени два търга за стабилизиране на почвите по трасето за над 25 млн. лева, като и двата са спечелени от фирми на Васил Божков.


Историята се повторя и с 4-километров участък от лот 1 на магистрала "Струма" (Долна Диканя – Дупница). Поръчката отново е за укрепване на преовлажнени почви, като е разделена на две части – за стабилизация на земната основа и за допълнително насипване със скален материал. Срещу 5.7 млн. лева изпълнението е възложено на "Пътстрой 92", една от компаниите, която изгражда участъка.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK