
© Sergio Perez, Reuters
Дейността на Uber вече е забранена в няколко страни.
Таксиметрови шофьори заплашват с протести, ако мобилното приложение за повикване на такси Uber не бъде забранено. Това се разбира от писмо до медиите на една от големите браншови организации "Съюз такси".
Според тях Uber извършва нерегламентирана таксиметрова дейност и нелоялна конкуренция, като не издава необходимите за подобни услуги разрешителни и документи за своите шофьори.
В откритото писмо на "Съюз такси" се посочва, че Uber не отговаря на регулациите за таксиметров превозвач и нарушава българското законодателство, създавайки нелоялна конкуренция. Документът е адресиран основно до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), с която е поддържана кореспонденция от средата на декември миналата година. "Съюз такси" атакува и едно от другите две български мобилни приложения – TaxiStars. Според секторната организация софтуерната компания е нерегистриран превозвач, но няма достатъчно доказателства, за да докаже това. Те смятат, че всичко е законосъобразно без факта, че TaxiStars се ползва и от таксиметрови шофьори на превозвачи, които не са сключили договори за ползване на корпоративно ниво.
Американската компания навлезе на българския пазар през декември миналата година, като в момента предлага услуги основно в София с услугата си UberX. Uber реално е мобилно приложение, налично за най-популярните платформи – Android, iOS и Windows Phone, с което предлага на хора със своите лични автомобили да превозват други потребители на програмата срещу заплащане.
Гледната точка на Uber е, че според тях те предлагат мобилна платформа за споделени превози. Но реално компанията избира кои могат да стават шофьори и да предлагат подобен тип услуга, напомня "Капитал Daily", което я поставя доста близо до таксиметровите оператори. В България всички таксиметрови дружества, за да работят като такива, трябва да получат лиценз от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" към транспортното министерство. Водачите пък трябва да разполагат със специално удостоверение и да са преминали тест, че са психологически годни за тази работа. През подобен тест шофьорите на Uber не преминават.
В същото време в България не е разрешено превозването на пътници срещу заплащане без нужните регистрации. Автомобилната администрация пък не може да контролира леки коли, които не са таксита. Тоест за да се провери кола, инспекторите трябва да действат съвместно с КАТ, освен това свидетели трябва да потвърдят, че превозът е срещу заплащане. При доказване санкцията е шест месеца наказателен паркинг за автомобила и 1500 лв. глоба за водача, като актовете могат да се обжалват в съда.
puhpuhan4o
Рейтинг: 521 ГневноДОВИЖДАНЕ! КРЪГОМ И ПЪЛЕН НАПРЕД!
Върнете дъгата на децата, педераси!ДОКОГА НЕЕФЕКТВНИ, АЛЧНИ И НЕКОНКУРЕНТНОСПОСОБНИ ИНДИВИДИ ЩЕ СЕ ТОЛЕРИРАТ В ТАЗИ ДЪРЖАВА???
joro4900
Рейтинг: 845 ВеселоДо коментар [#1] от "puhpuhan4o":
"ДОКОГА НЕЕФЕКТВНИ, АЛЧНИ И НЕКОНКУРЕНТНОСПОСОБНИ ИНДИВИДИ ЩЕ СЕ ТОЛЕРИРАТ В ТАЗИ ДЪРЖАВА???"
Кои са индивиди тези бе разгневен? Май и едните и другите?
stef
Рейтинг: 501 ГневноКолкото торентите "забраниха"
StefБегайте си на стоянките да душите фасове и престанете да задръствате движението пред Сердика Мол, стоейки точно пред главния вход, в дясната лента на бул. Ситняково!!! 50м по-напред са 4 ленти!!!
Храбър
Рейтинг: 3501 НеутралноМобилното приложение за повикване на такси е много полезно и удобно, така че аз подкрепям съществуването му!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"bettber
Рейтинг: 395 НеутралноСъгласен съм да се забрани уебер, само ако за всяко нарушение на таксиметров шофьор има солидна глоба.
Всеки ден минавам през Хемус. Там пред мола е забранено спирането и престоят, което не им пречи да седят по 10 таксита. Рпу-то е на по малко от 500м по права линия......
Нека както ни друсат нас, да ги друснат и тях. По 40 стотинки на минута за престоя там. Като виси 3 часа какво ще стане.....
sashobal
Рейтинг: 672 Неутралнохахахахахахахаха,
Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!Бакшишите глътнаха вода....хак да им е!
Да видим сега с калкулациите на бензин и возенето на метан колко клиенти ще се прехвърлят на Юбер.
Как по-точно ще забраниш някой да те вози в частният си автомобил?За да го санкционират,трябва клиентът да свидетелства,а това е нелепо
dali_da
Рейтинг: 450 НеутралноНашите таксиджии още не са узрели!
Би трябвало да помислят как да бъдат по - полезни и изгодни на клиентите, вместо да се бият с Юбер!
Глупаво и без перспективно е да се защитаваш с някакви правила, а не с конкурентност!
mapuhcku
Рейтинг: 411 НеутралноОт статията разбирам, че бакшишите са против всичко де що е мобилно и удобно за клиенти. Дори се носят слухове, че и срещу мобилната платформа за повикване на такси щели да протестират. Не може да живееш в 21-ви век, десетилетието на смартфоните, таблетите и прочие техника и да вървиш назад. Ако си срещу прогреса - моля заповядай - гората е пред теб, хващаш балкана и не пречи на гражданите да живеят удобно и целесъобразно.
Bicho Raro
Рейтинг: 1404 Неутрално[quote#5:"bettber"]пред мола е забранено спирането и престоят, което не им пречи да седят по 10 таксита. Рпу-то е на по малко от 500м по права линия.[/quote]
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas MannЗначи, в случая не са виновни таксиджиите, а тези, от РПУ-то. Така де, не е виновен който яде баницата, нали^?
traveler1
Рейтинг: 886 НеутралноАми то от много регламентиране, таксиметровите услуги я докараха до там да не ги ползвам изобщо. Може би е крайно време законово да им гарантират клиенти, а може би и гарантирани печалби и то сериозни?
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОТака се изучиха бакшишите, че са като ходещи калкулатори, и като минете покрай тях единствените разговори, които провеждат са "ми то това няма кяр, ми то от онова няма кяр... на мен къде ми е кяра... аз за 20-30 лв на ден няма да работя"
Нека им напомня, че 20-30 лв на ден е една масова надница в България на хора работещи в много по-тежки условия на работа и обикновенно използващи много по-висока квалификация от това да въртиш геврека по цял ден.
пустиняк
Рейтинг: 612 НеутралноА защо такситата не преминат към Юбер? Заради вашите интереси да не гледам своя ли? Айде, покрай тротоара, ако обичате, че пречите
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!Tru Soulja
Рейтинг: 693 НеутралноДо коментар [#7] от "dali_da":
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го взематКак да си конкурентен с нещо , което не плаща данъци и няма лиценз , колкото и нашето земеделие е конкурентно
stef
Рейтинг: 501 РазстроеноДо коментар [#9] от "Barcelina #Je suis la libertad":
Stef5-6 пъти съм се обаждал за тези пред Сердика мол - разгонят ги и след един час същото - като да гониш мухи от л***...
Явно не ги глобяват а ги молят учтиво да се преместят...
Ама те и полицаите са точно същата стока...
чобанмахала
Рейтинг: 727 Неутрално[quote#6:"sashobal"]Как по-точно ще забраниш някой да те вози в частният си автомобил?[/quote]
Никак,но всеки си носи отговорността. То не винаги стават катастрофи, ама има и изгорели. Гледай да не си сред тях.
azmatahari
Рейтинг: 664 ЛюбопитноВсе по-рядко прибягвам до услугите на таксиметрови коли, но изненади не липсват : от НДК до Пирогов ми казаха, че курсът е 15 лв.; от "Раковски" и "Дондуков" до НДК минахме през Ларгото, "Стамболийски" и "Ботев" и като попитах шофьора що така, отговорът беше - аз знам къде е това, брат ми работи там. Побеснях.
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 811 Неутрално[quote#1:"puhpuhan4o"]ДОКОГА НЕЕФЕКТВНИ, АЛЧНИ И НЕКОНКУРЕНТНОСПОСОБНИ ИНДИВИДИ ЩЕ СЕ ТОЛЕРИРАТ В ТАЗИ ДЪРЖАВА???[/quote]
Арт Кардан:"В условията на свободен пазар хората се състезават, за да се види кой може да осигури най-добре сътрудничеството на останалите. Правителството, от друга страна, работи със заплаха от насилие. Ако ще използваме правителството за защита на бизнеса, можем да го направим само чрез заплаха от насилие срещу потенциалните му конкуренти."
traveler1
Рейтинг: 886 Неутрално[quote#12:"Няма дясно в България"]Как да си конкурентен с нещо , което не плаща данъци и няма лиценз , колкото и нашето земеделие е конкурентно
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО[/quote]
Ами щом Юбер отдържа от картите сумите, би трябвало и да е регистрирано, а щом е регистрирано ,трябва да плаща и данъци. Освен това данъци влизат и от горивото, както и данъци от автомобилите....
Истината е, че таксиметраджиите не искат изобщо никакви промени, и най-вече такива в полза на клиентите.
И това в един непрекъснато променящ се свят.
herbaltea
Рейтинг: 755 НеутралноДо коментар [#12] от "Няма дясно в България":
А те щото като гледам нашите таксиджии се скъсват от данъци. Касовият апарат в колата стои като икона. Само ако се возиш с ваучер се пуска.
Да не говорим, че след като се возя в ОК излизам с усещането, че 80% от бакшишите се къпят веднъж седмично и са самотни.
Храбър
Рейтинг: 3501 Неутрално[quote#5:"bettber"]Всеки ден минавам през Хемус. Там пред мола е забранено спирането и престоят, което не им пречи да седят по 10 таксита.[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Стоянките на такситата в цяла София трябва да се преосмислят и променят. Нееднократно съм казвал че не може да има стоянки точно пред спирките на градския транспорт. Не може хората да бързат за работа, но да не могат да хванат необходимия им транспорт само защото шофьорите на таксита искат да се на най-личното място....
Да не говорим за нежеланието да се паркира на метър разстояние от бордюра.
Vili Jambov
Рейтинг: 1018 Неутрално"В същото време в България не е разрешено превозването на пътници срещу заплащане без нужните регистрации."
Как ще ми забраните с още двама-трима да наемем наш познат да ни откара еди-къде си? Как? Да не сме крепостни на бакшишите? А борбата на същите тези бакшиши срещу удобството, което предлага това мобилно приложение, е смешна. Освен това е обречена. Да се помъчат да станат по-привлекателни и конкуретноспособни. Друг изход няма.
Yordan Nickolov
Рейтинг: 395 НеутралноДоста са гладни и от април като се научат чужденците за метрото до летището ще фалират. Ама така трябва...всички имат помпи, помияри са и масово в колите им е мизерия
Властта развращава, а абсолютната власт развращава абсолютно.gogo2011
Рейтинг: 511 НеутралноДо коментар [#5] от "bettber":
На всички молове е така - Хемус, Сердика, София. Виждал съм полицаи да ги гонят понякога, но явно имат все пак някакво споразумение. Интересното е, че на МОЛ София например, стоянката за таксита е обозначена, но винаги има коли спрели след нея, направо до самото кръстовище на Стамболийски и Опълченска като запушват лентата за десен завой. Как пък няма един свестен началник на КАТ дето да си ползва хората по предназначение?
gogo2011
Рейтинг: 511 НеутралноДо коментар [#21] от "yordann":
Защото все по-масово шофьорите са цигани. Но ще трябва да свикваме, нормални хора в страната така или иначе почти не останаха.
Tru Soulja
Рейтинг: 693 НеутралноДо коментар [#17] от "traveler1":
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го взематДа и на мен това ми е мисълта.Но не трябва да спираме нещо породено от технически прогрес по просто е да го регламентираме и обложим с данъци.За таксиджиите съм без коментар.
СССР
Рейтинг: 506 НеутралноНямат угодия гладните бакшиши.
Само UBER докато не остане и 1 гладен бакшиш.
Аман от гадните им трошки и просташко поведение
owz46306052
Рейтинг: 454 НеутралноВместо да мрънкат, да си направят по една регистрация и да си карат... това ще им е на полза, че ще се откачат от централите.
bokko
Рейтинг: 561 ГневноДо коментар [#14] от "чобанмахала":
Малиии те такситата раздрънкани не катастрофират и не горят .....Забраната може да стане ако герберската напаст направи закон в кола да се вози само шофьора за да не протестират бакшишите ..и да няма оставка на правителството ...
Йоаникий
Рейтинг: 784 Весело[quote#18:"herbaltea"]излизам с усещането, че 80% от бакшишите се къпят веднъж седмично и са самотни.[/quote]
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.В заблуда си, познавам двама, които вземат душ по 2 пъти седмично, а един се къпе почти всеки ден, но само през лятото...
eyewitness
Рейтинг: 450 НеутралноСпоко, за копърките все ще има баламурници.
teridan
Рейтинг: 854 НеутралноUber не трябва да бъде забранен. Нека си протестират! У нас таксиметраджиите са се разпасали и правят каквото си поискат. Намерили са начини да манипулират апаратите за таксуване с "ускорители", лъжат с тарифите, навъдили са се едни "копърки", дето гледат да измамят някой чужденец да влезе и след това да го изнудват за пари с някакви техни си тарифи. Влизането на Uber ще е фактор, който ще накара таксиметровите фирми да въведат някакъв ред в предлаганата услуга и ще нормализира цените.
hoa12311835
Рейтинг: 229 НеутралноПротестирайте, тъкмо ще има повече работа за Юбер. А може и да решите да си оправите и колите малко да не миришат на скот, да спрете да пушите и да се държите като абсолютни селяни. Чудя се даже, защо пиша, след като вие интернет не ползвате,
гарата
Рейтинг: 734 НеутралноПо принцип не одобрявам неспазването на законите и регулациите.
Но тук имаме таксиметров картел в следствие на който таксиметровата услуга здраво копае дъното, некултурни таксиметрови шофьори с ниска хигиена и пушещи в колите си, са първото нещо, което чужденците виждат в България.
Последната година лично съм подал две жалби във водещи фирми в София за меко казано лошо отношение на шофьорите им към мен. Отговорът и на двете беше в следния стил - "съжаляваме за случилото се, но не можахме да убедим нашият служител, че не е прав, но той ще бъде наказан с последно предупреждение."
И тези фирми имат наглостта да протестират...
чобанмахала
Рейтинг: 727 ВеселоДо коментар [#27] от "bokko": Боко, Боко, Боко. "изгорял" е в преносен смисъл,ама няма да го разяснявам на боковци.
qwertqwert
Рейтинг: 948 НеутралноОт една страна - файтонджиите протестират срещу автомобилите.
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?От друга - да платя за превоз (мой и особено жената , децата) на някой , който дори и елементарните и недостатъчни проверки на таксиметровите шофьори не е минал.... нЕма стане, ако ще по 10 стинки на километър да ми дават, не да ми вземат.....
гарата
Рейтинг: 734 НеутралноНе напразно е приказката - заради едни 95% от бакшишите на останалите им е излязло лошо име.
avatar
Рейтинг: 506 ВеселоТаксиджиите са другата огромна МАФИЯ, създадена от "реформите" на драгалевския. Наред с лекарската, фармацевтичната, зърнената и каквито се сетите други. И сега създателите на всички тия полупрестъпни структури се намърдаха във властта, лъжейки безогледно "интелигентните" си избиратели, за да реформират собствените си "реформи". Във всяка нормална страна това се нарича социална патология. В България му викат "разбиване на статуквото". Или борба с модела "КОЙ". Създаден именно от тези, които днес се пишат най-големите разбивачи - сектата на драгалевския! Позор голям и безпросветност българска!
ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДСЙоаникий
Рейтинг: 784 Неутрално[quote#25:"ivt26316017"]Аман от гадните им трошки и просташко поведение [/quote]
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.Чутурите им още са пълни с комунизъм, когато си избираха пътниците, тарифите и работното време... Той този Юбер не случайно така се казва, там нещата са пресметнати. Таксиджиите са наясно, че няма начин да предложат нещо "по-юбер" на пазара и по стар доноснически обичай отиват да се оплачат на МВР-то...
strk
Рейтинг: 233 НеутралноНещо сбъркано има, щом нерегулирана и незаконна услуга е по-добра и по-евтина от регулираната.
qwertqwert
Рейтинг: 948 НеутралноДо коментар [#9] от "Barcelina #Je suis la libertad":
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?Така де, не е виновен който яде баницата, нали
---------------------------------
Ами не е нали.
Немците нямат таква поговорка.
И резултата е очевАден..........
Bicho Raro
Рейтинг: 1404 Любопитно[quote#39:"qwertqwert"]Немците нямат таква поговорка.
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas MannИ резултата е очевАден..........
[/quote]
Така е. Какъвто народът - такива и поговорките...
traveler1
Рейтинг: 886 Неутрално[quote#24:"Няма дясно в България"]Да и на мен това ми е мисълта.Но не трябва да спираме нещо породено от технически прогрес по просто е да го регламентираме и обложим с данъци.За таксиджиите съм без коментар.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО[/quote]
+ Съгласен
Mark Twain
Рейтинг: 456 ЛюбопитноПравилата са, за да се спазват. Дали са добри или лоши е друг въпрос. Иначе аз да почна да доставям сандвичи с мобилно приложение, но дали продуктът е качествен и съответства на грамажа никой не знае, а за изискванията на ХЕИ за съхранение да не говорим. Така винаги ще имам по-ниска себестойност от някой ресторант, който спазва всички правила.
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Фордhahohehi
Рейтинг: 327 НеутралноВ София има прекалено много и евтини таксита, ако успеят да си намерят място под слънцето - евала.
Вижда се, че институциите трудно се справят и с копърките.
polux
Рейтинг: 395 НеутралноАко задръстват, арест и отнемане на лицензите!
Да протестират нормално, като другите хора, а не с тъпите си таралясници.
ban
Рейтинг: 699 Весело[quote#6:"sashobal"]Бакшишите глътнаха вода....хак да им е! [/quote]
а сега и едно приложение, производител:потребител и немските бакалии да се нагълтат!
alabalko
Рейтинг: 511 НеутралноДо коментар [#39] от "qwertqwert":
Същото важи и за инженери проектанти и доста други професии, от които пряко и косвено зависи човешки живот.
и затова в Германия забраниха Юбер и който бъде хванат го грози глоба до 250 хиляди евро. Там органите са много ефективни, при проверки. И там имат споделени превози. Много е лесно да се урегулират споделените превози. От 8 нагоре на месец правиш бизнес (приемаме че при 2 на седмица всичко е ок - някой пътува от един град до друг и обратно, служебно). По същия начин продажбите в ибей не се облагат, но данъчните следят дали някой не продава твърде много неща без да има регистрирана фирма и го тряскат в един момент, ако е прекалил, с глоба.
Държавата може да задължи Юбер да даде достъп до базата им с данни и така. Нека го наречем така...юбер най-вероятно са регистрирани в Люксембург, където едва ли плащат някакви данъци и парите от превозите се изнасят от държавата без да остане стотинка данък в нея.
Разрешителните режими не са лишени от смисъл. Или защо за доктор се изисква да има тапия от медицински университет, а не всеки да може да си играе на хирург, щото разбираш ли е правил дисекция на жаба
zo
Рейтинг: 811 НеутралноДо коментар [#9] от "Barcelina #Je suis la libertad":
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYАко крадеш/изнасилваш/убиваш и не те хващат кой е виновен? По твоята логика, явно не ти си лудият, който яде баницата.
rio_tinto
Рейтинг: 547 Неутралнопонеже шофьорите на т.нар таксиметрови фирми са добри, професионалисти, никога не лъжат в сметката, лицеприятни, ухаещи на пролет..
Чарли Мишкин
Рейтинг: 1989 ВеселоАко бакшишите вземат да се къпят по често, колата да е почистена, да не слагат "помпи" и да не се пробват да надуват сметката и едва тогава, ако возят на нормални цени, да ми се обадят, за да ги ползвам.
Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)Иначе, аре чаооо ...
devdimi
Рейтинг: 400 НеутралноUber има няколко много сериозно предимства пред такситата:
1) Не се дават пари кеш на шофьора да речем в момента нямаш пари в брой.
2) Гарантирано е, че няма "помпане" на сметката, защото курсът се отчита централно и шофьорът не получава пари.
3) Няма задължителен бакшиш, защото шофьорът "няма да върне". Който иска може да остави, бакшиш, който не иска не.
4) В моменти с екстремно наторварване ( на нова година ) не може да се извика такси - централите на работят.
На улицата може и час да се опитваш да спреш такси безуспешно.
Uber се справя с този проблем като предлата по-висока цена на момента - съгласен ли си да платиш примерно двойна цена и колата идва веднага - аз така се прибрах последната нова година и съм супер доволен.
5) С Uber не може да попаднеш на копърка, която да ти вземе 50 лв. Много практично за чужденци, а и не само.
Читател
Рейтинг: 1496 НеутралноЯзе съм доволен от качеството на обслужването на "Радио СВ такси" - 9 12 63. Приятни, чисти и комфортни автомобили. Водачите са само българи, готини и коректни хора. Връщат рестото и в стотинки. Досега съм попадал само веднъж на пушач. Инцидентно ползвам услуги и на други фирми, ала ако трябва да го правя за по-голямо разстояние се спирам на горните.
Хубаво е да има конкуренция, така още повече се повишава качеството на услугата, ама все пак трябва да има някакъв регламент, ако има припокриване на дейността. От друга страна, технологиите налагат безмилостни правила - и който оцелее, оцелее. Печели клиентът.
Впрочем, нямам смартфон и не възнамерявам да имам скоро, така че "Юбер" като опция мен лично не ме вълнува.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1462 НеутралноПотрес. Уж толкова хора тук се възприемат за десни, държащи на правилата, но нямат нищо против на пазара да има тарикат, който не си плаща.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИ наричат това иновативно. Кое точно тук е иновацията бе, експерти?
Да ги закриват убер и тва е.
npocmaka
Рейтинг: 465 ЛюбопитноСтранно.Ако започнат ефективен протест и отказват превози няма да имаме избор и ще трябва да ползваме Uber ?
Що не протестират и против строежа на метрото например?
Tru Soulja
Рейтинг: 693 ВеселоДо коментар [#52] от "Darth Plagueis":
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат12 са такива.
devdimi
Рейтинг: 400 НеутралноДо коментар [#46] от "alabalko":
Аз живея в Германия и ползвам Uber редовно.
ungeheuer
Рейтинг: 520 НеутралноДо коментар [#46] от "alabalko":
винаги ли трябва да подражаваме на запада и в най-глупавите му прояви? Като в Германия има престъпни лобита, които разбиват конкуренцията си с регулация, та и ние, така ли?
Конската доза конкуренция за таксиджиите е страхотно нещо. Както и във всяка сфера.
ungeheuer
Рейтинг: 520 НеутралноДо коментар [#52] от "Darth Plagueis":
Иновативно е да заобикаляш "урегулираните" лобита, които някога, някъде са прокарали закон в своя полза. В тази връзка, аз съм за това да отпаднат всякакви регулации и патенти за таксита, за да може да е честно. Свободен пазар и които са най-добри, те ще успеят.
Жокер: няма да са ОК супершанс, които ти смяташ явно за по-надеждни от убер-четата?
ungeheuer
Рейтинг: 520 НеутралноДо коментар [#52] от "Darth Plagueis":
също така ме потриса, че при сегашната регулация има поне 5 неприятни момента, които могат да се случат дори при добра компания и на хората не им се рискува. Да не говорим какво робство са някои компании за шофьорите. И то при съществуващите божествени регулации
Кое е дясното да искаш регулации изобщо?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1462 НеутралноДо коментар [#57] от "ungeheuer":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКБакшишкото лоби е прокарало идеята за данъци и регулации върху тях самите. Абе, ти....??
ban
Рейтинг: 699 Неутрално[quote#57:"ungeheuer"]Свободен пазар и които са най-добри, те ще успеят. [/quote]
това е интересна идея, но пазара не е само да избираш зарзават, въпреки че и там не мож разбра дали е гмо, или пълен с нитрати. Да не говорим за сложна техника, доктори, учители и т.н.
absfresh
Рейтинг: 453 НеутралноА защо просто някоя от нашите таксиметрови фирми не вземе да внедри един юбероподобен софтуер.
Да вкарат централно засичане на маршрута, да избегнат всякакви помпи и измами от бакшишам да пуснат автоматично повикване през телефон, като закрият малоумните диспечерски пунктове (това последното вече го има май).
И за нула време ще прилапа пазара, лошото е, че не може си намери шофьори, защото вмирисаните бакши, правят повече от измами и мурафети, отколкото от услугата такси.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1462 НеутралноДо коментар [#58] от "ungeheuer":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДясното иска еднакви правила за всички и отговорност. Кой ти носи отговорността за действията на убер? Това, че ще му нацквъкаш една звездичка вместо пет ли?
ungeheuer
Рейтинг: 520 НеутралноИ за финал, в Лондон протестът на таксиджиите (черните легендарни таксита) срещу тях завърши с 2 неща: 1) 8 ПЪТИ повече хора разбраха какво е Убер (вкл. аз) и се регистрираха и 2) много черни таксита бяха купени от Убер (и продадоха бързо-бързо морала си).
Роси
Рейтинг: 8236 НеутралноТе половината таксита в България са в сивия сектор.Сега и те ли протестират.
qwertqwert
Рейтинг: 948 НеутралноДо коментар [#50] от "devdimi":
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?Ако извършват и същите проверки на шофьорите - почвам да ги ползвам.
Ако започнат да плащат и съответени такси, лицензи и т.н - излизам на контрапротест.
ungeheuer
Рейтинг: 520 НеутралноДо коментар [#62] от "Darth Plagueis":
ами не е задължително да ги ползваш, аз и на автостоп съм се возил веднъж и не попаднах на сериен убиец. Със сигурност в лицензирани таксита съм се чувствал по-заплашен.
Аз се съгласих с частта ти за равните правила - не трябва да има тарикати, но за мен това означава облекчаване на режимите на такситата, а не обратното. И клиентът решава.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1462 НеутралноДо коментар [#63] от "ungeheuer":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСупер. Тарикатите победиха. Като те утрепе некой, ще ревеш за справедливост...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1462 НеутралноДо коментар [#66] от "ungeheuer":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТ.е., бакшиши без лицензи, без психо, без контрол върху автомобила? Щом казваш...
avatar
Рейтинг: 506 Весело[quote#45:"ban"]а сега и едно приложение, производител:потребител и немските бакалии да се нагълтат![/quote]
ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДСЧакай да стане. Приложения дал Господ. Само дето ще ти излезе соленичко да си поръчаш 300 гр. сирене през приложението. Щото нали се сещаш, че ти трябва да си платиш доставката - която ще е на цената на две кила сирене. Иначе сте умни! Мло-гу!
elevation04
Рейтинг: 616 ВеселоТаксиджийте вече мразят и софийското метро, мразят и велоалеите, мразят и клиентите, които се возят на късо разстояние. Но светът се променя .....
ungeheuer
Рейтинг: 520 НеутралноДо коментар [#68] от "Darth Plagueis":
убер трябва доста психопати да наемат, за да настигнат изцепките на таксиджиите.
а сега ги няма, така ли
Да разбирам, че се съмняваш в това, че хората могат да се организират по-добре без регулации. Не съм съгласен. Ако не ти харесва, създай по-добър продукт, същия като Убер, ама да задължаваш твоите шофьори да минат тези и тези критерии. Сигурно много хора ще заложат на теб.
Поне в Англия, Убер имат изисквания към шофьорите, вкл. свиделетсво за съдимост. В България един бакшиш ми се хвалеше, че е излязъл от затвора преди няколко месеца.
Не знам, пич. Аз съм за свободния пазар, това е принципна позиция. Регулацията трябва да идва от компанията, не от държавата и клиентите да предпочитат това, което им харесва и им е по джоба.
Прокопи педераст
Рейтинг: 395 ВеселоХахах ето го и контрапротеста
http://goo.gl/chPNZk
Ирина Марудина
Рейтинг: 600 НеутралноНапълно подкрепям - намирам метода на Убер за навлизане на пазара като абсолютно непрофесионален. Да не кажа - като тарикатлък на едро!
Споределено пътуване? Да бе! Новаторство? Да бе! Чист раксиметров превоз си е това за мен! Щом такситата си плащат данъци, инвестират в автомобили и жълта боя, минават психотестове - да го правят и Убер.
И да не се извиняват с "Ама те не са ни служители шофьорите, те са ни контрагенти".
avatar
Рейтинг: 506 Весело[quote#71:"ungeheuer"]Не знам, пич. Аз съм за свободния пазар, това е принципна позиция.[/quote]
ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДСМола ти се, ще развалиш "имиджа" на един от най-"десните" тъдява - Тончо чуденката! Той е сред най-"интелигентните" и най-"автентично десни" комунета по нашите земи! Др. Костов много се гордее с него, зашото води непрестанна битка с "милиционерите" - същински Дон Кихот на 21 век!
vustata
Рейтинг: 8 НеутралноТе и в Лондон мрънкаха за същото и нищо не стана, защото трябва да се пишат нови закони, никой не ги отрази. Винаги съм ползвал Убер и смятам че идеята е гениална. Убер прави безполезни всички диспечари, наемане на офиси и бла бла бумащина, като в същото време ти и гарантира че няма как да те излъжат, а дори ти дава и шанса да си избереш такси според рейтинга му.
irons
Рейтинг: 681 НеутралноМоя позната ползва редовно Убер и е много доволна. Един път е имала проблем с шофьор (работил от 3 дни в София и тотално се загубил) и не заплати за това, като допълнително получи извинения.
Каква е ситуацията при (НЕ)"нормалните" таксита:
1. Пред всички молове са спрели неправилно
2. Ако не си курс Младост - Люлин, в 50% си обслужен с отвращение
3. Говоренето по телефона е практика
4. Говоренето по радиостанцията също
5. Пушенето - знаем си
6. Автомобилите - в 50% от случаите - без коментар
7. Все се оплакват, че нямат пари, а са редовни клиенти на казината.
Факт от ежедневието: днес се опитах да си осигуря транспорт с ОК Супертранс. Исках да си взема пералнята (от по-малките модели) с тяхна "баничарка" (имат Фолксваген Кади). Отказаха ми - ти били возели хора, а не товари!? За сведение - пералнята ми е по-лека от един човек и я транспортирам сам, с една ръка, с транспортна количка, т.е. от никого нищо не искам, просто по-голям багажник. А и една петарка бакшиш щях да дам - заради усмивката и съпричастието, така да се каже.
С товарните таксита ситуацията не е по-розова, даже е по-зле (затова и звъннах на ОК).
Та какво да имам против Убер - поне се знае какво предлагат и хората се качват на своя отговорност.
StanDim
Рейтинг: 450 НеутралноЧакам таксиметраджийте да протестират и затова, че 30-на процента от тях са с купени книжки и с незавършено основно образование.
bokko
Рейтинг: 561 ВеселоДо коментар [#33] от "чобанмахала":
АЛОО Боко ще изгори ...бакшишите ще го свалят ...или приема закон автомобилите да са само с ЕДНА седалка ДА НЕ ПРАВЯТ КОНКУРЕНЦИЯ ИЛИ СИ ОТИВА ..КОЛИТЕ В България да са само с една седалка за да могат да работят бакшишите
Emergen-C
Рейтинг: 229 Неутрално[quote#46:"alabalko"]и затова в Германия забраниха Юбер [/quote]
#KOЙ номинира бокова!Юбер в Германия работи с такситата. През Юбер си поръчваш обикновено такси. Освен това има малка разлика между такситата в Германия и вонящите таратайки на българските бакшиши.
alabalko
Рейтинг: 511 НеутралноДо коментар [#56] от "ungeheuer":
какво пречи да си такси на свободна практика, в България и да не си копърка? Нищо. Могат ли да се организират свободните таксите с помощта на онлайн платформа за поръчки? Могат. Т.е. такси с разрешително, чисто, хората си дават след това оценките и тези с ниски оценки отпадат. Май звучи като Юбер, но е според регулациите, т.е. легално, и напълно възможно. Това, което Юбер правят е просто нелегална конкуренция. Конкуренция, но просто нелегална. Изискванията им към автомобила са по-високи от тези на такситата, т.е. могат да бъдат най-добрата ЛЕГАЛНА таксиметрова компания, но не искат. Защо? Защото можем да играем по андрешковски?
alabalko
Рейтинг: 511 НеутралноДо коментар [#79] от "Emergen-C":
В Германия забраниха Юбер услугата, която тръгва в България. Защо ли? Но както се вижда, там работят със съществуващите таксита, значи могат да предлагат легални таксиметрови превози, а не само да се правят на андрешковци.
Радио Плутон
Рейтинг: 450 НеутралноПодкрепям такситата, не мога да се начудя на себе си, защото винаги съм ги псувал !!!
Радио Плутон
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#79] от "Emergen-C":
И в цената има разлика, нали
Emergen-C
Рейтинг: 229 Весело[quote#76:"irons"]днес се опитах да си осигуря транспорт с ОК Супертранс[/quote]
#KOЙ номинира бокова!Последния път, когато се возих на такси в БГ беше точно с ОК Супертранс. Падна ми се някакъв много разговорлив другар, очевидно почитател на Атака, който през цялото време ми разказваше как щял да набие някакъв американец, който дръзнал да се качи в таксито му, понеже не говорел български. След това започна да ми обяснява как децата му щели да останат в България и никога нямало да емигрират, защото емигрантите били боклуци и национални предатели, миячи на чинии а той бил човек с гордост. И това всичкото в 6 сутринта. Като слязох от таксито на летището си платих курса, дадох му 20 лева бакшиш отгоре и му обясних, че съм емигрант, мия чинии, живея на улицата, фен съм на всичко американско и мразя руснаците. След това му пожелах успех със строежа на светлото евразийско бъдеще в KLETA MAJKA BALGARIQ. Удоволствието и тъпата му реакция си струваха 20-те лева до стотинка. Само дето не ме разпрегръща от благодарност.
Emergen-C
Рейтинг: 229 Неутрално[quote#81:"alabalko"]В Германия забраниха Юбер услугата, която тръгва в България. Защо ли?[/quote]
#KOЙ номинира бокова!заради лобита, профсъюзи и дебилния немски стремеж всичко да бъде максимално регулирано. в Германия ако нещо не е изрично разрешено, значи е забранено.
факт е, обаче, че където има и таксита и юбер, юбер е за предпочитане.
Emergen-C
Рейтинг: 229 Неутрално[quote#83:"механозавър"]И в цената има разлика, нали[/quote]
#KOЙ номинира бокова!не съм сигурен.
аз не ползвам такси в Германия, возя се на градския транспорт или пък си вземам рент-а-кар на час ако ми трябва кола. При наличието на толкова добре организиран градски транспорт, таксито не е необходимост, освен това с метрото често пъти се стига много по-бързо, заради задръстванията.
Emergen-C
Рейтинг: 229 Неутрално[quote#83:"механозавър"]И в цената има разлика, нали[/quote]
#KOЙ номинира бокова!сега проверих, цената е като на обикновено такси, Юбер в случая само предава поръчката за таксито. плаща се в брой или с карта на таксито, не през Юбер
Камен
Рейтинг: 1177 НеутралноКак ще е забранено возенето на пътници срещу заплащане, без лиценз? А ако отиваме с някой приятел до морето, мога ли да му дам половината пари за бензина, или не мога - ще му треснат ли глоба 1500 лева, че ме вози за пари?
Нека да изискват някаква регулация, примерно:
- застраховката на коли към Юбер да има покритие за пътници, които се возят за пари
- на края на годината Юбер да докладват на НАП колко са платили по ЕГН на шофьори, за да може да си платят 10% данък общ доход, както всички ние си плащаме (след като си извадят разходите)
И други подобни разумни регулации. Но забрана - защо и откъде-накъде?
dutch
Рейтинг: 484 НеутралноТаксиджите ще протестират против прогреса....
biba_jaba
Рейтинг: 616 Неутрално"Бакшишите" като обособен подвид на целокупната шофьорска раса са вечно недоволни от какво ли не.
Пребиваването в социалните мрежи от служебния компютър е по-голяма заплаха за капитализма от пролетарска революция.Ползвам често услугата, но се качвам само на две-три големи такси компании които дават определена гаранция за услугата...най-вече изправен автомобил и коректна цена.
Намръщените мангали в таралясници сателитно обикалящи транспортните възли в София .....има си ги.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1462 НеутралноДо коментар [#74] от "avatar":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЛапенце, по времето на управлението, което аз харесвам имаше общо 180 разрешителни режима за бизнеса. Сега са 2200. Аре бегай с милиционерските ти лафчета..
[quote#69:"avatar"]Щото нали се сещаш, че ти трябва да си платиш доставката - която ще е на цената на две кила сирене. [/quote]
Потрес. Тарикат, аз имам три онлайн магазина и във всички тях доставката е безплатна. Ма ти щото си умен нямаш дори идеята как става това...
alabalko
Рейтинг: 511 НеутралноДо коментар [#85] от "Emergen-C":
има едно вярване в България, че ако си оставиш чантата на земята ще обеднееш. Евреите пък вярват, че ако си я оставяш, ще си богат. Въпросът е кой е прав във вярването си?
Аналогът е, покрай голямата регулация в Германия и андрешковщината в България, коя държава е прокопсала? Въпросът е реторичен
П.С.
Германският пазар имаше нужда от мобилна услуга поръчване на такси, защото, сигурно знаете, че там такситата висят само по стоянките и не се возят по цял ден напред-назад в търсене на клиенти.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1462 НеутралноДо коментар [#71] от "ungeheuer":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНямам нищо против малкото регулации. Имам много против ЕДИН да ги прескача, а другите не. За момента те са такива, каквито са. И не, не могат да отпаднат всички. Прегледи на автомобил и на шофьор не могат да отпаднат, това е абсурдно. Могат да отпаднат регистрациите и лицензите към общината, ама те там са гербави и е трудно.
Основният проблем на Убер обаче е в носенето на отговорност. Убер не може да носи отговорност. Когато имаш инцидент просто се оправяш сам.
alabalko
Рейтинг: 511 НеутралноДо коментар [#88] от "Камен":
Забранено е, както е забранена продажбата на дребно на мляко в бутилки без издаване на касова бележка и т.н, или за продажбите в интернет през продавалника например....Само че за дребни случаи, когато не става въпрос за виден случай за постоянна работа на печалба държавата си затваря очите
ban
Рейтинг: 699 ВеселоДо коментар [#69] от "avatar":
Е извинявай не знаех че работиш в немска бакалия, иначе мисля че може да стане, имаше даже идея за директна връзка между производител на село и клиент в града! Хм, ето един интересен въпрос, тези производители, които продават мляко, сирене, яйца, почти във всяка софийска махала, нарушители ли са, или всъщност осигуряват връзката потребител:производител!?
Itilon
Рейтинг: 227 НеутралноДо коментар [#81] от "alabalko":
Избирай внимателно: http://e-lect.netUber не е забранен в Германия: "On September 16, 2014, the district court of Frankfurt revoked the preliminary injunction, thereby re-allowing Uber to operate in Germany."
Tru Soulja
Рейтинг: 693 ВеселоДо коментар [#94] от "alabalko":
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го взематАз не съм ходил в Германия , но предполагам , че населението не е толкова тъпо като някои десни , за които толерирането на престъпността и неспазването на правилата е национална доктрина?
avatar
Рейтинг: 506 Неутрално[quote#95:"ban"]Е извинявай не знаех че работиш в немска бакалия,[/quote]
ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДСНе позна. Но редовно си пазарувам от такава в Европа и нямам оплаквания. Касателно връзката производител - клиент - пак нещо си се замешал. 90% от стоките ни идват от внос вече, включително компирите и доматите. Понеже селяните ни пълнят градските кафенета, цъкат на айфони и се оплакват колко е лоша държавата, че не им осигурява работа. Тези, които все още произвеждат, едва ли ще висят цял ден на компа да чакат някой ексцентрик от Дупница да си поръча десет яйца. Щото докато чакат, ще им изпукат от глад кокошките. Таквиз неща. Много приказки четете.
Репей
Рейтинг: 395 Неутрално[quote#75:"vustata"]Убер прави безполезни всички диспечари, наемане на офиси и бла бла бумащина, като в същото време ти и гарантира че няма как да те излъжат, а дори ти дава и шанса да си избереш такси според рейтинга му.[/quote]
Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."А ако вземе тоя зад геврека да катастрофира и ме потроши, кого да съдя - тариката зад геврека или по-големия юбертарикат? И законът ще ми гарантира ли, че ще мога да одера юбер до дупка или ще ми подхвърлят като изкупителна жертва тоя дето е въртял геврека, а те - целите в бяло, ни лук яли, ни лук мирисали.
avatar
Рейтинг: 506 Весело[quote#93:"Darth Plagueis"]Убер не може да носи отговорност[/quote]
ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДСЩо ва Тоньчо? Я обясни, юристино наш личен, що изпълнителният директор на ОК Супертранс да може да носи отговорност, а изпълнителният директор на Юбер да не може? Разкрий ни о, корифеино, загадките на двуликия български закон!