Че Юбер правят нещата на ръба на закона (поне този, който е утвърден в момента) - така е, верятно.
Но е много неприятно да виждаме как се санкционират чужди компании, а нашите си български мафиотски изпълнения и своеволия не се пипат от същите тези инстанции.
Аз не съм помирисвал миризмата на чалга и фасове, откакто има Юбер...
Дано поне тия 200 бона ги дадат за по-добър контрол на бакшишите, ако изобщо се стигне до плащането им от Юбер...иначе файда никаква...
в държавата на мутрите законите защитават май само таксиметровите шофьори
сърдечно благодаря за миризливата им услуга, но гледам да се въздържам от нея
Юбер не нарушават данъчното законодателство, тъй като си плащат данъците в САЩ, където са регистрирани.Основен принцип. Иначе как си мислите че имат пазарна капитализация от 50 милиарда долара и се котират на всевъзможни борси, ако не бяха легална фирма. А ние имаме споразумение за избягване на двойното данъчно облагане с почти цял свят.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Интересно колко е бърз съдът в тази ситуация! От юли досега са им наложили глоба, те са обжалвали, изисквали са им документи и са им наложили отново глоба, само за 3 месеца. Обикновено такива неща отнемат повече време... Явно в нашата държава има съд, ама само за някои.
Проблемът е, че Юбер е ново явление, за което законодателството (не само нашето) не е подготвено. Услугата на юбер не е, по дефиниция (доколкото може да се подведе под такава въобще), превозваческа, а посредническа - услуга на информационното общество се нарича в разните закони и директиви. Ама трудно могат да ги ударят по тези закони и директиви, та затуй са се юрнали да ги бъзикат с данъците. Трудно могат - щото съдиите ни са олд скуул и повечето трудно вдяват бизнес модели основани на технологии.
Аз питам - ако нарушават и заобикалят данъчното законодателство - НАП що не са реагирали? Къде са ревизионните актове? Ей тъй, ангро, решаваме, че да не се занимаваме повече.
а ако в решението не пише пред кого може да се обжалва, да го жалят директно - това си е формално нарушение от най-висша степен. но може и ВАС да си го допълнят междувременно ....
[quote#20:"ХЪ ХЪ ХЪ"]Услугата на юбер не е, по дефиниция (доколкото може да се подведе под такава въобще), превозваческа, а посредническа[/quote]
Ако услугата на въпросния Юбер се урегулира със закон, то всички останали превозвачи също ще станат де юре "посредници". Само нема да приемат поръчки онлайн, а по телефона като досега. Така освен по-малко постъпления в хазната, друг ефект нема да се получи.
Осквернявам паметници и пропагандирам евроатлантически ценности срещу заплащане.
[quote#20:"ХЪ ХЪ ХЪ"]Проблемът е, че Юбер е ново явление, за което законодателството (не само нашето) не е подготвено. [/quote]
Кое му е новото? Неплащането на данъци в България, неиздаване на касови бележки и фактури на клиентите, неспазването на никакви нормативни изисквания за здраве, безопасност и труд и т.н. Ами, че това си е мафия идваща да трупа незаконни печалби, като прави законните таксите абдали. Ако ще има мошеници като Юбер, да позволят на нашите таксите да работят при същите условия, тогава да ги видим юберците колко са "иновативни"...
всичко което си написал е лъжа. Издават и касови бележки на телефона ти, което вероятно е новост за теб. Аз касов апарат в такси не съм видял. Uber не ме лъже, защото шофьора не отчита курса и не помпа. Колите им са по-чисти и по-нови от повечето бакшиши. Често пъти това е втора работа за хората, които плащат данъци, както и ти (може би) плащаш. Не е работа на КЗК и ВАС да ми казват как ще се возя и при кого.
[quote#13:"Sars Saraktos"]И какви точно? Някакви НПошници на хранилка при Сорос?[/quote]
баш същите ,всичкуту НПО е на хранилка при сорос тоя антихрист
ше ти изредя малко НПО че тия може да не ги знаеш :
Национално движение русофили
Българо-руски клуб Шипка
Славянско Дружество в България
Фондация Славяни
и още над 50 такива
Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!
[quote#20:"ХЪ ХЪ ХЪ"]Услугата на юбер не е превозваческа, а посредническа [/quote]
Глупости. Напълно превозваческа си е.
Добро решение, да не повярваш. И очакваният квич се вихри с пълна сила. В страната на тарикатите, това да си тарикат се цени високо, че даже го наричат иновация.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
така и каруцарите са ревали срещу парната машина, която видиш ли, им взимала хляба. Бакшишите с опърдяни таралясници са минало, мъртви са. Просто още не го съзнават.
Един път ВАС да си свърши работата в срок, и то ще е с грешно решение.
На всички ни е ясно защо с такава скорост се взима това решение, защо сега (в първата дъждовна седмица на есента) и защо е такова.
Надявам се искрено вместо да избодат очи, да им изпишат вежди на убер, защото аз от личен опит и от приятели - не мога да кажа лоша дума за тях. Докато с бакшишите всяко возене е приключение - ще пуши ли, ще вони ли, ще ми говори ли на малоумни теми, ще ме "урежда" ли с някоя далавера...
Просто някои хора не са случили на качествени таксиметрови услуги. Двете фирми, които посочих, са напълно коректни, водачите не пушат или спират пушенето, след като ги помоля, връщат ресто, чисто и комфортно е.
Дали е комфортно, и като цяло какво е качеството на услугата е нещо, което трябва да реши пазара. Има 4-5 съвсем читави бакшишки фирми, УБЕР също имат читава услуга.
Когато обаче някой е по-равен и прескача закони, той трябва да бъде гонен, наказван, че и забраняван. И някой да вижда в това някаква конспирация или глупости е твърде нефелно. За съжаление, у нас повечето хора са заплатаджии и са със заплатаджийското си мислене.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Как реши, че ги свързва? Отварям приложението на УБЕР и през него викам тяхна кола. Абсолютно същото като на Мтакси. Защо едните са превозвачи, а другите не?
т.е. качеството на услугата ще поправи едно явно слагаческо решение, зад което седи цеко и нековата окей.
Половината от легалните бакшиши карат без книжка, с предни всесезонни гуми втора употреба и задни летни от 2000та, карат като психопати и след 22 часа трудно се намира някой трезвен, но неее, УБЕР е проблема, защото теоретично можел да укрива данъци. Мхм.
ако случайно пътувате с WIZZ air и си запазите трансфер (wizz transfer p-airbus) през сайата им, който обещава микробус да ви закара до адрес в София.
Ще ви натресат един бакшиш, който няма и идея, че сте платили предварително. Давате ми некви уж документи, а бакшиша избобщо не им верва на каката диспечерка от летищният офис и си проси пари като последното цигане, въпреки че всичко е платено.
Иначе уиза предлагат и такси за София.
Дали микробус-shuttle или такси за тях е едно и също. 10 лв разлика в цената за едно и също нещо.
Утре Юбер ще регистрират друго дружество и продължават дейността си.ВАС е прекратила временно дейността на "Юбер Б.В. и Разиер Опърейшънс Б.В, на "Юбер 2001" ЕООД не е
Оня ден пристигам на летището (т2), отивам за такси (2121).
Първото:
- пуши ли се в колата?
- ами то такова не, ама аз дадох на едни Гърци преди малко нали..
(вътре си смърди)
Второто, отзад. Шофьора си пуши в момента, на отворена врата.
Третото беше ОК, но първите двама вече ме гледаха накриво.
Това са Бг такситата, откакто има Юбер НЕ СЪМ И ПОМИСЛЯЛ за Такси.
Да го ду*ат
Юбер са по-чисти, по-евтини, по-безопасни и по-лесни за използване. Нали уж в едно общество за това трябва да се борим.
Е, разбира се не зависят от благоволението на корумпирани политици за лицензи, разрешения, забрани и политиците, милите се чустват излишни и изоставени. Та не е чудно че навсякъде из Европа се борят на живот и смърт да ги задушат и да ги спрат.
Аз до сега не съм чул някой да се оплаче от Юбер.
Колата НЕ Е тяхна - нито е брандирана при тях, нито шофьора е на трудов договор при тях, нито е на лизинг при тях. Просто уреждат сделка между две заинтересовани страни.
нещо доста се объркваш със бизнес модела.
как викаш такси.
като махаш.
на юбер не махаш.
нямаш тази опция не го забравяй.
как се формира касовото плащане.
еми на юбер е по-еволюционно.
това е хибрид между такси и споделен превоз.
ниша, която някой е усетил и използва.
ти, като клиент какво предпочиташ,
по-добра услуга или по-регулирана.
ако лобираш за такситата, разбирам.
но не съм съгласен.
това е еволюция в логистиката.
по-добра услуга в доста голяма ниша.
[quote#44:"Darth Plagueis"]Колкото до качеството на услугата - както казах, да определи пазара. Но едва след като държавата постанови равни условия за всички.[/quote]
Не държавата, а пазарните условия се основават на равенство и конкуренция. Светът е динамичен и пазарните модели се променят. Нищо не пречи на таксиметровите компании да се преориентират към подобен модел и да се конкурират с uber или да продължат да се опитват да го правят в сегашния си вид, тяхно си право на избор. Или пък всъщност нещо им пречи, разваля им се статуквото.
Точно така, държавата трябва да защитава хората, а хората са по-здрави ако пътуват при непушещи шофьори, каращи по-добри коли, които си плащат данъците понеже всичко минава по банков път. Само дето с конкретното решение не се защитава, това което казват, а пазят интересите на големите таксиметрови фирми. Пазарна икономика и закони друг път. Във всяка сфера на икономиката има една, две групички дето само трупат пачки, а политиците ни само се чудят как да им угодят, за да може някоя друг милион да остане и за тях.
Няма никаква еволюция. Достатъчно такси компании ги викаш по същия начин. Можеш да плащаш с карта. Стига сте си вадили зайчета от ръкава за неща, които не съществуват.
Убер са едни мошеници, претентиращи за нещо, което обаче не правят. Просто заобикалят закони, затова навсякъде по света ги ш..бат. Така и трябва, така и ще бъде.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Наднационалните съдилища още по-грубо газят тарикатите от Убер. Колкото до добрата услуга, това дава ли ми право аз да не плащам данъци, и да те обслужвам по-добре?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Не виждаш ТЯХНАТА кола, виждаш колата на някой човечец, който обикновено заработва допълнително, между смени или когато има време и ползва ТЯХНОТО приложение.
Пробвай да се качиш някой пут и да си поговориш с шофьорите (да, за разлика от бакшишите нормален разговор е възможен) и ще ти просветне.
[quote#62:"Darth Plagueis"]Кой е тоя подобен модел, щото до момента никой не може да ми обясни къде е разликата с нормалната бакшишка фирма[/quote]
Покажи ми една бакшика фирма, дето шофьорите да имат рейтинг даван от пътниците. Е, точно това е модела на Юбер — рейтинга дава доверието. Представи си, че съда постанови таксиметровите фирми да имат рейтингова система като Юбер. Гарантирам, че до три месеца, ще останат да работят 1/2 от сегашните таксиджии.
Това без да броим номерата с "напомпените" сметки и неработещите касови апарати... Между другото, на последния филмов фестивал в Кан, част от звездите пристигнаха с хеликоптер на Юбер. Сещай се сам на къде отиват нещата.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Пияния шофьор на ОК-ка като мина през спирката на окръжна миналата година каква отговорност покри точно? И, ах изненада, тая година същия пак пиян, пак в таксито. Ебем ти и държавните лицензи, държавна пирамида без грам стойност за клиента.
Точно преди избори трябва да се внимава с таксиджиите. Да не забравяме как Бойко стана кмет на София. Първи ход на кампанията – отиде при бакшишите. Не знам какво си обещаваха, после стана премиер, а сега ми прави впечатление, че вече и над 10 годишни кошници са таксита. Никой с пръст не може да ги докосне.
Написах неплащане на лиценз, а не на данък. Смени си опорната точка.
[quote#68:"gost22"]Покажи ми една бакшика фирма, дето шофьорите да имат рейтинг даван от пътниците.[/quote]
Е нема що, невероятна иновация...
[quote#67:".!."]Пробвай да се качиш някой пут и да си поговориш с шофьорите (да, за разлика от бакшишите нормален разговор е възможен) и ще ти просветне. [/quote]
Нема кво да ми просветва - 99% от шофьорите на Убер са бакшиши. Прехласването по тях е чисто медийна простотия, а обслужването не се отличава по нищо от читавите бакшишки фирми.
[quote#72:".!."]С половин дума Убер са брокери.
[/quote]
Глупости. Убер изпълняват услуга по превоз, за която взимат пари. Не знам що е толкова непонятно за някои хора..
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
[quote#62:"Darth Plagueis"]Кой е тоя подобен модел, щото до момента никой не може да ми обясни къде е разликата с нормалната бакшишка фирма... [/quote]
Основната разлика с "нормалната бакшишна фирма" е, че шофьорите не са служители на uber, uber не притежава автомобили, а просто предоставя посреднически услуги между търсещата и предлагащата страна. Както всеки друг гражданин, така и при шофьорите е въпрос на лична отговорност да отчитат доходите си от стопанска дейност. Оттук произтичат и много други разлики между подобен модел и "нормална" бакшишна фирма.
[quote#26:"Пипера е много лют"]всичко което си написал е лъжа. Издават и касови бележки на телефона ти, което вероятно е новост за теб. Аз касов апарат в такси не съм видял.[/quote]
Първо тия касови бележки на телефона ти си ги пускай във фейсбук, ама пред НАП ще ти свършат толкова работа, колкото и електронните касови бележки дето ти ги показва дисплея на кафе-автомата. И повтарям, не издават фактури, а "касовите" им бележки нямат реквизити на такива.
Второ в България не съм видял такси без касов апарат, редовно ми издават касови бележки, а когато искам и фактура. Е, пътувам с ОК, ако това има значение. колите им са чисти, шофьорите не пушат и не те заговарят, ако не ги питаш нещо. А им работи и мобилното приложение в андроида - оттам си ги викам.
Та какво беше това Юбер?
[quote#76:"d.dragomirov"]Основната разлика с "нормалната бакшишна фирма" е, че шофьорите не са служители на uber[/quote]
Верно ли? Що на 21-21 да не би да са техни служители, или колите да са техни? Както казах по-горе, малко повече мислене, ако може.
Единствената отправна точка е ТИ като клиент на кого поръчваш и на кого плащаш - а в случая поръчваш и плащаш на Убер. Оттам нататък, те как изпълняват поръчката - дали със свои шофьори и автомобили, дали под наем, дали с подизпълнител или както и да е, това е без значение. ТЕ приемат от теб поръчката и ТЕ получават парите, т.е., ТЕ извършват превозваческа услуга, за която е нужен лиценз
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
[quote#78:"sashobal"]За непросветения ти пилешко-дрОгарски мозък ще уточня,че Юбер а компания с актив от 65млрд. долара. Дали нямат адвокати?
Понимаеш дурак?[/quote]
То си личи, кой с какъв мозък е, умните не обиждат безпричинно непознати....
[quote#39:"Darth Plagueis"]Как реши, че ги свързва? Отварям приложението на УБЕР и през него викам тяхна кола. Абсолютно същото като на Мтакси. Защо едните са превозвачи, а другите не? [/quote]
Аз пък отварям приложението на ОК и си избирам шофьор от най-близките. Със снимка и рейтинг и ми идва за две минути колата. Какво точно е иновативното на Юбер, като има още две такива български приложения.
"Иновативното" им е заобикалянето на законите, неплащането на данъци в България, прехвърлянето на печалбите в Холандия и оттам в офшорки на антилите. Не им пука за колите на шофьорите, нали са си техни - това ГТП-та, застраховки, амортизации и т.н. си е проблем на шофьорите.
И как решихме, че Юберските коли са по-добри от примерно ОК-ските?
Бакшиш с раздрънкан автомобил без климатик през лятото или газещ хрората приятно пийнал бакшиш - може! Но други не може - кви са тея нахалници - сигурно колите им се чисти и не пушат вътре, и климатик имат! Тея за какви се имат изобщо...
Това се опитвам да обясня на колегата по-горе, ама не та не. Родее се много с комисионния договор (само че не е, защото няма за предмет сключване на сделки), с договора за спедиция (само че не е, защото не товар това, което се превозва), договор за посредничество и т.н. Сиреч - ненаименован договор от нов вид.
Между другото, ако някой нарушава закона, това са шофьорите, а не толкова Юбер. Ама е мъчна работа да се изловят толкова много хора. Което води до ситуацията, в която едни правила започват да губят ефект, тъй като масово не се спазват. Това е момента властта да: регулира още повече, да дерегулира или пък да си затвори очите.
Uber са просто тарикати, които се возят на акъла на оцъклените хипстъри, според които всичко, свързано с мобилни приложения е "totally rad" и заслужава специално отношение.
Колкото и да отричат, че те превоз не правят, в крайна сметка се стига именно до услугата превоз на пътници срещу заплащане. Нито шофьорите, нито автомобилите, нито "посредникът" изпълняват изискванията на действащото законодателство по отношение на услугата "превоз на пътници". Дали трябва да бъдат погнати шофьорите или фирмата - контролните органи да решат. В най-добрия случай Uber са съучастник в схема за заобикаляне на закона, още повече, че получават отчисления от цената за всеки превоз, а като нищи могат да бъдат определени и като подбудители.
В момента, в който стане тежък инцидент с кола на Uber, всичките дрисльовци, дето сега врещят в тяхна защита, ще вреснат "няма държава".
Нито мобилните приложения, нито рейтингите на водачите са иновация. С мобилно приложение мога да си извикам и нормално такси, с дебитна карта мога да платя и в нормално такси. Да не говорим, че транзакцията с дебитната ми карта ще бъде надлежно обложена с всички налози, за разлика от електронната "касова бележка" на Uber. В момента, по мое мнение, най-читавите коли имат зелените таксита с Приусите. В тях шофьорите не пушат, държат се възпитано, комфортът е на високо ниво, може да се плаща с карта. Дори превозите излизат в най-лошия случай, колкото жълтите таксита, нищо че тарифата на километър им е по-висока.
Цялото конкурентно предимство на Uber е, че заобикаля нормативните изисквания, заради което и ги гонят. В момента, в който бъдат заставени да покрият нормативните изисквания като всички останали, или нормативните изисквания бъдат охлабени, така, че всички останали да се изравнят с Uber, тези тарикати ще се евакуират моменталически от местния пазар и ще потърсят друго злачно пасище.
[quote#87:"ХЪ ХЪ ХЪ"]Естествено - за всяка добра частна инициатива, [/quote]
Още по-добрата частна инициатива е хазартът, проституцията, търговията с наркотици и оръжие, трафикът на хора и т.н. и там ли искаш да няма "обратна по посока и действие правителствена политика."
Ти или си глупав, или просто не си прочел. Я се върни и виж "Пазарна капитализация". Май не знаеш какво значи това! Я сега използвай Гугъл. Джудже мозъчно!
Не казвам, че Uber са единствените, които се опитват да наложат подобна услуга. Не казвам и, че трябва да бъдат единствените, които се опитват да го правят.
Не знам кои са въпросните 21-21, но бърза справка показва, че масовият модел не е този, който Uber, 21-21 и други знайни и незнайни играчи се опитват да наложат. Напротив, повечето компании разполагат с автопаркове, шофьор като техни служители, диспечерски центрове и т.н.
За мен не е първостепенно хазната да може да се пълни максимално от всички всевъзможни страни, не искам сляпо и без никакви логически, икономически, морални и други аргументи да се следват остарели и нефункциониращи закони. Искам, когато пазарът, тоест потребителите, очевидно показват интерес към даден продукт/услуга държавата да не работи срещу това, размахвайки с пръст остарели законодателни аргументи и неясни понятия като "нелоялна конкуренция". В крайна сметка хората сме тези, които решаваме кое е най-добро за нас.
Т.е., ако хората очевидно проявяват интерес към кражбите, държавата да не размотава остарели закони, ми да ги разреши? Или най-малкото да не преследва крадците, ако да речем някой направи мобилно приложение, в което да се показва кога и къде има нещо удобно за обиране, а?
[quote#92:"d.dragomirov"]Напротив, повечето компании разполагат с автопаркове, шофьор като техни служители, [/quote]
Това категорично не е вярно. А Убер също има диспечерски център.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
[quote#93:"Darth Plagueis"]Т.е., ако хората очевидно проявяват интерес към кражбите, държавата да не размотава остарели закони, ми да ги разреши? [/quote]
Изместваш фокусът. При кражба моята свобода да правя каквото си искам нарушава твоята и съответно трябва да ми бъде търсена някаква отговорност. Но да се върнем на примера ти. Първо не знам защо, как и по какъв начин допускаш наличието на сценарий, при който хората масово ще започнат да се ограбват, гърмят, бият и др. И второ, не знам защо по презумпция е окей, когато мнозинството от хора решава кой да взема решения, които влияят на всички (т.нар демократични избори) и защо не е окей, когато мнозинство от хора, ползващи таксиметрови услуги очевидно проявяват интерес към подобна услуга и желаят да я ползват.
[quote#93:"Darth Plagueis"]А Убер също има диспечерски център.[/quote]
Разбира се, аз когато си поръчвам кола звъня на техни диспечери. Отделно, когато се кача при шофьор ползващ Uber първото нещо, което чувам е как се обръща към радиостанцията с любезното "колежке".
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Здравко Здравков
Рейтинг: 620 НеутралноНе Юбер, а бакшишите са виновни.
EU defender
Рейтинг: 636 НеутралноЩе обжалват. Нали не се съмнявате какви адвокати са си наели Uber?
The best way to predict the future is to invent it.Imaginary Friend
Рейтинг: 683 НеутралноЩе ударя едно рамо на Убер като съвсем спра да се качвам при бакшиши.
Не цъкам плюсове и минуси.dolna4erti4ka
Рейтинг: 1734 НеутралноХа КЗК свърши за 5 пари работа.Остава да глоби и Лукойл за картела и дето все работят на загуба горките.
Чинчила
Рейтинг: 217 Неутралноно заобикаля данъчното законодателство и така създават неконкурентна среда на
Ох, милите. Как са се загрижили за данъчното законодателство.
А досега една копърка не сте глобили.
Д-р Г.
Рейтинг: 0 НеутралноЧе Юбер правят нещата на ръба на закона (поне този, който е утвърден в момента) - така е, верятно.
Но е много неприятно да виждаме как се санкционират чужди компании, а нашите си български мафиотски изпълнения и своеволия не се пипат от същите тези инстанции.
stef
Рейтинг: 421 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "Imaginary Friend":
StefАз не съм помирисвал миризмата на чалга и фасове, откакто има Юбер...
Дано поне тия 200 бона ги дадат за по-добър контрол на бакшишите, ако изобщо се стигне до плащането им от Юбер...иначе файда никаква...
petar__
Рейтинг: 271 Веселов държавата на мутрите законите защитават май само таксиметровите шофьори
сърдечно благодаря за миризливата им услуга, но гледам да се въздържам от нея
stef
Рейтинг: 421 ГневноДо коментар [#4] от "dolna4erti4ka":
StefНяма как да глобят шефа на шефа си
happystory
Рейтинг: 269 НеутралноЕдинственият които пречи и вреди на конкуренцията в БГ е правителството и техните регулации, които вредят наи много на потребителите и малките фирми.
ХЪ ХЪ ХЪ
Рейтинг: 507 НеутралноДо коментар [#2] от "EU defender":
Няма пред кого вече - ВАС е последната инстанция.
Само Левски
Рейтинг: 902 НеутралноЮбер не нарушават данъчното законодателство, тъй като си плащат данъците в САЩ, където са регистрирани.Основен принцип. Иначе как си мислите че имат пазарна капитализация от 50 милиарда долара и се котират на всевъзможни борси, ако не бяха легална фирма. А ние имаме споразумение за избягване на двойното данъчно облагане с почти цял свят.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
Рейтинг: 950 НеутралноМалко им е. Пълна забрана и глоби до дупка за този незаконен превозвач!
Осквернявам паметници и пропагандирам евроатлантически ценности срещу заплащане.galapagas
Рейтинг: 777 НеутралноПозорно решение на КЗК, по поръчка на големите риби, които държат бакшишките фирми.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Лео
Рейтинг: 1097 НеутралноИнтересно колко е бърз съдът в тази ситуация! От юли досега са им наложили глоба, те са обжалвали, изисквали са им документи и са им наложили отново глоба, само за 3 месеца. Обикновено такива неща отнемат повече време... Явно в нашата държава има съд, ама само за някои.
Ослик, суслик, паукан
Рейтинг: 432 НеутралноАз пък предпочитам никой да не знае къде щъкам
I had a dream, JoeНе защитавам нашите таксита, разбира се. Ужасни са.
Попа от Симитли
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#2] от "EU defender":
... sorry, I'm fucked up inside!знаеш ли кой е/ кои са тези адвокати - интересно ми е?
ХЪ ХЪ ХЪ
Рейтинг: 507 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "Само Левски":
Проблемът е, че Юбер е ново явление, за което законодателството (не само нашето) не е подготвено. Услугата на юбер не е, по дефиниция (доколкото може да се подведе под такава въобще), превозваческа, а посредническа - услуга на информационното общество се нарича в разните закони и директиви. Ама трудно могат да ги ударят по тези закони и директиви, та затуй са се юрнали да ги бъзикат с данъците. Трудно могат - щото съдиите ни са олд скуул и повечето трудно вдяват бизнес модели основани на технологии.
Аз питам - ако нарушават и заобикалят данъчното законодателство - НАП що не са реагирали? Къде са ревизионните актове? Ей тъй, ангро, решаваме, че да не се занимаваме повече.
Попа от Симитли
Рейтинг: 531 Неутралноа ако в решението не пише пред кого може да се обжалва, да го жалят директно - това си е формално нарушение от най-висша степен. но може и ВАС да си го допълнят междувременно ....
... sorry, I'm fucked up inside!С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
Рейтинг: 950 Неутрално[quote#20:"ХЪ ХЪ ХЪ"]Услугата на юбер не е, по дефиниция (доколкото може да се подведе под такава въобще), превозваческа, а посредническа[/quote]
Осквернявам паметници и пропагандирам евроатлантически ценности срещу заплащане.Ако услугата на въпросния Юбер се урегулира със закон, то всички останали превозвачи също ще станат де юре "посредници". Само нема да приемат поръчки онлайн, а по телефона като досега. Така освен по-малко постъпления в хазната, друг ефект нема да се получи.
Читател
Рейтинг: 1316 Неутрално"Радио СВ Такси" - 9 12 63 - и всичко е точно. Може и "М Такси" - 9 10 50. Не ми трябва ни Юбер, ни мюбер.
Sars Saraktos
Рейтинг: 471 Весело[quote#20:"ХЪ ХЪ ХЪ"]Проблемът е, че Юбер е ново явление, за което законодателството (не само нашето) не е подготвено. [/quote]
"Който търси истината, Бог вижда..."Кое му е новото? Неплащането на данъци в България, неиздаване на касови бележки и фактури на клиентите, неспазването на никакви нормативни изисквания за здраве, безопасност и труд и т.н. Ами, че това си е мафия идваща да трупа незаконни печалби, като прави законните таксите абдали. Ако ще има мошеници като Юбер, да позволят на нашите таксите да работят при същите условия, тогава да ги видим юберците колко са "иновативни"...
Пипера е много лют
Рейтинг: 688 НеутралноВАС за пореден път се доказа като корумпарско гнездо
седеньето го зголемува задникотПипера е много лют
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#24] от "Sars Saraktos":
седеньето го зголемува задникотвсичко което си написал е лъжа. Издават и касови бележки на телефона ти, което вероятно е новост за теб. Аз касов апарат в такси не съм видял. Uber не ме лъже, защото шофьора не отчита курса и не помпа. Колите им са по-чисти и по-нови от повечето бакшиши. Често пъти това е втора работа за хората, които плащат данъци, както и ти (може би) плащаш. Не е работа на КЗК и ВАС да ми казват как ще се возя и при кого.
son_of_anarchy
Рейтинг: 269 Неутрално[quote#13:"Sars Saraktos"]И какви точно? Някакви НПошници на хранилка при Сорос?[/quote]
Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!баш същите ,всичкуту НПО е на хранилка при сорос тоя антихрист
ше ти изредя малко НПО че тия може да не ги знаеш :
Национално движение русофили
Българо-руски клуб Шипка
Славянско Дружество в България
Фондация Славяни
и още над 50 такива
Darth Plagueis
Рейтинг: 1353 Неутрално[quote#20:"ХЪ ХЪ ХЪ"]Услугата на юбер не е превозваческа, а посредническа [/quote]
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКГлупости. Напълно превозваческа си е.
Добро решение, да не повярваш. И очакваният квич се вихри с пълна сила. В страната на тарикатите, това да си тарикат се цени високо, че даже го наричат иновация.
Пипера е много лют
Рейтинг: 688 ВеселоДо коментар [#28] от "Darth Plagueis":
седеньето го зголемува задникоттака и каруцарите са ревали срещу парната машина, която видиш ли, им взимала хляба. Бакшишите с опърдяни таралясници са минало, мъртви са. Просто още не го съзнават.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1353 Неутрално[quote#26:"Пипера е много лют"]Издават и касови бележки на телефона ти, което вероятно е новост за теб[/quote]
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКА?
[quote#26:"Пипера е много лют"]Аз касов апарат в такси не съм видял. [/quote]
АААА?
Олеле...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#29] от "Пипера е много лют":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКПарната машина Е иновация. Юбер е тарикатлък. Къде точно е иновацията тук? Мобилното приложение?
nacionalka
Рейтинг: 426 НеутралноЕдин път ВАС да си свърши работата в срок, и то ще е с грешно решение.
На всички ни е ясно защо с такава скорост се взима това решение, защо сега (в първата дъждовна седмица на есента) и защо е такова.
Надявам се искрено вместо да избодат очи, да им изпишат вежди на убер, защото аз от личен опит и от приятели - не мога да кажа лоша дума за тях. Докато с бакшишите всяко возене е приключение - ще пуши ли, ще вони ли, ще ми говори ли на малоумни теми, ще ме "урежда" ли с някоя далавера...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#32] от "nacionalka":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТ.е., качеството на една услуга оправдава избягването на местните закони?
Читател
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#33] от "Darth Plagueis":
Просто някои хора не са случили на качествени таксиметрови услуги. Двете фирми, които посочих, са напълно коректни, водачите не пушат или спират пушенето, след като ги помоля, връщат ресто, чисто и комфортно е.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#34] от "Читател":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДали е комфортно, и като цяло какво е качеството на услугата е нещо, което трябва да реши пазара. Има 4-5 съвсем читави бакшишки фирми, УБЕР също имат читава услуга.
Когато обаче някой е по-равен и прескача закони, той трябва да бъде гонен, наказван, че и забраняван. И някой да вижда в това някаква конспирация или глупости е твърде нефелно. За съжаление, у нас повечето хора са заплатаджии и са със заплатаджийското си мислене.
ХЪ ХЪ ХЪ
Рейтинг: 507 ЛюбопитноДо коментар [#28] от "Darth Plagueis":
Ами не е превозваческа - как се нарича онзи, който свързва две страни по един договор и не говоря за каката от брачното с напевния тон.
До коментар [#31] от "Darth Plagueis":
Бизнес модела?
dosetliv
Рейтинг: 1441 Любопитно[quote#12:"Само Левски"]Иначе как си мислите че имат пазарна капитализация от 50 милиарда долара и се котират на всевъзможни борси[/quote]
На кои борси се котират и колко им е курса днеска?
За да останат ХОРА в България.
Рейтинг: 688 Неутралнопоредната простотия.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#36] от "ХЪ ХЪ ХЪ":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККак реши, че ги свързва? Отварям приложението на УБЕР и през него викам тяхна кола. Абсолютно същото като на Мтакси. Защо едните са превозвачи, а другите не?
До коментар [#36] от "ХЪ ХЪ ХЪ":
Кое е иновативното в бизнес модела? Не плащането на лиценз, не носенето на отговорност?
Hasta La Vista antifascista OI!
Рейтинг: 596 НеутралноКраус Юбер Алес !!!!!
1914 / 88therealhahaha
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#12] от "Само Левски":
Ох, мозъчен зародиш. Къде видя Убер на борсите да се търгува?
nacionalka
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#33] от "Darth Plagueis":
т.е. качеството на услугата ще поправи едно явно слагаческо решение, зад което седи цеко и нековата окей.
Половината от легалните бакшиши карат без книжка, с предни всесезонни гуми втора употреба и задни летни от 2000та, карат като психопати и след 22 часа трудно се намира някой трезвен, но неее, УБЕР е проблема, защото теоретично можел да укрива данъци. Мхм.
kdesen
Рейтинг: 269 НеутралноАко трябва и на нелегален Убер ще се возя, но на бакшиш - не
Darth Plagueis
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#42] от "nacionalka":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНе теоретично, ми съвсем истински, и не данъци, а лиценз, и не покрива никаква отговорност.
Колкото до качеството на услугата - както казах, да определи пазара. Но едва след като държавата постанови равни условия за всички.
jelezo
Рейтинг: 428 Неутралноhttps://www.uber.com/about
cvetan conev
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#12] от "Само Левски":
Голям балон!
jalal_al_din
Рейтинг: 434 Веселоне че е по темата много, но
като стана дума за бакшиши.
ако случайно пътувате с WIZZ air и си запазите трансфер (wizz transfer p-airbus) през сайата им, който обещава микробус да ви закара до адрес в София.
Ще ви натресат един бакшиш, който няма и идея, че сте платили предварително. Давате ми некви уж документи, а бакшиша избобщо не им верва на каката диспечерка от летищният офис и си проси пари като последното цигане, въпреки че всичко е платено.
Иначе уиза предлагат и такси за София.
Дали микробус-shuttle или такси за тях е едно и също. 10 лв разлика в цената за едно и също нещо.
Такси мафията се е покатерила до ВАС.
Само Левски
Рейтинг: 902 НеутралноУтре Юбер ще регистрират друго дружество и продължават дейността си.ВАС е прекратила временно дейността на "Юбер Б.В. и Разиер Опърейшънс Б.В, на "Юбер 2001" ЕООД не е
baba_zozolana
Рейтинг: 740 НеутралноКонституционният съвет потвърждава незаконността на услугата Uberpop във Франция
web-eco-uberpop-decision-conseil-constitutionnel_4 767302_3234.html
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.http://www.lemonde.fr/economie/article/2015/09/22/
vaskoangelov
Рейтинг: 217 ВеселоОня ден пристигам на летището (т2), отивам за такси (2121).
Първото:
- пуши ли се в колата?
- ами то такова не, ама аз дадох на едни Гърци преди малко нали..
(вътре си смърди)
Второто, отзад. Шофьора си пуши в момента, на отворена врата.
Третото беше ОК, но първите двама вече ме гледаха накриво.
Това са Бг такситата, откакто има Юбер НЕ СЪМ И ПОМИСЛЯЛ за Такси.
Да го ду*ат
Pontif
Рейтинг: 3193 НеутралноЮбер са по-чисти, по-евтини, по-безопасни и по-лесни за използване. Нали уж в едно общество за това трябва да се борим.
California Über AllesЕ, разбира се не зависят от благоволението на корумпирани политици за лицензи, разрешения, забрани и политиците, милите се чустват излишни и изоставени. Та не е чудно че навсякъде из Европа се борят на живот и смърт да ги задушат и да ги спрат.
Аз до сега не съм чул някой да се оплаче от Юбер.
джендър NATO generals
Рейтинг: 968 НеутралноЩом в Парижа и Берлина ги изритват, значи и тук трабва! Нали сме част от €С!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токEmergen-C
Рейтинг: 210 Неутрално[quote#43:"kdesen"]Ако трябва и на нелегален Убер ще се возя, но на бакшиш - не[/quote]
#KOЙ номинира бокова!И аз
Johnnie
Рейтинг: 479 НеутралноБраво на съда!
-Тате, какво трябва да продаваш за да си купуваш скъпи коли, яхти, хотели? -Родината, сине, родината...няма да спре копърките на Алексей Петров, лафките на Пеевски или бариерите на Банев, ама Юбер може да ги разстрелят защото не са наши хора...
100% гнили ябълки и бабички..
etty1
Рейтинг: 1653 НеутралноСамо бакшишите са непоклатими.
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinС този съд няма реформа.
john_law
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#36] от "ХЪ ХЪ ХЪ":
В случая UBER са нещо като спедитор - уреждат товара и транспорта, не участват пряко със собствени коли и шофьори, но парите минават през тях.
john_law
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#39] от "Darth Plagueis":
Колата НЕ Е тяхна - нито е брандирана при тях, нито шофьора е на трудов договор при тях, нито е на лизинг при тях. Просто уреждат сделка между две заинтересовани страни.
mihail_p
Рейтинг: 1505 НеутралноДо коментар [#31] от "Darth Plagueis":
нещо доста се объркваш със бизнес модела.
как викаш такси.
като махаш.
на юбер не махаш.
нямаш тази опция не го забравяй.
как се формира касовото плащане.
еми на юбер е по-еволюционно.
това е хибрид между такси и споделен превоз.
ниша, която някой е усетил и използва.
ти, като клиент какво предпочиташ,
по-добра услуга или по-регулирана.
ако лобираш за такситата, разбирам.
но не съм съгласен.
това е еволюция в логистиката.
по-добра услуга в доста голяма ниша.
Dragomir Dragomirov
Рейтинг: 479 Неутрално[quote#44:"Darth Plagueis"]Колкото до качеството на услугата - както казах, да определи пазара. Но едва след като държавата постанови равни условия за всички.[/quote]
"Show me a sane man and I will cure him."Не държавата, а пазарните условия се основават на равенство и конкуренция. Светът е динамичен и пазарните модели се променят. Нищо не пречи на таксиметровите компании да се преориентират към подобен модел и да се конкурират с uber или да продължат да се опитват да го правят в сегашния си вид, тяхно си право на избор. Или пък всъщност нещо им пречи, разваля им се статуквото.
Белият Негър
Рейтинг: 710 ВеселоКакво нещастие.
Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.Batezuzi
Рейтинг: 1505 НеутралноТочно така, държавата трябва да защитава хората, а хората са по-здрави ако пътуват при непушещи шофьори, каращи по-добри коли, които си плащат данъците понеже всичко минава по банков път. Само дето с конкретното решение не се защитава, това което казват, а пазят интересите на големите таксиметрови фирми. Пазарна икономика и закони друг път. Във всяка сфера на икономиката има една, две групички дето само трупат пачки, а политиците ни само се чудят как да им угодят, за да може някоя друг милион да остане и за тях.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1353 Неутрално[quote#59:"d.dragomirov"]Нищо не пречи на таксиметровите компании да се преориентират към подобен модел [/quote]
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККой е тоя подобен модел, щото до момента никой не може да ми обясни къде е разликата с нормалната бакшишка фирма...
[quote#57:"john_law"]Просто уреждат сделка между две заинтересовани страни.[/quote]
Аре бе? При сделка на две заинтересовани страни на кого плащаш? Ае малко повече мислене, а?
До коментар [#58] от "mihail_p":
Няма никаква еволюция. Достатъчно такси компании ги викаш по същия начин. Можеш да плащаш с карта. Стига сте си вадили зайчета от ръкава за неща, които не съществуват.
Убер са едни мошеници, претентиращи за нещо, което обаче не правят. Просто заобикалят закони, затова навсякъде по света ги ш..бат. Така и трябва, така и ще бъде.
spaceman
Рейтинг: 530 НеутралноНещастна държава над нещастен народ!
.!.
Рейтинг: 383 НеутралноДо коментар [#24] от "Sars Saraktos":
Леле леле колко си зле, личи си че не си се качвал на Убер...
.!.
Рейтинг: 383 НеутралноДо коментар [#28] от "Darth Plagueis":
Естествено, свикнахме на добра услуга и сега пак искат да ни натикат в миризливите жълту коптори, собствениците им мутра до мутра.
Ама що ли си мисля че няма толкова лесно да стане, има и наднационални съдилища...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#65] от ".!.":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНаднационалните съдилища още по-грубо газят тарикатите от Убер. Колкото до добрата услуга, това дава ли ми право аз да не плащам данъци, и да те обслужвам по-добре?
.!.
Рейтинг: 383 НеутралноДо коментар [#39] от "Darth Plagueis":
Не виждаш ТЯХНАТА кола, виждаш колата на някой човечец, който обикновено заработва допълнително, между смени или когато има време и ползва ТЯХНОТО приложение.
Пробвай да се качиш някой пут и да си поговориш с шофьорите (да, за разлика от бакшишите нормален разговор е възможен) и ще ти просветне.
gost22
Рейтинг: 1350 Весело[quote#62:"Darth Plagueis"]Кой е тоя подобен модел, щото до момента никой не може да ми обясни къде е разликата с нормалната бакшишка фирма[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Покажи ми една бакшика фирма, дето шофьорите да имат рейтинг даван от пътниците. Е, точно това е модела на Юбер — рейтинга дава доверието. Представи си, че съда постанови таксиметровите фирми да имат рейтингова система като Юбер. Гарантирам, че до три месеца, ще останат да работят 1/2 от сегашните таксиджии.
Това без да броим номерата с "напомпените" сметки и неработещите касови апарати... Между другото, на последния филмов фестивал в Кан, част от звездите пристигнаха с хеликоптер на Юбер. Сещай се сам на къде отиват нещата.
.!.
Рейтинг: 383 НеутралноДо коментар [#66] от "Darth Plagueis":
Решение да ми цитираш?
И ако може да ми обясниш как точно става това с неплащането на данъците при положение, че всичко минава по банков път и няма кеш?
И нали ти е ясно, че 80% остават в шофьорите, и те ли не плащат данъци нищо, че си получават парите по електронен път?
.!.
Рейтинг: 383 НеутралноДо коментар [#41] от "therealhahaha":
Значи една компания има цена само ако се търгува на борсата?
Браво, ти откри нова школа в публичните финанси!
.!.
Рейтинг: 383 НеутралноДо коментар [#44] от "Darth Plagueis":
Пияния шофьор на ОК-ка като мина през спирката на окръжна миналата година каква отговорност покри точно? И, ах изненада, тая година същия пак пиян, пак в таксито. Ебем ти и държавните лицензи, държавна пирамида без грам стойност за клиента.
.!.
Рейтинг: 383 НеутралноДо коментар [#62] от "Darth Plagueis":
С половин дума Убер са брокери.
Брокера среща продавач и купувач, но няма права върху обекта на сделката.
Trayan
Рейтинг: 741 НеутралноТочно преди избори трябва да се внимава с таксиджиите. Да не забравяме как Бойко стана кмет на София. Първи ход на кампанията – отиде при бакшишите. Не знам какво си обещаваха, после стана премиер, а сега ми прави впечатление, че вече и над 10 годишни кошници са таксита. Никой с пръст не може да ги докосне.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#69] от ".!.":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНаписах неплащане на лиценз, а не на данък. Смени си опорната точка.
[quote#68:"gost22"]Покажи ми една бакшика фирма, дето шофьорите да имат рейтинг даван от пътниците.[/quote]
Е нема що, невероятна иновация...
[quote#67:".!."]Пробвай да се качиш някой пут и да си поговориш с шофьорите (да, за разлика от бакшишите нормален разговор е възможен) и ще ти просветне. [/quote]
Нема кво да ми просветва - 99% от шофьорите на Убер са бакшиши. Прехласването по тях е чисто медийна простотия, а обслужването не се отличава по нищо от читавите бакшишки фирми.
[quote#72:".!."]С половин дума Убер са брокери.
[/quote]
Глупости. Убер изпълняват услуга по превоз, за която взимат пари. Не знам що е толкова непонятно за някои хора..
xymax
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#12] от "Само Левски":
Юбер не се листва на борсата разбирачо!
Dragomir Dragomirov
Рейтинг: 479 Неутрално[quote#62:"Darth Plagueis"]Кой е тоя подобен модел, щото до момента никой не може да ми обясни къде е разликата с нормалната бакшишка фирма... [/quote]
"Show me a sane man and I will cure him."Основната разлика с "нормалната бакшишна фирма" е, че шофьорите не са служители на uber, uber не притежава автомобили, а просто предоставя посреднически услуги между търсещата и предлагащата страна. Както всеки друг гражданин, така и при шофьорите е въпрос на лична отговорност да отчитат доходите си от стопанска дейност. Оттук произтичат и много други разлики между подобен модел и "нормална" бакшишна фирма.
angeles
Рейтинг: 685 ВеселоДо коментар [#76] от "d.dragomirov":Партийният секретар не мой те разбра
sashobal
Рейтинг: 662 НеутралноДо коментар [#13] от "Sars Saraktos":
Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!За непросветения ти пилешко-дрОгарски мозък ще уточня,че Юбер а компания с актив от 65млрд. долара. Дали нямат адвокати?
Понимаеш дурак?
Sars Saraktos
Рейтинг: 471 Весело[quote#26:"Пипера е много лют"]всичко което си написал е лъжа. Издават и касови бележки на телефона ти, което вероятно е новост за теб. Аз касов апарат в такси не съм видял.[/quote]
"Който търси истината, Бог вижда..."Първо тия касови бележки на телефона ти си ги пускай във фейсбук, ама пред НАП ще ти свършат толкова работа, колкото и електронните касови бележки дето ти ги показва дисплея на кафе-автомата. И повтарям, не издават фактури, а "касовите" им бележки нямат реквизити на такива.
Второ в България не съм видял такси без касов апарат, редовно ми издават касови бележки, а когато искам и фактура. Е, пътувам с ОК, ако това има значение. колите им са чисти, шофьорите не пушат и не те заговарят, ако не ги питаш нещо. А им работи и мобилното приложение в андроида - оттам си ги викам.
Та какво беше това Юбер?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1353 Неутрално[quote#76:"d.dragomirov"]Основната разлика с "нормалната бакшишна фирма" е, че шофьорите не са служители на uber[/quote]
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВерно ли? Що на 21-21 да не би да са техни служители, или колите да са техни? Както казах по-горе, малко повече мислене, ако може.
Единствената отправна точка е ТИ като клиент на кого поръчваш и на кого плащаш - а в случая поръчваш и плащаш на Убер. Оттам нататък, те как изпълняват поръчката - дали със свои шофьори и автомобили, дали под наем, дали с подизпълнител или както и да е, това е без значение. ТЕ приемат от теб поръчката и ТЕ получават парите, т.е., ТЕ извършват превозваческа услуга, за която е нужен лиценз
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Sars Saraktos
Рейтинг: 471 Любопитно[quote#78:"sashobal"]За непросветения ти пилешко-дрОгарски мозък ще уточня,че Юбер а компания с актив от 65млрд. долара. Дали нямат адвокати?
"Който търси истината, Бог вижда..."Понимаеш дурак?[/quote]
То си личи, кой с какъв мозък е, умните не обиждат безпричинно непознати....
Sars Saraktos
Рейтинг: 471 Неутрално[quote#39:"Darth Plagueis"]Как реши, че ги свързва? Отварям приложението на УБЕР и през него викам тяхна кола. Абсолютно същото като на Мтакси. Защо едните са превозвачи, а другите не? [/quote]
"Който търси истината, Бог вижда..."Аз пък отварям приложението на ОК и си избирам шофьор от най-близките. Със снимка и рейтинг и ми идва за две минути колата. Какво точно е иновативното на Юбер, като има още две такива български приложения.
"Иновативното" им е заобикалянето на законите, неплащането на данъци в България, прехвърлянето на печалбите в Холандия и оттам в офшорки на антилите. Не им пука за колите на шофьорите, нали са си техни - това ГТП-та, застраховки, амортизации и т.н. си е проблем на шофьорите.
И как решихме, че Юберските коли са по-добри от примерно ОК-ските?
dj x2805
Рейтинг: 426 НеутралноБакшиш с раздрънкан автомобил без климатик през лятото или газещ хрората приятно пийнал бакшиш - може! Но други не може - кви са тея нахалници - сигурно колите им се чисти и не пушат вътре, и климатик имат! Тея за какви се имат изобщо...
www.soundcloud.com/x2805lisungerche
Рейтинг: 217 НеутралноЕх, всичко ново и готино ще спрем или съсипем!
ХЪ ХЪ ХЪ
Рейтинг: 507 НеутралноДо коментар [#56] от "john_law":
Това се опитвам да обясня на колегата по-горе, ама не та не. Родее се много с комисионния договор (само че не е, защото няма за предмет сключване на сделки), с договора за спедиция (само че не е, защото не товар това, което се превозва), договор за посредничество и т.н. Сиреч - ненаименован договор от нов вид.
Между другото, ако някой нарушава закона, това са шофьорите, а не толкова Юбер. Ама е мъчна работа да се изловят толкова много хора. Което води до ситуацията, в която едни правила започват да губят ефект, тъй като масово не се спазват. Това е момента властта да: регулира още повече, да дерегулира или пък да си затвори очите.
ХЪ ХЪ ХЪ
Рейтинг: 507 ВеселоДо коментар [#85] от "lisungerche":
Естествено - за всяка добра частна инициатива, има обратна по посока и действие правителствена политика.
dj x2805
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#22] от "irod.kalchev":
www.soundcloud.com/x2805Не само!
ЩЕ натиснат останалите да станат по-добри!
Николай Николов
Рейтинг: 834 НеутралноUber са просто тарикати, които се возят на акъла на оцъклените хипстъри, според които всичко, свързано с мобилни приложения е "totally rad" и заслужава специално отношение.
Колкото и да отричат, че те превоз не правят, в крайна сметка се стига именно до услугата превоз на пътници срещу заплащане. Нито шофьорите, нито автомобилите, нито "посредникът" изпълняват изискванията на действащото законодателство по отношение на услугата "превоз на пътници". Дали трябва да бъдат погнати шофьорите или фирмата - контролните органи да решат. В най-добрия случай Uber са съучастник в схема за заобикаляне на закона, още повече, че получават отчисления от цената за всеки превоз, а като нищи могат да бъдат определени и като подбудители.
В момента, в който стане тежък инцидент с кола на Uber, всичките дрисльовци, дето сега врещят в тяхна защита, ще вреснат "няма държава".
Нито мобилните приложения, нито рейтингите на водачите са иновация. С мобилно приложение мога да си извикам и нормално такси, с дебитна карта мога да платя и в нормално такси. Да не говорим, че транзакцията с дебитната ми карта ще бъде надлежно обложена с всички налози, за разлика от електронната "касова бележка" на Uber. В момента, по мое мнение, най-читавите коли имат зелените таксита с Приусите. В тях шофьорите не пушат, държат се възпитано, комфортът е на високо ниво, може да се плаща с карта. Дори превозите излизат в най-лошия случай, колкото жълтите таксита, нищо че тарифата на километър им е по-висока.
Цялото конкурентно предимство на Uber е, че заобикаля нормативните изисквания, заради което и ги гонят. В момента, в който бъдат заставени да покрият нормативните изисквания като всички останали, или нормативните изисквания бъдат охлабени, така, че всички останали да се изравнят с Uber, тези тарикати ще се евакуират моменталически от местния пазар и ще потърсят друго злачно пасище.
Sars Saraktos
Рейтинг: 471 Весело[quote#87:"ХЪ ХЪ ХЪ"]Естествено - за всяка добра частна инициатива, [/quote]
"Който търси истината, Бог вижда..."Още по-добрата частна инициатива е хазартът, проституцията, търговията с наркотици и оръжие, трафикът на хора и т.н. и там ли искаш да няма "обратна по посока и действие правителствена политика."
therealhahaha
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#70] от ".!.":
Ти или си глупав, или просто не си прочел. Я се върни и виж "Пазарна капитализация". Май не знаеш какво значи това! Я сега използвай Гугъл. Джудже мозъчно!
Dragomir Dragomirov
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#80] от "Darth Plagueis":
"Show me a sane man and I will cure him."Не казвам, че Uber са единствените, които се опитват да наложат подобна услуга. Не казвам и, че трябва да бъдат единствените, които се опитват да го правят.
Не знам кои са въпросните 21-21, но бърза справка показва, че масовият модел не е този, който Uber, 21-21 и други знайни и незнайни играчи се опитват да наложат. Напротив, повечето компании разполагат с автопаркове, шофьор като техни служители, диспечерски центрове и т.н.
За мен не е първостепенно хазната да може да се пълни максимално от всички всевъзможни страни, не искам сляпо и без никакви логически, икономически, морални и други аргументи да се следват остарели и нефункциониращи закони. Искам, когато пазарът, тоест потребителите, очевидно показват интерес към даден продукт/услуга държавата да не работи срещу това, размахвайки с пръст остарели законодателни аргументи и неясни понятия като "нелоялна конкуренция". В крайна сметка хората сме тези, които решаваме кое е най-добро за нас.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#92] от "d.dragomirov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТ.е., ако хората очевидно проявяват интерес към кражбите, държавата да не размотава остарели закони, ми да ги разреши? Или най-малкото да не преследва крадците, ако да речем някой направи мобилно приложение, в което да се показва кога и къде има нещо удобно за обиране, а?
[quote#92:"d.dragomirov"]Напротив, повечето компании разполагат с автопаркове, шофьор като техни служители, [/quote]
Това категорично не е вярно. А Убер също има диспечерски център.
Dragomir Dragomirov
Рейтинг: 479 Неутрално[quote#93:"Darth Plagueis"]Т.е., ако хората очевидно проявяват интерес към кражбите, държавата да не размотава остарели закони, ми да ги разреши? [/quote]
"Show me a sane man and I will cure him."Изместваш фокусът. При кражба моята свобода да правя каквото си искам нарушава твоята и съответно трябва да ми бъде търсена някаква отговорност. Но да се върнем на примера ти. Първо не знам защо, как и по какъв начин допускаш наличието на сценарий, при който хората масово ще започнат да се ограбват, гърмят, бият и др. И второ, не знам защо по презумпция е окей, когато мнозинството от хора решава кой да взема решения, които влияят на всички (т.нар демократични избори) и защо не е окей, когато мнозинство от хора, ползващи таксиметрови услуги очевидно проявяват интерес към подобна услуга и желаят да я ползват.
[quote#93:"Darth Plagueis"]А Убер също има диспечерски център.[/quote]
Разбира се, аз когато си поръчвам кола звъня на техни диспечери. Отделно, когато се кача при шофьор ползващ Uber първото нещо, което чувам е как се обръща към радиостанцията с любезното "колежке".