
© Associated Press
Непрекъснато расте тенденцията купени в Италия автомобили да се регистрират в чужбина, като най-предпочитаната дестинация е България, съобщиха днес италиански медии. В българската столица София данъкът за колата и застраховката са почти десет пъти по-ниски от тези в Италия. Всяка година около 15 хиляди глоби за нарушение на италианския правилник за движение остават неплатени, защото моторните превозни средства (МПС) са с чуждестранна регистрация и е много трудно да се издирят техните собственици. Допълнително препятствие е нежеланието на властите в съответните страни да предоставят лични данни, се посочва в информацията.
Според изнесените данни закононарушителите се делят на две основни категории. На първо място това са местни фирми, които най-напред регистрират новозакупени автомобили в Италия, след което ги пререгистрират в България. После колите се връщат в Италия, където се дават под наем. Изгодата е не само в значителните икономии от данъци и застраховки, но и в практическата "неуязвимост" спрямо глоби за нарушения.
Другата категория нарушители на закона са граждани на ЕС, които в срок от една година след придобиване на постоянно местожителство в Италия не извършат задължителната пререгистрация на притежавани от тях МПС с чуждестранни номера.
Съществува значителен финансов и съдебен риск, предупреждават медиите. Веднъж установени от контролните органи, серийните нарушители на правилника за движение рискуват да заплатят непогасените глоби със съответните лихви, да им бъдат конфискувани автомобилите с чуждестранни регистрационни номера и да бъдат съдени за измама при утежняващи вината обстоятелства и фалшива неплатежоспособност.
В информацията се изтъква, че предпочитанието към България проличава от все по-растящия брой тематични сайтове в интернет. Ето какво показа посещението на един от тях, на фирма за юридически консултации и услуги, който е само на италиански език, но с адрес и телефони за контакт в София. В раздела за автомобили се пояснява какво допуска и какво забранява член 132 на италианския закон за движение по пътищата. Тук става дума за постоянно ползване на леки автомобили и на всякакви други превозни средства с чуждестранна регистрация от ЕС, конкретно от България, на територията на Италия, а не за временно пребиваване или транзитно преминаване.
Съгласно тълкуването на закона, щом физическо лице е собственик на превозно средство с чуждестранна регистрация от ЕС и има постоянно местожителство в Италия, то е длъжно да пререгистрира колата. Не
може да се използва "вратичката" с прехвърляне на автомобила на близък или роднина в България, защото запазените по този начин чуждестранни номера не му позволяват да пребивава постоянно в Италия.
Постоянно и свободно може да се кара в Италия и в целия ЕС автомобил с българска регистрация, ако е собственост на фирма, регистрирана в България или е взета под наем от такава фирма. Препоръката към италианците е да регистрират собствени фирми в България, което им позволява законно да прехвърлят всякакви автомобили на името на фирмата. Освен това имат право да купуват в Италия нови коли на името на българската фирма и да ги регистрират в България, като спестяват ДДС и плащат годишно за застраховка между 90 и 150 евро с включена зелена карта.
Никъде обаче не е пояснено, че чуждестранната регистрация не означава освобождаване от глоби за нарушения. Спазването на закона за движение по пътищата не е само въпрос на добра воля. Чужденец, който постоянно живее в Италия или в друга страна от ЕС, може да плати глобата само ако е спрян от контролен орган и му е съставен акт.
За всички нарушения, засечени чрез електронни средства, практиката е да бъде изпращано известие за санкция на адреса на собственика на превозното средство, който носи отговорност, без значение кой го е управлявал в момента на нарушението. Установяването на адреса на собственик на МПС с чуждестранна регистрация засега е възможно единствено чрез колегиално сътрудничество между националните контролни органи и е свързано с бюрократични процедури, време и разходи. Все още липсва международен механизъм на ниво ЕС за решаване на проблема.
today
Рейтинг: 820 НеутралноСкатават данъци ла пиоврите
Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!EU defender
Рейтинг: 1443 НеутралноНашите мутри пък карат с немска регистрация.
The best way to predict the future is to invent it.Beyond
Рейтинг: 1114 НеутралноНе спазваш ли правилата, рано или късно ставаш на ваденка. Дали ваденката е с български или италиански номера, е без особено значение.
TAKE THE RED PILL!Станислав
Рейтинг: 1415 ВеселоА в София е пълно с "германци" с луксозни возила...
ЕС!
“Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. FranklinСДС
Рейтинг: 1391 Неутралнонай-предпочитаната дестинация е България
nemo malus felix, minime corruptor................
Значи освен за секс туризъм, евтино пияндосване и евро-паспорантъ от неизвестни балканоподобни субекти, взеха и за регистрации с коли да ни търсят!
GRUBO
Рейтинг: 517 ЛюбопитноВсичко тръгна от хитреците в Бергамо, тъй като съкращението БГ е и тяхно съкращение. Постепенно неплащането на солените глоби стана хит в цяла Италия и бизнеса върви със страшна сила.
gembirdkz
Рейтинг: 545 ВеселоЕй друго си е Южна Европа,все се чуди какво да скатае,кой да й плати сметката,ако може тия северняците повече да плащат!
majorman
Рейтинг: 731 ВеселоЕдна малка крачка за човека, един голям скок напред за КАТ.
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of manedin drugii
Рейтинг: 2484 Неутралноами това е едно от малкото предимства да си българин и да имаш българска кола ,ниски са данъците
znayko84
Рейтинг: 527 ЛюбопитноИнтересното е, че тези, които карат с немски номера, до един се имат за баровци. И искат да бъдат приемани като стожери на обществото, като хора по-така. А същевременно набиват в очите на всички нежеланието си да си платят данъците. Следователно са най-обикновени шмекери и следва да търпят заслужен присмех от същото това общество. Щото може да си мислиш, че като имаш много пари, някой трябва да те уважава. Всъщност уважението трябва да се заслужи. Мога да те уважавам само, ако знам, че през годината си платил данъците си и съответно като член на обществото си направил изискваното от всички, че дори и нещо повече. В противен случай не те уважавам. Презирам те.
Кирето
Рейтинг: 1336 НеутралноСъщото е и с румънците - и те масово карат с наша регистрация...
Научих "God Save the Queen".........е, струва си....Веселин
Рейтинг: 727 ВеселоОстава да са втора ръка, купени от България!
carwindwrclir
Рейтинг: 506 НеутралноВечна дружба!
And so something which I thought I was seeing with my eyes is in fact grasped solely by the faculty of judgement which is in my mind.Нинов
Рейтинг: 2542 НеутралноНе немска, а германска е регистрацията.
Rhapsody of Fire
Рейтинг: 711 ВеселоДо коментар [#12] от "Веселин":
)))
Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.След като са внесени от Италия
Храбър Габър
Рейтинг: 395 НеутралноНе виждам никъде да се цитира източника на тази информация.
трябва да си много кух, да купиш нова кола в Италия, да я внесеш у нас да я регистрираш и да я върнеш в Италия. Хем ще я купиш 40-50% по-скъпо, хем си усложняваш живота.
Какво им прече да си я купят тук и да си я карат в Италия?
Има нещо гнило в стаията...
Траян
Рейтинг: 300 НеутралноНищо чудно. В Италия са едни от най-високите данъци все пак
Роси
Рейтинг: 8209 НеутралноЗначи андрешковци има не само в България.Но интересно,защо един германец или скандинавец,не дойде да си регистрира тука колата.
vari
Рейтинг: 506 НеутралноА данъка внасят ли си редовно и гражданската отговорност?
soul
Рейтинг: 453 НеутралноДо коментар [#10] от "znayko84":
„Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита МихалковВ този смисъл, всяко получаване на необлагаем доход е шмекерлък и вид апашлък!Я да видим сега, кои НЕ са апаши в милата татковина- митничари, катаджии, лекари, стоматолози, продавачи на пазари, на имоти, на коли???
Палячовци сме в смешна държава-няма невинни, има съучастници.Конекрадците от долният Дунав!
soul
Рейтинг: 453 НеутралноДа ме извинят за пропуска-нотариуси, адвокати, прокурори, съдии, следователи, депутати!
„Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалковmitko11
Рейтинг: 1753 НеутралноДо коментар [#7] от "gembirdkz":
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!Италианците - новите гърци?
Jessika
Рейтинг: 1590 Неутрално[quote#18:"rosiraycheva50._"]защо един германец или скандинавец,не дойде да си регистрира тука колата.[/quote]
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”Щото немските власти пипат яко. Доста българи в Германия, които не искаха да си перегистрират колите, имат проблеми с немската полиция и данъчните власти. Никак не е приятно да ти се появи униформения на входната врата, а глобите са много солени плюс конфискация на колата при рецидив.
hasmokar
Рейтинг: 959 НеутралноВсека дупка в закона, си е ДУПКА и на луната.
Боян Цветков
Рейтинг: 450 Неутрално[quote#16:"Храбър Габър"]виждам никъде да се цитира източника на тази информация.
rice%20lists%202015/08062015/Octavia_Combi_5E5_080 62015.pdf
GTEC/
"You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touchтрябва да си много кух, да купиш нова кола в Италия, да я внесеш у нас да я регистрираш и да я върнеш в Италия. Хем ще я купиш 40-50% по-скъпо, хем си усложняваш живота.
Какво им прече да си я купят тук и да си я карат в Италия? [/quote]
Ами всъщност в Италия са по-евтини новите коли или цените са същите.
Пример: Шкода Октавия на метан, с едно и също ниво на оборудване в България е 39 520 лв, а в Италия е 19 900 евро
http://www.skoda-auto.bg/SiteCollectionDocuments/P
http://www.saottini.it/landing/2015/Octavia-Wagon-
Разликата е прекалено малка, за да не направят врътката с данъците и застраховките.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2396 Неутрално[quote#1:"today"]Скатават данъци ла пиоврите [/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleДобре де какво лошо има да си плащат данъците у нас?
Баце трябва да направи България за автомобилите като панама за Корабите ! Достатъчно е само тировете и колите по над 500к.с. да дойдат тук пък и застрахователите ще са доволни !
man_un
Рейтинг: 586 НеутралноТия номера нали ги правеха преди време братята румънци, те като големи европейци само се услушват каква далавера да копират. То ясно кои италианци ги правят тия тарикатлъци, затова има закони и правила.
гошо
Рейтинг: 1044 ВеселоДо коментар [#11] от "Кирето":
гошоизвода какъв е?
- да се увеличат данъците застраховки таксите Да стане като в европата
Trayan
Рейтинг: 971 НеутралноЗначи влизат още едни пари в държавата ни, но пак сме бедни, а пътищата ни ужасни. Странно!
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2396 Неутрално[quote#25:"Боян Цветков"]Ами всъщност в Италия са по-евтини новите коли или цените са същите.
Libertarianism is just anarchy for rich peopleПример: Шкода Октавия на метан, с едно и също ниво на оборудване в България е 39 520 лв, а в Италия е 19 900 евро [/quote]
Да де ама у нас вносителите дават по 50% дискаунт за фирми , далаверата им е толкова голяма ,че на оперативен лизинг минават почти без загуби когато ги продават на третата година ! Цяло море балъци има да купуват фирмени коли на половин милион км на 3г.
А Италия само губи от това ,че там данъците , и обслужването е толкова скъпо !
oligarha
Рейтинг: 893 ВеселоДо коментар [#1] от "today":
Трябва да се стремим към нещо, за да има смисъл да живеем.Само по този начин може да оставим следи върху пясъка на времето.Това е масов спорт в Италия
markblog
Рейтинг: 277 ВеселоАбе пичове хората от протестанските държави са дисциплинирани и спазващи правила. за тва ние българите ги базикаме, че са роботи и студени. докато южняците са чатла-патла-кайнана това е разликата.
bat_plamen
Рейтинг: 4345 ЛюбопитноТарикати-
!
razlichen123
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#26] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Бъркаш. Най недоволни са застрахователите. Ако стане някой сакатлък в чужбина и трябва да се покрива от българският застраховател, то му се разказва играта. С платените тука застраховки не можеш плати нищо в чужбина и де факто се източват по този начин българските застрахователи. Румънците масово си регистрират колите в Русе и след това нашите застрахователи плачат!
wanderer
Рейтинг: 2318 Любопитно[quote#32:"markblog"]хората от протестанските държави са дисциплинирани и спазващи правила[/quote]
За Сименс ли иде реч? Или за налагането на "рекордна глоба на най-голямата френска банка "БНП Париба" (BNP Paribas) за нарушаване на икономическите санкции срещу определени страни, и други европейски банки като "Креди Агрикол" (Credit Agricole), "Дойче банк" (Deutsche Bank) и "УниКредит" (UniCredit) могат да попаднат под ударите на американското правосъдие, пише агенция "Франс прес".
wanderer
Рейтинг: 2318 Любопитно[quote#34:"razlichen123"]де факто се източват по този начин българските застрахователи.[/quote]
А де юре, кой съд решава какво да е обезщетението? Български (по месторегистрацията на МПС-то) или италиански (по местоположение на ПТП-то)?
DareDebil
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#26] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.ей тва чугуна сте интересна порода, ревете като заклани как разни офшорки изнасяли пари зад граница, ама питаш какво лошо имало българия да станела офшорна зона?!
mitko11
Рейтинг: 1753 НеутралноДо коментар [#34] от "razlichen123":
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!Глупости на търкала. Ако това беше вярно, застрахователите щяха да откажат "Гражданска отговорност". Точно обратното е. Масовите застраховки "Гражданска отговорност" в момента са за до 1 милион лева имуществени вреди и до 2 милиона неимуществени вреди. Това са грубо 500 000 евро за имуществени вреди и 1 000 000 евро неимуществени вреди. Аз не знам да има изплатена нито 1 такава застраховка за миналата 2014 г. Нещо повече, изплатените суми по застрахователни събития не надвишават 20% от постъпилите застрахователни премии. Колкото до "Каско", там печалбите са също от този сорт. Да не говорим за презастраховането, защото повечето компании са и презастрахователни...
mitko11
Рейтинг: 1753 НеутралноДо коментар [#36] от "wanderer":
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!Големината на обезщетението се определя от местния съд, където е станало произшествието. Ако е в Италия - италиански съд; ако е в Румъния - румънски съд. Ако застраховката не е наред, сумата за обезщетението се покрива от Гаранционния фонд, който след това предявява регресен иск към виновния водач...
Петко
Рейтинг: 513 ВеселоИталианците ме гледаха като извънземно, като цъфнах в техния КАТ да си платя една глоба. Бяха ми оставили на колата фиш за неправилно паркиране, ама в компютрите им глобата не съществуваше - сигурно като са видели български номер са решили, че е загубена кауза и даже не са го вкарали в системата.
Damnant quod non intellegunt.