И "Шкода" призна за манипулирани дизелови автомобили

Продукцията на фабриката в Млада Болеслав, на 40 км от Прага.<br /><br />

© Petr Josek, Reuters

Продукцията на фабриката в Млада Болеслав, на 40 км от Прага.



Чешката автомобилостроителна компания Шкода (Skoda), която е част от групата "Фолксваген" (Volkswagen), обяви днес, че 1.2 милиона от нейните коли са били оборудвани със софтуера, манипулиращ резултатите от екологичните тестове, предаде Франс прес.


Мога да потвърдя, че при марката "Шкода" става дума за около 1.2 милиона автомобила в световен мащаб, произведени преди време, посочи говорителят на чешкия автомобилопроизводител Йозеф Балаз.


Миналата седмица избухна скандал, след като "Фолксваген" призна, че е оборудвал 11 милиона превозни средства от редица марки в света със софтуер, позволяващ да се заобиколят строгите екологични норми в САЩ, припомня АФП


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 505 Любопитно

    Кои ще са следващите? Залози?

  2. 2 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Човек ако иска сега да си купи кола-те всичките се оказаха мошеници!

  3. 3 Профил на kpenkov
    kpenkov
    Рейтинг: 808 Весело

    До коментар [#1] от "zero_day":

    "Сеат", "Порше" и т.н.

  4. 4 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 550 Весело
  5. 5 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1382 Весело

    До коментар [#1] от "zero_day":

    SEAT

  6. 6 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 830 Неутрално

    [quote#1:"zero_day"]Кои ще са следващите? Залози?[/quote]
    Ами то други освен Сеат не останаха. На Ламборгини и Бентли, които са собственост на Volkswagen AG, не слагат дизелови мАтори

  7. 7 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1311 Любопитно

    До коментар [#1] от "zero_day":

    И аз това си мисля - да не би от Фолксваген да са най-умните, та само те да са се сетили да заобикалят тестовете по този начин?
    Със сигурност не.
    И със сигурност има още производители, които са манипулирали резултатите за екологичност и/или какво ли още не...

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  8. 8 Профил на Farragut West
    Farragut West
    Рейтинг: 583 Неутрално
  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8137 Неутрално

    Те скоро всички ще си признаят.

  10. 10 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 830 Неутрално

    [quote#2:"rurade"]Човек ако иска сега да си купи кола-те всичките се оказаха мошеници![/quote]
    Всички, които досега признаха за проблема (VW, Audi, Skoda), са част от VW Group и ползват едни и същи мотори. Има известни разлики в софтуера на мотора на различните марки, но тези разлики не са в това, за което става въпрос.

  11. 11 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1059 Весело

    Всички частници ЛЪЖАТ! И КОЙ лъже! Защото са финансово мотивирани! И Фолксфаген, и Шкода(тяхна собственост), и соларните централи произвеждат ток и през нощта, и закритата ТЕЦ-Варна на ЧЕЗ си купуваше въглищата през офшорки на завишени цени, и софийска вода лъже, ЕРП-тата лъжат, и топлофикация лъже, дори още преди да са я превърнали от държавен в ЧАСТЕН монопол!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  12. 12 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1785 Неутрално

    [quote#7:"Кирето"]И аз това си мисля - да не би от Фолксваген да са най-умните, та само те да са се сетили да заобикалят тестовете по този начин?
    Със сигурност не. [/quote]
    Не е точно така. Писах преди няколко дни, но пак ще го напиша:
    Когато другите производители произвеждаха комън-рейл дизели, начело с ФИАТ, Мерцедес и Пежо/Ситроен/Форд, Фолксвагените правиха помпа-дюза. След като стигнаха до задънена улица, почнаха и те да правят комън-рейл, но изоставането в технологията с десетина години си казва своето.
    Нямаше как да наваксат толкова бързо, затова и направиха тези манипулации - вижте ни и ние правим екологични комънрейли.
    Е да, ама се оказа, че не било баш така.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  13. 13 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    [quote#7:"Кирето"]да не би от Фолксваген да са най-умните, та само те да са се сетили да заобикалят тестовете по този начин? [/quote]

    Навремето в училище беше от значение, не кой бяга от час, а кой са го хванали! И тук така! Ще се повторя, но как така от BOSCH доставят въпросният софтуер на VW, които онези ползват на своя отговорност, забележете само за два типа дизелови двигатели?! Всички са уплетени като свински черва...

    I Want To Believe
  14. 14 Профил на Веселин Николов
    Веселин Николов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    За БМВ вече е сигурно.
    До коментар [#1] от "zero_day":

  15. 15 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 530 Неутрално

    [quote#6:"Smoke"]На Ламборгини и Бентли, които са собственост на Volkswagen AG, не слагат дизелови мАтори[/quote]Наистина? Ламборджини спрели ли са производството на трактори вече?

  16. 16 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Концерна майка,който се тупаше в гърдите,че са най добрите е приложил измамата навсякъде и в дъщерните компании и то умишлено с цел за по-голям пазарен дял.Другите производители са влагали огромни средства за технологии,тези от Фолксваген просто са лъгали бетер нашите цигани.
    И накрая на практика се оказва ДАС-БОКЛУК.

  17. 17 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    До коментар [#12] от "Athanatos":

    Сигурно е така, както казваш, аз си признавам, че съм лаик в автоиндустрията.
    Логиката ми е следната, пък ти кажи дали бъркам -
    Всяка компания производител е "силна" в даден аспект от производството на автомобили, ето ти казваш кои са "силните" в дизеловите двигатели и ФВ трябва да догонва.
    От друга страна, предполагам има сегмент, където някой друг догонва ФВ...
    Е, каква е гаранцията, че догонващите не са манипулирали резултати, тестов и изпитания с цел да догонят лидерите?

    До коментар [#13] от "2.50":


    [quote#13:"2.50"]Навремето в училище беше от значение, не кой бяга от час, а кой са го хванали! И тук така! [/quote]

    Абсолютно съм съгласен!
    Просто тях ги изловиха "да пушат зад салона"....

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  18. 18 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 830 Неутрално

    [quote#12:"Athanatos"][/quote]
    Не си много в час. Помпа-дюза моторите са много по-фини двигатели и с много по-добри динамични характеристики. Затова VW дълго време не искаха да се занимават с common rail мотори. Проблемът с помпа-дюза моторите е, че са по-скъпи за производство и поддръжка, по-шумни са и с тях по-трудно се постигат еко-изискванията. Затова VW накрая се отказаха от тях, а не защото са по-лоши от common rail технологията. Точно обратното.

  19. 19 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    Рибата се разваля от главата.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  20. 20 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 830 Неутрално

    [quote#15:"cristo_n"]Наистина? Ламборджини спрели ли са производството на трактори вече? [/quote]
    Не, не са спрели. Тук, обаче, говорим за леки автомобили с дизелови двигатели 1.6 и 2.0.

    Между другото, VW нямат проблеми с по-новите си мотори, които трябва да отговарят на по-строгите изисквания Евро-6.

  21. 21 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Фолксваген произвеждат най-скапаните бракми.Технологията им изостава от тази на останалите световни марки - европейски,американски и японски.

  22. 22 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 224 Неутрално

    До коментар [#18] от "Smoke":

    Е та то малко ли е??? По-скъпи за производство.... по скъпи за поддръжка.... че и по шумни. Накрая като му теглиш благодарение на тези 3 фактора чертата и то излиза че няма плюсове .

  23. 23 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Ами тя,Шкода ,е собственост на Фолксваген.

    Tony
  24. 24 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 224 Неутрално

    До коментар [#1] от "zero_day":

    че те всичките се изредиха.....
    фолксваген -вече им забравих бройката общата(то да е само в щатите)
    шкода -1.2мил.
    сеат -500 000
    Ауди -почти всичките модели, без лимузината А8.

  25. 25 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    [quote#7:"Кирето"]...да не би от Фолксваген да са най-умните...[/quote]
    Не знам кое е толкова "умно": да излъжеш, да те глобят 18 милиарда долара (засега само от САЩ), да ти паднат акциите, да те напусне управителя, да ти паднат акциите, да си изтеглиш от употреба милиони продадени коли и най-вече да загубиш доверието на купувачите за години напред !?
    Аз бих предпочел да съм малко "по-тъп" и да спазвам правилата на играта

  26. 26 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 3088 Неутрално

    Напъването да пишат е 150 кс вместо 70 кс им изяде глават

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  27. 27 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 830 Неутрално

    [quote#22:"Levski Levov"]Накрая като му теглиш благодарение на тези 3 фактора чертата и то излиза че няма плюсове[/quote]
    Е, ако не сложиш в уравнението 4-ия фактор, а именно как вървят, може и така да ти изглежда.

    Между другото, преди години във фирмата имахме дизелови Mazda 6 и Volvo S40. В тези коли след 3-тата година при 3000 оборота трудно се чуваше музиката, докато при VW помпа-дюза над 2500 оборота двигателят почти не се чуваше, а се чува само свистенето на въздуха. Помпа-дюза моторите са малко по-шумни само на свободен ход и ниски обороти.

  28. 28 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1288 Весело

    Само така.Признайте си,да ви олекне!

  29. 29 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Кормувам бензинов автомобил,корейско проиводство. Започвам да се замислям,какви ли "тестови" изненади ще изкочат и при тези двигатели???

  30. 30 Профил на tralala2010
    tralala2010
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#1:"zero_day"]Кои ще са следващите? Залози? [/quote]
    Бай Иван, комшията, си призна, че храни магарето си и със сено, а не само с троскот, както твърдеше до вчера.

  31. 31 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1311 Весело

    До коментар [#25] от "naskotop":

    Пич, коментара ми за "умно" беше ироничен.
    Съжалявам ,че не си го схванал...

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  32. 32 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1288 Любопитно

    До коментар [#29] от "miho45":Не знам за теб,но аз лично страшно бих се изненадал единствено ,ако заводски данни за разход на гориво,ускорение,вредни газове и разкази за сексуални подвизи, внезапно излязат истина.

  33. 33 Профил на wwwwww
    wwwwww
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#2] от "rurade":

    Не всичките- само ФауВе. Купувайте японджарки и няма да сгрешите.

    Да кажем не на педерастията!
  34. 34 Профил на magistrat
    magistrat
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Чехия отново е под немска окупация.
    Правителството - нищо не знае.

  35. 35 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 543 Любопитно

    До коментар [#12] от "Athanatos":

    Всички изброени ползват горивни системи на някой производител като Bosch, Lucas, Delphi, Denso и т.н. Истинските разлики идват от проектирането, настройките и механиката. Тоест VW не са имали кой знае какво да наваксват използвайки сходна техника - и в двата случая говорим за впръскване на гориво под високо наляга, просто способа е малко по-различен. PD определено е по-скъпо и сложно като изработка, затова и го зарязаха всички. VW съвсем не са измислили PD, но бяха смели да ползват технологията за леки автомобили.

  36. 36 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#1:"zero_day"]Кои ще са следващите? Залози?[/quote]
    Seat и Аudi

    #KOЙ номинира бокова!
  37. 37 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 440 Неутрално
  38. 38 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 543 Весело

    До коментар [#32] от "Sabbath":

    Данните за разход няма как да са истински, доколкото отразяват един затворен цикъл на тестване. Служат за ориентиране спрямо конкуренцията. Лошото е, че както и с емисиите, производителите са му хванали "цаката" и специално настройват колите да са особено икономични при тестовете. Все пак колата си я купуваш по официални данни. Това се знае от години - Аутобилд правеха редица тестове и показваха кой с колко "лъже".

  39. 39 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 440 Неутрално

    [quote#38:"john_law"]Аутобилд правеха редица тестове и показваха кой с колко "лъже". [/quote]
    Според всички класации и тестове на Аутобилд все VW печели

  40. 40 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#39] от "tenevski":

    Да, с това си поведение са много неприятни. По чисто субективни показатели ги изкарваха все на първо място - или някои от групата им. Но за разхода не им го спестяваха. Ако не VW, то в тестовете на първо място винаги беше някоя друга немска марка - патриоти са.

  41. 41 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1781 Неутрално

    Днес Ауди също са си признали. Бозата е голяма.

    "Йозеф Балаз" =Jozef Baláž
    Дневник, моля ви, като знаете че има чешкоговорящи във форума, напънете се поне фонетично да сте в час. Освен това ще ви помогне за имена на словашки, до голяма степен и на полски или на балтийските езици. На "ударението" не му обръщайте внимание - то е знак за 1,5 дължина на гласната, който на български няма как да се изобрази. Но "пиленцето" е знак за мекота (т.е. "ь" над C, E, R, S, T, Z => Č, Ě, Ř, Š, Ť, Ž, т.е. Ч, ЙЕ, РЖ (доста неточно), Ш, ТЬ, Ж. От което следва, че говорителят на Шкода Ауто е Йозеф Балаж.

    E PLVRIBVS VNVM
  42. 42 Профил на tekomashinist
    tekomashinist
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Дизела за масовите леки коли е абсолютно безмислен и беше внедрен само с една цел - печалба за големите производители. Сега всичко лъсва. Лошото е, че ще пострада икономиката на Европа и косвено, и ние. В България тъкмо по - лека-лека започнахме да работим за евроавто индустрията и един такъв скандал ще удари първо нас -периферията.

  43. 43 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2374 Любопитно

    [quote#17:"Кирето"]Е, каква е гаранцията, че догонващите не са манипулирали резултати[/quote]
    А каква е гаранцията, че напредналите не са подкупили еврочиновници или такива в САЩ да въведат по строг стандарт, който само те покриват?

  44. 44 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2374 Неутрално

    [quote#42:"tekomashinist"]Дизела за масовите леки коли е абсолютно безмислен [/quote]
    Дизелът беше "отпаден продукт" и с много ниска цена, три пъти по-ниска от бензина преди около 50 години.
    Сега по същия начин се разработва "биогоривото" - В Бразилия - смес от метанол и етанол, отпадни продукти при производството на захар; на други места - от мазнини (а там пушекът е гарнтиран ... като загоряло олио в забравен тиган на печката).

  45. 45 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#18] от "Smoke":

    Попа дюзата се оказа гигантска грешка на Фолксваген.
    За известно време имаха по добри показатели от първите комънрейли - по високо налягане, по добро и прецизно предвпръскване ...и два големи минуса - сложна конструкция и може би по големия минус - патент на VW. Така VW останаха сами да развиват тази технология, а всички други заедно развиваха комънрейла който е значително по просто конструиран.
    За кратко време комънрейла изпревари помпадюзата по налягане на впръскване, а пиезо-електронните дюзи позволиха оптимизиране на предвпръскването и впръскването за каквито VW можеше да мечтае с неговата технология.
    Например се оказа много трудно помпа-дюза да се вгради в двигател с по 4 клапана на цилиндър.
    От VW все пак успяха да го направят, но двигателят гореше масло. В крайна сметка зарязаха помпа дюзата и минаха и те на комънрейл.
    VAG имат и ред други шмекерии които минаха. Тази обаче, не.

  46. 46 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 719 Весело

    [quote#11:"ДСБ+Москов фармацевтична МАФИЯ! Реекспорт-300 млн"]Всички частници ЛЪЖАТ[/quote]

    Само на другаря Ким погледът му един добър...

  47. 47 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#35] от "john_law":

    Не е точно така.
    Един двигател се развива с години като му се правят еволюционни промени.
    Горивните системи се поръчват и напасват към конкретния мотор. Помпа-дюзата изисква много специфична конструкция на двигателя, заради задвижването на дюзите.
    За това съм склонен да се съглася с казаното по горе за прехода от една на друга технология който е изисквал и изцяло нов двигател какъвто е нямало.

  48. 48 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 608 Весело

    До коментар [#46] от "dasho":

    Часниците лъжат заради пари и като държавата не ги гледа.
    А държавата лъже по принцип

  49. 49 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#45] от "Big_Villager":

    Помпа дюзата не е измислена от VW. Но май са единствените, които я приложиха при леки автомобили. 2.0 TDI CR (най-популярният) е доработка на съществуващият 2.0 TDI PD, модифициран за новата горивна система. Факт е, че даже и камионите вече минаха на CR. Основен фактор е възможността за по-добър контрол върху горивният процес, а от там и емисиите.

  50. 50 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Ще им скъсат задниците от глоби....

  51. 51 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#1] от "zero_day":
    Порше, Сеат....

  52. 52 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#11] от "ДСБ+Москов фармацевтична МАФИЯ! Реекспорт-300 млн":
    Ти май не си живял през социализма, ъ?

  53. 53 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    Е няма как, при положение, че става въпрос за едни и същи двигатели с тези на фолксвагените

  54. 54 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    [quote#7:"Кирето"]И със сигурност има още производители, които са манипулирали резултатите за екологичност и/или какво ли още не... [/quote]
    но от VW се увлякоха с рекламата в САЩ - "ЧИСТ ДИЗЕЛ".
    Все едно булка с "тъща - девица".

  55. 55 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1339 Любопитно

    До коментар [#1] от "zero_day":
    Кои ще са следващите? Залози?
    ..............
    Според мен следващите ще са "Херкулес", велосипедите. Супер марка, добро качество, достъпна цена, имат традиции. Време е да се сиктирдосат.
    Вероятно гумичките на педалите им не са еко-чисти. Предполагам, че след амортизация ще се горят, това са тежки, черни облаци с половината менделеева таблица, ще изтровят населението.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  56. 56 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#49] от "john_law":

    Помпа-дюзата е измислена преди повече от 50 години и се ползва в големи индустриални мотори. Има я и в камионите.
    Но в леките коли е само VW.
    Има и един екзотичен отдвна забравен дизел на Исузу на който дюзите се задействат от масло под налягане, нещо подобно на ПД.

  57. 57 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#2] от "rurade":

    Как всичките? Става дума само за марки на Фолксваген, които ползват една и съща карантия в различни сегменти. Алчността им им скрои номер.

  58. 58 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Нека сега западните посланици дойдат да ни поучават за корупцията.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  59. 59 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 489 Неутрално


    До коментар [#11] от "ДСБ+Москов фармацевтична МАФИЯ! Реекспорт-300 млн":
    Частниците са си добре но ти си явно радостен -
    държавата те краде - ЧЕСТНО

    www.soundcloud.com/x2805
  60. 60 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 661 Неутрално

    [quote#21:"Само Левски"]Фолксваген произвеждат най-скапаните бракми.Технологията им изостава от тази на останалите световни марки - европейски,американски и японски. [/quote]
    Вече си персона нон грата в Перник и Хасково

  61. 61 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 1171 Весело

    Излиза че от Шкода са знаели за манипулациите които Фолксваген е правел, но са си мълчали - съучастие в престъпление.
    Швеция е една от страните която ще търси съдебна отговорност от
    Фолксваген засега не знам България дали може да се квалифицира тъй както ми изглежда по въздуха доста е занижен .

  62. 62 Профил на stuttgart64
    stuttgart64
    Рейтинг: 224 Неутрално

    И от Seat са 700 000 коли засегнати.
    www.bild.de

  63. 63 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 374 Весело
  64. 64 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#27] от "Smoke":

    Потвърждавам! 4 години на пасат ми вдигнаха доста летвата в изискванията към автомобилите. Слабото му място не е в двигателя, аз толкова здрав и мощен мотор не бях карал (дизел), с някакви си 110 коня беше, като танк, особенно зимата, никога не пробуксува, и това на 5,5л/100 км разход без значение от скоростта (последното също не го бях виждал при други марки). Проблемите са им други. Скъпи части, за нашите пътища задължителна смяна на предница на 2 години (ауди - всяка година), капсуловани елементи по предницата (при ауди) и се налага цялостна смяна на всичко, дори и заради една биалетка (при мерцедес пък същото е с тампоните, ама те поне са по-евтини). Подръжката е много скъпа. Но пък седенето на пътя и возията, инжинерните решения, разхода и усещането за удобство са неставними.

  65. 65 Профил на pepi1442
    pepi1442
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#64:"anarhochristian"]Потвърждавам! 4 години на пасат ми вдигнаха доста летвата в изискванията към автомобилите.[/quote]


    Смятай ако се качиш на истински автомобил колко ще си сащисан

    dnevnik са част от статуквото!
  66. 66 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 830 Неутрално

    [quote#64:"anarhochristian"] и това на 5,5л/100 км разход без значение от скоростта (последното също не го бях виждал при други марки)[/quote]
    Това за ниския разход при висока скорост не го казвах досега, за да не почнат разни да се смеят и да приказват глупости, но сега ще го потвърдя с пълна сила. На трасето Велико Търново - София, което карам редовно с висока скорост (150-200 км/ч на автомагистралата, 120-140 извън магистралата), разходът ми е 5.5-5.9 л. Трасето е минавано стотици пъти. Колата е с мотор 2.0 TDI-PD, 140 к.с., BKD, 2005 г.

  67. 67 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3476 Неутрално

    То сега всички ще си признаят, за да разводнят терена и Волксваген да изплува сух. А казват, че нямало солидарност по света. Как да няма? А американците ще останат с пръст в устата.

  68. 68 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1785 Неутрално

    [quote#18:"Smoke"] Проблемът с помпа-дюза моторите е, че са по-скъпи за производство и поддръжка, по-шумни са и с тях ПО-ТРУДНО СЕ ПОСТИГАТ еко-изискванията. Затова VW накрая се отказаха от тях, а не защото са по-лоши от common rail технологията. [/quote]
    Никъде не съм казал, че са по-лоши.
    Казах, че стигнаха до задънена улица - помпа-дюза моторите НЕ МОГАТ да покрият съвременните еко-изисквания. Затова в крайна сметка минаха и те на комън-рейл.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  69. 69 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1337 Любопитно

    До коментар [#66] от "Smoke":

    с 200 5.5....то невероятно..

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  70. 70 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 998 Неутрално

    До коментар [#64] от "anarhochristian":

    Мале мале мале.... Немам думи направо.Ако един пасат ти е скрил шапката,какво остава за истински добрите коли.Бмв 7-ма серия,мерцедес ес класа ауди а8 и други по скъпи лимузини.Нарочно не изплолзвам думичките премиум и луксозни.А простичко и ясно - по скъпо.Пасата си е един клас с форд мондео и пежо 307.Разликата е точно ..... 0 .

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  71. 71 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3342 Любопитно

    [quote#41:"PavelCZ"]Йозеф Балаж[/quote]
    Бре...Той се казвал като моя дългогодишен джи пи .Вярно, че е унгарски евреин( от Буадпеща) и го наричаха БалаЗ, ама аз съм бил по- близко до оригиналното произношение отколкото американските мед.сестри ..

  72. 72 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3988 Неутрално

    До коментар [#29] от "miho45":

    Хюндай или Киа, една корпорация, много напреднаха и са съвсем модерни машини и технологии. Не вярвам да има сериозни проблеми.

  73. 73 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#66:"Smoke"] Велико Търново - София, което карам редовно с висока скорост (150-200 км/ч на автомагистралата, 120-140 извън магистралата)[/quote
    ...мда, а не бива да се кара толкова бързо. Аз също карам по това "трасе" 2-3 месечно, и макар с по-ниска скорост, то няма случай да ме е изпреварвал дизелов автомобил

    Иначе е вярно, че горят малко, особено за кола отпреди 10г. ... но карах един нов Хюндай до Австрия и обратно - 5.5/100, та вече не е толкова впечатляващо.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK