Около 40 хил. пътници годишно се очаква да ползват авиолинията София - Цюрих (допълнена)

Около 40 хил. пътници годишно се очаква да ползват авиолинията София - Цюрих (допълнена)

© Siggi Bucher, Reuters



Според министъра на транспорта Ивайло Московски около 30-40 хил. души годишно ще се възползват от възобновената директна авиолиния София - Цюрих. От днес превозвачът Swiss International Air Lines, част от "Луфтханза", започна отново да лети директно между двата града.


По един полет между двата града в двете посоки ще има във вторник, четвъртък и събота, а в неделя - само от Цюрих до София.


"Благодаря на посланиците там и тук за активната им дейност. Убеден съм, че благодарение на техните усилия тази линия се възобновява", обяви още Московски.




Той обяви и че на летище "София" предстои да се инвестира в нова площадка за обработка на самолети срещу обледеняване, както и в бърза пътека за рулиране през следващата година. По думите му това са неща, които правят летището все по-атрактивно.


В същото време министърът обясни, че финансовото състояние не позволява на държавния оператор да прави инвестиции и да развива Летище "София". 42 млн. долара трябва да плати Летище "София" за наложената санкция за писта от 2005-2006 година, припомни Московски. Той добави, че 27 млн. лева са блокирани в КТБ и най-вероятно безвъзвратно загубени, а около 50 млн. лева са дългове към Летище "София".


Затова в момента е възложена процедура за изготвянето на анализ - финансов, икономически, екологичен, правен и социален. Очаква се той да е готов до края на годината, когато евентуално да се открие процедура за концесиониране на порта.


"Ще възложим до няколко месеца доизграждането на пътната връзка на Терминал 2 с бул. "Брюксел", посочи още Московски. Той обясни, че вече има направена платформа за жп гара от проекта на метрото.
"Около 1-2 км са до гара "Подуяне" да се направи железопътната инфраструктура и след това със сигурност ще има възможност и за развитие на товарите", каза още Ивайло Московски.

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на markblog
    markblog
    Рейтинг: 218 Весело
  2. 2 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Линията не е от днес, а от седмица. И е готинко, че ТИМ еър имат конкуренция при полетите за Швейцария. След месец Уиз еър пускат линия до Женева.

  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    [quote#1:"markblog"]Е браво![/quote]

    Какво браво? Летище София е държавна собственост под частно разпореждане. Едно телефонно обаждане от някой "компонент в политическото равновесие" е напълно достатъчно, за да възпрепятства или закрие определена линия. Унгарците продадоха 2001-ва година 3/4 от акциите на тяхното Ферихеги 1 срещу 2,2 млрд $, а нашето се налага на края на всяка година да разпродава земи и сгради, за да излезне поне счетоводно на нулата.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  4. 4 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#3] от "cinik":
    Да, ама тука не е там.
    Тука е така.

    Принципно няма лошо да е държавно, но в България всичко държавно се държи на загуба и се краде мноооого.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  5. 5 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 451 Неутрално

    "По един полет между двата града в двете посоки ще има във вторник, четвъртък и събота, а в неделя - само от Цюрих до София."
    И SWISS ще складират самолети в София

  6. 6 Профил на vandi
    vandi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Бяха много актуални за костюмирани комсомолци с куфарчета от 1990 до 1997 година.

  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    Е, изнасящите пари в чували и чанти ще се чувстват малко по-спокойни.

  8. 8 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Струва ми се доста тези 40 000 пътници. Дано ме изненадат приятно!

  9. 9 Профил на shepprd
    shepprd
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#2] от "kamenpavlov":

    Конкуренцията винаги е готино нещо, стига да има достатъчно търсене. Швейцарците ще си я разработят, освен ако не намерят по-доходоносни. Булгаристан сме все пак. Уиза обаче не го очаквам да направи и толкова, нискотарифни полети за Цюрих, то си е направо смешно.

  10. 10 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 577 Любопитно

    Да понеже ТИМ респективно България ЕР , дължи над 50 милиона от над 5-6 години същата ще вземе на концесия летището .Ето това е логика длъжника придобива кредитора си .А това кой е виновен за 27 милиона в КТБ нито дума , да не би да е същият министър , и добре че беше служебното правителство иначе милионите щяха да са над 100 .

  11. 11 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    Инерес към една от най-скъпите дестинации в Европа? Няма лошо...

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  12. 12 Профил на 16bit
    16bit
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#10] от "lout66":

    Всичко е на фаза приказки все още. Като знам тия политици как въртят държавата, не ме учудва, не могат и едно летище да оправят. Та може би е по-добре да го дадат и да се разработи от хора с повече опит и желание.

    А за Цюрих радва. Не ще ми се отвори време да отида до Алпите, ама си радва. За всеки влак си има пътници.

  13. 13 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Дано не се реализира мечтата на тимаджиите да държат и летище София, след като завладяха морето. Да се инвестира и в летище Пловдив, а не да е като сега селска автогара.

    preklara rara




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK