Изпълнителният директор на "Фолксваген" подаде оставка

Мартин Винтеркорн пое отговорността за скандала в САЩ

© Reuters

Мартин Винтеркорн пое отговорността за скандала в САЩ



Изпълнителният директор на "Фолксваген" Мартин Винтеркорн подаде оставка, като пое отговорността за скандала в САЩ с манипулираните данни за вредните емисии от автомобили на компанията.


"Фолксваген" има нужда от свежо начало - също и по отношение на личния състав. Аз разчиствам пътя за това ново начало с моята оставка", написа Винтеркорн.


По-рано днес президиумът на борда на компанията се събра, за да обсъди ситуацията около разрастващия се скандал, който рискува да разруши имиджа на "Фолксваген" и да нанесе огромни финансови щети.




На заседанието в централата във Волфсбург са присъствали петима членове, които е трябвало да изготвят препоръки за срещата на целия борд на директорите в петък.


Предварителните данни сочеха за силен натиск към Винтеркорн да подаде оставка, докато източниците в германските медии подсказваха, че той не е склонен да го направи. Все пак 68-годишният изпълнителен директор пое отговорността за скандала. 


Сложността на ситуацията се подсилваше от факта, че под ръководството на Винтеркорн "Фолксваген" изпревари "Тойота" като най-големия производител на автомобили в света. Компанията удвои продажбите си и утрои печалбите си за последните осем години. 


Според една история в "Тагесшпигел", отречена от "Фолксваген", новият изпълнителен директор ще бъде Матиас Мюлер, който ръководи "Порше".


Германската прокуратура обяви днес, че започва предварително разследване за манипулация на резултатите от тестовете за вредни емисии. Френският енергиен министър Сеголен Роаял обяви, че страната й ще бъде много строга при разследването и при откриване на нередности.


Властите в САЩ планират разследване, след като отриха, че "Фолксваген" е програмирал компютрите в колите да отчитат като минават на тестова и да дават в този период занижени данни за отделяните вредни емисии.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Наааха се яко.
    Остава да се разбере кой е подшушнал на властите за манипулацията.

  3. 3 Профил на dlyubomirov
    dlyubomirov
    Рейтинг: 8 Весело

    Утре е обявен ден на траур в Перник.

    ...
  4. 4 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Този все пак е само служител. Собствениците са тези които са си затваряли очите.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  5. 5 Профил на _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Много беше уплашен днес на видеообръщението си. След като знаем, че фирмата е с баща хитлер, а винтеркорн му е наследник един вид...Явно се опасява да не свърши като него. Поне успя да обгази с токсични газове стотици милиони хора, за разлика от фюрера с десетки милиони.

  6. 6 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Много жалко е,че Фолксваген е непочтен към клиентите,към околната среда,към живота на хората.
    Освен оставка и огромните глоби,които VW трябва трябва да плати,би следвало да има и съдебно разследване за този подвеждащ трик!А и надали е само Фолксваген.

    Tony
  7. 7 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Ето сега Воксвагените ще поевтинеят... юруш на маслините..

  8. 8 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Kакво става у Перник е въпроса ..

  9. 9 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 576 Весело

    До коментар [#3] от "dlyubomirov":

    ++++++++

    Това е коментарът на седмицата !

    Моралът не е порок!
  10. 10 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Подозирам че тази история е само върха на върха на айсберга.Някой вътрешен ги е издал и сега ако започнат да проверяват всички други марки да не излезе че си е "нормална бизнес практика" в индустрията....ще видим

  11. 11 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Фердинанд Пийх сигурно умира от кеф...

  12. 12 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4142 Неутрално

    Така е когато главните акционери са ядосани, а семейство Порше явно са.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 606 Весело

    До коментар [#3] от "dlyubomirov":

    Четох един анализ, че цените на тези модели падат рязко на вяторичния пазар (ако не мине еко теста, не могат да се движат на запад). Та в Перник ще вдигнат "големО партЕ", че '"идат ГоУфУ 7" (или там който е последния)

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  15. 15 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 828 Неутрално

    Колите бяха единственото, с което Европа (Германия) беше на световно ниво. Някой сякаш нарочно тика ЕС към ръба точно сега.

    Евроатлантида
  16. 16 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1593 Весело

    А, на Перник се чудех защо му е повишено обгазяването...

    Предразсъдъците са за ограничените.
  17. 17 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    До коментар [#15] от "sa6":

    Този някой е човешката алчност.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  18. 18 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 828 Весело

    [quote#3:"dlyubomirov"]Утре е обявен ден на траур в Перник. [/quote]

    Напротив, зареждат кебапчетата! Сега ще се наводним с изхвърлени, неиздържали тестовете гоуфове..

    Евроатлантида
  19. 19 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#15] от "sa6":

    Ами видя се колко "световно" им е нивото....

  20. 20 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 606 Неутрално

    До коментар [#2] от "mahjongg":

    Това е открито случайно миналата година:
    http://spectrum.ieee.org/cars-that-think/transportation/advanced-cars/how-professors-caught-vw-cheating

    Накратко, европейските зелени искали да прокарат еко нормите на Калифорния в Европа (калифорния има много по-строги изисквания). Наели една фирма да направи независимо изследване. Тя взела няколко "европейски коли" под наем и почнала да замерва в движение и в лаболатория. Данните се разминавали около 80 пъти и алармират на изложение миналата година. Никой не обръща внимание на презентацията, освен властите на Калифорнийската служба и те правят доста тестове и чак тогава пишат на Фолксваген и ... "Останалото е история"

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  21. 21 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#4] от "angevins":

    Собствениците са няколко десетки хиляди души. Дори и фондовете нямат повече от 3%. Това не като на нашата борса.

    Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец.
  22. 22 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тиквата / бивш Рапона /":

    Колега, не всяка статия става за тролене, нерде Фолксваген, нерде Цветанов и Буда.

  23. 23 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Фолксваген станаха "бушони". Нима другите пушат по-малко? Айде бе. Просто на "форд", "гм" и "Тойота" им се объркаха сметките за ротации през няколко години.

  24. 24 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1082 Любопитно

    едва ли го правят само те,като си знаем как манипулират с разхода на гориво ,мисля си че и другите го правят...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  25. 25 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#4] от "angevins":

    На теб май тая фирма ти прилича на "едноличен търговец"

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  26. 26 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 507 Весело

    А какво мислят от Аuto bild по въпроса?

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  27. 27 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Какво ли обезщетение ще получи Джи Ема затова че ще "опере пешкира"?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Too much цензура Баце.
  28. 28 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2113 Неутрално

    До коментар [#21] от "Емо":

    VW акциите са разпределени както следва :
    -50% семейство Порше и Пиех
    -20% провинция Долна Саксония
    -17% фондът на Катар
    -13% са търгуваните на борсата

  29. 29 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 603 Неутрално

    До коментар [#25] от "роджър":

    Нали казах собствениците. Те се събират на събрания освен да им кажат какъв е бенефициента за акцийка би трябвало и от тези неще да се интересуват.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  30. 30 Профил на La Loba Esteparia
    La Loba Esteparia
    Рейтинг: 470 Весело

    не мислете за изпълнителният директормоментът е да купите акции на Volkswagen

    Der Steppenwolf
  31. 31 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1163 Любопитно

    Не мога да разбера как компютрите на автомобилите са разбирали, че им правят тестове, и са променяли нещо, пък тези, които са разбрали за измамата, са получили реални резултати...

  32. 32 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2113 Неутрално

    До коментар [#30] от "La Loba Esteparia":

    Ами в момента на борсите яко се търгуват VW акции.
    Едни играчи купуват, а други продават....

  33. 33 Профил на laundromat
    laundromat
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Така е в цивилизованият свят!

  34. 34 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 606 Неутрално

    До коментар [#31] от "rainbou1":

    Скоростта на движение спрямо оборотите При тест се стои на място.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  35. 35 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1110 Весело

    Не били корумпирани германците, а?
    Просто много малко германци получават оферта. Защото им се носи славата на неподкупни. Но мажаха да накарат Света да повярва, че за Нацизма са виновни само Хитлер, Гьоринг и Гьобелс.
    Само да споменем Шредер
    А пък самия Вернер Сименс е вървял напред благодарение на корупция.
    Да споменем Круп със доставки на калпави оръдия за Турция и Тисен със споровете за стомана

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  36. 36 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1110 Любопитно

    [quote#28:"Ф.Нинов"]-17% фондът на Катар [/quote]
    Ха, че той този Фонд купи цяла България и половината от бившия СИВ
    Като добавим и Оманския фонд какво излиза? Че арабите отдавна са наследили комунистите. И сега идват да си нагледат собственоста?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  37. 37 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 726 Неутрално


    До коментар [#28] от "Ф.Нинов":

    Амчи то това трудно може да се нарече публична компания , те на практика нямат free float , и едно евро да стане акцията тях не ги бърка , защото като гледам едва ли някой би се разделил с акциите си.

  38. 38 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 928 Неутрално

    и аз това се мисля-като знаем,че софтуера е стандартен може да се окаже,че всички марки са правили същия трик-ако ги изпробват какво ли ще се окаже.Нищо фоксваген прави много добри автомобили,но скъпички-ако сега им падне цената бих си купила-за нов говоря де,не голф тройка.

  39. 39 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#31] от "rainbou1":
    До коментар [#34] от "brutester":

    Всъщност, още нищо не е окончателно установено и доказано ... може да се окаже, че някои са си купили акции изгодно, че групата е изгубила едни пазари, но пък дали няма да отвърне на удара ?
    Сложна работа ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  40. 40 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2113 Неутрално

    До коментар [#37] от "takeshi303":

    Смятай щом Ауди акцията все още се търгува на борсата с фрийфлоут от мижави 0.05%.
    Другите 99.5% ги държи Фолксваген.

  41. 41 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2113 Неутрално
  42. 42 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2113 Неутрално

    До коментар [#36] от "skara":

    При Даймлер най - големият акционер е Кувейт.
    До края на годината китайската държавна автомобилна агенция ще купи 10% от акциите, ставайки най - големият акционер, който ще спомогне за налагането на марката в самия Китай.

  43. 43 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Супер! Така и така не ми допадаха идеите на тоя... да преебем марката ни Шкода, защото продава повече от народната кола...
    А пък нея ще я направим да струва колкото апартамент в Младост, до метрото.
    Щото ще се конкурира с Мерцедес.... безумия едно след друго!

  44. 44 Профил на dlyubomirov
    dlyubomirov
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#9] от "dnk":

    Хаха трябва и такава класация да има

    ...
  45. 45 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 206 Неутрално

    [quote#31:"rainbou1"]Не мога да разбера как компютрите на автомобилите са разбирали, че им правят тестове, и са променяли нещо, пък тези, които са разбрали за измамата, са получили реални резултати... [/quote]
    При проверка за вредни емисии е необходимо на двигателя да му се казва как да работи във всеки един момент на теста. Това се прави софтуерно, а резултатът се контролира с газонализатор. Софтуерът за управление на целия тест е разработен и "любезно предоставен" от производителя на автомобилите. Пускаш го през диагностичния интерфейс на колата, управлението на двигателя минава в режим "сега ме проверяват едни лоши хора" и минава в режим "минимални емисии". В този същия този режим имаме и минимална мощност съчетана с минимален въртящ момент, но това не се измерва в случая.

    Когато клиентът си управлява автомобила, той иска да натисне педала на газта и да получи "подобаващ" отговор. На него му е малко или даже много все едно какво излиза от ауспуха. Тук идва и конфликтът на интереси.

    При извършване пътен тест за емисии с газоанализатор и се гледат "живи данни" с обичаен диагностичен софтуер, то нещата се виждат веднага.

  46. 46 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3612 Неутрално

    [quote#31:"rainbou1"]Не мога да разбера как компютрите на автомобилите са разбирали, че им правят тестове, и са променяли нещо, пък тези, които са разбрали за измамата, са получили реални резултати... [/quote]
    Това не бива да те безпокои. Затова си има хора с най-различни професии, отделно някои са по-добри от други, работещи по същата професия.

  47. 47 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3612 Неутрално

    [quote#23:"StanDim"]Фолксваген станаха "бушони". Нима другите пушат по-малко? [/quote]
    другите си го признаваха, докато от ФВ твърдяли, че изобщо не пушат.

  48. 48 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#39] от "роджър":
    е групата е изгубила едни пазари, но пък дали няма да отвърне на удара ?
    Сложна работа ...
    .........
    Най-смехотворното е, че скандалът тръгва от американски учреждения, които са се загрижили за околната си среда )))
    С техните каруци, дето гълтат бензин като танкове, сега сочат с пръст Фолксваген и ги обвиняват, че са замърсили въздуха на САЩ. Днеска вече стотици болни от рак на дробовете са подали обвинения срешу Фолксваген в САЩ, че немските коли били виновни за болеста им. Гръцката драма започва в САЩ, целта е един от главните глобални играчи да бъде разфасован, с врътки, сценки, сълзи и мноого адвокати.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  49. 49 Профил на Стефан Станчев
    Стефан Станчев
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Отговорните хора подават оставка, безотговорните просто се правят, че нищо не се е случвало.

  50. 50 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#35] от "skara":
    Не били корумпирани германците, а?
    Просто много малко германци получават оферта.
    ...............
    Ми, дай на ченгето, като те спре 20 €, но си приготви предварително и бурканче с вазелин, най-добре да се намажеш веднага, че после няма да ти остане време. След 48 ч. ще ни разкажеш.
    Това че на теб са ти кавяфи прашките, не означава че другите са от същия сорт, просто хората около теб са с панталони от кафяв плат. Има разлика.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  51. 51 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 264 Любопитно

    Доста сериозен гаф! Интересно ми е какви ще са последиците за Фолксваген в дългосрочен план, но това само времето ще покаже.

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  53. 53 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2113 Неутрално

    заедно с титлите името на бившия шеф е: Prof. Dr. Dr. Martin Winterkorn

  54. 54 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1110 Любопитно

    [quote#50:"СДС"]Ми, дай на ченгето, като те спре 20 €, но си приготви предварително и бурканче с вазелин, най-добре да се намажеш веднага, че после няма да ти остане време. След 48 ч. ще ни разкажеш[/quote]
    Ако му предложа 2000 (Две хиляди)?
    това, че корупцията в Германия е махната по ниските етажи въобще не означава, че няма корупция.
    То вече и в България полицаите ги е страх да вземат 50лв. Още се намират разни Гл.архитекти да си искат - но и на тях ще им дойде нагорно догодина - защото строителството окончателно ще спре.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  55. 55 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 206 Неутрално

    [quote#52:"janso"]Опел, Шевролет-Деу и Форд - най-дефектиращите коли на евр.пазар[/quote]
    Имобилизираната поради дефект кола има нулеви вредни емисии.

  56. 56 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 206 Неутрално

    [quote#10:"mavro"]"нормална бизнес практика"[/quote]
    Може да се поинтересуваш какво количество АдБлу е необходимо за нормалната работа на един двигател и какво количество изразходват някои Блу леки автомобили.

  57. 57 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 448 Неутрално

    А това разследване дали не съвпада с бежанския поток и криза "съвсем случайно"? Германия отново си има "нов-стар" враг ...

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  58. 58 Профил на jonson
    jonson
    Рейтинг: 367 Неутрално

    На въпроса "кой ги издаде", отговорът е очевиден. Защото става въпрос не за това кой издаде виновника на "молядругарката", а за милиарден бизнес с огромна конкуренция. Представете си, че сте констуктор на дизели в Пежо или Тойота или който се сетите. За да намалите емисиите при такива жестоки изисквания, слагате катализатори, филтри, после устройства, които да ги чистят, повишавате разхода заради това почистване (става с изгаряне на наслояването с обогатена горивна смес), отнемате от мощността и т.н. А през цялото време шефовете ти надуват главата:
    - Ето, гледай VW без всичките тия глупости има най-ниските емисии, ти само се чудиш как да ни вдигнеш себестойността на колите.
    - Не става иначе бе хора, елате и мерете.
    - А при VW как става?
    - Ми не знам...
    И когато разбера как са направили, а аз ще разбера, защото първо съм силно мотивиран, второ си разбирам от работата, та когато разбера, как мислите, дали бих ги скрил?

  59. 59 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4119 Неутрално

    Логично.Някой трябваше да го отнесе!

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  61. 61 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#58:"jonson"]На въпроса "кой ги издаде", отговорът е очевиден. Защото става въпрос не за това кой издаде виновника на "молядругарката", а за милиарден бизнес с огромна конкуренция[/quote]
    "Издаде" ги бившият многогодишен шеф на Фолксваген - Фердинанд Пиех, който беше остранен от Винтеркорн през Април тази година.
    Няма никакъв ЕлюмЕнаДски заговор против Фоклсваген, Меркел и православието.

    #KOЙ номинира бокова!
  62. 62 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2716 Неутрално

    Ето и доклада на американците

    http://www3.epa.gov/otaq/cert/documents/vw-nov-caa-09-18-15.pdf

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  63. 63 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 459 Весело

    От VAG е наложително да вземат незабавно следните спешни мерки:
    - Да местят централата у Перник и да се листват на борсата у Горна Диканя инак уйде им имиджо у ряката.
    - Председателят на местния Гоуф 2 клуб моментално да се назначи за CEO на VAG с годишна основна заплата поне 100 млн. евро.
    - Гришата да купи мин. 70% от VAG за 1 евро, прави джоинт венчър с Грейт Уол и мести цялото им производство в Ловеч.

    Горното като програма минимум, инак си загиват

  64. 64 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2227 Весело

    [quote#32:"Ф.Нинов"]Ами в момента на борсите яко се търгуват VW акции.
    Едни играчи купуват, а други продават.... [/quote]
    Ти какво мислиш САЩ и американските банкери и борсови спекуланти атакуват ли германската икономика или наистина вярват в екологията?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  65. 65 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2227 Весело

    [quote#61:"Emergen-C"]Няма никакъв ЕлюмЕнаДски заговор против Фоклсваген, Меркел и православието. [/quote]
    Джордж Фридман значи му е дошло дюшеш за консултанската му фирма и може да върне тогава парите на цереуто и конгреса !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  66. 66 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    [quote#4:"angevins"]Този все пак е само служител. Собствениците са тези които са си затваряли очите.[/quote]

    До коментар [#4] от "angevins":

    Пич, собствениците са акционерите. Това са стотици хиляди хора и организации. Може и някой от моите пенсионни фондове да има акции на Фолксваген. Така че и аз да съм частичен собственик. Как ще имам отговорност за тази измама. Виновни са ръководството и никой друг. Затова ще си отидат. Други ще дойдат и ще имат едно на ум да не яравят такива идиотщини.
    Фолксваген са хубави коли. както и всички други от групата. 99% от работещите в корпорацията нямат вина за това. Но със сигурност поне няколко човека на ниво директори са участвали в тази срамна конспирация. Трябва да се разбере кои са и да бъдат изгонени .. а защо не и наказани по-сериозно.
    Заради една шепа мошеници които са очаквали да вземат яки премии сега всички във фирмата ще страдат. Ще има големи глоби които биха могли да отидат за нещо продуктивно. В САЩ хората много мразят такива неща и определено ще отдръпване на клиенти от марката. Ще им трябва време да си върнат доверието. Но има и друго нещо - Американците винаги прощават и дават още един шанс. Така че никой няма да позволи Фолксваген да пострада много. Не това е целта.

    California Über Alles
  67. 67 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2113 Неутрално

    До коментар [#64] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Това е доста груба измама.
    Последствията за Фолксваген в самата ФРГ също ще бъдат сурови.
    Може дори да се стигне до пълна забрана на дизелите.

  68. 68 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#31] от "rainbou1":

    Вчера германската телевизия обясни как става това. При тест на ролки намясто се движат само водещите колела, например предните. Задните не се въртят. Компютърът усеща тази ситуация и пуска вода в някакъв агрегат на мотора, която помага вредните емисии да се намалят.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  69. 69 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1859 Весело

    А аз виждам, как в САЩ са отрязани възможностите за "минаване на преглед" (ГТП по нашенски). Баси, имали проблем с нещо в дима на един двигател на един производител... и никакви други проблеми и шмекерии с дима, двигателите, ходовата част, спирачките и т.н. на останалите автомобили.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  70. 70 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5091 Неутрално

    До коментар [#64] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Атакуват те лично тебе. Взимай мерки, комунданте.

  71. 71 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5091 Неутрално

    До коментар [#52] от "janso":

    Обаче ти си от посветените. Я как си ги разкрил!

  72. 72 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2227 Весело

    [quote#67:"Ф.Нинов"]Последствията за Фолксваген в самата ФРГ също ще бъдат сурови.
    Може дори да се стигне до пълна забрана на дизелите. [/quote]
    Германците не са чак толкова смотана нация и дълго няма да играят по свирката на САЩ. Ще махат атомните централи а ще приемат умни ракети с ядрен заряд от САЩ , ща махат дизелите а кой знае какво ще измислят !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  73. 73 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    До коментар [#69] от "gost22":
    НЯМА НИЩО ПО ЯКО ОТ АМЕРИКАНСКИЯ ДИЗЕЛ НИТРО!

    https://www.youtube.com/watch?v=-Zb4hf_75CU

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  74. 74 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1859 Любопитно

    До коментар [#73] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
    Хайде измислете нещо ново в пропагандата, стига с тези номера, редки случаи да се педставят за нещо ежедневно. Баси, все едно да дадеш кадри със Стефка Костадинова и да обобщиш, че българите като цяло скачат толкова.
    Тези автомобили ги доработват за да пушат така (дори на самия клип следващия автомобил е на шоу, а не на улицата), а по улиците у нас има доста обикновени автомобили, дето си пушат видимо от далече без да е нарочно... но иначе са минали ГТП. Май нещо те стяга обувката ако и тук имаме такива ГТП дето данните през компютъра и директно в сървъра на КАТ...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  75. 75 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2227 Весело

    [quote#74:"gost22"]Баси, все едно да дадеш кадри със Стефка Костадинова и да обобщиш, че българите като цяло скачат толкова. [/quote]
    Стига де , просто казвам,че американските коли често харчат по литър на метър ! Ако германските имат толкова вредни емисии какво да кажем с местното производство? На вас каквото и очевадно да ви покаже човек все е пропаганда на срещу "най-зелената" Америка!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  77. 77 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    "Сложността на ситуацията се подсилваше от факта, че под ръководството на Винтеркорн "Фолксваген" изпревари "Тойота" като най-големия производител на автомобили в света. Компанията удвои продажбите си и утрои печалбите си за последните осем години.”

    Според мен на VAG им направиха добре пресметната постановка! Както и да го гледаме, от това ще се облажат жълтите - независимо дали става дума за японци, корейци или в по-далечно бъдеще китайци...

    I Want To Believe
  78. 78 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Предполагам не само Фолксваген ще изгорят при едно по-мащабно разследване и съм сигурен, че следващите месеци ще има още по интересни новини. От друга страна се сещам за една статия от 2013 където Мерцедес предлагаха 2 модификации на дизеловия мотор 2.2 с евро 5 и с евро 6, като разликата в цената тогава беше около 2000 евро поради по скъпите филтри и пречистващи системи. Ако приемем, че ВАГ са спестили подобна сума от всяка кола с този мотор, то 11 милиона коли х 2000 евро са 22 милиарда евро.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK