Депутатите одобриха 175 млн. лв. субсидия за "БДЖ Пътнически превози"

Депутатите одобриха 175 млн. лв. субсидия за "БДЖ Пътнически превози"

© Надежда Чипева, Капитал



При гласуването на второ четене на проектозакона за бюджета за 2016 г. депутатите не одобриха да се дадат повече пари за "БДЖ Пътнически превози" и компанията ще получи 175 млн. лв. От Патриотичния фронт предлагаха парите да се повишат с 5 млн. лв., за да се осигури функционирането на компанията.


Георги Свиленски припомни, че липсата на достатъчно пари доведе до спирането на 1280 влака в началото на годината, което доведе до протести. Той упрекна финансовия министър Владислав Горанов, че немотивирано е отказал да участва в заседания на транспортната комисия, където е бил обсъждан този въпрос, както и предлаганата от транспортното министерство стратегия за оздравяване на компанията. "И сега има същото предложение за субсидия без никаква визия за железниците. Сигурно пак ще предложите спиране на влакове и затваряне на гари", обяви депутатът. Той посочи и че намерението парите от бъдеща концесия на летище София да се прехвърлят за погасяване на дълговете на БДЖ е по-скоро имагинерно, доколкото по закон тези пари трябва да отидат в така наречения Сребърен фонд.


Колегата му Димитър Байрактаров дори посочи, че ако се инвестира в железопътен транспорт, ще се спестят пари от ремонти на пътищата.




Депутатът от БСП Жельо Бойчев пък изрази предположение, че подготвяната концесионна процедура ще бъде направена така, че да се ограничи кръгът на кандидатите и е в полза на компания от южна на България съседна страна. 


Депутатите одобриха бюджета на транспортното министерство, както е предложен от бюджетната комисия след първото четене. В него са заложени и 12.5 млн. лв. субсидия за "Български пощи". Общо министерството ще разполага с 255 млн. лв. разходи, което е ръст от малко над 25% на средствата спрямо текущата година.


В пленарната зала не мина и предложеното от ДПС увеличаване на разходите на Министерството на околната среда и водите с 50 млн. лв., които да бъдат насочени към изграждането на пречиствателни станции в малки населени места


Така ведомството през идната година ще разполага с 44.5 млн. лв.


Не беше прието и предложението на депутати от БСП с 8 млн. лв. да се увеличат разходите на Министерството на земеделието, с които да се актуализират заплатите в агенциите към ведомството, които са сред най-ниските по думите на депутата Светла Бъчварова, която в миналото беше и заместник-министър на земеделието. Повишение на заплатите обаче все пак ще има, което става за сметка на икономии по други пера. Бъчварова отбеляза и като негативно намалението на парите в сектор "Рибарство".


Народните представители отхвърлиха предлаганите допълнително пари към бюджета на икономическото министерство, за да се изгради инфраструктура в подкрепа на иновациите и на Министерството на регионалното развитие за ремонт на тунели.


Междувременно беше решено заседанието да продължи до приемането на целия проект на бюджет за 2016 г.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 547 Неутрално

    кво бдж бе драги ми депутати
    прибирам се аз от В.Търново за Силистра миналата седмица
    срещнахме се с 3 влака
    и 3те празни
    бомба да взривиш ще убиеш само служителите

  2. 2 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 426 Гневно

    За умрялото БДЖ, което се ползва от хора, които не внасят и един лев в бюджета, намерихте 175 млн, а не намерихте 12 млн, за да се родят повече бели българчета от образовани родители, които си плащат данъците и осигуровките !?

  3. 3 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 985 Неутрално

    Резулати от субсидирането:
    - БДЖ е във фалит,
    - БЕХ е във фалит,
    - земеделците в Кърджалийско са закрепостени и гласуват само за ДПС, защото ги плашат, че ще им резнат субсидията за тютюна.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  4. 4 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    Значи 175 милиона лева, с които ще се закърпят две седалки и ще се боядиса някоя барака - останалите пари ще потънат по фирми и фирмички.

  5. 5 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ще потънат не във фирми и фирмички, а в чиновник и чиновнички !

  6. 6 Профил на pezar
    pezar
    Рейтинг: 479 Весело

    Да са живи и здрави хората които плащат данъци, и чакат светлото бъдеще с такива депутати и упрвници.

  7. 7 Профил на Borislav Borisov
    Borislav Borisov
    Рейтинг: 217 Гневно

    Във влака София - Банкя, абсолютно всеки път има не повече от 5-10 човека!!! Цената на билета е около 1 лев в посока! Представете си какви огромни загуби са това за БДЖ! На ден има над 10 курса този влак. Също така се извършва подръжка на линията, а на прелеза на Божурище БДЖ има будка, от която се вдига бариерата, т.е. се плащат заплати и осигуровки на още минимум 4 човека, само за да вдигат глупавата бариера, вместо да се направи автоматична. На всичкото отгоре влакчетата са нови - Сименсите, т.е. се плащат и милиони левове лизинг за тези влакове за тази абсурдна линия. Нека някоя медия ги сигнализира тези идиоти, че тази линия трябва да се закрие! Вече всички хора пътуват с коли или метро и автобус, никой не ползва този влак.

  8. 8 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 246 Неутрално

    В БДЖ нищо не се променя и колкото и да наливат, резултатът ще е същия.
    Последните "реформи" в БДЖ се състояха в спирането на 1 от 3 влака В. Търново - Плачковци за 10 дни. После пак го пуснаха да се търкаля празен и да трупа загуби.

  9. 9 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1030 Весело

    [quote#7:"Borislav Borisov"]Във влака София - Банкя, абсолютно всеки път има не повече от 5-10 човека!!! Цената на билета е около 1 лев в посока![/quote]

    А Баце к'во ша каже, а? Баш неговия (празен) влак да се закриел... Тц, няма как да стане... По-добре ще е него да закрием, че иначе България ще се затрие...

  10. 10 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7176 Неутрално

    Това БДЖ златно ни излиза,предвид жалкото състояние на влаковете.И като погледнеш пък празните влакове по много линии,направо се питаш защо въобщв вървят.

  11. 11 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 471 Весело

    [quote#0:"статията"]депутата Светла Бъчварова, която в миналото беше и заместник-министър на земеделието[/quote]Това Светла Бъчварова с конфликта на интереси ли е: http://bit.ly/1LNWo8x
    http://parliament.bg/bg/MP/2445

  12. 12 Профил на Tsvetan Vuchkov
    Tsvetan Vuchkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Веднъж плащаш за билет, втори път плащаш за субсидия....получаваш боклук. Единствения изход от това мизерно положение и грабежа на правителствата е незабавна приватизация на БДЖ...

    www.pravanachoveka.com
  13. 13 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#3] от "majorman":

    субсидиите трябва да бъдат прогресивно намалявани и накрая спрени изцяло. защото нямаме един отрасъл, който да е конкурентен и да работи ефективно. и накрая, само бентли-та за едрите червени земеделци и закрепостени селяни.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  14. 14 Профил на Убитака
    Убитака
    Рейтинг: 414 Весело

    С тези пари можеше два нови изтебителя да купим....

  15. 15 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2225 Весело

    "Колегата му Димитър Байрактаров дори посочи, че ако се инвестира в железопътен транспорт, ще се спестят пари от ремонти на пътищата."

    Ще се спестят чрез добив на електроенергия от ветрогенератори. Що обясня как. Сега БДЖ ударно пренася само въздупх в празните си влакове. Ако произмеждаве от този вятър електроенергия ....

    подпис




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK