С повишаване на покупателната способност, а не с рестрикции ще обновяваме автопарка, обяви Лукарски

Министърът на икономиката Божидар Лукарски и председателят на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители Стоян Желев откриха официално автосалон София 2015.

© Георги Пауновски

Министърът на икономиката Божидар Лукарски и председателят на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители Стоян Желев откриха официално автосалон София 2015.



Обновяването на автомобилния парк в България минава през повишаване на покупателната способност, а не през ограничения в законодателство, обяви днес, след като откри Софийския автомобилен салон, министърът на икономиката Божидар Лукарски. Той посочи, че при негово скорошно посещение в Германия, е имал разговори с представители на "Опел", който са подчертали, че у нас автопаркът е най-старият в Европа и са нужни мерки за неговото обновяване.


"България е с най-старият автомобилен парк в Европа, 39% от колите са на над 20 години. В много страни, това е ограничено от законодателството, но аз не мисля, че в България ще има добър социален ефект. Нашата цел и моята като министър на икономиката, е покупателната способност. Тя като се повишава, това ще се отрази и върху закупуването на нови автомобили", каза Божидар Лукарски. Той допълни, че търговията с автомобили е лакмус за това как се развива икономиката.


Лукарски за пореден път посочи, че инвеститорите в автоиндустрията са много важни за страната, като вече има стотици местни и чуждестранни компании, които произвеждат компоненти и части за автомобилната промишленост. Имало и интерес и от други фирми, но за момента няма желаещи да сглобяват цели автомобили в страната. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 521 Любопитно

    Резачи на ленти на нас ни дай.
    Абе, какво по-точно работи Лукарски?


  3. 3 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 542 Неутрално

    По принцип е прав, но има такива таралясни, че като карам зад тях трябва да пускам фаровете за мъгла! За това си трябват наказателни и административни мерки - няма да стане само с покупателна способност.



    Моралът не е порок!
  4. 4 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 985 Неутрално

    [quote#1:"Фьодор Венедиктович Езерский"]Ако могат да публикуват фейсбук профилите на двете момичета, дето държат лентичката за рязане [/quote]

    Иди да си купиш някой по-култов модел на изложението и сами ще ти ги дадат.

    Евроатлантида
  5. 5 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 542 Неутрално

    [quote#1:"Фьодор Венедиктович Езерский"]Лукарски е пич. [/quote]

    Лукарски е зализан бездарен кариерист - факт!

    Моралът не е порок!
  6. 6 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Я, най-после смислено изказване на български министър.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 985 Неутрално

    До коментар [#3] от "dnk":

    София е препълнена с трошки. Ако се въведат ограничения:

    1) всички ще дишат по-чист въздух, ще бъдат по-здрави
    2) няма да има проблем със задръстванията
    3) няма да има проблем с паркирането
    4) градът ще стане много по-красив
    5) ще намалеят ПТП и ранените на пътя пешеходци
    6) ще карат само тези, които им е необходимо или ще споделят превоза, за да им е изгодно
    7) ще се инвестира повече в масов градски транспорт, метро, градска железница
    8)...

    Евроатлантида
  8. 8 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 829 Разстроено

    [quote#5:"dnk"]Лукарски е зализан бездарен кариерист - факт![/quote]

    Абсолютно съм възмутен от това мнение! Г-н Лукарски е истински седесар, демократ, реформатор и гражданин за европейско развитие!

  9. 9 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 509 Неутрално

    В кой век се очаква това с повишаването на покупателната способност? Да не стане така, че дотогава всички да са измрели от липса на въздух и вече да няма кандидати за повишаване на каквото и да е ...

  10. 10 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#7:"sa6"]София е препълнена с трошки. Ако се въведат ограничения[/quote]

    Неадекватно е въвеждането на ограничения, когато градът не е направен както трябва. Нито градският транспорт е адекватен, нито нищо.
    Отделно, дори и нещата да са адекватно направени, ограниченията не са според мен решение на проблемите с много автомобили. Когато хората имат повече избор, тогава нещата стават по-възможни. Като продължават да забраняват Юбер и всякакви подобни алтернативни възможности за придвижване, не виждам как ще стане това намаляване на автомобилния трафик.

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch
  11. 11 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Прозрение за Лукарски! Ако имаме повече пари ще караме по-нови и по-хубави коли! Sancta simplicitas, дет' се вика...

  12. 12 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#10] от "Боян Цветков":

    абе юбер да е решението...(няма как да е) всички по-големи градове по света са ги измислили какви ли не начини за ограничаване на трафика (напр. четни/нечетни номера на колите в определени дни, carpooling даже Блумбърг въведе по едно време задължителен за влизане в Манхатън и пр.)

  13. 13 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Решението е просто и се нарича Годишен Технически Преглед, ама такъв, като в Германия и Анаглия. И ако краш без катализатор или ако нямаш спирачки или ти хлопат шарнирите, то те спират от движение. И така по естествен път ще се окаже, че е по-изгодно да плащаш лизинг, отколкото да поддържаш по-стар автомобил в 100% изправност. Всички други ограничения са лобистки и в крайна сметка няма да помогнат много.

  14. 14 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#7] от "sa6":

    Точно това е и моята теза Всичко това са проблеми, които могат да се решат само , чрез стриктно спазване на ясни правила.

    Всичко друго е създаване на среда за развитие на корупция и разпад на държавата.

    Моралът не е порок!
  15. 15 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Аман от лозунги.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7722 Неутрално

    Лукарски,тя покупателната способност се повишава с високи доходи,не с добри пожелания.

  17. 17 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Всеки, който влезе във властта, рязко подобрява покупателната СИ способност.
    Народа не.
    И едни други хора също повишават нивото на доходите си, приближените до властта и обслужващия персонал /не е УБО/.

  18. 18 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    Браво, господин Лукарски и личните ми поздравления за този точен отговор!

    Колкото и да са се надявали господата от Опел, че някой ще им предложи 5 бона държавна субсидия за стоката, която имат затруднения да пласират.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  19. 19 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 898 Весело

    До коментар [#2] от "manu_chao":

    Президент на галактиката, Който отклоняваше вниманието на хората от истинската власт!

    /Дъглас Адамс, пътеводителя/

  20. 20 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 658 Неутрално

    [quote#18:"cinik"]Браво, господин Лукарски и личните ми поздравления за този точен отговор!

    Колкото и да са се надявали господата от Опел, че някой ще им предложи 5 бона държавна субсидия за стоката, която имат затруднения да пласират. [/quote]

    До коментар [#18] от "cinik":

    Възможно е господинът от Опел да е излъгал. Не съм чувал за ЕС-държава, която да ограничава старите автомобили. В Англия се карат големи таралясници. Румъния бе наложила данък за автомобилите над 20 години и мисля че ги накараха да го махнат. Единствено в Сингапур знам за такава практика (един автомобил като стане на 20 години, такива безумни данъци му лепват, че по-добре да си вземеш нов).

  21. 21 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 433 Гневно

    Начи швабите направо са си поискали! В Европа понеже няма много желаещи да си купуват техните трошки , та ако може да им се помогне с една субсидия дето всички да я плащат...

    п.п. То ФВ се продъни с цигании , та смятай какво доверие може да имаш в Опел!

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  22. 22 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3883 Неутрално

    Елементарно Уотсън!Само,че сериозен скок на доходите в близките години у нас е невъзможен и това ще продължава да рефлектира негативно върху автомобилния парк у нас!

  23. 23 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#13] от "p911":

    С тоя лизинг, както и в статията от вчера - ПРЕКАЛЯВАТЕ....
    Кой/колко хора могат да си позволят да плащат лизинг за нов автомобил като за него трябва да отделиш една месечна заплата в провинцията 400-600лв.
    Какво ще ядеш.... камъни ли?!?
    С какво ще се обличаш.... като не остават пари?

    Ама пишете тук колкото буквално да не заспите и да се намирате на приказка....
    В чужбина това може и да е модерно винаги с нов автомобил и винаги на лизинг... ама дали и заплатата им е 300 евро а???
    Живеем в коренно различни стандарти -ама на много хора не им увряха мозъците!!!

  24. 24 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3983 Неутрално

    Снимката кърти, велика е!
    Лентичка от 1,5 м, 2 миски я държат, и двама режат. Важното е да режат лентичка.

    По темата - за мен фиска за личните автомобили е неадекватен. И даже си мисля, че проблемите със старите автомобили трябва да са тема на предизборни дебати.
    1. Нормално е при символични данъци за 20 годишните морги те да преобладават.
    2. Не е нормално 5м джипове да се регистрират като баничарки, и да не плащат данъци. По неизвестни причини журналистите не говорят на тази тема. Подобни куриози са възможни само в страната на Баце.
    4. Не виждам нищо нелогично наместо екотакси да се въведат диференцирани такси за автомобили до 1,2л, до 2л и над 2 л. (примерно)
    3. Да се премахне изобщо общинския данък МПС, да се въведат такси синя, зелена зона, както и такси за паркиране (нощувка) и пред дома на собственика. Така ще се стимулира ползването на гаражи, а моргите мигновено ще изчезнат (нищо ново, така е в много европейски държави)

  25. 25 Профил на Jekata
    Jekata
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Кола над 14 г. - 1 лев данък
    От 5 до 14 - 1.5 лева данък
    От 0 до 5 г. - 2.8 лева данък!
    Всичко това за римските ни пътища.
    Какви нови коли, какви 5 лева?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  26. 26 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1648 Любопитно

    [quote#3:"dnk"] но има такива таралясни, че като карам зад тях трябва да пускам фаровете за мъгла! За това си трябват наказателни и административни мерки [/quote]
    То си ги има мерките и законите, обаче много корупция в КАТ (дето не виждат пушилката) и Пунктовете за технически преглед на МПС (дето се "прекарват" таралясниците). Та... нали.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  27. 27 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    До коментар [#13] от "p911":

    По принцип е така, но тези дето ги даваш за пример, първо са почнали от правораздаването си, и после идват техническите ограничения. Щото по документи, и в нашите пунктове за прегледи трябва да е така, ама на практика е само по документи.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK