"Юбер" България категорично работи незаконно, обяви транспортният министър

"Юбер" България категорично работи незаконно, обяви транспортният министър

© Надежда Чипева, Капитал



Към настоящия момент дейността на компанията "Юбер" България, която предлага услуга близка до таксиметровата, категорично е незаконна, обяви днес от трибуната на Народното събрание министърът на транспорта Ивайло Московски. В отговор на въпрос на депутата Слави Бинев, в рамките на парламентарния контрол, той уточни, че различията с класическия таксиметров превоз са минимални - поръчване през специална платформа, с помощта на смартфон и плащане само с карта.


Московски отбеляза, че законодателството поставя редица изисквания към такситата и техните водачи, а работещите за "Юбер" не подлежат на никакъв контрол от страна на държавата по отношение изправността на автомобилите и подготовката на шофьорите. Министърът подчерта, че такъв е законът към момента и призова Бинев, като народен представител, да внесе поправки, които да позволяват работата на компании за споделен превоз.


Московски посочи, че през миналата година държавните органи са проверили над 47 000 таксита, като са съставени повече от 2500 акта. Както е известно, с мотив, че "Юбер" работи незаконни, КЗК вече глоби двете фирми, предлагащи услугата у нас, с общо 200 000 лева.

Ключови думи към статията:

Коментари (111)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 477 Весело

    Убавец бе - вижте го само
    Да кажем, че работи по ръба на закона, но е от огромна полза на гражданЯта, в крайна сметка - нали законът служи на хората, а не обратното?
    Качвай се на миризливия бакшиш и вън от министерството!

    Stef
  2. 2 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    Дами и господа, виждате типичната българска дясна партия - за тях "пазарна икономика" означава задушаване на конкуренцията и защита на монополи и олигополи.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  3. 3 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Къде е барда на форума, г-н Б. да изпее:

    "Десни, десни - пеят мъжки песни,
    а в килера са хем леви - хем лесни"

  4. 4 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    , но е от огромна полза на гражданЯта
    ----------------------------------------------------------------
    Ъхъм, колкото контрабандата е от огромна полза за гражданЯта.
    Да си купиш цигари за 2 лева вместо за 5 си е чиста печалба все пак, нали така.
    Лицензионни такси, данъци, контрол като при бакшишите и ако се вместят на пазара - добре дошли с отворени обятия , цветя, рози и аплодисменти.
    Иначе марш у лево при контрабандистите.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  5. 5 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Когато Юбер влязат и с коли без шофьор, интересно какво ще се случи?

    забавление и приключение
  6. 6 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#2] от "Николай Николов":

    Ако Юбер се регистрира, спазва изискванията и плаща данъци - да заповяда при конкуренцията и да разбива протоколи. Не знам с какво се занимавате, но ако е с някакъв бизнес и в него влезе някой, който не плаща нищо, как ще реагирате? Къде е иновацията, прогреса и всичко гръмкости? Просто някакво приложение за телефон и оттам нататък - тарикатлък.

  7. 7 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1943 Неутрално

    Що за комунистически министър!

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  8. 8 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 393 Неутрално

    "...че различията с класическия таксиметров превоз са минимални - поръчване през специална платформа, с помощта на смартфон и плащане само с карта."
    Пропуснали са доста съществените "липса на мизиризма на цигари и пот", "любезно обслужване", "евтин превоз" и не на последно място "оценка на шофьора извършил превоза".

    "Московски посочи, че през миналата година държавните органи са проверили над 47 000 таксита, като са съставени повече от 2500 акта."
    И какво от това. Разлика в предлаганата от тях услуга не намирам. Масово не издават касови бележки, не питат могат ли да пушат в колата, не се къпят, това че имат застраховка не ме кара да се чуствам сигурен в кола с психично лабилен таксиметров готов да се заяде, ако не му оставя бакшиш. Държавата нещо излишна ми се вижда в цялата работа. Даже си мисля, че може би успехът на Uber се дължи на това, че няма намесена държава в дейността им. Както и да е. Успех им пожелавам в борката със статутквото и таксиметровия картел.

  9. 9 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Дали има Юбер в Гърция?

  10. 10 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#2] от "Николай Николов":

    Дами и господа, виждате типичната българска дясна партия
    ---------------------------------------------------
    Не, виждаме както обикновено липса на всяка икономичека и финансова култура в мнозинството от матряла........

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  11. 11 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    [quote#4:"qwertqwert"]Ъхъм, колкото контрабандата е от огромна полза за гражданЯта. [/quote]
    Голямо сравнение, все едно да възхваляваш парната машина, защото се поддържа родното производство на въглища пред ползването на бензинов или дизелов мотор.

    Бакшишите са вече в историята - никой не може да спре прогреса.

  12. 12 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 477 Любопитно

    До коментар [#4] от "qwertqwert":

    Да наречеш юбер контрабандисти е все едно да наречеш торент сайта пиратски... пак премисли...

    Stef
  13. 13 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    [quote#6:"taratanki"]Просто някакво приложение за телефон и оттам нататък - тарикатлък. [/quote]
    Като е толкова лесно - защо не си направиш и ти едно?

  14. 14 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 477 Весело

    До коментар [#11] от "Трезвен":

    Да, но бетонните глави "мислят", че могат да плуват срещу течението - толкоз им е акъла...

    Stef
  15. 15 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1442 Весело

    [quote#4:"qwertqwert"]Лицензионни такси, данъци, контрол като при бакшишите и ако се вместят на пазара[/quote]

    Лицензионните такси за въведени за такситата, защото няма как да им следят оборота. При Убер транзакцията е регистрирана и данъкът се превежда по електронен път без проблем. Лесно се проследява.
    Контролът е безумно по-добър - гражданинът използващ услугата е длъжен да даде рейтинг на водача. Убер е просто посредник, който гарантира плащането и качеството на услугата.
    Не е толкова просто с присъдата на министъра.

  16. 16 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#11] от "Трезвен":

    Бакшишите са вече в историята - никой не може да спре прогреса.
    --------------------------------------------
    Боже, прибери си вересиите.
    Шунтирането на фискалния режим било прогрес.......
    Прогрес е ако при равни други условия си способен да произведеш по евтин/качествен продукт , анадънму?

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  17. 17 Профил на s0f1a
    s0f1a
    Рейтинг: 221 Неутрално

    То и копърките са напълна незаконни, ама май не ви притесняват толкова колкото Юбер?

  18. 18 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#12] от "stef":

    Да наречеш юбер контрабандисти
    ---------------------------------------------
    Плащат ли лицензионни такси - не плащат.
    Подлежат ли на контрол - не подлежат ( административни разходи)
    Продават ли същия продукт като плащащите такъв данък - продават.
    ( При маса бакшиши можеш да поръчаш през телефон/комп, при Окей със сигурност можеш да платиш с карта)
    Е какво по-точно не ти е ясно ??????????????

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  19. 19 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    [quote#16:"qwertqwert"]Прогрес е ако при равни други условия си способен да произведеш по евтин/качествен продукт , анадънму? [/quote]
    Какви равни условия, като ти тотално редефинираш пазара с нов продукт? Чуваш ли се?

    Ако Убер е незаконна, тогава стотиците групи във фейсбук са също незаконни, както и фейсбук, защото там хората си уреждат за пари пътувания в размери колкото един средноголям автобусен превозвач в БГ.

    Или си нямаш на идея за какво говориш, или твърде стар, или имаш финансов интерес за да дрънкаш такива глупости. Бегай у лево.

  20. 20 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#15] от "puknatastotinka":

    При Убер транзакцията е регистрирана
    ------------------------------
    Ба си псевдологиката извади...
    Ами да освободят Окей също - и там се плаща с карта.
    Или още по-добре - всички бакшиши, при които има само картови плащания.
    Ето това е конкуренция......

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  21. 21 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#19] от "Трезвен":

    Какви равни условия, като ти тотално редефинираш пазара с нов продукт? Чуваш ли се?
    ------------------------------
    Ти чуваш ли се ......
    Кое по-точно му е новото на продукта закарване от точка А до точка Б чрез телефон и плащане с карта ??????????????
    Аре малко по-сериозно , а ..............
    Екотакситат ( зелените Приуси) биха могли да бъдат наречени нова услуга, но си плащат като пичове всички такаси , за да са на пазара...

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  22. 22 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    [quote#20:"qwertqwert"]Ами да освободят Окей също - и там се плаща с карта. Или още по-добре - всички бакшиши, при които има само картови плащания. Ето това е конкуренция......[/quote]А защо Окей не възприемат и те модела на Юбер?

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  23. 23 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Разликата в начина на мислене у нас и този в другите страни:
    "Ню Йорк отмени гласуването на ограничение за Uber"
    http://fakti.bg/biznes/150743-nu-iork-otmeni-glasuvaneto-na-ogranichenie-za-uber
    При нас решението на спорът е в ръцете на Европейската комисия. Да видим какво ще излезне от цялата работа.

  24. 24 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    [quote#22:"Николай Николов"]А защо Окей не възприемат и те модела на Юбер? [/quote]
    Защото нищо което дава власт в ръцете на клиента и отделния гражданин не е в интерес на олигархичния ни бизнес и деспотичната ИМ държавица.

  25. 25 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#19] от "Трезвен":
    тогава стотиците групи във фейсбук са също незаконни,
    ---------------
    Е тте тука изби рибата с тоталната липса на икономически познания.
    Има едно такова понятие - ПО ЗАНЯТИЕ.
    Явно не си го чувал - ако се съберем два пъти в годината 100 човека и платим разходите на Пешо да ни закара до Долно Нанагорнище, това не прави Пешо превозвач.....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  26. 26 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    [quote#23:"mapuhcku"]При нас решението на спорът е в ръцете на Европейската комисия.[/quote]
    При нас решението на спора, както всеки един е в ръцете на българският народ.

    Спрете да си измивате ръцете с ЕК когато ви и когато не ви изнася.

  27. 27 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#22] от "Николай Николов":

    А защо Окей не възприемат и те модела на Юбер?
    --------------------------------
    Ами защото спазват закона.
    В закона е записано - искаш да превозваш хора- плащаш пари на държавата/общината.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  28. 28 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#23] от "mapuhcku":
    Разликата в начина на мислене у нас и този в другите страни:
    "Ню Йорк отмени гласуването на ограничение за Uber"
    ---------------------------------------------
    A Париж арестува представители на Юбер
    http://www.wired.co.uk/news/archive/2015-06/29/uber-paris-arrests

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  29. 29 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    [quote#25:"qwertqwert"]Има едно такова понятие - ПО ЗАНЯТИЕ[/quote]
    Батко, фейсбук и епъл са създадени от хора които по образование са гимназисти, а по занятие - полу-безработни.

    Тия понятия съществуват само в главата ти и в понятията на прашната администрация. В реалния живот, където хората създават продукти и печелят пари с уменията си, а не разчитат на рекет и изнудвания те струват 0 лева и 0 стотинки.

  30. 30 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 393 Неутрално

    До коментар [#26] от "Трезвен":

    В случая се позовавам на тази новина "Испания поиска от Съда на ЕС да определи дали Uber е транспортна услуга
    Решението може да създаде прецедент за съдебни битки из цяла Европа"
    http://www.investor.bg/novini/261/a/ispaniia-poiska-ot-syda-na-es-da-opredeli-dali-uber-e-transportna-usluga-199034/
    Ако бъде определен като транспортна услуга, Uber ще стане обект на по-строги правила за лицензиране и безопасност в целия ЕС, което засяга и България.

  31. 31 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Мнозина хора тук, както и в Европа не могат да проумеят кое е по-важно - прогреса и иновацията в икономиката и пазара или самоцелните административни ограничения на безполезният никому държавен или европейски бюрократ.

  32. 32 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#29] от "Трезвен":

    Тия понятия съществуват само в главата ти и в понятията на прашната администрация.
    ---------------------------------------
    Хахаххахахахаххахахахааааааа
    И в някои други прашни документи, като Търговски закон например...
    Хем неграмотен, хем вместо да се засрами и да прочете нещо се дърли..... Матрял какво да го правиш.....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  33. 33 Профил на Николай Михайлов
    Николай Михайлов
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Има нещо сбъркано в този форум, или половината, публикували коментар са таксиметрови шофьори, или просто са сбъркани.

    Не мога да си представя как един потребител би бил против това да има изключително ясна и проста услуга, с по-високо качество и на по-добра цена.

    Това с данъците направо ми е смешно, все едно някой да се изкаже, че иска да плаща повече данъци и ще се чувства по-добре.

  34. 34 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#33] от "Николай Михайлов":

    Това с данъците направо ми е смешно
    -------------------------------------------------------
    Връщаме се въпроса за контрабандата.
    Защото Юбер по принцип са си контрабандисти.
    Аз не купувам контрабанда, въпреки че това би ми спестило главозамайващите 90 лева на месец, които явно са много важни за редовните купувачи на цигари от Женския пазар.
    Става въпрос за конкуренция при равни други условия.
    Което би следвало да е нещо абсолютно разбираемо за иначе наричащи се "десни" коментатори.
    Ама като опре до джоба извън ставаме върли анархо-комунисти....
    Андрешковска му работа...

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  35. 35 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 705 Весело

    До коментар [#9] от "taratanki":

    Дали има Юбер в Гърция?
    В Гърция не знам, но в Германия и Франция Юбер няма...и няма и да има ако не приемат да работят съгласно местните(а и европейски) правила...

  36. 36 Профил на blairb
    blairb
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#35] от "joro4900":

    Ами всъщност има и в Гърция, и в Германия, и във Франция. Това, че се водят дела не означава, че услугата е спряна. Също така, това, че в няколко страни компанията среща затруднения с архаични закони от преди ерата на смартфоните, не означава, че не работи успешно в над 300 града по света.

  37. 37 Профил на blairb
    blairb
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#27] от "qwertqwert":

    Можеш ли да уточниш какви точно пари се плащат на държавата/общината от таксиметровите компании и шофьори? Може би имаш предвид 100-те лева за удостоверение за регистрация, които плащат компаниите и след това работят с 1000 неконтролируеми таксита? Или 50-те лева на таксиметрова кола, които се плащат в общински съвет? И понеже такситата не са свързани към НАП и нямат касови апарати, разчитаме на тяхната съвест и коректност, за да декларират приходите си... Като вземем всичко това предвид, нека да помислим колко точно са приходите за държавата и администрацията, на която толкова много държиш, и кой е истинският тарикат в случая?

  38. 38 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#1] от "stef":

    1. Министърът е представител на изпълнителната, а не на законодателната власт. Ето защо правилно се обръща към един народен представител с предложение да внесе законопроект.
    2. Докато съществува даден закон и липсва друг, той трябва да се спазва в една нормална правова държава.
    3. Докато една фирма оперира в нарушение на съществуващите закони и не следва регулаторния режим в даден бранш, то даденото дружество трябва да бъде глобявано. Именно в това се изразява нелоялната конкуренция, а не в по-ниските цени или по-добре предоставената услуга.

  39. 39 Профил на Николай Михайлов
    Николай Михайлов
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#34] от "qwertqwert":

    Услугата на UBER не се нарича контрабанда, а алтернатива на един сектор, който не само в България, но и в целия свят, не е реформиран от десетилетия. Сектор, изпълнен с картелни споразумения, пари под масата за държавни чиновници и уредени сделки по шуробаджанашки принцип.

    През последния месец съм ползвал Uber над 30 пъти в различни щати в Америка и различни страни в Европа. Навсякъде проблемът с таксиметровите шофьори е един и същ, но държавните органи взимат различни позиции, на много места в полза на потребителите.

    Само за сравнение в Ню Йорк има 14 000 Uber и 15 000 yellow caps. За всички има място под слънцето, още повече ако е в полза на потребителите.

  40. 40 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 705 Весело

    До коментар [#31] от "Трезвен":

    „Мнозина хора тук, както и в Европа не могат да проумеят кое е по-важно - прогреса и иновацията в икономиката и пазара или самоцелните административни ограничения ...“

    Е хайде стига високопарни глупости...В Берлин такситата работеха по същия начин както и Юбер т.е. Юбер работеше подобно на тях. И къде тогава е „прогреса и иновацията в икономиката и пазара...“? И защо всички сравнявате българските таксиджии с Юбер. Това, че държавата ни не е в състояние да накара нашите таксисти да работят по европейските закони и правила си е наш проблем. И какво си мислите, че след година две юберджиите няма да станат като бакшишите ли? Ще стане като във вица „...я яалате и си пребЕрете лордо...“

  41. 41 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Просто нещата в този свят започват да се развиват адски бързо и това да имаш постоянен достъп до компютър с и-нет в джоба ти, хвана неподготвени доста закостенели системи и закони по целия свят. Визирам не само приложението Uber, но и Airbnb, Lyft или Zipcar. Прочетете малко повече по този въпрос и тогава коментирайте. В крайна сметка историята винаги води до едно и също нещо и то е че прогреса и новите технологии побеждават. Може да се прави на принципа една крачка назад - две напред, но винаги прогресът е този, който взема връх. Щом нещо масово се ползва от милиони хора, полезно е за обществото и то е доволно, то тогава това нещо е обречено да съществува.

  42. 42 Профил на Николай Михайлов
    Николай Михайлов
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#34] от "qwertqwert":

    Пали колата и тръгвай, че ще изпуснеш някой адрес!

  43. 43 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 705 Весело

    До коментар [#36] от "blairb":

    „Това, че се водят дела не означава, че услугата е спряна.“

    А ми поръчай с тогава такси в Берлин и се вози...приятно пътуване..

  44. 44 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#15] от "puknatastotinka":

    Пишеш абсолютни глупости. Има ралика между лицензионна такса, ДДС и данък върху доходите.

  45. 45 Профил на Въглерод
    Въглерод
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Министре, кажи нещо за това, че вчера министерството ти го осъдиха във ВАС за пристанищната тарифа, бе. Че сега освен таксите по делото държавата ще трябва да връща пари на корабособственици. Гиди некадърници!

  46. 46 Профил на bbtzvtzv
    bbtzvtzv
    Рейтинг: 434 Неутрално

    ""Юбер" България, която предлага услуга близка до таксиметровата"

    Титан на милиционерската мисъл , хаха

  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#33] от "Николай Михайлов":

    Типичното мнение, което показва що швейцарците са толкова по-напред от нас.

    Матряла тук вижда иновативност в това някой да заобикаля правилата. Нищо не се е променило от годините, в които Андрешко беше основен положителен герой...


    [quote#41:"mapuhcku"]прогреса и новите технологии побеждават[/quote]
    И къде точно е прогреса и новите технологии в Убер? Това, че имам мобилно приложение?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на bbtzvtzv
    bbtzvtzv
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Гледам много народ , особено т.нат "управляващи" се праат на улави , или може би са си такива.

    Ако има някой нарушаващ законодателството , то това не е УБЕР , а са шофьорите, които извършват услугата "превоз" .

    Ако могат - да ги ловят и наказват, ако не могат.... е друга история.

  49. 49 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Потресен съм колко лекомислено се смесват най-различни теми и проблеми в тая дискусия.

    Първо, всички излизат с разни технологии, иновации, и не знам какво. Аз винаги съм с 5 ръце за всякакви иновации, и пазара да покаже коя е смислена и коя не, коя ще се приеме от клиентите и коя не. Само че не знам защо тука дискусията за/против Юбър се измества в за/против иновациите, след като проблемът с Юбър не е иновационен.

    Вече почти всяка такси компания има мобилно приложение, с което може да поръчваш. Има и независими мобилни приложения, с които може да поръчваш таксита от различни марки. Във всичките има възможност за оценяване на водачите. За плащането с карта нямам наблюдения, защото рядко ползвам такси, но и това със сигурност не е главната "иновация" на Юбър.

    И въпреки това, обикновените таксита са мразени, а Юбър е на мода. Защо става така? Както винаги, причината е комплексна и е съвкупност от най-различни проблеми, натрупвани с години. И разбира се голяма част от проблема е в "нереформираността" на такси компаниите, както и тяхната мудност и трудно възприемане на нови технологии. Което всъщност е съвсем нормално, защото такситата са ниско квалифициран бранш, и това се отнася не само за самите шофьори, а и за мениджмънта и собствениците. Няма как такива хора да следят последните трендове на световния пазар, още по-малко да правят болезнени и непопулярни промени в собствения си бранш.

    С 2 думи - разбира се, че проблемът с таксиджиите идва от самите таксиджии. Няма от кой друг да идва.

    Всичко това не значи, че Юбър е перфектното решение, или че изобщо е решение. Да, Юбър дава на хората това, което искат, и затова е популярен, но това не значи, че е легален. И тук идва сравнението с контрабандата, което някой направи по-рано: Да, контрабандните цигари също дават на хората това, което искат - цигари на ниска цена. И въпреки това са незаконни.

    Да продължим мислено примера с цигарите: Да приемем, че утре излезе нова технология, с която всеки може с малко усилие да си отгледа 10 корена тютюн на балкона и да направи готови пакетирани цигари. Излиза една фирма и прави ап, с който всеки отглеждащ тютюн на балкона може да продаде готовите цигари на друг, който в момента търси да си купи цигари. Т.е. фирмата нито произвежда, нито купува, нито продава цигарите - тя е само посредник, който свързва търсенето с предлагането.

    Какво имаме тук? Де факто това е "краудсорсинг" на тютюнопроизводството - вместо масивно отглеждане на едно място и преработка във фабрика, се използва "балконопространството" на хората, за да се разпръсне това производство на много на брой малки количества. Разбира се никой няма да се занимава да си вади разрешителни и да плаща акцизи и бандероли за няколкото стека цигари, които продава. За държавата също не си заслужава да преследва всеки отделен случай, защото усилието е много по-голямо от ползата.

    Такъв бизнес модел легален ли е? Сам по себе си всеки отделен случай е ОК, защото е капка в морето. Ако аз съм отгледал 5 корена тютюн и си свия от тях 2 стека цигари, никой даже няма и да разбере, камо ли някой да се занимава с мене. Но когато това е масовата практика за производство на цигари - това вече не е ОК.

    С Юбър е същото - ако аз отивам до морето и имам 2 свободни места в колата - що да не взема някой с мен и да си делнем парите? Няма проблем, нито данъци плащам, нито някой го е*е. Колата си е моя, качвам си в нея който си искам.

    Ако правя това целодневно с цел печалба - това вече е бизнес модел. И подлежи на регулация - поне според сегашния закон.

    Ако Юбър са толкова убедени в "иновацията" си, нека убедят всичките държави, в които работят, да променят регулациите за таксиметрови превози. И тогава ще са легални и никой няма да ги закача. Но защо ли това не се случва, а вместо това предпочитат да се правят на ударени и просто да се държат все едно правилата не важат за тях?


  50. 50 Профил на vari
    vari
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Господин Министър, ако затегнете хубаво таксиджиите, УБЕР няма да ни трябва. За сметка на това те са с чувство за безнаказаност и нагли до безкрайност!

    Последно един ме свали на сред пътя защото го помолих най-учтиво да си пусне апарата. Това според вас нормално ли е?

  51. 51 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    [quote#48:"bbtzvtzv"]Ако има някой нарушаващ законодателството , то това не е УБЕР[/quote]

    Т.е., да извършваш превоз, без нужните лицензи за това не е нарушение на закон?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  52. 52 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 918 Неутрално

    "законодателството поставя редица изисквания към такситата и техните водачи"

    Очевидно законодателството не поставя изисквания за чистотата на такситата, за хигиената и културата на шофьорите.

  53. 53 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#33] от "Николай Михайлов":

    Аз пък мисля, че форумът е пълен с Андрешковци, за които да "прецакаш" държавата и да проявиш тарикатлък е достойно за възхищение. Без да се усещат, че в перспектива така прецакват себе си.

  54. 54 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 477 Весело

    До коментар [#34] от "qwertqwert":

    Ти май не разбираш, че не е въпроса в цената, въпросът е, че в единият случай трябва да си запушиш носа да затвориш очите и да се примолиш на коленца да те закарат до съседния квартал, щото евентуално мое да ги бОли г*за за двата ти лева дето ще им дадеш и да те отсвирят, все едно си им длъжен с нещо.

    А в другият случай просто с два клика на телефона идва чиста нова кола и те вози в приятна обстановка до крайната ти дестинация...

    Теб не те ли взеха най-после от стоянката - две кутии цигари изпуши докато бълваш кълба дим срещу Юбер във форума...

    Stef
  55. 55 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1118 Неутрално

    [quote#49:"Mike"]Ако Юбър са толкова убедени в "иновацията" си, нека убедят всичките държави, в които работят, да променят регулациите за таксиметрови превози. И тогава ще са легални и никой няма да ги закача. Но защо ли това не се случва, а вместо това предпочитат да се правят на ударени и просто да се държат все едно правилата не важат за тях? [/quote]
    В момента, в който Uber бъдат приравнени с останалите компании по отношение на регулативните изисквания, независимо дали са сегашните или променени, ще изгуби конкуретнтното си предимство. Което не е в поръчката през смарт приложение, плащането с карта (само) и оценката на шофьора.
    Неслучайно Uber упорито твърди, че не подлежи на регулация като предоставяща услуга за превоз.
    Готов съм да се басирам, че в момента в който бъдат приравнени с таксиметровите компании, независимо дали чрез промяна на текущата регулация или чрез заставяне да я спазват каквато е, тези просто ще духнат и ще потърсят други възможности да piggy-back-ват системата някъде.

  56. 56 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 477 Любопитно

    До коментар [#38] от "Chubachubs":

    Чувствам се свише осветен от бюрократичната ти лекция...

    Само, че има един малък проблем - Юбер не е превозвач по смисъла на закона, а е просто посредник..., затова е и толкова трудно навсякъде, където ги има да ги разкарат - все едно да гониш интернета из въздуха...

    Социалистическа бюрократична Европа не търпи подобни напредничави удобни за всички идеи - но виж в лошата капиталистическа хАмерика как добре стои Юбер...

    Stef
  57. 57 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Весело

    До коментар [#54] от "stef":

    Т.е., качеството на една услуга определя нейното право да е над закона?

    Иновативно, безспорно

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  58. 58 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    [quote#56:"stef"] а е просто посредник..., [/quote]

    ХАХАХАХАХА, олеле, това беше най-голямата тъпотия...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  59. 59 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8452 Неутрално

    Те и копърките работят незаконно,че и много пари вземат,но не виждам много да сте се разтревожили.

  60. 60 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 477 Любопитно

    До коментар [#57] от "Darth Plagueis":

    Е не може да имаш стадо крави и една крава в стадото като се инати и не дава мляко - да я сочиш с пръст и да мрънкаш - дОя дърпам - таз не пуска...

    Да намерят начин да ги накарат като са толкова прави и умни политиците ни - ама не могат нали? Колкото цял свят може да спре торентите... Многомилиардният пазар на музика и филми с цялата си финансова мощ е всъщност безпомощен...

    Stef
  61. 61 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 477 Любопитно

    До коментар [#57] от "Darth Plagueis":

    Я да помислим какво всъщност е закона - законът трябва да служи на хората нали така? Хората са над закона - интересът на хората е да има Юбер - да взема да ги бойкотирам, че не плащат некви кинти, дето после Божидар Димитров ще похарчи за скандалните си идеи за реставрацията на "паметниците на културата?"

    Бюрокрацията и противопоставянето на прогреса със сигурност са много иновативни упражнения...

    Stef
  62. 62 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#61] от "stef":

    Като е така, първо се бориш да промениш закона. Внасяш поправки, предлагаш и тогава. Докато е в текущия си вид - съобразяваш се с него.

    За начало, първо ти предлагам да осмислиш, че Убер не е посредник, а превозвач.
    Второ ти предлагам да помислиш по темата, че шофьорът, който те вози не носи кой знае каква отговорност за теб.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  63. 63 Профил на Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Рейтинг: 1643 Весело

    [quote#27:"qwertqwert"]Ами защото спазват закона.
    В закона е записано - искаш да превозваш хора- плащаш пари на държавата/общината.[/quote]
    Странно това ми прилича на определение за рекет как мислиш а?

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  64. 64 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 477 Любопитно

    A пияният бакшиш дето ме вози - каква по-точно отговорност носи като се изтресе в спирката на Плиска с триста (човека и км/ч)???
    Сефте - нали?

    Замисляш ли се, че при Юбер това няма как да стане?

    Който има интерес да се промени закона, така че да си събере данъците - да го промени... Кой е луд да се бута между шамарите сам?

    Stef
  65. 65 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#55] от "nick_wolf1":

    [quote#55:"nick_wolf1"]В момента, в който Uber бъдат приравнени с останалите компании по отношение на регулативните изисквания, независимо дали са сегашните или променени, ще изгуби конкуретнтното си предимство.[/quote]

    Точно това се опитвам да кажа и аз, само че го формулирах по обратния начин. Юбър дори не се опитват да работят по правилата, защото им е ясно, че когато го направят, няма да са по-евтини, а обратно - много по-скъпи от конкуренцията. В което няма нищо лошо, само че тогава ще имат същия проблем, поради който и досега няма "премиум таксиджии" - просто няма пазар за тях. Това дето всички се възхищават колко просто и евтино е с Юбър, е само защото това е за сметка на системата.


  66. 66 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#64:"stef"]Който има интерес да се промени закона, така че да си събере данъците - да го промени[/quote]

    Не става дума за данъци. Данъци така или иначе всички са длъжни да плащат, и особено в родната им Америка дори на Юбър няма да им се размине с данъците.

    Става дума за регулаторните изисквания към таксиджиите, които има дори по-голямо отражение върху цената отколкото данъците.

  67. 67 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#63] от "zuk_trombon":

    По тая логика и акцизите за цигари и алкохол са рекет, или как мислиш а?

  68. 68 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    [quote#64:"stef"]Замисляш ли се, че при Юбер това няма как да стане?
    [/quote]


    Няма как да стане защото?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  69. 69 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1118 Весело

    До коментар [#68] от "Darth Plagueis":

    Не е ли очевидно, баси!?
    Заради смарт приложението, мноо ясно. Щом е смарт няма как да има нищо общо с тиян таксиджи, който помита някакви пешеходци. Е, ся ако пък някой от пешеходците не ползва смарт приложение да се сърди на себе си

  70. 70 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#69] от "nick_wolf1":

    Ей тва не го бех предвидил, верно... Като има приложение и всичко е друго. А ако вземе, че те утрепе, даже можеш да му цъкнеш една звездичка вместо пет и ще му падне рейтинга. Това знаеш ли колко е сериозно, а?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  71. 71 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#70:"Darth Plagueis"]А ако вземе, че те утрепе, даже можеш да му цъкнеш една звездичка вместо пет[/quote]

    Къв е извода - винаги ПРЕДИ да се качиш цъкаш една звездичка, така профилактично, щото не се знае дали после ще можеш. Ако успееш да слезеш от колата, тогава вече цъкаш по съвест!

  72. 72 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Това, че една услуга е удобна и ползва нови технологии не я прави законна, нито освободена от всички изквания за извършване на дейност. Настина такситата не са цвете за мирисане, но Юбер извършва превози на хора срещу заплащане, за което има изисквания по закон. Юбер твърди, че само свързва едните с другите, но товгава шофьорите трябва да покриват изискванията, защото возят срещу заплащане, а те не го правят. някой негоре беше сравнил това с контрабанда и е напълно прав. Неспазване на закона, нелоялна конкуренция, недостъчно гаранции за пътника при инцидент. Вместо да си плщат на държавата, Юбер си плаща за ПР, защото всеки ден четем или гледаме репортаж за тях и това не е случайно. Иначе не е нещо кой знае колко иновативно, приложението се прави за 2-3 месеца макс, всичко друго е ПР и известност на марката, към което силно са се насочили наглеците с парите съубрани от борсата. Знам, че ще ми нацъкате минуси. хахах

  73. 73 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2192 Весело

    [quote#61:"stef"]Я да помислим какво всъщност е закона - законът трябва да служи на хората нали така? Хората са над закона - интересът на хората е да има Юбер [/quote]
    Така разсъждаваха едни мургави бизнесмени - "търговци" на ел. кабели: интересът им е да нахранят семействата си и да предоставят суровина за индустрията. Не разбираха, как кабелите, висящи в "нищото", досущ като пътната инфраструктура, могат да бъдат нечия собственост и че подръжката на тая инфраструктура струва пари.

    Ако още не разбираш, че си цигане, обяснявам просто: Законът е общ договор, на който хората се съгласяват да се подчиняват с цел да избегнат по-големи щети, ако се поставят над него.
    Интересът на хората/обществото всички да са равнопоставени пред Закона. В случаяпри услугата "обществен транспорт", общественият интерес е услугата да бъде сертифицирана като:
    а) техническа изправност на транспортното средство;
    б) психическа пригодност на извършващият обществен транспорт;
    в) застраховане местата на пътниците, които ще бъдат превозвани;
    г) обществено осигуряване (пенсионно, здравно и т.н.) на извърщващите въпросната услуга;
    д) регистрация в данъчната служба на всеки, извъършващ обществения транспорт. Юбер е регистрирал пет прорамиста на трудов договор, а самите извършители на транспортната услуга ги разглежда кат проститутки - ни трудов договор, ни осигуровки, ни застраховки. Ако по някаква причина (катастрофа, инфаркт на пътник или шофьор и т.н.) услугата не е изпълнена, Юбер не поема никаква отговорност, въпреки че е инициаторът/подбудителят на услугата, на обещанието, че услугата отговаря на обществения интерес.

  74. 74 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    [quote#19:"Трезвен"]Ако Убер е незаконна, тогава стотиците групи във фейсбук са също незаконни[/quote]
    Ако предяват права да ползват обществена инфраструктура (участие на избори, търговия, размяна с цел търговска печалба, обучение срещу заплащане, дори "фърляне на боб" срещу парична престация), не само че са незаконни, но Законът може да ги преследва като "организирана престъпна група", а в САЩ и като терористи. С всички последици от това - конфискуване на цялото лично имущество, запор на останалата собственост, блокиране на банкови сметки.
    Между другото, това смята да направи щата Калифорния спрямо Юбер след като им наложи 7 млн. долара глоба. ... за нелегална дейност.

  75. 75 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#47] от "Darth Plagueis":

    За каква андрешковтина говориш, след като Убър не е българска компания, нито е била измислена в България? Или американците и те ще излязат андрешковци.

    Действително любовта на някои иначе претендиращи за десни господа към държавната регулация буди недоумение.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  76. 76 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    [quote#64:"stef"]пияният бакшиш[/quote]
    Не само бакшишашът носи отговорност, но и компанията, която го е наела. Освен глобата и отнемането на лиценза на компанията, при пострадали се изплащат авансово и в по-голям размер обезщетения от застрахователя на компанията.

    Друг въпрос е, че поради корупция и/или слаб контрол от държавните органи са допускат "пияници" в обществения транспорт. Но този въпрос няма да се реши, ако се допуснат още "пияници" в обществения транспорт. Проблемът е слабия контрол, а не липсата на "услугващи".

  77. 77 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Просто Бай Българ не обича някой да печели пари - тва е разковничето. Особено ако го прави бързо. Готов е да се наведе пред потния, миризлив бакшиш, само и само да няма бързоразвиващи се, бързопечелещи компании. Комунизмът мамата си трака, да знаете. 25 години не стигнаха, явно поне още толкоз ще отнеме да се съвземем от вредите му.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  78. 78 Профил на Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Рейтинг: 1643 Весело

    До коментар [#67] от "Mike":

    Най-вероятно. В случая държавата е рекетьорът. Принципа е един и същ. Функциите на държавата са минимални:
    "state's only legitimate function is the protection of individuals from assault, theft, breach of contract, and fraud, and the only legitimate governmental institutions are the military, police, and courts. In the broadest sense, it also includes various civil service and emergency-rescue departments (such as the fire departments), prisons, the executive, the judiciary, and the legislatures as legitimate government functions. the state's monopoly on the use of force is a violation of natural rights. The defense function is the one reserved most jealously by the State. It is vital to the State's existence, for on its monopoly of force depends its ability to extract taxes from the citizens. If citizens were permitted privately owned courts and armies, then they would possess the means to defend themselves against invasive acts by the government as well as by private individuals. private defense companies and court firms would have to have a good reputation in order to stay in business. no coercive monopoly of force can arise in a free market."

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  79. 79 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2192 Весело

    [quote#75:"stupid_american"]нито е била измислена в България?[/quote]
    Как да не е измислена в България!? Технологията "сподели билетчето" в обществения транспорт се практикува от повече от 30 години в София. Още когато цената се повиши от 4 ст на 10 ст.
    Сега имаме "кавър-версия" - няма да се споделя билетчето, а личния автомобил. И "иновацията", че трета страна - организатора Юбер ще реализира печалба от прехвърляне на риска върху "доброволеца" и неговият пътник/пътници.
    Нито "технологията" оставяне на билетчето върху седалката или по-агресивното - в перфоратора, нито "смарт технологията" прави двете тарикащини законни.

  80. 80 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2192 Весело

    [quote#78:"zuk_trombon"]В случая държавата е рекетьорът.[/quote]
    По-добре е един "светъл, прозрачен и предвидим" рекетьор, отколкото хиляди "мургави" "бизнесмени"/тъмни балкански субект да те "обслужат" с освобождаване на парични средства, собственост и капитал.

  81. 81 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#79] от "wanderer":

    [quote#79:"wanderer"]Технологията "сподели билетчето" в обществения транспорт се практикува от повече от 30 години в София. Още когато цената се повиши от 4 ст на 10 ст.
    Сега имаме "кавър-версия" [/quote]

    Тва някакъв опит за оригиналничене ли е, или наистина си вярваш?

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  82. 82 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2192 Весело

    До коментар [#81] от "stupid_american":
    Не съм вярващ. Но пропагандата на Юбер е "сподели пътуването". Негласно остава "поеми всички рискове" и "спести местните такси за обществен транспорт".
    Тъй де, няма да разкриват "търговската тайна" как се формира печалбата.
    Само едно не разбрах от агитаторите на Юбер - Как стои въпроса с ДДС върху горивата? Ще се го приспадат ли "доброволците" от начисленото върху преходите или си остава за тяхна сметка?

    Не е нужно да ми вярваш, но можеш да погледнеш тук
    http://clubz.bg/23428-uber_riskuva_zabrana_v_sobstveniq_si_shtat
    или другаде:
    "През 2013 г. Калифорния беше първия, щат, който гласува законодателство за алтернативен таксиметров транспорт, като даде възможност на всеки с подходяш автомобил да извършва дейност, стига компанията, за която работи, да му осигури застраховка с покритие до $1 млн., да прави редовни проверки за криминални досиета, както и да предприема други мерки за сигурност.

    Проверката на калифорнийската комисия показва, че за разлика от Uber, Lyft и Sidecar, са се съобразили със законодателството. В същото време дъщерната на Uber компания - Rasier CA, не е дала информация за това дали превозните средства на нейните шофьори са достъпни за хора с увреждания, не е представила данни за своите тарифи, както и подробности за инцидентите, в които нейни коли са участвали"

  83. 83 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#78] от "zuk_trombon":

    Дискусията за и против регулацията и за ролята на държавата като цяло има резон, но съвсем няма ясен и еднозначен отговор. Това, което ти цириташ, е едната гледна точка. Има и други.

    Но така или иначе това не е същината на проблема. Ако Юбър искат да променят модела на държавата, могат да го правят по хиляди други начини, няма нужда да стават таксиджии. На тях им е през оная работа за държавата и за ролята й, важното е да им върви бизнеса.

    А факта е, че бизнеса трябва да отговаря на АКТУАЛНОТО законодателство. Ако то има проблем, усилията се насочват към промяната му, а не към неспазването му.

  84. 84 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#82] от "wanderer":


    [quote#82:"wanderer"]Само едно не разбрах от агитаторите на Юбер[/quote]

    "Агитаторите" на Убър са техните клиенти. Май няма много недоволни такива. Предимството на тяхната услуга не се дължи на липсата на държавна регулация.

    Останалите ти писания не са много ясни.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  85. 85 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2192 Любопитно

    [quote#84:"stupid_american"]Май няма много недоволни такива.[/quote]
    Недоволните на кого да се оплачат? Ще подадат жалба в Юбер и след седмица в съда. И като се насрочи съдебното заседание, Юбер ще твърдят, че нямат нищо общо с жалбоподателя - нито са го виждали, нито са го чували още по-малко пък обслужвали.

  86. 86 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#85] от "wanderer":

    [quote#85:"wanderer"]Недоволните на кого да се оплачат?[/quote]

    На други клиенти.

    А допущането ти какво биха направили Убър в случай, че някой ги съди, само ми даде да разбера, че писанията ти не са ясни не защото аз не ги разбирам, а просто защото си приказваш едно към гьотере.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  87. 87 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    [quote#84:"stupid_american"]Останалите ти писания не са много ясни. [/quote]
    ДДС -данък добавен стойност се начислява на всяка продажба на стока или извършена услуга като за целта се ползва регистриран в НАП касов апарат.
    Шофьорът на Юбер за месеца е превозил 100 клиента и има приходи 240 лв., от които 40 лв. трябва да плати ДДС на държавата (за услугите). За този месеце заредил 80 литра, да кажем бензин 95 за 2 лв/л, общо 160 лв., от които 27 лв. ДДС.
    Ако фирмата е регистрирана по ДДС, плаща само разликата, 40-27=13 лв. ДДС на държавата.
    Ако не е, плаща 40 лв. ДДС. Отделно е данък печалба (за Юбер) и ДОД +осигуровки за шофьора, общо минимум 77лв. Ако не са платени ДОД и осигуровки, то шофьорът работи "на черно", нищо по-различно от контрабандистите и останалите нелегални търговци.

  88. 88 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#87:"wanderer"]Ако фирмата е регистрирана по ДДС, плаща само разликата, 40-27=13 лв. ДДС на държавата.
    Ако не е, плаща 40 лв. ДДС.[/quote]

    До коментар [#87] от "wanderer":

    Еми значи като не е регистрирана, плаща повече данъци. Начи...кво рИвеш?

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  89. 89 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2192 Весело

    До коментар [#88] от "stupid_american":

    Ще плати 40 лв., ако има касов апарат. Но ще "спести" 77 лв. на принципа "няма шофьор-няма данъци".
    Като зная как "лицензираните" бакшиши скатават касовия апарат, какво остава за нелицензираните.

  90. 90 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#89] от "wanderer":

    Ами може би е редно да се запознаеш с това как стоят нещата де факто, преди да спекулираш, м?

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  91. 91 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 477 Весело

    До коментар [#70] от "Darth Plagueis":

    Всъщност ако не бяхте елементарни, щяхте да сте оригинални

    Очевидно ако някой кара опасно никога не би оцелял при Юбер по начина, по който те определят шофьорите си.

    А бакшиш може да стане абсолютно всеки и по-лошото е, че става абсолютно всеки - от пропаднали сводници и дилъри до безработни Енженери висшисти, които едва вързват двата края...

    Щом Ви влече - ползвайте си ги със здраве... понякога може да Ви заведат при по-бяла мома и това дето ви продадат да не ви спре действието на малкия мозък за няколко часа, а да Ви накара да летите... с триста по цариградско

    Stef
  92. 92 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#91] от "stef":

    Очевидно си страшен разбирач, но нямаш представа дори как работи Убер. Нито, че около 90% от шофьорите му са бакшиши... Колко тъжно, нали?

    Хайде кажи пак, че са само посредник, а не превозвач, че да се посмеем още...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  93. 93 Профил на gerotheone
    gerotheone
    Рейтинг: 622 Неутрално

    До коментар [#19] от "Трезвен":

    Извинявам се, но считам, че има малка разлика между Юбер и групите във фейсбук . Най-малкото, защото Юбер печели от посредничеството между клиент и шофьор.
    Аз нямам нищо против стещу Юбер, но считам, че те също трябва да спазват законите! Не може нормалните таксиметрови фирми да подлежат на лицензиране, докато шофьорите на Юбер да не подлежат на такова. Също така, повечето градове имат изисквания към автомобилите и самите шофьори плащат данъци и патенти. Не считам, че е нормално някой да работи без да спазва законите и в същото време да наричате това прогрес. Аз съм далеч от това, да защитавам бакшишите, но считам, че Юбер наистина работи не на ръба, оттатък на ръба на закона. По същество, шофьорите на Юбер са точно "копърки". Те работят това когато си поискат и това не им е основната професия - това е "копърка"

  94. 94 Профил на gerotheone
    gerotheone
    Рейтинг: 622 Неутрално

    До коментар [#24] от "Трезвен":

    Интересно твърдение - значи, дайте по тази логика да изхвърлим всички закони и да дадем цвлата власт в ръцете на хората - да се избиват (няма съд, защото нвма закони) и така отново най-силните (олигархията) пак ще управлява. Много Ви е лесно да давате примери, които да пдкрепят Вашата теза, номвъв същото време пренебрегвате фактът, че заради бълхата горите юргана. Истината е, че Юбер трябва да работи съгласно съществуващите закони, а не да се опитва да ги заобикаля. Всеки който се ебава със законите , трябва да бъде наказван!!

  95. 95 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#56] от "stef":

    Дали са просто посредник?!
    http://mobile.nytimes.com/2015/06/18/business/uber-contests-california-labor-ruling-that-says-drivers-should-be-employees.html?referrer=&_r=0

    Първо се запознай добре с дейността на Юбер и после коментирай.

  96. 96 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 477 Любопитно

    До коментар [#92] от "Darth Plagueis":

    И това къде го прочете във форума на бакшишите ли Аз пък досега на един бивш бакшиш не съм попаднал ползвайки Юбер.

    Ти поне веднъж ползвал ли си ги или така си бълваме бла бла и хейтим наизуст?

    Stef
  97. 97 Профил на mangiafuoco
    mangiafuoco
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Ти да не си някой водач на такси? Навремето ви казвахме, че и вие ще ревете, ама няма кой да слуша! Je suis Uber!!
    До коментар [#18] от "qwertqwert":

  98. 98 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Министърът вместо да се изказва неподготвен по теми, от които не разбира, да направи така, че стикери от техн. прегледи да се дават само на изправни превозни средства и шоф. книжки да се получават само от подготвени шофьори. Защото за един гражданин е без значение дали се вози в жълта или червена кола, стига последната да е изправна и шоферът да е добър.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  99. 99 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#96] от "stef":

    Ползвал съм ги. Да ти пратя ли кода за 10лв?
    Няма ли да ми кажеш как са посредник? Нещо замлъкна по темата?


    Колкото до това, кои са шофьорите им, просто виж заплащането и ще се сетиш сам.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  100. 100 Профил на krantare
    krantare
    Рейтинг: 406 Неутрално

    До коментар [#94] от "gerotheone":

    Всъщност, не е точно така. dura lex, sed lex, но тази максима може да служи само до момента, в който е ясно, че законите са човешко творение и не са вечни. Инак вървиш към правна антиутопия.
    В този ред на мисли, пробивното, което Убер направи (не, не е измислянето на приложението, поне според мен), а смелостта да направи нещо друго - с наистина добър продукт, поне като идея, с добра софтуерна, макар и недотам сложна реализация, но най-вече - страшно агресивен маркетинг, мощно насочен към консуматорите, включително и с недотам позволени средства като подкупи, лобизъм (нека го приемем за позволен) и т.н. почнаха да правят нещо, което със сигурност е незаконно. Стриктно погледно - услугата им е незаконна. Безспорно.

    Но! Те го знаят, но знят, че ако станат достатъчно големи ще повлекат и закона и правилата по тази линия. Защото, вярвате или не, тези неща се променят. На мен, като неспециалист по предприемачество, ми се струва, че това е големият им успех - направиха критична маса и отгоре на сравнително полезен продукт, с който да си позволят натиска да се променят законите. Което може и да е от полза на ползвателите. И това, че плащат глоби, най-вероятно им е в бюджета, разпределено като "планиран разход".

    honeste vivere, alterum non laedere, suum cuique tributere




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK