Индия ще инвестира 137 млрд. долара в железопътната си мрежа

Индия ще инвестира 137 млрд. долара в железопътната си мрежа

© Ahmad Masood, Reuters



Индия ще увеличи инвестициите в претоварената железопътна мрежа на страната до 8.5 трилиона рупии (137 млрд. долара) през следващите пет години, съобщи правителството в четвъртък, като обеща да модернизира съществуващите линии, но без да повишава цените на билетите, предаде "Ройтерс".


Представянето на железопътния бюджет идва само два дни преди правителството да покаже първия си годишен федерален бюджет. Железопътният министър Суреш Прабу заяви, че планът ще посоката за "един дълът и труден път за реформи".


През следващата година инвестициите в железопътния транспорт ще се увеличат с около половин до 1 трилион рупии (16.15 млрд. долара), включително средства от заеми. За да се постигне целта за следващите пет години, нивото на инвестиции ще се увеличи след това.




Прабу, който е и икономически съветник на премиера Нарендра Моди, заяви, че ще привлече средства от  кредитори, инфраструктурни и пенсионни фондове, както и че се "осогурят приходи" от железопътни активи. Министърът утояни, че железниците няма да бъдат приватизирани.


"През следващите пет години, железниците трябва да претърпят трансформация", обяви той, без да даде повече подробности.


Делът от приходите на железниците, които ще на разположение за инвестиции, ще се повиши до 11.5% на година в сравнение с 8.2% през текущата фискална година.


Индия има повече налични средства за инвестиции, благодарение на резкия спад в цената на дизеловото гориво, което се използва в повечето индийски локомотиви.


Пътнически тарифи са субсидирани от товарните превози, които са високи в сравнение с други страни. Прабу обяви, че планира да повиши количеството на товарни превози до 1.5 млрд. тона годишно от 1 млрд. тона в момента.


Новите инвестиции ще бъдат насочени към подобряване и разширяване на съществуващите железопътни линии, много от които работят свръх своя капацитет, като средната скорост на най-добрите влаковете в страната е до 70 км/ч.


Катастрофите са чести, а влаковете, платформите и тоалетните по мрежата често са мръсни.


Индия има четръртата по големина железопътна мрежа в света.


Железниците осигуряват работни места за 1.3 милиона души. Те са най-големият единичен работодател в Индия и реформите са политически чувствителен. Последните правителства избягваха модернизация, предпочитайки вместо това да използват системата за предоставяне на евтин транспорт и създаване на работни места.


Прабу не обяви пускането на нови влакове, което до момента бе едва ли не традиция, за да се привлекат политически важните избирателни райони.


Отделният железопътен бюджет е реликва от британското колониално минало на страната, когато мрежата е била най-печелившият индустриален актив на Индия.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 720 Неутрално

    ние пък - много по-малко, в автобуси-бензинолапачи.

  2. 2 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    е от снимката личи че пътници не липсват

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    Тя ще инвестира,ама кой ще ги открадне не се знае.

  4. 4 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1391 Весело

    А индийците ще инвенстират във флексове и гаечни ключове.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 727 Неутрално

    А БРИКС где ушел?
    Вова щеше да пуска поезд до Монголия и оттам до Индия. По трасето на Сила Сибири

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 723 Неутрално

    .... Много ми е интересно - как се справят с гратисчиите???

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  7. 7 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    [quote#6:"Georgi Yordanov"].... Много ми е интересно - как се справят с гратисчиите???[/quote]
    с внезапната спирачка, после продължават без тях

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  8. 8 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#6] от "Georgi Yordanov":
    Кондукторите не късат билетчета, а ги перфорират... със захапване от индийска кобра (Naja Naja). Значи всеки има избор - дали кобрата да захапе билетчето, или тоя, дето го няма...
    (това, разбира се, е шега, но не е като да няма хич смисъл)

    [quote#0:"статията"]обеща да модернизира съществуващите линии, но без да повишава цените на билетите[/quote]
    Значи или обемът на товарните превози трябва да набъбне според прогнозата (макар да не виждам как ще стане с 50% на годишна база), или последните съвсем да ударят тавана по скъпотия... Бедността не е порок, но, казват, раждала пороци!

  9. 9 Профил на Martin
    Martin
    Рейтинг: 395 Неутрално

    И ние се тъпчехме по едно време по влаковете, ама откакто всеки си взе средно по два автомобила и железниците олекнаха.

  10. 10 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    [quote#5:"EU defender"]А БРИКС где ушел? [/quote]
    Щом си рекъл за БРИКС..В момента на посещение в Индия е спикъра на руската Дума Наришкин.Едно от предложенията му за обсъждане с индийците било създаване на Парлментарна Асамблея на страните от БРИКС в близко бъдеще.Въпросът за обща банка беше решен наскоро..

  11. 11 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    С тези тигри, лъвове и Бог знае какви държави, човек може да се наслуша на неща, дето само преди 20-на години слушахме и ние от сутрин до вечер.
    Дали че ще направим не знам си какво машиностроене, дали нещо гигантско в енергетиката/циментопроизводството, химията, транспорта и прочее - както се казва нова година/или петилетка с нови завоевания.
    Та така ми звучат и тези руско-китайско-индийски решения, да развиват едно или друго и да инвестират поредните милиарди, които я ги има я не, но са от удобния за бъркане джоб на милиардите китайци, индийци или тоновете природни суровини на Русия. Че какво са няколко милиарда, взети от един милиард индийци - няколко долара от всеки и ето ти ги тези "инвестиции"
    Така се се планират и разходват милиарди, а за резултата след поредната петилетка, кой ще ти помни.

  12. 12 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1275 Весело

    Както личи от снимката - имат си нужда

  13. 13 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 468 Весело

    снимката ми навява асоциация с властелинът на пръстените и по-точно орките ...

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  14. 14 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#6] от "Georgi Yordanov":

    Много ми е интересно - как се справят с гратисчиите???

    Ще ги "намамват" да берат Джилязо.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  15. 15 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    И още нещо от днес :26.02.2015, 13:34
    Индия в ближайшие полгода планирует начать согласование договора о создании зоны свободной торговли c Таможенным союзом. С таким заявлением выступил замминистра по делам торговли и промышленности Индии Раджив Кхер, передает ТАСС.
    ....Та, Индия ще почне да съгласува в следващите 6 месеца договора за създаване на зона на свободна търговия с Митническия съюз.

  16. 16 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#10] от "тулса":

    Знаем за спикера ( мръсна американса дума) ама ?

    А БРИКС где ушел?

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  17. 17 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    137 млрд. долара ... Баце може да почне да прави железниците както не им обръща внимание!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  18. 18 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 566 Неутрално

    малей, 137 млрд. баси кражбите ще паднат. Такива гигантски централизирани държави са напълно обречени.

  19. 19 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#10] от "тулса":

    Нещо като МВФ както разбирам, само че каква ще е валутата на тази обща банка - рубла ли, юан ли или рупии, например
    Както се разбира, освен контра-протестите, на път е да бъдат изобретени контра-банки, контра-борси и разни подобни.
    само че мераците на др. Путин да командори в рамките на БРИК, няма как да не доведат до някои малки спорове, кой да води бащината чета.

  20. 20 Профил на bodhidharma94
    bodhidharma94
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#11:"tsvetko_51"]
    С тези тигри, лъвове и Бог знае какви държави, човек може да се наслуша на неща, дето само преди 20-на години слушахме и ние от сутрин до вечер.
    Дали че ще направим не знам си какво машиностроене, дали нещо гигантско в енергетиката/циментопроизводството, химията, транспорта и прочее - както се казва нова година/или петилетка с нови завоевания.
    Та така ми звучат и тези руско-китайско-индийски решения, да развиват едно или друго и да инвестират поредните милиарди, които я ги има я не, но са от удобния за бъркане джоб на милиардите китайци, индийци или тоновете природни суровини на Русия. Че какво са няколко милиарда, взети от един милиард индийци - няколко долара от всеки и ето ти ги тези "инвестиции"
    Така се се планират и разходват милиарди, а за резултата след поредната петилетка, кой ще ти помни.[/quote]

    Да, прогреса на Индия и Китай.... могат да ми говорят за прогрес едва когато достигнат нашите мизерни доходи. Средната заплата в Китай е със 100 долара по-ниска от нашата, а в Индия със 50%. Индия ако не си ограничи прираста на населението не знам кога ще види прогрес.

  21. 21 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7454 Неутрално

    Като гледам ,по вагоните висят хора за три влака.За разлика от България,дето се водят по трима пътници .

  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2389 Неутрално

    Ние спрямо размера на населението заделяме още повече, само че за субсидии, не за инвестиции.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  23. 23 Профил на naydenman
    naydenman
    Рейтинг: 443 Неутрално

    След метрото е добре да инвестира и в останалия железен път/ и там хора живеят все пак/.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK