След летищата Гърция ще обяви за приватизация и пристанищата в Пирея и Солун

Oферти за пристанището в Пирея ще бъдат внасяни до 21 декември, а процедурата за Солунското пристанище трябва да приключи до април.

© Reuters

Oферти за пристанището в Пирея ще бъдат внасяни до 21 декември, а процедурата за Солунското пристанище трябва да приключи до април.



След сделката за концесията на 14-те регионални летища от началото на седмицата Гърция ще обяви за приватизация и пристанищата в Пирея и Солун. Това оповести шефът на гръцката агенция за приватизация Стергиос Пициорлас, уточнявайки, че по-голяма част от приватизационната програма на правителството ще бъде реализирана през първата половина на 2016 г., съобщава в . "Етнос", цитиран от БТА.


Пициорлас определи като положителна сделката за 14-те регионални летища, които по-рано тази седмица бяха предоставени на концесия на германско-гръцки консорциум за срок от 40 години.


Правителството е решено да изпълни приватизионната програма, каза още шефът на гръцката агенция и добави, че сделката за летищата ще бъде последвана от финализиране на процедурата за пристанищата в Пирея и Солун.




Съгласно графика оферти за пристанището в Пирея ще бъдат внасяни до 21 декември, а процедурата за Солунското пристанище трябва да приключи до април.


Очаква се в близките дни да бъде обявено споразумението с инвеститорите за продажбата на луксозния хотелски комплекс Астерас в предградието Вулиагмени край Атина.


За някогашното летище Елиникон близо до гръцката столица шефът на агенцията за приватизация каза, че се обсъжда актуализация на проекта, за който компанията ЛАМДА е осигурила финансиране от Дубай и Китай.


Според него в тази процедура активно се предвижда да участват и общините от района. Преговорната процедура по този проект се очаква да бъде финализирана през първите месеци на 2016 г.


Той каза още, че приходите в бюджета от приватизацията, в това число и сделката за летищата през 2016 г., ще възлязат на 3 млрд. евро.


В понеделник първата лява приватизация в Гърция стана факт, откакто партията СИРИЗА е на власт. Това бе договорът за отдаване на концесия на 14 регионални летища в страната, подписите под който бяха положени в офисите на гръцката агенция за приватизация от представители на фонда за управление на държавните активи и на консорциума, представен от германскато компания Фрапорт и гръцката Слентел, водена от магната Димитрис Копелузос.


Месеци наред правителството на гръцката левица говореше, че ще анулира конкурса за приватизацията на регионалните летища и че ще промени условията за дяловите участие на държавата и на кандидат-концесионерите по него, но в крайна сметка нищо от това не се случи, коментираха гръцките медии.


Предвижда се базираният във Франкфурт оператор "Фрапорт" да плати еднократно на държавата 1.23 млрд. евро плюс още 22.9 млн. евро наем за всяка година.


Сред летищата в списъка са и тези в Солун, Санторини, Миконос, Корфу и Родос.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8170 Неутрално

    Няма как,щом искат пари.

  2. 2 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 418 Неутрално
  3. 3 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Солунската митница-кога?

  4. 4 Профил на golemi_qica
    golemi_qica
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ех, да ти пипна аз тебе Солунската митница и не ми трябва много, само две години...........

    “Комунистът е като крокодил – когато си отвори устата, не можеш да кажеш дали се усмихва или се кани да те изяде.”
  5. 5 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1411 Неутрално

    Тези пристанища стачкуват по няколко пъти в годината със седмици, време е да се сложи намордник на профсъюзите.

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    Всичко върви по план. Немският. Още през пролетта казвах, че най-апетитните държавни активи ще се приватизират от колонизаторите. Тогава разни форумни "икономисти" трибири, графове и т.н. имаха наглостта да спорят с мен. Ето, че стана точно така, както предвиждах.

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#3] от "rurade":
    Солунската митница-кога?
    ........
    Те я преместиха в Росенец, край Бургас.
    Както и във Варна, от Грузия с фериботчето за България, оттам към Западна Европа, селяните в Афганистан сипласират реколтата на любимият на Столетницата
    Ален Мак.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  8. 8 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 418 Весело

    Сега ще видим дали Вратата на Китай към Европа ще бъде Варна или Пирея

  9. 9 Профил на Ivan Seliminski
    Ivan Seliminski
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#2:"dmarev"]Можело значи! [/quote]


    Не разбирам какво се радваш - Гърция падна. Една от последните държави които пазеха националният си интерес. Сега ще изкупят всичко на безценица както се случи в България. Който държи пристанищата, държи търговията. Не забравяй, че Солун е вратата на Китай към Европа.

  10. 10 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    [quote#9:"Ivan Seliminski"]Не забравяй, че Солун е вратата на Китай към Европа.[/quote]

    Глупости. Товарите от Китай пристигат най-вече в Хамбург и Ротердам https://cargofromchina.com/shipping-routes/

    The best way to predict the future is to invent it.
  11. 11 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1369 Любопитно

    [quote#9:"Ivan Seliminski"]Една от последните държави които пазеха националният си интерес.[/quote]

    Чакайте сега - когато гърците вземаха кредити, викате, че е "пазене на националния интерес". Когато ние вземаме кредити (при това - нищо и половина на фона на гръцките), викате, че е "против националния интерес".
    Последно?

    Знанието е сила, информацията - власт
  12. 12 Профил на Ivan Seliminski
    Ivan Seliminski
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#10:"EU defender"]Глупости. Товарите от Китай пристигат най-вече в Хамбург и Ротердам https://cargofromchina.com/shipping-routes/ [/quote]


    Както винаги много знеш.

  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    Гърците винаги казват охи.
    Ако ги питаш "Искате ли пристанищата да останат държавни?" те ще ти отговорят: "Охи!"
    Всичко зависи от това как ще зададеш въпроса.

    Ето малко повече инфо по темата:
    Денят „Охи“ (Ден „Не!“) е националният празник на Гърция, който се отбелязва на 28 октомври.

    Той напомня за отрицателния отговор на ултиматума, предявен от италианския диктатор Мусолини на гръцкия диктатор Йоанис Метаксас на 28 октомври 1940 г.

    Ултиматумът е представен на разсъмване след спорове в германското посолство в Атина от страна на италианския посланик в Атина Емануеле Граци. В ултиматума се изисква от Гърция или да разреши на войските на Оста да влязат на територията на Гърция и да заемат „стратегически позиции“, или в противен случай да бъде обявена война.

    Отговорът е кратък: όχι (чете се охи и означава не). В утрото на 28 октомври гръцкото население, независимо от политиците си, излиза на улиците, скандирайки „Охи“. От 1942 г. този ден се отбелязва като деня Охи.

    В отговор на отказа на Метаксас италианските войски, разположени на територията на Албания, която вече е била окупирана по онова време от Италия, в 05:30 ч. сутринта атакуват гръцките погранични пунктове. Отговорът на Метаксас ознаменува встъпването на Гърция във Втората Световна война.

    Гръцката дума όχι, означаваща „не“, се произнася с ударение на ό и звучи като о̀хи.

  14. 14 Профил на Ivan Seliminski
    Ivan Seliminski
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#11:"pag"]Чакайте сега - когато гърците вземаха кредити, викате, че е "пазене на националния интерес". Когато ние вземаме кредити (при това - нищо и половина на фона на гръцките), викате, че е "против националния интерес".
    Последно? [/quote]

    Какво да те чакам - седни да прочетеш малко за историята на страните от Латинска Америка. Пристигат уж едни "бизнесмени" като нарочно отиват при най-корупмираните политици. Набълбукват държавата със заеми, които естесвено тя не може да върне, след което казват плащай или мои продай един какво си. Този модел успешно се практикува от години в слаби държави като нашата.

  15. 15 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 418 Весело

    [quote#4:"golemi_qica"]Ех, да ти пипна аз тебе Солунската митница и не ми трябва много, само две години[/quote]
    Какви 2 години, знаеш ли какви са оборотите?
    На мен една нощ ми стига Ако се стигне до наддаване, де

  16. 16 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    [quote#14:"Ivan Seliminski"]историята на страните от Латинска Америка[/quote]

    Примерно Венецуела

    The best way to predict the future is to invent it.
  17. 17 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ivan Seliminski":

    Цъ.
    Когато държава фалира - кредиторът държащ дцк пие студена вода и не може да иде да конфискува имущество.
    Най-бруталният пример е Еквадор, който в последните 180 досега не е плащал обратно държаван дълг.

    Ecuador is poised to do something it’s never done in its more than 180-year history: repay a bond.

    http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-11-19/eight-defaults-and-180-years-later-ecuador-to-repay-bondholders

  18. 18 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ivan Seliminski":

    гърците кат по прости си осигуриха финансиране от Китай и ДУБАЙ а ние като по умни си осигурихме финансиране от КТБ и Цв Василев и прасешкия му представител, това са най големите инвеститори в БГ

  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ivan Seliminski":

    Ако се вгледаш по-внимателно и разгледаш с голямата лупа кой точно държи българския дълг (дцк) може би ще откриеш доста местни български пенсионни фондове, в които е и твоята пенсия.... тоест ти самият си кредитор на българската държава, а не някой юдеомасон с гърбав нос.
    Той не държи таквиз джънкбондс кихащи мижави 0.79% годишна лихва, а юдеомасонът прави кинти от такси свързани с емитирането на дцк. От там сивади той хляба, а не от лихвите по дцк, които се държат от тотални бунаци....

  20. 20 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 2349 Любопитно

    [quote#14:"Ivan Seliminski"]Набълбукват държавата със заеми,[/quote]
    И,като как,точно ги"набълбукват"със заеми?! Опират им пушки в главите и казват:"-Вземайте заеми,защото ще ви застреляме!",а?Тези държавни предприятия,които са докарани до състояние на фалит,да не би,някой от Марс, да ги е докарал до там?!Нали именно държавата ги управлява,чрез назначените от нея директори и пр. управленски състав.Е,защо тогава са доведени до това състояние?! А,да бе,по поръчка на същите тези,"уж едни "бизнесмени",които пък са служители на ...на кого са служители всъщност-ЦРУ,масоните...Които бързат да вземат и да лапнат "апетитната хапка"! Тези жабета, не ги ли"изручахме"вече?Щели да продават гърците-ами ще продават,ще приватизират разбира се,като са ги докарали до там,чрез действията на държавните мениджъри и управленци.

  21. 21 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#6:"EU defender"]ще се приватизират от колонизаторите[/quote]
    кви колонизатори, кви пет лева....има гръцка фирма вътре, фра порт ще се видят в чудо, дето и от тим на варненското летище не са виждали

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  22. 22 Профил на rkirov
    rkirov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Е за това беше всичко
    Само дето гърците вземаха парите първо и се опитаха да си запазят стратегическите отрасли (разбира се няма как) докато ние си подарихме всичко и чакаме за някой левец

    Все по-хубаво става :)
  23. 23 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1972 Любопитно

    [quote#10:"EU defender"]Глупости. Товарите от Китай пристигат най-вече в Хамбург и Ротердам[/quote]
    Досега. Откак удвоиха пропускателната способност на Суецкия канал, а китайците си заплюха концесията на едни докове в Пирея (още много преди СИРИЗА), ще има още една китайска врата към Европа.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#23] от "gost22":

    Основният въпрос не е къде точно е пристанището, а каква е инфраструктурата след него: сухоземен, железен и речен път.
    За пристанището един от важните параметри е дълбочината.
    Ако е дълбоко - тогава е окей.


  25. 25 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2709 Неутрално

    До коментар [#23] от "gost22":

    Точно така ! ++

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  26. 26 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Големи мекерета са това комунистите. Късаха ризи и проклинаха приватизацията, докато докопат кокъла. Сега са първи на пистата за облажване.
    Само се чудя, местните избелели фуражки във форума, за какво се напиняха.

    Navigare Necesse Est
  27. 27 Профил на serdinka
    serdinka
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#20] от "objektivist96":
    Например мога да ти кажа че голяма част от аржентинкия дълг е направен в 70те години от военната диктатадура която се оказва че е инсталирана от САЩ / търси План Кондор/, Същото става в Чили и Уругуай, за другите не знам.

  28. 28 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    Опппааа, имаме новина!

    За пръв път в 180 годишната си история Еквадор е изплатил вчера обрано главница по дцк!

    Ecuador repaid $650 million of its foreign debt due Tuesday, marking the first time in the South American nation’s more than 180-year history that it’s repaid global bonds on time, even as a collapse in the OPEC country’s crude prices saps liquidity needed to keep the government operating normally.

    http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-12-15/ecuador-makes-history-with-650-million-payment-to-bondholders

  29. 29 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Аз се интересувам от Солунската митница! Да претворим в дела мечтите на емблематичната фигура за българския народ - бай ни Ганьо Балкански!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  30. 30 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    Ма те имат и хиляда острова. А ние само едно мъничко 3,5 дка.

  31. 31 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ivan Seliminski":

    ма чакай малко бе, какви слаби държави??? Нали гърция беше много силна, нали политиците им мислеха за народа си когато с лъжи, изнудване и хитруване взимаха заеми за да покриват огромните си дефицити? Ся като се оказа че не можело да продължават така вечно, били ги ограбвали на безценица. Ми да бяха продали когато активите бяха търсени, сега много ясно че ще са на безценица. Отделно че нито една страна не е длъжна да плаща на кредиторите си каквото и да било, гърция утре може да спре да си плаща дълговете, и нито луфтвафето ще ги нападне, нито французите ще ги засипят с ядрени ракети. Кредиторите ще пият една студена водица и тва е. Само че следващия път като гърция отиде да иска заеми от същите кредитори, такъв ще им го забият с лихвата, че очите им ще изскочат. Това вече се случи, но в малка степен, преди 4-5 години, когато лихвата по новоиздадените гръцки ДЦК мина 20%. А приказките че ще отидат при русия и китай за заеми се оказаха басни за наивиници. Китай може и да има пари да издържа някоя централноафриканска република срещу добив на редки метали, ама гърците са свикнали на малко по-различно от африканците. Ако на гърция не ѝ трябваха ежедневни заеми да поддържа надутия си стандарт, можеше преди 6 години още да спрат да плащат на кредиторите. Ама нали всички много се кефихте гърците като изнудваха кредиторите със заплахи че ако не им дадат нови траншове никога няма да си видят старите, е, сега се вижда цената на тия траншове, гърците всичко сами си го надробиха и ще си го изсърбат. И не ми дрънкай как и в криза пак били по-добре от нас, заплатите им може да са високи, но живота и данъците са невъобразимо по-високи също. А и България е особено тежък случай.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  32. 32 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#23] от "gost22":

    и с какво тая врата е по-добра от директната доставка в центъра на западна европа - франция, испания и италия? Или българия и румъния ако е за централна и източна европа?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  33. 33 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#28] от "Ф.Нинов":

    тва няма да е просто заради коледните празници, или че са имали излишни пари... май се готвят да взимат нови кредити, та са решили да умилостивят малко лихварите

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  34. 34 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#27] от "serdinka":

    и колко е голяма тая част? Като падна диктатурата, аржентина да не излезе на плюс случайно, и да спря да взима заеми?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  35. 35 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#33] от "DareDebil":

    Смятай какъв исторически ден е бил вчера - за пръв път от 180 г. са платили дълг това е като Халеевата комета.

  36. 36 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    [quote#32:"DareDebil"]и с какво тая врата е по-добра от директната доставка в центъра на западна европа[/quote]
    Учи география за да не се излагаш. Може да започнеш с една обща карта на света, и да видиш как се спестява заобикалянето на цяла Африка, ако пращаш стока по море от Китай за... Украйна примерно, или Балканите, или за държавите в северна Африка...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  37. 37 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 742 Весело

    До коментар [#36] от "gost22":

    моля те, покажи ми картата на която се вижда колко спестяваш от заобикалянето на Африка, ако пращаш стока за Украйна през гръцкото пристанище Пирея

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  38. 38 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#23] от "gost22":

    кое за тебе е вратата на китай към европа последно, суецкия канал, или пристанището в Пирея??? Щото едното няма нищо общо с гърция, а другото е удобно само и единствено за доставки на балканите.

    Веднъж минал през суецкия канал, какво пречи на товарен кораб да акостира директно на всяко едно пристанище в средиземно или черно море, или да мине през гибралтар и да отида на всяко едно пристанище в северна или западна европа?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  39. 39 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    [quote#37:"DareDebil"]моля те, покажи ми картата на която се вижда колко спестяваш от заобикалянето на Африка, [/quote]
    Ползвай гугъл, вместо да чаткаш постове.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  40. 40 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 742 Весело

    До коментар [#23] от "gost22":

    ма нали колонизаторите от ЕС (немците) искали да лапнат всичко на безценица, затова и набълбукали гърците с кредити, как така китайците ще го вземат това пристанище?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  41. 41 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#39] от "gost22":

    и гугъл и яху ми показват че веднъж като минеш суецкия канал, можеш да си спреш където си искаш в средиземно море, черно море, атлантическия океан, северно море и т.н. без да заобикаляш африка. Гугъл не мо показва че трябва да заобикаляш африка, ако искаш да стигнеш до украйна от китай. Може би ползваш някакъв различен гугъл?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  42. 42 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#41] от "DareDebil":

    Единственият смисъл за гръцкото пристанище е китайците да го ползват за хъб.
    Тоест да карат до там с огромните кораби големия несортиран товар.
    После разхвърлят контейнерите (може да добавят допълнителни от други дестинации) на малки корабчета, каращи до крайните дестинации.

  43. 43 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#41] от "DareDebil":

    Типичен хъб е хонгконгското пристанище: https://en.wikipedia.org/wiki/Port_of_Hong_Kong

    Типично пристанище за разтоварване е Ротердам, от където не само по сухоземен път, ж.п. и тръбопроводи може да вкараш стоки и суровини в Европа, но и с шлепове по река Рейн.
    После по канали стигаш чак до р. Дунав, по който да се пуснеш стигайки до Черно море.
    Ротердам е убиец!
    Няма шест-пет.

  44. 44 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#42] от "Ф.Нинов":

    за тая работа трябва да го вземат много евтино, за много дълго време, което е в разрез с представите че гърците едва ли не могат да живеят от концесията на това пристанище, защото е толкова невъобразимо важно

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  45. 45 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#44] от "DareDebil":

    Ами ще го вземат там за колкото му е пазарната стойност.
    Сигур няма да може да изхранва цяла Гърция, но пак ще е нещо, ако след китайците има повече леп отколкото преди тях.
    Иначе за самите китайци може пък да се развие като интересен хъм през който да минават всички стоки за/от цялото Средиземноморие. Не трябва и да го омаловжаваме този важен регион фрашкан с хора.

  46. 46 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1972 Любопитно

    До коментар [#41] от "DareDebil":
    Продължавай да се образоваш. Огромните контейнеровози имат проблем с тесните и плитки проливи и канали, и заради това заобикалят цели континенти. Отделно Пирея е най-близката до Суецкия канал входна точка към ЕС и в момента е по-евтина от италианските варианти. Отделно, че ако имаш втора врата, то цакаш монопола на първата, а и сухопътния път от Китай до Украйна е по-ненадежден заради Русия и малките държави по границата И, та в дългосрочен план е високорисков за подобни проекти. Дори Констанца е по-кофти вариант, защото ще трябва да се съобразяват и с турските мераци, докато през Пирея им пасва идеално — винаги има възможност за дублиране на трасетата.
    Както писах, ползвай картите от интернет, а не само да си чешеш клавиатурата. Най-малкото, ако китайците имат дългогодишни преговори за концесии на кейове в Пирея, значи имат нещо на ум, и надали са поредните глупаци, дето са се хванали на гръцките номера.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  47. 47 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#45] от "Ф.Нинов":

    фрашкан с фалирали гърци, бедни сърби, македонци и българи, в северна африка половината държави са в гражданска война. Ако смятаха че след китайците ще имат повече пари, щяха да го шитнат още преди години, не да отлагат за последния момент под натиска на кредиторите.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  48. 48 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#46] от "gost22":

    След като вече са влезли в средиземно море, могат без проблеми да излязат през гибралтар. като говорши за чешене на клавиатура, кога за последно русия е заплашила китайски кораб в черно море? Какви точно малки държави на границата на русия правят пристанищата несигурни? Молдова и грузия ли? Щото е много сигурно да натоварят контейнерите на камиони и влакове през българия и румъния викаш... Кога за последно турция е спряла китайски кораб на босфора? Китайците може и да не са толкова умни за колкото ги смяташ, щом предпочитат да ги цакат гърците вместо турците.

    Огромните конктейнеровози без проблеми стигат до сърцето на западна европа, ротердам и хамбург, от там имат речен, сухопътен и въздушен път до всяка точка на западна европа. Няма пристанище което да е монополист, пирея е едно от многото. Какво като е най-близката сухопътна точка до суецкия канал, след като превоза с контейнеровози е в пъти по-евтин от сухоземния? Не са чак толкова тъпи китайците, че да стоварват някаква стока на Пирея, и от там да я влачат с камиони до франция и германия, вместо просто да карат контейнерите до крайната им дестинация. Откъдето също така могат да бъдат натоварени с контейнери за обратния път, щото в гърция няма какво толкова да изнасят.

    дългогодишните преговори са за да им е по-евтино като вземат те пристанището, вместо да плащат на гърците както досега. Това им е великият план на китайците, да спестят някои юан. Юани не се пестят като карат контейнери с влакове от пирея до дания.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  49. 49 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1972 Любопитно

    До коментар [#48] от "DareDebil":

    Китайски кораб в Черно море дето да бъде заплашван от руски военни кораби... само с покана от някоя черноморска държава (говорим за китайски военен кораб, дето да бъде заплашен). Иначе самите китайци вчера отвориха нова ЖП линия, която заобикаля Русия и води до същото това Черно море. Може да ги питаш защо са дали толкова пари за заобикаляне на руска територия. Опс, всъщност и отговора дойде от самия Путин — Русия прекратява зоната за свободна търговия с Украйна. Утре, ако някой в Кремъл се събуди накриво, може и пълно затваряне на границата да обяви, и то на която си иска руска граница...
    Чети бре, нета е безплатен.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  50. 50 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#49] от "gost22":

    не, не говорим за китайски военни кораби, говорим за товарни кораби, които могат да си разтоварват на всяко черноморско пристанище.

    и не, няма да питам защо са дали толкова пари, първо че парите въобще не са чак толкова много, и второ че тая линия свързва баку с грузия и се строи от 8 години. Украйна въобще не е на пътя, така че решението на путин от вчера да отмени безмитната търговия с украйна няма никакво влияние върху решението за тая линия. Целта на която е да осигури по-бърза алтернатива на суецкия канал, и от грузински пристанища товарите да се транспортират до турски и други пристанища в черно море. Така че тая линия още повече намалява значението на пирея за китайците.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK