Датчани създават Uber на две колела

Датчани създават Uber на две колела

© AirDonkey



Когато започвате ново бизнес начинание, обикновено имате големи стремежи. За създателите на AirDonkey амбициите са още по-големи - да бъде нещо като комбинация от Uber и Airbnb, но за велосипеди.


И ако това не е достатъчно, съоснователят на базираната в Копенхаген компания Ердем Овацик се надява това да се превърне в "движение" за едни по-привлекателни и по-удобни градове за живеене, изпълнени с колела, отколкото просто бизнес компания, пише "Гардиън".


Основната идея е хора с резервни или рядко използвани велосипеди да ги дават под наем за деня или за седмицата, независимо дали става дума за кратко пътуване, туризъм или нещо друго.




За около 80 евро потребителите на AirDonkey ще получават специална ключалка за задното колело, която ще може да бъде отключвана чрез приложение за мобилен телефон, заедно със стикери за колелото. Специален сайт ще поддържа списък на всички достъпни колела чрез чип в ключалката, която ще може да издържа до 500 дни между две зареждания на батерията. Потребителите просто ще намират най-близкото подходящо колело, плащат за него и го отключват с помощта на приложението.


Датчани създават Uber на две колела

© AirDonkey


Фирмата зад AirDonkey, Donkey Republic, казват, че са тествали успешно системата около Копенхаген.


В Лондон и Копенхаген цената за наем на ден е около 10 евро (компанията възнамерява да започне едновременно в няколко европейски града), така че потребителите ще могат сравнително бързо да си възвърнат първоначалната инвестиция. Също така това може да се превърне и в допълнителен източник на приходи за магазини за колела.


Овацик отбелязва, че ако се включат достатъчно колела, схемата ще има предимства пред съществуващите градски системи за отдаване на колела под наем, най-малкото заради голямото разнообразие от велосипеди - колела с детски седалки, детски колела, дори и товарни велосипеди.


Освен това за разлика от много общински схеми тя няма да има нужда от държавна субсидия - съществуващата система в Лондон излиза на общината около 10 млн. лири годишно.


Овацик добавя, че схемата е предназначена за колела за ежедневна употреба, а не за скъпи или специализирани колела, както си и личи и от името на компанията.


Единственото нещо, което може да представлява проблем, е, че трябва да оставите колелото си заключено на улицата. От компанията уверяват, че в момента разработват нови, много по-сигурни ключалки.


Донякъде подобна система, наречена Splinster, вече съществува. Разликата при нея е, че колелата се взимат и се връщат директно на собствениците и не се използват никакви електронни системи. 

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK