Трайчо Трайков: В цените на бензиностанциите има много сланина

Трайчо Трайков: В цените на бензиностанциите има много сланина

© Цветелина Белутова



Все още има много сланина в цените на горивата в България, каза пред Би Ти Ви бившият енергиен министър Трайчо Трайков в образна характеристика на раздутите цени. Това доказва примерът от Варна, където една бензиностанция взриви пазара и накара всички да се съобразяват с нея, аргументира се той.


​И на други места има такива независими бензиностанции, макар Марешки с годините да се е превърнал в марка на нещо по-евтино от конкуренцията, отбелязаТрайков.


Цените на горивата в България са третите най-високи от 28-те страни в Европейския съюз (ЕС) и с 10% над средните на пазара,




посочи Трайков. "Изпреварват ни Малта и Дания, без акцизи и ДДС. Електроенергията пък е най-евтината в ЕС и с 40% по-евтина от средното за съюза и пак имаме претенции към цената", добави той.


Ако високите разходи за местното производство бяха проблем, както се твърди, то той би трябвало лесно да се реши чрез внос, тъй като местното производство е по-малко от половината количества, които се продават в България. Това е знак, че по някакви причини на вноса му се пречи или не е възможен.


Проверката на този проблем според Трайков трябва да се направи в две посоки – собствеността на акцизните складове, през които трябва да мине горивото, преди да стигне до бензиностанциите, и евентуално някакви договорки между продавачите на дребно.


Запитан дали пазарът може да сработи така, че да има конкурентна среда и цени, Трайков отговори: "Всички от доста време чакаме секторния анализ на КЗК".


"Анализът е към финала си. От началото на годината беше променен данъчно-осигурителния процесуален кодекс и ни беше дадена възможност да работим с осигурителна и данъчна информация", съобщи говорителят на Комисията за защита на конкуренцията Марио Гавраилов. В комисията очакват "в изключително експресен порядък" информация от данъчните и от митниците.


"Така ще имаме възможност да погледнем на този пазар и от друга страна – от гледна точка на информацията, която има в държавните органи. Създали сме организация в момента, в който получим тази информация, максимално бързо да приключим анализа", увери Гаврилов.


"Искам да разсея заблудата, че ако КЗК постигне заключение, че има картел в този пазар и наложи големи глоби, това незабавно ще повлияе на цените – ще има глоба, която ще влезе в бюджета, но това не означава, че цените ще бъдат повлияни моментално", предупреди представителят на антимонополния орган.


Бившият енергиен министър опонира на това изказване: "защото 10% глоба върху оборота е горе-долу колкото картелната надценка, т.е. ще им стане по-евтино да играят по правилата", посочи Трайков.


Примерът от Варна според него сочи, че намаление с 20 – 30 ст. е около 1/4 до 1/3 от цената без акцизи и ДДС.


Няма в условията на пазарна икономика институция, която да пита даден търговец защо продава на определени цени, каза Гаврилов. Вариантът по думите му е както е на пазара на електроенергия – да има държавна намеса. Но това е въпрос на политически избор. Всяка регулация на свободен пазар минава през държавна намеса.


"Аз не съм "за" държавна намеса. Държавната намеса трябва да се изразява в мерки пазарът да остане свободен, но точно тези мерки не се случват", отговори Трайчо Трайков.


На въпрос с колко трябва да паднат цените, за да са нормални, той каза: "под средното за ЕС без ДДС и акцизи, или горе-долу това, което виждаме във Варна".

Ключови думи към статията:

Коментари (94)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Причината е пределно ясна, старата руско-българска енергийна мафия държи монопола и определя цените. И уж като борба с контрабандата се въвеждат мерки, които ограничават вноса на горива. Ако високите разходи за местно производство са проблем, както твърдят, то тогава как Лукойл България изнася горива за САЩ и ги продава там???

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на hityrpetyr
    hityrpetyr
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Все пак говорим за "най-големия" данъкоплатец в държавата - Лукойл, нищо, че все е на загуба и 1 лев данък печалба не е плащал никога, а всичките данъци, които внася в хазната са косвени (ДДС) и платени от нас гражданите ...

    Наистина е по-евтино да купиш правителството, вместо да се конкурираш пазарно ...

  3. 3 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 616 Гневно

    ,,Електроенергията пък е най-евтината в ЕС и с 40% по-евтина от средното за съюза и пак имаме претенции към цената", добави той"...........................Алооооо,заплатата от 420лв само тока ли трябва да плащаме.

  4. 4 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2023 Неутрално

    Прав е Трайков и ние го знаем, известни са ни и причините, въпроса е кога най-после държавата ще се намеси не за да определя цените, а за да създаде предпоставките те да не могат да бъдат изкривявани от картелни споразумения.
    Оакванията няма как да са много оптимистични, предвид органите и ситуацията в управлението на страната, но това си е част от пътя който трябва да се извърви, за да се нормализира пазара не само на горивата, но и в другите сфери.

  5. 5 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    "Всички от доста време чакаме секторния анализ на КЗК".

    Има да чакаме резултати от КЗК - комисия за забрана на конкуренцията.

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4989 Неутрално

    Ако се сметне, какво е изсмукано от нас - българите, чрез високи цени на лихви, на горива, на ел. енергия, ще се получи число, подобно на тези които се използват при космическите измерения!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  7. 7 Профил на mavricii.plovdiv
    mavricii.plovdiv
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Айде стига сте дрънкали глупости ве!Марешки нали го гледах миналата седмица по Нова ТВ,това което прави във Варна си е чиста политика и провокация към населението.Като е много отворен,да не дрънка простотии,ми да започва масово разкриване на обекти и да продава,да видим как ще стане тая.Че има картел е ясно,хващайте се да бачкате,а не само да си чешите езиците по топлите студиа,с лъскави костюми,за които не знам откъде получавате пари!

  8. 8 Профил на spice
    spice
    Рейтинг: 246 Любопитно

    Хора, подкрепяйте такива инициативи като бензиностанциите на Марешки, те са единственият лъч надежда за някаква нормалност във тази картелно-мафиотизирана тереториална единица наречена България.

    Никой не е вечен! Само вселената е с по-дълъг живот!Мъдростта от Spice
  9. 9 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7153 Неутрално

    В момента КЗК е с изтекъл мандат и предстои Народното събрание да избере нов състав - НЕ Е СЕРИОЗНО ДА СЕ очаква нещо сериозно от КЗК !

    karabastun1@abv.bg
  10. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2751 Неутрално

    Щом в горивата има още сланина, значи има и могу леп.

  11. 11 Профил на krummen Spiegel
    krummen Spiegel
    Рейтинг: 229 Гневно

    Трайков ами увеличете цената на тока ако ви стиска. Направи една съпоставка цена на ток и заплата в БГ и ЕС и да видим какво е съотношението?

  12. 12 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    До коментар [#1] от "today":

    ОМВ към руската мафия ли са или към българската? Ами Шел. Ами Ромпетрол и Еко?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2751 Неутрално

    До коментар [#8] от "spice1":

    Значи в доста страни има апс за смартфона, показващи актуалните цени на бензиностанциите на картата, кдъ ето се намираш.
    Разликите в цените стигат до 15 евроцента.
    Колкото повече хора зареждат на най-ниската цена, толкова по-лесно се смъква летвата като цяло.

  14. 14 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    До коментар [#11] от "Al Bandy":

    Това не означава, че токът е слъп, а че заплатите са ниски. И тука проблемът става съвсем различен защото виновникът за едното би бил енергийния сектор, а за другото експортно ориентираните отрасли и туризма.

    Сложно ли стана?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  15. 15 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#12] от "tribiri":

    ОМВ ги е грижа да си прибират парите от франзчайза. Шел също. Въобще докато има условия за картел ще се картелират. Няма да се картелират като стане трудно да го правят. Никоя от тези вериги не е тръгнала да става водеща и да краде потребителите на другите. Приели са, че са си разделили пазара. Хората принципно са лоялни към една верига (по една или друга причина) и затова кражби на чужди клиенти чрез подбиване на цени е контрапродуктивно за бизнеса.

  16. 16 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2381 Весело

    До коментар [#6] от "hamilton F1":

    Малей! Космическите измерения! Демек дименсиите!

    А ако се сметне пък колко сме краднАле и набутали по разни черни дупки....

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  17. 17 Профил на TM27
    TM27
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Ето в цифри как се мами раята:

    26/03/2012 - Барел: $126. А95: 2.67 лв
    25/06/2012 98 2.47
    17/09/2012 117 2.78
    15/04/2013 102 2.57
    09/09/2013 116 2.61
    19/01/2015 50 1.91
    04/05/2015 69 2.27
    10/08/2015 49 2.29
    18/01/2016 32 1.94

    http://www.tradingeconomics.com/commodity/brent-crude-oil
    http://fuelo.net/calendar/month/

    "... ти и оная лудетина Ботьова сте решили да докарате миризливият казашки ботуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките." В. Левски
  18. 18 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 731 Весело

    Още една крилата фраза от Трайчо Трайков! Бива си го.
    След "Стигнахме дъното,и сега вървим по него","НОИ не е доказал че може да управлява пари.Доказал е само,че може да прави опашки и да губи документите на хората" и "По-добре сива икономика,отколкото никаква",сега и това.

  19. 19 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#13] от "Ф.Нинов":

    Нинов, говориш за Германия където задължиха бензиностанциите да обявяват в държавна агенция цената си и промените по нея. Само че забравяш, че в Германия цената на бензиностанциите се смена по 3-5 пъти на ден и може разликата да отиде до 10 цента. Знаеш, че сутрин горивата са скъпи, привечер са евтини. В петък следобяд са скъпи и т.н. Е, за да имат хората избор го направиха това с обявяването на цените.
    Разликата с България е, че цените на горивата НЕ МЪРДАТ със седмици. Ей сега мога да ти кажа какви са цените на всички вериги в София. Сигурно 1,93 за бензина, 1,87 за дизела. Газта може да се различава, но вероятно е 0,83лв/кг. Такива ми ти работи. Няма флуктуации. Виждаш цената на една верига и знаеш какво е при другите. Все едно в Германия както е при лекарствата и книгите - фиксирана цена и не можеш да мърдаш от нея

  20. 20 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    До коментар [#15] от "alabalko":

    И къде тогава е руската мафия която му бърка в здравето на тодейко!? Просто си имаме една международна мафия, която се кефи от това, че конете с капаци обвиняват за всичко Путин.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  21. 21 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1023 Гневно

    А ТИ докато беше министър кво напраи за тая "сланина" в цените БЕ?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  22. 22 Профил на sorosoidnapravda
    sorosoidnapravda
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Трайчо когато беше министър хич го нямаше по въпроса. Изритахо го и разцъфтя като най-големия експерт по горивата.

  23. 23 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2751 Неутрално

    До коментар [#19] от "alabalko":

    Герм.арендатори на бензиностанции се оплакват, че покрай флуктуацията клиентите вече не зареждали сутрин и по тоз начин не купували закуски и кафета, които били основно перо на приходи на бензиностанциите.
    Най-евтините цени май 6а следобяд.

  24. 24 Профил на krummen Spiegel
    krummen Spiegel
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#14] от "tribiri":

    Токът е скъп съпоставен със стандарта ни, който умишлено се задържа нисък. Токът е евтин съпоставен с цената му в ЕС. Какво му е сложното?

  25. 25 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    "Цените на горивата в България са третите най-високи от 28-те страни в Европейския съюз (ЕС) и с 10% над средните на пазара"
    Ако гледаме последната справка от сайта на ЕК, средната цена на дизела за тон за ЕС е 371.08 Евро. Пак там, за България е посочено 549.04 Евро. Това са 48%!

  26. 26 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Ако тази статия беше за Путин, тук вече щеше да има 100 коментара. А когато е за порочните антибългарски практики на руската компания Лукойл дори и най-яростните русофоби се спотайват.
    Ястребът Плевнелиев беше пръв на пистата, когато се откриваха новите инсталации на Лукойл.

  27. 27 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Проблемът може да бъде решен с улеснен внос на горива. Тогава ЛУК ще свалят цените. Държавата обаче не иска да се намеси. Точно при предното правителство на ББ се вкара тази глупост с акцизните складове, които всъщност са собственост на 2-3 компании, съвсем случайно те са и основните търговци на горива.

  28. 28 Профил на Канадеца
    Канадеца
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Трайчо не ни занимвай с глупости. Бензиностанциите печелят основно от закусвалните и магазинчетата. Много повече от надценката и разликата, че купуват бензина в тонове и го продават в литри.

  29. 29 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2149 Неутрално

    Хахаха, секторен анализ от КЗК...От умрял писмо, от муха...сланина, от к?рва пари...от костенурка вълна.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  30. 30 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#9] от "karabastun":

    КЗК ще дадат становище. Всъщност ако не се лъжа, още миналата година дадоха такова за изкривен пазар.
    Но работата трябва да я свърши министерството на финансите и на тях не им трябва анализ за да го разберат. Ако се улесни вносът на горива ще има реална конкуренция.

  31. 31 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#28] от "Канадеца":

    Сигурен ли си? Това е истина само за бензиностанции извън България, там където има реален и конкурентен пазар. Маржовете им у нас от продажба на горива са по 30-40%. Много сладък бизнес. Не им трябва да се мъчат със закуски и вода.

  32. 32 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Трайчо пак е спал в часовете по пазарна регулация, а може и изобщо да не е учил. Регулация трябва там, където има пазарен провал. Монополът е един вид пазарен провал и съответно трябва регулация.

  33. 33 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#2] от "hityrpetyr":
    Темата е много сериозна, и затова нека бъдем точни. Данните са взети от ГФО на завода в Бургас за последните 5 години.
    1. Платени данъци - 3 889...3 милиарда и 889 милиона лева.
    2. Възстановени данъци - 4 725....4 милиарда и 725 милиона лева.
    ДДС се плаща...но като има износ се възстановява.
    3. Разлика ...836 милиона лева в полза на завода. Значи Лукойл през последните 5 години не е внесъл нито лев данъци в бюджета...а е изцицал 836 милиона лева. Тук не влизат ДОД на заплати и осигуровките...но при 70 милиона заплати и осигуровки за година сумата е пренебрежимо малка за да се има предвид тук. Така, че лекинко с тая мантра ...най-големия данъкоплатец в България защото е нагла лъжа.

    сократ1
  34. 34 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 663 Любопитно

    Що си трая бе Трайчо, когато беше на власт?

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  35. 35 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3709 Неутрално

    Забравя се и още нещо...! Нашите горива са калпави, което води до повишаване на разхода с около литър на 100 километра! Това също трябва да се прибави към цената, което означава още едни 15-20%-та нагоре! Или накратко, цената ни е най-висока е Европа!
    Докато при горивата, ако нямаш пари не караш и ползваш обществен транспорт, то при тока положението не е точно така, защото там монопола е още по-зверски! Бяха я подкарали така, че всяка година тока да поскъпва с поне 10%-та на база предходна година! Докато се усетим, от идването на ЕРП-тата цената скочи с над 100%-та без някакви смислени обяснения...! Ей така, защото трябвало да се повишава...! Докато струната се скъса от натягане и Бойко Борисов се покри, с високо кръвно!
    Упорито се отказва вдигане на доходите и стандарта, защото трябва да се мине през разбиване на няколко монопола и зверска регулация, където това не е възможно! Ама комунягите и ГЕРБ, нямат никакви такива намерения...! Така ще е, като има кой да им гласува...!

    Бивш tww09306483.
  36. 36 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 859 Неутрално

    "Искам да разсея заблудата, че ако КЗК постигне заключение, че има картел в този пазар и наложи големи глоби, това незабавно ще повлияе на цените – ще има глоба, която ще влезе в бюджета, но това не означава, че цените ще бъдат повлияни моментално", предупреди представителят на антимонополния орган.

    Искал е да каже ,,"Искам да разсея заблудата, че КЗК ще постигне заключение, че има картел в този пазар и ще наложи големи глоби.

  37. 37 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 914 Любопитно

    Май остава мас и за филията на Боцко-това е социалното в цената...

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  38. 38 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#33] от "сократ1":

    Затова и в коментарът му "най-големият" е в кавички. Рафинерията с най-скъпото гориво в ЕС прави износ за Гибралтар (съмнявам се нещо да е стигнало до там) и разбира се искат възстановяване на данък.

  39. 39 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#7] от "mavricii.plovdiv":

    За кой да бачкам бе симпатяга? За да пълня джобовете на мафиоти и олигарси ли? Само ако сметна колко са откраднали от мен за последните години с цените на горивата, вероятно с тези пари мога да се пенсионирам. В същото време ако опиташ да си възстановиш ДДС, мито или акциз ще ти разкажат играта и ще те влачат с години. За ЛУК обаче няма пречки да точи хазната - не само, че не внасят данъци, но дори държавата им възстановява. Това го плащаме аз и ти от джоба си.
    В цената на електроенергията вероятно половината са комисионни на знайни и незнайни посредници и пак ние ги плащаме.

  40. 40 Профил на hityrpetyr
    hityrpetyr
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#33] от "сократ1":

    Няма смисъл да се спори по този въпрос - от една и съща страна на барикада сме ...

    Краденето е поголовно ... и все пак няма лошо да изнасяш. Данъците, които внасят са само ДДС и акцизи ...

    "Най-големият" идва заради мащаба и монопола ... една рафинерия, един доставчик. Вносът допълнително се възпрепятства по всякакъв начин чрез изискванията за данъчни складове ...

    И все пак, ако вносът се либерализира и започне да ни заливат горива от съседните страни в ЕС тези 3.*** милиарда от акцизи и ДДС ще се стопят или по-скоро ще се плащат в друга страна, в която влиза суровината (разбирай Румъния или Гърция или Австрия) ...

  41. 41 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    Когато се правят икономически анализи и сравнения с ЕС, е редно да се посочват и средните доходи и покупателната способност в тези държави. Защото при 40% по-ниска цена на тока в България, покупателната способност на българите е 2 пъти по-ниска от средната за ЕС. От тази гледна точка, всички сравнения са смешни.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  42. 42 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#40] от "hityrpetyr":

    Не би трябвало да се внасят в държавата, от която е закупена стоката. Това е вътреобщностна доставка - ДДС със сигурност се заплаща при крайния клиент, т.е. у нас. А идеята на акцизните складове е именно за да се събере и акциза.

  43. 43 Профил на Един Българин
    Един Българин
    Рейтинг: 450 Весело

    До коментар [#42] от "gogo2011":

    Събирането на акциза е необходимо, но с тази усложнена процедура не се ли възпрепятства свободното движение на стоки? Вярно защитниците на "Златко" ще кажат, че това са стоки от национално значение, сигурност и пр. Сигурно има начин да натиснем ББ през ЕК да опрости процедурата, но всички са на хранилката...

    Един Българин
  44. 44 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    Българската "пазарна" логика е следната:

    - Цените на горивата се покачват. Покачват се и цените на всички стоки и услуги.

    - Цените на горивата намаляват. Покачват се цените на всички стоки и услуги. (Вместо да намаляват!)

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
  45. 45 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2751 Неутрално

    До коментар [#40] от "hityrpetyr":

    Интересно би било да се разбере коя компания е най-големият данъкоплатец в България въз основа данък в/у печалбата (ДДС и акцизи са плащат от клиентите)?
    Има ли въобще всяка година класации (топ10) по тази тема?

  46. 46 Профил на kotrag
    kotrag
    Рейтинг: 506 Неутрално


    Фиксирането на цени между големите вериги бензиностанции (Лукойл, Шел, ОМВ, Екопетр., Ромпетрол и т.н) е факт - няма нужда да ни го напомнят постоянно, както и да е предмет на перманентни изследвания и коментари. Впрочем, в цял свят е така и петролната индустрия далеч не е изключение от правилото.
    Както е факт и че нищо реално не може да бъде направено от страна на регулаторните органи, с цел промяна на положението. Евентуална промяна може да бъде постигната от независими, по-малки оператори (като човека от Варна), които виждат в това положение възможност и се позиционират на по-ниски ценови равнища. До колко такива оператори ще бъдат оставени да работят спокойно е вече друг въпрос и тук следва скептицизма да преобладава.


  47. 47 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#43] от "Един Българин":

    Процедура е усложнена за да е в услуга на монополиста. И това се случи точно в предходния мандат на ЛУК. За капак, в този мандат на ББ, съвсем случайно отпадна изискването за метрологичен контрол на уредите в акцизните складове - по предложение на ЛУКарски с обяснението, че няма изрично изискване! Но там разбира се всичко е точно, не се краде.

  48. 48 Профил на mavricii.plovdiv
    mavricii.plovdiv
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#39] от "gogo2011":

    разбирам те!Но не е Марешки проводникът на справедливостта!ДДС се възстановява много бързо,ако си реален икономически субект,проверка-ревизия,одобрение и превод,няма проблем,не е за два дни,но се движат нещата!

  49. 49 Профил на pivoley
    pivoley
    Рейтинг: 450 Неутрално

    На пазара има типичен олигопол, узаконен от държавата, която е поставила ненормално високи бариери на влизане на пазара. Ерго, всички въпроси за скъпите цени следва да са към нея.

    Pivoley
  50. 50 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#46] от "kotrag":

    Регулаторният орган наистина няма кой знае какви възможности и не разбирам защо въпросният секторен анализ се чака все едно ще реши проблемите. Ситуацията е ясна на всички и държавата в лицето на министерството на финансите трябваше да си свърши работата отдавна - улесняване на вноса. Няма друг начин да накараш ЛУК да свалят цените, ще дерат кожи до последно.

  51. 51 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#48] от "mavricii.plovdiv":

    ОК. За ДДС съм съгласен. Но пробвал ли си с мито или акциз?
    Нямам илюзии, че Марешки е проводник на справедливостта. Надявам се той поне да е някаква лампа, която да светне пред очите на електората за да осъзнаят кой са избрали.

  52. 52 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3663 Неутрално

    [quote#39:"gogo2011"] не само, че не внасят данъци, но дори държавата им възстановява. Това го плащаме аз и ти от джоба си. [/quote]
    ключова думичка си ползвал - възстановява . какво ли означава ....възстановява им нещо твое/чуждо ? не го вдянахте това с ддс

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  53. 53 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 561 Неутрално

    "В цените на бензиностанциите има много сланина"
    =====
    Трайчо,
    Това да го разбирам, че има много...бойко в цените!
    Та затова тази "сланина" трябва да я елиминираме от менюто си.

  54. 54 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Съвършенно прав е Трайков! Всички знаем причината но нищо не правим по въпроса! Ако вместо да си разхождахме децата пред парламента, ги бяхме емнали с брадвите, ако беше пламнала някоя и друга бензиностанция, друга щеше да е хавата.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  55. 55 Профил на hityrpetyr
    hityrpetyr
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#45] от "Ф.Нинов":

    Вносителят плаща Акциз и ДДС при вноса на суровините, който след това се начислява в крайната цена към крайния потребител и се плаща от мен и теб на бензиноколонката ...

  56. 56 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    [quote#12:"tribiri"]ОМВ към руската мафия ли са или към българската? Ами Шел. Ами Ромпетрол и Еко?[/quote]
    Ами всичките са българска собственост! Марките са на франчайз!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  57. 57 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#52] от "жу суи форумно ястребче":

    Възстановява им ДДС дето не са го платили те, а аз и ти от джобовете си.

  58. 58 Профил на hityrpetyr
    hityrpetyr
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#42] от "gogo2011":

    Имам предвид, че при вноса на суровината (петрол) от който се прави горивото Лукойл плаща ДДС ... Това няма да се случва, ако горивото е внесено в България чрез вътрешнообщностна доставка ...

  59. 59 Профил на dragokz
    dragokz
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#12] от "tribiri":

    Само Ромпетрол не използват гориво от Лукойл.

  60. 60 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3663 Весело

    [quote#57:"gogo2011"]Възстановява им ДДС дето не са го платили те, а аз и ти от джобовете си.[/quote]
    честно ? тия от нап са уникални . и обърни внимание на възстановява ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  61. 61 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#59] от "dragokz":

    Как го разбра това? Мислиш ли, че бензиностанцията им в Хасково или Пловдив например зарежда някакво гориво от Румъния? На техни обекти също има голяма разлика в горивата - аз лично зареждам там само ако съм в севроизточна България.

  62. 62 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Продавачите на горива си позволяват да поставят по-високи цени, защото държавата е отстъпила част от от акцизите, които би следвало да получава. Ако се вдигнат акцизите, продавачите ще намалят малко цените си. Не е луд този който яде баницата!

    ATX
  63. 63 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#45] от "Ф.Нинов":
    Не само данък печалба. Трябва да се направи класация от топ 100 най-полезни фирми за държавата. Кой внася най-много...но обаче нето....данъци, осигуровки, акцизи и т.н.....Ще бъде твърде любопитна класация....русофилите ще провесят нос задължително....

    сократ1
  64. 64 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#60] от "жу суи форумно ястребче":

    Няма нужда да си разясняваме публично схемите за точене на ДДС. НАП си знаят работата, нали

  65. 65 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#62] от "WC1":

    Цените към крайните клиенти вероятно ще се запазят, но поне държавата ще прибира повече. Понижение не очаквай.

  66. 66 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#52] от "жу суи форумно ястребче":

    При внос на суровината /нефт/ ДДС не го плащаш ти, нали!!!!

    сократ1
  67. 67 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2751 Неутрално

    До коментар [#55] от "hityrpetyr":

    Значи ако ще правим класации за най-голям данъкоплатец в България - трябва да наредим десетте компании с най-голяма декларирана печалба в страната.
    Разрових се в Гугъл, но никак не е лесно да се намерят консолидирани данни.
    За 2014 г. като, че ли Теленор има най-висока декларирана годишна печалба от 250 млн. лв.

  68. 68 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3663 Неутрално

    [quote#58:"hityrpetyr"]Това няма да се случва, ако горивото е внесено в България чрез вътрешнообщностна доставка .[/quote]
    верно ? дали пък на вътрешнообщностна доставка ддс не е платено вече в страна от общността .... различна от БГ или ти връщат ддс излизайки от германия примерно .
    "Мястото на изпълнение е територията на друга държава членка, когато лицето регистрирано по закон за ДДС в РБ разполага с доказателства че вътреобщ.придобиване на стоките е обложено с ДДС в другата държава членка там където стоките са пристигнали или е завършил превозът им."

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  69. 69 Профил на hityrpetyr
    hityrpetyr
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#67] от "Ф.Нинов":

    Доста относителен въпрос. Трябва да се вземе предвид и оборотът и да се използва отношение внесени данъци/оборот.

    За нас задачата е със средна трудност, но данъчните тези неща ги знаят и имат отдавна. Имат си цял отдел за анализи и селекция. Няма обаче политическа воля да се натиснат малко големите, защото си плащат където трябва и това е така откакто се помня ...

  70. 70 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2751 Неутрално

    До коментар [#63] от "сократ1":

    Ами дай, направи такава класация.
    Аз се опитвам, ама стигнах до под крушата (вж. пост# 67)
    Относно твоето предложение съм съгласен с данъци, заплати (ДОД), осигуровки.
    Но не съм съгласен с акцизи, защото тези така или иначе трябва да се плащат - независимо дали фирмата са казва "Дънди" или "Байганьо Металс".

  71. 71 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    [quote#8:"spice1"]Хора, подкрепяйте такива инициативи като бензиностанциите на Марешки, те са единственият лъч надежда за някаква нормалност във тази картелно-мафиотизирана тереториална единица наречена България.[/quote]

    ++++++++++++

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  72. 72 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2751 Неутрално

    До коментар [#69] от "hityrpetyr":

    Оборотът не играе роля, защото ако е направен в страната в/у него и без това има ДДС, ако е за износ - тогава няма ДДС.
    Пък и всеки бранш е различен - едни са с големи обороти, на ниски маржове, други са обратно.
    В крайна сметка за държавата остава данъка в/у печалбата.
    Понеже в днешно време всяка компания има възможността да осчетоводява печалба, където си иска, според мен би било интересно да се види кои компании са се решили да направят това в България и там да платят данък печалба.

  73. 73 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#70] от "Ф.Нинов":
    Само министерство на финансите може да направи такава класация защото цялата информация е при тях. Просто трябва някои депутат да направи запитване до Мин Фина...няма как да откаже.

    сократ1
  74. 74 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 805 Неутрално

    И мас не може да няма. Трябва нещо и сикаджията да намаже. Едва ли просто така се мори да играе карти.

    Никога повече мутри начело на България.
  75. 75 Профил на shogun
    shogun
    Рейтинг: 398 Неутрално

    [quote#8:"spice1"]бензиностанциите на Марешки, те са единственият лъч надежда[/quote]
    Бензиностанцията е само една и е предизборна. Няма да има втора.

  76. 76 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2751 Неутрално

    До коментар [#73] от "сократ1":

    Някой професор по икономика също може да направи такъв списък и да го публикува като бюлетин всяка година.
    Информация за печалба и заплати (разходи) може да се изкопае от самите уебсайтове на компаниите.
    Капитал имат всякакви класации, ама искат пари за достъпа... даже издават ежегодно на хартия една книжка.

  77. 77 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#75] от "shogun":

    Няма да е само една. Дали е предизборна ще покаже времето. Но такива са обикновено опорните точки.

  78. 78 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#59] от "dragokz":

    Това е така. Ромпетрол купува азерски нефт, който е много по-качествен от руския, от първо лице информация

    I shave with Occam's razor
  79. 79 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#76] от "Ф.Нинов":

    Аз ги имам всички книжки на Капитал от 2011 година...но, информацията която трябва за да се направи такава класация, може да се намери само в Министерство на финансите. Но, ще бъде една много полезна информация. Аз даже мисля да се обадя до Капитал за 2015 година да се опитат да направят такава класация.

    сократ1
  80. 80 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#78] от "Сахаров":

    ОМВ и Шел също купуват друг нефт, но не значи, че доставките на горива в България са от техни рафинерии. За някои неща си има икономическа логика.

  81. 81 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 450 Неутрално

    "Вариантът по думите му е както е на пазара на електроенергия – да има държавна намеса. Но това е въпрос на политически избор. Всяка регулация на свободен пазар минава през държавна намеса."
    Тия от КЗК големи привърженици на свободния пазар. Що ли американците и европейците не позволяват създавнето на монополи? Да, това е държавна намеса. И тази държавна намеса са я въвели на Запад много отдавна. Но ние все се учим от Изток. И за това сме най-бедни в ЕС.
    След нато КЗК е против държавна намеса на пазара, да си подадат колективно отставките, защото те са сложени там именно чрез държавна намеса да не допускат създаване на картели и монополи. Т.е. те не си вършат работата!

  82. 82 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    До коментар [#13] от "Ф.Нинов":
    Абсолютно. Коментара на ТТ е верен според мен. Моята позиция също е, че ситуацията у нас е пазарно-картелна. Авантюрата на Веско Марешки го доказва. Не е проблемът във високата продажна цена на Лукойл, като производител към клиентите му вериги бензиностанции. По-скоро те имат приятното споразумение помежду си, не без участието и на самият Лукойл, при което всички печелят. Те не натискат Лукойл за ниски цени, чрез внос от чужбина, а същевременно всички си продават на еднакви високи цени на дребно. Пазарът обаче т.е. ние, който е истинският регулатор на всичко, очевидно понася доста добре това положение. Потреблението си се движи нагоре, всичко по веригата е в равновесие, а това че би могло да бъде по-евтино не е от значение в никакъв момент. Анализи имаше и много пъти бяха публикувани включително в Икономедиа. Трябва да се научим на култура на потребление. Ако не може/не искат да свалят цените на горивата директно, обществото има начини да изиска от картела по-широка публична ангажираност - пари за дарения, обществено полезни каузи, спорт, изкуство, здравеопазване какво ли още не. Щом си мълчим и наливаме, значи сме "вери окей".

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  83. 83 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1410 Разстроено

    Що за приказки са това?! Да им се неначуди човек... Имало картел, нямало картел... Всички знаем какви ги вършат управляващите вече 25 години, ама си траем. По телевизии ги дават все едни и същи, които ни обясняват - "тъпи сте и ще ви стрижем по 10 пъти щом позволявате"... Ей т'ва разбрах аз...

  84. 84 Профил на Kurti
    Kurti
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Цените на горивата на дребно в България се поддържат на цени малко по ниски от Румъния, Сърбия и Турция, защото основните продажби на веригите са на транзитни камиони. Дори и нула да стане акциза, те пак ще продават на тези цени, тъй като има търсене. Единствения начин да няма надценка от 45ст. е, да се вдигне акциза с 40 ст, така всички ще продават с 5 ст надценка, а приходите в бюджета ще нарастнат.
    А колкото до Марешки, всеки може да смята: 5ст надценка, средно по 4 мин на кола по 20л,прави 15лв на час от колонка, преди разходите.
    Явно не прави пари,
    Остава да прави. ...политика?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  85. 85 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9070 Неутрално

    А дано да се явят още предприемачи като Марешки и да свалят цените на петрола до по нормални стойности.

  86. 86 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8872 Неутрално

    А какво стана с онази комисия,която харчи сума милиони и щеше да открива има ли картелно споразумение за цените на горивата.

  87. 87 Профил на spice
    spice
    Рейтинг: 246 Любопитно

    До коментар [#13] от "Ф.Нинов":

    А кога ще го направим и тук!
    Вчера бях във Варна и напълних резервоара с бензин и бутилката със газ, да има. След един месец пак. Стига сме ги хрантутили тези хърсъзи дебелокожи. !?!?

    Никой не е вечен! Само вселената е с по-дълъг живот!Мъдростта от Spice
  88. 88 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#86] от "Роси":

    И като излезе тази комисия със становище, че има картелно споразумение какво правим тогава? Ще наложат някаква глоба, ще бъде обжалвана, накрая ще платят няколко хилядарки - КЗК отчита голям успех, а междувременно търговците са направили милиони на наш гръб. Министерството на финансите трябва да се размърда, не друг - трябва да улеснят вноса.

  89. 89 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#84] от "Kurti":

    Малко ли е да изкарваш 10-20 хил. чисти на месец? Като направиш десетина обекта си перфектен. Големи печалби се правят и като сбор от много малки.

  90. 90 Профил на d10001
    d10001
    Рейтинг: 942 Неутрално

    добре де как в накои страни има максимална цена на горивата която се формира на базата на цената на петрола на борсите и се променя всяка седмица???

  91. 91 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Щом никой не може да накара собствениците на бензиностанции да свалят цените ,какво значение има дали има сланина или не?!

  92. 92 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 395 Любопитно

    Ей, чугун, марешки е кандидат президент на путин за българия.
    Ако пасмината, наречена народ го избере, с помощта на силната подкрепа от пеевите медии, за добро или за лошо, като главнокомандващ армията и въпреки всичките военни координационни центрове дето ги реди плевню, ще ни извади от НАТО. Със сигурност ще ни извади от НАТО.

  93. 93 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Тия глупости за сланината нямат ама нищо общо с пазара на петрол в БГ.
    Марешки бавно, но сигурно, като с приближаването на изборите за президент ще става все по-бързо и агресивно, си купува ниско до средно-профилен електорат с тези промоционални цени на лекарства и горива.
    А референдума - той е просто реклама

  94. 94 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#45] от "Ф.Нинов":

    Водещите 10 компании за 2014 г. по азбучен ред

    "АЕЦ Козлодуй"
    "Аурубис България"
    "Булгаргаз"
    "Кауфланд България"
    "Лукойл България"
    "Лукойл Нефтохим Бургас"
    "Национална електрическа компания"
    "ОМВ България"
    "Сакса"
    "ЧЕЗ електро България"


    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK