Продажбите на "Фолксваген" в САЩ се сринаха с 25% заради скандала с емисиите

Продажбите на "Фолксваген" в САЩ се сринаха с 25% заради скандала с емисиите

© Tami Chappell, Reuters



Продажбите на "Фолксваген" в САЩ през ноември са се понижили с 24.7% спрямо предходната година заради продължаващия скандал с вредните емисии на дизеловите двигатели, предаде Би Би Си.


Компанията заяви, че спадът отразява "въздействието на неотдавнашното спиране от продажби ба всички двулитрови 4-цилиндрови TDI превозни средства, както и на трилитровите V6".


Компанията бе принудена да спре продажбата на 2 и 3-литрови дизелови двигатели автомобили, след като стана известно, че те съдържат софтуер, който прикрива нивата на вредни емисии.




"Фолксваген" е продал по-малко от 24 хил автомобила през ноември, като най-голям спад има при  моделите Golf и Passat.


Компанията видя много малък спад на продажбите от 0.24% през октомври. Още преди скандала автопроизводителят се опитваше да получи по-голям пазарен дял в САЩ, където по-големите ванове и камиони са по-популярни.


Новият шеф на компанията Матиас Мюлер-рано се извини за скандала и каза: "Моята най-спешна задача е да спечеля отново доверието към компанията".


Други производители на автомобили отчитат постоянно нарастване на продажбите в САЩ тази година.


Продажбите на General Motors са се увеличили с 1.5% през ноември. Toyota и Fiat Chrysler отчитат 3% увеличение в продажбите си през ноември в сравнение с миналата година.


Германската автомобилостроителна промишленост прогнозира стабилно увеличение на продажбите тази година и скромно нарастване през 2016 година, тъй като купувачите пренебрегнаха скандала с манипулираните резултати за емисиите на газ на "Фолксваген", предаде ДПА.


Очаква се регистрациите на колите да нараснат с 4% тази година спрямо миналата до 3.17 милиона, прогнозира ръководителят на Асоциация на германската автомобилна промишленост (АГАП - VDA) Матиас Висман.


Асоциацията предвижда, че през 2016 година продажбите ще се увеличат с 1 процент до 3.2 милиона.


Регистрациите на новите коли в Германия скочиха с 9% до 272 000 през ноември, отчете АГАП.


Глобалните продажби на коли вероятно ще се увеличат с 2% до 78.1 милиона идната година, допълни асоциацията, цитирана от ДПА.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Лъжите се наказват. А и правителството е знаело поне от полвин година. Поредната издънка на Меркел.
    А къде е електомобила на VW? Напролет Мъск ще им разкаже играта с Модел 3.

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 571 Неутрално

    след такава директна пропаганда срещу VW...
    кой производител може да издържи ?

    беш ев смисъл : "Думам ти дъще-сещай се снахо"

    Меркел трябва ше д астане по-прецизна в отношението си към ИД и в частност към Русия....

    а тя беше започнала да разсъждава самостоятелно..
    т.н. Недемократично

    шамарът подейства осаферващо...
    нима Никой друг не лъже за разхода и т.н. вредни емисии ?!?!

  3. 3 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Стига конспирации и глупости ! VW сами си признаха, като ги хванаха, няма и помен от отричане. Тепърва ще имат проблеми, като започнат колективните искове в САЩ и Европа.

  4. 4 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 594 Неутрално

    "Дневник", фоЛксваген - в заглавието. Благодаря!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  5. 5 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 504 Любопитно

    Десетилетия ще да им необходими да изчистят името си, ако изобщо успеят. Те не че са имали и голяма репутация отвъд океана...

    Stef
  6. 6 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 504 Любопитно

    До коментар [#4] от "дедо Андро":

    А може би FalseWagen?

    Stef
  7. 7 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 951 Весело

    Каква е тази "лисича кола" в заглавието?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  8. 8 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 594 Весело

    [quote#7:"simval"]лисича[/quote]

    фукс, не фокс.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  9. 9 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    То и Тойота изтеглиха маса автомобили от пазара, но Тойота си остава Тойота. Същото е и с Фолксваген. Брбата за пазари е ожесточена и не признава никакви ограничения!

  10. 10 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2327 Неутрално

    [quote#2:"Je suis Патъклъмъ"]след такава директна пропаганда срещу VW...
    кой производител може да издържи ? [/quote]
    Германската икономика получи як шамар от САШ , но ще има и още!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  11. 11 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#10:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]Германската икономика получи як шамар от САШ , но ще има и още! [/quote]

    и при това....Дизела на VW не се внася . ..в УСА

    VW за местния пазар се прави на място при тях !

    остава вечният въпрос..кому и защо е изгодно

    няма Дизелов автомобил с Коректни данни..
    има недемократичн ии нетолерантни производители

    Дизеловите коли на Фиат, Рено ,Исузу ...и пр се правят в Турция...

    а там......преливат от коректност при обявяване на данните

  12. 12 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1051 Весело

    В Щатите,лошата реклама май не е реклама.В Перник пък,продажбите на Голф се увеличиха.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  13. 13 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":
    Е-голфовете са навсяктде където не е България...

  14. 14 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    Очаквано.Пазара е жесток към всеки мошеник.

  15. 15 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Ще разкаже играта на кого? Имаш ли идея какъв е оборота на ВАГ и какъв на на Мъск? Не ми се проверява, ама е барем 1/1000.

    ВАГ си имат големи проблеми, ама да ги копаете е смешно. В електромобили не инвестират, защото при тоя нисък петрол, народа електрокари не ще да кара. Очевадно е.

  16. 16 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#14] от "chicago514":

    Ако е така, на пазара не би трябвало да се продава нищо

  17. 17 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#10] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Умнико, тия автомобили за които се говори, се произвеждат в САЩ. Сега доста хора ще останат без работа. Левичарската ти душичка, не изпитва ли жал за тях?

  18. 18 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#3] от "john_law":

    В Европа колективни искове няма да има, Меркел ще се погрижи

    Пък и вече намериха решение, за Европа номера ще мине. За САЩ е друга бира, там конкуренцията е жестока.

  19. 19 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 572 Неутрално
  20. 20 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    Нямам акции или дялове във ФВ, така че много не се тревожа за тях... Ще имат проблеми, ще си понесат загубите - това е сигурно! Ще изчакат да затихне бурята и могат да свалят цени и да подобрят качеството, със сигурност!
    Не съм имал тяхна кола, нито съм ги заглеждал кой знае колко, но съм сигурен, че покупка на нов ФВ следващата година, ще е много изгодна!

    Бивш tww09306483.
  21. 21 Профил на mdaa
    mdaa
    Рейтинг: 627 Любопитно

    А колко правят тези 25% в мъни? Както се изясни, това се е знаело поне от две години. Но се активира в определено време. И този , който разполага с "инсайд информейшън" пичели....останалите изправят масура с духане...и 25% "уътре"!!
    Мдаа.. такивамити работи... истествено те са плод на мойто въображение и нямат нищо общо с кристално честната дейсвителност.

  22. 22 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 627 Весело

    По принцип целта на този скандал беше точно за да прецака VW, е има намаление в продажбите, макар че до няколко месеца ще се възстанови пазара. Бундестага реагира с рестрикции към американските ГМО продукти и работата затихна с няколко оставки в Фолксваген...
    Така е при големите пари - ритане по кокачелатата.....

  23. 23 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Някои хора биха очаквали тази корпорация да започне да прави по-качествени автомобили и лека полека да се опита да си възвърне доверието на клиентите. Реално обаче те ще започнат да правят още по-скапани автомобили, още по-некачествени и ще променят политиката си на още по-нагла спрямо клиентите си. Ще продължат да правят damage control на цената на тези неща, важно е бонуси да има за борда на директорите и за президента. Никога, никога няма да си купя автомобил от тази корпорация, нов или стар.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  24. 24 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 951 Неутрално

    До коментар [#10] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Не.
    Германската икономика не е получавала никакъв шамар.
    "Як шамар" получиха тези, които лъжат и си въобразяват, че с лъжа може да има успех.
    Да, може.
    Един път.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  25. 25 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 504 Любопитно

    До коментар [#15] от "niakoi_si":

    Съвсем скоро като пооправят обсега и цените на електрокарите, няма да има разумен човек, който да предпочете нафтова камина под капака си...
    Да не говорим, че като fun-to-drive няма база за сравнение...
    https://www.youtube.com/watch?v=xQl9OjPFDdc

    Stef
  26. 26 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 951 Неутрално

    До коментар [#16] от "niakoi_si":


    [quote#16:"niakoi_si"]Ако е така, на пазара не би трябвало да се продава нищо [/quote]

    Какво те кара да си мислиш, че след като в България наричаме мошениците и мутрите "бизнесмени", така е и в другите страни?
    Може би в Нигерия и Русия да е така както у нас, но то затова и дереджето ни вкупом е такова.
    Нигерийско.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  27. 27 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 458 Неутрално

    " тъй като купувачите пренебрегнаха скандала с манипулираните резултати" Ето това изчеречение е ключово в статията. Германските производители също ще имат ръст. За следващия месец почти няма спад. Просто този месец със спада цитиран в статията, беше месеца на оповестяване на "проблема". На мен лично не ми дреме какви емисии пуска колоата ми. Обявете ме за лош, и там какъвто ви харесва, но не ми дреме особено. Сигурен съм, че има милиони хора на които не им дреме. Този скандал беше измислен и ще отшуми много бързо. Някой ще направи пари от искове, но е по скоро бутафорен проблема.

  28. 28 Профил на ddemi
    ddemi
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Някой може ли да си представи, че САЩ подпомагат финансово Майкрософт или Епъл? Защото това прави правителството на Меркел - финансови инжекции за мегоконцерните, включително за Фолксваген, за сметка на дребния и средния бизнес. Ако не подпомага директно мегаконцерните, остава с широко затворени очи за техни корупционни практики в чужбина, включително небезизвестния в България и Гърция Сименс. Не знам дали САЩ са държали Меркел на къса верижка с измамите на Фолксваген, но знам, че когато възниква проблем, започва разплитане и тогава излизат много кирливи ризи.

  29. 29 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 504 Любопитно

    До коментар [#28] от "ddemi":

    Социалистическа Европа става все по-такава, което няма да доведе до нищо добро...

    Stef
  30. 30 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#28] от "ddemi":

    До колкото си спомям, САЩ подпомогна с над 250 милиарда 4-те си най-големи банки. Май само преди 4-5 години беше. До тук за държавната помощ. Сигурен съм, че под някаква форма подпомага и Майкрософт и Епъл. Най-малкото чрез договори за покупка на продуктите им в офромни количества.

  31. 31 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#25] от "stef":

    Ако се допиташ до някой с инженерни познания в областта на батериите, ще ти обясни, че това съвсем скоро дето го казваш няма да е хич скоро.

    Ниска цена и голям обсег са несъвместими в момента като батерийна технология.

  32. 32 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 504 Любопитно

    До коментар [#31] от "niakoi_si":

    И това, което до момента направиха изглеждаше немислимо съвсем не отдавна.
    Зареждане за времето на една "пуш/пиш почивка" до 80% от капацитета на батерията също така...
    Да не се окаже, че е въпрос на изграждане на станции само...

    Просто инерцията от ползването на горива е огромна и ще е нужно време да се преодолее - най-малко изградената мрежа от бензиностанции... Нежеланието на много цоцащи от горивата да загубят хранилката и т.н...

    Stef
  33. 33 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#32] от "stef":

    Ами това казвам и аз, при този ефтин петрол е нерантабилно да инвестират в алтернативни горивни технологии...

    А тия разработки струват много! Мъск има инерция от предишната петролна криза, но се съмнявам, че може да предложи нещо радикално по-добро като автономност и цена. Просто литиевите акумулатори това им е предела, трябва нещо ново, но такава разработка не може да я направи Мъск, трябват си хора и пари.

  34. 34 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално
  35. 35 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#28] от "ddemi":

    Правителството на САЩ изля огромни пари в банковия сектор. Изля доста пари и в автомобилни (Крайслер). Да не говорим за огромните пари които изливат в уж частния оръжеен бизнес

    Яко субсидират и селско стопанското си производство....

  36. 36 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#26] от "simval":

    Ами просто си имам идея как се пише софтуер за ЕКУ (това същото дето е разковничето на проблема с ФВ).

    И твърдя, че всички европейски производители послъгват яко в тестовете за газове, особенно дизелите. За азиатците и американците не мога да говоря, там нямам досег.

  37. 37 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 504 Любопитно

    До коментар [#33] от "niakoi_si":

    Евтин, евтин - колко да е евтин 100 лв резервоара - а да си заредиш без пари таралясника - безценно...

    Ти не го мисли Мъск - той си е направил сметката, за да строи огромен завод... Да не говорим че и смяната на разредена със заредена батерия е опция...

    Много рядко му се налага на човек да кара стотици км на ден...

    В повечето use-cases електрокарчето вАжи

    Stef
  38. 38 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#37] от "stef":

    Погледни цените на "електрокарчетата" и после пак ще си говорим.

    А после потърси еквивалентен електрокар на семейно комби като размер

    Мъск започна строежа преди петролния спад. Тогава нещата изглеждаха друго яче... Не съм черноглед, желая му успех, вероятно и ще го постигне, ако не той - следващия. Но не се надявай да е скоро.

  39. 39 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 504 Весело

    До коментар [#38] от "niakoi_si":

    Едва ли е бил толкова наивен, да вярва че кризата ще е вечна и на цените тогава да си прави сметката...
    Не ми изглежда на такъв човек

    Stef
  40. 40 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#39] от "stef":

    Кризата е режисирана. Така както ония цени от близо 200$ бяха нереални, така и сегашните са нереални. Политика намесена в бизнеса. Всеки уважаващ себе си бизнесмен, най го е страх от политиците

  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8081 Неутрално

    Непрекъснато изтеглят стоки и коли от пазара,заради нередности.И това ще мине.

  42. 42 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 951 Неутрално

    До коментар [#36] от "niakoi_si":


    [quote#36:"niakoi_si"]Ами просто си имам идея как се пише софтуер за ЕКУ (това същото дето е разковничето на проблема с ФВ). [/quote]

    ОК, това, че смяташ, че всички лъжат със софтуера не ти дава основание да обобщаваш, че на пазара всичката стока е фалшименто. Всеки си носи отговорността и както съм написал по-горе всяка една лъжа върви докато те хванат. Оттам нататък резултатът е пред очите ни. Загуби за милиарди, загубено доверие за десетки години напред. Изборът е ваш.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  43. 43 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":
    До коментар [#33] от "niakoi_si":
    До коментар [#37] от "stef":


    Това е някакъв мит, че концернът нямал електромобили, и дори разработки:

    http://www.theguardian.com/environment/2015/sep/10/electric-car-clean-energy-green-charging


    http://www.techradar.com/news/car-tech/volkswagen-s-e-up-electric-car-is-shockingly-good-1223000


    http://cleantechnica.com/2015/01/01/vw-challenges-tesla-with-disruptive-new-ev-battery/


    http://www.forbes.com/sites/brookecrothers/2015/09/15/porsche-unveils-potential-tesla-killer-mission-e-concept/


    http://www.businessinsider.com/tesla-might-have-to-worry-2015-9


    http://www.cheatsheet.com/automobiles/tesla-killers-a-guide-to-ev-contenders-and-pretenders.html/?a=viewall

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  44. 44 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    До коментар [#23] от "Ойро Пролетариат":

    Много си смешен. Кога са правили "скапани автомобили"?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  45. 45 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#44] от "deutschwagen":

    Ти явно класации по надеждност и качествен контрол не следиш. Ще се изненадаш колко зле в това отношение са ВАГ. Коли направени да изкарат по едва 70-90 хиляди км и след това се почва с яките фактури за сметка на прекарания собственкк разбира се.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  46. 46 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    До коментар [#45] от "Ойро Пролетариат":

    Явно не правиш разлика между качество и надеждност, а за другото информацията ти е стара


    http://www.cnbc.com/2013/10/28/toyota-slammed-by-consumer-reports-as-audi-surges.html

    https://www.yahoo.com/autos/s/consumer-reports--2014-car-reliability-survey-finds-japan-on-top-164529371.html?nf=1

    http://www.newsday.com/classifieds/cars/consumer-reports-best-and-worst-car-brands-in-2015-include-lexus-mazda-and-toyota-1.10387053


    И това е от "експертите". Аз от личен опит мога да кажа, че не съм имал проблеми. А съм имал проблеми с други. Е, не става въпрос за гробници от Горубляне, за които можеш само да гадаеш колко километри са изминали.

    И за другото не си прав:

    http://www.roadandtrack.com/new-cars/news/a21893/2002-vw-mk-iv-golf-s-tdi-hits-450000-miles-35621/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1858 Весело

    Минуси и докладване... Все по-долу, дрОгари

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  49. 49 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#46:"deutschwagen"]Явно не правиш разлика между качество и надеждност[/quote]

    И каква е разликата между качество и надеждност според тебе?
    Щото според дефинициите ФВ ако са много качествени, но не са надеждни, значи им е добро производството, но им куца дизайна, т.е. т.нар. джърман енджиниъринга.

  50. 50 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    До коментар [#49] от "DFGeneer":

    Качество е например материалите, компонентите, софистицирането, както и изработката.

    Надеждността е колко е безпроблемен автомобила. По принцип, колкото е по-сложен, толкова повече проблеми може да се очакват. С времето се изчистват.


    [quote#49:"DFGeneer"]Щото според дефинициите ФВ ако са много качествени, но не са надеждни, значи им е добро производството, но им куца дизайна, т.е. т.нар. джърман енджиниъринга[/quote]


    Сега защо говориш глупости Дал съм източници къде се намират ФВ и Ауди по надеждност. А реалният живот има доста случаи и на колосални сривове на автомобили на Тойота и Лексус. Пълен срив на ECU, джипове на Лексус дето не може да излезе от свервиза и т.н.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  51. 51 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#50] от "deutschwagen":

    Хе-хе, глупости говориш ти. Кой материал е по-качествен? Този който изглежда по-добре но се износва по-бързо или този който се износва по-бавно, но изглежда не чак толкова добре? При компонентите май качество и надеждност съвпадат изцяло. А за "софистицирането" хич няма и да те питам какво е, че представям си там как ще се оплетеш..

    И да, напълно безпроблемни автомобили няма, но някои са доста по-здрави и надеждни от други. Статистически доказано, при това многократно.

  52. 52 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    До коментар [#51] от "DFGeneer":

    Например, меките пластмаси, лазерните заварки и т.н. Става въпрос и за комфорт. Прочети което и да е ревю. И не ми ги разправяй тия, защото познавам достатъчно хора, включително собственици на Лексус, които адски се впечатляват и казват доста добри думи без да съм питал

    На мен не ми трябва да ми държи 20 години, нямам намерение да пазя една кола толкова време. Ти ако предпочиташ така, тогава бих ти разбрал тезата.

    Колкото до безпроблемност, както съм писал, немски автомобил не ми е отказвал. Статистиката, на която толкова държиш, също показва солидно подобрение. ФВ има по-добра надеждност от Нисан, Ауди е в топ 5.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK