Заради повечето директни линии от и до София броят на пътниците с чартъри спада

Заради повечето директни линии от и до София броят на пътниците с чартъри спада

© Юлия Лазарова



През първите три месеца на годината на летище "София" са обслужени общо 866 786 пристигащи и заминаващи пътници, с което е постигнат ръст от 4.6 % за година, съобщиха от дружеството.


Най-много са пътувалите по международни редовни линии – общо 792 712, при които увеличението е от 6 на сто на годишна база. Принос за добрия резултат имат Wizz Air, Air Serbia, Turkish Airlines, British Airways, Qatar Airways, LOT Polish Airlines.


Пътувалите по вътрешни линии са 26 425, само с 850 по-малко от пътниците за същия период на 2014 г.




В резултат от повечето директни линии до София, включително и на нискотарифни превозвачи, продължава да намалява броят на организираните туристи, отчитат от летището. За периода януари – март с чартърни полети до и от София са пътували 43 710 пътници, което е спад от 15% спрямо предходния зимен сезон.


Обслужените от порта самолети през първите три месеца на годината също се увеличават - с 4.3 на сто. Общо 9834 са излетелите и кацналите самолети през първото тримесечие на 2015 г. спрямо 9428 за миналата година.


Увеличението е главно при редовните полети по международни линии, където делът на чуждестранните превозвачи достига 72%.


По-голям брой полети са изпълнени по вътрешни линии – общо 403 за периода, което представлява ръст от 6.9 % спрямо предходната година.


През първите три месеца на 2015 г. на летище "София" са обработени общо 4122 тона карго и поща, което представлява увеличение от 2.2% спрямо 2014 г. Преобладаващата част от товарния поток (55%) се обслужва с товарни самолети, като обемите в този сегмент отчитат 11% ръст на годишна база.

Ключови думи към статията:

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Години след 10 ноември, все още нямаме възстановени директни авиационни връзки със Северна Америка...

    Всъщност българската авиация не се развива стратегически, а опортюнистично, защото е доминирана от (да си го кажем) - мутри.

  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2139 Неутрално

    Е, и.Чартъра ли е важен или пътника.

  3. 3 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3694 Неутрално

    В последните години, когато се наложи, летя от Букурещ! Повече линии, по-ниски цени, по-добър и по евтин паркинг и ми е по-близо...! А за по-далечни полети на юг или югоизток - твърдо Истанбул!

    Бивш tww09306483.
  4. 4 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 426 Неутрално

    >ДИРЕКТНИ линии<
    Питам журналиста, с какво чуждицата ДИРЕКТЕН е по добра от българската дума ПРЯК. Даже българската е по-къса и ще спести място, което ужким е скъпо.

  5. 5 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    [quote#3:"tww09306483"]В последните години, когато се наложи, летя от Букурещ! Повече линии, по-ниски цени, по-добър и по евтин паркинг и ми е по-близо...![/quote]
    Ако си от Северна България-ясно като бял ден. Ама от Северна България да си избереш Истамбул като изходна точка...осен ако не е за Азия де

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  6. 6 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1449 Любопитно

    Някакво раздвижване покрай летище Пловдив? Какво става с концесията?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  7. 7 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1815 Любопитно

    Ама Lot ли, ами те са почти в банкрут.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK