Правителството смята да построи нови 653 км магистрали за 5 години

Строителството на магистрала "Струма" - лот 2.

© Надежда Чипева, Капитал

Строителството на магистрала "Струма" - лот 2.



На днешното си заседание правителството одобри Стратегията за развитие на пътната инфраструктура и Средносрочната оперативна програма за изпълнението й до 2022 г., съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет.


Стратегията предвижда построяването на нови 635 км автомагистрали и рехабилитацията на над 17 хил. км пътища от I, II и III клас до 2020 г.


Сред приоритетните проекти, залегнали в стратегическия документ, са завършването на автомагистралите "Хемус", "Струма", "Марица", "Черно море" и "Калотина".




Стратегията съдържа анализ на състоянието на републиканската и общинската пътна мрежа, нужните законови промени за нейното изпълнение и финансов план.


Документът е разработен заедно с експерти от Световната банка, но одобряването му се бавеше заради съгласувателни процедури.


Нужните годишни инвестиции ще са над 2.8 млрд. лв., сочи стратегията, което е над три пъти повече от влаганите в последните десетина години средно между 330 млн. и близо 1 млрд. лв. годишно в пътната инфраструктура.


За момента нужните инвестиции от над 22.3 млрд. лева не са осигурени, като дефицитът се очертава на 5.77 млрд. лв., е посочено в документа. От европейските фондове може да се разчита на около 3 млрд. лв. до 2020 г. Другите основни източници са от винетки (1.4 млрд. лв.), такси (362 млн. лв.), държавна субсидия (178 млн. лв.), заеми от чужбина (503 млн. лв.), общинско финансиране (770 млн. лв.). Отделно ще бъдат договаряни заеми от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) и други финансови източници.


Ако се запази текущото ниво на разходите за поддръжка и рехабилитация, състоянието на пътната мрежа ще се влоши и вероятно към 2020 г. около половината ще бъде в лошо състояние. В момента над една трета от пътищата имат нужда от основен ремонт. Това ще доведе до увеличаване на разходите за експлоатация и поддръжка на автомобилите и ще има отрицателен ефект върху пътната безопасност, предупреждават експертите от Световната банка.


Към септември 2015 г. в България в експлоатация са над 690 км магистрали, а още 85 км са в строеж.


До 1990 г. са завършени 273 км магистрали, а в следващите 16 години -  още около 150 км.

Коментари (90)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 221 Весело
  2. 2 Профил на jackdaniels
    jackdaniels
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Дано само мурзилките и ДПС не измислят пак някой преврат

  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    ЗА!

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  4. 4 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 510 Неутрално

    А аз смятам да се оженя за Мис Америка до 5 години.

    Майтапът настрана, но защо нито дума за приключването най-после на Южната дъга на София? Това също е държавен, а не общински проект.

  5. 5 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 671 Неутрално
  6. 6 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#2] от "jackdaniels":

    ДПС негласно управлява, стига с тия локуми за балъци

  7. 7 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Само да вметна, че довършването на Хемус е претоплена манджа преди всички избори. А иначе тя си се строи - на големи етапи от по 5 км.
    Резултатът е безвъзвратно обезлюдяване на Северна България.

  8. 8 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    Ще изпълним и преизпълним петилетния план...

  9. 9 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Някакъв сносен път към Дунав мост 2 не се ли предвижда?

  10. 10 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2104 Неутрално
  11. 11 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 482 Весело

    *Константин Баждеков и Щрабаг харесват това.*

  12. 12 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Правителството смята да построи нови 653 км магистрали за 5 години.

    Kleta maika Bulgaria.

  13. 13 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    "От европейските фондове може да се разчита на около 3 млрд. лв. до 2020 г."

    Те тука е ключът от палатката. След това кинти за пътища нема да има...

  14. 14 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    Чудесно, действайте имаме нужда от читави пътища

  15. 15 Профил на С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
    С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Освен магистрали, България спешно се нуждае от тунел под Шипка и нов мост при Русе.

    Осквернявам паметници и пропагандирам евроатлантически ценности срещу заплащане.
  16. 16 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#9:"neznaiko.bg"]

    Някакъв сносен път към Дунав мост 2 не се ли предвижда? [/quote]
    Има ли нужда??
    То поне да имаше плаж за баровски вили, пък то....

    Долу евроатлантическите ценности!
  17. 17 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#13:"palav_nik"]

    "От европейските фондове може да се разчита на около 3 млрд. лв. до 2020 г."

    Те тука е ключът от палатката. След това кинти за пътища нема да има..[/quote]

    Смяташ ли, че ЕС ще издържи до 2020г?

    Долу евроатлантическите ценности!
  18. 18 Профил на barking_dog
    barking_dog
    Рейтинг: 221 Любопитно

    Към септември 2015 г. в България в експлоатация са над 690 км, а още 85 км са в строеж. До 1990 г. са завършени 273 км автомагистрали, а в следващите 16 години са построени още около 150 км.

    -----------------------------------------
    Дневник,
    Понякога направо ме разбивате с текст!!!
    В България са в експлоатация 690 км какво? Круши, ябълки??
    И с математиката явно имате разминавания – 273 км построени до 1990Г. плюс 150 км следващите години, общо 423 км. Къде са останалите 267 км до цитираните 690 км?

  19. 19 Профил на jackdaniels
    jackdaniels
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#6] от "Плам":

    локуми за балъци са че като падне ГЕРБ и ДПС няма да управлява. Вече видяхме какво стана

  20. 20 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    От 2009 само това слушаме. А БГ намалява... Министерският картел не може да мисли за друго. Просто е неспособен.

  21. 21 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3518 Неутрално

    Струва ми се, че сме тръгнали по спиралата надолу...! Масовото обезлюдяване е налице, особено за северна България! Икономиката е съсипана и няма растеж и доходи, които да гарантират търсене и потребление...! Докато го построят Хемус, няма да има кой да минава по него!
    За последните няколко месеца двама мои колеги се изнесоха в Германия и Франция със семействата си, а са хора към петдесетте! Тъжно е, ама ГЕРБ нямат никаква идея, как да завъртят икономиката, че да остават и по-млади хора в България!

    Бивш tww09306483.
  22. 22 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Магистралите не се ядат!
    Освен това на инвеститорите не им трябва инфраструктура!
    Храната се телепортира, не се пренася сухопътно по пътищата на страната.
    И отново да повторим:
    Магистралите не се ядат!

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  23. 23 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#16] от "Сова":

    Пък то...е път който само води до Северна и Западна Европа и е част от важен Транспортен коридор. Не мисля, че е по-малко значим от Струма.
    п.п. разбрах иронията ти

  24. 24 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#17] от "Сова":


    [quote#17:"Сова"]Смяташ ли, че ЕС ще издържи до 2020г?[/quote]

    Дет се вика гнилия капитализъм ке падне.

  25. 25 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#18] от "barking_dog":


    [quote#18:"barking_dog"]Дневник,
    Понякога направо ме разбивате с текст!!!
    В България са в експлоатация 690 км какво? Круши, ябълки?? [/quote]

    На тебе жокер не ти требва !

  26. 26 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 861 Весело

    [quote#18:"barking_dog"]И с математиката явно имате разминавания – 273 км построени до 1990Г. плюс 150 км следващите години, общо 423 км. Къде са останалите 267 км до цитираните 690 км? [/quote]

    Как къде?
    У ПЪРВИ клас !
    Ама не са били на тоя урок.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  27. 27 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 626 Любопитно

    Ние за над 40 години построихме 690 км магистрали, а сега за 5 години ще направим още 653 км! Тука корабче плува ли?

    Три са според мен основните пороци на българина: липса на респект към закони, правила и личности; тарикатлък на дребно и на едро (ако може), както и несъразмерна завист. Три са основните пороци на държавния чиновник: корупция, немарливост, мързел. В която и лоша новина да прочетете, ще откриете причината в някой или някои от тези пороци.
  28. 28 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Айде няма нужда. По-добре да оправят съществуващите пътища.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  29. 29 Профил на soave
    soave
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Елементарно - да се строят магистрали е лесно, а и лесно се краде от тях, но да се правят реформи се иска доста повече: и смелост, и познания.

    "Лъжата е обиколила половината свят преди истината да има възможност да си обуе гащите." Уинстън Чърчил
  30. 30 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    [quote#17:"Сова"]Смяташ ли, че ЕС ще издържи до 2020г?[/quote]
    Е, не знам. Но Боцко е много издръжлив и си планира магистралите за още 5 години управление, най-малко...

  31. 31 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#11] от "globetrotter":

    *Васил Божков харесва това*

    Дела трябват, а не думи.
  32. 32 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8520 Неутрално

    То хубаво за магистралите,но малките населени места също плащат винетки,пък карат из дупките.Да не говорим за крайните квартали в градовете какъв ужас е.

  33. 33 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Ето, защо Щрабаг се натискат да спонсорират Левски , само 50 километра да им дадат , ще си избият парите и ще са на плюс.

  34. 34 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 968 Неутрално
  35. 35 Профил на niksun
    niksun
    Рейтинг: 240 Неутрално

    А с магистралата Русе - Велико Търново какво стана? Ще ли я има?

  36. 36 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 956 Неутрално

    [quote#16:"Сова"]Има ли нужда?? [/quote]
    Седмично минават вече около 16 000 автомобила през моста, като непрекъснато расте броят им. Ако има нормален път до там, потока може да се удвои поне. В момента ад-а започва след Монтана и завършва току преди Видин.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  37. 37 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#18] от "barking_dog":
    [quote#18:"barking_dog"]Към септември 2015 г. в България в експлоатация са над 690 км, а още 85 км са в строеж. До 1990 г. са завършени 273 км автомагистрали, а в следващите 16 години са построени още около 150 км.
    -----------------------------------------
    И с математиката явно имате разминавания – 273 км построени до 1990Г. плюс 150 км следващите години, общо 423 км. Къде са останалите 267 км до цитираните 690 км? [/quote]
    Останалите 267 са построени от 2006 до 2015.
    Пробвай така:
    1. Четеш.
    2. Мислиш.
    3. Пишеш.

    Като цяло излиза, че по времето на комунизъмът (когато всичко е било построено и няма боя да се боядиса и всичко е имало и други подобни безумия) са построени със 144 км по-малко магистрали. Или, за 25 години полудемокрация са построени с над 50% повече магистрали отколкото за 45 години комунизъм.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  38. 38 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1074 Весело

    И този като Бая му Тотя, се нахвърли на едрите обещания за петте години ША направи...

  39. 39 Профил на Saint
    Saint
    Рейтинг: 434 Весело

    Ала-бала-бамба...http://www.youtube.com/watch?v=PK2HANwsUWg
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
    За миналото им "управление" по признание на Л. Павлова има построени само 83 километра. Смешници!

    А аз съм на кон!

  40. 40 Профил на atreu
    atreu
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Магистралите са най-важното за правителството...

    Приказка без край
  41. 41 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Басси, колко жалки коментари има тук ... че и един реве за "клета майка България" !!!
    Какво по-хубаво от близо 700 км нови магистрали и 17 000 км рехабилитирани пътища, бе "жалостивци" ???
    Тунела под Шипка е друг, вече одобрен проект !
    Клети сме, че ви оставяме да пречите всякак вече толкова години, щото всичко това можеше да е ФАКТ преди 5, а не след 5 години, безродници такива !!!

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  42. 42 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#5] от "deepblue":

    Ами храната не ще да пътува по черни селски пътища . Или иска но вече пристигнала НЕ СЕ ЯДЕ!!!

    www.soundcloud.com/x2805
  43. 43 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 471 Любопитно

    До коментар [#5] от "deepblue":

    АсВалтът може и да се яде - този дето не се яде е асФалтът
    Ама някой пробвал ли го е всъщност? Нали някъв маргарин правят от нефт

    Stef
  44. 44 Профил на antropos
    antropos
    Рейтинг: 552 Разстроено

    До коментар [#9] от "neznaiko.bg":То няма сносен към Дунав мост1, вие за №2 сте се размечтали!

    Sic transit..
  45. 45 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Грозно впечатление прави липсата на АМ ВТ-Русе. Разбира се сега нямам време да им чета поредната стратегия, но на 21 стр. се вижда че това шосе е от началото до края червено. Тоест най-натоварено. Нещо което не може да се каже за Хемус, Калотина и Марица! Според Павлова до октомври трябваше да има готов идеен проект за Р-ВТ. Да ама не! Още им тече тръжната процедура, която вероятно ще се прекрати след местните избори поради липса на пари. Къде са 250 000 000лв. събрани като такса Дунав мост за последните 10год? Кога ще разширите пътя УБИЕЦ???

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  46. 46 Профил на antropos
    antropos
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#32] от "rosiraycheva50._":За населени места НЕ са нужни винетки! Смесвате различни неща, иначе -да, общините трябва да се погрижат за нормализиране на поверената им пътна мрежа! Повтарям, общините, а не държавата.

    Sic transit..
  47. 47 Профил на x6
    x6
    Рейтинг: 0 Неутрално

    ЕС и САЩ по неизвестни причини са решили, че пътищата са някаква идея фикс за българите и с тяхното построяване вота е гарантиран.

  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    Това по нищо не се различава от толкова шумно обявената стратегия 7х7 през 2011. От която, разбира се, не се случи нищо. Прост огербавите ПРи са отчели, че матряла вече ще да е забравил предишното обещание и е време за притоплянето му.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8520 Неутрално

    Ами те от малките населени места също трябва да стигнат до магистралата,но как.

  50. 50 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 701 Неутрално

    При този недостиг на средства за строеж на магистрали и катастрофалното състояние на голяма част от пътната мрежа, защо винетките за поредна година са на символична цена от 67 лева? Що за управленци са това? Та данъкът на среден автомобил е 100 лева, един резервоар гориво 120, а годишната винетка е два пъти по-евтина.

  51. 51 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    Е, сега вече Боко и Доган ще надминат Бил Гейтс по богатство

  52. 52 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    До коментар [#36] от "traveler1":

    В една нормална държава биха пробили под Петрохан и тоя мост щеше да се напълни много бързо. А сега е като на свинче - звънче. Път до него няма.

  53. 53 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    До коментар [#21] от "tww09306483":

    още по-тъжно е, че някой очаква ПРАВИТЕЛСТВО да завърти икономиката.

    единствените грижи на изпълнителната, законодателната и съдебната власт трябва да са:
    1. осигуряване на равнопоставеност между пазарните елементи (без преференции за обръчи от фирми, нагласени обществени поръчки и раздуване на публични разходи)
    2. максимално улеснение при откриване/работа/смяна на дейността/закриване на фирма
    3. незаобиколимо, неизбежно и бързо (или поне в обозрим период) правораздаване

    всеки опит за пряко управление на икономиката е обречен на неуспех.

  54. 54 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 591 Неутрално

    [quote#15:"irod.kalchev"]

    Освен магистрали, България спешно се нуждае от тунел под Шипка и нов мост при Русе. [/quote]

    България най-спешно се нуждае от съдебна система и работещо МВР.

    Моралът не е порок!
  55. 55 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#27] от "Емо":

    Плуват, ама са много дребни и трудно се забелязват!
    В предния мандат при гюрюлтията, която вдигна Боко за строежа на магистрали не успя да построи дори толкова, колкото тройната коалиция при Станишев - около 100 км.
    Виновни бяха Станишев, времето, археолозите, блатните кокичета и международния заговор срещу ГЕРБ!
    Сега за 5 години - 6 пъти по-вече! Ако дойдат японците да строят - може!

    pastor
  56. 56 Профил на barking_dog
    barking_dog
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#26] от "navy":

    Аз се замислих за едни комисионни...

  57. 57 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#4:"12345"]Майтапът настрана, но защо нито дума за приключването най-после на Южната дъга на София? Това също е държавен, а не общински проект. [/quote]

    Ами днес течеше някакво интервю с главния архитект на София че другата година ще се захване и с Южната дъга. . За съжаление София беше толкова занемарена, че ако трябва да се направи ремонт на всичко изостанало направо не ми се мисли какви задръствания ще има.

    Все пак като се работи редовно полека лека нещата ще се оправят.

  58. 58 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 956 Неутрално

    До коментар [#52] от "niakoi_si":

    Съгласен! Уви при нас пътя ще го направят от Сф да минава през Габрово за Видин, понеже видите ли така повече хора щели да го ползват.
    За съжаление тези дето управляват са все такива "капацитети" във всички сфери на живота. Затова сме и това, което сме, а не сме като австрийци, швейцарци или италианци.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  59. 59 Профил на barking_dog
    barking_dog
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#37] от "Никола Георгиев":


    [quote#37:"Никола Георгиев"]Останалите 267 са построени от 2006 до 2015.
    Пробвай така:
    1. Четеш.
    2. Мислиш.
    3. Пишеш.
    [/quote]

    Много хубаво като пожелание, но има едно условие по точка 1. : Има смислен и правилно написан текст, който да четеш. Ако той липсва или е написан откровено некадърно, не се случват следващите две точки от твоето предложение.

    П.С. – С коментара ти относно построеното за 45 години и следващите 25 години, съм напълно съгласен.

  60. 60 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    До коментар [#45] от "acarid":

    магистрала Русе Търново е абсолютен приоритет за Северна България и търговията течаща от Турция за Русия и Северна Европа ,тук минава 40% от стокооборота на колела за тази част на Европа ,не на ЕС , на Европа , пълна порнография ,щеше Катар да прави някаква магистрала , изведнъж нещата се разсъхнаха , щеше да се прави тръжна процедура ,само обещания ,а румънците много активно си стягат Дунав мост със смяна вкл на бетонните блокове под асфалта ,нещо ,което ние не направихме ,та сега на фугите при преминаване на хилядите тирове се образуват кратери и се напуква плочата отдолу ,така ,скоро и румънците ще усетят ,че трябва да дойдат да направят и нашата страна ,защото ако се затапи този мост ,ще се затапи цяла Б ългария ,и сега опашките за моста ,ако се затвори за 2 часа веднага се опъват от Русе през Хаинбоаз ,чак до Одрин , та не знам ,приоритетите на управляващите са крайно сбъркани ,тук трябва всички сили на държавата да се хвърлят и тези 100 км и тунел на Шипка и връзка за Пловдив и Турция да се направят най много за година ,нещо ,което няма да стане ,защото всички сили отиват за това софиянци да ходят на море във всички посоки на света по магистрали ,това е порнография .

  61. 61 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Ние нямаме правителство а фирма за строеж на магистрали. Цялата държава затлачена от корупция, кражби и безумия, наште разбойници само си правят ПиАр с безумни глупости, а матрялът им се връзва. То за какво ни е правитество като цялата работа се върши от Агенция Пътища, Дирекция магистрално строителство а цялата останала администрация кълчи стойки.

  62. 62 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 274 Неутрално

    така както е тръгнало, май фирмите на Доган и Пеевски ще построят каквото им се поръча. а ние само ще им плащаме...

    Бойчо започва все повече да затъва в депесарското тресавище.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  63. 63 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    До коментар [#9] от "neznaiko.bg":

    Предвижда се, само че не магистрала ами скоростен четирилентов или както там го наричат. Ако някой е минавал през обходното на Враца, което би трябвало да е част от този "скоростен" път ще забележи, че нещата вече са оплескани сериозно.

  64. 64 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1074 Любопитно

    "Правителството смята да построи нови 653 км магистрали за 5 години"

    Ох и аз смятам да си купя яхта за пет години...

    Форумът е в будна кома...
  65. 65 Профил на Vespertine
    Vespertine
    Рейтинг: 221 Разстроено

    А нещо за тунел под Шипка...
    И този път няма да е,
    защото не е от полза за софиянци((

  66. 66 Профил на staska
    staska
    Рейтинг: 1128 Любопитно

    До коментар [#64] от "Ghost":
    [quote#64:"Ghost"]Ох и аз смятам да си купя яхта за пет години...[/quote]
    С европейско финансиране, да?

    "Този, който търси ангел и следи само за крилата, рискува да се прибере в къщи с гъска."
  67. 67 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1171 Любопитно

    До коментар [#64] от "Ghost":
    [quote#64:"Ghost"]Ох и аз смятам да си купя яхта за пет години...[/quote]

    Да ти подаря моята?

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  68. 68 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#9] от "neznaiko.bg":

    Магистрала Русе-Велико търново до колкото знам.

  69. 69 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#6:"Плам"]ДПС негласно управлява, стига с тия локуми за балъци[/quote]

    ... чрез Атака и Сидеров. Видяхме го в паравителството на Орешарски.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  70. 70 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3518 Неутрално

    До коментар [#53] от "хм":

    Е, да де...! Къде е всичко това, което казвате?! От милиционерите не се очаква, кой знае колко! Достатъчно е да не пречат!

    Бивш tww09306483.
  71. 71 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Това е добра новина и от първостепенна важност за страната. Без добре развита пътна, ЖП и пристанищна инфраструктура, не може да се очаква БГ да е модерна държава.А за развитието на регионалната икономика и чуждестранните инвестиции това е задължителна предпоставка! Дано се осъществи поне 70-80% -пак ще е добре!

  72. 72 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4131 Любопитно

    Голямо крадене ще падне от европарите и бюджета ,ако тези оптимистични планове за пътната инфраструктура станат реалност.А после ще започнат едни ремонти на току-що пуснатите пътни артерии.............!

  73. 73 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 643 Неутрално

    със тези сметки горе-допу излиза че всички пари на данъкоплатеца ще отиват за пътища (или по-скоро за строителните фирми)...

    ...от всичко останало - болници, училища, култура и т.н. ще трябва да се лишим в името на строителството на социа...пардон...изграждането на родината както го разбират децата на ком. номенклатура!

  74. 74 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    [quote#71:"glaxo"]Без добре развита пътна, ЖП и пристанищна инфраструктура, не може да се очаква БГ да е модерна държава.А за развитието на регионалната икономика и чуждестранните инвестиции това е задължителна предпоставка! [/quote]


    Това е едно клише, което просто така казано няма особен смисъл. В немалко случаи дори е грешно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  75. 75 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    От матряла се разбира, че 22.300 - 3.000 - 1.400 - 362 - 178 - 770 = 16,6 милярда ше теглиме заеми.

  76. 76 Профил на cheburashka
    cheburashka
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#18] от "barking_dog":

    от 1990 г. плюс 16 години колко прави?

    I am a dinosaur - somebody's diggin' my bones !
  77. 77 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Гледам източниците на финансиране - от винетки, от такси, субсидии, заеми, и т.н... а нещо да липсва?
    Къде е акциза от горивото? 1 л. гориво е 2.20, от които сигурно 1.20 са акциз и ДДС. Не е ли целта на това облагане точно да се събират пари за пътища? Поне в Германия е така. Тук обаче явно е за кебапчета по изборите, безплатен ток за ромите, и други благини.

  78. 78 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Че то има ли толкова много километри, особено в южна България? За северна чудесно се видя досега колко се мисли...

  79. 79 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#77:"Камен"]Не е ли целта на това облагане точно да се събират пари за пътища? Поне в Германия е така[/quote]

    В Германия наистина е така, ама да мечтаем че ще стигнем Германия за два дена не е много реалистично. От една страна гледам че в Гермаия според евростат през втората половина на 2014 бензин 95 без данъци е 49 евроцента.

    За сравнение в България той е бил на 61 евроцента. Мисля че това се дължи на добре развития пазар в Германия.

    От друга страна според същата статистика по бензиностанциите в България бензина е струвал 2.34 лева, пък в Германия 2.72. Именно с тази разлика се събират пари за пътища, ама я иди да се пребориш бензина да стане 2.72.

    На първо място народа е много недоверчив и трудно ще повярва че тези 40 стотинки в повече ще отидат за хубави пътища. Трябва много да се работи за да се спечели доверие, а доверие се печели с реални неща, такива които можеш да видиш или да докоснеш.

    За съжаление вече на обещания почти никой не вярва. Така че ще мине известно време докато държавата стане достатъчно силна за да каже вдигаме бензина с 40 стотинки за да построим хубав път.

    За хората е все едно дали ще плащат 40 стотинки повече или по-малко стига да е сигурно че парите ще отидат там където трябва. Просто това нещо в Германия е гарантирано, но там се е работило усърдно много години за се стигне до това положение.

  80. 80 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    До коментар [#5] от "deepblue":

    И слава Богу...

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  81. 81 Профил на Коте
    Коте
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#5] от "deepblue":


    [quote#5:"deepblue"]Асвалта не се ЯДЕ. [/quote]
    Рупай, рупай!

  82. 82 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#77] от "Камен":
    Пиша ти +, макар че не съм напълно съгласен.
    Това което казваш е същото като да искаме акциз и ДДС от цигарите, които вероятно са 70-80% да отиват за тютюнопроизводителите и Лафка.
    За Германия висок акциз вместо винетки или тол е удачен вариант, защото имат гъста магистрална мрежа. На практика е невъзможно да се изгради Класическа ТОЛ система.
    В България не е честно да наказваме всички с висок акциз, защото само половината имат достъп до магистрали. От друга страна обаче, това не трогва лукойл и още 2-3ма, и цената се опеделя според това колко търпи стадото. Така че аз съм склонен акциза да се вдигне с още 20-30ст. Така или иначе плащаме колкото в Германия.

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  83. 83 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Винетките трябва да се премахнат и да се въведе тол-такса, с нея ще бъде напълно достатъчно да се събират пари за ремонтиране на пътищата.

  84. 84 Профил на истинският.груйчо
    истинският.груйчо
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#27] от "Емо":

    Не че мисля, че точно правителство на ГЕРБ може да го направи, но факт - в последните години, особено след приема в ЕС, има значително ускоряване на темпа на строеж. (от 2000 г. досега са построени ок. 350 км.)

    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bulgaria_highway_statistics_BG.svg

    www.zaednovchas.bg
  85. 85 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 899 Неутрално

    Това правителство няма да има толкова време!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  86. 86 Профил на ergen4ev
    ergen4ev
    Рейтинг: 434 Неутрално

    ДАЛИ РЕАЛНО ТВА БИ СТАНАЛО РЕАЛНОСТ
    ОТ ГОДИНИ СЕ ГОВОРИ ЗА ТУНЕЛА ПОД 6ИПКА НИКОЙ НЕ НАПРАВИ КРА4КА НАПРЕД,ДАЛИ И ТОВА ПЛЯМПАНЕ 6ТЕ ОСТАНЕ САМО НА ХАРТИЯ?

  87. 87 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Старата песен на нов глас , видяхме , че сме безполезни , дайте да строим видими неща...

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  88. 88 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 754 Весело

    До коментар [#4] от "12345":

    София не е България .Писна ми от Вас,мога ли да ви тура една ......майна

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  89. 89 Профил на hmmmmm
    hmmmmm
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#45] от "acarid":

    Аз сигурно гледам друг документ, ама на картата трасето е в червено, не понеже е най-натоварено, а
    защото ,както легендата сочи, е предвидено за периода 2014-2020.
    А по надолу пише:"Пътните участъци за реализация в периода 2014-2020 г. са следните:
    СП „Русе – Бяла – Велико Търново (ПВ „Дебелец”)”

  90. 90 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#89] от "zeo21369688":
    Да, гледате друга карта. Тази която коментирах аз е на стр.21 - "разпределение на трафика за 2020г. по РПМ"
    Като цяло документа ми е малко съмнителен. Наближава 2016 а той е от 2012!

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK