
© Reuters
Акциите на германската компания "Фолксваген" продължиха да поевтиняват втори ден след избухването на огромен скандал, който струва дотук загуба на почти 25 млрд. евро от капитализацията на най-големия в света производител на автомобили.
Признанието, че са излъгали в САЩ за вредните емисии, отделяни от нейните двигатели, предизвика криминално разследване и заплашва с глоба до 18 милиарда долара. Не е изключено да последват колективни съдебни искове за още милиарди долари от природозащитници, акционери и клиенти, които се смятат за подведени.
Разследване започна и в Южна Корея за 4-5 хиляди автомобила, а френският финансов министър призова във вторник същото да бъде направено и в целия Европейския съюз. "Трябва да е на европейско равнище. Ние сме на европейския пазар с европейски правила, които трябва да се спазват. Точно такива правила са били нарушени в САЩ", каза той пред френското радио Europe 1. Швейцария проверява дали дизеловите автомобили, заради които избухна скандалът в Америка, са се продавали и в страната.
Европейската комисия заяви в понеделник, че е във връзка с компанията и американските регулатори, но че е твърде рано да се коментира дали е в Европа са нужни някакви конкретни мерки за контрол и дали проблемът засяга автомобили на европейския пазар. "Приемаме ситуацията много сериозно", каза говорител на Еврокомисията.
Расте и натискът за оставка на главния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн. Той тъкмо спечели битка с дългогодишния президент Фердинанд Пиех, но в сряда кризата се обсъжда от специална комисия, а в петък предстои борд на директорите, на който трябва да се реши дали да бъде продължен договорът му до 2018 г.
© Reuters
В понеделник акциите на "Фолксваген" рухнаха във Франкфурт с 18.6%, като в един момент обезценяването им наближи 23%. Капитализацията на компанията намаля от 77.3 млрд. евро на 62.9 млрд. евро. Във вторник тенденцията продължи, макар и със забавени темпове - в сутрешната търговия поевтиняването бе с над 6%.
Регулаторите в САЩ казват, че компанията ги е лъгала в продължение на повече от година за вредните емисии на близо половин милион автомобила, продадени на американския пазар след 2008 г., като отклоненията по някои показатели са достигали 40 пъти. Въпреки това колите не са опасни за здравето и може да се карат и продават.
Според ЕРА от "Фолксваген" са монтирали софтуерен алгоритъм, който засича "кога колата е подложена на тест за емисии и включва на пълна мощност контрола за тези емисии единствено по време на проверката". Ефективността на устройствата на автомобила за намаляване на емисиите "е силно занижена при нормално шофиране". Според закона Clean Air Act въпросният софтуер е със статут на defeat device.
От 2007 г. насам Винтеркорн отговаря за изследванията и разработките, както и за бранда "Фолксваген". "Той или е знаел за случващото се в САЩ, или то не му е било докладвано. В първия случай трябва да подаде оставка незабавно. При втория трябва да се отговори защо толкова масово нарушение не е било докладвано на ръководството, след което нещата пак ще загрубеят", коментира за "Ройтерс" Арнд Елингхорст, анализатор от Evercore ISI.
Негови колеги разчитаха след победата на Винтеркорн над Пиех той да се фокусира върху неубедителното представяне на компанията в Северна Америка и рязкото свиване на търсенето в Китай - основният източник на печалби за "Фолксваген".
От американската Агенция за защита на околната среда (EPA) казват, че ще разширят разследването си и върху други автопроизводители. Засега от водещите германски конкуренти в сектора - BMW и Daimler, казват, че случилото се не ги засяга.
Акциите в европейския автомобилен сектор във вторник обаче бяха поевтинели с 4% поради притеснения на инвеститорите, че предстои затягане на режима за тестване на продукцията им. В Южна Корея властите обявиха, че може да изтеглят всички съмнителни коли на "Фолксваген" и да разширят проверката си за всички германски дизелови автомобили.
© Russell Boyce, Reuters
Начинът, по който компаниите тестват колите си, отдавна е обект на критики от природозащитници в цял свят. Според тях производителите използват вратички в регулациите, за да манипулират данните за икономичността и вредните емисии от автомобилите си. Скандалът с "Фолксваген" ще засили натиска им над регулаторите да затегнат режима и прави още по-труден пазарът за дизелови автомобили в САЩ.
"Разбира се, че сме загрижени от това, че страда заслужено прекрасната репутация на германската автомобилна промишленост и в частност тази на "Фолкскваген", каза вицеканцлерът и министър на икономиката Зигмар Габриел. Кризата бе обсъждана в понеделник между Винтеркорн и министъра на транспорта. "Това е невъобразимо бедствие", коментира Фердинанд Дуденхьофер, ръководител на Центъра за автомобилни изследвания към Университета на Дуисбург-Есен.
Инго Шпийх, фонд мениджър в Union Investment и акционер във "Фолксваген", смята, че кризата ще излезе от разследваните модели Jetta, Beetle, Golf и Passat плюс Audi A3 и ще засегне целият продуктов спектър на компанията - от Seat и Skoda до луксозните Bentley и Lamborghini. "Пазарът смята, че не става дума само за САЩ. Трябва да признаем, че от тези факти се вижда огромна загуба на доверие в ръководството. Това е основният въпрос", казва той за "Ройтерс".
Агенция "Фич" предупреди, че случващото се може да доведе до понижаване на кредитния рейтинг на "Фолксваген".
chicago514
Рейтинг: 3473 НеутралноЩе си платят.От американски съд няма отърване.
simval
Рейтинг: 1256 НеутралноТрудно ми е да го възприема. Да заложиш репутацията си за някакъв съмнителен резултат? И то в най-големият си и важен пазар!
Аз не зареждам в Лукойл.Явно общуването и правенето на общ бизнес с руснаците влияе на всекиго.
lz2
Рейтинг: 4555 НеутралноПарите не прощават и на най-педантичната нация!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!birdman
Рейтинг: 1091 НеутралноКупувайте нафтови печки .... и костана германците с еоказаха обикновени измамници .
soul
Рейтинг: 483 НеутралноНе че имам причина да злобея, но феновете на вагините, изпадащи в овчи възторг от немският гений и критикуващи всичко не германско в автоиндустрията, се надявам малко да сведат поглед и снижат гласец!
„Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита МихалковChubachubs
Рейтинг: 867 НеутралноГоляма издънка от страна на дойчландците и крайно не в техен стил. Времената очевидно се променят.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
ironhorse
Рейтинг: 1078 ВеселоХа, сега кой ще вземе на работа 1 милион имигранти, внесени от Меркел ?!
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.Меркел е голям политик, но с тези имигранти се омаза, омаза Германия и цяла Европа.
Явно регулаторните органи в Германия я карат на доверие. Сега не само Фолксваген ще плати прескъпо, а цялата германска индустрия.
Отиде съживяването на германската икономика по дяволите ...
От доста време ми прави неприятно впечатление, че нови дизелови автомобили да пушат повече от двадесет годишни "печки".
Май ерата на дизела за леки коли отива на кино.
Chubachubs
Рейтинг: 867 НеутралноДо коментар [#2] от "simval":
Най-големия пазар за VW е Европа, а не САЩ.
42
Рейтинг: 517 НеутралноДо коментар [#6] от "Chubachubs":
След комунистите най-много мразя антикомунистите!Напротив точно това е германския стил, индикации имаше отдавна, поредица корупционни скандали с Дойче банк и Сименс. Изобщо германския бизнес най-много мрази да играе честно.
Klatikurti
Рейтинг: 534 НеутралноВ перник за това е толкова мръсен въздуха!
"Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и ГасетШегата на страна, проблема е сериозен. Ако бъде доказана манипулацията - Германчетата ще го закъсат не само от към емигранти.
simval
Рейтинг: 1256 НеутралноДо коментар [#9] от "Chubachubs":
Аз не зареждам в Лукойл.[quote#9:"Chubachubs"]Най-големия пазар за VW е Европа, а не САЩ. [/quote]
Имах предвид една отделно взета страна, а не континенти.
lol
Рейтинг: 1610 НеутралноИ сега като проверят как другите производители имат подобни резултати и ще стане една...
К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!иначе, нареждам се за един много евтин пасат...
Klatikurti
Рейтинг: 534 НеутралноДо коментар [#7] от "42":
"Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и ГасетАаа, има има - путландия!
takeshi303
Рейтинг: 893 НеутралноДе го Дойчвагона дето ми ги хвали, да обясни какви мръсници са американците.
КОНПИ
Рейтинг: 933 НеутралноДа, бе...
ФВ-на с 4 цилиндъра замърсява повече от многоцилиндровите амер. таратайки...
Да бъдат наказани да добавят по още най-малко 2 цилиндъра към двигателите си...
Осраната от добива на шистов газ США се загрижила за вредните емисии на Гоуфовете...
b_d_s
Рейтинг: 818 НеутралноПоредна разнищена лъжа в полза на Фолксваген. Ако помните, преди време хванаха ADAC, че са завишили резултата на Голф в пъти, защото им се сторил много занижен. ФВ Груп са ми може би най-антипатичния концерн заради поведението си. С всички средства искат да монополизират пазара, а реално автомобилите им са на посредствено ниво. Без машинации и лъжи виждаме едни нещастни и надценени барачки на 4 гуми.
КОНПИ
Рейтинг: 933 НеутралноДо коментар [#1] от "chicago514":
Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.Море и от германски няма...
Тюфлекчия
Рейтинг: 1932 Весело[quote#6:"Chubachubs"]и крайно не в техен стил[/quote]
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Тук не мога да се съглася приятелю. Точно WV преди известно време пак се издъниха зверски с лъжи, подкупи и т.н. Тогава целият им борд на директорите тръгна към затвора (в интерес на истината не знам как приключиха делата - вероятно не са в пандела все пак). Сега вече са поумняли и само CEO-то ще го отнесе....
zo
Рейтинг: 815 НеутралноХа-ха, чао чао ФВ!
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYsimval
Рейтинг: 1256 НеутралноДо коментар [#7] от "42":
Аз не зареждам в Лукойл.[quote#7:"42"]Най-големите ни национални катастрофи са по германска вина ![/quote]
Най-големите ни катастрофи са си съвсем нашенски. Подценяване на професионализма, съответно, липса на добре подготвени професионалисти, пренебрегване на мнението им, недалновидност, некадърност, пагубни илюзии и т.н.
takeshi303
Рейтинг: 893 Неутрално[quote#5:"soul"]се надявам малко да сведат поглед и снижат гласец! [/quote]
Туй да го видя няма да го повярвам, фенов1те на немската техника са фанатици , като талибаните и комунягите , при тях става дума за обожествяване и придаване на сакрално значение на думата произведено в Германия що се касае коли , не че немците не са водеща нация и дори водещата в производството на коли , но издигането в култ и абсолютизирането на постиженията им , ми идва в повече.
42
Рейтинг: 517 НеутралноДо коментар [#21] от "simval":
След комунистите най-много мразя антикомунистите!И разбира се начело на всичко това Фердинат купен от германците.
MMK
Рейтинг: 506 НеутралноДайте ги тия дефектни фолксвагени тук, едва ли ще са по-вредни от 20 годишните трошки по пътищата ни в момента.
Индиана
Рейтинг: 1052 НеутралноVW отече, баси мошениците. Може само да си представим за какво още друго лъжат клиентите си, щом се пробват с американски регулатор да минат метър.
simval
Рейтинг: 1256 НеутралноДо коментар [#23] от "42":
Аз не зареждам в Лукойл.А бе момче, опитай се да мислиш със собствения си акъл.
Може ли един единствен човек сам да завлече цял един народ, ако хората са наясно кое какво и най-важното - знаят какво искат и възможно ли е да го постигнат?
wallenstein
Рейтинг: 523 Неутрално[quote#9:"Chubachubs"]
Най-големия пазар за VW е Европа, а не САЩ.[/quote]
Китай.
wallenstein
Рейтинг: 523 Неутрално[quote#24:"MMK"]Дайте ги тия дефектни фолксвагени тук[/quote]
Не да дефектни.
takeshi303
Рейтинг: 893 Неутрално[quote#6:"Chubachubs"]Голяма издънка от страна на дойчландците и крайно не в техен стил. Времената очевидно се променят. [/quote]
Ха , ха ха , точно в техен стил е, Сименс е най корумпираната компания на света , в нормалният де, немците просто не правят кокошарски измами и затова ти се струва , че са много честни. Това се дължи на факта , че в Германия няма реален контрол на корупцията извън Германия , тях не ги интересува какво правят компаниите им извън Германия , стига да не го правят на местна почва и да не се разчува много, много, докато в САЩ не е така , американските корпорации ги гонят до дупка за извършени извън САЩ нарушения , само да ги надушат.
Big_Villager
Рейтинг: 689 НеутралноМега издънка! Знаели са, че лъжат и не са се спрели.
Гешефтарчета са си от край време, но до сега винаги им се разминаваше леко.
yanne
Рейтинг: 4322 НеутралноДо коментар [#7] от "42":
[quote#7:"42"] че германците не са толкова честни и надеждни както ги мислят, а най-вече не са никакви приятели на България. Най-големите ни национални катастрофи са по германска вина ! [/quote]Убеден съм,че и сега си караш ладичка,ама и тя е капиталистическа,да му се не види...
eurogi
Рейтинг: 756 НеутралноТе масово лъжат и за разхода им на гориво,или ако не е точно лъжа,поне е доста нагло умишлено заблуждаване..Показват някакви фантастични теоретични стойности,почти невъзможни за постигане в реални условия...
Alexander97
Рейтинг: 2640 Неутрално"Разбира се, че сме загрижени от това, че страда заслужено прекрасната репутация на германската автомобилна промишленост и в частност тази на "Фолкскваген", каза вицеканцлерът и министър на икономиката Зигмар Габриел."
Най-малко съм очаквал такава лъжа от германска фирма!!!
Символ на сигурност и честност. До онзи ден!
Това в Америка - какво ли е за нашия пазар?
wallenstein
Рейтинг: 523 Неутрално[quote#32:"eurogi"]Те масово лъжат и за разхода им на гориво[/quote]
Само те ли?
takeshi303
Рейтинг: 893 Неутрално[quote#19:"Тюфлекчия"]Тогава целият им борд на директорите тръгна към затвора (в интерес на истината не знам как приключиха делата - вероятно не са в пандела все пак).[/quote]
Ако имаш предвид измамата с акциите , която организираха с Порше , няма осъден и дори и дела не се водят, текат някакви проверки от години, а това е най голямата измама в историята с акции от небанкова институция.
Майндърбайндър
Рейтинг: 1687 Весело[quote#11:"klatikurti"]В перник за това е толкова мръсен въздуха![/quote]
ДПС-СТУДЕНИЯТ РЕЗЕРВ НА ГЕРБСтава въпрос за произведени след 2008.Отначало и аз помислих за съдебни дела "Перник срещу ФВ",но това 2008 ме отказа.
wallenstein
Рейтинг: 523 НеутралноМного завист бе! Карате трошки по над 20 години дето пушат като локомотиви, най новите немски дизели не ви харесват.
Тюфлекчия
Рейтинг: 1932 НеутралноДо коментар [#35] от "takeshi303":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Не, не - това е друга история. Говоря за няколко години преди борсовите машинации. Тогава ги бяха изловили че са подкупвали профсъюзите и други подобни неща. Иначе и това с акциите и фамилията Порше беше показателно.
Alexander97
Рейтинг: 2640 Неутрално[quote#13:"lol"]И сега като проверят как другите производители имат подобни резултати[/quote]
!
Към всички производители има еднакви критерии.
Който лъже - на въже
Но имат ли кураж да слагат софтуер за измама?
Тюфлекчия
Рейтинг: 1932 Любопитно[quote#37:"wallenstein"]Карате трошки по над 20 години дето пушат като локомотиви, най новите немски дизели не ви харесват.[/quote]
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Приятелю, колко пъти трябва да ти се казва да не съдиш за всички българи по роднините и приятелите си? В смисъл - не всички тук сме съдрани селски цървули, колкото и да ти се струва невероятно предвид обкръжението ти.
sandman
Рейтинг: 2313 НеутралноДо коментар [#26] от "simval":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.На Ганьо ВИНАГИ някой друг му е виновен.Руснаци,американци, гърци,турци...а бе,все има виновен.Никога не се сеща,че евентуално може сам да си е виновен.
Германците ще се справят.Не ги мислете.Колите им пак ще се търсят.Интересно ми е дали и други производители не са се сетили за този трик.Малко вероятно е само на един да му е хрумнало.
Сега е момента да се купуват акции от народната кола.
legaltk
Рейтинг: 495 ЛюбопитноКакъв ще да е този софтуер - изключва EGR-а по време на движение или какво? Ако е така нали за нула време ще се запуши DPF-а? Като гледам, че става въпрос за коли след 2008 г. изглежда става въпрос за комън-рейл ДВГ. Някой има ли идея как точно е работил този софт? И как така никой, който се занимава сериозно с чип-тунинг досега не се е светнал по тези въпроси? Има достатъчно много независими специалисти, които познават софтуера на VAG-автомобилите в много големи детайли - и те ли са били заблудени и излъгани?
Нещо странно има в цялата работа ......!?
42
Рейтинг: 517 НеутралноДо коментар [#26] от "simval":
След комунистите най-много мразя антикомунистите!Царската позиция доста улеснява завличането на цял народ в батака, май ти не мислиш.
Момчил Карабулев
Рейтинг: 1581 НеутралноВреме е за проверка на всички автомобилни компании - струва ми се, че и конкурентите не са цвете за мирисане. Планетата ни е само една, но мнозина са решили да я прецакат в името на парите сякаш и те не живеят тук.
ungeheuer
Рейтинг: 569 НеутралноДо коментар [#42] от "legaltk":
гениалното е, доколкото разбрах, че се включва само при официални тестове. Не знам как точно се провеждат те в САЩ, така че мога само да спекулирам.
Мощна лъжа, като гледам колко са посрани, ще е голяма глобата.
Тюфлекчия
Рейтинг: 1932 Весело[quote#41:"sandman"]Малко вероятно е само на един да му е хрумнало. [/quote]
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Ама със сигурност на много хора им е хрумнало. Просто само тия са го направили. То е като с банковите обири - всички знаят колко пари могат да направят ако оберат банка, ама всъщност го правят само престъпниците.
42
Рейтинг: 517 НеутралноДо коментар [#31] от "yanne":
След комунистите най-много мразя антикомунистите!Плюенето ти по Ладичките е доста жалко. Доказали са се като много здрави автомобили, факт е много от тях още са в движение говори достатъчно красноречиво. От наборите им от немския Опел отдавна останаха само гумите и ръждиво петно на паркинга, ха ха ха.
wallenstein
Рейтинг: 523 НеутралноДо коментар [#46] от "Тюфлекчия":
Тюфлек, ти каква кола караш?
simval
Рейтинг: 1256 НеутралноДо коментар [#43] от "42":
Аз не зареждам в Лукойл.[quote#43:"42"]Царската позиция доста улеснява завличането на цял народ в батака, ...[/quote]
"Царска позиция" по който и да е въпрос може да повлияе единствено на същества, отказали се доброволно да мислят самостоятелно и вседствие на това позволили някой друг да взема решенията вместо тях.
Тюфлекчия
Рейтинг: 1932 ВеселоДо коментар [#48] от "wallenstein":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Никаква. Не обичам да карам (даже направо мразя). Когато е крайно наложително взимам "Октавия"-та на майка ми, която е чисто нова. Други (тъпи) въпроси имаш ли?
soul
Рейтинг: 483 НеутралноДо коментар [#48] от "wallenstein":
„Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита МихалковГлупаво е да се влиза в личен спор и обиди, при условие че всеки може да пише каквото реши.Прав беше колегата, да не поставяте всички пишещи във форума на едно ниво-материално и интелектуално.
yanne
Рейтинг: 4322 НеутралноДо коментар [#47] от "42":
[quote#47:"42"]Плюенето ти по Ладичките е доста жалко.[/quote]какво да ги плюя-са фиат от преди 50 години модел,не са зле.и новите лади,дето са дачия,пак не са зле за правено в Русия
wallenstein
Рейтинг: 523 Неутрално[quote#51:"soul"]Глупаво е да се влиза в личен спор и обиди, [/quote]
Това, къде го видя?
takeshi303
Рейтинг: 893 Неутрално[quote#38:"Тюфлекчия"]Тогава ги бяха изловили че са подкупвали профсъюзите и други подобни неща. [/quote]
Това съм го пропуснал, но пък в Германия често стават подобни скандали, но за това не бих винил компаниите , ако не прилъжат с малко благинки синдикалните лидери, просто няма как да се работи, закона им гарантира такива правомощия да налагат вето на практика на всички решения на ръководството, могат да блокират целият бизнес.
Индиана
Рейтинг: 1052 Неутралномошеническия софтуер е инсталиран на 11мил. таратайки глобално.
Ще ги разкарват по съдилищата като мечка на панаир.
http://www.bbc.com/news/business-34325005
Levski Levov
Рейтинг: 311 НеутралноДо коментар [#37] от "wallenstein":
Що бре, ти като караш новия фолксваген с до 40 ПЪТИ ЗАВИШЕНИ ЕКОНОРМИ -да не би да си по различен от нас?!?
Пресмял се хърбел на щърбел!
vava
Рейтинг: 448 НеутралноДо коментар [#5] от "soul":
Сигурен съм че зад личните ти неуспехи също стоят германци.
alabalko
Рейтинг: 628 НеутралноВ тестовете и мерцедес са били със завишени норми, и Волво. Само дизелите на БМВ са били в норма.
svoboden
Рейтинг: 2097 НеутралноИнтересно дали най-накрая някой от българските политици ще се осмели да признае, че в България корупцията е доста по-ниска от тази и в Германия и във Франция, да не говорим за САЩ и Русия или пак ще повтаряме до припадък Българите са най-корумпирани, Българите не спазват никакви правила, Българите са измамници...!?
wallenstein
Рейтинг: 523 Неутрално[quote#56:"Levski Levov"]Що бре, ти като караш новия фолксваген с до 40 ПЪТИ ЗАВИШЕНИ ЕКОНОРМИ -да не би да си по различен от нас?!?
Пресмял се хърбел на щърбел[/quote]
Ами аз не се жалвам!
Karla Hanneman
Рейтинг: 565 Неутрално[quote#16:"Агент "Ивайло""]ФВ-на с 4 цилиндъра замърсява повече от многоцилиндровите амер. таратайки[/quote]
Karla , Майти Готическа Принцеса!Американските "таратайки" не са дизел. А дойчовете лъжат от години в рекламите си как техните дизели са по-чисти от бензиновите.
п.п. Става дума главно за отделяните твърди частици , не само за газове.
Karla Hanneman
Рейтинг: 565 ЛюбопитноДо коментар [#43] от "42":
Karla , Майти Готическа Принцеса!Днес е 22-и септември , нищо ли не ти говори тази дата , или си учил история по руско робство та са те замаяли с лъжите си?
fpyyh
Рейтинг: 471 НеутралноМай са минали школата на Сименс, които пък са се учили още навремето от Тисен-Круп
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеИначе повечето редови германци май са ок, но тези, които стават шефове решават, че са над правилата.
fpyyh
Рейтинг: 471 ВеселоДо коментар [#59] от "svoboden":
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеПробвай да дадеш подкуп на американски или немски полицай и после, ако ти разрешат да постваш от затвора, сподели за приликите и разликите.
Bullet
Рейтинг: 1028 НеутралноА за TSI моторите? кога? Фабри4ен проблем с ролката на обтега4а и с веригата, та мотори по на 25 000 км у кенефа, зарад на4упени клапани
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Geoimg
Рейтинг: 1078 Весело[quote#2:"simval"]Да заложиш репутацията си за някакъв съмнителен резултат? [/quote]
*Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!По-добре от тях знаеш?
historama
Рейтинг: 4447 НеутралноДа бъдем реалисти - който си е купувал ФВ пак ще си купува ФВ. Е, неминуемо ще има някакъв спад от 5-10%, но на групата ФВ ще й бръкнат в сметките, и то яко. Пък кой знае, може и да понесе и по-големи сътресения?
Но и конкуренцията е бясна! Въпреки разработката на ново поколение дизели "common rail", много по-усъвършенствани от TDІ, необяснимо ФВ дълго се справяше с конкуренцията, без да си има неприятности със завишените норми на Евро 6. Някой е бил прецакан, и не случайно корейците и французите са бесни.
Всъщност ще го отнесат и всички производители на дизели, защото каквито и допълнения и джаджи да им слагат, пушат повече от бензиновите мотори.
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 2445 Неутрално[quote#6:"Chubachubs"]Голяма издънка от страна на дойчландците и крайно не в техен стил. Времената очевидно се променят.[/quote]
California Über AllesДо коментар [#6] от "Chubachubs":
Грешиш приятелю! Това е точно в стила на Германците. Аз имам личен опит. Около 2000та година работех за фирма от Силикон Вали която изнасяше машини за Инфиниън в Дрезден. Тогава Инфиниън беше джойнт венчър на Сиеменс и Моторола. Германците директно си искаха подкупи за да изберат нашата машина. И не ти говоря за обикновени бачкатори, става въпрос за хора от директор нагоре. Даже за да няма недуразумение поради това че Английския им не е добре, караха хора на Моторола да ни казват че искат пари и колко пари искат. Разбира се в САЩ има закон че ако дадеш подкуп те съдят по Американските закони независимо къде и на кой си дал подкупа. Близо две години се борихме с тези простаци. Моторола се опитваше да ни защити. Накрая МОторола се отказа от Инфиниън и се изтеглиха от там. Веднага и на нас ни казаха да си ходим. Не е случайно че Германците работят толкова добре с Руснаците! Няма друг такъв случай в световната история когато бивш Канцлер или Президент или Министър председател отива да работи за Газпром три месеца след като му е изтекъл мандата. Няма!
На Германците не може да се вярва! Дори след скандалите с подслушването на баба Меркел, тя дойде в САЩ да се жалва и помоли да я включат в Съюза за споделяне на секретна информация на САЩ, Канада, Британия, Австралия и Нова Зеландия. Казаха и да си обира крушите. Тогава имаше коментари по този въпрос по телевизията и един от аналистите кажа съвсем директно - всичко което сме споделили с Германия и Австрия отива почти веднага в Русия. Мерси казвам аз на такваз любов!
lo_ridah
Рейтинг: 843 Неутрално[quote#50:"Тюфлекчия"]Не обичам да карам (даже направо мразя)[/quote]
Accelerates Under Demonic Influenceпо-добре не коментирай авто теми при това положение
Как пък досега никой никога никъде не я хвана тая схема. Толкоз много мапери, тунери и т.н. специалисти по цял свят. ВАГ-дизелите имат не хиляди ами не знам колко тунинг проекти правени по света, как пък баш сега изведнъж се разбра тая работа. Доста странно ми се вижда...
Х
Рейтинг: 498 НеутралноОтиде растежът на Германия за годината. Няма такова хлътване. От петък насам акциите им са се сринали с над 30%.
maddrum
Рейтинг: 641 Неутрално[quote#67:"historama"]Да бъдем реалисти - който си е купувал ФВ пак ще си купува ФВ. [/quote]
Аз не бих повторил
Куха Лейка
Рейтинг: 461 ВеселоРешението на ЕКУ кога колата работи на стенд и кога е на шосето е съвсем просто - има бутон, който се включва при отваряне на капака на двигателя! И понеже очевидно не може да шофираш с отворен преден капак, то ако този бутон е включен, то значи си на стенд и се пуска правилният режим на мАтора! Като затвориш капака, тогава се "отвързват конете" ...
historama
Рейтинг: 4447 Неутрално[quote#69:"lo_ridah"]Доста странно ми се вижда... [/quote]
какво странно има? Вероятно дизелът им е имал нахално добри характеристики, и специалистите малко повече са се поровили в него, първо в Ю. Корея, след това и в САЩ, където по презумпция не вярват на нафтата.
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 2445 НеутралноДо коментар [#45] от "ungeheuer":
California Über AllesДо коментар [#42] от "legaltk":
В САЩ тези тестове се правят като колата се качва на ролки, слага се сонда в ауспуха и се включва тестера в порта на ЕСUто на колата. За 4, 5 минути се тестват няколко режима - празен ход, зададено ускорение, движение с 60, 75км/ч. Колелата се въртят върху ролките. Човек не пипа нищо. Самия тест стенд управлява колата през порта на ЕСUто. Така че колата моментално разбира че е тествана. Подава се команда за газта например но не от сенсора на педала а директно по елекртонен път. Това е направено за улеснение, бързина и точност. Не се разчита на сульо и пульо да дига обороти, да натиска газ и тн. Освен това резултатите автоматично се изпращат в DMV (КАТ) в столицата на щата. И така като си плащаш данъка на колата компютъра автоматично проверява дали си минал Smog Check или не. Няма бумажтина, няма да се занимаваш да им пращаш данни или писма. Те вече си ги имат по електронен начин. И точно това са използвали тези хитреци. Вкарват колата в чист режим докъто трае теста само.
Преди ден, два Реалист беше поствал един клип на тест на ФВ Джета и Шеви Круз - еднакви дизелови мотори. На Шеви малко по-мощен но му трябва резервоар с Уреа + катализатора за да мине стандарта за чистота и разбира се харчи малко повече защото се използва богата смес с висока температура от време на време за да изчиства катализатора чрез изгаряна на саждите. И Мерцедес и Фиат имат подобна методика. ФВ обаче не. Дори нямат Уреа. Ами сега стана ясно защо. Като го махнат този софтуер, който между другото така е скрит че не може да се хване веднага. Не е подпрограма като всяка друга а е оплетен в основния код, което показва че това е планирано и не може да е дело на един човек. Та като изчистят софтуера, колите им ще харчат повече и ще са с по-малка мощност ... по груби изчисления може да им се наложи да добавят Уреа което ще ги ускъпи. Така че въобще няма да са конкурентни на Шеви или други играчи на пазара.
Никой не лъже ако не му е необходимо. Явно не могат де се мерят с другите по честен път и затова са решили да шмекеруват. Като имаш предвид че в САЩ никой нормален човек не си купува дизел. Само разни побеснели Еко-фанатици, които се вързаха на лъжите на ФВ ... можеш да си представиш сега какъв писък ще нададат точно тези хипита-лумпени които карат трактори че уж да спасяват планетата.
historama
Рейтинг: 4447 Неутрално[quote#68:"Pontif А"]Германците директно си искаха подкупи за да изберат нашата машина. И не ти говоря за обикновени бачкатори, става въпрос за хора от директор нагор[/quote]
говори се за една българска турист. агенция, която е платила голяма сума за нашите мащаби на директор на Т. Кук (бившата Некерман) от английското поделение, за да измести друг местен туроператор. Макар че това може да се счита и за предварително изплатена комисионна.
[quote#68:"Pontif А"]Няма друг такъв случай в световната история когато бивш Канцлер или Президент или Министър председател отива да работи за Газпром три месеца след като му е изтекъл мандата. Няма![/quote]
Вероятно по този повод Дж. Фридман говори за Германия, че са непредвидими. Може би не е случайно, че в Европа САЩ имат много по-голямо доверие на Полша отколкото на Германия и Франция.
[quote#68:"Pontif А"]и един от аналистите кажа съвсем директно - всичко което сме споделили с Германия и Австрия отива почти веднага в Русия. [/quote]
Дали пък новият пояс от балтийските републики, Полша, румъния а и България не цели да поизолира Германия от директни контакти с Русия? А и шамарчето на ФВ?
sherekhan
Рейтинг: 353 НеутралноНе забравяйте, че и тук Фолксваген нагласиха конкурса за автомобили на НС, така че само пасатите да отговарят на изискванията.
"От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил ЛевскиОбщо взето всички нации и народи са предразположени да крадат и да правят шмекерии, зависи от държавите и законите дали това да се допусне!
_tsiki_ (otvratitelen nov sait)
Рейтинг: 471 НеутралноНе мога да повярвам, че в белия свят има 11 милиона животни дали пари за подобни токсични нафтови печки. Явно колхозниците са прави, че на запад има малоумници. Просто не очаквах да са се наредили на опашка пред фирмата на хитлер.
dondudat
Рейтинг: 312 НеутралноЩо сиртаки ще се вие и извива покрай тази новина!
Mike
Рейтинг: 494 НеутралноНе искам да защитавам ФВ, ама точно американците да правят такива драми е меко казано смешно и иронично. Точно държавата, в която природата се посира масово и повсеместно с цел максимизиране на печалбите на определени корпорации. Държавата, в която са на мода 2-3 тонни тръкове, в която 4-5-литров V8 се води почти базов двигател за много коли, държавата, където това всеки може да си го позволи заради смешно евтиния петрол (с какви средства и методи се получава тази ниска цена, всички знаем). Държавата, която с фракинг и други химии затри собствената си почва и вода, държавата, която позволи на Шел да дупчи за нефт сред вечните ледове в Аляска... И най-вече държавата, която (заедно с Китай) от години бойкотира всякакви международни преговори за задължителни цели за намаляване на емисиите в световен мащаб.
Точно те се оплакват, че дизелите надвишавали обявените емисии? Ама че Додж Рам има 10 пъти по-големи емисии - няма проблем, те са наши хора! И освен това е бензин, той не цапа, не е като дизела!
Няма толкова лицемерна държава, серизоно...
ahasver
Рейтинг: 1847 НеутралноДо коментар [#72] от "Куха Лейка":За да мериш какво излиза от ауспуха не е необходимо да вдигаш капака. Мериш от другата страна.
ck
Рейтинг: 569 НеутралноДо коментар [#10] от "42":
Гафът не е сварзан с етноса, в случая с германците, а със стойността на колата. При дизеловите автомобили саждите и азотните окиси най-трудно се намаляват до граничните стойности. В случая вероятно за да спестят от скъпи технологии при неутрализирането на тези вредни емисии са предприели този трик.
Нинов
Рейтинг: 2281 НеутралноДо коментар [#79] от "Mike":
Значи основният проблем в настоящия казус е измамата.
Това е огромен резил.
В такваз ситуация не е уместно да се сочат с пръст други.
Например в герм. форуми възмущението е огромно като се очаква VW в къщи да понесе още по-големи удари от тези в САЩ.
Мен ФВ са ми през оняз работа щот те винаги са били странна компания.
По-интересна е ситуацията при BMW, чийто главни акционери (Сузане Клатен & Братчето) залагат от години на истински устойчив бизнес в дъгосрочен мащаб.
Тях трябва да гледаме в момента дали там ще излезе нещо, защото BMW е един от главните двигатели на новия тренд с устойчив бизнес.
Нинов
Рейтинг: 2281 НеутралноЗначи в петък имаше прекрасна възможност да се шорят ФВ акции на €162.
В момента са €106.
Който го е направил е цар.
Фердинад Пиех сигур е бесен.
На франфуртския панаир в момента хорицата на дизеловия ФВ-щанд не се никак за завиждане.
Нинов
Рейтинг: 2281 НеутралноНякоя адвокатска топ-кантора сега протрива ръчички... ще има мега-хонорари и за тях.
klati_mi_se
Рейтинг: 257 НеутралноМ-да, аз работя в Мосад и тези работи ги разбирам!
Всичко сме анализирали в моя отдел и мога да ви кажа, че това е разработка на РУСКИТЕ военни!
Руснаците искат да прецакат Германия, защото подкрепи Украйна!
Това е геополитическа игра и много хора са замесени.
Няма да казвам имена, за да не си изям хляба!
Куха Лейка
Рейтинг: 461 НеутралноДо коментар [#80] от "ahasver":
Аз съм обяснил механизма по който на ЕКУ-то се указва в какъв режим да управлява двигател - със съответен бутон. Капакът се вдига, за да се включи към ЕКУ-то стенд, който да подава режимите. За разлика от БГ, там стендът "подава" газ, а не шофьора! Цялото измерване е напълно автоматично. без участие на човек! А иначе естествено ,че сондата се вкарва в аспуха и може да отчетеш стойности като сам си натикаш педала, но това не се приема за тест на техния КАТ ...
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 2445 Неутрално[quote#79:"Mike"]Точно държавата, в която природата се посира масово и повсеместно с цел максимизиране на печалбите на определени корпорации.[/quote]
California Über AllesДо коментар [#79] от "Mike":
Майки, ти си луд за връзване бе брато! В САЩ въздуха е много по-чист от този в Европа, също и водата.
Поне от 15 години в САЩ се карат само двигатели ULEV или по чисти. Така че често в голям град въздуха който влиза в двигателя е по-мръсен от този който излиза.
В САЩ градовете са обсипани в зеленина и паркове. Имаш интернет, отвори си Гугъл и разгледай Street View на който си искаш град.
Всички движения за чисти храни, чиста природа, екологичен начин на живот са се зародили през 60те години в САЩ не в Европа и още по малко в България. САЩ е държавата с най-много и най-големи нацинални паркове. Първия национален парк в САЩ - Йелоустоун е създаден 1872 когато в България още са секли башибозуците. Преди 1900г в Америка има вече Национални паркова с площ по-голяма от тази на България.
Смята се че до 2020 въздуха в САЩ ще бъде с качество на прединдустриалната ера.
Всеки който дойде тук от БЪлгария се учудва колко е чисто и зелено.
Що не вземеш да оъидеш пак на инструктаж при пасола, май нещо не си схванал.
Quest
Рейтинг: 257 НеутралноРаботя за една от най - големите немски фирми и то в САЩ и само мога да кажа че доста често подстригват ъглите както се казва тук.
Alarmstufe: Rot
Рейтинг: 4769 Любопитно[quote#79:"Mike"]с какви средства и методи се получава тази ниска цена, всички знаем[/quote]
Gunter glieben glauchen globenВражески?
eurogi
Рейтинг: 756 НеутралноДо коментар [#68] от "Pontif А":
Мда.Сестра ми е омъжена за германец,от по-старото им поколение,и от него знам-той лично е много разочарован от сегашните германци.
Моят опит също не е кой знае колко положителен-преди 10-тина години,преди да влезем в ЕС,внесох в България една скъпа немска машина втора ръка,и когато пристигна,вместо 46 000 евро,колкото бях платил в декларацията пишеше 150 000 евро!!Съответно митниците отказаха да ми я освободят,защото бях платил ДДС върху 46000 евро,та се наложи да им спра камионите и шофьорите.И да видиш след само 24 часа дойчовците бяха при мен с нови митнически документи.
Оттогава смятам,че в България надценяваме германците..
Mike
Рейтинг: 494 Неутрално[quote#87:"Pontif А"]Майки, ти си луд за връзване бе брато! В САЩ въздуха е много по-чист от този в Европа, също и водата. [/quote]
До коментар [#87] от "Pontif А":
Сори пич, ама с това изказване цепиш мрака, сериозно. Няма нужда да гледам да Гугъл парковете в САЩ, бил съм в няколко от тях, бил съм и в такива в Европа, и на други места по света. Но не е това темата - какво общо има Йелоустоун със сегашната ситуация? А що се отнася до преди 1900... дай да не връщаме назад, че преди 1700 на територията на сегашен САЩ всички знаем какво е имало... Но и това е извън темата.
Не каза нищо за фракинга, за евтиния петрол, който пречи на навлизането на алтернативни начини на задвижване, защото са непродаваеми (на средния потребител). Да не говорим за консумацията на говеждо и други "национални черти" на американците, които тука също са извън темата, но допринасят много повече за климатичните промени, отколкото завишените емисии на 1% от колите в държавата.
Да не говорим, че тука всъщност главния проблем не е в това, че самите емисии са високи - те всъщност при ФВ са много по-ниски от средната американска кола. Проблемът е, че са декларирани занижено. Което - вярно - е нарушение на закона, ама на въздуха отвънка не му дреме какво е декларирано, а какви са реалните емисии. А те при 90% от колите в движение в САЩ са в пъти над тези на нов Голф или Бийтъл...
Mike
Рейтинг: 494 НеутралноДо коментар [#82] от "Ф.Нинов":
Да, прав си - темата е измама. И точно това е смешното в цялата ситуация. Да имаш високи емисии не е проблем, ама да ги пишеш занижено - това е драма от национален мащаб. На практика за всички освен за регулаторните органи няма никакво значение какво пише на хартийката, а какво излиза от ауспуха. А по този показател не мисля, че ГМ или Крайслер могат да се мерят с който е да немски (или дори европейски) производител. (То и Крайслер е наполовина европейски, ама айде...)
Цялата работа е буря в чаша вода и дай да вземем едни пари от европата... Понеже ЕС одрънка навремето Майкрософт и Гугъл, та сега са решили да си го върнат...
Нинов
Рейтинг: 2281 НеутралноДо коментар [#92] от "Mike":
Доклкото разбрах в САЩ слагали на обикновените дизели някакъв допълнителен филтър като наргиле.
soul
Рейтинг: 483 НеутралноДо коментар [#57] от "vava":
„Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита МихалковНищо лично, но познаваме ли се че се обръщате към мен на ТИ?
Последният ми "неуспех" бе че август месец си купих Ситроен ДС5, с който колите ми станаха а четири, а имам само два гаража .Лека нощ, "успешен"!
eurogi
Рейтинг: 756 НеутралноДо коментар [#91] от "Mike":
Става дума за емисиите от твърди частици,за които сега доста се пише,и които наистина са много по-високи при дизелите.Точно поради този факт доскоро дизелови леки автомоили почти нямаше в САЩ,понеже не можеха да покрият изискванията на законите там.
И не виждам за какво спориш?Факт е,че въпросните американски коли,за които говориш,са под законовият лимит за такива емисии,а очевидно дизелите на ФВ постигат резултати под лимита само с помощта на тази тарикатщина..
Realist
Рейтинг: 3977 Неутрално[quote#74:"Pontif А"]Само разни побеснели Еко-фанатици, които се вързаха на лъжите на ФВ ... можеш да си представиш сега какъв писък ще нададат точно тези хипита-лумпени които карат трактори че уж да спасяват планетата. [/quote]
os/t/vw-jetta-tdi-named-green-car-year/#.VgGaZnBVh Bc
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Само да те допълня, дизеловата Джета е Зелен Автомобил на годината на САЩ за 2009-та:
http://www.nbcnews.com/id/27825003/ns/business-aut
Това е подигравка с наградата. Подогравка с най- влиятелните американски агенции като Консюмър Рипорт например.
Quo Vadis
Рейтинг: 935 Неутралноамерикашките разчистват пазара за техните си авто като Ейпъл и Тесла в бъдеще . Да живее пазарната икономика мотото на наивниците- америконофилчте в този форум .
Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 2445 Неутрално[quote#91:"Mike"]Не каза нищо за фракинга, за евтиния петрол, който пречи на навлизането на алтернативни начини на задвижване, защото са непродаваеми (на средния потребител). [/quote]
California Über AllesДо коментар [#91] от "Mike":
Майки, пак ти казвам - луд за връзване - нали знаеш че човек когато полудява не разбира че полудява.
Фракинг има от 30те години. Фракинг се употребява навсякъде при ваденето на петрол. Масово се употребява в Русия и в Сауди и на всякъде. Фракинга за газ е нещо по-ново за което еко-талебаните се хванаха. тези филмчета които ги гледаш по телевизията всичките са спонсорирани. Разбира се че има случаи когато са замърсявали вода или земя но това са единични случаи. Обикновено от малки компании. И в никакъв случай не са обща практика нито пък са основен замърсител.
За евтиния бензин нищо не можеш да ми кажеш, защото бензина е горе долу на еднаква цена навсякъде по света. Разликите идват от таксуването му. Просто в Европа таксуват бензина много повече. Това се нарича социален инженеринг. Ние в Америка не обичаме бюрократи да ни казват как да живеем и да ни накажват с такси. Нали виждаш колко хубаво се оправя Европа като таксува непропорционално бензина повече от нафтата. Цяла Европа кара тракащи трактори и навсякъде смърди на нафтова печка. Това също е част от Социалния Инженериг на политиците, както и това че трябва да живеете като термити в многоетажни блокове.
А за новите технологии не се притеснявай. В Калифорния всяка втора кола е или хибрид или електрическа и останалите 99.9% от двигателите са ULEV. А стандартите за чист въздух са най-строги в света. Затова всички Европейски автомобили имат специални версии за САЩ а тези за Калифорния и още десетина други щата са с по два катализатора. В Европа са с по един и вие дишате с пълни гърди неща които са забранени тука.
rurade
Рейтинг: 257 НеутралноПочнаха номерата срещу немски компании.Меркел не искай никакви бежанци да отиват в Щатите да не фалират Мерцедес и БМВ също!
Realist
Рейтинг: 3977 Неутрално[quote#96:"Realist"]Зелен Автомобил на годината на САЩ за 2009-та: [/quote]
os/t/vw-jetta-tdi-named-green-car-year/
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Извинявам се за линка ако не работи:
http://www.nbcnews.com/id/27825003/ns/business-aut
Най- влиятелните агенции на потребителите в САЩ с години рекламираха тази кола. Най- влиятелни журналисти и т.н.