Администрацията ще пътува с бизнес класа само с разрешение на финансовия министър

Администрацията ще пътува с бизнес класа само с разрешение на финансовия министър

© Георги Кожухаров



Служители на държавната администрация ще могат да пътуват с билет бизнес класа на самолетите при продължителност на полета повече от 5 часа след изричното разрешение на министъра на финансите. Това предвижда направеното допълнение на Наредбата за служебните командировки и специализации, прието на заседанието на правителството днес.


Даването на разрешение от финансовия министър е своеобразна гаранция за спазване на принципа на целесъобразност при разходването на средства от бюджетите на съответните ведомства, мотивират решението си министрите.


Наред с това ползването на бизнес класа е съобразено със съществуващата възможност за промяна на датите на пътуване за самолетните билети, за промяна в маршрута и най-вече с възможността за възстановяване на платените средства за самолетните билети при отказване на пътуването.


Отчетена е и тенденцията за спадане на цените на самолетни билети в бизнес класата с оглед съществуващата конкуренция между авиокомпаниите на пазара, пише още в решението на министрите.

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Най-после нещо разумно!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Служители на държавната администрация ще могат да пътуват с билет бизнес класа на самолетите при продължителност на полета повече от 5 часа, след изричното разрешение на министъра на финансите.

    А защо? Самото понятие бизнес класа означава, че е предназначена за бизнесмени които за разлика от държавните служители сами си плащат.

  3. 3 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3426 Неутрално

    Преди година и нещо жена ми се прибираше от Брюксел с късния полет на България Еър. В бизнес класа, където пътува обикновено тя, били Станишев, Вигенин и още един-двама комунисти. Като ги подушил, от икономична се примънкан лякакъв старчок, че като почнал: Ооо, другарю Станишев, живо-здраво, аз съм Петко Гугучев (измислено име) от Пищигъз (измислено село), ваш активист, за референдума само аз съм събрал над 43 хиляди гласа!

    Някакъв сериозен на вид мъж, който си четял бордното списание и си пийвал уиски, идтърпял няколко минути кудкудякането, пък накрая се провикнал: Айде по-тихо, ако обичате - за разлика от вас аз си ПЛАЩАМ, за да пътувам в бизнес класа...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  4. 4 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3789 Неутрално

    Да...а..а!
    За разлика от предното това правителство наистина работи, а резултатите от тази му работа вече ярко се отличават.
    Нека си пищи опозицията!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  5. 5 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Чувала съм за разпространената (в миналото, но може и днес да е актуална) практика служителят в командировка да смени 'бизнес класовия' си билет за обикновен и да си прибере разликата.
    Преди доста години, когато Соломон Паси беше външен министър, той пътува със същия полет, на който бях и аз, от Милано. Беше в 'икономичната' класа и се питам дали пътуването му е било частно или служебно, но и той си е бил сменил билета.

  6. 6 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#3] от "Norman Granz":

    Интересна история. Но то при тези другари всичко е безплатно, не само транспорта. Ние им плащаме скъпите коли, почивки, домове, образование на децата им, а те си гласуват кое още да им е безплатно, въпреки че дори и да им е платено, пак ще излезе от нашия джоб. Тъй че няма голям смисъл от тези търгове.

  7. 7 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 924 Весело

    До коментар [#3] от "Norman Granz":

    Ма разбира се, това бях аз връщах се от участие в научна конференция, която естествено бан нямаше как да ми плати! А за майтап, в ъгъла на класата се свил баце, пийва от плоско шишенце ракийка и замезва с фъстъци от пликче, щото го било страх да не го видят, че поръчва, викам ей не бой се, и поръчах две уискита и ядки, и още тогава се разбрахме да направи пенсията на академиците 1500 лева!

  8. 8 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Трябва да пътуват ЗАДЪЛЖИТЕЛНО като средно статистическия български гражданин,защото:
    1.Република България е бедна държава и не може да си го позволи.
    2.Администрацията произхожда от народа и трябва да му служи ,а не да се възползва, създавайки си привилегии!
    3.Летейки рамо до рамо дълго време с граждани на РБ служителите на администрацията ще чуят достатъчно мнения и предложения за промяна и подобряване на работата си и по ефективното управление на държавата. РБ е демокрация и съответно това е един от начините за народно управление-управляващите да се вслушват в гласа на народа!

  9. 9 Профил на Johnnie
    Johnnie
    Рейтинг: 488 Неутрално

    С тия пари, дето финансовия министър ги е харизал на свинята пеевски, не бизнес класа, а самолетна компания можеше да си купи държавната администрация....

    Ама нейсе, важно е популизъм да има, избори идват!!!

    -Тате, какво трябва да продаваш за да си купуваш скъпи коли, яхти, хотели? -Родината, сине, родината...
  10. 10 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Ммм даа,
    Как мразеха дедо Цар , малко оставаше да им даде по едно костюмче за 5 години и 5 чифта ръкавели.Дано Баце да му е добър ученик.
    Плюенето да започне сега.

  11. 11 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3426 Неутрално

    [quote#7:"ban"]връщах се от участие в научна конференция, която естествено бан нямаше как да ми плати![/quote]

    Що не кандидатстваш за работа в Кеймбридж, там са силни по точната наука?

    А, забравих - искат ДОКАЗАН образователен ценз, не РабФак.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  12. 12 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3782 Неутрално

    МОЧА имени Ленина

    Правилно.

    Едно време първите партийни и държавни диктатори
    да не би да са пътували с бизнес класа??

    Не са.

    В една отделно взета страна...
    диктаторът се показвал в кинопрегледи и на телевизора.

    Къстосвал страната в делови посещиния,
    с лимузина и чавдар дружина.

    За да бъде по-близко до Народа.

    Закономерно и благодарно: Народът лепнал на диктатора прозвище "Човек от народа".

    Това е минало... к сожалению.


    След внутрешно-партиен преврат през 1989,
    новите другари измислиха новговор и съсловия.

    Зает бил... "Бизи"... "Бизнесмен"... "Гуверньор"...

    Заети... Чунким не личи че ги мързи, но не признават.
    Ни оставка дават.

    "Администрацията ще пътува с бизнес класа
    само с разрешение на финансовия министър"

  13. 13 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 924 Весело

    До коментар [#11] от "Norman Granz":

    Абе напълни са с китайци и пакистанци, а професорите едни руски пияндета, не знам как не ми пострада черния дроб! Тука е по спокойно, две пенсии, плюс някоя рента, имам доста земя все пак, и вилите трябва да си понаглеждам, че зимите става по някоя беля, или пък някой хайдук се пробва!

  14. 14 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2515 Любопитно

    “Служители на държавната администрация ще могат да пътуват с билет бизнес класа на самолетите при продължителност на полета повече от 5 часа след изричното разрешение на министъра на финансите.”

    Горанов сега може да ги вкара в правия път, като ги оторизира да се возят само със селскостопанската авиация! Искам да видя, как министър Павлова с пилотска шапка, шал и очила да инспектира поредния лот от магистрала Струма!

    I Want To Believe
  15. 15 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3782 Неутрално

    да бе да

    И да фъргат позиви и бюлетени от аруплана...

    Ех... времена.

    До коментар [#14] от "2.5":

    “Служители на държавната администрация ще могат да пътуват с билет бизнес класа на самолетите при продължителност на полета повече от 5 часа след изричното разрешение на министъра на финансите.”

    Горанов сега може да ги вкара в правия път, като ги оторизира да се возят само със селскостопанската авиация!

    Искам да видя, как министър Павлова с пилотска шапка, шал и очила да инспектира поредния лот от магистрала Струма!

  16. 16 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Браво за решението. Закупуването на билети в бизнес класа за администрацията по полети в Европа си е чисто прахосване на парите на данъкоплатците.

  17. 17 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3817 Неутрално

    А, какво стана с парите, дето бате Бойко щеше да ги връща, заради разходката до Разград...? Или е претоварен с работа, та не му е останало време...?

    Бивш tww09306483.
  18. 18 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 303 Неутрално

    Само не можах да схвана, защо финансовият минисътър при дълги полети ще може да им разреши. С какво те са по-специални... Много по-просто е да се реши, че държавата не заплаща бизнес класа на командирован.

  19. 19 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Пичове от форума-едно "Евала" за ДНЕВНИК.
    Не си затвориха форума като онези мишки със шапки от Фрогнюз заради тъпото решение на ЕС от 16 юни....
    Когато се показва принципност е добре да се оцени..

  20. 20 Профил на alcapone
    alcapone
    Рейтинг: 384 Неутрално

    До коментар [#3] от "Norman Granz":

    Банишорският американец пак изтреска яка лъжа...

  21. 21 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    До коментар [#2] от "koko65bg":

    абе ти да се радваш ,че не са решили да ги прекарват с чартъри и летящи чинии

  22. 22 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    До коментар [#17] от "tww09306483":

    преведе ги на гущеров и Банев да си достроят оградите по собствените плажове ,купени с изработени пари ,пардон с откраднати от нас пари

  23. 23 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Въх, на полет до мен се стъписах, като видях един от министрите на Швейцария, г-жа Сомаруга (сега президент за една година) и я поздравих, поговорихме 4-5 минути, но се замислих дали нашите посер***и летят така. Да не говорим, че друг министър се качва на предната спирка на автобуса и вежливо се усмихва на избирателите си всяка сутрин.

  24. 24 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Много интересна калкулация...
    Двупосочен самолетен билет от София до Брюксел в икономична класа е към 500 лв. Същият полет в бизнес класа е 1800 лв.
    Дали "изгорялите" билети компенсират тази разлика???

  25. 25 Профил на diliana_i
    diliana_i
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Само аз ли виждам, че се отнася за полети над 5 часа. Колко такива има, които излитат от летище София. Защо се радвате? Когато го въведат за всички, ще е чудесно! Не виждам нищо Бизнес в Станишев или Вигенин! Но за жалост тази разпоредба е изцяло неизползваема.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  26. 26 Профил на diliana_i
    diliana_i
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Само аз ли виждам, че се отнася за полети над 5 часа. Колко такива има, които излитат от летище София. Защо се радвате? Когато го въведат за всички, ще е чудесно! Не виждам нищо Бизнес в Станишев или Вигенин! Но за жалост тази разпоредба е изцяло неизползваема.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  27. 27 Профил на diliana_i
    diliana_i
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Само аз ли виждам, че се отнася за полети над 5 часа. Колко такива има, които излитат от летище София. Защо се радвате? Когато го въведат за всички, ще е чудесно! Не виждам нищо Бизнес в Станишев или Вигенин! Но за жалост тази разпоредба е изцяло неизползваема.

    Публикувано през m.dnevnik.bg





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK