Лот 2 на магистрала "Струма" и отсечка от Западната дъга на София се откриват утре

Струма Лот 2

© АПИ

Струма Лот 2



Лот 2 на автомагистрала "Струма" и първи етап от Западната дъга на столичния околовръстен път ще бъдат пуснати за движение утре, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". И двата участъка са част от коридора "Ориент/Източно Средиземноморие", свързващ Видин с Кулата.


Новата отсечка на "Струма" е с дължина 37.5 километра и свързва Дупница и Благоевград. Тя е изграден от консорциум "Струма - лот 2", в който участват "Импреза" АД, Италия, "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, България и "Пътстрой – 92" АД, България. Стойността на договора е 358.722 млн. лв. с ДДС.


До момента завършената част на магистрала "Струма" е с дължина 69 километра. Продължава работата по частта от Сандански до Кулата (14.7 км).




До края на годината проектантът трябва да е готов с окончателния вариант на най-сложния участък на "Струма", от Благоевград до Сандански, част от който е Кресненското дефиле. Предвижда се през него да се минава чрез комбинация от малки тунели и виадукти, като на места преминаването ще бъде на две нива. Отсечката е с дължина 22 км и трябва да е готова най-късно през 2022 г.


Утре ще бъде пуснато движението и по директното трасе на участък едно от Западната дъга на Софийския околовръстен път. Участъкът с дължина три километра е между пътния възел на "Люлин" и моста над р. Какач.


Стойността на проекта е 47.82 млн лева с ДДС, осигурени от Кохезионния фонд на ЕС и националния бюджет чрез ОП "Транспорт" 2007 - 2013 г. Изпълнител на строително-монтажните работи е обединение "Трейс СОП".


Утре ще бъде направена първата копка и на изграждането на участък две на Западната дъга (отсечката от моста на р. Какач до пресичането със Северната скоростна тангента). Изпълнител на тази отсечка, която е дълга малко на пет километра, е сдружение "Европейски пътища", като стойността на договора е почти 102 млн. лева.

Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 404
    404
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Заради тези избори пак ще пускат недовършени пътища, изпълнени в последния момент с ужасяващо качество, аман...

  2. 2 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1217 Любопитно

    Ще издържи ли един месец без ремонт?

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  3. 3 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Отново ли Трйс Груп/на Батко и Братко/ правят Околовръстната тангента на София.Голяма наглост!

    Tony
  4. 4 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 293 Любопитно

    Боко ще успее ли да огрее и двете събития?

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на ytrewq
    ytrewq
    Рейтинг: 635 Любопитно

    [quote#2:"Калибър"]Ще издържи ли един месец без ремонт? [/quote]

    Нима се съмняваш....?

  7. 7 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 767 Любопитно

    Да не би да направиха и забравената връзка с Филиповци, а на магистрала Люлин започнатият и недовършен път за връзка с Овча Купел и тунела в Люлин го засипаха с пръст , върху асфалта пръст за да не си помисли някой да попита за този път и платените допълнително 90 милиона лева .

  8. 8 Профил на Kobba_STALIN
    Kobba_STALIN
    Рейтинг: 402 Весело

    [quote#3:"Free person"]Отново ли Трйс Груп/на Батко и Братко/ правят Околовръстната тангента на София.Голяма наглост! [/quote]

    Защо? Твоите хора пак ли загубиха търга.

  9. 9 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Важно предизборно откриване.

    Всички трябва да въздишаме как с поредната порция наши и европейски пари куп дружества близки до правителството, правят своите собственици милиардери, а това ни се представя като невероятно човеколюбива придобивка от самия премиер-слънце...

    Свинщина!

  10. 10 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 515 Неутрално

    37,5 км. по 9,57 млн./км.
    3 км. по 15,94 млн./км.
    5,3 км. по 19,24 млн./км.
    Докато не станат публични отделните пера СМР, едни (малцина)ще бъркат в кацата с мед, а останалите само ще се облизват и ще псуват по кварталните кръчми. Мислете и гласувайте в неделя !

  11. 11 Профил на Kobba_STALIN
    Kobba_STALIN
    Рейтинг: 402 Весело

    [quote#9:"polux"]Всички трябва да въздишаме как с поредната порция наши и европейски пари куп дружества близки до правителството, правят своите собственици милиардери, а това ни се представя като невероятно човеколюбива придобивка от самия премиер-слънце... [/quote]

    Скъпи другарю po, драги lux,
    Това което маркирате във вашето изказване пред Политбюро е световна тенденция, днес. Отвъд Океана също прилагат тази добре изпитана схема. И за нея не може да вините Коминтерна, нито пък дългата ръка на другаря Сталин. Това си е ваше дело, капиталистическо. Само не разбирам, защо толкова много ревахте срещу социализма, след като днес любимият ви капитализъм прави същото. И то за разлика от нас, успешно.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Новината е пракрасна! Дано изпълнителят да си е свършил работата!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  16. 16 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 626 Неутрално

    [quote#2:"Калибър"]Ще издържи ли един месец без ремонт? [/quote]

    До балотажа ще избутат

    Моралът не е порок!
  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2738 Неутрално

    Добра вест!

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  18. 18 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#9] от "polux":

    А, викаш по-добре да не се строи нищо и да си стоим в кочината... Все някой трябва да ги построи - ако са Алпине и Щрабаг или Актор - що са чужденци, а не се дава на наши фирми, като наши фирми - що е Трейс (явно била на Батко и Братко), що e ГБС (на не знам кой си), що е холдинг Пътища (на Божков), що е водстрой и там производни (на Делян Пеевски)... Ами то ако ме питаш - винаги е по-добре да не са последните 2, пък другите 2 засега нямат издънки. Околовръстния дето го прави ГБС не е мръднал вече 8 години, отсечките на Трейс на магистралата също, само по участъка на Божков има проблеми, ама там е ясно. И все пак - по-добре с магистрали, отколкото без. Тази отсечка до Благоевград ще бъде супер ползотворна за региона.

  19. 19 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Доста предизборно, но иначе добра новина. Дано качеството е прилично. Иначе много бавно се справиха с 3-километровата отсечка от Западната дъга на Софийското околовръстно. Но строежът дори беше замразен при Ореха.

  20. 20 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    [quote#18:"ugi"]Тази отсечка до Благоевград ще бъде супер ползотворна за региона.[/quote]

    За нас, дето пътуваме - да. Но за региона и всичките му "сръбски скари" - едва ли, защото трафика ги заобикаля.

  21. 21 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 306 Неутрално

    Всички, които ще пътуваме оттам, се радваме. Все пак това е прекрасен пример за тясната връзка между политическите и икономическите интереси. Строителната фирма дава мощен изборен тласък, в замяна на което ще получава нови поръчки в бъдеще.

  22. 22 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 909 Любопитно

    [quote#9:"polux"]Свинщина! [/quote]
    Да наречеш по този начин откриването на участъка от Дупница до Блгр, трябва да си много, ама много ... позитивен ?
    Или обратното ?
    Няма да минаваш оттам с колата в знак на отвращение ?
    Бреййй ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  23. 23 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Може и предизборно да е, но все пак браво. Май по-често трябва да правим избори.

  24. 24 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 573 Весело

    В седмицата на изборите - каква случайност...
    Иначе се радвам, че Халкидики е по-близо.

  25. 25 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Чудесно, дано са работили качествено

  26. 26 Профил на doich
    doich
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Селенията не оди по магистрали и плюе на асфалта, оти не се руча.

  27. 27 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1132 Любопитно

    На всяко ново строителство се кефя, особено на пътища; на парите, дадени за тях и на качеството - не... Ама съм българин, та е нормално, научен съм винаги да се съмнявам... и във всичко!

  28. 28 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 959 Неутрално

    надявам се бързането да не е било заради изборите а заради европейските срокове.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  29. 29 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Хубаво е когато се строи и се вижда..!

    Лошото е ако след това се налагат спешни ремонти.. ?

    Все се надявам, че този път няма да е така.

    Така се надявах и предишния път..

  30. 30 Профил на wreath
    wreath
    Рейтинг: 233 Весело

    Отсечката от Филиповци до караулката на бул. Европа ( има-няма 2 километра) се строи вече трета година!!! Това сигурно е рекорд на Гинес за най-бавно строене Но със сигурност, още на първата-втората седмица след пускането, ще започнат да я ремонтират.

  31. 31 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    Очевидно е предизборно, но какво от това - всеки, който пътува по 'Струма', печели поне 15-20 минути от новата отсечка.

  32. 32 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2536 Неутрално

    До коментар [#7] от "lout66":

    За "забравеното" отклонение на Филиповци трябва да питате др.Станишев щото по негово време е правен проекта.

  33. 33 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7710 Неутрално

    А в понеделник,почваме ремонта.

  34. 34 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3734 Любопитно

    [quote#1:"404"]Заради тези избори пак ще пускат недовършени пътища, изпълнени в последния момент с ужасяващо качество, аман... [/quote]
    Ти къде го прочете това?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  35. 35 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2536 Неутрално

    До коментар [#30] от "wreath":

    Има-няма 4 км са и може би факта че има 3 (ТРИ) огромни съоръжения междо които и пътен възел на 3 (ТРИ) нива , има огромен трафик който не може да бъде спрян напълно и за 1 час, има високи подпочвени води оказа значение ?!?

  36. 36 Профил на staska
    staska
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Супер. Само да не почнат ремонти посред зима, че дупе да им е яко на работниците в минусовите температури.

    "Този, който търси ангел и следи само за крилата, рискува да се прибере в къщи с гъска."
  37. 37 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 5419 Неутрално

    Това е добре и дано да няма скоро ремонти. Колко е хубаво да се пътува по такива пътища.

  38. 38 Профил на dedalus
    dedalus
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#1] от "404":

    Ти кога провери качеството та знаеш какво е? Чудесно е че ще има магистрала до Благоевград! Може да е предизборно, но какво от това? Имаме , след четвърт век нищооправене ( с високо качество) и магистрала до Бургас, благодарение на Б.Б. ( и европейските пари). Станишев колко магистрали завърши? А Орешарски колко замрази?

  39. 39 Профил на dedalus
    dedalus
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#9] от "polux":

    За когото откриването на нови магистрали е свинщина, да си кара по стария път! Няма да го затворят. И за каруци там е по-удобно. Но аз понеже ходя често до Благоевград, поншкога и до Гърция, не мисля, че откриването на новата магистрала е свинщина. И не смштам да я бойкотирам. Надявам се, разбира се, да не я затварят за ремонт.

  40. 40 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 728 Неутрално

    До коментар [#18] от "ugi":

    [quote#18:"ugi"]Околовръстния дето го прави ГБС не е мръднал вече 8 години, отсечките на Трейс на магистралата също...[/quote]

    Единствено за ГБС може да се даде прилична оценка.
    Трейс обаче са пълен резил - и отсечките на магистралата, които вече са с коловозите, и пътищата в София, които трябваше да се поправят непосредствено след ремонтите.
    Неслучайно преди дни сърбите им прекратиха договора за строежа на отсечката по бъдещата магистрала край Пирот - непоправимо изоставане със сроковете... Само дето там не търпят да им се качиш на главите, само щото някога си почерпил когото трябва, за да вземеш поръчката.

  41. 41 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Не знам какво е тук качеството,но по-голямата част от платната Пловдив-София,които бяха асфалтирани през лятото,са вече с или с коловози и друса повече от неремонтираните участъци.

  42. 42 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1861 Неутрално

    Изобщо не ме интересува дали е предизборно, следизборно и каквото и да е. Важното е, че се строи и е от полза. Кой го строи - има си правила.

  43. 43 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    До коментар [#41] от "чобанмахала":

    Интересно, аз пътувам доста често София-Пловдив, но не съм забелязал такова нещо. Явно това твоето са някакви опорни точки.

  44. 44 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#24:"гарата"]Отговор

    В седмицата на изборите - каква случайност...
    Иначе се радвам, че Халкидики е по-близо. [/quote]

    Пътищата не се правят за да ходиш на Халкидики. Това естествено е малък бонус, но пътищата са да могат хората да работят.

    За да произвеждаш нещо е необходимо да можеш да го доставиш в срок в друга географска точка. За да стане това ти трябват хубави пътища.

    Разбира се по магистралите могат да преминават и лични коли, но същественото е инфраструктура за развитие на икономиката.

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  46. 46 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Прекрасна и дългоочаквана новина за хората от региона, както и за хората, които като мен обожават пиринския край.

  47. 47 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 767 Неутрално

    До коментар [#32] от "m17":
    Проекта го подписа дебелото Лили .

  48. 48 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Нека довършителните работи започнат ... сега!

  49. 49 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Ще има Лили телепортирай ме!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  50. 50 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 965 Весело

    До коментар [#44] от "dkolov":

    Специални благодарности за това разяснене! Въпреки, че батко и братко ни подсказаха и други идеи!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  51. 51 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 853 Любопитно

    [quote#0:" статията"] Стойността на договора е 358.722 млн. лв. с ДДС. [/quote]
    [quote#0:"пак там"] Стойността на проекта е 47.82 млн лева с ДДС, осигурени от Кохезионния фонд на ЕС и националния бюджет чрез ОП "Транспорт" 2007 - 2013 г. [/quote]
    Хубаво се строи нещо в обществен интерес.Перверзията е,когато срещу похарчените мижави 400 милиона,искаш абсолютната власт.Горе долу по 65 лева на избирател.Избирателят,който псува циганите,че вземали по 50 лева да си продадат гласа.Но циганинът поне вкарва 50 лева в къщи,а "умният" избирател ще плати 67 лева винетка,да ползва своя дял от сделката.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  52. 52 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    Тези късметлии изпревариха дъжда. А ние днес пак затънахме в калта.

  53. 53 Профил на el_markone.
    el_markone.
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Прокопиевата шитня отново манипулира. Обекта официално не се открива, а се пуска само движението по него.


    Огромна разлика, нали?

  54. 54 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#50:"tribiri"]Специални благодарности за това разяснене! Въпреки, че батко и братко ни подсказаха и други идеи! [/quote]

    Вероятното са ти подсказали че магистралата ще остане, въпреки че всички ще забравят и за братко и за батко.

  55. 55 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Между другото, тази идея къде е бате? беше презентирана при Слави Трифонов преди около десет години.

    Случайно да имате нещо ново?

  56. 56 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 289 Неутрално

    "Стойността на договора е 358.722 млн. лв. с ДДС."

    поне 100 млн. лева от тази сума е чиста печалба за комунетата, Пеевски и Доган.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  57. 57 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#56:"полувишис"]поне 100 млн. лева от тази сума е чиста печалба за комунетата, Пеевски и Доган. [/quote]
    Кастро и Ким не забравяй.

  58. 58 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 904 Любопитно

    До коментар [#10] от "paolo51":
    Това си помислих и аз - каква е тази отсечка от 5 км за 90 млн лева?!?
    Явно или "матряла" си е "матрял" или смятат всички за такива. Ама щом няма гневни реакции и протести,сигурно е първото....
    П.с. Изглежда,че българската работна ръка и цени на материали са в пъти по-високи от американските. Да не говорим за предизвикателствата на Софийското поле,които засенчват дори Скалистите планини....

  59. 59 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 289 Весело

    Само 2 лини в една посока това е обикновен асфалтиран път.
    Да бяха поне посадили по някой дъб отстрани за сянка през горещите лета ...

  60. 60 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1270 Неутрално

    Предизборно, дано поне са с добро качество

  61. 61 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    Вярно, хейтърите, наричащи свинщина магистралата до Благоевград, да карат по стария път в знак на протест.

  62. 62 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Лентички - на всеки километър!
    От тук до края на "управлението" на тия разбойници от ГРОБ.
    Щом ги търпим все още. . .

  63. 63 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    Форсажът на магистралата от Гърция прави тази власт нетърпима. За кого, обаче? Навремето, когато попитаха регионалния министър в правителството на Ахмед Доган и Кобурготски защо е замразена "Струма" и парите са пренасочени за междуселски пътища във вилаетите на Доган, той обвини репортерите, че не са наясно с политическите приоритети на тогавашното управление. Важният за Европа път от Атина, Солун, София към централна и източна Европа не беше приоритет за Доган и Кобурготски. Сега е приоритет. Което дразни, естествено.

  64. 64 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    До коментар [#43] от "galapagas":

    София-Пловдив друса. Лесно се вижда по чашка кафе в колата. За сравнение, новата отсечка от околовръстното за връзка с Хемус не друса. Лесно се оценява и в по-стар автобомобил с по-дървено окачване, защото на ремонтираните участъци на Тракия пак ми скърца колата, а на тая отсечка на Хемус - не. И то при скорости от 120-130км/ч. Същата кола я карам и на нови участъци в Германия със 160-180 и не скърца.
    Но все пак положението на Тракия е по-добре от преди, когато друсаше ужасно. Но не е перфектно направено.

  65. 65 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    До коментар [#58] от "thepirineagle":

    при тия 5км е важно колко пътни възела има. Реки и т.н. Защото е едно да се правят 5км път в полето, друго е да правиш 5км нов път в град.

  66. 66 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 750 Неутрално

    [quote#43:"galapagas"]Интересно, аз пътувам доста често София-Пловдив, но не съм забелязал такова нещо. [/quote]
    Преди време,в деня,когато пуснаха движението по Цариградско море,минахме с жена ми оттам. Казах й: Жена,тук нещо доста тресе.Не е добре направено. Тя: Не, струва ти се, днес го пуснаха в експлоатация,колата ни е стара.
    Е,след няколко дни всички говореха за това,че е неравно. Та или си с чувствителността на жена ми, или не си обръщал внимание. Освен начеващите вече коловози има и пропадания. Колата подскача.

  67. 67 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 904 Любопитно

    До коментар [#65] от "alabalko":
    Да,добре. Но над €9 млн за километър?!

  68. 68 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    До коментар [#67] от "thepirineagle":

    километрите не са единственото нещо. Сигурно има няколко пътни възела. Сигурно има сума ти подземни комуникации, които трябва да се преместят. В България няма подземен кадастър, тъй че е възможно да изскочат и незнайни неща





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK