Китайци искали да правят магистралата "Черно море" и тунела под Шипка

Лиляна Павлова по време на икономически форум "Китай и страните от Централна и Източна Европа". Снимката е от "Фейсбук" профила на министъра.

Лиляна Павлова по време на икономически форум "Китай и страните от Централна и Източна Европа". Снимката е от "Фейсбук" профила на министъра.



Китайски инвеститори проявяват сериозен интерес към изграждането на автомагистрала "Черно море", строителството на тунела под връх Шипка, както и строителството на магистрала Русе - Свиленград, но по нов маршрут, включващ и самия тунел.


Това заяви пред журналисти в Суджоу, Китай, министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Там се проведе Петият икономически форум "Китай и страните от Централна и Източна Европа". Форумът съпътства срещата на правителствените лидери на инициативата "16+1", в която участва и министър-председателят Бойко Борисов.


По време на форума Павлова е представила пред потенциални инвеститори проектите за довършване на изграждането на автомагистралния пръстен на България, който обхваща стратегически важна пътна инфраструктура като завършването на автомагистралите "Хемус", "Черно море", София – Калотина, София – Видин и Русе - Велико Търново като част от цялостното направление Русе - Свиленград, съобщиха от пресцентъра й.




Министър Лиляна Павлова заяви, че строителството на магистрали трябва да става като първо условие на принципа на концесия или публично-частно партньорство - без държавна гаранция и без очакване за доплащане при липса или при намален трафик. "Това е категоричната ни позиция. Трябва да се търсят стратегически, взаимно изгодни проекти, но без държавна гаранция и без доплащане", посочва тя.


Павлова е представила модела на тол-система, която се предвижда да бъде внедрена у нас в две категории. Едната тол-такса ще бъде само за използване на конкретен пътен участък, а другата включва и цената за откупуване на строителството на участъка при наличие на частен инвеститор.


Конкретната реализация на проектите зависи от инициативата на компаниите, които ще дойдат в България, защото с формирането на партньорства с български компании процедурите отнемат около 2 години, се посочва в съобщението на строителното ведомство.

Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 972 Неутрално

    Тия глупости ги слушаме от 25 години. Събират се, дрънкат си общи приказки и пожелания, и после някой се изтъпанва и обявява гръмко как някой щял да строи нещо, ама като се види финансовата рамка всички моментално се разсейват. Точно както беше с тълпата "инвеститори" за Белене.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 497 Весело

    Тез китайци много "прости" .Защо ли искат двата най-печеливши проекта, които наште другари умишлено бавят .
    Ако бяхме построили магистрала "Черно море" със заем преди 10 години, досега щеше вече да си е върнала инвестицията .
    С едно условие - кражби до 10%.При сегашните 70% избиване няма

  3. 3 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 651 Неутрално

    Стига да не вкарат 1 милион общи работници - лошо няма! Китайците показаха, че могат да строят.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  4. 4 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 621 Неутрално

    И аз колко работи искам , но жената все не дава и не дава да си реализирам проектите към съседките .
    От искали до дали пари и направили , разликата е огромна .

  5. 5 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 980 Любопитно

    При толкоз кандидати странно защо още няма тунел...

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  6. 6 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3413 Весело
  7. 7 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    Да се разберат първо с катарците, че и те нали много се натискаха за същото

  8. 8 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Казаното от китайците може и трябва да стане !!!...
    Приветствам ...

  9. 9 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3012 Весело

    А аз бях останал с впечатление , че тунелът почващ под шипка щял да излиза при Гуанджоу !!!

  10. 10 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    А някакви подробности за тази тол-система?
    Надявам се не е някоя тъпотия от сорта на, правят на Хемус двулентовата магистрала и затварят едното платно за тол-система..

    Fail with honour then succeed by fraud
  11. 11 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1065 Весело

    До коментар [#9] от "SS":

    Като каза Гуанджоу се сетих там какви гении има на магистралното строителство..
    Има направо зарязани недостроени клонове на магистралата, поради непревидени колизии с колони на мостове..

    Fail with honour then succeed by fraud
  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7623 Неутрално

    Сигурно ще ги построят по-евтино и по-качествено.

  13. 13 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Да почват, и да свършват !!!

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  14. 14 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 870 Весело

    До коментар [#8] от "dimko":


    [quote#8:"dimko"]азаното от китайците може и трябва да стане [/quote]
    Само ако Лилито не почне да ги учи как трябва да стане, щото тогава точно няма да стане.... а като и следя "лексиката", натам отиват работите.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  15. 15 Профил на kam27
    kam27
    Рейтинг: 849 Любопитно

    Нека стане ?Много ще гот МЧ да обхване цялото Черноморие

  16. 16 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Това за китайците дето ще копат под Шипка отдавна се говори. Такъв тунел би решил доста транспортни проблеми.

    The best way to predict the future is to invent it.
  17. 17 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Баце взе всичкото китайски инвеститор. Още малко и Сила Сибири ще докара

    The best way to predict the future is to invent it.
  18. 18 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4303 Любопитно

    "Китайци искали да правят магистралата "Черно море" и тунела под Шипка"

    Да заповядат!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  19. 19 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Да отиде на крака премиера и още цяло стадо министри и всякакви, без никаква предварителна работа, без преговори за някакъв стратегически проект който да се финализира си е истинска излагация от типа ми такова отидохме казахме здрасти и те здрасти

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  20. 20 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 603 Весело

    Катарците и китайците се избиха да строят у нас и всеки вика - копай ти под Шипка.

  21. 21 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1520 Неутрално

    Европата там не дава кинти и сега тръсим некой да изръсим. Китайците ще додат когат им се изправят очите...

  22. 22 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Ами да заповядат - само да изпълняват тези проекти отговорно и качествено.

    Tony
  23. 23 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Тия на ръка могат да изкопат тунела... Ма с кво ше ги раниме...

  24. 24 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1368 Любопитно

    До коментар [#23] от "Добрин Велков":
    Свършиха ли бездомните глутници? Има с какво, язък само за гълъбите.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  25. 25 Профил на ddemi
    ddemi
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Засега единствената по-вероятна инвестиция се очаква да бъде завода за олио край Бургас.

  26. 26 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    Китайски инвеститори, проявявали сериозен интерес, съобщила Лиляна Павлова! Прави впечатление, че го съобщава Лилето, не го съобщават китайците! Съобщението на топ-министъра на ГЕРБ, само по себе си, не значи нищо!
    Нещо като предварителен договор? Поне за проучвания, между двете правителства...! Нещо минимално, поне...! Има ли?
    Остана и журналистите да са от Пик и Блиц и работата е сигурна!

    Бивш tww09306483.
  27. 27 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    Забележете още нещо, това е петия икономически форум, Китай и страните от Централна и Източна Европа! Не става въпрос отделно за България... Какви други правителства има и на какво ниво? На предходните четири, някой знае ли какво се е случило? Май, нашите отиват, без да имат идея, какво и кого ще търсят там...!

    Бивш tww09306483.
  28. 28 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 824 Неутрално

    [quote#2:"radoslavivanov"]С едно условие - кражби до 10%.При сегашните 70% избиване няма[/quote]
    E, Ал Бош си отиде.
    Дойдоха великденчетата, а след това и милиционерите, и избиване няма.

  29. 29 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Защо Баце не търси европейци? От какво го е страх?
    Все някакви съмнителни, ту катарци, ту китайци, догодина сигурно от СА или Пакистан...

  30. 30 Профил на pantarea
    pantarea
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#20] от "neznaiko.bg":
    "Катарците и китайците се избиха да строят у нас и всеки вика - копай ти под Шипка"
    Този тунел от колко години го копаят? Ако бяхме народ и с читави управници, с шепи досега да сме го направили. Ама все търсим някой друг да ни свърши работата, а ние ако може да краднем по нещо. Вижте алпийските народи (австрийци, швейцарци, италианци) колко тунели са си направили и от кога, без да чакат китайци, катарци и други да дойдат да им свършат тяхните потребности.

  31. 31 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Преди 2 години Даниела Бобева се върна от Китай със същата новина, но готовността ни е кръгла нула. Има избрано трасе, но няма проекти и отчуждителни процедури. Археолозите и те не са почнали да копаят. В близките 5години едва ли нещо ще се случи.

    ATX
  32. 32 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#5] от "majorman":
    Отговорът е много прост , не знаят за колко време ще си възвърнат инвестициите .При нивото на заплащане във България и намаляващо население , трябва много добре да можеш да смяташ , колко ще бъде трафикът , колко да бъде тол таксата.

  33. 33 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 605 Весело

    Хайде на балоните.....след Катарските , следват Хъбчетата, сега китайски балончета малко......Кратуната си оправдава командировъчните ...

  34. 34 Профил на gdobranov
    gdobranov
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Този тунел под Шипка... Дали ще доживея да го видя? Че и магистрала да минава през него. Не звучи лошо, но не съм чул някой да е започнал да смята колко ще струва, период на избиване на инвестицията и т.н.

  35. 35 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Китайците много се забавиха, катарците вече ги построиха тези пътища. хахаха

  36. 36 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 497 Неутрално

    кои китайци? при какви условия?
    и аз искам да ги правя, и Кой иска и много други ще искат. не е в искането проблемът

  37. 37 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Първо бяха катарците, сега китайците... Ако нашите можеха да се разходят до Марс, сигурно и марсинците щяха да искат да строят Русе - Свиленград и магистралата

  38. 38 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 326 Неутрално

    До коментар [#33] от "elevation04":

    ++++ Нищо друго, освен някоя лакардия! Все пак да не изглежда, че 10 висши сановници са се разходили до Китай.

  39. 39 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1963 Весело

    Когато български политик отиде в Китай и се върне с цяла кошница обещания, значи на политика му се "клатят краката". Вижте близката ни история, и сравнете кой е ходил на подобни посещения, какво е обещавал за "китайски инвестиции" като се върне и накъде е тръгнала политическата му кариера.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  40. 40 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 602 Любопитно

    "По време на форума Павлова е представила пред потенциални инвеститори проектите за довършване на изграждането на автомагистралния пръстен на България, ...."

    И какво излиза: ние сме им представили само това, китайчетата са казали "ОК", което на китайски не винаги значи "Добре" и нашите сега си мислят какво ли не!

    Каква ще е ползата за България от тези китайски инвестиции някой едва ли ще може да каже.

  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1669 Неутрално

    Когато китайците ти бият шута, тогава се връщаш с гръмки обещания и празни приказки.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 672 Весело

    Докато един потенциален инвеститор не започне да налива пари в строителство, всички декларирани интереси висят във въздуха като красив балон !

  43. 43 Профил на carpypd
    carpypd
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Това с тол таксата само на мен ли ми се струва нечестно? Значи софиянеца ще пътува между София и Пловдив и Бургас без пари. Но аз като пътувам между Русе и Търново ще трябва да плащам тол такса.

  44. 44 Профил на koqn
    koqn
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ако се вземе предвид долния клип, предполагам на пролет е готов тунела..

    https://www.youtube.com/watch?v=vz_j_BEkVCQ

  45. 45 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Китайци искали да правят магистралата "Черно море" и тунела под Шипка.

    Да се наредят на опашката.

  46. 46 Профил на jagal
    jagal
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#31:"WC1"]Преди 2 години Даниела Бобева се върна от Китай със същата новина, но готовността ни е кръгла нула. Има избрано трасе, но няма проекти и отчуждителни процедури. Археолозите и те не са почнали да копаят. В близките 5години едва ли нещо ще се случи.[/quote]
    Има проекти! Няма отчуждаване (или е много малко) защото всичко е в "горски фонд", археология - няма, НО има екология (минава се през парк "Българка", а еколозите искат 7км тунел (който беше в един от вариантите, но излизаше много скъпо). КИНТИ няма! Това е проблема. Там нещата са мост-тунел-виадукт-траншея-виадукт-тунел-.... и т.н.

  47. 47 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Срокове и нещо конкретно или тяхният министър след 3-та го е казал!

  48. 48 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#43:"carpypd"]Това с тол таксата само на мен ли ми се струва нечестно? Значи софиянеца ще пътува между София и Пловдив и Бургас без пари. Но аз като пътувам между Русе и Търново ще трябва да плащам тол такса. [/quote]

    ЕС финансира само европейските коридори, но и те не са безплатни, защото се ползват с винетка. Останалите пътища трябва да се строят с пари от бюджета, но ако няма такива, тогава ги строи концесионер, който ще получава тол такса.

  49. 49 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 855 Весело

    И какво сега - китайско-катарска война за строителство на магистрали в България.

  50. 50 Профил на carpypd
    carpypd
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#48] от "Ал Бънди":

    Значи в бъджета има пари за магистрали в южна България, но не и в северна? Аз и сега си плащам винетката, и в бъдеще ще си я плащам. Но в добавка ще плащам и тол такса. Нещо не ми харесва идеята.

  51. 51 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 855 Неутрално

    "Проявата на интерес" е форма на учтивост, когато нашите настоятелно предлагат някакъв проект. Обикновено така се отговаря, когато или няма никакъв интерес, или не знаят въобще за какво става дума. "Проявата на интерес" е много далече от конкретна инвестиция - вече го видяхме в други "знакови" посещения и разговори.

  52. 52 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Самият факт, че го съобщава Л. Павлова вече е многозначителен за наличието на интереса. Виж ако китайците заявят, че ги интересува, новината би изглеждала по-различно. А не вярвам да са назначили Павлова за говорител на китайската асоциация на строителните предприемачи.

  53. 53 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 994 Весело

    Китайците искали да правят магистала до китай, която да минава под черно море!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  54. 54 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Весело

    Иска им се на китайците.
    Скоростната железница до Пекин е по-интересна. Бойко ще се вози от София до Пекин, а не само някакви си 100км в Китай.

  55. 55 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 497 Неутрално

    За тунели под Шипка или над Шипка - както и да е. Но за магистрала Черно море трябва да положат всички усилия да стане.

  56. 56 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    "....... строителството на магистрала Русе - Свиленград, но по нов маршрут, включващ и самия тунел."

    Китайците май по-добре познават проблема. Магистрала обаче няма да стане. Даже няма нужда от такава. По-добре скоростен път с по две ленти в посока от Димитровград до Русе. Автомагистрала "Черно море" е фантасмагория. И от такава няма нужда. Скоростен път ще свърши работа.

  57. 57 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1488 Весело

    ся ше изядат агнешкото на катарците тия китайци, стойте та гледайте...

    впрочем партизанката представяла ли е пред туземната публика тол-мераците на Пееф?

  58. 58 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 660 Любопитно

    Поне този път делегацията е отишла с много проекти, всички те важни за България, както и с предложения за възвръщаемост на инвестициите - тол системи и други. Предишните подобни форуми не само в Китай, са били ползвани за "задгранични командировки" на заслужили чиновници, а не за привличане на инвеститорски интерес. Наистина не е задължително да им се сторим привлекателни, но е задължително да опитаме и да сме подготвени. Според мен това е направила нашата делегация.
    Колкото до магистрала Черно море - всички правителства са ни длъжници включително и това за сега, защото тази магистрала е най-късата и най-нужната на българският бизнес като цяло. Но само на българите тя е нужна, а няма да обслужва никакъв международен поток. Затова никой не я бута до ден днешен! Със 100 млн евра ще се свържат двете ни най-големи черноморски пристанища и летища! Пък и пристанището ни в Русе! Както и цялото активно черноморско крайбрежие на страната - представяте ли си какъв истински бум ще предизвика това в икономиката на цялата страна? Защо да търсим чужденци, да ни ядат белият хляб? Ей сега Горанов извъртя една емисия за 50 млн евра в междучасието на бюджета! Имате си одобрен и дефицит и нива на външен дълг - плащайте и работете - за такъв проект никой няма да ви каже нищо освен да ви поздрави! Докога ще ви чакаме, страхливци?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  59. 59 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    Предпочитам това до го кажат китайците а не Лилето.

  60. 60 Профил на krummen Spiegel
    krummen Spiegel
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Лилянче и ИДИЛ също искат да копаят тунел под Шипка! При това без никакви машини, само с жива сила т.е. с камикадзета?!

  61. 61 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Абе, дайте им на хората да работят, бе!

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  62. 62 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2481 Весело

    [quote#7:"zxp53317185"]Да се разберат първо с катарците[/quote]
    А, катарците са последни. По преди беше Оманският инвестиционен фонд (проект Боровец ... и увяхнал с акции в КТБ), после шейховете от арабските емирства (световната мотописта в Долна Метрополия под егидата на Румен Петков Шадравански). Нема да споменавам другите "инвестиционни проекти" ("сделката на века" - Горна Арда и Джейлан Холдинг; Гаад Зееви и 100 млн. долара глоба ... за България; пръкналите се ВЕИ-та с 25 часово слънцегреене и отчетени ураганни ветрове целогодишно).
    Така като прехвърлям наум, единствената реализация май е само завод за боклук. А ще ни трябват още ...за политически боклук, банкерски, социално-римлянски и какъв ли не още.

  63. 63 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#50:"carpypd"]Значи в бъджета има пари за магистрали в южна България, но не и в северна? Аз и сега си плащам винетката, и в бъдеще ще си я плащам. Но в добавка ще плащам и тол такса. Нещо не ми харесва идеята. [/quote]

    Магистралите в Южна България се строят с пари на ЕС. Само 20% е национално съфинансиране!

    Малшанс, че живееш в район през който не минава важен европейски транспортен коридор!

  64. 64 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 994 Неутрално

    България привлича китайски инвеститори в пътища с втора тол такса

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  65. 65 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Тунел под Шипка е толкова скъпо нещо! Един малък тунел под Предела Грамадлива, който е с кота 698 м. на Прохода на Републиката е много по-ефикасен - много малка дължина за тунела, много ниска кота.... и тогава най-високата точка по целия проход няма да надхвърля 500 метра.... което просто не е планина!

  66. 66 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 998 Любопитно

    Да бяха събрали всички цигани дето са на помощи щяха да са го изкопали тунела вече

  67. 67 Профил на YinYang
    YinYang
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Чудесна новина, браво! Заповядайте, китайци! Добре сте дошли! Работете !!!

    When I am king you will be first against the wall, with your opinion which is of no consequence at all.
  68. 68 Профил на evolutionary
    evolutionary
    Рейтинг: 225 Неутрално

    При избора качеството трябва да е водещо, балансът цена-качество също!

  69. 69 Профил на obektiven_new
    obektiven_new
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Търсенето на пари за тунел под Шипка от Китай разклаща тезата, че той е част от Транс-Европейски транспортен коридор.

  70. 70 Профил на lefkovitz
    lefkovitz
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Колко провалени търга? Колко отказали се кандидат инвеститори? Дали ще доживеем да ги видим тези проекти? Вярно е, че зависи от рисковете, от възвращаемостта, от бъдещите парични потоци и куп други фактори... Във всеки случай, не от черните очи на Павлова.

  71. 71 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#58] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Какво ще допринесе свързването на Бургас и Варна (техните пристанища и летища) с магистрала за бизнеса у нас, за туризма и прочее. Освен да направи по-лесен достъпа до Констанца дори от южна България, което е страшно 'изгодно' за нас.
    Ако въпросните инфраструктурни проекти бяха обвързани с китайски инвестиции и трафик в някое от черноморските ни пристанища, добре, ама без това те ще обслужват техните инвестиции в Пирея. При това транзитните такси ще ги събират ...о, чудо, пак китайчетата.

  72. 72 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    [quote#65:"gimi"]Тунел под Шипка е толкова скъпо нещо! Един малък тунел под Предела Грамадлива[/quote]

    Скоро минах по Шипка и огледах. Мястото е перфектно за тунел. Тунелът ще е не по-дълъг от 2 км. Освен това Шипка е на главното трасе, а не Предела.

  73. 73 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    [quote#69:"obektiven_new"]Търсенето на пари за тунел под Шипка от Китай разклаща тезата, че той е част от Транс-Европейски транспортен коридор.[/quote]

    Ми не е. Пътят и връзка между Турция и Русия.

  74. 74 Профил на casinoto
    casinoto
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Аааа тия работи се строят само от наши другари - никакви чужденци ;)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  75. 75 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    Катарци, китайци, марсианци... Сигурно и други ще се тъкмят да строят тази магистрала ама кога ще стане никой не смее да каже.

    Публикувано през m.dnevnik.bg





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK