"Марица" ще глътне още 43 млн. лева от бюджета по позната схема

"Марица" ще глътне още 43 млн. лева от бюджета по позната схема

© Анелия Николова



За изграждането на магистрала "Марица" държавата ще даде още 43 млн. лева от бюджета, като поводът е същият, както и при строежа на лотове от "Тракия" и "Струма" - изграждане на допълнителни съоръжения за отводняване, пише "Капиал Daily" в новия си брой. Допълнителните дейности ще забавят пускането на "Марица" и то ще стане факт вероятно през август, вместо през май. С последното за момента оскъпяване 65-километровата магистрала до границата с Турция ще струва над 370 млн. лв.


Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) вече е обявила поръчката за укрепване на трасето и отводнителен канал по маршрута на лот 1 на "Марица" от Оризово до Димитровград. Оферти от кандидати се набират до началото на април, след което ще минат месец-два до избора на изпълнител (ако няма обжалване). Самата поръчка е със срок на изпълнение три месеца.


Доплащането за отводняване вече е традиционен похват при изграждането на магистрали, отбелязва "Капитл Daily". По сходен начин при един от лотовете на "Тракия", изграждан от строителните фирми на "Холдинг Пътища" (тогава контролирани от Васил Божков, после от ПИБ и Делян Пеевски) са правени два търга за стабилизиране на почвите по трасето за над 25 млн. лева, като и двата са спечелени от фирми на Васил Божков.


Историята се повторя и с 4-километров участък от лот 1 на магистрала "Струма" (Долна Диканя – Дупница). Поръчката отново е за укрепване на преовлажнени почви, като е разделена на две части – за стабилизация на земната основа и за допълнително насипване със скален материал. Срещу 5.7 млн. лева изпълнението е възложено на "Пътстрой 92", една от компаниите, която изгражда участъка.

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Не е луд този, който изяжда зелника ...!

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  2. 2 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1148 Весело

    Тая магистрала, дето е над водата дека тече, требе да е бая влажна!

    TAKE THE RED PILL!
  3. 3 Профил на goog
    goog
    Рейтинг: 388 Неутрално
  4. 4 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    Добре де, айде първия път в техническото задание не са се сетили да напишат, че трябва не само да се сложи асфалта, ами и да се построи стабилна основа, ама защо и сега са забравили?

  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    Къв е проблема !!! Матряла плаща.

  6. 6 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Схемата е една и съща и се прилага по познатия начин в много държави. Follow the money ... както казват.

  7. 7 Профил на toshkata
    toshkata
    Рейтинг: 497 Любопитно

    Интересно как е била проектирана магистралата без отводняване... или просто тази "малка подробност" е била нарочно заобиколена, за да може лапаницата да продължава!

    Ако не знаеш накъде си тръгнал, ще стигнеш някъде другаде..
  8. 8 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 676 Весело

    всеки момент очаквам да се появи неКОЙ и да каже - хубуу, не трябват 16 млрд., но поне 2 - трябват бързо!
    за Марица - толкова, за .... - толкова...!

  9. 9 Профил на val2
    val2
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Гълта ги подизпълнителя на изпълнителя !

    Автора на статията се изразява метафорично явно .

  10. 10 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Ако треба и реките ще покрийме с асфалт.

  11. 11 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Това е скрито под покривалото на "изгодните" сделки на ГЕРБ и БСП. Нали не се чудите защо държавата няма пари за да строи без фондовете на ЕС и защо пътната мрежа е в окаяно състояние? На фона на това – вижте как се борят с корупцията в Румъния.

  12. 12 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2602 Неутрално

    До коментар [#7] от "toshkata":
    В тази сума не се включва пропуснатата отбивка за Бургас. Там може да отидат и повече пари. Аз обаче, силно се съмнявам отбивката да е пропусната при плащането.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  13. 13 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1193 Неутрално
  14. 14 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    Тези пари са обещани на "Агромах", за да довърши...
    лот 4 на Струма.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  15. 15 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Няма проблем - матрялът плаща

  16. 16 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    "Забравената" връзка между "Тракия" и "Марица" ще струва 3 млн. лв."-това е от 19.02.2015.
    "По забавеното трасе от "Струма" вече се работи денонощно."-това е от-21.02.2015г.
    "Марица" ще глътне още 43 млн. лева от бюджета по позната схема."-23.02.2015г.
    "... традиционен похват при изграждането на магистрали..."
    Изненадани,учудени и възмутени има ли?

  17. 17 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 678 Весело

    До коментар [#7] от "toshkata":

    Ами всъщност магистралата е проектирана преди повече от 30 години. През това време много от съоръженията на Напоителни системи са занемарени, разграбени и не функционират. Доста от съществуващите дерета са засипани от местните земеделски стопани и превърнати в ниви. В момента, в който се построи АМ Тракия, същото важи и за АМ Марица, се оказа, че при проливен дъжд тялото на магистралата играе ролята на дига, която събира водата. При последните дъждове се стигна до ситуация, при която водата беше на 30 сантиметра от нивото на асфалта, което означава дълбочина от 3-4 метра. Представяте ли си как се отразява това на самото съоръжение или какво би станало, ако при една катастрофа колите скокнат в този гьол? Ако се питате как е възможно, ами възможно е. Когато ББ стана премиер първи мандат се зарече, че ще строи магистрали. Ама проекта е от преди 30 години, карай бе, какво толкова. Бай Плевньо пък реши, че ще строи магистралите много евтино, разбирай пари за нови проектни проучвания и осъвременяване на проекта, йок, давай да въртим обществени поръчки и да строим. Резултата е виден.

  18. 18 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2414 Неутрално

    не знам ,ама в Русе след ремонта на околовръстното от фирма на Божков ,тогава протектирана от БСП ,след ремонт за 150 милиона за 7-8 километра , се стигна хем до заливане по време на дъжд ,хем до износване на горния слой на асфалта и сега си е дупка до дупка,както си е било преди ремонта ,фирмата уж фалира , нямало кой да поеме гаранцията , така се прави другари и другарки

  19. 19 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3122 Неутрално

    И южната дъга на околовръстното беше строена за сърфинг .Явно това е стил на новите строители.

  20. 20 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 624 Неутрално

    "Тръжната процедура за определяне на изпълнител за допълнително проектиране и изграждане е обявена на 2 декември 2010 година.[3] На 11 февруари 2011 година са отворени офертите за строителен надзор на проекта, като кандидатите са 12 фирми и обединения.[4] На 18 февруари са отворени и офертите за допроектиране и изграждане на Лот 1." ... "Тръжните процедури за проектиране и изграждане на Лот 2 започват след тези за Лот 1." ... хм, даже и магистралите Му са калпави...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  21. 21 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 624 Неутрално

    [quote#17:"znayko84"]Ами всъщност магистралата е проектирана преди повече от 30 години. [/quote]
    ... само че при тайфата е имАло допълнително проектиране на система, за избягване "овлажняването"... проекта е одобрен от Роско кат' министЕр...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  22. 22 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    Ако бяхме дръпнали малко напред, да речем колкото комшиите от север, то вече Лиляна Павлова и Лазар Лазаров щяха да са в ареста, в очакване на ефективна присъда...!

    Бивш tww09306483.
  23. 23 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Няма отсечка, която да не се преовлажнява, да няма блата, свлачища, подпочвени води над очакваното и за капак археология! Няма магистрала без уникално по рода си праисторическо селище...А, забравих и тунел за мечки, зайци, жаби и изчезнали видове...

  24. 24 Профил на fortunador
    fortunador
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Може ли екипът на Дневник да проясни едно мое недоумение, моля. Как е възможно всяка втора статия да има поне две, често и повече грешки? Правописни, граматични, словонабирателни, по незнание, по неможене, какво ли не... А специално за тези грешки, които се случват поради немарливост: не се ли подготвят статиите в някакъв текстов редактор с подчертаване на грешките, преди публикуване? Срамота.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    Ще глътне ами! По познатата схема! Мрдът-за олигарсите, жилото-за нас! важното е, че сме дИмокрациА! Нека ни жилят, нека ни крадат, щастливи смИ, щоту е дИмокрациЪ!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  27. 27 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#18] от "ivan ivanov":

    Всичко е вярно с изключение на цената. Те е 19,6мил. За 150мил. щяха да направят магистрала около Русе.

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  28. 28 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3295 Гневно

    Стамболов трябва да се роди отново и да се справи с престъпниците.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  29. 29 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    ...Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) вече е обявила поръчката за укрепване на трасето и отводнителен канал по маршрута на лот 1 на "Марица"...
    Ще гълта разбира се, как няма да гълта. Затова възстановете незабавно трудови войски. Здраво бачкане, не по-лошо качество на строителството, образователна програма за служещите, дисциплиниране, получаване на професия. Те ти интеграция. Да де, но изпуска ли се кокала на обществените поръчки?!

  30. 30 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 326 Неутрално

    До коментар [#24] от "fortunador":

    3те милиона са свършили и явно стажанти работят...

  31. 31 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 730 Любопитно

    До коментар [#17] от "znayko84": Тия лъжи и глупости що продължавате да ги драскате. Няма магистрала,дето да са взели старите бумаги от преди 30-40 години и да почнат да я правят по тях. Всяка си има и нов проектант и т.н
    Пък и е интересно,как тогавашните магистрали,строени да издържат 20 тонни камиони,издържат и сегашните 40 тонни,а тия магистрали,дето са проектиране за 40-тонни, стават на юфка още на първата година?

  32. 32 Профил на timtim
    timtim
    Рейтинг: 539 Неутрално

    [quote#6:"Индиана"]и се прилага по познатия начин в много държави.[/quote]
    И всичките те - тип Булгаристан!

  33. 33 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 730 Любопитно

    До коментар [#25] от "bilyar":Е,да,ама т,ва е бат Боко,не е триглавата ламя,че да им се търси сметка,нали?

  34. 34 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 730 Весело

    До коментар [#20] от "ДЗВЕР":Да,ама тукашните гребери обвиняват за проектирането някого си от преди 30 години.

  35. 35 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 796 Неутрално

    никакво източване на пари няма. тази дейност не е била заложена в проекта, а без пари никои няма да го направи. прави се обществена поръчка и това е. АПИ обаче не са си свършили работата, проблема е бил известен още от самото началото и сега може да доведе до забавя. същото се получи и с пътният възел при оризово. някои трябва да поеме отговорността за тези гафове.
    с лот 2 няма такива проблеми.

  36. 36 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 633 Неутрално

    До коментар [#16] от "objektivist96":
    Изненадани отдавна няма , учудени също .Виж възмутените сме много но на фона на блеенето на общата маса народ която само гледа телевизиите на вожда, ние възмутените оставаме малцинство.
    Не напразно нашата гордост е че правим най скъпите магистрали и пътища в света .

    https://anonybulgaria.wordpress.com/.../развенчаният-мит-за-евтините-.

  37. 37 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 624 Весело

    [quote#34:"чобанмахала"]Да,ама тукашните гребери обвиняват за проектирането някого си от преди 30 години.
    [/quote]
    ... ха, речи му гербер и... т'ва обясня'а 'сичко.

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  38. 38 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#31] от "чобанмахала":

    Бъркаш нещата. Качеството на изпълнението е едно, а проекта е друго. Ако се разровиш ще видиш, че проекта наистина е много стар. Предпроектните проучвания са още по-стари. Влез в интернет и виж колко пари са дадени за проекта на АМ Тракия да речем. Виж и кога е направена процедурата и колко време има до началото на изпълнението. Бързо ще се сетиш, че няма като как за те зи пари и за този срок да се направи нов проект с необходимите предпроектни проучвания.

  39. 39 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 624 Неутрално

    [quote#35:"ck2013"]никакво източване на пари няма. тази дейност не е била заложена в проекта, а без пари никои няма да го направи. прави се обществена поръчка и това е. [/quote]
    ... пуснАл сАм цитат от офицЯлното инфо, с което МРРБ е дописало у Уикипедията, що е т'ва АМ Марица, Лот 1, Лот 2 и 'сичката "умствена" дейноС, кипяла през 2010 и 2011...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  40. 40 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 624 Неутрално

    [quote#38:"znayko84"]Бъркаш нещата. Качеството на изпълнението е едно, а проекта е друго. Ако се разровиш ще видиш, че проекта наистина е много стар. [/quote]
    ... ако сА разровиш, шА видиш, че през 2010 е обявена процедура за "допроектиране"... т'ва Фключва "влагоуловители", тунелчета за лЕсици, борсуци и още други животинки... Загубилите поръчката, обжалва'а с точно тиА мотиви - еФтинджоса кат' цена, не мо'е да покрие изискванията...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  41. 41 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 877 Весело

    До коментар [#38] от "znayko84":
    [quote#38:"znayko84"]а проекта е друго. Ако се разровиш ще видиш, че проекта наистина е много стар. Предпроектните проучвания са още по-стари. [/quote]

    Е ,та ?
    Като са много стари да не би сред сегашните проектанти,строители и министерство да има само колеги на Рей Чарлз и Стиви Уондър та не могат да видят ,че магистрали Тракия и Марица се разминават като тройката и четворката на халите.
    Гидини наред жмаха ,а?

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  42. 42 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1373 Любопитно

    Е това са великите проекти на баце. Инфраструктура че да може да дойде бизнеса. Конрачулейшънс!
    Сега като се раздрънкат магистралите, то това между София и Пловдив трудно може да се нарече и магистала, ще се започнат ремонтите. Още инфраструктура дето се вика.
    Така се наинфраструктурирахме, че плачем за още. Ама няма пари, резервът свърши. И ко праим сеа?

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  43. 43 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    [quote#42:"biss Mark"]то това между София и Пловдив трудно може да се нарече и магистала[/quote]
    то това между софия и пловдив трудно може да се нарече шосе, даже път му е много! Няма по долно нещо от тая магистрала в този участък. То не са неравности, коловози, дупки .. Единственото нормално нещо подобно на магистрала и действащо в момента е участъкът към бургас. Толкова. Всичко останало по качество се доближава до някакво подобие на двулентов път между две средно-големи градчета. Магистрала ама друг път. И сега пак крадене, пак мазане .. и след мандата някой пак ще изреве.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  44. 44 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    До коментар [#36] от "lout66":
    "Не напразно нашата гордост е че правим най скъпите магистрали и пътища в света ."
    Не само магистрали и пътища.И не от вчера.От доста по-отдавна е така.




  45. 45 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 624 Неутрално

    [quote#42:"biss Mark"]Така се наинфраструктурирахме, че плачем за още. Ама няма пари, резервът свърши. И ко праим сеа? [/quote]
    ... е как к'во... заемчета шА 'зимаме... анекси подписваме и... ремонт на новопостроеното Сгурия и пепеляк, магистрала не дрЪжат... Ти чЕкай да видиш, кЪ след нЕкоя гОдин, шА с'бираме стиропор по улиците...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  46. 46 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 936 Весело

    Да, бюджетите сътворени и изпълнявани от комуноиди и герберисти имат доста апетит и лакомо гълтат милиони. Предстои още по-голямо угощение - 16 милиардно.

  47. 47 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 678 Весело

    Истината както винаги е някъде там. Но не и където я вижда обикновения човек. Схемата е проста. Всеки един финансиран от държавата или общината проект е 100 процентова далавера за управника, от когото зависи отпускането на парите. Той своите 10 - 15 процента си ги прибира. С кого дели вече си е негова работа. Тук няма никакво значение колко струва дадения обект. Дали е 150 млн. или 50 процентите си вървят. На следващо място идва изпълнението. Тук нещата са много весели. Проектите у нас като цяло са майка плаче. Правени по GPS без реално проектанта да е отишъл на място, да има геоложки доклад, абе пей сърце. Строителят започва да усвоява бюджета. От неговата организация зависи кой колко ще открадне. Технически ръководители, обикнивени изпълнители, шефове, всеки завлича по нещо. Накрая трябва да има готов път, сграда или каквото е там. Парите естествено почти никога не стигат, не забравяйте, почнали сме от - 10%, крадено е по време на строителството. За да не лъсне скандал държавата, разбирай обществото, се бръква и вади допълнителни пари. От тях отново се взимат 10%, поокрадва се туй, онуй и с фанфари и рязане на ленти работата се завършва. Качество, какво качество? Надзорът е частен, парите които се отпускат са смешни. Питате как се издържа, ами просто - плаща му строителя по време на изпълнеине на обекта
    Честно казано се чудя при така описаната схема как по дяволите има въобще нещо построено накрая

  48. 48 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    До коментар 43.

    Абе и участъка към Бургас, макар и новичък крие изненади! Точно преди две седмици минавах по него и точно по новия участък след Стара Загора има много дълбоки хлътвания на асвалта! Не е точно, като класическа дупка, защото асвалта не е нарушен, ама е доста дълбоко хлътнал! Почти не се вижда и аз първия път здраво се натресох! Колата така издрънча и подскочи, че първоначално си помислих, да не съм счупил носач, шарнир или нещо друго! После започнах да се оглеждам повечко и намалих скоростта...! Та така, с новия участък...!

    Бивш tww09306483.
  49. 49 Профил на my_self
    my_self
    Рейтинг: 455 Разстроено

    Качеството на магистралите отговаря напълно на качеството на управлението. Обръчите от фирми се гушат с обществени поръчки и снасят процент в партиините касички. А сметката е ясна и все не излиза...да са живи децата и внуците, дето ще я плащат.

  50. 50 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Така действат комунягите - по познати, изградени от самите тях схеми - като се започне от оформяне на поръчките и търговете, избора на "печелившите", та се завърши с анексите за доработка и допълнително плащане за "непредвидени" усложнения...ГНИЛО, ТЪПО ПО КОМУНИСТИЧЕСКИ!

  51. 51 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 624 Неутрално

    [quote#50:"Коки"]Така действат комунягите - по познати, изградени от самите тях схеми - като се започне от оформяне на поръчките и търговете, избора на "печелившите", та се завърши с анексите за доработка и допълнително плащане за "непредвидени" усложнения...ГНИЛО, ТЪПО ПО КОМУНИСТИЧЕСКИ! [/quote]
    ... ъхъ, повода за статиАта е точно такОв... случило сА е през 2010 и 2011...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  52. 52 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1743 Неутрално

    [quote#38:"znayko84"]Ако се разровиш ще видиш, че проекта наистина е много стар. Предпроектните проучвания са още по-стари. [/quote]

    значи въпросът трябва да е -- защо се е разчитало на този стар проект още в началото? Това от некадърност ли е, или е планирано да стане така че да се стигне до тия допълнителни договорки?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  53. 53 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 730 Неутрално

    [quote#42:"biss Mark"]това между София и Пловдив трудно може да се нарече и магистала, [/quote]
    Ти да не мислиш ,че след "ремонта " ще е по-добре. Почти няма коловози. Виж новите "магисрали". Там какви коловози има. Нали са изчислени за новите натоварвания?

  54. 54 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 730 Весело

    [quote#47:"znayko84"]Проектите у нас като цяло са майка плаче. Правени по GPS без реално проектанта да е отишъл на място, да има геоложки доклад, абе пей сърце[/quote]
    Бе ти чуваш ли каква шизофрения носиш? От една страна твърдиш,че проектите са от хиляда години,а от друга,че са правени по GPS. Само гербер може да се издъни така. Или "умен" и красив". И двата чешита сте от едно котило.Сигурно си от втория вид. те са и така весели.

  55. 55 Профил на gaf11540155
    gaf11540155
    Рейтинг: 388 Любопитно

    Първо у Божков, после у Пеевски. Буда на власт. ДПС зад кулисите. Атака е "говорит Москва". Кво стаа в таа държаа, бе?

  56. 56 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 660 Неутрално

    България е страна на абсурдите, олигарсите, схемите! Олигарсите купуват мозъци, които им правят схемите, от които пък се пораждат абсурдите! Няма кредит, който да промени нещата, ако тази "дама" не се развали! Всяко правителство ще "тъче" заем - падеж, рефинансиране - падеж-присвояване.... - до безкрайност!

    goblenka




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK