От началото на годината у нас са продадени едва 20 електромобила

От началото на годината у нас са продадени едва 20 електромобила

© Дневник



За първото полугодие на годината у нас са били продадени едва 20 нови електрически автомобила, съобщават от Асоциацията на европейските автомобилни производители, цитирани от БТА. Това обаче е съществен ръст спрямо същия период на миналата година, когато са продадени само 2.


В сегмента за продажба на хибридни електроавтомобили няма никакви продажби.


Най-много електромобили в Европа за полугодието на тази година са били продадени в Англия - 14 838. Следват Франция - 10 427 продадени електромобила, Германия - 9 600, Холандия - 6 700, Швеция - 3 368 и други. Освен България най-малко електромобили са продадени също в Латвия - 9, Румъния - 11, Гърция - 21, Литва - 22.




Като цяло в Европа са били продадени над 52 хил. електроавтомобила - при 29 хил. за същия период на миналата години, или ръстът в продажбите е около 78 на сто.


В сегмента хибриден електромобил за първите шест мессеца на 2015 г. най-силно е било търсенето във Франция - над 27 хил. изтъргувани коли. Следват Англия - над 23 хил., Италия - над 13 хил., Германия - над 11 хил. и др.


При този сегмент на Стария континент за 6-те месеца са били изтъргувани над 109 хил. автомобила - при 90 хил. за полугодието на 2014, или ръст от 21 на сто.


Какви са ползите от електромобилите?


Според експерта Мартин Хаджистойков от eCars.bg/Elektromobili.bg стимулите за електрическата мобилност в България са основно в две посоки: национален стимул - освобождаване от годишен данък на автомобила и общински стимули - безплатно паркиране на електромобили на синя и зелена зона в София и Бургас.


Електромобилите осигуряват значителни ползи за околната среда и хората, при използването им като градски транспорт, най-вече поради факта, че не генерират въглеродни емисии. Някои от предимствата на електрическите превозни средства са: тихо придвижване; лесна за използване инфраструктура; практични и лесни за управление, особено в натоварен градски трафик; минимална поддръжка и ремонти; лесно и удобно зареждане в домашни/работни условия; с електромобил няма нужда да се губи време по бензиностанции.


Електромобилите са оборудвани с контакти за зареждане, към които се свързват специални кабели със стандартизирани щепсели. Зареждането става с включване в специализирана зарядна станция (електро колонка) или в стандартен контакт на електрическата мрежа. Стандартното зареждане отнема 4-8 часа, а на бърза зарядна станция времето за зареждане се скъсява на 20-40 мин.


На този етап повечето масови електромобили изминават до около 150 км с едно зареждане на батерията, което покрива нуждите на повечето шофьори, като според официални проучвания над 80 процента от европейците шофират по-малко от 100 км на ден.


При електромобилите типичното "колко харчи" има други измерения. Средно сегашните електромобили изразходват по 15-20 кВтч електроенергия на 100 км. В повечето случаи зареждането им става нощем, когато тарифата е по-ниска и пробег от 100 км ще струва около 2 лв. На дневна тарифа разходът може да нарасне до 3-4 лв/100 км

Ключови думи към статията:

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    И това ще стане,като станат по джоба на Българина...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  2. 2 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Дори и да имаш пари за електромобил,у нас няма толкова станции за зареждане на електромобили.Аз съм виждала една близо до КЕВР и пред нея има паркирани коли.

    Tony
  3. 3 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Ако нямаш гараж или двор, няма начин да си вземеш такава, дори и да имаш парите и желанието.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  4. 4 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    Бензинджиите без хляб ще останат...

  5. 5 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 434 Неутрално

    В статията никъде не прочетох, че ако нещо стане с автомобила ти го пращат или до Германия или до някъде там за около месец, защото в България сервизите не обслужват ел. автомобили (по инфо от човек който искаше да си купи ел. авт. но се отказа)!

  6. 6 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 454 Неутрално

    За сега единствения минус на изцяло електрическите автомобили са батериите. Момента, в който се стигне до пробив в тази посока, ще бъде и момента на бума на тези автомобили. Да се надяваме, че Тесла и научните институти работят здраво в тази насока. Иначе са изключително добри-няма шум, целия наличен въртящ момент е от 0 оборота на двигателите, обръщане на двигателите в генератори, като така не е необходимо да ползваш нормалните спирачки и още ред други благинки.

  7. 7 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#2] от "Free person":

    То и на снимката по-горе нещо не ми се връзва Нисан Микра да е електричка или plug-in хибрид... Нищо, че от капачката на резервоара стърчи захранващия кабел, който пък от своя страна е подозрително немощен на вид!

  8. 8 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    А колко струва един такъв автомобил?

    Презареждането би се съкратило драстично, ако на всяка зарядна станция просто сменят акумулаторите на колата, тоест имат запас от такива, които се зареждат и запас от заредени.
    Освен това, зарядните станции оборудвани ли са със собствени източници на ток, фтоволтаици например, ветрогенератори? Надали. А това е проблем, защото електроцентралите получават енергия пак по старите начини, тоест със замърсяване на околната среда.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  9. 9 Профил на rio
    rio
    Рейтинг: 434 Неутрално


    Най-етиният електрически автомобил в България.
    YOGOMO цена 22 000 лв.

    http://www.emic-bg.org/content/item/26

  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3518 Неутрално

    До коментар [#5] от "dmarev":

    Имам познат с Тесла, която ходи до Виена за ремонт...! Вярно, че нищо не плаща, че е в гаранция, ама чакането си е доста...!

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 434 Неутрално

    А за същия период колко таралясника са продадени ?

  12. 12 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#9] от "rio":

    Макс. скорост 65 км/ч.?!?! 200 км. се изминават при пълна батерия със скорост 40 км/ч.??!?!?! Так няма ли риск да заспиш, докато караш?

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  13. 13 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 936 Неутрално

    Друго важно нещо е че се насърчават родната икономика, защото производството на електричество в голямата си част идва от ТЕЦ, на наши въглища, АЕЦ, ВЕЦ или ВЕИ, а не от вносни горива каквито са колите с двигатели с вътрешно горене.

  14. 14 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 936 Неутрално

    Трябва да има отстъпки при покупката на такива автомобили както е в нормалните държави.

  15. 15 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [#9] ами това е обяснението за "едва толкова продадени".
    Между другото, познавам бегло човек, който още преди десетина години беше почнал да ъпгрейдва обикновени автомобили в електромобили, майсторче любител.
    През цялото това време институциите усърдно му вгорчаваха живота.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  16. 16 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 726 Неутрално

    ахм по класацията си личи кои са богатите държави ...

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  17. 17 Профил на rio
    rio
    Рейтинг: 434 Неутрално


    До коментар [#12] от "forum_terrorist":

    Ограничението за скоростта на движение в градовете в момента е 50 километра в час.

  18. 18 Профил на urandom
    urandom
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Много трудно биха потръгнали електрическите коли в големите ни градове, поради простата причина че няма инфраструктура за това. Освен че няма градски станции за зареждане, хората предимно живеят в блокове и нямат гаражи в които да си зареждат колите докато не ги използват.

  19. 19 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 893 Любопитно

    Пичове, интересува ме един фундаментален въпрос.
    Каква количка бихте си купили?
    - Форд Мустанг 289 купе, модел 1966 година, изцяло "аналогов", без грам компютър, за около 10 000 долара (7 000 паунда)
    или
    - Тойота Приус Хибрид за 51 000 лева (около 30 000 долара)?

    С една позната си приказвахме и тя ми казва, че би си взела японското возило. Било въпрос на ценности. Според вас как е?

  20. 20 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#19] от "Гражданин за Eвропейско Развитие (Реформатор)":

    Ако има кой да ми оправя колата (щото аз няма да мога) - Мустанг

  21. 21 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#19] от "Гражданин за Eвропейско Развитие (Реформатор)":

    Приус, естествено, ще вървим напред, не зазад... Освен ако не съм колекционер...

  22. 22 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 541 Весело

    До коментар [#19] от "Гражданин за Eвропейско Развитие (Реформатор)":

    Сбъркал си човека с който да обсъждаш нещата. Кво ти разбира жена от автомобили и то точно от Мустанг? Обсъждай с нея дрешки, червила, превръзки и деца. Те там са и ценностите и мисленето!

  23. 23 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 429 Неутрално

    50 % от продажбите в България ги направи една компания - купи 10 за офисите си в страната.

  24. 24 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1023 Весело

    Ако всеки собственик на ВЕИ, купи само по един електромобил, ще имаме хиляди такива! Но те са по лапането на готово то държавната трапеза, не по отговорностите към обществото!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  25. 25 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 738 Неутрално

    [quote#6:"zero_day"]За сега единствения минус на изцяло електрическите автомобили са батериите. [/quote]

    Чак пък единствения.... сещам се още няколко:
    - високата цена
    - голямо падане на пробега зимата като стане студено
    - нуждата да имаш два - един за дълъг път, друг за града. Съответно двойно повече изхабени ресурси на планетата, паркоместа, и т.н. и т.н.

  26. 26 Профил на novalis
    novalis
    Рейтинг: 222 Неутрално
  27. 27 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Електрическо колело е по-добрият вариянт!

  28. 28 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1387 Весело

    [quote#25:"Камен"]Чак пък единствения.... сещам се още няколко: [/quote]

    Всички изброени от вас недостатъци се дължат на батерията........

    Знанието е сила, информацията - власт
  29. 29 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1387 Весело

    [quote#27:"Peter Stoychev"]Електрическо колело е по-добрият вариянт![/quote]

    Особено през януари/февруари ще е много освежаващо.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  30. 30 Профил на simon40
    simon40
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#19] от "Гражданин за Eвропейско Развитие (Реформатор)":

    Аз бих си взел една Тесла, въпрос на ценности!

  31. 31 Профил на Trifon
    Trifon
    Рейтинг: 274 Неутрално

    [quote#17:"rio"]Ограничението за скоростта на движение в градовете в момента е 50 километра в час.[/quote]
    Не навсякъде - виждал съм едно такова мъниче по бул. България в София (70 км/ч позволени). Караше точно с 50 плътно вляво в лявата лента и го изпреварваха дори без да се престроят. Мина 2 светофара по този начин, за да може да завие наляво.

  32. 32 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#9] от "rio":

    Готино е, но трудно може да бъде наречено автомобил. Максималната му скорост е 65 км/ч. А е и доста тесничко и малко. Но за определени дейности, особено в града - става.
    Със сигурност бъдещето е на хибриди, електричарки, соларни коли...
    Но няма да стане скоро. Ще минат още десетилетия вероятно.

  33. 33 Профил на Веселин Николов
    Веселин Николов
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Очевидно въпросното проучване включва само държави от ЕС, защото наскоро четох, че най-големия пазар на Тесла в Европа е Норвегия, където за 3 години са продадени над 10 000 бройки.

  34. 34 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4778 Неутрално

    Основните проблеми с елекромобилите са цената им, ниския капацитет на батериите и малкото зарядни станции. В глобален мащаб не бих казал, че са екологични, защото по-голямата част от електричеството се произвежда от въглища. Това е бъдещето, но мисля че все още е рано да се купуват масово електромобили! Но да се твърди, че не трябва да се чака на бензиностанции?!

    "с електромобил няма нужда да се губи време по бензиностанции."
    "на бърза зарядна станция времето за зареждане се скъсява на 20-40 мин"

    Кой чака 40 минути на бензиностанция? Ако не пие кафе, де!

  35. 35 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#30] от "simon40":

    Няма да си кривя душата, Тесла и на мен ми хваща окото. Лошото е, че е много скъпа И да, наистина е въпросът не е само до пари, ами и до други ценности. Просто двата автомобила покриват различен вид "тръпка".

  36. 36 Профил на Мартин Хаджистойков
    Мартин Хаджистойков
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#7] от "krasi_kara":

    Ето повече за ел-микрата http://www.ecars.bg/elektromobili/item/2494-elektricheski-nissan-micra-a1-limited-isperih-elektrichesko-audi-a2

    Чисто и просто – КарамЕЛ
  37. 37 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 593 Любопитно

    Тесла за 90000 ДОЛАРА??! Не, мерси!

    Нисан Лийф има много нисък пробег - понякога под 100 км с едно зареждане в мокро или зимно време. А бързото зареждане трае поне 45 минути. Един колега ме вози със служебния Лийф до един град на 50-на км. На връщане спряхме в шопинг комплекса и заредихме на безплатната колонка на Нисан. 460 волта, 120 ампера май бяха (кабелът е дебел колкото маркуч на бензиноколонка). Т.е. към 45-50 киловата, и така близо час. Поразходихме се, поразгледахме, хапнахме...

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  38. 38 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    [quote#13:"Само Левски"]насърчават родната икономика, защото производството на електричество в голямата си част идва от ТЕЦ, на наши въглища, АЕЦ, ВЕЦ или ВЕИ, а не от вносни горива каквито са колите с двигатели с вътрешно горене.[/quote]

    Но това не е най-ефективният начин. С тези 30 000 лева отгоре на нормалната цена ще сложа слънчеви колектори на 10 блока и ТЕЦ-овете ще престанат да думкат руски газ насред лято, за да им топлят вода за къпане.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  39. 39 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    "Какви са ползите от електромобилите?

    Според експерта Мартин Хаджистойков от eCars.bg/Elektromobili.bg стимулите за електрическата мобилност в България са основно в две посоки: национален стимул - освобождаване от годишен данък на автомобила и общински стимули - безплатно паркиране на електромобили"

    >>> Между ползи и стимули разлика голяма.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  40. 40 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 970 Весело




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK