Китайският гигант "Коско" придоби контролния пакет акции на пристанище Пирея

Китайският гигант "Коско" придоби контролния пакет акции на пристанище Пирея

© Reuters



Китайският гигант "Коско" придоби 67 на сто от акциите на компанията, менажираща пристанище Пирея, съобщи БТА, като цитира гръцките медии.


Това стана възможно след като управителният съвет на гръцката агенция за приватизация прие актуализираната оферта на "Коско Груп".


Стойността на сделката е 368.5 млн. евро.




Приватизацията в Гърция е ключово условие в международните спасителни планове за Гърция от 2010 г. насам, но досега Атина успя да събере едва 3.5 млрд. евро от приватизационни сделки поради серия бюрократични забавяния и липса на политическа воля - далеч под първоначална цел за създаване на изисквания от кредиторите нов приватизационен фонд в размер на 50 млрд. евро.


Сред плановете на правителството в Атина през 2016 г. е и продажбата на още държавни активи.


Според новия тригодишен финансов план, договорен през лятото, до 2017 г. гръцките власти трябва да съберат от приватизация 6.4 млрд. евро.


На събрание на управителния съвет на гръцката агенция за приватизация членовете решиха, че офертата на "Коско" е най-високата.


Ако продажбата е успешна, това ще е втората най-голяма приватизационна сделка от идването на власт на Ципрас, отбелязва "Ройтерс". През декември Атина подписа сделка за 1.6 млрд. евро с германската компания "Фрапорт" за 14 летища в страната.


"Коско" експлоатира един от терминалите за контейнери на Пирея от 2009 г.  и е инвестирала 230 млн.евро в строежа на втори терминал. Миналата седмиац агенцията за приватизация обяви, че "Коско" е единственият кандидат за придобиване на контрол над пристанището, врата към Азия, източна Европа и северна Африка. Агенцията препоръча на китайския гигант да предложи по-добра оферта, която според два различни източника е била около 300 млн.евро.


Условията по споразумението гласят, че "Коско" придобива 51% от акциите на Пирея, а останалите 16% ще бъдат прехвърлени след довършването на задължителните инвестиции в инфраструктурата за 5 години. Общите инвестиции възлизат на 350 млн. евро за период от 10 години, а гръцката страна ще прибере и допълнителни приходи в размер на 410 млн.евро според договора за концесия между правителството и администриращия орган на пристанището.


За 2014 г. през Пирея са минали 16.8 милиона пътници. Работниците на пристанището и представители на местната власт са против сделката, защото според тях тя може да доведе до загуба на работни места и по-малки приходи за държавата.

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1856 Любопитно

    Честито - сега пак нека да си поговорим как беше спасена Гърция миналата година и как и те не вървят по ярките пътеки на балканските държави към тоталната бананова република!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  2. 2 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Поднебесните стратези презвеха "врата към Азия, източна Европа и Северна Африка. Не са лоши, тези пичове, а?

  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    Както правилно предвидих през пролетта на миналата година, Гърция ще бъде колонизирана от империалистите

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на vojvoda
    vojvoda
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Сега китайците вече не им трябва Варна, Българските пристанища ще обслужват само България, няма перспектива за България.

  5. 5 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Жалко че е нямало и други кандидати .Китайците са най вече измекяри

  6. 6 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 557 Весело

    Да, работниците на пристанището били притеснени...стачка нещо няма ли да има или новия жълт собственик не позволява?
    Е са гръците, че се научат да работят...

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  7. 7 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    [quote#6:"dustman"]Да, работниците на пристанището били притеснени...стачка нещо няма ли да има или новия жълт собственик не позволява?
    Е са гръците, че се научат да работят...[/quote]

    Сега гордите елини ще видят кон боб яде ли. Пожелавам им само китайски началници хихихи

    The best way to predict the future is to invent it.
  8. 8 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 458 Неутрално

    За какво им е пристанището в Пирея?
    Нали китайците щяха да транспортират стоките си до региона с влакове през Казахстан - Азербайджан - Грузия - Украйна?

  9. 9 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 752 Неутрално

    [quote#8:"horilka"]За какво им е пристанището в Пирея? [/quote]

    Ами Китай голяма държава,много
    произвежда,много търгува!Не ги
    мисли,знаят те какво правят.

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  10. 10 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#8:"horilka"]За какво им е пристанището в Пирея?
    ------------------------------------
    Удобен разпределителен пункт за западна Европа и Черно море...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  11. 11 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1303 Любопитно

    "Китайският гигант "Коско" придоби контролния пакет акции на пристанище Пирея"

    Защо някой китайски гигант не пожелае да придобие контролния пакет акции на пристанище Бургас или Варна? Ние да не би да сме по гърбави от гърците, дори сме една крачка по-навътре в Европа и по-близко да Русия, Украйна и т.н. големи пазари за китайските стоки!!!

  12. 12 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    комунезите изкупуват гърция.къде дреме юнкер бе,комунизма настъпва у ойропа.

  13. 13 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#8:"horilka"]За какво им е пристанището в Пирея?
    Нали китайците щяха да транспортират стоките си до региона с влакове през Казахстан - Азербайджан - Грузия - Украйна? [/quote]
    И по него ще пренасят, не бой се! Най-малкото е доста по-бързо!

  14. 14 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    До коментар [#11] от "Дедо Либен":

    ми щото китайските стоки Флизат директно по сушата,те там комшии с ръшата,а оттам -в украйна.за къф са им пристанищата в черно море?

  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2878 Неутрално

    [quote#8:"horilka"]Нали китайците щяха да транспортират стоките си до региона с влакове през Казахстан - Азербайджан - Грузия - Украйна?[/quote]

    Ако имаше нормални транспортни коридори на Балканския полуостров, нямаше да се налага контейнеровозите да минават Гибралтар. Сега има изгледи едно сериозно количество контейнери да се изсипва в близост до нас, но да видим ще закачим ли някакъв транзит

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  16. 16 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    [quote#15:"cinik"]Сега има изгледи едно сериозно количество контейнери да се изсипва в близост до нас, но да видим ще закачим ли някакъв транзит[/quote]

    Би трябвало - но ако още чакаме да направим пътя до Дунав мост 2 и Струма - трафика може да минава и през БЮРМ и Сърбия

    Друг вариант е за северна Европа през Русе - но тогава трябва поне изградена Струма - Хемус - ВТ - Русе и паралелна жп инфра

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  17. 17 Профил на iget
    iget
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Пак добре, че на китайците го продадоха.

  18. 18 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    Като си нямат гърците Делян, опират до китйците.
    А имат или имаха супер магнати с огромен флот, ама не им се занимава с пристанища.

  19. 19 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    Сега гърците ще видят кон китайски боб яде ли! Ще има да плачат за държавното пристанище! Ама и китайците ще плачат от гръцки работници! Взаимна изгода, както се казва!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  20. 20 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1986 Любопитно

    До коментар [#11] от "Дедо Либен":

    Късмет имаме, щото Черно море е много вътрешно (минава се през турска територия), защото в Констанца има прилично пристанище и защото не ти трябва китаец да отвори магазин до твоя... От друга страна чудно хубаво ни пасва, тези контейнери от Пирея, да се качват на влака и да отиват към Украйна през наша територия. Хем ще ни олекне от към дотациите на железопътната инфраструктура, хем влаковете ще ползват скъпия ток от еко енергийната далавера дето ни я натресоха политиците... Така де, за влаковете лошо време няма.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  21. 21 Профил на alexis
    alexis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    И душите да си продадат не могат да си върнат дълга , макар и редуциран, робството ще е безкрай!

  22. 22 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1986 Весело

    [quote#19:"lz2"]Ама и китайците ще плачат от гръцки работници![/quote]
    Ми ще си докарат една бригада китайци. Така де, на пристанището в Пирея работели около 1 500 човека, та някоя по-малка китайска бригада може чудесно да ги дублира...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  23. 23 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    [quote#15:"cinik"]Сега има изгледи едно сериозно количество контейнери да се изсипва в близост до нас, но да видим ще закачим ли някакъв транзит[/quote]

    По всяка вероятност почти нулев. От Пирея с камион до Игуменица и после пак с фери до Италия. Оттам с камион до Западна Европа.

    The best way to predict the future is to invent it.
  24. 24 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1794 Весело

    До коментар [#18] от "tsvetko_51":

    Огромния флот изцяло е регистриран в офшорни зони и на призива на гръцкото правителство да плащат данъци корабособствениците отговориха с бурен смях...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  25. 25 Профил на baj_hari
    baj_hari
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#16] от "Пешката":


    [quote#16:"Пешката"] трафика може да минава и през БЮРМ и Сърбия [/quote]

    Бъди сигурен. Да си чул случайно за подписаното споразумение между Сърбия и Унгария за високоскоростно жп трасе.

  26. 26 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#24] от "mitko11":

    Прав си, май бяха в Либерия или нещо подобно, но въпроса е, че не са искали да си имат едно при това голямо гръцко пристанище.
    Гърци, гърци, ама не са националисти.

  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9048 Неутрално

    Путин не можа ли да се уреди.

  28. 28 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3397 Весело

    Социален, къде си да изплачеш очите си за поредната колонизация?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  29. 29 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Нашите пристанища не са интересни щото пречи Босфора. Той е тесен и няма смисъл да ходят до там. Дано сега се облажим от магистрала Струма..... Асфалт не се ядеше....Така разправяше Серго.......Станишев.....

  30. 30 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    [quote#29:"1_bulgarin"]. Асфалт не се ядеше....Така разправяше Серго.......Станишев.....[/quote]
    Ама го казваше със самочувствие на древноримски философ, откривател на философията!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  31. 31 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2213 Весело

    До коментар [#23] от "EU defender":

    Вече ти стана навик да се излагаш с такива коментари !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK