ДАИ, НАП и МВР започват проверки за колите на Uber

ДАИ, НАП и МВР започват проверки за колите на Uber

© Дневник



Държавната агенция автомобилна администрация, Националната агенция за приходите и МВР започват проверки за нерегламентирани превози, сред които попада и услугата Uber, казва в интервю за "Труд" директорът на ДАИ Цветлин Цветанов. Според него, за да се стигне до санкция, ще трябва да се докаже, че пътникът в спрения автомобил е заплатил за превоза.


Цветанов уточнява, че в България таксиметров превоз може да се извършва само след получено разрешение от ДАИ, а до момента не са подавани документи за такова от Uber. Имахме среща с браншовите организации на таксиметровите превозвачи, които се оказа, че са дали сигнал до прокуратурата срещу Uber. Тя излезе с определение да й подадем определена информация и ние го направихме", казва директорът на ДАИ.


Според него, ако бъде заловен водач, който предлага превоз срещу заплащане, без да има разрешително за таксиметрова дейност, го заплашва спиране на автомобила от движение за до 6 месеца и 1500 лева глоба при първо нарушение и 3000 лева глоба плюс спиране на автомобила за една година при повторно нарушение. Санкциите се налагат с наказателното постановление, което може да се обжалва в съда.




В отговор на въпрос Цветанов казва, че след свързването на пунктовете за технически прегледи в единна информационна система, при направени 122 000 прегледа от началото на година са открити 7200 на коли, собствениците на които не са си платили данъка. За близо 7700 МПС-та обаче в системата не е намерена никаква информация.


"Твърде е възможно онези, за които няма данни, да имат регистрация в КАТ, но да нямат регистрация в общината. Проблемът обаче е в самата община. За да се разреши, той трябва да има взаимна свързаност между КАТ и общините, но не е коректно аз да коментирам защо няма", посочва шефът на ДАИ.


Попитан за максималната възраст на колите, ползвани за таксита, Цветанов казва, че преди време с промяна в наредбата тя е увеличена от 10 на 15 години и това е оптималната възраст.


Според шефа на ДАИ за момента не се работи в посока шофьорските изпити да бъдат дадени на външна компания на концесия. "Ако все пак това стане, контролът ще продължи да се прави от страна на държавата", уточнява Цветанов.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (70)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 636 Неутрално
  2. 2 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Шишо бакшишо отвръща на удара.

  3. 3 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Всичко ново бива мразено, защото предизвиква размествания и принуждава конкурентите да се напрягат да правят някакви промени. А промените по принцип са най-мразени по света и у нас.
    Важно е статуквото да се пази със зъби и нокти. Така няма нужда да се правят каквито и да са промени и да се събуждаме от удобната летаргията в която живуркаме.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  4. 4 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Uber има спорно реноме, там където вече действа. Но при нас изглежда предварително се пречи, което ми дава основание да мисля, че заслужават шанс.

    Миша
  5. 5 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    В България, май никога няма да доживеем всичко, което не е забранено да е разрешено, като в нормалните страни. Тук винаги ще си действа номенклатурното правило че всичко е забранено, до като не си изкарате необходимите разрешителни... ако няма разрешителен режим за "нещото", то значи то е забранено по подразбиране...

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  6. 6 Профил на net
    net
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Това си е превоз срещу заплащане.
    Има си правила.
    Що си мислят от Юбер, че за тях не важат?
    Да си направят таксиметрова фирма или да работят с подбрани таксиметрови шофьори.
    Такси Ми са избрали втория подход и никой не ги закача.

  7. 7 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#3] от "traveler1":

    Пропуснали сте и Гърция където лиценза за таксиметров превоз се наследява от баща на син и е практически невъзможно да започнеш сам

  8. 8 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Да ги смажем СЕГА!

    Не ги е срам - предлагат по-евтина услуга с нормални шофьори и чисти коли!

  9. 9 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    те колите не са на убер...

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  10. 10 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    А ако пътувам до Варна, морето, сините вълни и кача още трима непознати срещу 15 лефа на калпак и това ли ще бъде нарушение. Иначе бакшишите трябва да бъдат убити с неползване, аз така правя.

  11. 11 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Българската чиновнищина.. Как се предполага нещо като малък или среден бизнес, някога да се развие в България след като всичко е забранено! Всичко което е разрешено пък зависи от комисионни, лобиране, пари..тоест всичко което го имат мутрите/избелели/ и господата с червените куфарчета.. България е мутрокорпоративна и държавнобюрократска странаа и винаги ще бъде!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  12. 12 Профил на petar__
    petar__
    Рейтинг: 312 Неутрално

    Това нагледно показва, че КОГАТО ИСКА държавната машина може да работи координирано и да УДРЯ...
    Нямам никакво съмнение, че ударът срещу юбер ще е силен

  13. 13 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 403 Неутрално

    А ДАИ ще започнат ли проверка по тази логика на фейсбук групите тип "Пътуващи от София до Бургас" или "Пътуващи от София до Благоевград", където хора, които пътуват с коли предлагат свободни места, за такива които имат път към въпросните градове. После си поделят разходите за гориво, които са 2 пъти по-малки от покупката на билет за междуградски автобус. Тук държавата служи на браншовите организации, а не на гражданите.

  14. 14 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 513 Гневно

    Долу ръцете от Юбер, не щем смрадливите Ви бакшиши!!!
    Вярвам, че това няма да ги пречупи и ще продължат да предлагат отлично обслужване на приемливи цени...

    Stef
  15. 15 Профил на redo
    redo
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Таман взе да се услажда баницата от ниските цени на горивата и ето пак проблем, не'кви Убер.

  16. 16 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4507 Неутрално

    До коментар [#3] от "traveler1":

    Уви много си прав!

    klimentm
  17. 17 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 742 Неутрално

    А как стои въпроса с кола под наем с шофьор?! Това таксиметрова услуга ли е?

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  18. 18 Профил на dali_da
    dali_da
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Няма никакъв проблем дейността на Юбер да се узакони и регламентира, като тези, които искат да участват да се регистрират и да са с коли до 15г. като такситата!
    Но, цените на такситата ще паднат поне двойно!

  19. 19 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3285 Неутрално

    Долу ръцете от Uber!

    Не се гаси туй що не гасне!

  20. 20 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 450 Неутрално

    ДАИ, НАП и МВР - му-ха-ха агенция ДАИ... У нас има само антенния ДАИ, защо няма агенция ВЗЕМИ...

  21. 21 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Държавната агенция автомобилна администрация, Националната агенция за приходите и МВР не е лошо да се позавъртят на Руски паметник и автогара Перник за няколко дни .
    Размерът на това което ще разберат ще ги Очуди и тях самите

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  22. 22 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    Сега ще се разбере че цяла България е в родствена връзка! На хора които се комбинират да идват на работа в София- Перник, Радомир и още много какво ще кажат? Да си викат такси та някой да печели от трудно изкараните пари ли?

  23. 23 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 3031 Неутрално

    Мдам, от форума се вижда, кок разбира българина правовата държава.

    Данъци - само за другите. Закон и ред - само за другите.

    После че чудите що ви управляват далавераджии. Защото те са ваше огледало - далаверата ви е заложена генно.

  24. 24 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 450 Неутрално

    ДАИ, НАП и МВР ... Това добре, ама защо агенциите ДАК, ДОЛАП, ДАНС, МАНС и МИМАНС не направят и те една проверка... Защо те спят.

  25. 25 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    " са открити 7200 на коли, собствениците на които не са си платили данъка. За близо 7700 МПС-та обаче в системата не е намерена никаква информация. Твърде е възможно онези, за които няма данни, да имат регистрация в КАТ, но да нямат регистрация в общината. Проблемът обаче е в самата община. За да се разреши, той трябва да има взаимна свързаност между КАТ и общините, "

    >>> Язе копам, Митре полага кабело, Кире зарива. Ама понеже Митре днес е у болничен, я копам - он зарива!

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#10] от "Цайко":

    Примерът ти е доста грешен и няма нищо общо с УБЕР.

    Изобщо не мога да си обясня как е толкова ценена и уважавана дребната тарикатщина да изклецаш закона, и то в страна, която претендира да бъде правова. И тази дребна тарикатщина се обявява за иновативност...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 727 Весело

    Чета статията докато се возя в УБЕР. Целунете ме отзад, ДАИ, НАП и МВР

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  28. 28 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    Сума сумарум: след всички предупреждения и закани, от 126 000 коли 7200 не си платили данъка, а 7700 изобщо не са си регистрирали МПС-то в общината. Облагодетелствали са се незаслужено от вменения им насила прерогатив да бъдат куриери между ведомствата ))

    14,9 от 122 хил. са 12,2 % фира и то след всички публични обявления и закани, че ще се проверява автоматично. А колко са били преди това? Сигурно 25-30%! Толкова е горе-долу фирата в държавата като цяло.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  29. 29 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1152 Любопитно

    Пише ли някъде , че трябва да се освобождават от данъци

  30. 30 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Предпочитам таксита пред убер. И не, не съм таксиметров шофьор, нито работя за тях. Просто не е имало случай да се возя с "една определена фирма" и да съм бил недоволен. Нито са ме лъгали, нито са ми казвали "нямам дребни", когато трябва да връщат 2 лева, нито пушат в колата. Номерът и ид.карта са пред очите ми и при несъответствие мога да се обадя на залепения номер.
    Намират се навсякъде и като съм излязъл да се почерпя с приятели, няма да има нужда да скролвам из телефона ми с надеждата изобщо някой да има там, а просто звъня, поръчвам и до 7 минути (най-дългият срок) пристигат.

    Такси > убер, поне за мен.

  31. 31 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    "от началото на година са открити 7200 на коли, собствениците на които не са си платили данъка. За близо 7700 МПС-та обаче в системата не е намерена никаква информация."
    Значи издънките на държавната администрация са повече от издънките на обикновените хора?

  32. 32 Профил на karik
    karik
    Рейтинг: 232 Весело

    Искам бакшиши!
    Искам копърки!
    Искам помпи в колите!
    Искам миризми!
    Искам чалга и оплакване!
    Маньете ЮберУ!

    хмммм....
  33. 33 Профил на Balderdash
    Balderdash
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Държавата настоява да се возим в таксиметрови автомобили, в които се пуши и смърди на пот, управлявани от агресивни неандерталци.*

    * Правя уговорка, че това важи за около 1/3 от таксиметровите шофьори, но лично за мен това е достатъчно много, за да се откажа изцяло да ползвам таксита и са мина 100% на Uber.

  34. 34 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    Това е типична социалистическа акция за респектиране и малко рекет, разбира се.

    Не могат да спрат услуги като Убер по простата причина, че хората ги харесват и използват.

    Убер е революционна стъпка в превозите - със своите недостатъци, естествено, но единственото което може да я спре са самите хора.

    Очаквам също репортажи за отвлечени и изнасилени пътнички и всякакъв черен ПР.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  35. 35 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 561 Весело

    Ей, червените хиени пощуряват, когато трябва да задушат конкуренцията...

  36. 36 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 330 Неутрално

    На предвид че теглят директно от дебитната/кредитната ви карта... могат доста лесно да ги хванат..

    Все пак без пара в ДАИ, няма как да стане нищо в БГ

  37. 37 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    До коментар [#26] от "Darth Plagueis":

    Защо да няма общо с Убер?

    Компанията свързва такива, които пътуват в някаква посока и нямат нищо против да вземат някого с такива, които търсят това.

    Защо трябва да се меси закона в тази работа?

    Ако Убер си плаща данък печалба защо да му налагат допълнителни разходи?

    Проблемът е, че налагат действащи класификации и модели на нещо, което не се вписва в тях, а държавата е твърде мудна (и податлива на влияние по интереси) за да реагира адекватно.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  38. 38 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3285 Неутрално

    "...ако бъде заловен водач, който предлага превоз срещу заплащане, без да има разрешително за таксиметрова дейност..."

    [quote#27:"Сашо"]Чета статията докато се возя в УБЕР. Целунете ме отзад, ДАИ, НАП и МВР [/quote]

    И без да е юрист човек лесно ще забележи, че наистина ще им се наложи да цункат.

  39. 39 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Какво предлагате? Да махнем разрешителните за такситата или само на Uber да е позволено да карат без разрешителни?

  40. 40 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    [quote#25:"cinik"]За да се разреши, той трябва да има взаимна свързаност между КАТ и общините[/quote]
    Тая връзка не я ли вързаха???

  41. 41 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    [quote#40:"Цайко"]Тая връзка не я ли вързаха???[/quote]

    И аз това се чудя, така говорят, но явно само плашат гаргите. Иначе от т.г. регистрацията в КАТ води до служебна регистрация в общината, но ако няма обмен между базите данни, една смяна на фирменото седалище и колата пак ще им изчезне от данъчите регистри.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  42. 42 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#11:"ostin22"]Как се предполага нещо като малък или среден бизнес, някога да се развие в България след като всичко е забранено! Всичко което е разрешено пък зависи от комисионни, лобиране, пари..тоест всичко което го имат мутрите/избелели/ и господата с червените куфарчета.. България е мутрокорпоративна и държавнобюрократска странаа и винаги ще бъде![/quote]
    +++++++++++++++++++++++++++++ Няма какво да добавя!

  43. 43 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 900 Неутрално

    [quote#10:"Цайко"]А ако пътувам до Варна, морето, сините вълни и кача още трима непознати срещу 15 лефа на калпак и това ли ще бъде нарушение.[/quote]
    Разбира се, че ще бъде нарушение, на това му викат "да бачкаш на черно". А като ги обърнеш в някоя канавка, ще се чудят как да те съдят роднините им.

  44. 44 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 561 Разстроено

    [quote#22:"victor2"]На хора които се комбинират да идват на работа в София- Перник, Радомир и още много какво ще кажат? Да си викат такси та някой да печели от трудно изкараните пари ли?
    [/quote]
    Един мой познат, вози КОЛЕГИТЕ си до работа в съседен град. Преди няколко месеца акция на кат срещу "нелегални таксита" ги вкара в ареста за 10-тина часа...протоколи, актове... Вие си правете сами изводите!

  45. 45 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 579 Неутрално

    До коментар [#43] от "Yotce":

    Брех да му се невиди. Всички сайтове за споделено пътуване се оказват значи нелегални в България. И другаде са подгонили Убер, ама не заради споделеното пътуване като идея. България - островът на рестриктивност в Европа.

  46. 46 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#45] от "kykyyy":

    Не сайтовете, а превоза срещу заплащане

  47. 47 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Всеки народ си заслужава управлението и цените на транспорта!

  48. 48 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    [quote#44:"Коки"]Един мой познат, вози КОЛЕГИТЕ си до работа в съседен град. Преди няколко месеца акция на кат срещу "нелегални таксита" ги вкара в ареста за 10-тина часа[/quote]

    По закон не можеш също така да возиш чужда стока, ако не си се регистрирал за спедитор. Ако помоля брат ми да ми натовари с буса си новия бойлер от Техномаркет, аз го правя автоматично престъпник на закона.

    Излишно е да казвам, че тази законодателна промяна беше прокламирана като "величава по своята регулативна мощ мярка, която ще внесе ред в отрасъла, ще повиши качеството на обслужване и ще защити клиента", а депутатините се избиха кой да налапа пръв микрофона, за да си запише актива на свое име.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  49. 49 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    [quote#11:"ostin22"]Как се предполага нещо като малък или среден бизнес, някога да се развие в България след като всичко е забранено! [/quote]

    Ние сме в една къща с още 27 държави, 2 до 3 пъти по-богати от нас и въпреки това се отдалечаваме, вместо да наваксваме. Защо става така напук на природните закони, това можем да си го обясним със съвкупност от действия като визираното в статията. Няма депутатин или висш чиновник, който да не се изживява като сърцат воин на Евразия, готов да воюва до последна капка кръв срещу това да станем нормална, свободна за предприемачество държава.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  50. 50 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    До коментар [#23] от "niakoi_si":

    Слагате каруцата пред коня, или рибата се вмирисва от към главата! Закона и реда трябва да започне от тези които са избрани затова да има ред в държавата! Тези които би трябвало да носят голяма отговорност за да заслужат заплатите си! Или да съдим този който е излезъл с труд да спечели някой лев за да се нахрани? Наистина нарушава закона но ако го накажат него примерно с 10 лева то тези от горе би трябвало да са "разпнати"!

  51. 51 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#41] от "cinik":

    Така, така и защото им изчезват колите от регистрите тормозят такива, като мен, които си плащат редовно данъка на каляската, като въвеждат стикер, който се лепи върху документа за платен данък. И така, плащаш си данъка по банков път, обаче така или иначе трябва да ходиш в общината да ти лепнат стикер. Що? Щото са некадърни да си съберат данъците от нередовните платци. Това е единствената територия, на която ако спазваш правилата - имаш проблем, ако не ги спазваш си шапка на тояга.

  52. 52 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    До коментар [#51] от "Цайко":

    Лепенката с холограма е стълб на държавното управление. Има я на панорамното стъкло - 3 броя, на бележката за данъци, на картона с техническия преглед също са сложили холограма, гледам и по рецептурните книжки...Вячо беше написал, че НАП не ти иска пари, иска ти декларации. Платил, не платил, щом си пуснал декларация 1 - значи имаш осигурителни права. Останалата държава пък вярва на лепенката с холограма - тройна защита, опасна работа....

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  53. 53 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 723 Неутрално

    ми това е ограничаване на конкуренцията.
    КЗК трябва да има мнение-институционално.
    а защо не се разследват такситата за картел.

  54. 54 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#48] от "cinik":

    Това означава ли, че за да пренеса една стока от склада на моята фирма А до точка Б, трябва да използвам МПС, регистрирано на фирмата ми? А ако използвам личен автомобил съм нарушител на закона?

  55. 55 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#50] от "victor2":

    А какво правим в случая ако тези "отгоре" са мързеливи,некомпететни и корумпирани и системата е така създадена,че винаги да бъдат във властта и да имат чадър над всички свои действия ?

  56. 56 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    До коментар [#55] от "kapitalcho":

    Лично аз имам някакви надежди поне реформаторите да махнат чадърите и правосъдната система да си дойде на място до някъде. Но за да стане всичко точно не съм оптимист, не знам дали трябва да минат едно или две поколения.

  57. 57 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2697 Неутрално

    Ако отсега им се дразнят, това е чудесна безплатна реклама. Ще се пробва.

  58. 58 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#56] от "victor2":

    Ще си разправяме вицове ли ?
    След прикриването на опита за крадене на парите на хората от частните пенсионни фондове и 16-те милярда нов дълг ?-сега новата идея е за тол такса(след като плащаш данък на колата,акцизи,винетка и ддс върху всичко това) уж за да имаме "добри пътища".
    Реформаторите(засега) само скачат и викат"ще правим реформи" макар че нито занят какво искат,нито как да го променят(досега са минали към 250-300 дни от началото на изборната кампания до сега-първите 100-дена от управлението) и никакъв план какво да правят(освен общите приказки).
    Ясно е ,че закон за лустрацията няма да направят(въпреки че имат мнозинство).
    Само с един правосъден борд и уволняването на повечето от съда и прокуратурата ще дръпнем с 1000 % напред.

  59. 59 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    [quote#37:"Боби Колев"]Компанията свързва такива, които пътуват в някаква посока и нямат нищо против да вземат някого с такива, които търсят това.
    [/quote]


    Глупости.
    [quote#37:"Боби Колев"]Проблемът е, че налагат действащи класификации и модели на нещо, което не се вписва в тях[/quote]

    Кое точно не се вписва? Как точно дейността на Убер не се вписва в текущото законодателство, след като тя е перфектно разписана в нея, и Убер не изпълняват изискванията? Какво неясно има?

    Една посредствена фирма, която НЕ предлага никаква иновация, но се опитва чрез заобикаляне на плащания да предлага услуга, обявена като по-евтина, но не по-евтина.

    Ае нема нужда.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  60. 60 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    [quote#58:"kapitalcho"]Само с един правосъден борд и уволняването на повечето от съда и прокуратурата ще дръпнем с 1000 % напред[/quote]

    По принцип е така , както и за лустрацията, но оборите са много както и торът/да не казвам друго/ и изриването им не може да стане бързо. Цялостна подмяна е невъзможна но строги правила да. И ако има правилна система ще има и виновни. Сега има високо платени персони без отговорност които получават бадява заплати!

  61. 61 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#18] от "dali_da":

    Виж, ако направиш реална сметка колко са ти разходите за колата, излиза, че тия таксита в София бачкат с доста малка печалба и то основно защото са на метан. Иначе градски разход под 10/100 бензин или нафта едва ли ще докараш с тия светофари и задръствания. После смяташ поддръжката на колата, гуми, застраховка, амортизация на самата кола (или лизинг при чудна лихва), добавяш и една средна заплата от 1000лв/месечно (т.е. към 6.60лв/час) и тогава разбираш, че тия с такситата не взимат кой знае какви пари. Ако трябва да платиш и 20% комисионна на фирмата, която ти осигурява повикванията (какъвто е случая с Uber!), нещата не са това, което ти се вижда отстрани. Е, винаги може да се хванеш в бизнеса с развеждане на проституки, правейки се на таксиджия...

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  62. 62 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Аве кви са тия Убер да ни мътят водата тука!

    (Цитат от бакшиш-а с прякор "Тънката Лайсна Дебелия", дето кисне постоянно пред ИСУЛ и вози за 6 лв/км)

  63. 63 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Нещо глобализацията започва да ни прецаква на всички нива. Евтино китайско призводство закрива работни места тук. Мастити западни фирми отнемат бизнеса на местните. Аз лично съм на мнение, че глобализацията трябва да е в рамите на ЕС, т. е. за всички външни стоки митата да са толкова жестоки, че да имат сметка да ги произвеждат в ЕС, а не в Китай. Същото важи и за услугите, като тази на Юбер. Да си регистрират тук дружество, да си вземат необходимите лицензи, както всички местни и да оперират. За всеки бранш си има праг за навлизане, тук прага Убер го "заобикаля" и съответно конкуренцията е нелоялна.

  64. 64 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    [quote#54:"t0d0"]Това означава ли, че за да пренеса една стока от склада на моята фирма А до точка Б, трябва да използвам МПС, регистрирано на фирмата ми? А ако използвам личен автомобил съм нарушител на закона?[/quote]

    Абсолютен нарушител! Ако искаш така да возиш, бъди така добръ още утре да се регистрираш като спедитор, да докажеш квалифициран пероснал, да платиш 6000 лева лиценз (забравих на фирма ли беше или на брой возили, ама ти и без това повече от 2 няма да имаш, заедно с пежото на жена ти.

    А, освен това трябва да си купиш набор табели за предното стъкло: "превоз за собствена сметка", "редовна линия", "заредено с антифриз", "след смяна източи радиатора", "за гараж", "за депо Пенка Михайлова" и т.н..

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  65. 65 Профил на kakaginka
    kakaginka
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#43] от "Yotce":

    Ей затова съществува гражданската отговорност.

  66. 66 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3333 Неутрално

    ДАИ, НАП и МВР започват проверки за колите на Uber
    ________
    Добре де , не могат ли да ги оставят малко да изкарат пари по тези така хубави празници и във връзка с 3-ти март да захапят примерно турските тирове които се нижат по старопланинските проходи и републиканската пътна мрежа ???
    Колко майки слагат черни забрадки когато турски тирове причиняват смърт защото само у нас не ги спират на 100% по национални празници ?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  67. 67 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Uber не просто НЕ са такси, а изобщо НЕ са транспортна компания и НЕ предоставят транспортна услуга. Те предотавят технологична платформа (app), посредством който си организирате транспорт с трета страна (съответния шофьор или транспортна компания). Това е елемента, който обърква държавната администрация.

  68. 68 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3593 Неутрално

    [quote#61:"Дразнител"]ако направиш реална сметка колко са ти разходите за колата, излиза, че тия таксита в София бачкат с доста малка печалба и то основно защото са на метан.[/quote]
    Може и да е така, но нека да направим сравнение между броят на таксита в София и Париж или Лондон! Да не се окаже, че в София такситата са НЯКОЛКО пъти повече?

  69. 69 Профил на net
    net
    Рейтинг: 277 Неутрално

    До коментар [#67] от "Petak":

    Да. Точно затова няма да се занимават с компанията Юбер, а с шофьорите извършващи превоза.

  70. 70 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#63] от "primaxm":

    Глобализацията създаде в Булгаристан над 15 хиляди високовалифицирани работни места в областта на ИТ индустрията, така че пряко или косвено сме преки бенефициенти!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK