Вторият Суецки канал бе построен за по-малко от година

Първите кораби вече преминаха по новия Суецки канал.

© Reuters

Първите кораби вече преминаха по новия Суецки канал.



Египет завърши изграждането на новия Суецки канал, обяви ръководителят на проекта в сряда. На новия канал се гледа като на символ на национална гордост и основен шанс за стимулиране на икономиката, която страда от голяма безработица, коментира "Ройтерс".


Проектът, чието изпълнение беше надзиравано от армията, беше завършен за 11 месеца и струваше 8 млрд. долара. Новият канал върви паралелно на стария 145-годишен канал и е част от по-големия ангажимент за разширяване на търговията по най-бързия за корабоплаването маршрут между Европа и Азия.


Суецкият канал е жизненоважен източник на твърда валута за Египет, особено след революцията от 2011 г., която намали чуждестранни инвестиции и приходите от туристическата индустрия.




"Приключихме работата на време и дори преди определеното време", заяви пенсионираният адмирал Мохаб Мамеш, ръководител на проекта, по време на пресконференция.


Президентът Абдел Фатах ал-Сиси бе наредил каналът да бъде завършен в рамките на една година.


Новият воден път ще бъде официално представен на пищна церемония, на която ще присъстват Сиси и чуждестранни високопоставени лица, на 6 август. По-рано миналата седмица първите товарни кораби преминаха през канала.


Вторият Суецки канал бе построен за по-малко от година

© Reuters


Мамеш подчерта сигурността на водния път, заявявайки, че скорошните атаки няма да имат ефект върху него.


Египетският клон на "Ислямска държава" обяви по-рано този месец, че е обстрелвал египетски военен кораб в Средиземно море.


Египет се бори с ислямистките бунтовници на полуостров Синай, който се намира между Израел, Ивицата Газа и Суецкия канал.


Коментарите на Мамеш дойдоха след посещение на канала от делегация от Международната Морска Камара (ICS), търговска асоциация на собствениците и операторите на търговски кораби.


"Най-учудващото е, че това (строежът - бел.ред.) приключи толкова бързо", каза генералният секретар на ICS Peter Хинчлиф. "Повече кораби ще могат да използват канала и най-важното за нас е, че те ще преминават за по-малко време."


Съществуващият канал носи на Египет около 5 милиарда долара на година. Новият канал, който ще позволи двупосочното движение на големи кораби, трябва да увеличи приходите до 2023 г. на 15 милиарда. Той ще доведе до намаляване на времето за навигация на кораби до 11 часа от сегашните приблизително 22.


Правителството също така планира да изгради международен индустриален и логистичен център в близост до Суецкия канал, който се очаква да съставлява около една трета от египетската икономика.


Мамеш обяви, че работата по нов страничен канал, свързващ източното пристанище на Порт Саид със Средиземно море ще започне на 7 август.

Ключови думи към статията:

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 957 Неутрално
  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    Сега каналите еднопосочни ли ще са?

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1443 Гневно

    А нашата ограда вече втора година се влачи и е доникъде...

  4. 4 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2372 Неутрално

    Като се спрес с Ислямските глупусти има надежда.

    California Über Alles
  5. 5 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1780 Весело

    Няма ли да извикат нашия Бойко да им резне лентичката

  6. 6 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Голям праз. В София пък САМО за 1 година сменяме тревата около НДК. При това САМО за 14 милиона.

  7. 7 Профил на Conservator
    Conservator
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Пореден пример, че когато се управлява с твърда ръка успехите не закъсняват.

    Trump '16
  8. 8 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2855 Неутрално

    Като има пари и организация,всичко става бързо.

  9. 9 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 722 Неутрално

    [quote#7:"Conservator"]Пореден пример, че когато се управлява с твърда ръка успехите не закъсняват. [/quote] Когато се управлява с диктаторски методи, може би искаше да кажеш. И е така - диктаторското управление реагира много по-бързо на всичко, но си има своите проблеми със задължителното самозабравяне на диктатора в един момент. Щото президента Сиси, в момента на умопомрачение, може и да заповяда за една година да прокопаят тунел под земята до Америка и става много тежко за всички, решили да му противоречат.

  10. 10 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    [quote#0:"СТАТИЯТА"]работата по нов страничен канал, свързващ Порт Саид със Средиземно море ще започне[/quote]

    Ало-оу! Порт Саид Е на Средиземно море - вече над 150 години си е там и не е мърдал. От него тръгва Суецкият канал на юг.
    Бе, като не знаете английски барем поглеждайте картата!

  11. 11 Профил на posledno10
    posledno10
    Рейтинг: 419 Неутрално
  12. 12 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 898 Весело

    Няма го Верди да напише Аида 2 .....
    А че постижението е изключително, няма две думи по въпроса...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  13. 13 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    До коментар [#10] от "tamada":

    Почти си прав, ама подходът към Порт Саид е и подход към входа на Канала от Север, и ако направят обходен, хич няма да е зле!

    Да разлая троловете!!
  14. 14 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    "Вторият Суецки канал бе построен за по-малко от година"

    То пък копането на пясък голямо строителство!

    В Русия съм! В Русия съм!
  15. 15 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Ммммм, зависи от диктатора.
    Тоя на Сингапур не се самозабрави...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  16. 16 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    [quote#14:"Веселин Дечев (десидент)"]То пък копането на пясък голямо строителство![/quote]

    Не е лесно, затова и Франция не се е справила и приготвената за Порт Саид "Светлината на Азия" е изпратена в Америка, където става известна като "Статуя на свободата".

    Eddie lives... somewhere in time!
  17. 17 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    [quote#15:"Саранди Говедаров"]Тоя на Сингапур не се самозабрави... [/quote]

    Обърка ли нещо, гурките ще му резнат главата. Независимостта на Сингапур е доста символична.

    Eddie lives... somewhere in time!
  18. 18 Профил на kotrag
    kotrag
    Рейтинг: 524 Весело


    В Египет нямат ли нещо като ''трети енергиен пакет'', забраняващ на един оператор (в случая египетското правителство) да притежава и едновременно да експлоатира подобна инфраструктура....Изостанала работа. Трябва да кандидатстват в евро-съюза, за да се научат да ''работят по правилата''....

  19. 19 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 352 Любопитно

    Една позитивна новина за нещо градивно и важно за тази страна и региона, от който последните 3-4 г. идват само новини за насилие, разрушение и упадък.

  20. 20 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 357 Неутрално

    До коментар [#2] от "lz2":
    от статията: Новият канал, който ще позволи двупосочното движение на големи кораби

  21. 21 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 466 Неутрално

    "Приключихме работата на време"
    пише се слято - навреме

  22. 22 Профил на nik_177.
    nik_177.
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Диктатор или не, ако генерал Ал Сиси не бе натикал ислямистите в миша дупка, сега Египет щеше да мяза на Сирия.

  23. 23 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2058 Любопитно

    Сега въпроса е "Къде ще е еврпоейския порт — в Гърция или в Италия?" Все пак става дума за три пъти повече кораби, а това са три пъти повече товари, такси и влакове/тирове дето да захлебят...
    Нашето ЖП да не лапа мухите, ами да пуска пипалата към гръцко и румънско, че да хванем такси от товарите към източна Европа.
    Амин.
    (щото е молитва, а не, че някой политик от нашите ще схване колко доходно може да е такова нещо). Д

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  24. 24 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 581 Любопитно

    Както са намалили времето за преминаване, ако намалят (поне малко) и таксите, нищо чудно да постигнат целта си - утрояване на приходите. Любопитно ми е що за фирми са участвали в строежа? Вероятно не арабски...

  25. 25 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 356 Неутрално

    Така се правят кинти
    Браво на египтяните.

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  26. 26 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9211 Неутрално

    И Борисов откога си мечтае за такъв строеж.

  27. 27 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Да построиш такъв канал за по-малко под една година е уникално постижение. Браво на египтяните. Какво да кажем за нашите пишма строители, за 3-4 години не могат да направят 30 километра магистрала, а като я направят започва моментално да се разпада.

  28. 28 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    [quote#13:"lone_wolf"]Почти си прав, ама подходът към Порт Саид...[/quote]
    Какво означава "почти"? Градът на Средиземно море ли е или не е? През какво ще го прокопаят тоя канал между него и морето? През някоя паралелна Вселена?

  29. 29 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1311 Весело

    Понеже явно не схващаш колко е тъпа грешката в статията, специално потърсих новината от другаде. Ето, примерно от ББС
    http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-33666314
    "Адмирал Мамеш разкри плановете за още един канал БЛИЗО ДО Източен Порт Саид НА Средиземно море".
    Пиши сега на ББС да им кажеш, че са почти прави.

  30. 30 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 586 Неутрално

    У нас 3-то правителство строи оградата на границата с Турция и все на първа копка. Също така 13 години ГЕРБ строят завода за боклук в София. Къде Египет, къде Булгаристан...

  31. 31 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#26] от "rosiraycheva50._":

    Той сега е на фаза 3-я километър асфалт от Кулата Ако рече шефа от Сараите може да стане и 12-тата първа копка на завода за боклук в София.

  32. 32 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1384 Весело

    Дали го има отразен вече в Гугъл??

  33. 33 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3062 Неутрално

    До коментар [#23] от "gost22":

    Голям шанс за европейски порт има Триест, заради дълбоководното си пристнище и близостта до Централна Европа.
    В момента това е най-големият конкурент на Ротердам и Хамбург.

  34. 35 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3062 Неутрално

    [quote#33:"Ф.Нинов"]Голям шанс за европейски порт има Триест, заради дълбоководното си пристнище и близостта до Централна Европа. [/quote]

    Корекция**** не за Триест, а за хърватското п-ще Риека (HRRJK) става дума ♁45° 19′ 39″ N, 014° 25′ 32″ O

  35. 36 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    До коментар [#35] от "Ф.Нинов":

    Тези са политически нестабилни, инвестицията ще е застрашена щото е дългосрочна. Ако ще е там, ще е в Италия. Ако ще е в Гърция, ние сме отлична възможност (а и за нас ще е добре). Дори може да прокараме един терминал за втечнен газ от гръцко, през нас до румънско...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  36. 37 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3062 Неутрално

    До коментар [#36] от "gost22":

    Ами така пишат в германските медии - хърватите биле шест с това дълбоководно пристанище.
    Проблем била ж.п. инфраструкурата, но там яко се наблягало в момента да правят коридори.
    За политическа нестабилност не говорят.
    Досега Ротердам е главното европейско пристанище, от което товарите тръгват на юг. То има също доста голямо предимство, че по Рейн и съответно по реки и канали във ФРГ може да разкараш доста обемисти неща с речни кораби чак до Дунав.

  37. 38 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    [quote#3:"marsena"]А нашата ограда вече втора година се влачи и е доникъде...[/quote]
    Ми остава да попитаме кой има изгода да влизат всякакви нелегални емигранти, и да се представят за бежанци?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  38. 39 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2058 Любопитно

    [quote#37:"Ф.Нинов"]Ами така пишат в германските медии - хърватите биле шест с това дълбоководно пристанище. [/quote]
    Остави ги у немско, те ще пишат каквото им изнася. Аз виждам една огромна територия с изградена инфраструктура от Гърция през нас, през румънско до Украйна (нали там ще се строи скоро). А който иска, да товари корабите по Дунав и да хваща пътя към немско. Хъбове във Варна... глупости на търкалета. Дори Ердоган искаше да прокопае втори Босфор, че да хване товарите и втечнения газ към/от Черно море, а там са точно тези дето ги изброих.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  39. 40 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1275 Весело

    Да им е честит. И да харчат паричките разумно...

  40. 41 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2206 Неутрално

    [quote#7:"Conservator"]Пореден пример, че когато се управлява с твърда ръка успехите не закъсняват.[/quote]

    това е построено от армията - един вид недоброволчески труд, впрегнат в услуга на нацията. Тук има какво да се помисли -- строителни войски не бяха толкова лоша идея всъщност.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  41. 42 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2206 Неутрално

    [quote#23:"gost22"] Все пак става дума за три пъти повече кораби, а това са три пъти повече товари, такси и влакове/тирове дето да захлебят...[/quote]

    не е точно така. Досега тия кораби са си чакали реда на стария канал, затова и е имало тапа там. Не става въпрос за повече кораби, а по-бързото преминаване на досегашния трафик напред назад. Би трябвало да има и някакъв ефект да се привлекат още товари, но няма да са три пъти повече.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  42. 43 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    Фантазия. Виждал съм стария канал. Че съм и минавал в тунел под него. Сигурно новият е много по-внушителен.

    E PLVRIBVS VNVM
  43. 44 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    [quote#42:"Пешката"]Не става въпрос за повече кораби, а по-бързото преминаване на досегашния трафик напред назад. Би трябвало да има и някакъв ефект да се привлекат още товари, но няма да са три пъти повече.[/quote]
    Я пак, ама помисли. За къв е втори канал дето вдига дебита на товари три пъти, ако товарите ще са си пак толкова? Някой е имал излишни кинти и е решил просто да разкара опашката щото му разваля панорамата или все пак са предвидили три пъти повече товари за същото време... Всъщност рано е да гадаем колко ще са товарите, ще трябва да видим и кои пристанища ще поемат тези допълнителни 200%, каква инфраструктура ще им трябва, колко време ще отнеме нейното изграждане...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  44. 45 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    [quote#3:"marsena"]А нашата ограда вече втора година се влачи и е доникъде...[/quote]

    ++++++++++++++

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  45. 46 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    [quote#44:"gost22"]Я пак, ама помисли. За къв е втори канал дето вдига дебита на товари три пъти, ако товарите ще са си пак толкова? [/quote]
    Ами и ти помисли! Египтяните говорят за три пъти повече приходи, което не означава непременно три пъти повече товари. Въобще как си представяш товаропотокът за Европа да се вдигне три пъти само за осем години? Дори да има къде да го стоварят, то първо: кой ще го произведе и второ: кой ще го купи?

    Първо, няма откъде да дойде толкова стока, че да задръсти европейските пристанища. В момента каналът въобще не е фактор за стимулиране на производството и търговията. На фона на примерно триседмичен курс от Азия, тези 10-11 часа дето ще ги спестят са нищо - 2% от времето. Нито пък има кораби за Европа дето заобикалят Африка, щото видиш ли, не им се чакало на Суец. Ми то само горивото ще им струва двойно по-скъпо, отделно закъснението.

    Второ, в Европа изобщо не сме закъсали за пристанища и терминали. Има сума ти неизползван ресурс. Примерно контейнеровозите бяха жестоко ударени от кризата, сума ти кораби стояха без работа, някои фирми фалираха и в момента още не могат да стигнат нивата на стокооборот отпреди 2008-ма. Обаче приходите от канала са пак толкова - малко над 5 млрд. А как? Ами просто таксите няколко пъти бяха повишавани от кризата насам. И сега ще стане същото - минаваш по-бързо, значи плащай повече! А остатъкът ще дойде от постепенното връщане към предишните обеми транспорт и евентуално някакъв растеж.

  46. 47 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    До коментар [#46] от "tamada":

    +++!

  47. 48 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2058 Любопитно

    [quote#41:"Пешката"]Тук има какво да се помисли -- строителни войски не бяха толкова лоша идея всъщност.[/quote]
    Това го искам подкрепено с твоя личен пример в първата редица с ръчната количка...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  48. 49 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2058 Весело

    До коментар [#46] от "tamada":

    Ти сериозно ли, че ще печелят тройно повече от същия брой кораби, само щото щели да минават по-бързо?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  49. 50 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1177 Любопитно

    До коментар [#49] от "gost22":

    Да бе! Десеторно ще печелят!
    Икономията от преминаване през Суецки Канал, вместо да заобиколят Африка е около 10%!
    А, са вдигнали цените, а са изтървали корабите!

    Да разлая троловете!!
  50. 51 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    [quote#49:"gost22"]сериозно ли, че ще печелят тройно повече от същия брой кораби[/quote]
    Аз "същия брой кораби" ли казах? Я се върни да прочетеш пак!
    През 2008 по канала са минали около 21 500 кораба. А миналата година са били малко над 17 000. Как ги виждаш един и същ брой? Очевидно е, че се надяват да живне световната икономика и да се върне поне към предния трафик.

    [quote#50:"lone_wolf"]Икономията от преминаване през Суецки Канал, вместо да заобиколят Африка е около 10%! [/quote]
    Разликата в разстоянията е между 40 и 65%. А във времето за преминаване увеличението ще е поне седмица. При цена от 450 долара за MGO я сметни колко гориво повече ще изхарчи твоя неизвестен кораб?
    Опасност да изгубят някакви кораби има само ако вдигнат таксите 2 пъти. Но аз не съм казвал подобно нещо.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK