Икономическият растеж на Китай се забави до тригодишно дъно от 6.9%

Икономическият растеж на Китай се забави до тригодишно дъно от 6.9%

© Aly Song, Reuters



Икономиката на Китай е нараснала с 6.9% през третото тримесечие, най-слабото ниво от началото на световната финансова криза, предаде Би Би Си.


Годишният ръст също е под мишената на правителството от 7%. Въпреки че са малко над очакванията, очаква се данните да подновят натиска върху политиците да засилят паричната политика за спиране на забавянето.


Икономиката на Китай пострада от нестабилността на фондовия пазар през лятото и слабите икономически данни, които предизвикаха загриженост за пазарите по целия свят.




Повечето анализатори очакваха стойности на растеж от 6.8% за периода от юли до септември.


Последната информация идва на гърба на разочароващите данни от Китай през последните месеци. По-рано през месеца данните за производствения сектор показа продължаващо свиване през септември.


Вносът видя рязък спад за изминалия месец, докато инфлацията намаля с повече от очакваното, което допълни към опасенията от бързото забавяне на втората по големина икономика в света.


Китай се опитва да премине от икономика, ориентирана предимно към износа, към такава, която ще е базирана на вътрешното потребление и сектора на услугите.


Пекин постави официален целеви растеж от "около 7%" на година, но премиерът Ли Къцян заяви, че по-нисък е приемлив, стига да са създадени достатъчно работни места.


"С цел да се преструктурира, икономиката ще трябва да се справи с известно забавяне", заяви пред репортери Шен Лайюн, говорител на китайската агенция по статистика.


Но независимо от забавянето в индустриалния сектор Шен обяви, че се очаква бърз ръст в сектора на услугите.


"Всичко това показва, че преструктурирането и модернизирането на китайската икономика вървят стабилно."


Въпреки това анализаторите смятат, че резкият спад на вноса предполага, че търсенето на вътрешния пазар не е толкова силно, колкото се надяваше правителството.


В продължение на три десетилетия годишният икономически растеж на Китай е средно 10%, но се забавя от 2010 г. насам. Миналогодишният ръст е 7.4% и се очакваше тази година да е по-малък, последван от по-нататъшно забавяне през 2016 г.


Забавянето идва въпреки многократните съкращения на лихвените проценти и други стимулиращи мерки, въведени от Пекин.


"Мерките на правителството помогнаха да се намали влиянието от спада, но проблемът е, че този натиск върху растежа е всъщност доста голям", каза Луи Куйс от Oxford Economics пред Би Би Си.


Това може да се види в данните за промишленото производство, в тежката промишленост и други сектори, обясни той.


"Това, което поддържа Китай в момента, е потреблението, но то не може да компенсира напълно тези негативни тенденции върху растежа и следователно - макар и да има някакви стимули от страна на правителството и ние виждаме, че те имат известно влияние - това не е достатъчно, за да се предотврати  продължителното намаляване на растежа", коментира той.

Ключови думи към статията:

Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 274 Неутрално

    краят наближава

    комунистите отново понесоха тежки удари от глобализацията и от пазарната икономика... и почувстваха вкуса на неизбежната загуба.

    айде сега, от другата година, Китай отново да става производител на ориз, а СъвеЦкият Съюз производител на евтин нефт за по 10 долара/барел. и всеки да се специализира в това, в което има "конкурентно предимство"

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  3. 3 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 602 Неутрално

    На мен вече ми писна цялата тази работа на всичко произведено в Китай,от цялата доброта на ЕС и Щатите,Китай да произвеждат страдаме ние!

  4. 4 Профил на Venci  Mirchev
    Venci Mirchev
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Само кръгли идиоти може да правят трагедия от факта, че разтежа на Китай не е 7%, а е 6.9%!!!

    Аз съм тук и там. — Навред. — Един работник от Тексас, хамалин от Алжир, поет... Н.В.
  5. 5 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4294 Любопитно

    "Китай се опитва да премине от икономика, ориентирана предимно към износа, към такава, която ще е базирана на вътрешното потребление и сектора на услугите."

    Точно това е целта на китайското правителство, а спада на БВП на страната е част от стратегията за постигането на тази цел (цел, не мишена). Ето повече подробности:

    http://bg.mondediplo.com/article1420.html

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  6. 6 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1348 Весело

    "
    Годишният ръст също е под мишената на правителството от 7%.
    "
    Сам ще си кликна удивителната. та г-жа Прокопиева да си види журналистите преди да прави бележка за грматиката на Домусчиев.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  7. 7 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4294 Весело

    [quote#2:"полувишис"]айде сега, от другата година, Китай отново да става производител на ориз, а СъвеЦкият Съюз производител на евтин нефт за по 10 долара/барел. и всеки да се специализира в това, в което има "конкурентно предимство"[/quote]

    Айде, сега де се събудиш от сън.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  8. 8 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    [quote#4:"Cayo Lara"]Само кръгли идиоти може да правят трагедия от факта, че разтежа на Китай не е 7%, а е 6.9%!!![/quote]

    Трагедията на съвременниия капитализъм. Ако няма двуцифрен ръст няма зелени отчети. Пък после ме карат да си гася лампите че да сме пестили ресурси и да сме спасявали земята. Лицемерие.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  9. 9 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    7 % ръст разбира се е страхотен показател.
    Проблема не е в това - никоя икономика не може дълго да поддържа двуцифрен растеж, дори и 7 % не може да се поддържат дълго време.
    Икономиката е като бент - отприщваш го, водите рукват буйно, минава известно време и започват да се успокояват, не след дълго си ромонят съвсем леко.
    Защо е така е друга тема и то дълга, но е така. Само нашите политрукчета не можаха това да го разберат и досега тръбиха победа за Китай ама сега край.
    Казвахме им го това ама те не та не. А и нали не го пише в маркс-ленинската политикономия ....

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  10. 10 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    Да можем и ние да им стигнем дъното !

  11. 11 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 957 Неутрално

    7% ръст и това е драма?!? При факта, че десетки държави, уж стабилни и в ЕС са в дефицити, а други тънат в дългове?!

    Финансовата система или не е наред или силно манипулирана... което не пречи двете заедно да се припокриват.

  12. 12 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 58 Неутрално

    И всяка година Китай ще има все по малък растеж!Много вмешателство в икономиката води до този по малък растеж!САЩ са икономика номер 1 и Китай трудно ще ги измести!

  13. 13 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 58 Неутрално

    До коментар [#11] от "diegos":

    Нищо не разбираш от икономика, и друг път не коментирай теми в които не си компетентен!

  14. 14 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 942 Неутрално

    До коментар [#11] от "diegos":

    Драма е за доста хора, която и да е икономика от топ10, да не оправдае очакванията, се усеща през половината земно кълбо. По повод тая новина 100% петрола е надолу с процент-два.

  15. 15 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 957 Неутрално

    До коментар [#12] от "protivbspdpsatak":

    Чутовно изказване, подкрепено с нула факти. Това показва, че разбираш много от икономика и финанси... казваш, щото е тъй.

  16. 16 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 971 Неутрално

    Да им имам проблемите на китайците.
    Ние тук с помощта на цялото финансово министерство и цялата статистика, едва успяваме да го докараме до 1%. И изхождаме от ниска база, при това.
    А китайците, имайки най-високата база, пак докарват около 7%....

    Та кога, казвате, да очакваме фалита на Китай?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  17. 17 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    До коментар [#10] от "ahasver":

    Внимавай какво си пожелаваш................................... , че може да се случи. В Китай стандарта на живот е по-нисък от този в България. При средни заплатаи като Българските имат невероятен Смог от изгорели газове и сажди, тотално отровена вода и храна. Всички които са забогатели бягат на Запад.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  18. 18 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 58 Неутрално

    До коментар [#15] от "diegos":

    Аз съм икономически анализатор и си разбирам от работата.Колкото и нескромно да звучи аз предсказах слабия икономически растеж на Китай.Не винаги прогнозите се сбъдват и това се вижда сега,че китайското правителство и МВФ сбъркаха с прогнозите.Да сгрешиш с 0,1 от БВП на Китай това означава 300 млрд долара по малко за икономиката на Китай!За това САЩ са първа икономика и дълго още ще са на върха!

  19. 19 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 58 Неутрално

    До коментар [#16] от "Саранди Говедаров":

    Не сравнявай Китай с България,а с развитите западни държави като САЩ да речем.Ако имаш икономически познания ще си отговориш,защо Китай има слаб икономически растеж!

  20. 20 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_L%C3%A4nder_nach_Bruttoinlandsprodukt_pro_Kopf
    До коментар [#16] от "Саранди Говедаров":

    Българите живечт по-добре от китаиците, във всяко едно отношение.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  21. 21 Профил на kabico
    kabico
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Може 7% да ви се струват много, но доста анализатори казват, че това е прага под който ако падне растежа има опасност от социално недоволство. Това е и най-големият страх на комунистическият режим. В момента китайците преглъщат ограничаването на много свободи за сметка на пълния джоб. Но в момента в който паричния поток секне и се увеличи безработицата има опастност недоволните да нарастнат главоломно. Все пак 1.3млрд население трудно се контролира.

  22. 22 Профил на Peter Rangelov
    Peter Rangelov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    6,9% процента е страхотно постижение сравнение със САЩ и Европа и със сигурност Китай има потенциала да го постигне но само преди няколко години растеж под 10% се смяташе за провал.

    А и нека не незабравяме че говорим за данни представени ни от китайската комунистичска партия, която има доста различно разбиране кое точно е икономически растеж.

    Ако разгледаме и огромните балони в стротелството и фондовата борса пред новото ръководство на Китай ще има доста предизвикателсва през следващите години.

  23. 23 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ian Smith":

    Като цяла е така-но виж трендовете-Китай поддържа висок икономически ръст за продължително време-
    http://www.tradingeconomics.com/china/gdp-growth-annual
    Виж трендовете(1990-2015)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Historical_GDP_of_China
    Под среден ръст 7-8 % годишно не падат(с малки изключения за някой години с 3-4 % ръст) и това за период от 37 години(1878-2015).............меко казано забелижително.
    Така че другарите в Китай откриха капитализма и нямат ни най малко намерение да го пускат-да едва ли и занапред ще правят 7-8 % икономически ръст..........но и 4-5 % ръст да правят пак е много добре(особено сравнено със САЩ,да не говорим за ЕС).

  24. 24 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8548 Неутрално

    Ех,да имахме и ние такова "дъно".

  25. 25 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    Фанфарите за БРИКС май изпълниха последните си акорди.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  26. 26 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    [quote#23:"kapitalcho"]но и 4-5 % ръст да правят пак е много добре(особено сравнено със САЩ,да не говорим за ЕС). [/quote]

    Капиталчо, пропускаш нещо много важно - ако американците правят ръст от 3% (както ще е тази година), а китайците 5 %, то Китай никога няма да изпревари САЩ, защото 3 % нарастване на американската икономика е повече от 5% нарастване на китайската.

    5% нарастване на китайската икономика са - 460 милиарда $
    3% нарастване на американската (сега) са 520 милиарда $

    В момента нарастването на китайската икономика е с 6,9 % - т.е. с по 633 милиарда $

    разлика само 100 милиарда.

    Т.е. ако американската икономика расте с 3 % на година, а китайската с 6,9 % на година, на китайците ще им трябват 76 години да настигнат САЩ

    https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_L%C3%A4nder_nach_Bruttoinlandsprodukt

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  27. 27 Профил на Venci  Mirchev
    Venci Mirchev
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#18] от "protivbspdpsatak":

    Тогава би трябвало да знаеш че тези данни са предварителни и се ревизират. Да вземем за пример Гърция - за второто тримесечие спрямо първото , икономическите анализатори изчислиха пропадане на гръцката икономика с -0,8% и го отнесе Министъра на икономиката, защото обидил германците на преговорите за дълга, това уплашило гърците и те спрели да харчат?! Първоначалните официални данни обаче показаха растеж от+ 0,8 %!!! А ревизията след два месеца даде +0.9 % растеж!!! Та разликата за отминало, а не за предстоящо тримесечие е повече от 200% грешка. По- добре човек да се допитва до астролози, а не до икономисти, следвайки логиката.

    Аз съм тук и там. — Навред. — Един работник от Тексас, хамалин от Алжир, поет... Н.В.
  28. 28 Профил на Venci  Mirchev
    Venci Mirchev
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#21] от "kabico":


    [quote#21:"kabico"]В момента китайците преглъщат ограничаването на много свободи за сметка на пълния джоб.[/quote]
    Прав си- там примерне е забранен хазарта, а в свободна България хората си проиграха отдавна жилищата и се преместиха да спят по улиците.

    Аз съм тук и там. — Навред. — Един работник от Тексас, хамалин от Алжир, поет... Н.В.
  29. 29 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#18] от "protivbspdpsatak":


    [quote#18:"protivbspdpsatak"]Колкото и нескромно да звучи аз предсказах слабия икономически растеж на Китай.[/quote]
    6.9 % икономически ръст и това било слабо.Тогава икономическия ръст на САЩ какъв е -хипер слаб,а на Европа(която е близко до рецесията)..............ултра хипер слаб ?
    [quote#18:"protivbspdpsatak"]Да сгрешиш с 0,1 от БВП на Китай това означава 300 млрд долара по малко за икономиката на Китай![/quote]
    300 милярда долара по малко ?
    БВП на Китай за 2014 е 9 трилионна и 490 милярда
    http://www.tradingeconomics.com/china/gdp
    Т.е 0.1 % е 9.49 милярда долара..............какви 300 милярда те гонят.
    Вие(икономическите анализатори),математика не учете ли ?

    [quote#18:"protivbspdpsatak"]За това САЩ са първа икономика и дълго още ще са на върха![/quote]
    Докога обаче (ако следваме трендовете) ?
    Едните(САЩ) със среден икономически ръст от 2-3 % и ако има криза,тя им се отразява(свиване на икономиката),а другите(Китай) имат среден икономически ръст от 7-8 % за доста продължителен период.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Historical_GDP_of_China
    Или ако използваме термина на Тукидит,САЩ са доминиращата сила ,а Китай е претендента.
    При такъв икономически ръст на Китай и слаб за останалите,неизбежно е Китай да стане номер едно икономика в света(въпрос на време е).
    Единственото което може да спре това е:
    -САЩ трябва да направят радикални реформи в икономиката си и да се отърват от популистите
    -война-и не само да я започнат ,но и да я спечелят.
    Другарите от Китай прекалено много си харесаха капитализма и нямат ни най малко намерение да го изпуснат.

  30. 30 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1348 Разстроено

    Разбира се че Китай не може да изпревари икономиката на САЩ. Едните печатат парите, а другите им ги купуват срещу евтина продукция. ЕС имаше някаква надежда на прави същото с Еврото, но бързо ги посъветваха да внимават.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  31. 31 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4294 Любопитно

    [quote#17:"iak"]При средни заплатаи като Българските имат невероятен Смог от изгорели газове и сажди, тотално отровена вода и храна. Всички които са забогатели бягат на Запад.[/quote]

    Тотално ПРЕувеличаваш!!! Вярно, въздуха е доста мръсен в някои градове, но далеч НЕ във всички! Храната и водата НЕ са тотално отровени, както си мислиш, в противен случай нямаше да има досега живи китайци. И накрая далеч НЕ всички китайци бягат на Запад. Много (всъщност повечето) остават в Китай да си въртят и развиват бизнеса там!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  32. 32 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4294 Любопитно

    [quote#31:"Иво"]НЕ всички китайци[/quote]

    * не всички БОГАТИ китайци

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  33. 33 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#26] от "iak":

    Да,но разликата се стопява.
    Друго което изпускаш-средния ръст при Китай не е 5 %,а 7-8 %
    https://en.wikipedia.org/wiki/Historical_GDP_of_China
    Докато при САЩ е значително по малък-2-2.5 % среден икономически ръст(ако смятаме от 1999 до сега(2014).
    https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_the_United_States
    GDP Annual Growth Rate in the United States averaged 3.23 percent from 1948 until 2015, reaching an all time high of 13.40 percent in the fourth quarter of 1950 and a record low of -4.10 percent in the second quarter of 2009.
    http://www.tradingeconomics.com/united-states/gdp-growth-annual
    С Тази разлика,че икономическия ръст през 60-70-80 те години е много по висок от сегашния...........а трендовете не са в полза на САЩ.
    Така че го смятай ,среден икономически ръст 2.2-2.5 % за САЩ срещу 6.5-7.0 % икономически ръст за Китай...........30-40 години и ще имаме нов първенец.............освен ако САЩ не направят радикални реформи в икономиката си.
    Освен това трендовте са срещу САЩ:
    -САЩ имат високо ниво на дълг с тенденция това да се увеличи,за разлика от Китай-той има нисък дълг
    -Голяма част от икономиката на САЩ се дължи на господстващото/доминиращата позиция която е заела-доларът като световна валута,ВПК...........всичко това функционира,ако САЩ са еднолична сила без никой да има силата да им противоречи/противопоставя.
    В Европа и САЩ е пълно с популисти които под една или друга форма си искат соца
    -Светът минава от еднополюсен в многополюсен.............с всичките последствия от това.

  34. 34 Профил на Venci  Mirchev
    Venci Mirchev
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#33] от "kapitalcho":


    [quote#33:"kapitalcho"]В Европа и САЩ е пълно с популисти които под една или друга форма си искат соца [/quote]
    Така е и в Китай -знаеш ли, че едва от няколко години китайците вземат пенсии? Преди това там нямаше пенсионери и хората спестяваха за старини. Пенсиите са върхът на популизма.

    Аз съм тук и там. — Навред. — Един работник от Тексас, хамалин от Алжир, поет... Н.В.
  35. 35 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#34] от "Cayo Lara":

    Сменящ дебата-концентрирай се върху основните тези/теми за да е градивен спорът.


    [quote#34:"Cayo Lara"]Преди това там нямаше пенсионери и хората спестяваха за старини. Пенсиите са върхът на популизма.[/quote]
    В голяма част от развитите държави също няма пенсии(в класическия тип-плащани от правителството всеки месец),а лични партиди,където парите се събират,инвестират и олихвяват ежегодно.
    Сам познай кой метод е по ефикасен както за гражданина(по високи пенсии),така и за държавата(по стабилни финанси) ?

  36. 36 Профил на Venci  Mirchev
    Venci Mirchev
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#35] от "kapitalcho":
    В Китай нямаше нито класически, нито модерни пенсии. Каk да позная, нещо когато няма капацитет, на който да имам доверие, за да определи дали съм прав или не. Ако искам да ти се подмажа бих казал че новите пенсии, са по- добри от класическите.

    Аз съм тук и там. — Навред. — Един работник от Тексас, хамалин от Алжир, поет... Н.В.
  37. 37 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    [quote#33:"kapitalcho"]GDP Annual Growth Rate in the United States averaged 3.23 percent from 1948 until 2015, reaching an all time high of 13.40 percent in the fourth quarter of 1950 and a record low of -4.10 percent in the second quarter of 2009. [/quote]

    Не знам какви са тия "трендове" ??? Единственият ти цитат показва,че за 67 години средния разтеж в САЩ е 3,23 %. Точка. От тук нататък започват спекулациите.

    Ти си изразил какво мислиш, аз казвам друго.
    1. Китай с всяка измината година има все по- малък растеж (факт за последните 10 години) и растежа му ще продължи да пада. Прогнозата за догодина е 6,5% ( Приземяванееееее както казваше бай-Тошо ) А американската още тая година ще има растеж 3%, за догодина прогнозата е 3,3 %. Т.е. дет се вика още догодина двете икономики ще нарастнат с една и съща стойност.
    Пък вие чакайте китайците да изпреварят американците

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  38. 38 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    [quote#31:"Иво"]Тотално ПРЕувеличаваш!!! [/quote]
    Нищо не преувеличавам. Това се нарича хиперболизация ()засилване на ефекта . Това не променя истината, че реалните доходи на китайците (ППП) са с 30 % по -ниски от българските, а в градовете им въздуха, храната и водата са по-лоши от българските.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  39. 39 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    Когато в Китай кажат, че имат 7% ръст, това означава, че ръстът не е повече от 3 %. Лъжат.

  40. 40 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4294 Любопитно

    До коментар [#38] от "iak":

    Преувеличаваш и още как, някои хора са ходили в Китай и знаят, че тези лъжливи мантри като твоите са доста далеч от истината. Иначе за реалните доходи на хората не може да се съди само по ППП. Реалните доходи в Китай вече са близки до тези в България. Ето ти и информация по този въпрос:

    За минималните заплати:

    http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=2150012

    За средни заплати:

    http://www.clb.org.hk/en/content/wages-china

    За справка средната заплата в България е някъде към 880 лв, като според мен е даже по-ниска.....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  41. 41 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4294 Весело

    До коментар [#39] от "gozambo":

    Замбо тебе китайците все те лъжат за нещо.... защо все си такъв синофоб?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  42. 42 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Ех Дневник, Дневник оправихте ми деня! Икономически растеж за Китай от 6,9%. ЕС и бюрократите в Брюксел даже и в съня си не смеят да си мечтаят за нещо подобно.

    Растежа за ЕС е едва 0,9%! При положение, че всичко под 1% не е статистически вярно! За US малко над 3% при 102 милиона безработни и 48 милиона на купони за храна!

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  43. 43 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#42] от "Müller":

    Не си ли малко разкрасил нещата-при 330 мил население,102 милионна безработица са около 30 % от населението-че то даже при Голямата депресия,нямаше такова нещо ?

  44. 44 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#43] от "kapitalcho":

    Щом го наричате "разкрасяване" 1/3 от населението да са безработни?! Така да е!

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  45. 45 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1116 Весело

    До коментар [#43] от "kapitalcho":

    Другаря Мюлер изкара, кажи речи, половината от трудоспособното население в САЩ безработно, хаххаххахахахх
    Пък глупавите американци смятат безработицата под 6%
    Да се чуди човек защо всички се натискат да ходят там - сугурно да станат безработни

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  46. 46 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    [quote#40:"Иво"]Преувеличаваш и още как, някои хора са ходили в Китай и знаят, че тези лъжливи мантри като твоите са доста далеч от истината. [/quote]
    Абе братчеТ, що се пънеш като комунист на разпит? Кое от написаното от мен не е вярно?

    [quote#38:"iak"] Това не променя истината, че реалните доходи на китайците (ППП) са с 30 % по -ниски от българските, а в градовете им въздуха, храната и водата са по-лоши от българските.[/quote]

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  47. 47 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#5] от "Иво":

    Айде стига глупости. А валутата защо я девалвираха тогава? Точно обратното на "целта". Защо просто не приемете, че китайският балон се пука?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  48. 48 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3807 Неутрално

    Нека да разгледаме варианта при който, съгласно някои коментари, Китай се върне към аутаркична икономика. Днес дори временните кризи в Китай и като производител, и като купувач преизвикват сериозни сътресения и на инвестиционния, и на експортния пазар в САЩ и Европа. Затварянето на Китай неминуемо би предизвикало една много дълбока глобална криза.
    Колкото до намаляването на темповете до 6.9%, да, Китай трябваше да посвети значителни по обем ресурси за установяване на пенсионен фонд и разширяване на обхвата на социалните грижи. Интересното е, че доколкото разбирам, на заседанието на ръководните органи на Китай отпреди два дни е решено отнова да се започне строителството на националната инфраструктура като метод за излизане от кризата, типично Кейнсианско решение.

  49. 49 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    [quote#41:"Иво"]Замбо тебе китайците все те лъжат за нещо.... защо все си такъв синофоб? [/quote]

    Интернетът е пълен с материали как лъжат в статистиката и горе-долу изследователите на тази цифра се спират- 4% фира. Можеш да попрочетеш статии и дори да прочетеш за признанието на сегашният им премиер, че лъжата започва от най-долу и нагоре всеки лъже по малко, докато се стигне до 4% лъжа. Това, че ти не четеш не означава, че те не лъжат.

  50. 50 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 488 Весело

    До коментар [#45] от "iak":

    Господине в тази US дето ми я споменавате живея от времето на втория мандат на Рейгън. Та, ето ви и нещо от Forbes - над 100 милиона...

    http://www.forbes.com/sites/peterferrara/2014/01/24/after-five-years-of-obamanomics-a-record-100-million-americans-not-working/

    Иначе жалбите при Арменския поп, не ги приемам аз! Ето ви и пак от Forbes 12,6% безработни...

    http://www.forbes.com/sites/louisefron/2014/08/20/tackling-the-real-unemployment-rate-12-6/

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  51. 51 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    [quote#42:"Müller"]Ех Дневник, Дневник оправихте ми деня! Икономически растеж за Китай от 6,9%. ЕС и бюрократите в Брюксел даже и в съня си не смеят да си мечтаят за нещо подобно. [/quote]

    Европейците са си оправили вече тотото. А в Китай все още 800 милиона души се облечават на теферич и Китай без подобен растеж загива.

  52. 52 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    [quote#45:"iak"]

    До коментар [#43] от "kapitalcho":

    Другаря Мюлер изкара, кажи речи, половината от трудоспособното население в САЩ безработно, хаххаххахахахх [/quote]

    Томната цифра е- 97 милиона не работят, но в тази цифра са и пенсионерите.

  53. 53 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2388 Неутрално

    6.9%-данните са дадени от ККП, което значи, че реалното е минус 6.9!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  54. 54 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#48] от "daskal1":

    [quote#48:"daskal1"]Интересното е, че доколкото разбирам, на заседанието на ръководните органи на Китай отпреди два дни е решено отнова да се започне строителството на националната инфраструктура като метод за излизане от кризата, типично Кейнсианско решение[/quote]


    Напълно очаквано. Друго не им остана, освен да строят в пъти повече от нужното. Все едно нямат достатъчно новопостроени празни градове.

    Колкото до "отделянето" на средства за пенсионна и т.н. системи, няма никаква връзка. Ако използват средства за помпане на иономиески ръст до такава степен, че има такова забавяне когато трябва да харчат и за друго, то тогава китайската икономика е по-куха от колкото твърдят и най-големите критици на китайския модел.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  55. 55 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#42] от "Müller":

    [quote#42:"Müller"]Ех Дневник, Дневник оправихте ми деня! Икономически растеж за Китай от 6,9%. ЕС и бюрократите в Брюксел даже и в съня си не смеят да си мечтаят за нещо подобно.

    Растежа за ЕС е едва 0,9%![/quote]


    За лаик като теб това е много впечатляващо. Само където стандарта на живот в Китай почва да пада именно някъде около 6 - 7% ръст. Когато Китай беше в подем, растежът беше двуцифрен. Мисли, дрОгарю.



    [quote#42:"Müller"]При положение, че всичко под 1% не е статистически вярно[/quote]


    Сега и на статистик ли ще ми се правиш? Как го измисли това бе, дрОгарю? Ти изобщо знаеш ли как се изразява т.н. "standard error"?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  56. 56 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#50] от "Müller":

    Неграмотнико, "not working" не означава "безработен". Виждам колко живееш в САЩ и колко разбираш.



    [quote#50:"Müller"]Иначе жалбите при Арменския поп, не ги приемам аз! Ето ви и пак от Forbes 12,6% безработни[/quote]

    И от кога "employed part time for economic reasons" означава безработен? Ох, забравих, ти дори не правиш разликата между неработещ и безработен.


    Ето ти малко Форбс и на теб:

    http://www.forbes.com/sites/stevekeen/2015/08/24/china-crash-you-cant-keep-accelerating-forever/


    Има още много, ама няма да си губя времето с теб

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  57. 57 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 488 Весело

    До коментар [#55] от "deutschwagen":

    По-горе писах на един друг Товариш, жалбите при Forbes или Арменския поп, не ги приемам аз! Ето ви и адресите...

    http://www.forbes.com/fdc/contact.html или https://www.facebook.com/armenskia.pop

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  58. 58 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#57] от "Müller":

    Кой се интересува какво приемаш, като си най-обикновен неграмотен дрОгар. Това, че някой автор в някоя статия слага етикет "реална безработица" на дадена цифра не я прави реална. Това си е изцяло твоя загуба, че се подвеждаш сам. Като изпратиш имейл на адреса, който така умело си намерил, ще ти обяснят, че това е именно мнение на автора.

    Иначе обикновено като си падаш по дадена медия, поне и чети всичкото, а не само това, скалъпено да допада на безумните ти тези.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  59. 59 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 807 Весело

    "Китай се опитва да премине от икономика, ориентирана предимно към износа, към такава, която ще е базирана на вътрешното потребление и сектора на услугите."
    Какви услуги? Фалшива работа ... Да обяснят мурзилките защо Китай иска да премине към фалшива, лъжлива икономика ...

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  60. 60 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 807 Весело

    [quote#28:"Cayo Lara"]Прав си- там примерне е забранен хазарта[/quote]
    Да, и китайците въобще не играят хазарт ... Това е предварително загубена кауза, да забраниш хазарта в Китай.

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  61. 61 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 807 Весело

    [quote#45:"iak"]Да се чуди човек защо всички се натискат да ходят там - сугурно да станат безработни[/quote]
    Това води до неочакван, странен и малко весел извод - по-добре безработен американец, отколкото работещ китаец ...

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  62. 62 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1116 Весело

    До коментар [#61] от "captainFill":

    Не е чак толкова странен и неочакван. Нали знаеш, че мурзилиата е неграмотен (иначе нямаше да са мурзилки). Той бърка безработни с неработещи. Има хора с по 1 милион $ годишна пенсия - неработещи Та всеки работещ руснак или китаец би си скъсал г@за за да стане "безработен", както го разбират мурзилките

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  63. 63 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    До коментар [#12] от "protivbspdpsatak":Закъснял си. Вече ги измести.

  64. 64 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4294 Любопитно

    [quote#46:"iak"]Абе братчеТ, що се пънеш като комунист на разпит? Кое от написаното от мен не е вярно? [/quote]

    Веднага ти отговарям и направо цитирам от твоя коментар това което не е вярно: [quote#17:"iak"]При средни заплатаи като Българските имат невероятен Смог от изгорели газове и сажди, тотално отровена вода и храна. Всички които са забогатели бягат на Запад. [/quote]

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  65. 65 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4294 Любопитно

    До коментар [#47] от "deutschwagen":

    Девалвира с колко!? 2 %... голяма девалвация няма що! А, в материала, който посочих в моя коментар има обяснени и на това.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  66. 66 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    До коментар [#17] от "iak":Средните заплати на 1.3 милиарда хора са доста хлъзгава величина. Китай е силно , най-силно развита страна по крайбрежието. Развитието навлиза навътре по големите реки . Ако имаш карта по региони за средните заплати , да говорим. За смога много е виновен зимния азиатски антициклон с център Улан Батор.

  67. 67 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    [quote#17:"iak"]В Китай стандарта на живот е по-нисък от този в България. При средни заплатаи като Българските имат невероятен Смог[/quote]За смога си прав. Но не и за заплатите: "according to China's National Bureau of Statistics average wage is reaching 56,339 yuan in 2014". Това прави 650 евро месечно. Имай предвид, че това е средна заплата за цял Китай. В отделни места (напр. Guangzhou) средните заплати са поне 2 пъти по-високи от средните за страната. Така, че като заплати Китай е по-напред с материала от нас.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  68. 68 Профил на Wagner
    Wagner
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#26:"iak"]ако американската икономика расте с 3 % на година, а китайската с 6,9 % на година, на китайците ще им трябват 76 години да настигнат САЩ
    [/quote]

    Много ти е грешна сметката. Ако се изходи от сегашния номинален БВП на САЩ от 17.42 трилиона долара и на Китай от 10.36 трилиона (според Световната Банка), то при растеж на американската икономика от 3% годишно, а на китайската от 6.9%, след 15 години китайският БВП ще е 28.20 трилиона, а американският 27.26 трилиона.
    Това, разбира се е чисто теоретично, но аритметически е така.

    Знанието е велика сила. Само незнанието може да до обори.
  69. 69 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4294 Любопитно

    [quote#49:"gozambo"]Интернетът е пълен с материали как лъжат в статистиката и горе-долу изследователите на тази цифра се спират- 4% фира. Можеш да попрочетеш статии и дори да прочетеш за признанието на сегашният им премиер, че лъжата започва от най-долу и нагоре всеки лъже по малко, докато се стигне до 4% лъжа. Това, че ти не четеш не означава, че те не лъжат. [/quote]

    Ли Къ Цян е направил признание, че страната му лъже за статистиката с 4%!? Ти да видиш!!! От къде ги четеш тези новини!? Относно статистиката.... щом всички знаят, че китайците лъжат, защо СБ, МВФ и всички останали финансови институции не говорят за това!???? Защо САЩ мълчат!? Защо не кажат на целия свят, че те лъжат за своята статистика!? Я обясни и това!????

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  70. 70 Профил на Wagner
    Wagner
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#48:"daskal1"]Затварянето на Китай неминуемо би предизвикало една много дълбока глобална криза. [/quote]

    Китай в досегашната си история се е затварял нееднократно срещу външни влияния. Сега това е много малко вероятно да се случи, но ако стане наистина ще предизвика много тежка глобална икономическа криза.

    Знанието е велика сила. Само незнанието може да до обори.
  71. 71 Профил на Wagner
    Wagner
    Рейтинг: 381 Весело

    [quote#18:"protivbspdpsatak"]Аз съм икономически анализатор и си разбирам от работата.[/quote]


    [quote#18:"protivbspdpsatak"]Да сгрешиш с 0,1 от БВП на Китай това означава 300 млрд долара по малко за икономиката на Китай![/quote]

    БВП на Китай за миналата година е 10.36 трилиона долара. От тази сума 0.1% са малко над 100 милиарда долара, а не 300.
    Поне така е аритметически, пък анализаторски не знам как е.

    Знанието е велика сила. Само незнанието може да до обори.
  72. 72 Профил на Wagner
    Wagner
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#69:"Иво"]Защо САЩ мълчат!? Защо не кажат на целия свят, че те лъжат за своята статистика!? Я обясни и това!???? [/quote]

    Защото САЩ използват много трикове за да си надуват статистическия БВП. По въпроса има сума написани книги от американски икономисти, отчасти с много забавни примери.

    Знанието е велика сила. Само незнанието може да до обори.
  73. 73 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#61] от "captainFill": По добре работещ Американец.


  74. 74 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#71] от "wagner":


    [quote#71:"wagner"]БВП на Китай за миналата година е 10.36 трилиона долара. От тази сума 0.1% са малко над 100 милиарда долара, а не 300.
    Поне така е аритметически, пък анализаторски не знам как е. [/quote]
    100 милярда е 1 %,а не 0.1 %.
    10.36 милярда е 0.1 %.
    Така че колегата "анализатор" по горе бърка цифрите-той ги смята 300 милярда(0.1 %)а то е 10.36 милярда..............как да не му се възхищаваш на такива като него

  75. 75 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1116 Любопитно

    [quote#67:"Николай Николов"]"according to China's National Bureau of Statistics average wage is reaching 56,339 yuan in 2014"[/quote]
    Китайска статстика Противоречи на това:
    https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_L%C3%A4nder_nach_Bruttoinlandsprodukt_pro_Kopf
    БВП по-малко от българското, а заплатите двойни?

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK