
Лиляна Павлова по време на икономически форум "Китай и страните от Централна и Източна Европа". Снимката е от "Фейсбук" профила на министъра.
Китайски инвеститори проявяват сериозен интерес към изграждането на автомагистрала "Черно море", строителството на тунела под връх Шипка, както и строителството на магистрала Русе - Свиленград, но по нов маршрут, включващ и самия тунел.
Това заяви пред журналисти в Суджоу, Китай, министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Там се проведе Петият икономически форум "Китай и страните от Централна и Източна Европа". Форумът съпътства срещата на правителствените лидери на инициативата "16+1", в която участва и министър-председателят Бойко Борисов.
По време на форума Павлова е представила пред потенциални инвеститори проектите за довършване на изграждането на автомагистралния пръстен на България, който обхваща стратегически важна пътна инфраструктура като завършването на автомагистралите "Хемус", "Черно море", София – Калотина, София – Видин и Русе - Велико Търново като част от цялостното направление Русе - Свиленград, съобщиха от пресцентъра й.
Министър Лиляна Павлова заяви, че строителството на магистрали трябва да става като първо условие на принципа на концесия или публично-частно партньорство - без държавна гаранция и без очакване за доплащане при липса или при намален трафик. "Това е категоричната ни позиция. Трябва да се търсят стратегически, взаимно изгодни проекти, но без държавна гаранция и без доплащане", посочва тя.
Павлова е представила модела на тол-система, която се предвижда да бъде внедрена у нас в две категории. Едната тол-такса ще бъде само за използване на конкретен пътен участък, а другата включва и цената за откупуване на строителството на участъка при наличие на частен инвеститор.
Конкретната реализация на проектите зависи от инициативата на компаниите, които ще дойдат в България, защото с формирането на партньорства с български компании процедурите отнемат около 2 години, се посочва в съобщението на строителното ведомство.
today
Рейтинг: 769 НеутралноТия глупости ги слушаме от 25 години. Събират се, дрънкат си общи приказки и пожелания, и после някой се изтъпанва и обявява гръмко как някой щял да строи нещо, ама като се види финансовата рамка всички моментално се разсейват. Точно както беше с тълпата "инвеститори" за Белене.
Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!radoslavivanov
Рейтинг: 479 ВеселоТез китайци много "прости"
.Защо ли искат двата най-печеливши проекта, които наште другари умишлено бавят
.
.
Ако бяхме построили магистрала "Черно море" със заем преди 10 години, досега щеше вече да си е върнала инвестицията
С едно условие - кражби до 10%.При сегашните 70% избиване няма
пустиняк
Рейтинг: 523 НеутралноСтига да не вкарат 1 милион общи работници - лошо няма! Китайците показаха, че могат да строят.
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!lout66
Рейтинг: 674 НеутралноИ аз колко работи искам , но жената все не дава и не дава да си реализирам проектите към съседките .
От искали до дали пари и направили , разликата е огромна .
majorman
Рейтинг: 680 ЛюбопитноПри толкоз кандидати странно защо още няма тунел...
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of manchicago514
Рейтинг: 2171 ВеселоДа почват.
zxp53317185
Рейтинг: 1058 НеутралноДа се разберат първо с катарците, че и те нали много се натискаха за същото
dimko
Рейтинг: 531 НеутралноКазаното от китайците може и трябва да стане !!!...
Приветствам ...
SS
Рейтинг: 2942 ВеселоА аз бях останал с впечатление , че тунелът почващ под шипка щял да излиза при Гуанджоу !!!
xflood
Рейтинг: 1003 НеутралноА някакви подробности за тази тол-система?
Fail with honour then succeed by fraudНадявам се не е някоя тъпотия от сорта на, правят на Хемус двулентовата магистрала и затварят едното платно за тол-система..
xflood
Рейтинг: 1003 ВеселоДо коментар [#9] от "SS":
Fail with honour then succeed by fraudКато каза Гуанджоу се сетих там какви гении има на магистралното строителство..
Има направо зарязани недостроени клонове на магистралата, поради непревидени колизии с колони на мостове..
Роси
Рейтинг: 7750 НеутралноСигурно ще ги построят по-евтино и по-качествено.
роджър
Рейтинг: 845 НеутралноДа почват, и да свършват !!!
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgboby1945
Рейтинг: 816 ВеселоДо коментар [#8] от "dimko":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....[quote#8:"dimko"]азаното от китайците може и трябва да стане [/quote]
Само ако Лилито не почне да ги учи как трябва да стане, щото тогава точно няма да стане.... а като и следя "лексиката", натам отиват работите.....
kam27
Рейтинг: 816 ЛюбопитноНека стане ?Много ще гот МЧ да обхване цялото Черноморие
EU defender
Рейтинг: 1335 НеутралноТова за китайците дето ще копат под Шипка отдавна се говори. Такъв тунел би решил доста транспортни проблеми.
The best way to predict the future is to invent it.EU defender
Рейтинг: 1335 НеутралноБаце взе всичкото китайски инвеститор. Още малко и Сила Сибири ще докара
The best way to predict the future is to invent it.Иво
Рейтинг: 4111 Любопитно"Китайци искали да правят магистралата "Черно море" и тунела под Шипка"
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Да заповядат!
stg
Рейтинг: 1223 НеутралноДа отиде на крака премиера и още цяло стадо министри и всякакви, без никаква предварителна работа, без преговори за някакъв стратегически проект който да се финализира си е истинска излагация от типа ми такова отидохме казахме здрасти и те здрасти
"Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"Големи яйца:)
Рейтинг: 456 ВеселоКатарците и китайците се избиха да строят у нас и всеки вика - копай ти под Шипка.
Хи-хи
Рейтинг: 1484 НеутралноЕвропата там не дава кинти и сега тръсим некой да изръсим. Китайците ще додат когат им се изправят очите...
Free person
Рейтинг: 688 НеутралноАми да заповядат - само да изпълняват тези проекти отговорно и качествено.
TonyВелков
Рейтинг: 1355 НеутралноТия на ръка могат да изкопат тунела... Ма с кво ше ги раниме...
СДС
Рейтинг: 1316 ЛюбопитноДо коментар [#23] от "Добрин Велков":
nemo malus felix, minime corruptor.Свършиха ли бездомните глутници? Има с какво, язък само за гълъбите.
ddemi
Рейтинг: 485 НеутралноЗасега единствената по-вероятна инвестиция се очаква да бъде завода за олио край Бургас.
Petleshev
Рейтинг: 2990 НеутралноКитайски инвеститори, проявявали сериозен интерес, съобщила Лиляна Павлова! Прави впечатление, че го съобщава Лилето, не го съобщават китайците! Съобщението на топ-министъра на ГЕРБ, само по себе си, не значи нищо!
Бивш tww09306483.Нещо като предварителен договор? Поне за проучвания, между двете правителства...! Нещо минимално, поне...! Има ли?
Остана и журналистите да са от Пик и Блиц и работата е сигурна!
Petleshev
Рейтинг: 2990 НеутралноЗабележете още нещо, това е петия икономически форум, Китай и страните от Централна и Източна Европа! Не става въпрос отделно за България... Какви други правителства има и на какво ниво? На предходните четири, някой знае ли какво се е случило? Май, нашите отиват, без да имат идея, какво и кого ще търсят там...!
Бивш tww09306483.historama
Рейтинг: 3603 Неутрално[quote#2:"radoslavivanov"]С едно условие - кражби до 10%.При сегашните 70% избиване няма[/quote]
E, Ал Бош си отиде.
Дойдоха великденчетата, а след това и милиционерите, и избиване няма.
historama
Рейтинг: 3603 НеутралноЗащо Баце не търси европейци? От какво го е страх?
Все някакви съмнителни, ту катарци, ту китайци, догодина сигурно от СА или Пакистан...
pantarea
Рейтинг: 426 ВеселоДо коментар [#20] от "neznaiko.bg":
"Катарците и китайците се избиха да строят у нас и всеки вика - копай ти под Шипка"
Този тунел от колко години го копаят? Ако бяхме народ и с читави управници, с шепи досега да сме го направили. Ама все търсим някой друг да ни свърши работата, а ние ако може да краднем по нещо. Вижте алпийските народи (австрийци, швейцарци, италианци) колко тунели са си направили и от кога, без да чакат китайци, катарци и други да дойдат да им свършат тяхните потребности.
WC1
Рейтинг: 479 НеутралноПреди 2 години Даниела Бобева се върна от Китай със същата новина, но готовността ни е кръгла нула. Има избрано трасе, но няма проекти и отчуждителни процедури. Археолозите и те не са почнали да копаят. В близките 5години едва ли нещо ще се случи.
ATXlout66
Рейтинг: 674 НеутралноДо коментар [#5] от "majorman":
Отговорът е много прост , не знаят за колко време ще си възвърнат инвестициите .При нивото на заплащане във България и намаляващо население , трябва много добре да можеш да смяташ , колко ще бъде трафикът , колко да бъде тол таксата.
elevation04
Рейтинг: 583 ВеселоХайде на балоните.....след Катарските , следват Хъбчетата, сега китайски балончета малко......Кратуната си оправдава командировъчните ...
gdobranov
Рейтинг: 374 НеутралноТози тунел под Шипка... Дали ще доживея да го видя? Че и магистрала да минава през него. Не звучи лошо, но не съм чул някой да е започнал да смята колко ще струва, период на избиване на инвестицията и т.н.
primaxm
Рейтинг: 426 НеутралноКитайците много се забавиха, катарците вече ги построиха тези пътища. хахаха
ikapitan
Рейтинг: 479 Неутралнокои китайци? при какви условия?
и аз искам да ги правя, и Кой иска и много други ще искат. не е в искането проблемът
buran
Рейтинг: 479 НеутралноПърво бяха катарците, сега китайците... Ако нашите можеха да се разходят до Марс, сигурно и марсинците щяха да искат да строят Русе - Свиленград и магистралата
glaxo
Рейтинг: 270 НеутралноДо коментар [#33] от "elevation04":
++++ Нищо друго, освен някоя лакардия! Все пак да не изглежда, че 10 висши сановници са се разходили до Китай.
gost22
Рейтинг: 1979 ВеселоКогато български политик отиде в Китай и се върне с цяла кошница обещания, значи на политика му се "клатят краката". Вижте близката ни история, и сравнете кой е ходил на подобни посещения, какво е обещавал за "китайски инвестиции" като се върне и накъде е тръгнала политическата му кариера.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...sbk
Рейтинг: 567 Любопитно"По време на форума Павлова е представила пред потенциални инвеститори проектите за довършване на изграждането на автомагистралния пръстен на България, ...."
И какво излиза: ние сме им представили само това, китайчетата са казали "ОК", което на китайски не винаги значи "Добре" и нашите сега си мислят какво ли не!
Каква ще е ползата за България от тези китайски инвестиции някой едва ли ще може да каже.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1433 НеутралноКогато китайците ти бият шута, тогава се връщаш с гръмки обещания и празни приказки.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКПубликувано през m.dnevnik.bg
objective
Рейтинг: 545 ВеселоДокато един потенциален инвеститор не започне да налива пари в строителство, всички декларирани интереси висят във въздуха като красив балон !
carpypd
Рейтинг: 426 НеутралноТова с тол таксата само на мен ли ми се струва нечестно? Значи софиянеца ще пътува между София и Пловдив и Бургас без пари. Но аз като пътувам между Русе и Търново ще трябва да плащам тол такса.
koqn
Рейтинг: 8 НеутралноАко се вземе предвид долния клип, предполагам на пролет е готов тунела..
https://www.youtube.com/watch?v=vz_j_BEkVCQ
foxa5
Рейтинг: 562 НеутралноКитайци искали да правят магистралата "Черно море" и тунела под Шипка.
Да се наредят на опашката.
jagal
Рейтинг: 429 Неутрално[quote#31:"WC1"]Преди 2 години Даниела Бобева се върна от Китай със същата новина, но готовността ни е кръгла нула. Има избрано трасе, но няма проекти и отчуждителни процедури. Археолозите и те не са почнали да копаят. В близките 5години едва ли нещо ще се случи.[/quote]
, а еколозите искат 7км тунел (който беше в един от вариантите, но излизаше много скъпо). КИНТИ няма! Това е проблема. Там нещата са мост-тунел-виадукт-траншея-виадукт-тунел-.... и т.н.
Има проекти! Няма отчуждаване (или е много малко) защото всичко е в "горски фонд", археология - няма, НО има екология (минава се през парк "Българка"
balkantourist
Рейтинг: 678 НеутралноСрокове и нещо конкретно или тяхният министър след 3-та го е казал!
Ал Бънди
Рейтинг: 578 Неутрално[quote#43:"carpypd"]Това с тол таксата само на мен ли ми се струва нечестно? Значи софиянеца ще пътува между София и Пловдив и Бургас без пари. Но аз като пътувам между Русе и Търново ще трябва да плащам тол такса. [/quote]
ЕС финансира само европейските коридори, но и те не са безплатни, защото се ползват с винетка. Останалите пътища трябва да се строят с пари от бюджета, но ако няма такива, тогава ги строи концесионер, който ще получава тол такса.
teridan
Рейтинг: 793 ВеселоИ какво сега - китайско-катарска война за строителство на магистрали в България.
carpypd
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#48] от "Ал Бънди":
Значи в бъджета има пари за магистрали в южна България, но не и в северна? Аз и сега си плащам винетката, и в бъдеще ще си я плащам. Но в добавка ще плащам и тол такса. Нещо не ми харесва идеята.
teridan
Рейтинг: 793 Неутрално"Проявата на интерес" е форма на учтивост, когато нашите настоятелно предлагат някакъв проект. Обикновено така се отговаря, когато или няма никакъв интерес, или не знаят въобще за какво става дума. "Проявата на интерес" е много далече от конкретна инвестиция - вече го видяхме в други "знакови" посещения и разговори.
teridan
Рейтинг: 793 НеутралноСамият факт, че го съобщава Л. Павлова вече е многозначителен за наличието на интереса. Виж ако китайците заявят, че ги интересува, новината би изглеждала по-различно. А не вярвам да са назначили Павлова за говорител на китайската асоциация на строителните предприемачи.
джендър NATO generals
Рейтинг: 967 ВеселоКитайците искали да правят магистала до китай, която да минава под черно море!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токdissident
Рейтинг: 740 ВеселоИска им се на китайците.
Скоростната железница до Пекин е по-интересна. Бойко ще се вози от София до Пекин, а не само някакви си 100км в Китай.
ambros
Рейтинг: 479 НеутралноЗа тунели под Шипка или над Шипка - както и да е. Но за магистрала Черно море трябва да положат всички усилия да стане.
Judjuk
Рейтинг: 3209 Неутрално"....... строителството на магистрала Русе - Свиленград, но по нов маршрут, включващ и самия тунел."
Китайците май по-добре познават проблема. Магистрала обаче няма да стане. Даже няма нужда от такава. По-добре скоростен път с по две ленти в посока от Димитровград до Русе. Автомагистрала "Черно море" е фантасмагория. И от такава няма нужда. Скоростен път ще свърши работа.
extraCACA
Рейтинг: 1195 Веселося ше изядат агнешкото на катарците тия китайци, стойте та гледайте...
впрочем партизанката представяла ли е пред туземната публика тол-мераците на Пееф?
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 687 ЛюбопитноПоне този път делегацията е отишла с много проекти, всички те важни за България, както и с предложения за възвръщаемост на инвестициите - тол системи и други. Предишните подобни форуми не само в Китай, са били ползвани за "задгранични командировки" на заслужили чиновници, а не за привличане на инвеститорски интерес. Наистина не е задължително да им се сторим привлекателни, но е задължително да опитаме и да сме подготвени. Според мен това е направила нашата делегация.
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειКолкото до магистрала Черно море - всички правителства са ни длъжници включително и това за сега, защото тази магистрала е най-късата и най-нужната на българският бизнес като цяло. Но само на българите тя е нужна, а няма да обслужва никакъв международен поток. Затова никой не я бута до ден днешен! Със 100 млн евра ще се свържат двете ни най-големи черноморски пристанища и летища! Пък и пристанището ни в Русе! Както и цялото активно черноморско крайбрежие на страната - представяте ли си какъв истински бум ще предизвика това в икономиката на цялата страна? Защо да търсим чужденци, да ни ядат белият хляб? Ей сега Горанов извъртя една емисия за 50 млн евра в междучасието на бюджета! Имате си одобрен и дефицит и нива на външен дълг - плащайте и работете - за такъв проект никой няма да ви каже нищо освен да ви поздрави! Докога ще ви чакаме, страхливци?
dorn
Рейтинг: 910 НеутралноПредпочитам това до го кажат китайците а не Лилето.
krummen Spiegel
Рейтинг: 217 НеутралноЛилянче и ИДИЛ също искат да копаят тунел под Шипка! При това без никакви машини, само с жива сила т.е. с камикадзета?!
Galata
Рейтинг: 531 НеутралноАбе, дайте им на хората да работят, бе!
"Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürkwanderer
Рейтинг: 2218 Весело[quote#7:"zxp53317185"]Да се разберат първо с катарците[/quote]
А, катарците са последни. По преди беше Оманският инвестиционен фонд (проект Боровец ... и увяхнал с акции в КТБ), после шейховете от арабските емирства (световната мотописта в Долна Метрополия под егидата на Румен Петков Шадравански). Нема да споменавам другите "инвестиционни проекти" ("сделката на века" - Горна Арда и Джейлан Холдинг; Гаад Зееви и 100 млн. долара глоба ... за България; пръкналите се ВЕИ-та с 25 часово слънцегреене и отчетени ураганни ветрове целогодишно).
Така като прехвърлям наум, единствената реализация май е само завод за боклук. А ще ни трябват още ...за политически боклук, банкерски, социално-римлянски и какъв ли не още.
Ал Бънди
Рейтинг: 578 Неутрално[quote#50:"carpypd"]Значи в бъджета има пари за магистрали в южна България, но не и в северна? Аз и сега си плащам винетката, и в бъдеще ще си я плащам. Но в добавка ще плащам и тол такса. Нещо не ми харесва идеята. [/quote]
Магистралите в Южна България се строят с пари на ЕС. Само 20% е национално съфинансиране!
Малшанс, че живееш в район през който не минава важен европейски транспортен коридор!
джендър NATO generals
Рейтинг: 967 НеутралноБългария привлича китайски инвеститори в пътища с втора тол такса
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токМавродинов
Рейтинг: 534 НеутралноТунел под Шипка е толкова скъпо нещо! Един малък тунел под Предела Грамадлива, който е с кота 698 м. на Прохода на Републиката е много по-ефикасен - много малка дължина за тунела, много ниска кота.... и тогава най-високата точка по целия проход няма да надхвърля 500 метра.... което просто не е планина!
rainbou1
Рейтинг: 1238 ЛюбопитноДа бяха събрали всички цигани дето са на помощи щяха да са го изкопали тунела вече
YinYang
Рейтинг: 314 НеутралноЧудесна новина, браво! Заповядайте, китайци! Добре сте дошли! Работете !!!
When I am king you will be first against the wall, with your opinion which is of no consequence at all.evolutionary
Рейтинг: 217 НеутралноПри избора качеството трябва да е водещо, балансът цена-качество също!
obektiven_new
Рейтинг: 491 НеутралноТърсенето на пари за тунел под Шипка от Китай разклаща тезата, че той е част от Транс-Европейски транспортен коридор.
lefkovitz
Рейтинг: 262 НеутралноКолко провалени търга? Колко отказали се кандидат инвеститори? Дали ще доживеем да ги видим тези проекти? Вярно е, че зависи от рисковете, от възвращаемостта, от бъдещите парични потоци и куп други фактори... Във всеки случай, не от черните очи на Павлова.
sbk
Рейтинг: 567 НеутралноДо коментар [#58] от "Чичи (Ice Man's fan)":
Какво ще допринесе свързването на Бургас и Варна (техните пристанища и летища) с магистрала за бизнеса у нас, за туризма и прочее. Освен да направи по-лесен достъпа до Констанца дори от южна България, което е страшно 'изгодно' за нас.
Ако въпросните инфраструктурни проекти бяха обвързани с китайски инвестиции и трафик в някое от черноморските ни пристанища, добре, ама без това те ще обслужват техните инвестиции в Пирея. При това транзитните такси ще ги събират ...о, чудо, пак китайчетата.
Judjuk
Рейтинг: 3209 Неутрално[quote#65:"gimi"]Тунел под Шипка е толкова скъпо нещо! Един малък тунел под Предела Грамадлива[/quote]
Скоро минах по Шипка и огледах. Мястото е перфектно за тунел. Тунелът ще е не по-дълъг от 2 км. Освен това Шипка е на главното трасе, а не Предела.
Judjuk
Рейтинг: 3209 Неутрално[quote#69:"obektiven_new"]Търсенето на пари за тунел под Шипка от Китай разклаща тезата, че той е част от Транс-Европейски транспортен коридор.[/quote]
Ми не е. Пътят и връзка между Турция и Русия.
casinoto
Рейтинг: 640 НеутралноАааа тия работи се строят само от наши другари - никакви чужденци ;)
Публикувано през m.dnevnik.bg
Batezuzi
Рейтинг: 538 НеутралноКатарци, китайци, марсианци... Сигурно и други ще се тъкмят да строят тази магистрала ама кога ще стане никой не смее да каже.
Публикувано през m.dnevnik.bg