Румъния намали ДДС с 4 пункта

Румъния намали ДДС с 4 пункта

© Reuters



В Румъния ДДС вече е 20%, което е понижение с 4 процентни пункта, съобщи БНР. Намаленият данък води до по-ниски цени на горивата и електроенергията, отбелязват румънските медии.


Запазена е намалената ставка на ДДС от 9% за хранителните продукти, безалкохолните напитки и лекарствата, която влезе в сила преди шест месеца. От 9 на 5% е намален ДДС за книгите, учебниците, вестниците и списанията, билетите за кино, театър, опера, за музеите и за спортните събития.


Новият данъчен кодекс в Румъния включва също намаляване на данъка върху дивидентите от 16 на 5%, но има повишаване на някои данъци върху недвижимите имоти.

Ключови думи към статията:

Коментари (134)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Хе хе , сега Бойко няма да може да се хвали, че "нашето е най-малкото".
    Ако желае да има повод за подобни хвалби, да вземе да спретне ръкави и да намали и нашето с 4%. Защото този данък си го плащаме всички ние, а доколкото виждам, не всички платени пари отиват по предназначение. Голяма част хващат неведоми пътища и народа безсилно гледа как платените от него пари се превръщат в имоти и замъци на богоизбрани наши съграждани.

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2086 Неутрално

    Е глей сЯ как се ебават с Бойко.

  3. 3 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1441 Разстроено

    Ех, що не сме малко румънци ...

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  4. 4 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Не съм специалист и не зная какво казва статистиката по въпроса за данъците, но моите впечатления са, че в румънските магазин има многократно повече стоки местно производство, отколкото при нас. Това важи и за веригите, каквито там също има много повече. Цените за крайния потребител обаче не са по-ниски от нашите, относително заплатите. Но след като поддържат тази тенденция на диференциране и намаляване на ДДС, като едновременно продължават да ни изпреварват, може би тя все пак има благоприятен за страната икономически ефект. От нашия плосък и нисък данък не виждам да има кой знае какъв, особено в тандем с корумпираната съдебна система и администрация.

  5. 5 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 4056 Неутрално

    При 9%-на ставка за храни и лекарства и 5% за култура и спорт, бих "преглътнала" повишаването само на някои данъци в/у недвижимите имоти.
    Така се стимулира повишаване на потреблението, това е държавническо мислене.

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  6. 6 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2603 Неутрално

    До коментар [#4] от "murttle":

    общо взето местните им стоки са малко , предимно хранителни , напр кашкавала им ,който е по лош от нашия и далеч по скъп ,дори и със сегашното ДДС , месото им е по добро и качествено ,транжират го пред вас ,но е с 10-15 % по скъпо ,сега ще стане на нашето ниво ,сиренето е скъпо ,но има внос от България , което значи ,че тук го купуваме над 10 лв ,а там ни излиза 5-6 лв ,не знам защо , хляба е по евтин ,сега горивата са с 20 ст нагоре , но са много по качествени от нашите ,след падането на ДДС ще са 2-3 ст по скъпи от нашите ,там върви същата далавера с Лукойл както и тук , има и много стоки ,които са и по евтини ,особено лекарствата , цените в Лидъл са също по евтини прехвърлено през лев евро лея ,така ,че няма лошо

  7. 7 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2169 Любопитно

    До коментар [#1] от "Калата":

    а той Костов обеща да го върне на 18% но оттогава никой не се сеща че само временно го бяха вдигнали

  8. 8 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1212 Весело

    Аз съм съгласна да няма лотария,но да има като тяхното 9 и 5 процента

  9. 9 Профил на vng01656148
    vng01656148
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Някой да се съмнява,че Румъния е много по напред от България????

  10. 10 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 352 Неутрално

    [quote#7:"1001"]а той Костов обеща да го върне на 18% но оттогава никой не се сеща че само временно го бяха вдигнали[/quote]
    О даа ! Помним и това, помним, помним. Ама те някои временни неща май остават за по дълго от постоянните. Нещо като временните гаражи и павилиони, които май ще изкарат повече от масивните които са с редовни планове и документи.
    Аз за това язвително подсещам, че и тези 20% са си множко, особено като парите се губят по пътя.

  11. 11 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    Скъсването на зависимостта от русия дава резултат.

    The best way to predict the future is to invent it.
  12. 12 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    [quote#4:"murttle"]но моите впечатления са, че в румънските магазин има многократно повече стоки местно производство, отколкото при нас. [/quote]

    Не е вярно, горе-долу еднаква е пропорцията.

    The best way to predict the future is to invent it.
  13. 13 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    Румънците наритаха октопода Лукойл, спряха руския газ, вкараха в затвора 13 министри и много депутати. А тук?

    The best way to predict the future is to invent it.
  14. 14 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    [quote#0:"статя"] Запазена е намалената ставка на ДДС от 9% за хранителните продукти, безалкохолните напитки и лекарствата, която влезе в сила преди шест месеца. От 9 на 5% е намален ДДС за книгите, учебниците, вестниците и списанията, билетите за кино, театър, опера, за музеите и за спортните събития. [/quote]
    [quote# :" r"] А тук? [/quote]

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  15. 15 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3798 Неутрално

    [quote#1:"Калата"]Хе хе , сега Бойко няма да може да се хвали, че "нашето е най-малкото". [/quote]
    Ти защо реши че това важи само от Бойко умнико?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  16. 16 Профил на spice
    spice
    Рейтинг: 287 Весело

    Кога ще ги стигнем "румънците"!?
    Имаше едно такова предаване.......

    Никой не е вечен! Само вселената е с по-дълъг живот!Мъдростта от Spice
  17. 17 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1212 Весело

    До коментар [#14] от "ДСБ+Москов фармацевтична МАФИЯ! Реекспорт-300 млн":

    Тук вкарваме "данък уикенд"

  18. 18 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#9] от "protivbspdpsatak":

    ДА,всички герберасти,които слагат минуси.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  19. 19 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    Данните за изпълнението на румънския бюджет са тук. По латинските корени на думата бързо ще се ориентирате във видовете данъци.

    Както и друг път съм писал, с 24% ставка ДДС румънците не събираха повече от нас, преизчислено на глава от населението. Данъци от по 24% са несъбираеми. ДДС от 20% е частично събираем и всъщност е хумус за далаверите на криминално-партийните елементи. Не случайно за всеки втори арестуван бандит, поръчител на наемни убийства или изпълнител на такива излиза на бял свят, че е бил в нечия партийна листа я за общински съветник, я за депутат.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  20. 20 Профил на vng01656148
    vng01656148
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#13:"EU defender"]Румънците наритаха октопода Лукойл, спряха руския газ, вкараха в затвора 13 министри и много депутати. А тук?

    T[/quote]
    Тук в България един бръснат селяндур с шоу по една телевизия ни баламосва да се подпишем за неговите неспокосани точки за промяна изборния закон и за референдум!

  21. 21 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    Това е линкът към МФ на румъния с бюджетното изпълнение:

    http://www.mfinante.gov.ro/execbug.html?pagina=buletin

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  22. 22 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 695 Неутрално

    у нас няма държавническо мислене, най-много да вдигнат някой данък, че да има повече за лапане от олигарсите, които са бездарни и безидейни за нормален бизнес. могат да съществуват само благодарение на корумпираната съдебна система и политически чадъри

    Birds of a feather flock together.
  23. 23 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#4:"murttle"] Но след като поддържат тази тенденция на диференциране и намаляване на ДДС, като едновременно продължават да ни изпреварват, може би тя все пак има благоприятен за страната икономически ефект. От нашия плосък и нисък данък не виждам да има кой знае каква полза, особено в тандем с корумпираната съдебна система и администрация.[/quote]
    И ние можем да направим това което са направили румънците, но няКОЙ ще требе да се прежали и да "лапа" по-малко?!!!! Премахването на плоския данък е първа крачка в правилната посока!!!

  24. 24 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4717 Неутрално

    Точно тези 4 % са

    ДАНЪК "ПРОРУСКА КЛЕПТОКРАЦИЯ"

    Това е и цената ДА НЯМА СЪДЕБНА РЕФОРМА

    КАТО В РУМЪНИЯ

  25. 25 Профил на Феникс
    Феникс
    Рейтинг: 280 Неутрално
  26. 26 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#14] от "ДСБ+Москов фармацевтична МАФИЯ! Реекспорт-300 млн":

    Голямата новина е, че общата ставка ДДС е намалена от 24% на 20%.

    Вестниците, кино, театър, опера, музеи и спорт са несъществени по оборот групи стоки/услуги и няма смисъл да се разкривя скалата на облагане само заради тях. Хора, които ходят на кино, театър, футбол не са от групата на закъсалите, че да ги мислим.

    Апропо, изпуснати са концертите. Сигурно социалистът се е чудил, чудил и накрая е решил, че покрай симфоничните квартети и хоровите капели могат да намажат феновете на поп и рок групите, които пълнят стадиони на по 60 лева билета.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  27. 27 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3161 Неутрално

    Румъния от доста време не са разглежда от ЕС като тандем със съседна България.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  28. 28 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#1] от "Калата":

    Напротив... За тях си отиват баш по предназначение... Нали все пак ние ще платим на Пеевски и Златев 800 млн. вместо 400 за магистрала Хемус (може би за всичко е така, но това е най-емблематичния пример)... Така че Баце знае как да харчи "по предназначение" чужди (наши) пари... :Д

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1853 Любопитно

    явно дневният ред на румънското общество е различен от дневният ред на българската мафия

  31. 31 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 696 Неутрално

    И винетката ки остава около 57 лева, а лоши пътища не съм видяла

  32. 32 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3798 Неутрално

    Вече окончателно се убедих, че в "Дневник" обработват броя на положителните и отрицателни оценки.
    Така те обработват цялостната картина за мнението на живеещите в страната!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  33. 33 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#31] от "pentuer":

    За три тона и половина тук като беше 67 , там беше 200 лв...Пък и продължава да бъде...

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  34. 34 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 352 Неутрално

    [quote#28:"someeeee"]Нали все пак ние ще платим на Пеевски и Златев 800 млн. вместо 400 за магистрала Хемус [/quote]
    Няма да те оспорвам, понеже ми е неясна материята в тази област, но само си пожелавам, да не си прав, да грешиш, това да не е истината... Надявам се.
    Но в общи линии, данъци които не отиват по предназначения са си Грешни Пари. Всеки лев. И за това ми се ще да ги намалят. А като станем като в Швейцария, всеки лев да отива там за където е намислен, да ги вдигат. Ще плащаме, ама и ще се наслаждаваме на резултати, които ще са блага, ама за Всички.

  35. 35 Профил на alehandro77
    alehandro77
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Лукарски умнико да почнем дебата а? За Влади вече е късно, той си е на хранилка при Слабия...

    Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.
  36. 36 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    [quote#30:"Stewie"]явно дневният ред на румънското общество е различен от дневният ред на българската мафия[/quote]

    Там социалистите за да спечелят избори, свалят данъците. Тук за да спечелят избори, режат ленти, протакат реформи и пускат батьовците да паркират по тротоарите.

    Наистина, с един дневен ред се печели при тях, с друг - при нас и той изцяло зависи от обществото. Към задължението на обществото да изрита самообявили се за "десни" партии, след като вижа, че веднъж да спечелят изборите и се превиват по терена 90 минути в нищонеправене и хранят великолепни взаимоотношения с криминални босове и олигарси.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  37. 37 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1289 Гневно

    След още пет години ще сме забравили, че дълги години бяхме третирани по един и същи начин, заедно с Румъния. Там - борба срещу корупцията, успешна иконом. политика, чувствително по-високи доходи. А, тука - безперспективност, само приказки, мафия в съда и прокуратурата и пак приказки

  38. 38 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 906 Неутрално

    И кво станА. По татово време се подигравахме на румънескте, сега вече ни бЕгат. Да не говорим за отношението им към по образованите и м ожещи хора, но в мутромилиционерланд е така от поне половин век.

  39. 39 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Цената на горивата в Румъния преди да се обложи с данъци и акцизи е за бензина € 0.438/л а на дизела € 0.425/л
    В България цените са съответно € 0.477/л за бензина и € 0.515/л за дизела.
    При това по всеобщо мнение горивата в Румъния са с много по-добро качество а служителите в румънските рафинерии по-добре платени.
    Боко ще обясни ли на народен език защо така се получава?

  40. 40 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#33] от "kasko":

    Годишната винетка за лек автомобил в Румъния струва 28 евро. Пътищата им бяха най-отвратителните в Европа, но вече са много по-добри от нашите. Освен това срокът им на годност не е 2 години, както е у нас (за справка: магистрала "Тракия", всички новоасфалтирани улици в Бургас и тн.). Пътната маркировка (и табелите) в Румъния са на европейско ниво. В БГ си остават на съветско ниво... Кво да говорим повече?

  41. 41 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#13] от "EU defender":

    Тук има хора които ти цъкат минуси защото са българи русофили с братска кръв сърцето,те за това няма да стане,да не фоворим че премиера ни е дори такъв и ако има момемт в който тая проклета държава да се еманципира от братушките няма по-добър от сега,и вместо сега да излезе премиеро ни и да каже вашата кожа че оставяте българите без газ,ние отново си съчиняваме интриги русия- америка!

  42. 42 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#37] от "daam":

    Всъщност сухата статистика казва, че след данъци и осигуровки нетната месечна румънска заплата през 2014 г. е 346 евро/мес. , а нашата е 325 евро/мес. Това не може да компенсира даже по-високия стандарт на Румъния спрямо България. Мисля си, че една от основните причини е точно във високите данъци и осигуровки. Примерно, плоският данък е 10% тук спрямо 16% там.

    Правителството им правилно атакува първопричината, защото явно голямо укриване пада и дори за социалист е станало ясно, че по-добре ниска ставка, но да върви от самосебе си, отколото да се мъчи с несъбираеми ставки и да лежи по терена 90 минути, както прави ГЕРБ на национално и най-вече на софийско ниво.

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_average_wage

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#39] от "tri":

    Без да се казвам Боко ,поне мога да предположа...В Южна Румъния , в оста Крайова-Слатина-Питещи-Букурещ с просто око се виждат в полето помпите за петрол които го изпращат в рафинериите в Питещи или Плоещ.Колкото и да е все ще е по-евтино отколкото да се мъкне с танкери.А относно качеството....две коли имам ,дизелова и бензинова и не съм забелязал разлика в работата на мотора и разхода с румънските и български горива.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  45. 45 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#39] от "tri":

    Ще обясни разбира се! Как са му попречили реформаторите, кишата и международното положение! Не напразно толкова време масажира ушите на др. Живков...

  46. 46 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Нека счетоводители/икономисти ме поправят, но в момента в България ставка 9% ДДС има само за хотелиерски услуги, по-точно за преспиване/нощувка. За това е толкова популярно All Inclusive, тъй като всичко в пакета (папане и пиене) минава с ДДС 9%.

    А в Румъния храни, лекарства, някои напитки, учебници, литература, билети за театър... са с диференцирана и по-ниска ставка (процент) на ДДС-то.

    Кога ще ги стигнем румънците?

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  47. 47 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Както пееше Тодор Колев - перефразирам "Как ще ги стигнем румънците?"

    Tony
  48. 48 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#40] от "schleimer":

    Така е ....Обаче видял ли си на колко категории са разделени винетките и какви са им цените в сравнение с нашите ? Ма си ги плащат/ме като попове там , пък тук искат да карат за без пари и да не плащат.....

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  49. 49 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 466 Неутрално

    1996 как ще ги стигнем американците
    2016 как ще ги стигнем румънците.... иначе все напредваме де....

  50. 50 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#42] от "cinik":

    Сърбия има по-нисък БВП на глава от населението ППП, а според този линк имат по-високи заплати. На какво се дължи този феномен?

  51. 51 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3134 Неутрално

    Ще свали защото румънците за сетен път показаха че не са овце и че не си поплюват с крадливите си и корумпирани управници и не чакат поредния лъжемесия "да ги оправи".

  52. 52 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#47] от "Free person":

    Ние вървим в обратната посока. Догодина вдигат осигуровките с 1%-пункт, от които 4/10 ще са от джоба на работника. И това гласувано с безпрекословен консенсус на:

    1) "десни партии"
    2) профсъюзи, които по цял свят се борят за по-висока заплата
    3) част от работодателите

    Все добре облечени господа, престъпност с бели якички, от които ще има много да ни пати главата....

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  53. 53 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#4:"murttle"]Не съм специалист и не зная какво казва статистиката по въпроса за данъците, но моите впечатления са, че в румънските магазин има многократно повече стоки местно производство, отколкото при нас.[/quote]
    И аз не съм специалист,ама нали това е работата на специалистите- да направят нещата така, че и ние да печелим от своя труд. Или да мааме на халост ,и да викаме УРА!!!

  54. 54 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 937 Весело

    Пичове и мацки, нали сте наясно, че намалените ставки по ДДС на някои стоки и услуги водят до компенсация с прогресивен данък?
    На мен, като на счетоводител, по ми харесва западната демократична практика - прогресивен данък и намалени ставки по ДДС, вместо плосък данък и единно 20% ДДС. Вие какво предпочитате? Евроатлантически прогресивен данък или путински плосък данък?

  55. 55 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1773 Неутрално

    [quote#33:"kasko"]За три тона и половина тук като беше 67 , там беше 200 лв...Пък и продължава да бъде...[/quote]
    Ами на мен ми звучи съвсем нормално, тия три тона и половина, дето денонощно мачкат пътищата, да плащат повече, отколкото лек автомобил, който пътува из страната от време на време и нанася в пъти по-малки щети на пътната мрежа.

  56. 56 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#50] от "Finland":

    На това, че в последните имат 40-45 % заетост на населението на възраст 15-64 години, спрямо 59-63% у нас. Когато имаш такъв ограничен брой заети, натежава делът на ограничения брой лица с космически заплати като правителствени чиновници, директори, служители в партийно-касови фирми тип РВД и други държавни фирми, обсебени от синдикати, оправдаващи италианския превод на тази дума. Както и разбира се делът на милиционери и военни, които не че много вземат, но всичко е на светло и раздува средната стойност.

    Една сръбска структура на икономиката е мечтата на всеки български социалист - всеобща беднотия, а който иска повече и на по-меко, трябва да се прекърши пред непотизма и да стане част от него.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  57. 57 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#54] от "Фьодор Венедиктович Езерский":
    [quote#54:"Фьодор Венедиктович Езерский"]На мен, като на счетоводител, [/quote]

    Всъщност ти говориш като бюджетник - интересува те попълването на бюджета, а не времето за обработка на счетоводните документи и парите за бизнеса и работниците.

    У нас аргументът СРЕЩУ диференцирани ДДС-проценти е корупцията и възможностите за измама. Т.е. аргументът е несвършената от държавата (която е 100% получател на ДДС-то) работа по събиране и контрол срещу измами.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  58. 58 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    ДДС при нас за храна, лекарства и книги си е 20%, но за сметка на това за хазарта е много по-малък. Нека да ги е яд румънците.

  59. 59 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#44] от "kasko":

    А какво ти е обяснението, че единствено в Дания цената на дизела е по-висока от тази в България преди облагането с акциз? Във всички други европейски държави цената е значително по-ниска като разликата достига до 50-60% под цената в България. Всички ли имат собствен добив?
    Крайната цена на горивата се изравнява с българската поради по-високите акцизи и данъци в тези държави, но тази разлика остава в съответната държава и се връща под формата на по-високи заплати и други придобивки а в България пълни гушите на "братушките" и разни местни олигарси.
    Хайде руски подлоги, щракайте минусите!

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#48] от "kasko":

    Тук годишните винетки са доста по-скъпи от румънските. Не само за леките коли, а и за камионите... А колкото до това, защо не ги направят и в БГ електронни, не знам. Тук още е 20. век

  62. 62 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#40] от "schleimer":

    За леки коли е по-евтина, но за камиони и автобуси е двойно и отгоре по-скъпа от нашата.

    https://www.roviniete.ro/en/Calculator-vinieta

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  63. 63 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#60] от "skomina":

    Всъщност май няма друга държава, в която ДДС за автомобил и за хляб да е един и същ процент.

  64. 64 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 768 Весело

    [quote#63:"schleimer"]Всъщност май няма друга държава, в която ДДС за автомобил и за хляб да е един и същ процент.
    [/quote]
    И кои са тези държави... А другите" ставки" какви са?

  65. 65 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    Гениално! Да смъкнеш ддс-то върху лекарствата, е много добре! Наще да вземат челен опит от Румънците!

  66. 66 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#59] от "tri":

    Не знам.
    [quote#59:"tri"]по-високите акцизи и данъци в тези държави [/quote] Обаче знам че по-високи и ниски акцизи няма,единен е за ЕС мисля 60 %. Предполагам гушепълненето е по-голямо тук.Все пак пътувам често в съседни държави , БГ преобладаващата цена е най-ниска по бензиностанциите.Оня ден един приятел заредил в Солун нафта на 90 цента ,но това на сгушена бензиностанция която гърците му я казали.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  67. 67 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3652 Неутрално

    До коментар [#56] от "cinik":

    В сръбският,дълбоко провинциален град Пирот,има само един магазин за дрехи "втора употреба". И той е на края на града,при битака! И почти никой не влиза в него! А в центъра (!?) на София е пълно с такива "магазини"!
    От Освобождението насам,България ВИНАГИ е била много по–бедна от Сърбия,Гърция и Румъния. (По времето на Чаушеско румънците бяха малко по–зле от нас,само защото тоя социопат реши да погаси дълга си към Запада в умопомрачително кратки срокове,кажи–речи наведнъж! )

  68. 68 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#61] от "schleimer":

    Какво приказваш....Карам стока редовно в Румъния и всеки път на гишето за винетките смятам каква да взема и се чеша дето не ме сърби .Винаги еднократно са седмица 26 леи и 40 бани за 3.5 тона.100 евро е годишната за бус 3.5 тона ,нито седмичната ,нито месечна е по-ниска от нашата.Тук 67 лева за година .

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  69. 69 Профил на khmer_rouge
    khmer_rouge
    Рейтинг: 243 Неутрално

    Е ама прекалявате вече!
    Бибитко още Март месец миналата година когато тук беше Моника Маковей ви каза да не гледате какво се случва в Румъния щото ние вече сме минали по техния път.
    Ма вие като сте зяпнали "Румъния,та Румъния"
    Гледайте Северна Корея!

  70. 70 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1773 Весело

    [quote#59:"tri"] Във всички други европейски държави цената е значително по-ниска като разликата достига до 50-60% под цената в България[/quote]
    Айде посмали малко, в коя европейска държава ги видя тия 50-60 процента?

  71. 71 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    А онова пале влади, к'во казваше за диференцираното ДДС?

  72. 72 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#67] от "deaf":

    Имам странно обяснние за магазините с дрехи втора употреба.

    Тук всичко (!) идва като униформа, еднотипно. Сега търся четки за миене на бутилки (за домашна употреба) и за други домашни нужди. Във всички магазини - от вериги до най-манечките, стоката е абсолютно еднаква и с по-лошо качество от наличното у дома и вече твърде амортизирано. Купувам и хвърлям... новото.

    Та и с дрешките така. За всичките лукс магазини, за не луксовите, за обикновените - всичката стока идва от 1 или 2 места и е еднотипна по качество и фасон. А цените са твърде високи за (не)качечеството. Принудих се да обикалям точно магазините с дрехи втора употреба, за да намеря неща, които другаде ги няма. Няма ги дори на безумни цени (не, че ще ги платя, но все пак проверявам). Не знам дали монополът се сменя през 3-5 години, или монополистите просто хващат друг доставчик, но тук, в столицата, като влезеш в 2 магазинина, все едно си обиколил всичките. Няма никакво разнообразие, освен на витрините.

    П.П. Не обичам да пазарувам, тъй че правя "рейдове" веднъж на няколко години и гледам да не ми отнемат много време. Възможно е и да греша.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  73. 73 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 937 Весело

    [quote#57:"Музар"]Всъщност ти говориш като бюджетник - интересува те попълването на бюджета, а не времето за обработка на счетоводните документи и парите за бизнеса и работниците. [/quote]

    Абсолютно си прав, но не за бюджетника, а за попълването на бюджета. При прогресивен данък ще плащам много по-малък данък, отколкото при плосък данък. Как става това, вече е платена консултация
    И таковата, при счетоводителя не "занаята" е важен - т.е. времето за обработка на счетоводните документи, а акъла, мозъка, как да се обработят. Това е същественото, което струва пари на бизнеса.
    Това, че нашият бг андрешковски бизнес търси хора да му набиват фактурки в компютъра и им смятат "времето", това нещо може да го прави произволно момиченце 10 клас (2 курс) от търговската гимназия, ама ще ти стига ли?
    За 89% от родният ни пазарно ориентиран честен частен бизнес това е достатъчно. И за да не плащат заплати, предпочитат да плащат данъци. Изборът е техен. За умните, умните сега ще ме карат да чета в Румъния как е и колко ще струва да се отвори представителство, че да се прави ВОД и ВОП (вътрешнообщностни доставки и придобивания)

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#73:"Фьодор Венедиктович Езерский"] При прогресивен данък ще плащам много по-малък данък, отколкото при плосък данък.[/quote]

    Да, когато плащаш върху високи приходи. И е относително, т.е. като покупателна способност на парите.

    Прогресивният данък, поне у нас и досега, винаги е бил с основна тежест (насоченост) към хората с ниски и средни доходи, тъй като това са масовата част от доходите.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  76. 76 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3652 Неутрално

    До коментар [#72] от "Музар":

    Абсолютно си прав. Така е. Но това не променя факта,че сърбите НЕ пазаруват от магазините "втора ръка". Изводът е само един–техният жизнен стандарт е по–висок. Макар и с малко.

    Иначе,еднообразието на стоките е ужасяващо по нашите ширини! И в Гърция е така. Обикалях надлъж и нашир Атина,но не можах да намеря ЖЪЛТ,изцяло памучен анцуг! Не мога да разбера тази мания на Балканите,да се обличат в черен цвят! Особено в България. Не може ли малко по–ведро и весело да го даваме. Същото е с островърхите,официални кожени обувки. И т.н.

  77. 77 Профил на fec32306340
    fec32306340
    Рейтинг: 439 Неутрално

    [quote#67:"deaf"]От Освобождението насам,България ВИНАГИ е била много по–бедна от Сърбия,Гърция и Румъния. [/quote]
    Пълни глупости.

  78. 78 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 784 Неутрално

    [quote#13:"EU defender"]Румънците наритаха октопода Лукойл, спряха руския газ, вкараха в затвора 13 министри и много депутати. А тук?[/quote]
    Тук десните си избраха потомствения антикомунист и евроатлантик Боко тиквата за вожд и като почнаха едни реформи - вече 6 години мутренски погром.

    Никога повече мутри начело на България.
  79. 79 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#64] от "skomina":

    Долу ще намериш различните ставки на ДДС в ЕС. Обикновено има намалени ставки за хранителни продукти, лекарства, книги/вестници. В някои страни ставките се различават на регионален принцип. В Гърция например ДДС за островите е различен от този на сушата. В България олекотената ставка е само за хотелските услуги. Сега схвана ли, или са нужни допълнителни уроци?
    https://de.wikipedia.org/wiki/Umsatzsteuer

  80. 80 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#68] от "kasko":

    Това са цените на винетките за 2016 г.

    http://www.dalnicni-znamky.com/en/vignette-highway-toll-romania.html

  81. 81 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    [quote#67:"deaf"]В сръбският,дълбоко провинциален град Пирот,има само един магазин за дрехи "втора употреба". И той е на края на града,при битака! [/quote]

    Мисля, че и в Смядово ще е не повече от един. Кажи сега колко кауфланда, лидъла и билли има в Пирот?

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  82. 82 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 784 Неутрално

    [quote#11:"EU defender"]Скъсването на зависимостта от русия дава резултат.[/quote]
    Що не дава и у нас? Плевню и тиквата са първи атлантици, а мутромилиционерската му шайка, която от 6 г. е захапала България, е член на енп. Или и енп е зависима от Русия?

    Никога повече мутри начело на България.
  83. 83 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 937 Неутрално

    До коментар [#75] от "Музар":

    Така е. Музар, ти беше юрист нали? Помня те, че си говорихме за Жоро Бармана.
    Опитай се да мислиш нещата като фирмаджия, а не като счетоводител или юрист. Фирмаджията мисли по друг начин. Той просто си казва "плоският данък го плащам аз", по простата причина, че се удържа при източника.
    Нататъка вече е до данъчно планиране, ако трябва да се планира.
    И такова, горе си написал за "корупцията". Специално за ДДС не тя е проблема, а мързела и липсата на кадрова обезпеченост с данъчни инспектори, особено в София. За този данък нас могат да ни дават за пример в целият ЕС като ефективност на събираемостта. За другите данъци... ми при другите данъци сме в златната среда.

  84. 84 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3652 Весело

    Най–лесно можете да обясните на едно дете Данък добавена стойност,като му изядете 20процента от сладоледа!

  85. 85 Профил на vodopad
    vodopad
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Любимата тема на виртуалните анонимни попултисти и фейсбук-активисти. Но прости хора като тех не бива да философстват по такива сложни въпроси.
    Аз не виждам нищо положително в това отровата наречена лекарства и безалкохолните напитки като Кока-кола да са с 9% ДДС. Или храните-боклуци, пълни с химикали. Какво носи това на обществото? По-здраво население ли? По-богато ли?
    ДДС требва да се намали само за продуктите, които се произвеждат в самата държава, и само ако повишават здравословното и интелектуално състояние на нацията или икономическото й благосъстояние. Нема как да повервам че вестник Шок требва да е с 5% ДДС. Учебници и научна литература - да. Но да се вкарва всичко в една рамка е глупост и популизъм за простаци.

  86. 86 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1639 Весело

    До коментар [#84] от "deaf":

    Най-лесно можете да обясните данък оборот, на едно дете, като му сложите 20% по-малко сладолед. Пак е същото като с ДДС-то, но детето не вижда колко му е взето... и се хваща на въдицата...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  87. 87 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9119 Неутрално

    Абе, румънците как ги смятат тези различни ставки,а Горанов не може.

  88. 88 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3652 Неутрално

    До коментар [#86] от "gost22":

    А пък Айнщайн е казал,че не може и не може да разбере какъв е смисълът на Данък общ доход. Наистина го е казал...

  89. 89 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7817 Неутрално

    При тях може, а при нас кога.

  90. 90 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    До коментар [#89] от "Peni Nikol":

    Иска се смелост за тази работа. Сигурен съм, че бизнесът ще се раздвижи, ако и тук сторим диференциран данък за различните стоки. Не е случаен фактът, че Румъния "дръпна" напред именно в най-голямата криза, защото прояви находчивост. Нашите са пъзльовци. Залагат на сигурното, ама като не им стигнат парите в края на годината - теглят заеми. За да им е "лесно" на унуцити след време, когато ги връщат

  91. 91 Профил на ДГБ
    ДГБ
    Рейтинг: 309 Весело

    Бойко пък ще вдигне нашия с 4%,много по-напред сме от румънците и е нормално да плащаме по-високи данъци поне според нашето Слънце!

  92. 92 Профил на vodopad
    vodopad
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Вместо да се намалява ДДС или да се организират глупави томболи, държавата може да връща 5% от ДДС-то обратно на покупателите под формата на ваучери за плащане на битови сметки/данъци. Така всеки ще си пази касовите бележки и в края на месеца или годината ще ги оползотворява. Събираемостта ще скочи много повече, отколкото ако просто се намали ДДС с 5%, защото самият клиент ще е заинтересован и ще изисква да се спазва закона. Пък върнатите 5% обратно на гражданите ще отиват пак в държавата и общините за плащане на сметки и данъци, така отрицателният ефект за хазната заради намалената ставка нема да се усети, но положителният заради повишената събираемост ще се усети доста.

  93. 93 Профил на d.dragomirov
    d.dragomirov
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#4] от "murttle":

    Останах леко объркан. Плоският данък и корумпираната съдебна система са виновни, че няма "достатъчно" стоки местно производство?

    "Show me a sane man and I will cure him."
  94. 94 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#83] от "Фьодор Венедиктович Езерский":
    [quote#83:"Фьодор Венедиктович Езерский"]Опитай се да мислиш нещата като фирмаджия, а не като счетоводител или юрист. Фирмаджията мисли по друг начин. Той просто си казва "плоският данък го плащам аз", по простата причина, че се удържа при източника.[/quote]

    Що, прогресивният данък не се удържа при източника ли? Мислех, че принципът е съвсем друг, несвързан с мястото, откъдето се удържа.

    Ако мисля като фирмаджия - предпочитам да ми е ясно, а не счетито да ми прави магиите по толкова сложен начин, че да нямам общ поглед върху тях.

    Дънък "общоход" (по Пипилота) и данък корпоративна печабла в момента са почти равни. При тези плоски и равни ставки (наистина е русизъм, но пък си има място в речника ни) за ДОД и КП, вече никой не си прави труда да подписва фиктивни договори с пенсионери за някой друг процент спестен данък.

    Повтарям: прогресивен ДОД (за гражданите се отнася) е най-НЕсправедливият данък. Товари хората, които или едва свързват двата края, или тези, които живеят "доволно" с цената на сериозен труд. Докато имаше прогресивен данък, IT-специалистите например бяха в зоната на твърдия процент, дето хич не ги бригаше. А техните дохои са сравнително ниски, спрямо нечии държавни заплатиЦи!

    Уф, темата предполага сериозен сравнителен анализ, а аз все още съм в "празнични" и съм на свинско и винско.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  95. 95 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#92] от "vodopad":
    [quote#92:"vodopad"]държавата може да връща 5% от ДДС-то обратно на покупателите под формата[/quote]

    В Турция го правят за пенсионерите. Даже май не 5, а 100% от данъка. Сигурно има някакво ограничение, но като за обикновен пенсионер е от помощ. Много по-смислена от лотарията на НАП с касовите бележки. Представям си пенсиите у дома да спечелят и най-най-простия смартфон... какво приключение ще е да им нарисувам за какво става дума. Но това е друга неадекватност на местните ни чиновници.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  96. 96 Профил на Вовка Вурдалак
    Вовка Вурдалак
    Рейтинг: 764 Разстроено

    До коментар [#2] от "442":

    То с Боко... Има ли нужда да се ебаваш... Той сам е толко жалък, че... Мъка, мъка...

    Praise the Lord and Pass the Ammunition! Ще не вмерла Україна!
  97. 97 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 745 Неутрално

    Това е още една добавка в посока социална справедливост . Богатите плащат повече от бедните .

  98. 98 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1857 Неутрално

    Е ама румънците си нямат такъв премиер-феномен и такива кадърни усвоители като Пеевски

    Обичам да грухтя и плюскам.
  99. 99 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#70] от "Yotce":
    цена на литър дизел преди облагане
    Австрия - € 0.322
    Литва - € 0.323
    Словения - € 0.345
    Полша - € 0.372

    И за да не бъде прекалено очевадно, когато потребителя плаща най-високата в Европа крайна цена за горивата, държавата ни се самоощетява като налага най-ниския акциз в Европа. Та това дето трябва да постъпва в държавния бюджет си го прибират разни руснаци.
    И на всичкото отгоре винаги работят на загуба.

  100. 100 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Весело

    Ми да перефразирам Тодор Колев: "Кога ще ги стигнем румънците?!"

    chavo64




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK