До коментар [#1] от "chicago514":
Глупав - неглупав важно е да пълни хазната...
Малко напомняне:
1) 30 октомври 2015 до 18:00 – излишък 2 млрд. лева
2) от 30 октомври 2015 след 18:00 – дефицит 3.6% (засега) т.е. „излишъкът“ изчезна
И вредните храни ще поскъпнат, и винетките ще станат годишно засега 147 лева ....и още два процента ДДС за общините....Това е!
Москов иска с един малък закон да унищожи създалото се ценово равновесие на пазара! От неговите глупости ще хвръкнат цените дори на прясното мляко! Тоя човек е опасен за човечеството! И защо във всяко правителство трябва да има по някой малоумен, който под благовиден предлог, да върши световни простотии?!
То тука всеки нещо иска.Бизнесът не иска правила,полицаите искат много пари,земеделците много субсидии.Всеки зинал да иска.Но никой не казва,какво ще даде на тази държава,за да не е все последна в класациите.
[quote#0:"статията"]Според асоциацията допълнителното облагане няма да има ефекта, който се търси - да намали консумацията на вредни храни сред население...[/quote]
А тази асоциация дали има някакви разсъждения, с които да докаже това си твърдение или просто се опитва да запази бизнесите свързани с тези въпреки всичко вредни храни?
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Само в БГ май може десен министър да предложи ляв закон, а след това целокупно народът да се втурне да защитава корпорациите за това, че ги тровят.
Със сигурност, само в България може един такъв проектозакон да се използва за мащабен черен ПР срещу министъра, който го е предложил. За отплата, че се опитва да намали консумацията на вредни храни, получава хейт, че няма да можем да се тровим на толкова евтина цена.
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
[quote#4:"proza"]Данък "вредни храни" поне щеше да намали колосалните печалби на производителите на тези боклуци, увреждащи здравето на хората.[/quote]
Май сте бягали от час. Откога смятате, че данък се плаща от производителите а не от крайните потребители? Предложението на министъра е доста глупаво, надявам се да не бъде прието. А самият министър малко да помисли преди да предлага глупости.
"Само в БГ май може десен министър да предложи ляв закон, а след това целокупно народът да се втурне да защитава корпорациите за това, че ги тровят. "
Захарта и солта, за разлика от заместителите им аспартам и натриев глутаминат не са отровни.
Вредни са в големи количества, но не са отровни.
Никой не защитава корпорациите, аз например искам Кока=Кола да спава рецептурника за Америка, не да ми пробутва царевичен сироп, щото като източноевропеец много го харесвам според тях.
Айде по-малко лицемерие, ако може.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
бизнес асосиацията на производителите на безалкохолни (вода със захар) била против. все едно производителите на цигари да не са против ограничаването на пушенето или вдигането на акциза.
'Тук не става дума за промяна на рецепти, а за вдигане на данъка. '
Тука стана дума за корпорациите, как ни тровели. Ми така ни тровят.
Обаче точно Кока-кола с царевичния сироп, който е в пъти по-вреден от захарта ще се измъкне от новия данък, защото той не е упоменат в него.
Аз не искам да ме тровят откровено с горепосоченото от мен, което ще е резултат от тоя данък.
Като се налагат данъци трябва да се мисли.
С горната глава, ако е възможно.
Като се защитават глупости - също.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
До коментар [#16] от "rapidfire":
[quote#16:"rapidfire"]Обаче точно Кока-кола с царевичния сироп, който е в пъти по-вреден от захарта ще се измъкне от новия данък, защото той не е упоменат в него. [/quote]
Тя Кока-Кола си има достатъчно захар, за да попадне под новия данък, сигурно Какви са точните критерии, може ли да дадеш източник?
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
[quote#12:"koko65bg"]Откога смятате, че данък се плаща от производителите а не от крайните потребители?[/quote]
Малко повече логика би трябвало да приложиш мой човек.
Ако тези вредни храни са по-скъпи, те ще бъдат купувани по-малко! Т.е. по-малко хора ще се тровят.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
ако ще и сто асоциации
всичките като кока кола
да се изредят пак ще съм твърдо за
този закон. абсолютно вредни
са почти всички газирани напитки,
да не говорим за разни пуканки с
такова масло напоени, че направо повръщаш,
или кренвирши ама само надписа.
по добре вода отколкото кока кола.
[quote#18:"Храбър"]Ако тези вредни храни са по-скъпи, те ще бъдат купувани по-малко! Т.е. по-малко хора ще се тровят.[/quote]
А на какво основание някой решава, че са вредни и трябва да се обложат с данък? И след като уж по-малко хора ще ги купуват защо разчитат на сериозни постъпления в бюджета? Вие може и да предпочитате правителството да мисли вместо вас и да ви казва ,,това ще е по-скъпо защото е вредно, което не означава ,че това което не е вредно ще е по-евтино". Аз предпочитам на хранителните стоки да е ясно написано какво съдържат а сам да си решавам дали е вредно или не. А като са толкова загрижени за здравословното състояние на нацията - нека да инвестират в масовия спорт и в информационни кампаниии за здравословен начин на хранене а не да предлагат нови данъци.
[quote#18:"Храбър"]Ако тези вредни храни са по-скъпи, те ще бъдат купувани по-малко! Т.е. по-малко хора ще се тровят.[/quote]
Драги,
Ато т.н. вредни храни са по-скъпи, то качествените ще станат още по-скъпи! Това е чиста пазарна логика! А вие обяснявате нещата като редови болшевики! Обяснявате, какво ИСКАТЕ да се случи, а не какво наистина ще се случи! Аман от самозвани анализатори, като Москов!
[quote#21:"koko65bg"]А на какво основание някой решава, че са вредни и трябва да се обложат с данък?[/quote]
Доста тъпо разсъждение!
[quote#22:"lz2"]Ато т.н. вредни храни са по-скъпи, то качествените ще станат още по-скъпи![/quote]
Още по-голяма глупост!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
До коментар [#20] от "rapidfire":
[quote#20:"rapidfire"]Направи си справка. [/quote]
Аз няма нужда да правя справка. За мен такъв данък би бил ок, даже да е само за захар и сол. Ти заговори за Кока-Кола, ама явно не си бил много подготвен.
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
До коментар [#22] от "lz2":
[quote#22:"lz2"]Ато т.н. вредни храни са по-скъпи, то качествените ще станат още по-скъпи! [/quote]
Хм, интересно. На мен, като на икономически лаик ми убягва логиката тук. Ще може ли да ни я обясниш малко по-обстойно, тоест защо е задължително това да се случи, имаме ли подобни примери и т.н.
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
Много е просто. Ако ти произвеждаш качествена шунка само от месо и сол в полезни количества и тя струва 15 лв/кг, а до нея се мъдри "кучешка радост" за 16 лева/кг. ти какво ще направиш, най-малкото за да докажеш, че твоя продукт е по-качествен от салама от кожи и соя? Просто ще му вдигнеш цената поне на 20 лв/кг! Няма начин качествено и некачествено да се продават на една цена, както му се иска на Москов! Няма!
До коментар [#13] от "rapidfire":
[quote#16:"rapidfire"]Обаче точно Кока-кола с царевичния сироп, който е в пъти по-вреден от захарта ще се измъкне от новия данък, защото той не е упоменат в него. [/quote]
Между другото, направих справка. И знаеш ли какво се оказа? Че си нямаш хабер за какво говориш. Щото високофруктозният сироп е упоменат доста дебело в проекто закона. Е, сега май не ти остана друго, освен да подкрепиш законопроекта, а?
Всички тези викове против данъка могат да предизвикат само смях. Прозиводителите на храни, които попадат под ударите на закона, вместо да плащат за лобистки акции, да вземат да използват тези средства за привеждане на производствата си в съответствие с изискванията и няма да се наложи да увеличават цените. По този начин и за потребителите няма да се налага да плащат повече.
Много е просто: няма вредни храни - няма данък.
До коментар [#27] от "lz2":
[quote#27:"lz2"]Ако ти произвеждаш качествена шунка само от месо и сол в полезни количества и тя струва 15 лв/кг, а до нея се мъдри "кучешка радост" за 16 лева/кг. ти какво ще направиш, най-малкото за да докажеш, че твоя продукт е по-качествен от салама от кожи и соя? [/quote]
Сетих се! По твоята логика, всяка една индустрия ще спечели по всяко едно време, ако просто вдигне цените. По-евтините вдигат цените, по-скъпите - и те, да не излязат по евтини. И...чудо: по твоята логика, номерът минава. Нещо ми убява пазарната логичка в хипотетичния ти пример.
А, между другото, примерите ти изобщо не са на място, така или иначе. Ред бул като му вдигнат цената, кой друг ще си дигне неговата, за да покаже, че е по-качествен?
Случайно или не, от истинския живот не даде пример.
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
[quote#31:"nnikolov_bg"]Много е просто: няма вредни храни - няма данък.[/quote]
А защо вие болшевиките просто не си купувате качествени храни на тройна цена и да оставите всеки да си решава, а? Защо винаги искате да ви слушаме простотиите? То бива нагли идиоти, ама вие прекалявате! Не може да се въвежда закон, който изкривява пазара и той да не се отрази на ВСИЧКИ стоки! Искате бедните просто да умрат от глад, за да не им плащате лечението! Безбожници!
Я ми разкажете какво стана със ''Старата планина'' на Миро Джуката,колега /имам предвид икономичèски лаик като мен/..,чè аз си спомням ,че и ''продуктите'' и другите останали млечни и месни производни успешно поскъпнаха ударно със 100 процента?
Ами ако имаш интерес да представиш случая човешки, в прав текст и да дадеш повече подробности за какво говориш, може и да обсъдим темата. Засега нямам идея какво имаш предвид.
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
Чудесно, да оставим хората с ниски доходи да се тъпчат на воля с твърде сладки безалкохолни напитки, прекомерно осолени полуфабрикати бъкащи с трансмазнини...Не мога да проумея, какъв е проблема на производителите да ограничат споменатите в законопроекта вредни добавки.
Отделен въпрос е, че едва ли има по-полезна напитка от водата, било то минерална или обикновена добре филтрирана.
Be always at War with your vices, at peace with your neighbors, and let each New Year find you, a better person.
[quote#27:"lz2"]Ако ти произвеждаш качествена шунка само от месо и сол в полезни количества и тя струва 15 лв/кг, а до нея се мъдри "кучешка радост" за 16 лева/кг. ти какво ще направиш, най-малкото за да докажеш, че твоя продукт е по-качествен от салама от кожи и соя? Просто ще му вдигнеш цената поне на 20 лв/кг! [/quote]
Е тука вече ме загуби и мен . По скоро цената ще се вдигне по пазарен (а не болшевишки принцип ), щото повече хора ще купуват месо, а не жили, сол и глутамат. Ама от резултатът ще е постигнат от гледна точка "обществено здраве" повече хора ядат по- качествено и се разболяват по- малко.
“Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
[quote#33:"stupid_american"] Нещо ми убява пазарната логичка в хипотетичния ти пример. [/quote]
Просто няма какво да се занимавам с болшевишки лаици! Искам само да ти кажа, че номерът ви няма да мине и никакъв данък няма да има. Айде, че те чакат в ОФ клуба за иструкции!
Имаше доброто желание на продуктите от палмово масло да не пише сирене, а на тези от соя - колбас, въведе и така наречения нов български стандарт/като марка за качество/.Това беше не толкова отдавна през 2011-2012 година....Цените на цялата тази гама се увеличиха средно два пъти като съдържанието им едва ли стана по-добро.
Не знам дали поскъпнаха, но Стара планина отвори пазар за по-качествени продукти и от по-малки производители. Откак се заговори за него - марките на хубави сирена и кашкавали в нашия квартален магазин нараснаха няколко пъти. Иначе аз лично никога не съм се интересувала дали това, което ям е със знак Стара планина - имам си мои критерии. Но факт, просто на пазара оттогава има повече избор на качествена храна.
И това увеличение на цената два пъти е дошло, щото накарали някои да пишат по опаковката, че сиренето не е сирене, а соята: колбас. Хм...малко ми е трудно да повярвам, че има причинно-следствена връзка.
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
Стига си писал глупости за примери. Не може да има примери, защото досега е нямало "данък здраве". Човекът ти е написал хипотетична ситуация. Ти премери та примери. Къде другаде имаше такъв данък, в Унгария ли беше?
Виж, провери, чети и анализирай.
[quote#40:"lz2"]Просто няма какво да се занимавам с болшевишки лаици! Искам само да ти кажа, че номерът ви няма да мине и никакъв данък няма да има. Айде, че те чакат в ОФ клуба за иструкции![/quote]
Подобна беше съпротивата едно време срещу акцизите на цигарите и надписите по кутиите, че цигарите са вредни. В САЩ вече има въведена пълна забрана за използване на трансмазнини и май ще трябва и американците да пратиш в ОФ клуба...
Be always at War with your vices, at peace with your neighbors, and let each New Year find you, a better person.
Аз съм фен на Петър Москов, защото той заедно с още шепа министри със завидна упоритост се мъчи да раздвижи нещата в блатотото на здравеопазването. Изобщо не съм фен на Европейската асоциация за безалкохолни напитки (UNESDA)- защото там членуват компании, които единствената им цел е повишаване на печалбата с цената на безценната помощ на химици, адвокати и маркетингови специалисти. С всякакви хватки тези фирми заобикалят здравните норми в страните от ЕС......Има ли здравомислещ човек, който би казал, че Кока кола , Швепс или други течности са полезни за хората и в частност децата ?
[quote#35:"lz2"]Искате бедните просто да умрат от глад, за да не им плащате лечението! Безбожници! [/quote]
В цялата тази кампания анти-данък най-голямата, долна и лицемерна лъжа е, че хората с ниски доходи ще пострадат.
Г-да търгаши, една кока-кола, една енергийна напитка, един чепс, един "натурален" сок, една баничка, една кифла и т.н. в повечето случаи са по-скъпи от например един килограм ябълки. Кои от тези стоки са жизнено важни?! Ако на бедния му се яде баница или кифла той може да си я направи у дома и тя ще му излезне значително по-евтино и ще бъде по-здравословна. Един сандвич приготвен вкъщи би бил много по-евтин, качествен и здравословен отколкото една гадна пица на парче или дюнер от улицата. Маргаринът, за който ревете най-много, никой не би следвало да си помисля даже да го купува, а и без него също може да се живе и то по-добре.
До коментар [#45] от "shmatko":
[quote#45:"shmatko"]Човекът ти е написал хипотетична ситуация. Ти премери та примери.[/quote]
Ами щом е хипотетична ситуация, значи е просто една от теориите. Не е обоснована на нищо друго, освен неговата логика.
да не говорим, че хипотетичната му ситуация говори за меса. Неслучайно никой не ми отговори: като поскъпне РедБул, кой друг ще си вдигне цената, че да не го помислят и него за евтин. Ами Кока-Кола, между другото.
Съжалявам: примерите са важни. Неслучайно, без тях е просто една размяна на празни приказки. Но пък е много българско де.
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
То и твоите примери където даваш са леко тъпички. Ред була с какво го сравняваш точно? Ред була като се вдигне и шарка ще се вдигне. Ти кое точно очакваш да се вдигне или да не се вдигне? Споко, уискито няма да се вдигне. Но ред бул + бушмилис ще ти излиза по-скъпо.
[quote#22:"lz2"]Ато т.н. вредни храни са по-скъпи, то качествените ще станат още по-скъпи![/quote]
Това би важало само имат директни еквиваленти - но то не е така. Няма "вредна" и "полезна" кола - и Кока-Кола, и Пепси-Кола, и Дерби-Кола, все е вредна (над едно ниво умерена консумация).
И Ред-Бул, и Пит-Бул, и всичките други - все са вредни.
И чипс Чио, и чипс Доритос, и чипс Чипи - все е вреден.
Като се вдигне колата - водата не би трябвало да се вдига, тя е друга група стоки. Чипса като се вдигне - пълнозърнестия хляб защо би се вдигнал?
Това е на теория, а на практика как ще стане - едва ли ще разберем, защото този закон май няма да го приемат (жалко).
[quote#50:"shmatko"]Между другото може ли и няколко бързи рецепти за баници и кифли? [/quote]
Щом сте се оправили да намерите сайта на Дневник ще се справите и с рецептите. Иначе, горещо препоръчвам домашно приготвената храна. Аз лично предпочитам такава. Определено е по-здравословна. Също така в повечето случаи е и по-евтина, тъй като виждам, че наблягате на това предимство на храната.
[quote#46:"Радост"]Подобна беше съпротивата едно време срещу акцизите на цигарите и надписите по кутиите, че цигарите са вредни.[/quote]
И знаеш ли какъв е ефекта от акциза на цигарите? Просто масово се пуши или контрабанда, или лошо обработен тютюн! А пушенето въобще не е намаляло! Този акциз ще доведе до бум на рака на белите дробове, ама на кой му пука! Нали отчитаме там някаква дейност! Същото ще стане и с "вредните" храни! Те и сега се продават без документи, пък тогава хептен! Въобще, въвеждането на закони, без да има обществена нагласа за тях си е празна работа! Просто не се спазват! Само довеждат до ерозия на държавността! Ама това само хора с акъл могат да го проумеят. Болшевиките-НЕ!
[quote#40:"lz2"]Просто няма какво да се занимавам с болшевишки лаици![/quote]
Като кажеш "болшевишки лаици" ставаш много убедителен шъ знаиш!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
До коментар [#58] от "shmatko":
[quote#58:"shmatko"]Ред була като стане 3.50 лв. какво очакваш да се или да не се увеличи?[/quote]
Ами именно. Нищо. Този, на чиято помощ се притече твърдеше, че нещо щяло да поскъпне:
[quote#22:"lz2"]Ато т.н. вредни храни са по-скъпи, то качествените ще станат още по-скъпи! [/quote]
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
[quote#60:"Храбър"]Като кажеш "болшевишки лаици" ставаш много убедителен шъ знаиш![/quote]
И как предлагаш да наричам болшевиките? Демократи? Ами не са! Те са си болшевики! Нагли, безпардонни, не до там умни, ама в замяна на това упорити в простотията си!
Уникално абсурден закон, който ще доведе до масово поскъпване на абсолютно всички стоки, а не само на "вредните", съдържащи захар, сол, опасни мазнини и Е-та. Захарта очевидно ще бъде заменена с Аспартам, който е толкова "полезен", че затова в редите отрасли не се използва или е забранен. За капак много от индустриалните хранителни продукти, които служат като съставки в друг крайни продукти, ще повлекат със себе си поскъпване на всичко. Единствените ефекти от закона ще бъдат намаляване на покупателната способност на населението и масови фалити на хранително-вкусови производители. Жалко, че един интелигентен министър и лекар като Москов ще остане в историята с този кьопав закон.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Ако нямаше СТРАХОВЕ , нямаше да има нужда и от ДЪРЖАВА , която да ни пази ! Страхът храни държавата !
Уникалното е как Москов успя и да създаде страх и да предложи защита предизборно .
- Не искам да ме бомбардират с "опасности" ежедневно .
- Не искам друг да взема решения вместо мен за храната ми .
- Не искам да плащам чрез данъци заплатите на хиляди . "феодални старци" в БАН и другите институти , а да чакам на кукундрелите от БГ-мама и фейсбук да ме "ограмотяват" .
[quote#6:"rosiraycheva50._"]То тука всеки нещо иска.Бизнесът не иска правила,полицаите искат много пари,земеделците много субсидии.Всеки зинал да иска.Но никой не казва,какво ще даде на тази държава,за да не е все последна в класациите. [/quote] А дкоторите искат всека нова над 400 частна болница и тя да получава пари от касата! Това си пропуснала! ТАМ е кацата БЕЗ дъно. А тоз данък, е за да се понапълни кацата БЕЗ дъно, наречена "здравна реформа" Болниците трябва да са ДО 50, всичките ДЪРЖАВНИ/общински! Останалите-ако искаш-плащаш. Но и да платиш ч реномирана частна болница-стажанти могат да спукат дебелото черво на пациент. И той да умре от перитонит в страшни мъки! И след това да ти искат ДАРЕНИЕ! (Извинявам се)
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
Перверзното на Московеца е ,че от името на правителството ви казва : Тези храни са вредни, ама яжте ги там. Само ще плащате повече ‘. Къде е здравното послание всъщност ?! Второ с този данък се наказва не производителят на мазни и шекерни храни, а потребителят. Защо ? Ако някой иска здравословно хранене защо не въведе здравословни стандарти за производителя ? Защото пари не падат за бюджета. Защото правителството виждайки печалбите на корпорациите решава да става ортак в печалбарството и да припечели ‘ Глей тия колко печелят от сиропи, я и ние да се включим а?
Същото го видяхме и с рекламите на управляващите. 'Пушете цигари от нашия Булгартабак, а не от контрабандата'. Правителствените цигари не са толкова вредни явно. В същото време Баш Тиквата си допушва поредната пура , a Пешко си пали цигара от цигара одимявайки министерския си кабинет. Айде стига лицемери долни. А защо тиквенореформаторската дружинка не въведе обратното -намаляване на ДДС или премахване на ДДС за стоките от първа необходимост, като толкова искали уж здравословно хранене. Доколкото си спомням във Великобритания хлябът няма VAT(value added tax) еквивалентът на ДДС, Шоколадът обаче има VAT. Същото е и в други сектори -книгите нямат VAT, списанията имат. Тоест с този данък се облагат само луксозните стоки , но не и тези от първа необходимост. Нашите тиквеници обаче наблягат на думата ДАНЪК (за кьорсофри на управляващата глутница) , а не на думата Здраве'. Няма как да им се вярва.
Ако им пукаше за здравето на хората, щяха да задължат булгартабак да слагат снимки на пострадали пушачи както е на запад. Но булгартабак е държава в държавата.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
chicago514
Рейтинг: 1115 НеутралноДа,това е глупав закон.
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1441 ЛюбопитноПо-добре е доктор СКОТ да се оттегли.
Само глупости нацвъка ........
а от лакардиите Му се отвратиха дори ревностните ДСБ-ари.
настроение > подигравателно
karabastun
Рейтинг: 3950 НеутралноДо коментар [#1] от "chicago514":
[email protected]Глупав - неглупав важно е да пълни хазната...
Малко напомняне:
1) 30 октомври 2015 до 18:00 – излишък 2 млрд. лева
2) от 30 октомври 2015 след 18:00 – дефицит 3.6% (засега) т.е. „излишъкът“ изчезна
И вредните храни ще поскъпнат, и винетките ще станат годишно засега 147 лева ....и още два процента ДДС за общините....Това е!
proza
Рейтинг: 387 НеутралноДанък "вредни храни" поне щеше да намали колосалните печалби на производителите на тези боклуци, увреждащи здравето на хората.
lz2
Рейтинг: 2496 НеутралноМосков иска с един малък закон да унищожи създалото се ценово равновесие на пазара! От неговите глупости ще хвръкнат цените дори на прясното мляко! Тоя човек е опасен за човечеството! И защо във всяко правителство трябва да има по някой малоумен, който под благовиден предлог, да върши световни простотии?!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Роси
Рейтинг: 7596 НеутралноТо тука всеки нещо иска.Бизнесът не иска правила,полицаите искат много пари,земеделците много субсидии.Всеки зинал да иска.Но никой не казва,какво ще даде на тази държава,за да не е все последна в класациите.
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1441 Неутралноот Драгалефската
не-милиционерска Лаборатория => толко'з !
настроение > назидателно
Бо По
Рейтинг: 548 НеутралноАз съм да се оттегли този закон, но само ако производството и разпространението на вредни храни стане углавно престъпление.
Храбър
Рейтинг: 1444 Любопитно[quote#0:"статията"]Според асоциацията допълнителното облагане няма да има ефекта, който се търси - да намали консумацията на вредни храни сред население...[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"А тази асоциация дали има някакви разсъждения, с които да докаже това си твърдение или просто се опитва да запази бизнесите свързани с тези въпреки всичко вредни храни?
stupid_american
Рейтинг: 466 НеутралноСамо в БГ май може десен министър да предложи ляв закон, а след това целокупно народът да се втурне да защитава корпорациите за това, че ги тровят.
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :DСъс сигурност, само в България може един такъв проектозакон да се използва за мащабен черен ПР срещу министъра, който го е предложил. За отплата, че се опитва да намали консумацията на вредни храни, получава хейт, че няма да можем да се тровим на толкова евтина цена.
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1441 Весело[quote#10:"stupid_american"]
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!Само в БГ май може десен министър да предложи ляв закон[/quote]
Десен .... само на думи е десен !
Ляф 'телектуалец с театрални маниери.
Да не забравяме, че е министър по наследство ....... колкото майка Му оправи екологията при Драгалевица толкова и тоя оправя зравеопазването.
настроение > подигравателно
koko65bg
Рейтинг: 760 НеутралноДо коментар [#4] от "proza":
[quote#4:"proza"]Данък "вредни храни" поне щеше да намали колосалните печалби на производителите на тези боклуци, увреждащи здравето на хората.[/quote]
Май сте бягали от час. Откога смятате, че данък се плаща от производителите а не от крайните потребители? Предложението на министъра е доста глупаво, надявам се да не бъде прието. А самият министър малко да помисли преди да предлага глупости.
rapidfire
Рейтинг: 1434 НеутралноДо коментар [#10] от "stupid_american":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!"Само в БГ май може десен министър да предложи ляв закон, а след това целокупно народът да се втурне да защитава корпорациите за това, че ги тровят. "
Захарта и солта, за разлика от заместителите им аспартам и натриев глутаминат не са отровни.
Вредни са в големи количества, но не са отровни.
Никой не защитава корпорациите, аз например искам Кока=Кола да спава рецептурника за Америка, не да ми пробутва царевичен сироп, щото като източноевропеец много го харесвам според тях.
Айде по-малко лицемерие, ако може.
stupid_american
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#13] от "rapidfire":
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :DТук не става дума за промяна на рецепти, а за вдигане на данъка.
Forest
Рейтинг: 946 Неутралнобизнес асосиацията на производителите на безалкохолни (вода със захар) била против. все едно производителите на цигари да не са против ограничаването на пушенето или вдигането на акциза.
Истината ни прави свободни.rapidfire
Рейтинг: 1434 НеутралноДо коментар [#14] от "stupid_american":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!'Тук не става дума за промяна на рецепти, а за вдигане на данъка. '
Тука стана дума за корпорациите, как ни тровели. Ми така ни тровят.
Обаче точно Кока-кола с царевичния сироп, който е в пъти по-вреден от захарта ще се измъкне от новия данък, защото той не е упоменат в него.
Аз не искам да ме тровят откровено с горепосоченото от мен, което ще е резултат от тоя данък.
Като се налагат данъци трябва да се мисли.
С горната глава, ако е възможно.
Като се защитават глупости - също.
stupid_american
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#16] от "rapidfire":
Какви са точните критерии, може ли да дадеш източник?
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D[quote#16:"rapidfire"]Обаче точно Кока-кола с царевичния сироп, който е в пъти по-вреден от захарта ще се измъкне от новия данък, защото той не е упоменат в него. [/quote]
Тя Кока-Кола си има достатъчно захар, за да попадне под новия данък, сигурно
Храбър
Рейтинг: 1444 Неутрално[quote#12:"koko65bg"]Откога смятате, че данък се плаща от производителите а не от крайните потребители?[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Малко повече логика би трябвало да приложиш мой човек.
Ако тези вредни храни са по-скъпи, те ще бъдат купувани по-малко! Т.е. по-малко хора ще се тровят.
mihail_p
Рейтинг: 1721 Неутралноако ще и сто асоциации
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8 https://youtu.be/rXi3kBXMWo8 https://youtu.be/9po73BlvBnkвсичките като кока кола
да се изредят пак ще съм твърдо за
този закон. абсолютно вредни
са почти всички газирани напитки,
да не говорим за разни пуканки с
такова масло напоени, че направо повръщаш,
или кренвирши ама само надписа.
по добре вода отколкото кока кола.
rapidfire
Рейтинг: 1434 ВеселоДо коментар [#17] от "stupid_american":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Направи си справка.
И не измествай темата. Тия похвати ги знаем
koko65bg
Рейтинг: 760 НеутралноДо коментар [#18] от "Храбър":
[quote#18:"Храбър"]Ако тези вредни храни са по-скъпи, те ще бъдат купувани по-малко! Т.е. по-малко хора ще се тровят.[/quote]
А на какво основание някой решава, че са вредни и трябва да се обложат с данък? И след като уж по-малко хора ще ги купуват защо разчитат на сериозни постъпления в бюджета? Вие може и да предпочитате правителството да мисли вместо вас и да ви казва ,,това ще е по-скъпо защото е вредно, което не означава ,че това което не е вредно ще е по-евтино". Аз предпочитам на хранителните стоки да е ясно написано какво съдържат а сам да си решавам дали е вредно или не. А като са толкова загрижени за здравословното състояние на нацията - нека да инвестират в масовия спорт и в информационни кампаниии за здравословен начин на хранене а не да предлагат нови данъци.
lz2
Рейтинг: 2496 Неутрално[quote#18:"Храбър"]Ако тези вредни храни са по-скъпи, те ще бъдат купувани по-малко! Т.е. по-малко хора ще се тровят.[/quote]
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Драги,
Ато т.н. вредни храни са по-скъпи, то качествените ще станат още по-скъпи! Това е чиста пазарна логика! А вие обяснявате нещата като редови болшевики! Обяснявате, какво ИСКАТЕ да се случи, а не какво наистина ще се случи! Аман от самозвани анализатори, като Москов!
Храбър
Рейтинг: 1444 Неутрално[quote#21:"koko65bg"]А на какво основание някой решава, че са вредни и трябва да се обложат с данък?[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Доста тъпо разсъждение!
[quote#22:"lz2"]Ато т.н. вредни храни са по-скъпи, то качествените ще станат още по-скъпи![/quote]
Още по-голяма глупост!
koko65bg
Рейтинг: 760 НеутралноДо коментар [#22] от "lz2":
[quote#22:"lz2"]А вие обяснявате нещата като редови болшевики! Обяснявате, какво ИСКАТЕ да се случи, а не какво наистина ще се случи! [/quote]
Много точно, а неговият коментар след вашия напълно потвърждава вашите заключения.
stupid_american
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#20] от "rapidfire":
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D[quote#20:"rapidfire"]Направи си справка. [/quote]
Аз няма нужда да правя справка. За мен такъв данък би бил ок, даже да е само за захар и сол. Ти заговори за Кока-Кола, ама явно не си бил много подготвен.
stupid_american
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#22] от "lz2":
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D[quote#22:"lz2"]Ато т.н. вредни храни са по-скъпи, то качествените ще станат още по-скъпи! [/quote]
Хм, интересно. На мен, като на икономически лаик ми убягва логиката тук. Ще може ли да ни я обясниш малко по-обстойно, тоест защо е задължително това да се случи, имаме ли подобни примери и т.н.
lz2
Рейтинг: 2496 НеутралноДо коментар [#26] от "stupid_american":
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Много е просто. Ако ти произвеждаш качествена шунка само от месо и сол в полезни количества и тя струва 15 лв/кг, а до нея се мъдри "кучешка радост" за 16 лева/кг. ти какво ще направиш, най-малкото за да докажеш, че твоя продукт е по-качествен от салама от кожи и соя? Просто ще му вдигнеш цената поне на 20 лв/кг! Няма начин качествено и некачествено да се продават на една цена, както му се иска на Москов! Няма!
znaya
Рейтинг: 466 НеутралноАз се чудя къде са пациентските организации.
aboto
Рейтинг: 524 Неутрално[quote#18:"Храбър"]Т.е. по-малко хора ще се тровят.[/quote]
Т.е. по-малко хора ще могат да си ги купят ,а за тровенето и сега гледам само трупове по улиците и то причинени непременно от вредни храни .
stupid_american
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#13] от "rapidfire":
k_nazdravoslovni_hrani.pdf
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D[quote#16:"rapidfire"]Обаче точно Кока-кола с царевичния сироп, който е в пъти по-вреден от захарта ще се измъкне от новия данък, защото той не е упоменат в него. [/quote]
Между другото, направих справка. И знаеш ли какво се оказа? Че си нямаш хабер за какво говориш. Щото високофруктозният сироп е упоменат доста дебело в проекто закона. Е, сега май не ти остана друго, освен да подкрепиш законопроекта, а?
Стрница 13:
http://ncphp.government.bg/files/Prof_Petrova-Dana
Никола Николов
Рейтинг: 485 НеутралноВсички тези викове против данъка могат да предизвикат само смях. Прозиводителите на храни, които попадат под ударите на закона, вместо да плащат за лобистки акции, да вземат да използват тези средства за привеждане на производствата си в съответствие с изискванията и няма да се наложи да увеличават цените. По този начин и за потребителите няма да се налага да плащат повече.
Много е просто: няма вредни храни - няма данък.
erinka
Рейтинг: 409 ЛюбопитноАко представителите на засегнатите индустрии организират служителите си на протест, този на полицаите ще изглежда като малка, скромна вечеринка...
stupid_american
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#27] от "lz2":
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D[quote#27:"lz2"]Ако ти произвеждаш качествена шунка само от месо и сол в полезни количества и тя струва 15 лв/кг, а до нея се мъдри "кучешка радост" за 16 лева/кг. ти какво ще направиш, най-малкото за да докажеш, че твоя продукт е по-качествен от салама от кожи и соя? [/quote]
Сетих се! По твоята логика, всяка една индустрия ще спечели по всяко едно време, ако просто вдигне цените. По-евтините вдигат цените, по-скъпите - и те, да не излязат по евтини. И...чудо: по твоята логика, номерът минава. Нещо ми убява пазарната логичка в хипотетичния ти пример.
А, между другото, примерите ти изобщо не са на място, така или иначе. Ред бул като му вдигнат цената, кой друг ще си дигне неговата, за да покаже, че е по-качествен?
Случайно или не, от истинския живот не даде пример.
karabastun
Рейтинг: 3950 НеутралноДо коментар [#31] от "nnikolov_bg":
[email protected]Железна логика - нямаш автомобил - не ти требе винетка !
Не купуваш нищо - не плащаш ДДС !
lz2
Рейтинг: 2496 Неутрално[quote#31:"nnikolov_bg"]Много е просто: няма вредни храни - няма данък.[/quote]
ПравописА е поле за изява на неграмотните!А защо вие болшевиките просто не си купувате качествени храни на тройна цена и да оставите всеки да си решава, а? Защо винаги искате да ви слушаме простотиите? То бива нагли идиоти, ама вие прекалявате! Не може да се въвежда закон, който изкривява пазара и той да не се отрази на ВСИЧКИ стоки! Искате бедните просто да умрат от глад, за да не им плащате лечението! Безбожници!
karabastun
Рейтинг: 3950 ЛюбопитноДо коментар [#33] от "stupid_american":
[email protected]Я ми разкажете какво стана със ''Старата планина'' на Миро Джуката,колега /имам предвид икономичèски лаик като мен/..,чè аз си спомням ,че и ''продуктите'' и другите останали млечни и месни производни успешно поскъпнаха ударно със 100 процента?
stupid_american
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#36] от "karabastun":
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :DАми ако имаш интерес да представиш случая човешки, в прав текст и да дадеш повече подробности за какво говориш, може и да обсъдим темата. Засега нямам идея какво имаш предвид.
Гру
Рейтинг: 237 НеутралноЧудесно, да оставим хората с ниски доходи да се тъпчат на воля с твърде сладки безалкохолни напитки, прекомерно осолени полуфабрикати бъкащи с трансмазнини...Не мога да проумея, какъв е проблема на производителите да ограничат споменатите в законопроекта вредни добавки.
Be always at War with your vices, at peace with your neighbors, and let each New Year find you, a better person.Отделен въпрос е, че едва ли има по-полезна напитка от водата, било то минерална или обикновена добре филтрирана.
Dexx
Рейтинг: 639 Весело[quote#27:"lz2"]Ако ти произвеждаш качествена шунка само от месо и сол в полезни количества и тя струва 15 лв/кг, а до нея се мъдри "кучешка радост" за 16 лева/кг. ти какво ще направиш, най-малкото за да докажеш, че твоя продукт е по-качествен от салама от кожи и соя? Просто ще му вдигнеш цената поне на 20 лв/кг! [/quote]
. По скоро цената ще се вдигне по пазарен (а не болшевишки принцип
), щото повече хора ще купуват месо, а не жили, сол и глутамат. Ама от резултатът ще е постигнат от гледна точка "обществено здраве" повече хора ядат по- качествено и се разболяват по- малко.
“Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери ПратчетЕ тука вече ме загуби и мен
lz2
Рейтинг: 2496 Неутрално[quote#33:"stupid_american"] Нещо ми убява пазарната логичка в хипотетичния ти пример. [/quote]
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Просто няма какво да се занимавам с болшевишки лаици! Искам само да ти кажа, че номерът ви няма да мине и никакъв данък няма да има. Айде, че те чакат в ОФ клуба за иструкции!
karabastun
Рейтинг: 3950 НеутралноДо коментар [#37] от "stupid_american":
[email protected]Имаше доброто желание на продуктите от палмово масло да не пише сирене, а на тези от соя - колбас, въведе и така наречения нов български стандарт/като марка за качество/.Това беше не толкова отдавна през 2011-2012 година....Цените на цялата тази гама се увеличиха средно два пъти като съдържанието им едва ли стана по-добро.
znaya
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#36] от "karabastun":
Не знам дали поскъпнаха, но Стара планина отвори пазар за по-качествени продукти и от по-малки производители. Откак се заговори за него - марките на хубави сирена и кашкавали в нашия квартален магазин нараснаха няколко пъти. Иначе аз лично никога не съм се интересувала дали това, което ям е със знак Стара планина - имам си мои критерии. Но факт, просто на пазара оттогава има повече избор на качествена храна.
stupid_american
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#41] от "karabastun":
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :DИ това увеличение на цената два пъти е дошло, щото накарали някои да пишат по опаковката, че сиренето не е сирене, а соята: колбас. Хм...малко ми е трудно да повярвам, че има причинно-следствена връзка.
stupid_american
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#40] от "lz2":
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D[quote#40:"lz2"]Просто няма какво да се занимавам с болшевишки лаици! [/quote]
Така става, когато трябва да се борави с примери.
shmatko
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#33] от "stupid_american":
Стига си писал глупости за примери. Не може да има примери, защото досега е нямало "данък здраве". Човекът ти е написал хипотетична ситуация. Ти премери та примери. Къде другаде имаше такъв данък, в Унгария ли беше?
Виж, провери, чети и анализирай.
Гру
Рейтинг: 237 Неутрално[quote#40:"lz2"]Просто няма какво да се занимавам с болшевишки лаици! Искам само да ти кажа, че номерът ви няма да мине и никакъв данък няма да има. Айде, че те чакат в ОФ клуба за иструкции![/quote]
Be always at War with your vices, at peace with your neighbors, and let each New Year find you, a better person.До коментар [#40] от "lz2":
Подобна беше съпротивата едно време срещу акцизите на цигарите и надписите по кутиите, че цигарите са вредни. В САЩ вече има въведена пълна забрана за използване на трансмазнини и май ще трябва и американците да пратиш в ОФ клуба...
elevation04
Рейтинг: 600 ВеселоАз съм фен на Петър Москов, защото той заедно с още шепа министри със завидна упоритост се мъчи да раздвижи нещата в блатотото на здравеопазването. Изобщо не съм фен на Европейската асоциация за безалкохолни напитки (UNESDA)- защото там членуват компании, които единствената им цел е повишаване на печалбата с цената на безценната помощ на химици, адвокати и маркетингови специалисти. С всякакви хватки тези фирми заобикалят здравните норми в страните от ЕС......Има ли здравомислещ човек, който би казал, че Кока кола , Швепс или други течности са полезни за хората и в частност децата ?
Никола Николов
Рейтинг: 485 Неутрално[quote#35:"lz2"]Искате бедните просто да умрат от глад, за да не им плащате лечението! Безбожници! [/quote]
В цялата тази кампания анти-данък най-голямата, долна и лицемерна лъжа е, че хората с ниски доходи ще пострадат.
Г-да търгаши, една кока-кола, една енергийна напитка, един чепс, един "натурален" сок, една баничка, една кифла и т.н. в повечето случаи са по-скъпи от например един килограм ябълки. Кои от тези стоки са жизнено важни?! Ако на бедния му се яде баница или кифла той може да си я направи у дома и тя ще му излезне значително по-евтино и ще бъде по-здравословна. Един сандвич приготвен вкъщи би бил много по-евтин, качествен и здравословен отколкото една гадна пица на парче или дюнер от улицата. Маргаринът, за който ревете най-много, никой не би следвало да си помисля даже да го купува, а и без него също може да се живе и то по-добре.
Dexx
Рейтинг: 639 ВеселоДо коментар [#47] от "elevation04":
“Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери ПратчетДа ситуацията, в която сме- корпорациите и народът?!?! срещу здравния министър- е доста странна
shmatko
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#48] от "nnikolov_bg":
То по твоята логика и без Москов може да се живее по-добре. Давай направо и на него един данък здраве да сложим и да се приключва
Между другото може ли и няколко бързи рецепти за баници и кифли?
stupid_american
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#45] от "shmatko":
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D[quote#45:"shmatko"]Човекът ти е написал хипотетична ситуация. Ти премери та примери.[/quote]
Ами щом е хипотетична ситуация, значи е просто една от теориите. Не е обоснована на нищо друго, освен неговата логика.
да не говорим, че хипотетичната му ситуация говори за меса. Неслучайно никой не ми отговори: като поскъпне РедБул, кой друг ще си вдигне цената, че да не го помислят и него за евтин. Ами Кока-Кола, между другото.
Съжалявам: примерите са важни. Неслучайно, без тях е просто една размяна на празни приказки. Но пък е много българско де.
shmatko
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#51] от "stupid_american":
То и твоите примери където даваш са леко тъпички. Ред була с какво го сравняваш точно? Ред була като се вдигне и шарка ще се вдигне. Ти кое точно очакваш да се вдигне или да не се вдигне? Споко, уискито няма да се вдигне. Но ред бул + бушмилис ще ти излиза по-скъпо.
Камен
Рейтинг: 851 Неутрално[quote#22:"lz2"]Ато т.н. вредни храни са по-скъпи, то качествените ще станат още по-скъпи![/quote]
Това би важало само имат директни еквиваленти - но то не е така. Няма "вредна" и "полезна" кола - и Кока-Кола, и Пепси-Кола, и Дерби-Кола, все е вредна (над едно ниво умерена консумация).
И Ред-Бул, и Пит-Бул, и всичките други - все са вредни.
И чипс Чио, и чипс Доритос, и чипс Чипи - все е вреден.
Като се вдигне колата - водата не би трябвало да се вдига, тя е друга група стоки. Чипса като се вдигне - пълнозърнестия хляб защо би се вдигнал?
Това е на теория, а на практика как ще стане - едва ли ще разберем, защото този закон май няма да го приемат (жалко).
stupid_american
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#52] от "shmatko":
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D[quote#52:"shmatko"]Ред була с какво го сравняваш точно? [/quote]
Ред Бул е напитка, която ще попадне под ударите на този закон. Примерът си е баш на място.
Никола Николов
Рейтинг: 485 Неутрално[quote#50:"shmatko"]Между другото може ли и няколко бързи рецепти за баници и кифли? [/quote]
Щом сте се оправили да намерите сайта на Дневник ще се справите и с рецептите. Иначе, горещо препоръчвам домашно приготвената храна. Аз лично предпочитам такава. Определено е по-здравословна. Също така в повечето случаи е и по-евтина, тъй като виждам, че наблягате на това предимство на храната.
lz2
Рейтинг: 2496 Неутрално[quote#46:"Радост"]Подобна беше съпротивата едно време срещу акцизите на цигарите и надписите по кутиите, че цигарите са вредни.[/quote]
ПравописА е поле за изява на неграмотните!И знаеш ли какъв е ефекта от акциза на цигарите? Просто масово се пуши или контрабанда, или лошо обработен тютюн! А пушенето въобще не е намаляло! Този акциз ще доведе до бум на рака на белите дробове, ама на кой му пука! Нали отчитаме там някаква дейност! Същото ще стане и с "вредните" храни! Те и сега се продават без документи, пък тогава хептен! Въобще, въвеждането на закони, без да има обществена нагласа за тях си е празна работа! Просто не се спазват! Само довеждат до ерозия на държавността! Ама това само хора с акъл могат да го проумеят. Болшевиките-НЕ!
l_i_k_a_t_a
Рейтинг: 524 НеутралноПо някакъв начин населението трябва да се откаже от вредните храни и най-вече да се ограничи достапа на тях от деца.
shmatko
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#54] от "stupid_american":
Аз какво те питах ти какво отговаряш...
Ред була като стане 3.50 лв. какво очакваш да се или да не се увеличи? (освен ред була)
stupid_american
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#56] от "lz2":
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D[quote#56:"lz2"] А пушенето въобще не е намаляло![/quote]
Дали?
Храбър
Рейтинг: 1444 Весело[quote#40:"lz2"]Просто няма какво да се занимавам с болшевишки лаици![/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Като кажеш "болшевишки лаици" ставаш много убедителен шъ знаиш!
stupid_american
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#58] от "shmatko":
"Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D[quote#58:"shmatko"]Ред була като стане 3.50 лв. какво очакваш да се или да не се увеличи?[/quote]
Ами именно. Нищо. Този, на чиято помощ се притече твърдеше, че нещо щяло да поскъпне:
[quote#22:"lz2"]Ато т.н. вредни храни са по-скъпи, то качествените ще станат още по-скъпи! [/quote]
lz2
Рейтинг: 2496 Неутрално[quote#60:"Храбър"]Като кажеш "болшевишки лаици" ставаш много убедителен шъ знаиш![/quote]
ПравописА е поле за изява на неграмотните!И как предлагаш да наричам болшевиките? Демократи? Ами не са! Те са си болшевики! Нагли, безпардонни, не до там умни, ама в замяна на това упорити в простотията си!
Lou
Рейтинг: 1617 НеутралноУникално абсурден закон, който ще доведе до масово поскъпване на абсолютно всички стоки, а не само на "вредните", съдържащи захар, сол, опасни мазнини и Е-та. Захарта очевидно ще бъде заменена с Аспартам, който е толкова "полезен", че затова в редите отрасли не се използва или е забранен. За капак много от индустриалните хранителни продукти, които служат като съставки в друг крайни продукти, ще повлекат със себе си поскъпване на всичко. Единствените ефекти от закона ще бъдат намаляване на покупателната способност на населението и масови фалити на хранително-вкусови производители. Жалко, че един интелигентен министър и лекар като Москов ще остане в историята с този кьопав закон.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!BohrMottelson
Рейтинг: 466 Неутрално[quote#16:"rapidfire"]Обаче точно Кока-кола с царевичния сироп, който е в пъти по-вреден от захарта[/quote]
BohrMottelsonГлупости
magnas
Рейтинг: 781 НеутралноАко нямаше СТРАХОВЕ , нямаше да има нужда и от ДЪРЖАВА , която да ни пази ! Страхът храни държавата !
Уникалното е как Москов успя и да създаде страх и да предложи защита предизборно .
- Не искам да ме бомбардират с "опасности" ежедневно .
- Не искам друг да взема решения вместо мен за храната ми .
- Не искам да плащам чрез данъци заплатите на хиляди . "феодални старци" в БАН и другите институти , а да чакам на кукундрелите от БГ-мама и фейсбук да ме "ограмотяват" .
Judjuk
Рейтинг: 2847 НеутралноТоз данък вече не е интересен. Сега вече на мода са винетките.
Judjukджендър NATO generals
Рейтинг: 1139 Гневно[quote#6:"rosiraycheva50._"]То тука всеки нещо иска.Бизнесът не иска правила,полицаите искат много пари,земеделците много субсидии.Всеки зинал да иска.Но никой не казва,какво ще даде на тази държава,за да не е все последна в класациите. [/quote] А дкоторите искат всека нова над 400 частна болница и тя да получава пари от касата! Това си пропуснала! ТАМ е кацата БЕЗ дъно. А тоз данък, е за да се понапълни кацата БЕЗ дъно, наречена "здравна реформа" Болниците трябва да са ДО 50, всичките ДЪРЖАВНИ/общински! Останалите-ако искаш-плащаш. Но и да платиш ч реномирана частна болница-стажанти могат да спукат дебелото черво на пациент. И той да умре от перитонит в страшни мъки! И след това да ти искат ДАРЕНИЕ! (Извинявам се)
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токНикола Николов
Рейтинг: 485 НеутралноДо коментар [#62] от "lz2":
Крясъците и ругатните, които вие си позволявате, са характерни именно за болшевиките.
shileto
Рейтинг: 1154 НеутралноТо ако не се разкара Москов, ще има още много глупави предложения (реформи)
Dr_Doolittle
Рейтинг: 1675 НеутралноПерверзното на Московеца е ,че от името на правителството ви казва : Тези храни са вредни, ама яжте ги там. Само ще плащате повече ‘. Къде е здравното послание всъщност ?! Второ с този данък се наказва не производителят на мазни и шекерни храни, а потребителят. Защо ? Ако някой иска здравословно хранене защо не въведе здравословни стандарти за производителя ? Защото пари не падат за бюджета. Защото правителството виждайки печалбите на корпорациите решава да става ортак в печалбарството и да припечели ‘ Глей тия колко печелят от сиропи, я и ние да се включим а?
http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/Същото го видяхме и с рекламите на управляващите. 'Пушете цигари от нашия Булгартабак, а не от контрабандата'. Правителствените цигари не са толкова вредни явно. В същото време Баш Тиквата си допушва поредната пура , a Пешко си пали цигара от цигара одимявайки министерския си кабинет. Айде стига лицемери долни. А защо тиквенореформаторската дружинка не въведе обратното -намаляване на ДДС или премахване на ДДС за стоките от първа необходимост, като толкова искали уж здравословно хранене. Доколкото си спомням във Великобритания хлябът няма VAT(value added tax) еквивалентът на ДДС, Шоколадът обаче има VAT. Същото е и в други сектори -книгите нямат VAT, списанията имат. Тоест с този данък се облагат само луксозните стоки , но не и тези от първа необходимост. Нашите тиквеници обаче наблягат на думата ДАНЪК (за кьорсофри на управляващата глутница) , а не на думата Здраве'. Няма как да им се вярва.
Nikolaj Nachev
Рейтинг: 8 НеутралноРазбирам да ги забранят напълно, но така бедните ще плащат още един данък на богатите. Още един тарикатлък богатите да станат по богати.
Nikolaj Nachev
Рейтинг: 8 НеутралноАко им пукаше за здравето на хората, щяха да задължат булгартабак да слагат снимки на пострадали пушачи както е на запад. Но булгартабак е държава в държавата.