Брюксел ще проучва Uber, за да прецени на какви правила трябва да се подчинява

Брюксел ще проучва Uber, за да прецени на какви правила трябва да се подчинява

© Sergio Perez, Reuters



Европейският съюз (ЕС) ще започне проучване на таксиметровата услуга чрез мобилното приложение на Uber. То ще бъде част от усилията за уреждане на съдебни спорове, изправили американския стартъп срещу традиционните таксиметрови компании в цялата Европа, съобщава в днешния си брой "Капитал daily", като се позовава на информация на агенция "Ройтерс". 


Изследването ще се опита да определи какви правни основания може да използва Брюксел, за да реши дали Uber е транспортна услуга, или просто дигитална услуга, заявява чиновник от ЕС. Uber твърди, че е дигитална платформа, която свързва желаещи шофьори с клиенти. Ако услугата бъде определена за транспортна, това може да я направи обект на по-строги правила за лицензи, застраховане и безопасност.


От пускането в действие на услугата в Париж през 2011 г. таксиметровите шофьори се противопоставят на американската компания. Те се оплакват от нелоялна конкуренция и твърдят, че Uber заобикаля местните закони за лицензи и безопасност. Компанията, чиято централа е в Сан Франциско, реагира с жалби до Европейската комисия срещу германските и испанските съдебни забрани, както и новия френски закон за такситата (т.нар. закон "Тевену").




"Това изследване изглежда показва, че Европейската комисия смята, че начинът, по който са регулирани секторите на таксиметрови услуги и наемането на хора в някой страни, не е функционален и вече не е подходящ за целта, да не говорим за навлизане на пазара на иновативни технологии, базирани на споделено пътуване", заяви говорител на Uber.


Uber е изправена пред редица регулаторни и правни предизвикателства в повечето от страните, където оперира. Най-известната им услуга за споделено пътуване поразително прилича на таксиметрова, разликата е в това, че комуникацията между шофьор и клиент минава през мобилното приложение на Uber. Така компанията се определя като свързваща платформа, а не като таксиметров превозвач, с което избягва браншовите регулации и данъците. След поредица от глоби в други страни от ЕС компанията беше санкционирана и в България с 200 хил. лв. от Комисията за защита на конкуренцията.


Проучването ще се проведе паралелно с делото в Съда на Европейския съюз, който може да създаде прецедент за съдебните битки в други страни от континента. Въпреки това много е вероятно съдът да се произнесе преди завършването на изследването, което се очаква да е готова през юни догодина.


В същото време Европейската комисия ще продължи да разглежда жалбата на американската компания срещу Франция, Германия и Испания. През май Брюксел поиска от Париж подробна информация за приетия закон за такситата, който според Uber дава предимство на традиционните таксита. По-рано Европейската комисия заяви, че приветства иновационни услуги като тези, които предлага американската компания. Това е т.нар. споделена икономика, при която хора се свързват помежду си и предлагат услуги като пътуване или настаняване.

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Каквито са условията за другите таксита, такива да са и за Юбер, какво има да умуват? Те да вземат да понамалят цените за лицензите!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    Проучете и решете,да е ясно на всички.

  3. 3 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    системата на Юбер трябва задължително да се въведе навсякъде по света и за товарните и нормалните превози ,поради масово замърсяване на околната среда

  4. 4 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    До коментар [#3] от "edin drug":

    Таксиметрови превози има от години навсякъде по света. Не знам какво има да се въвежда.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  5. 5 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    таксиметровата услуга чрез мобилното приложение на Uber
    ------------------------
    Най-сетне да се нарече с правилното му име.
    АКО и само АКО това беше платформа за споделено пътуване - друга бира.
    Аз мога например сравнително редовно да возя двама или трима по определен маршрут и по определено време 2 пъти дневно - бих го правил и без заплащане, ако хората са ми симпатични.
    В момента, в който като шофьорите на Юбер се отзовавам на всяко повикване за всеки маршрут по всяко време- това си е чисто транспортна дейност, не споделено пътуване. Съответно да бъдат така добри да си плащат лицензите, данъците и т.н.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  6. 6 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 465 Любопитно

    Чудя се що ли се вторачват в компанията, която свързва клиентите с превозвачите? Проблемът е в превозвачите, които не отговарят на изискванията за такси услуги в съответните държави.
    Със същия успех могат да преследват кварталния ми доставчик за това, че дърпам торенти. Не е негов проблем.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    [quote#6:"Mark Twain"]компанията, която свързва клиентите с превозвачите[/quote]

    Как точно ги свързва? Това си е чиста таксиметрова компания.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 997 Любопитно

    [quote#6:"Mark Twain"]Чудя се що ли се вторачват в компанията, която свързва клиентите с превозвачите?[/quote]
    А къде подават документи превозвачите?
    Натисни на рекламата!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK