"Фолксваген" започва подмяна на проблемния софтуер в 11 милиона коли

"Фолксваген" започва подмяна на проблемния софтуер в 11 милиона коли

© Reuters



"Фолксваген" подготвя подмяна "в следващите дни" на софтуера на нейни автомобили, за който бе установено, че манипулира лабораторните данни за вредни емисии от дизелов двигател на компанията.


Новият главен изпълнителен директор Матиас Мюлер е заявил, че е изготвен цялостен план за извикването в обслужващите сервизи на близо 11 милиона автомобила, след което през октомври регулаторните органи да бъдат информирани какво е предприел най-големият европейски производител за решаване на проблема.


Това е станало на среща при закрити врати с около 1000 водещи ръководители на "Фолксваген" в централата във Волфсбург късно в понеделник, съобщава "Ройтерс".




"Очакват ни дълъг път и много тeжка работа. Ще успеем да постигнем напредък стъпка по стъпка, но ще има и още разочарования", се казва в текста на речта на Мюлер, с която агенцията разполага.


Германският регулатор КВА даде на компанията срок до 7 октомври да представи плана си за привеждане на двигателите към стандартите в страната и ЕС.


Досега е известно от отделните компании в структурата на групата, че проблемни са 5 милиона коли "Фолксваген", 2.1 милиона "Ауди", 1.2 милиона "Шкода" и 1.8 милиона лекотоварни автомобила.


Мюлер е съобщил още, че VW ще бъде отделен като независим бранд – статут, с какъвто се ползват "Ауди" и "Порше". "Новата структура на компанията е първа крачка и основа за модернизирането на "Фолксваген" като нова и по-добра компания", заявил новият ръководител пред мениджърите.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 3558 Неутрално

    Казвам ви, че фолксваген ще изплува въпреки глоби и други санкции.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  2. 2 Профил на madmak
    madmak
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Да разбирам ли, че с новия софтуер, колите ще са по екологични?

  3. 3 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    Те лсно ще подменят софтуера, ама ще падне мощността и ще се качи разхода.
    Ще трябва да предложат следните две опции:
    - 1. нов софтуер -> намаляване на мощността + парично обезщетение
    или
    - 2. обратно изкупуване на колата на цена по-висока от списъчната
    Само така биха могли да се спасят от гнева на клиентите.

  4. 4 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#2] от "madmak":

    Да, колите ще бъдат по-екологични (като на теста, който минават без проблеми), но няма да са толкоз мощни и ще гълтат повече дизел.

  5. 5 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#1] от "дедо Андро":
    Ще изплуват - добре, ама гмуркането тепърва започна и не се знае въобще още, колко ще продължи и колко ще е дълбоко.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  6. 6 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    Ами гърнетата на пернишките Фау-вета ??
    Тях няма ли - безплатно ??
    Като са почнали , така , де , да карат и с гърнетата :))

    BIG AL
  7. 7 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#3] от "Ф.Нинов":

    Да, това са ключовите въпроси, другото е ала-бала.

    Бих добавил - защо българското министерство на околната среда мълчи? Ще наложи ли България някакви санкции или забрани на ФВ, че са лъгали и българите? Че замърсяват и българския въздух?

  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2538 Весело

    [quote#1:"дедо Андро"]Казвам ви, че фолксваген ще изплува въпреки глоби и други санкции. [/quote]
    Ще изплуват само ако американски борсови спекуланти им изкупят контролния пакет от акции когато паднат с още 50%.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#7] от "12345":

    Замърсявали са българския въздух спрямо кои бълграски стандарти?
    Спрямо тези дет разрешават всеки да гори кимюр и гуми като за световно?
    Спрямо които 90% от всички остнали дизели замърсяват в пъти повече от засегнатите в казуса на Фолксваген?
    Не бъркайте България с Калифорния

  10. 10 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#3] от "Ф.Нинов":

    тия бакалски предложения откъде ги вадиш, изобщо усещаш ли се какво число се получава и че вариантът е невъзможен

    twitter.com/voxybg
  11. 11 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ф.Нинов":

    Не съм запознат с БДС в тази област. Но трябва да има и да е съобразен с европейските стандарти. Т.е. нарушението е принципно и при нас (предполагам).

    Другото също е валидно - да се потърси отговорност за заблудата и на българските потребители.

  12. 12 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#10] от "voxy":

    Това са опциите обсъждани в германската преса.
    Предполагам ще направят опция 1. да изглежда на клиентите по-изгодна.
    Не вярвам да тръгнат да слагат някакви специални катализатори <- трета опция.

  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    [quote#7:"12345"]Бих добавил - защо българското министерство на околната среда мълчи?[/quote]
    Защото враговете на околната среда са превзели министерството отдавна!
    В САЩ турското лоби е по-силно от американското за това подгониха VW !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 15 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#3] от "Ф.Нинов":
    " обратно изкупуване на колата на цена по-висока от списъчната"
    -----------
    Как да стане това, знаеш ли колко ОЩЕ млрд трябва да извадят? А още не се знае и санкцийте колко ще им струват. Това с обратното изкупуване срещу такива суми кеш си е мисия невъзможна, дори и с помощта на Мъркел, и на Порше, и на марсианците...

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  15. 16 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    [quote#4:"Ф.Нинов"]Да, колите ще бъдат по-екологични (като на теста, който минават без проблеми), но няма да са толкоз мощни и ще гълтат повече дизел. [/quote]
    Ами нали пусках линк за Додж с кълбетата черен дим дето харчи литър на метър, ама в САЩ по-скоро става въпрос за акция на протекционизъм и търговска война срещу Германия и ЕС която трябва да доведе до победа на ТТИП с капитулация на ЕС!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 17 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#11] от "12345":

    Значи би било чудесно българското министерство на околната среда след като осъди Фолксваген, да иде и да бастиса онзи рейс дет вози хора от х-л Плиска до ж.п. гара, който не само друса като на рали Дакар, ами и пушеците направо си влизат при пътниците...

  17. 18 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 210 Неутрално

    [quote#3:"Ф.Нинов"]Те лсно ще подменят софтуера, ама ще падне мощността и ще се качи разхода.
    Ще трябва да предложат следните две опции:
    - 1. нов софтуер -> намаляване на мощността + парично обезщетение
    или
    - 2. обратно изкупуване на колата на цена по-висока от списъчната
    Само така биха могли да се спасят от гнева на клиентите. [/quote]
    Не. Ще предложат опция 3 която ще звучи примерно така.
    Вие, като уважаван от нас клиент се възползвахте от правото да карате евтин автомобил с нисък разход на гориво, като сте нарушавали екологичните норми и сте подвеждали данъчните власти като сте ползвали данъчни преференции. Ние ще приведем Вашия автомобил в норми и така ще Ви помогнем да избегнете евентуални бъдещи нарушения. При иск от страна на данъчните власти за възстановяване на недовнесен данък Вие ще имате право да заведете регресен иск към нас в съда. След съдебно решение във Ваша полза ние ще изпълним това решение.

    Това е Германия. Там си позволяват и по-екстравагантни неща като политики.

  18. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#15] от "virtual brain":

    Знам че е ужасно скъпо, но такаваз е ситуацията в момента.
    Хайде сега дай ти предложение какво трябва да е решението дат хем нормите да са спазени - хем клиентите да не са бесни?
    Ако Фолксваген прецака клиентите би било доста трудно в бъдеще да продадат нещо в цивилизования свят.

  19. 20 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#18] от "atominfo":

    Е, тва би било най-евтината опция, която обаче ще срине имиджа на Фолксваген - дори и в Германия ще почнат да ги избягват като мошеници.
    Все пак има доста други производители.
    Фолксваген е най-големият производител в света, но не и единственият.

  20. 21 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 210 Неутрално

    Вагин е религия, Секс символ. Ще се купува.
    Между другото, сега моментът за обявяване на чип-тюнерите извън закона е повече от благоприятен. Също и гаражните майстори без акъл и образование...

  21. 22 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 210 Неутрално

    [quote#20:"Ф.Нинов"]ще срине имиджа на Фолксваген[/quote]
    А като се срине финансово, но си е запазил ненакърнен имиджа то дали ще му е ОК? И дали ще има какво да продава въобще щом няма да го произвежда.

    Бизнес и алтруизм рядко са в една категория продукти в супермаркета.

  22. 23 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#19] от "Ф.Нинов":
    Че е сложно, сложно е, но изплащане на суми над първоначалната цена ми се струва невъзможно. Това са милиони возила - частични обезщетения и влизане в бокса, щедри отстъпки при покупка на нова каруца...

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  23. 24 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#1] от "дедо Андро":

    Не знам каква е пазарната стойност на VW, предполагам на 100 милиарда Евро. Може и повече да е ама не ми се търси.
    Със сигурност могат да отделят 20-30 милиарда за решаване на проблема след като веднага заделиха 6 милиарда кеш.
    Ако пък фалират, Германия ще икупи част от компанията и дълга.
    Така, че остават в играта, но мноого ще ги боли

  24. 25 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#22] от "atominfo":

    Щом е толкоз лесно да купуваме ли акциите сега?
    В момента са €99 парчето.
    През май бяха €250 парчето.

  25. 26 Профил на stoletov
    stoletov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Кофти чип тунинг. Мерси...

  26. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#23] от "virtual brain":

    Под "списъчна цена" нямах предвид първоначална, а сегашната остатъчна стойност по каталога на застрахователя (реалната пазарна цена в момента е неумсно да се използва).

    Например за някой модел от 2009 год. ако по каталога пише, че струва пет бона... Фолксваген казава:
    "Скъпи клиент купуваме ти обратно колата за шест бона или ти слагаме нов софтуер + 800 кинта <- избирай!"

  27. 28 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#23] от "virtual brain":

    Правилната оферта за някой модел от 2009 год. ако по каталога пише, че струва пет бона би била:
    "Скъпи клиент купуваме ти обратно колата за 5.5 бона или ти слагаме нов софтуер + 1200 кинта <- избирай!"

  28. 29 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    Ще се справят, това е Фолксваген!!! С помощта на Бош ще направят компютретата да "казват" иситаната!!!

    Много експедитивни м/у впрочем..... явно знаят какво правят....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  29. 30 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#28] от "Ф.Нинов":
    А, това е друго нещо. Не съм те разбрал правилно за коя цена става дума. Такъв вариант - да, но пак мисля, че на Фолксваген не им трябват старите возила. Предполагам, че ще заложат предимно на опцията " влизане в бокса + по-малко кинти", отколкото на "повече кинти + старо желязо".

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  30. 31 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 692 Любопитно

    [quote#9:"Ф.Нинов"]Не бъркайте България с Калифорния [/quote]
    Каква е разликата!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  31. 32 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 210 Неутрално

    [quote#25:"Ф.Нинов"]Щом е толкоз лесно да купуваме ли акциите сега? [/quote]
    Ако са реални акции с право на глас и нямаш проблем да получаваш дивидент след 5 години, то да. При отрицателната доходност по депозитите в Германия това ще е все пак повече от нищо.

  32. 33 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 210 Неутрално

    [quote#28:"Ф.Нинов"]"Скъпи клиент купуваме ти обратно колата за 5.5 бона или ти слагаме нов софтуер + 1200 кинта <- избирай!" [/quote]
    Слагането на нов софтуер не е право на избор от страна на клиента. Със стария той няма да мине на преглед и ще превърне собствеността си в недвижима.

    Всъщност, корекция, негово право е. Може пък да е решил да си я пази за нова тази кола.

  33. 34 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#30] от "virtual brain":

    Изброените опции са реално съществуващи в автомобилния бранш. От маркетингова гледна точка е важно скандала да бъде туширан колкото се може по-бързо за да бъде бързо забравен.
    Трябва също на клиента да са предложи избор, на който 99% да изберат по-изгодната опция за производителя.
    Все пак Фолксваген е скъп бранд. ..

  34. 35 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Фолксваген са евтини коли в сравнение с Даймлер, БМВ, Порше и Ауди. Сега, когато се наложи да се спазва еко стандарта е невъзможно да се запази цената на дизеловите модели. Просто няма как! Високи изисквания, високи цени! Освен това Фолксваген не произвежда опростени модели за бюджетни клиенти или такива, които не могат или не искат да плащат за интернет, мобилни телефони, електрически стъкла и какви ли не глезотии. Така че сбогом на достъпните и удобни автомобили на ФВ. Сега вече 50% по/скъпи коли.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  35. 36 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#31] от "Geoimg*":

    Че в България старите бракми, които замърсяват най-много, плащат най-малко данъци.

  36. 37 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    В концерна Фолксваген работят в момента 600,000 човека и една котерия мошенници. Сбогом само на котерията мошенници, а и скандалите тази пролет преляха чашата на приличието!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  37. 38 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 426 Любопитно

    До коментар [#7] от "12345":

    Комшията отляво е на украински въглища, а отдясно онзи ден му докараха 2 тона (български първокачествени) дърва, от които днес вече е със сецнат кръст, докато ги пренася у тях.

    Какво екоминистерство, какви пет лева?

    В софийско мръсно пОле, зиме бронхитите на децата ми са като за добър ден...

    А, да, а на един колега съседа е бивш военен и гори шинели, кубинки, каквото е изпаднало от складовете...

    Циганийката е пълна....

  38. 39 Профил на Dimitri Damianov
    Dimitri Damianov
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#3] от "Ф.Нинов":

    Това са абсурди, не знам какво четеш, ама няма да стане. Фантазии на някои хора, да успокоят други. Как си мислите че 2015 г. ще стане това?!
    Иииии.... да допълня личното ми мнение. Твърдя че другата кола под марката ще си остане №1, независимо дали е дизел или бензин.

  39. 40 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#2] от "madmak":

    Да, по-екологични, но и по-спънати. Всъщност доста по-спънати. Затова и горе Мюлер казва "но ще има и още разочарования".
    Но пък добре за българите - сега пазарът с коли втора употреба ще набъбне от недоволни собственици, на които колите им след смяната на софтуера вече не летят, а се влачат. А тук в България - хак, стария софтуер и гъзарити-джигити уруш по улиците с 200...

  40. 41 Профил на Dimitri Damianov
    Dimitri Damianov
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#27] от "Ф.Нинов":

    Е, сега ти прочетох обяснението, съгласен съм. За това си прав, но както казват и други тук, считам че ще овладеят положението. Всякакви други коменти са празни приказки....

  41. 42 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#3:"Ф.Нинов"]- 2. обратно изкупуване на колата на цена по-висока от списъчната
    Само така биха могли да се спасят от гнева на клиентите. [/quote]11 млн. автомобила, по кажи го 25 000 евро = 275 млрд. евро
    ..................................................................................
    няма такъв сценарий! няма начин за такъв сценарий!

  42. 43 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#41] от "dimdammeister":

    По казуса си има фирми, специализирани в туширане на скандали.
    Интересно е как широката публика има къса памет и ще забрави бързо проблема ако навреме се вземат адекватни мерки.
    Днес съобщиха, че общите разходи за Фолксваген се оценяват в момента на €40млрд. - демек борсата вече е преглътнала това число.

  43. 44 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#42] от "cristo_n":

    В постове #28 и #27 съм описал как би могъл да изглежда сценария.... накрая предложението ще бъде такова, че клиентът да се съгласи да вземе новия софтуер + 1200 кинта да кажем общи разходи на кола от €2000 * 11 млн. = €22млрд.
    Онтоп идат още €18млрд за глоби, процеси, адвокати... стигайки до €40млрд. общи разходи = три годишни чисти печалби... бълха ги ухапала.

  44. 45 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#7:"12345"]Ще наложи ли България някакви санкции или забрани на ФВ, че са лъгали и българите? Че замърсяват и българския въздух? [/quote]Българите се лъжат сами! Сами си слагат хакове в софтуера, за да лъжат колата, че има катализатор, след като тя изобщо няма такъв - я се е задръстил, а някое цигане го е срязало нощес - вместо нов катализатор за 2000 лв, карат колата "специалистчетата" да я хакнат и после 5 годишни коли пушат по улиците като 30 годишен дизел.
    Та Фолксваген ни е последният виновен на нас!

  45. 46 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    [quote#38:"babameca"]А, да, а на един колега съседа е бивш военен и гори шинели, кубинки, каквото е изпаднало от складовете... [/quote]

    До коментар [#38] от "babameca":

    Хехе... тва кефи!
    Би било найс ако може да се пусне фотогалерия със заглавие "Отопление с шинели и кубинки"

  46. 47 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 458 Весело

    "Фолксваген" започва подмяна на ПРОБЛЕМНИЯ софтуер в 11 милиона коли"
    Да сложи6 софтуер за уми6лена манипулация, а той да вземе да се покаже.Софтуер предател направо.
    За6то не се скри както трябва та се показа на американците

    ne mutlu türküm diyene.
  47. 48 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    “Мюлер е съобщил още, че VW ще бъде отделен като независим бранд – статут, с какъвто се ползват “Ауди" и "Порше"."

    Дали не се опитват да минимизират загубите?!
    Нищо чудно да се окаже, че някои от брандовете няма да могат да преживеят такъв шок... Интересно е че откъм SEAT не се чува нищо!

    I Want To Believe
  48. 49 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 458 Весело

    [quote#13:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]В САЩ турското лоби е по-силно от американското за това подгониха VW !
    [/quote]
    Хахахах ма и тука е пълно с Восфоси
    Дай детайли ако оби4а6 де!!!

    ne mutlu türküm diyene.
  49. 50 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    [quote#43:"Ф.Нинов"]По казуса си има фирми, специализирани в туширане на скандали.[/quote]

    Да де, но нищо чудно конкуренцията да наеме компании с тъкмо обратната задача. Истинският въпрос е не дали ще ги бъде, а каква компания ще излезе VAG от скандала. Ако сега е "мегалодон”, да не се сведе до размера на “Грейт Уол”?!

    I Want To Believe
  50. 51 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 904 Неутрално

    В БГ ще се открие нова пазарна ниша - " връщане на стария софуер".

  51. 52 Профил на Dimitri Damianov
    Dimitri Damianov
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#43] от "Ф.Нинов":

    Да прав си за късата памет/ тя е и за много други неща, особено политиката/ , но не бях в течение че така бързо вървят нещата. Аз си падам само по другата марка немски коли и смятам, че това просто е едно препятствие, което ще преодолеят

  52. 53 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#50] от "2.50":

    Зависи коя конкуренция?
    Ако става дума за производители на хибриди и електромобили - да!
    Иначе дизеловите производители Даймлер, Беевмве и Пежо даже биха помогнали на Фолксваген да излезе от калта.
    Засега обаче никой не говори за най-засегнатия бранш от скандала, а именно петролния (нефтопреработвателен) при който дизелът е технологическа фракция при преработката на нефта = около 21% е дизел и ако падне консумацията - няма какво да го правят.
    Бензинът е 24%.

  53. 54 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#44] от "Ф.Нинов":

    Проблемните двигатели се вграждат от 2009 г., така че по западните стандарти 5-6 годишните коли вече са си за смяна от страна на първите собственици. Според мен WV ще предложи един по-голям бонус за закупуване на нова кола от групата - примерно 5000-15000 евро отбив от цената на нова кола, в зависимост от класа и цената на новата кола + безлихвен лизинг или нещо подобно. Така хем техните клиенти, които вече са си мислели да си подменят колите, ще са доволни с чистак-бърсак нови коли на много добра цена, хем ще си осигурят продажбите на нови коли (което би пострадало от скандала) срещу отбив от цената, който така и така всички правят при изтичане на живота на даден модел, но дори и след този отбив производителите печелят от продажбата.
    При по-високия клас коли производителите са на по-висока печалба, така че прилагането примерно на схема: плащаш А4, получаваш А6, или плащаш Октавия, получаваш Фаетон - даже ще им осигури и добра печалба, и доволни клиенти!
    А до колкото знам, към пазара на коли втора употреба производителите не носят отговорност.

  54. 55 Профил на opasno_lud
    opasno_lud
    Рейтинг: 531 Весело

    [quote#2:"madmak"]Да разбирам ли, че с новия софтуер, колите ще са по екологични?[/quote]
    Ще са по-американски.

  55. 56 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 210 Неутрално

    [quote#53:"Ф.Нинов"]Засега обаче никой не говори за най-засегнатия бранш от скандала, а именно петролния (нефтопреработвателен) при който дизелът е технологическа фракция при преработката на нефта = около 21% е дизел и ако падне консумацията - няма какво да го правят.
    Бензинът е 24%. [/quote]
    Това е при дестилатното разделяне от 19 век. При каталитичен крекинг им е абсолютно все едно какво ще произведат като фракция. Въпрос на настройка на апаратурата. Отделно, че дизелът има далеч по-високи и стриктни изисквания за кчествени показатели от бензините.

  56. 57 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#52] от "dimdammeister":

    Ръководството на Фолксваген са направили грешка, че не са използвали възможността преди една (1) година да се споразумеят с щатските власти, да платят леки глоби, "в тъмна мрачна нощ" да сложат новия софтуер... и да бецалнат на щатските клиенти литъл мъни като обезщетение.
    Пък останалите 10.5 млн. коли щяха да си бръмчат и бълват мизерии докато лека-полека идат на скрап.
    Вместо това онез са се запънали кат магаре на мост, тъпаците.
    Интересно колко ли големи мизерии на този свят се потулват без да влезат в новините?

  57. 58 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7292 Неутрално

    И ще го направи,каквото и да струва.

  58. 59 Профил на Dimitri Damianov
    Dimitri Damianov
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#54] от "cristo_n":

    Това е така, аз например бих приел, но какво ли си мислят тези най-отгоре?! Дали им остава време да четат по форумите какво мислят потребителите

  59. 60 Профил на Dimitri Damianov
    Dimitri Damianov
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#57] от "Ф.Нинов":

    Бреййй, аз съм чел твои коменти по политически материали, пък виж ти... гледам и по друго си падаш....

  60. 61 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#54] от "cristo_n":

    Носят - при доказани производствени дефекти. Справка - последната глоба на GM за дефктни ключалки(запалителни). Платиха 900млн $ глоба и още 2млрд $ им струваше кампанията по коли произведени между 2000 и 2014г.

  61. 62 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#60] от "dimdammeister":

    Аз гледам да не си вра гегата в политически спорове щот много са разгорещени и яко се пцуват.
    Обсъждам главно корпоративни новини, борса, пазари... и чат пат автомобили. Самият аз карам повече велосипед и понякога стария си Смарт, но много ме впечетлява как хората харчат яко кинти за автомобили.
    Обичам да зяпам олдтаймери... дори съм публикувал тук три фотогалерии:
    1. Италиански суперавтомобили от 1934 до 1989 год.
    http://www.dnevnik.bg/skorost/2015/08/22/2592563_fotogaleriia_italianski_superavtomobili_ot_1934_do/

    2.Исторически спортни и състезателни автомобили 1906 – 1939 год. : http://www.dnevnik.bg/skorost/2015/07/25/2574047_fotogaleriia_istoricheski_sportni_i_sustezatelni/

    3. Екзотични исторически автомобили: http://www.dnevnik.bg/photos/2015/05/30/2543726_fotogaleriia_ekzotichni_istoricheski_avtomobili/

  62. 63 Профил на Dimitri Damianov
    Dimitri Damianov
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#62] от "Ф.Нинов":

    Е, че то всичко си е политика или е свързано с нея. Няма как да не се коментира.
    За олдтаймерите си има предавания в немския АМ унд спорт и аз ги гледам чат пат, ама те са за друга категория хора, аз не съм от тях.
    От колелото няма много полза, по-добре бягай, ама това е личното ми мнение, основано на години наблюдения и опит.

  63. 64 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#3] от "Ф.Нинов":

    Такъв "филм" с обратното изкупуване няма как да се случи. Няма подобна практика, няма и да има. Може да се наложи да изплатят някакви суми на собствениците или да им предложат вариант ново-за старо с бонус. Но като се има в предвид, че засегнатите мотори са ЕА189 и ЕА288, тоест всички малки дизели, които VW произвежда в момента, не знам какво ново ще им предложат....А се говори, че кризата може да засегне и големите дизели в премиум сегмента - ей там вече ще е рязане на глави.

  64. 65 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 464 Неутрално

    [quote#4:"Ф.Нинов"]Да, колите ще бъдат по-екологични (като на теста, който минават без проблеми), но няма да са толкоз мощни и ще гълтат повече дизел. [/quote]

    Това, че ще бъдат по-малко мощни го разбирам.

    Но как ще гълтат повече гориво, ако ще стават по-еко?

    I had a dream, Joe
  65. 66 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#65] от "Ослик, суслик, паукан":

    Въпрос на горивен процес. Нищо странно.

  66. 67 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    В България не знам дали някой ще отиде да му сменят софтуера - хем да ти се вдигне разхода, хем да ти падне мощността. Пък като гледам какви печки се разхождат по пътищата и никой не ги пипа, контрол явно няма.

  67. 68 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 269 Весело

    След подмяна софтъера не се знае дали колата ще бъде годна да премине през изискванията за емисия. В някои щати на Америка те са много повисоки от нормалните.
    Иначе компанията може да се спрви с глобите засега $18 милиарда само но след това следват така наречените "клас акшън"
    Там вече компанията е ръцете съдилищата от различни щати и сумата може да надхвърли и десет пъти глобата ако не и повече.
    Най вероятно името Фолксваген да остане в историята след 2-3 години.

  68. 69 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 269 Весело

    До коментар [#67] от "gogo2011":

    България едвали ще има правото да спори и за обезщетение тъй като изискванията и са занижени или ако има те са само и дали колата идва от Европа ако е Европа е добре ако е от Америка дай да видим колко може да изцоцаме от този.

  69. 70 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#69] от "courtroom":

    За България не знам, но ако съм си купил кола и съм платил за някаква мощност и съм имал определен разход на гориво, а се окаже, че е нещо друго - дали има значение в коя страна съм?

  70. 71 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 210 Неутрално

    [quote#68:"courtroom"]След подмяна софтъера не се знае дали колата ще бъде годна да премине през изискванията за емисия.[/quote]
    Ще бъде годна. Както е била годна да мине тези изисквания в режим "проверка". Няма да има същата мощност, въртящ момент и разход на гориво. Това е "болезненото" за което споменават. С други думи, ти си си купил кола, която е била отлична за твоите нужди. Е, вече ще има "друга кола" в същата опаковка.

  71. 72 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 654 Неутрално

    До коментар [#10] от "voxy":

    Що да не е възможен?
    Какви други варианти виждаш?
    Да подменят цели двигатели?

    При вариант 1 не мисля че ще се вдигне разхода. Реално той ще си е същия - нали софтуерът е лъгал при тестове, не при реалното каране.
    Ако намерите софтуер, дето да сваля разхода ... ще забогатете, г-н Нинов
    Ще падне мощността. И то пиковата . Ама то на дизелът не му е там силата, който е искал много коне едва ли ще е с дизел.
    Ще дадът и по някой лев, да не ревът много клиентите.

    Виж, при вариант 2, ако някой реши да се прави на интересен и не приема вариант 1 - ще става интересно. Реално клиентите като единици нямат шанс срещу юристите и адвокатите на такава голяма фирма. Но ако се направят колективни искове, или пък нещата тръгнат по линия на "защита на потребителя", не знам ... Да не забравяме и социалния елемент - няма да е немски тоя съд, дето ще прецака жестоко една от най-големите немски фирми, дали не и на цялата немска икономика.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  72. 73 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 936 Неутрално

    Сега Спиро от гаража на близката пресечка на "Симеон" трака на компютъра и пише българския софтуер, с който да сменя новия немски, та да връща колите пак в антиеко режим. Ще взема по 30 лева на кола. Че даже го прави подобрен и добавя две конски и една магарешка сила. В резултат от действията му в новото поколение улични помияри на 10 новородени ще се ражда по едно куче-педал и по едно травестит.

  73. 74 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 576 Любопитно

    "VW ще бъде отделен като независим бранд – статут, с какъвто се ползват "Ауди" и "Порше"."

    В случай че фалира, да не повлече всички от групата.

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  74. 75 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#61:"john_law"]Носят - при доказани производствени дефекти. [/quote]В случай няма дефект в колите обаче. Подменят софтуера и колата си е кола. Просто ще върви по-малко. Първите собственици са били заблудени и към тях концерна носи отговорност, но след като подмени софтуера, следващите собственици на употребявани коли вече знаят за какво става въпрос, пробвали са колите преди да ги купят от предните собственици и са се навили да ги купят в това състояние. Те вече информирано купуват тези коли, а не под влияние на заблуда, както първите собственици. Затова концерна WV няма как да носи отговорност към бъдещите собственици на коли втора ръка.
    Както казах по-горе, по схемата с отстъпките за нови коли, WV ще обезщети настоящите собственици при закупуването на нови коли с ЕВРО 6, при които писаха, че няма проблеми, а старите коли кой както иска да ги купува и кой както иска да ги хаква - WV не носят отговорност за това и така се измъкват.

  75. 76 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 479 Неутрално

    боже как съм написал по-горе съкращението VW - цели три пъти не обратно - WV моля не ми се смейте много

  76. 77 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 269 Любопитно

    До коментар [#70] от "gogo2011":

    До коментар [#71] от "atominfo":

    В Америка ако колата не отговаря на данните идващи от производителя се поправя от същия независимо колко е стара има т.н. "рикол" ако грешката не може да се поправи производитела трябва да си е прибере обратно и или да я заплати на собственника или да му даде нова а тази кола се бракува като "лемон"
    Така че германците трябва да си ги приберат и върнат парите и отделно освен глобата от $18милиарда ще ги съдят за още няколко неща поне и едвали ще издържат до края

  77. 78 Профил на sospecha
    sospecha
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ф.Нинов":

    Бих те попитал кои газове са по вредни за околната среда и за човешкото здраве.Това че не се спазват подписаните международни споразумения е друг въпрос.Виновни сме си самите ние че спим когато гласуваме и оставяме се в ръцете на тези които си купуват местата.Никой не ние е виновен че не си искаме правата а се оставяме на мутри и внуци на партийни комунистически лидери.

  78. 79 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1744 Неутрално

    До коментар [#7] от "12345":

    Ти пък, кога се случвало българското правителство да се изказва по въпроси от световна величина. Мълчат си и гледат накъде ще завее вятъра и както винаги са съгласни с това, което запада приеме, случая с фолксваген не прави никакво изключение.

  79. 80 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    До коментар [#53] от "Ф.Нинов":

    Преди около 15-20г. започна бум в продажбата на дизелови автомобили. До тогава цената на бензина силно изпреварваше тази на "нафтата", вкл. на вече несъществуващия А86. Като се видяха заобиколени от такъв разкош петролните компании, логично се възползваха! Миналата година Лукойл обясниха високата цена на дизела с новата технология за безвредно извличане на тази фракция, а тази година след проверките на Лукарски по заповед на Борисов се оказа, че 3/4 от бензиностанциите предлагат некачествени горива.

    I Want To Believe
  80. 81 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 269 Весело

    Тази вечер на ABC NEWS показаха колата на гугъл без волан и две седалки за двама и се питаше дали някой ще се реши да седне за
    да бъде откаран на адреса разбира се в колата имаше двама които достигнаха благополучно на адреса в Сан Франциско, но се оплакваха че колата след завой не се ускорявала така бързо както другите коли. Не споменаха дали колата е имала спирачки предполагам че не.
    Изглежда това е бъдещето на автомобилите или американския фолксваген. Немския се опорочи.

  81. 82 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#81:"courtroom"]Тази вечер на ABC NEWS показаха колата на гугъл без волан и две седалки за двама[/quote]В Сан Франциско може и да стигнат до адрес, но искам да я видя тази кола на Гугъл в София - компютърът й ще изпуши още при срещата с първия джигит, който я изпревари от ляво при двойна плътна линия за да направи десен завой на кръстовище. Или просто от Гугъл трябва да научат компютърът да псува силно на глас за да се разтоварва от напрежението

  82. 83 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 269 Весело

    До коментар [#82] от "cristo_n":
    Да, за България компютаризираната кола на Гугъл непременно трябва да и се постави високоговорител от който да се чуват заслужени псувни към такива нахакани шофьори и дори пешеходци това ще е истинско удоволствие да се притежава тази кола.
    Аз си спомням файтоните и файтонжиите в България. Бях малък и винаги ги предпочитах. Обикновенно се срещаха по гарите на по големите градове. Днес като ги видя в Централния Парк на Манхатън спомените ме връщат към това минало на чист въздух, миризма на липи и звук от павета.

  83. 84 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#74] от "Хитрата сврака - с двата крака!":
    Вече е късно за това, но въпреки всичко друг вариант е възможен
    като останалите се запазят. Дори и да банкрутира компанията трябва да заплати исковете и съдебните изпълнения независимо от формата на банкрут. Процеса ще отнеме година или две зависи колко време ще отнеме разследването.

  84. 85 Профил на wwwwww
    wwwwww
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Не софтуера им е проблемен а двигателите им.

    Да кажем не на педерастията!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK