Все повече италианци карат коли с българска регистрация

Все повече италианци карат коли с българска регистрация

© Associated Press



Непрекъснато расте тенденцията купени в Италия автомобили да се регистрират в чужбина, като най-предпочитаната дестинация е България, съобщиха днес италиански медии. В българската столица София данъкът за колата и застраховката са почти десет пъти по-ниски от тези в Италия. Всяка година около 15 хиляди глоби за нарушение на италианския правилник за движение остават неплатени, защото моторните превозни средства (МПС) са с чуждестранна регистрация и е много трудно да се издирят техните собственици. Допълнително препятствие е нежеланието на властите в съответните страни да предоставят лични данни, се посочва в информацията.


Според изнесените данни закононарушителите се делят на две основни категории. На първо място това са местни фирми, които най-напред регистрират новозакупени автомобили в Италия, след което ги пререгистрират в България. После колите се връщат в Италия, където се дават под наем. Изгодата е не само в значителните икономии от данъци и застраховки, но и в практическата "неуязвимост" спрямо глоби за нарушения.


Другата категория нарушители на закона са граждани на ЕС, които в срок от една година след придобиване на постоянно местожителство в Италия не извършат задължителната пререгистрация на притежавани от тях МПС с чуждестранни номера.




Съществува значителен финансов и съдебен риск, предупреждават медиите. Веднъж установени от контролните органи, серийните нарушители на правилника за движение рискуват да заплатят непогасените глоби със съответните лихви, да им бъдат конфискувани автомобилите с чуждестранни регистрационни номера и да бъдат съдени за измама при утежняващи вината обстоятелства и фалшива неплатежоспособност.


В информацията се изтъква, че предпочитанието към България проличава от все по-растящия брой тематични сайтове в интернет. Ето какво показа посещението на един от тях, на фирма за юридически консултации и услуги, който е само на италиански език, но с адрес и телефони за контакт в София. В раздела за автомобили се пояснява какво допуска и какво забранява член 132 на италианския закон за движение по пътищата. Тук става дума за постоянно ползване на леки автомобили и на всякакви други превозни средства с чуждестранна регистрация от ЕС, конкретно от България, на територията на Италия, а не за временно пребиваване или транзитно преминаване.


Съгласно тълкуването на закона, щом физическо лице е собственик на превозно средство с чуждестранна регистрация от ЕС и има постоянно местожителство в Италия, то е длъжно да пререгистрира колата. Не
може да се използва "вратичката" с прехвърляне на автомобила на близък или роднина в България, защото запазените по този начин чуждестранни номера не му позволяват да пребивава постоянно в Италия.


Постоянно и свободно може да се кара в Италия и в целия ЕС автомобил с българска регистрация, ако е собственост на фирма, регистрирана в България или е взета под наем от такава фирма. Препоръката към италианците е да регистрират собствени фирми в България, което им позволява законно да прехвърлят всякакви автомобили на името на фирмата. Освен това имат право да купуват в Италия нови коли на името на българската фирма и да ги регистрират в България, като спестяват ДДС и плащат годишно за застраховка между 90 и 150 евро с включена зелена карта.


Никъде обаче не е пояснено, че чуждестранната регистрация не означава освобождаване от глоби за нарушения. Спазването на закона за движение по пътищата не е само въпрос на добра воля. Чужденец, който постоянно живее в Италия или в друга страна от ЕС, може да плати глобата само ако е спрян от контролен орган и му е съставен акт.


За всички нарушения, засечени чрез електронни средства, практиката е да бъде изпращано известие за санкция на адреса на собственика на превозното средство, който носи отговорност, без значение кой го е управлявал в момента на нарушението. Установяването на адреса на собственик на МПС с чуждестранна регистрация засега е възможно единствено чрез колегиално сътрудничество между националните контролни органи и е свързано с бюрократични процедури, време и разходи. Все още липсва международен механизъм на ниво ЕС за решаване на проблема.

Ключови думи към статията:

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Скатават данъци ла пиоврите

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Нашите мутри пък карат с немска регистрация.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    Не спазваш ли правилата, рано или късно ставаш на ваденка. Дали ваденката е с български или италиански номера, е без особено значение.

    TAKE THE RED PILL!
  4. 4 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1392 Весело

    А в София е пълно с "германци" с луксозни возила... ЕС!

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  5. 5 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    най-предпочитаната дестинация е България
    ...............
    Значи освен за секс туризъм, евтино пияндосване и евро-паспорантъ от неизвестни балканоподобни субекти, взеха и за регистрации с коли да ни търсят!

    nemo malus felix, minime corruptor.
  6. 6 Профил на GRUBO
    GRUBO
    Рейтинг: 533 Любопитно

    Всичко тръгна от хитреците в Бергамо, тъй като съкращението БГ е и тяхно съкращение. Постепенно неплащането на солените глоби стана хит в цяла Италия и бизнеса върви със страшна сила.

  7. 7 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 621 Весело

    Ей друго си е Южна Европа,все се чуди какво да скатае,кой да й плати сметката,ако може тия северняците повече да плащат!

  8. 8 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1128 Весело

    Една малка крачка за човека, един голям скок напред за КАТ.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  9. 9 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    ами това е едно от малкото предимства да си българин и да имаш българска кола ,ниски са данъците

  10. 10 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 662 Любопитно

    Интересното е, че тези, които карат с немски номера, до един се имат за баровци. И искат да бъдат приемани като стожери на обществото, като хора по-така. А същевременно набиват в очите на всички нежеланието си да си платят данъците. Следователно са най-обикновени шмекери и следва да търпят заслужен присмех от същото това общество. Щото може да си мислиш, че като имаш много пари, някой трябва да те уважава. Всъщност уважението трябва да се заслужи. Мога да те уважавам само, ако знам, че през годината си платил данъците си и съответно като член на обществото си направил изискваното от всички, че дори и нещо повече. В противен случай не те уважавам. Презирам те.

  11. 11 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Същото е и с румънците - и те масово карат с наша регистрация...

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  12. 12 Профил на Веселин
    Веселин
    Рейтинг: 714 Весело

    Остава да са втора ръка, купени от България!

  13. 13 Профил на carwindwrclir
    carwindwrclir
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Вечна дружба!

    And so something which I thought I was seeing with my eyes is in fact grasped solely by the faculty of judgement which is in my mind.
  14. 14 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2881 Неутрално

    Не немска, а германска е регистрацията.

  15. 15 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 689 Весело

    До коментар [#12] от "Веселин":

    След като са внесени от Италия)))

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  16. 16 Профил на Храбър Габър
    Храбър Габър
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Не виждам никъде да се цитира източника на тази информация.
    трябва да си много кух, да купиш нова кола в Италия, да я внесеш у нас да я регистрираш и да я върнеш в Италия. Хем ще я купиш 40-50% по-скъпо, хем си усложняваш живота.
    Какво им прече да си я купят тук и да си я карат в Италия?
    Има нещо гнило в стаията...

  17. 17 Профил на Траян
    Траян
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Нищо чудно. В Италия са едни от най-високите данъци все пак

  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8675 Неутрално

    Значи андрешковци има не само в България.Но интересно,защо един германец или скандинавец,не дойде да си регистрира тука колата.

  19. 19 Профил на vari
    vari
    Рейтинг: 506 Неутрално

    А данъка внасят ли си редовно и гражданската отговорност?

  20. 20 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#10] от "znayko84":

    В този смисъл, всяко получаване на необлагаем доход е шмекерлък и вид апашлък!Я да видим сега, кои НЕ са апаши в милата татковина- митничари, катаджии, лекари, стоматолози, продавачи на пазари, на имоти, на коли???
    Палячовци сме в смешна държава-няма невинни, има съучастници.Конекрадците от долният Дунав!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  21. 21 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Да ме извинят за пропуска-нотариуси, адвокати, прокурори, съдии, следователи, депутати!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  22. 22 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#7] от "gembirdkz":

    Италианците - новите гърци?

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  23. 23 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    [quote#18:"rosiraycheva50._"]защо един германец или скандинавец,не дойде да си регистрира тука колата.[/quote]

    Щото немските власти пипат яко. Доста българи в Германия, които не искаха да си перегистрират колите, имат проблеми с немската полиция и данъчните власти. Никак не е приятно да ти се появи униформения на входната врата, а глобите са много солени плюс конфискация на колата при рецидив.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  24. 24 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Всека дупка в закона, си е ДУПКА и на луната.

  25. 25 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#16:"Храбър Габър"]виждам никъде да се цитира източника на тази информация.
    трябва да си много кух, да купиш нова кола в Италия, да я внесеш у нас да я регистрираш и да я върнеш в Италия. Хем ще я купиш 40-50% по-скъпо, хем си усложняваш живота.
    Какво им прече да си я купят тук и да си я карат в Италия? [/quote]

    Ами всъщност в Италия са по-евтини новите коли или цените са същите.
    Пример: Шкода Октавия на метан, с едно и също ниво на оборудване в България е 39 520 лв, а в Италия е 19 900 евро

    http://www.skoda-auto.bg/SiteCollectionDocuments/Price%20lists%202015/08062015/Octavia_Combi_5E5_08062015.pdf

    http://www.saottini.it/landing/2015/Octavia-Wagon-GTEC/

    Разликата е прекалено малка, за да не направят врътката с данъците и застраховките.

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch
  26. 26 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    [quote#1:"today"]Скатават данъци ла пиоврите [/quote]
    Добре де какво лошо има да си плащат данъците у нас?
    Баце трябва да направи България за автомобилите като панама за Корабите ! Достатъчно е само тировете и колите по над 500к.с. да дойдат тук пък и застрахователите ще са доволни !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  27. 27 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Тия номера нали ги правеха преди време братята румънци, те като големи европейци само се услушват каква далавера да копират. То ясно кои италианци ги правят тия тарикатлъци, затова има закони и правила.

  28. 28 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2079 Весело

    До коментар [#11] от "Кирето":

    извода какъв е?
    - да се увеличат данъците застраховки таксите Да стане като в европата

    гошо
  29. 29 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Значи влизат още едни пари в държавата ни, но пак сме бедни, а пътищата ни ужасни. Странно!

  30. 30 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    [quote#25:"Боян Цветков"]Ами всъщност в Италия са по-евтини новите коли или цените са същите.
    Пример: Шкода Октавия на метан, с едно и също ниво на оборудване в България е 39 520 лв, а в Италия е 19 900 евро [/quote]
    Да де ама у нас вносителите дават по 50% дискаунт за фирми , далаверата им е толкова голяма ,че на оперативен лизинг минават почти без загуби когато ги продават на третата година ! Цяло море балъци има да купуват фирмени коли на половин милион км на 3г.
    А Италия само губи от това ,че там данъците , и обслужването е толкова скъпо !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  31. 31 Профил на oligarha
    oligarha
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#1] от "today":

    Това е масов спорт в Италия

    Трябва да се стремим към нещо, за да има смисъл да живеем.Само по този начин може да оставим следи върху пясъка на времето.
  32. 32 Профил на markblog
    markblog
    Рейтинг: 225 Весело

    Абе пичове хората от протестанските държави са дисциплинирани и спазващи правила. за тва ние българите ги базикаме, че са роботи и студени. докато южняците са чатла-патла-кайнана това е разликата.

  33. 33 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4144 Любопитно
  34. 34 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#26] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Бъркаш. Най недоволни са застрахователите. Ако стане някой сакатлък в чужбина и трябва да се покрива от българският застраховател, то му се разказва играта. С платените тука застраховки не можеш плати нищо в чужбина и де факто се източват по този начин българските застрахователи. Румънците масово си регистрират колите в Русе и след това нашите застрахователи плачат!

  35. 35 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2334 Любопитно

    [quote#32:"markblog"]хората от протестанските държави са дисциплинирани и спазващи правила[/quote]
    За Сименс ли иде реч? Или за налагането на "рекордна глоба на най-голямата френска банка "БНП Париба" (BNP Paribas) за нарушаване на икономическите санкции срещу определени страни, и други европейски банки като "Креди Агрикол" (Credit Agricole), "Дойче банк" (Deutsche Bank) и "УниКредит" (UniCredit) могат да попаднат под ударите на американското правосъдие, пише агенция "Франс прес".

  36. 36 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2334 Любопитно

    [quote#34:"razlichen123"]де факто се източват по този начин българските застрахователи.[/quote]
    А де юре, кой съд решава какво да е обезщетението? Български (по месторегистрацията на МПС-то) или италиански (по местоположение на ПТП-то)?

  37. 37 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#26] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    ей тва чугуна сте интересна порода, ревете като заклани как разни офшорки изнасяли пари зад граница, ама питаш какво лошо имало българия да станела офшорна зона?!

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  38. 38 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#34] от "razlichen123":

    Глупости на търкала. Ако това беше вярно, застрахователите щяха да откажат "Гражданска отговорност". Точно обратното е. Масовите застраховки "Гражданска отговорност" в момента са за до 1 милион лева имуществени вреди и до 2 милиона неимуществени вреди. Това са грубо 500 000 евро за имуществени вреди и 1 000 000 евро неимуществени вреди. Аз не знам да има изплатена нито 1 такава застраховка за миналата 2014 г. Нещо повече, изплатените суми по застрахователни събития не надвишават 20% от постъпилите застрахователни премии. Колкото до "Каско", там печалбите са също от този сорт. Да не говорим за презастраховането, защото повечето компании са и презастрахователни...

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  39. 39 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#36] от "wanderer":

    Големината на обезщетението се определя от местния съд, където е станало произшествието. Ако е в Италия - италиански съд; ако е в Румъния - румънски съд. Ако застраховката не е наред, сумата за обезщетението се покрива от Гаранционния фонд, който след това предявява регресен иск към виновния водач...

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  40. 40 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 515 Весело

    Италианците ме гледаха като извънземно, като цъфнах в техния КАТ да си платя една глоба. Бяха ми оставили на колата фиш за неправилно паркиране, ама в компютрите им глобата не съществуваше - сигурно като са видели български номер са решили, че е загубена кауза и даже не са го вкарали в системата.

    Damnant quod non intellegunt.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK