Шефът на "Фолксваген" знаел за проблема с емисиите година преди скандала

Шефът на "Фолксваген" знаел за проблема с емисиите година преди скандала

© Fabian Bimmer, Reuters



Германският автомобилостроител "Фолксваген" (Volkswagen) призна, че ръководителят му Мартин Винтеркорн е бил уведомен за проблема с манипулираните емисии на отработени газове близо година, преди скандалът да стане обществено достояние, предаде ДПА.


Винтеркорн, който подаде оставка заради скандала през септември, за първи път е бил уведомен за кризата на 23 май 2014 година и е присъствал на заседание, на което въпросът е бил обсъждан през юли 2015 година, съобщи Фолксваген в изявление, разпространено вчера.


Скандалът "дизелгейт" избухна на 18 септември 2015 година, след като манипулациите бяха огласени от Агенцията за защита на околната среда на САЩ. След това компанията призна, че над 11 милиона коли в света са оборудвани с "манипулиращи устройства", за да бъдат заобиколени контролните тестове.
От началото на скандала ръководството на Фолксваген непрекъснато твърди, че Винтеркорн не е знаел за кризата.




В изявлението си компанията уточнява, че няма доказателства, че Винтеркорн е прочел първия имейл или е участвал в по-късните обсъждания, свързани с проблема.


На въпроса първоначално не е било отделено особено внимание на управленско равнище, посочва концернът.


Фолксваген продължава да твърди, че не е укривала информация от акционерите. Преди 18 септември не е имало сигнали за каквато и да е информация, която би имала отношение към цената на акциите, се посочва в изявлението, което излага защитата на компанията в дело, заведено срещу нея от група акционери в германския град Брауншвайг.

Ключови думи към статията:

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1053 Весело

    Единственото интересно в целия скандале е, как в ЕС, Япония, Австалия и т.н. не са направили същата проверка

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 442 Разстроено

    Германците не са това, което бяха...

  3. 3 Профил на д-р Петроff
    д-р Петроff
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Разбира се,че е знаел.Нали някой трябва да нареди да се промени софтуера.

    ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТ
  4. 4 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    На Винтеркорн му дадоха 26 млн € обезщетение, аз това знам.
    Каквито менеджърите, такава и икономиката.
    Все по-менте стават и немците, все по-модерни, само дето акъл за пет пари нямат, един софтуер като хората да измислят.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  5. 5 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 823 Любопитно

    Въпреки всичко това много известни и популярни лица залагат на моделите на "народната кола". Причината е, че

    така хората ги чувстват по-близки и хората които ги харесват също докато останалите автомобилопроизводители

    разчитат основна до подчертават индивидуалността, което донякъде разделя хората защото акцентира на социалното и материално положение.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  6. 6 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1046 Любопитно

    [quote#5:"Reveal"] докато останалите автомобилопроизводители
    разчитат основна до подчертават индивидуалността[/quote]
    Интересно как според Вас останалите автомобилни производители, например японските и корейските, подчертават индивидуалността, при положение, че предлагат 10 опции за модела, докато немските предлагат по 100 опции на модел, чрез които да си направите съвсем индивидуална конфигурация на колата.

  7. 7 Профил на Момчил89
    Момчил89
    Рейтинг: 605 Любопитно

    До коментар [#4] от "СДС":

    Бош мисля, че е направила читав софтуер, НО е предупредила, че може да се програмира така, че да дава грешни показания и за това да не го използват в официалните тестове! Не е проблема в тях, а в измамниците от "Народна кола" (превод от немски )

    Драконови закони ще оправят държавата!
  8. 8 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 823 Весело

    Не знам и не разбирам от опции. Мнението ми е

    като на страничен наблюдател, любител

    и искам всеки който може да го прочете.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  9. 9 Профил на zzatke
    zzatke
    Рейтинг: 279 Любопитно

    [quote#2:"V.Iliev"]Германците не са това, което бяха[/quote]

    а дали въобще някога са били или това е просто мит?

    reddit.com/r/The_Donald/
  10. 10 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#2] от "V.Iliev":


    До коментар [#9] от "zzatke":

    Естествено, че е мит.

    Едно време, като им обяснявах на немците, че полицаите в България вземат подкупи, а тези в Германия - не, те ми се смееха, и се шегуваха, че ако ми трябва добра дрога в Германия, трябва да познавам имам някой близък полицаи - те имали най-високото качество.

    Колко немски политици са замесени в корупционни скандали, колко много немци укриват данъци, как немските фирми печелят проекти в чужбина? Сименс, Даймлер и прочие дават подкупи навсякъде. За Deutsche Bank да не говорим, какви ги сътвори там мениджмънтът. И това не са неща от днес, и вчера. Това са си практики, част от маркетинговите им стратегии, от десетилетия.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  11. 11 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    За софтуера разбрах. Не разбрах, другите модели дизели по "чисти" ли са?!

    chavo64
  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#5] от "Reveal":

    "Народната кола" не е народна кола някъде от началото на 70-те.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#10] от "EP":

    [quote#10:"EP"]колко много немци укриват данъци, как немските фирми печелят проекти в чужбина? Сименс, Даймлер и прочие дават подкупи навсякъде[/quote]

    Да, но в кои страни? Доказано е, че ако една компания иска да прави бизнес в корумпирана страна, най-практичният начин е да играе по правилата във въпросната страна.
    А и не са само немски компания които действат по този начин. Изключително наивно и емоционално е да се нападат само немски компании.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  14. 14 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#4] от "СДС":

    Те софтуера са го измислили перфектно да върши това, което върши. Проблема е, че двигатели не могат да измислят, които да покрият нормите.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  15. 15 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#4] от "СДС":

    Всъщност сътворили са много добър софтуер. Постигнали са заданието - излъгали са системата. От гледна точка на програмиста всичко е изпълнено перфектно.

    Не намесвайте в проблема конструкторите. Те са си свършили перфектно работата. Проблема е изцяло мениджърски и бюрократичен.

    Освен всичко друго, вече трябваше да ви е станало ясно, че 90% от дизелите са така. Просто ФВ отвориха уста за прекалено голям залък от баницата на американския пазар и отнесоха шамарите.

  16. 16 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ойро Пролетариат":

    Двигатели покриващи нормите има. Нещо повече, същите тия двигатели няма проблем да покрият нормите. Обаче клиента като му дадат скопения мотор, на който филтъра изкърва наполовина по-малко и ще ореве орталъка

    Няма как от 2 литра дизел да изкараш 200 коня, да харчи 6 на сто и азотните му окиси да са в норма. Тоест има как, ама ще сменяш филтър/катализатор всяка година.

  17. 17 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#8] от "Reveal":

    И с какво един нов Пасат е по-малко индивидуален от една Тойота или Хюндай? Айде, ако става въпрос за Ситроен или може би Пежо, там има някаква индивидуалност, ама това "останалите производители" е смешно. А хората купуват това, което харесват лично те. Може да са видяли даден автомобил някъде и да са го харесали, но това не означава, че се опитват да са като другите. Предполагам "личните ти наблюдения" са базирани главно на пазарните тенденции в Перник?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  18. 18 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#15] от "niakoi_si":

    ++++

    И аз се чудя защо много коментиращи тук говорят за "калпав софтуер", след като софтуерът си лъже перфектно и не е виновен с нищо.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  19. 19 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#6] от "Smoke":

    Баш пък японец или кореец да подчертава индивидуалността е меко казано смешно твърдение.

    Като видиш тяхна кола на улицата, трябва да се обърнеш да видиш надписа отзад, че иначе не можеш да разпознаеш марката. Малко са като самите азиатци - всичките ми изглеждат еднакви.

    Докато не съм чул досега някой да е объркал Ауди, БМВ или Мерцедес.

  20. 20 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#12] от "deutschwagen"
    Та тя не е отдавна и "НАРОДНА КОЛА" по цена!!!
    Другите производители предлагт къде къде по-евтини, да не кажа с риск да убидя "вагин" шофъорите и по- качествени модели!

  21. 21 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#13] от "deutschwagen":

    Естествено, че е наивно да се нападат само немски компании.

    Наивно е обаче да се твърди, че Сименс и Даймлер, и Дойтче Банк и прочие го правят това само в чужбина.

    Нелепо е също така да се твърди, че немците играят по правилата. Не е ли наивно, изведнъж да сме изненадани, че немските компании са корумпирани? С какво те точно са нещо повечето от останалите компании?

    Признавам, че проблемът със софтуера на Volkswagen се преекспонира. Направиха big deal от цялата тая работа. И да, това е тенденциозно, и да - не е честно, и е спекулативно, особено що се отнася до замърсяването на въздуха.

    И да, който е карал Volkswagen, ще продължава да кара VW. Не можем всички да си позволим да караме Тесла.

    Желателно е обаче, немците да наблегнат малко повече на иновациите, а не да лежат на старата слава "Made in Germany" - това е сняг от вчера.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  22. 22 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Това е лично мнение и не мога да вляза в спор за нещо, което не засяга обществени интереси.

    Имам поставени ясни принципи към които се придържам особено към корпорациите.

    Всеки като страничен наблюдател, любител има и различно разбиране за индивидуалност.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  23. 23 Профил на zzatke
    zzatke
    Рейтинг: 279 Неутрално

    [quote#17:"deutschwagen"]Ситроен или може би Пежо, там има някаква индивидуалност[/quote]

    имаше

    reddit.com/r/The_Donald/
  24. 24 Профил на adasha
    adasha
    Рейтинг: 225 Неутрално

    ФВ си нанесоха по-големи поражения с начина по който адресираха проблема отколкото самият проблем. Извъртане, премълчаване, не бил чул, не бил видял, не бил разбрал. Май единствено шефа на ФВ-Америка се държа достойно и каза "да, излъгахме и сме виновни".

  25. 25 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    ФВ продължават да лъжат и Европейската преса покрай тях!
    Проблема е открит още през 2014 от Джон Джърман. Най-странното е че човек от Европа му е писал и му е казал да направи проверката защото той самият не смее да я направи в Европа!
    След като е проверил 3 коли сред които и БМВ. прави още един реален тест от Лос Ангелис до Сиатъл и обратно и се оказва че БМВ дизела е в рамките на стандарта а ФВ е над 14 пъти по-мръсен. Обяснението е много елементарно - БМВ има резрвоар с Уреа а ФВ няма. Защо няма? Защото на тази платформа от тези години няма място да го сложат. А ако го сложат в багажника няма да са конкурентноспособни. Инженера праща официално писмо до ФВ и ЕПА през Май 2014 !!!! ФВ въобще не му отговарят. Тогава ЕПА праща официално писмо до ФВ през Декември 2014 с искане Фв да си изтегли колите от пазара и да ги оправи. Това е почти една година преди тези неща да станат публични. Американската ЕПА агенция са били повече от дипломатични и не са искали да създават скандал въобще. Факт е че никой в медиите не знаеше за това. През Март 2015 ФВ праща официално писмо до ЕПА че проблема е оправен. ЕПА не проверява защото в САЩ се разчита на съвестта на производителя и всяка автомобилна компания трябва да си тества сама колите. ЕПА вярва на данните от компанията.
    През Септември 2015г една Калифорнийска агенция за чистота на въздуха решава да тества ФВ само защото е имало "рикол" искане от ЕПА да се оправят колите през Декември предишната година. При тестването се открива че Фв замърсява над 18 пъти повече от изискванията. Чак тогава - 17 месеца след като официално са ги предупредили с писмо, Американците излезнаха в медиите и заплашиха Фв че ще ги глобят по $37,000 на кола защото не са си оправили лъжите. 17 месеца са имали да се оправят и нищо не направиха, Не само това но и целия скандал е започнал от Европа от Европейски инженер който се е страхувал за работата си и е помолил Американския си колега да направи теста.
    Та толкова за "не са знаели" и "много са честни но Американците им завиждат"

    California Über Alles
  26. 26 Профил на zapadug
    zapadug
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Сега може би е момента някой да измисли евтин/ефективен катализатор.
    Ще се нашечели добре.

  27. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#21] от "EP":

    Не манесвай Дойче Банк, защото финансовия сектор е друго нещо. Нали си чул за купищата скандали от последните години - RBS, HSBC, Credit Suisse, много други. Имаше и горомен скандал с libor в САЩ.
    Аз не очаквам дадена компания да е повече или по-малко честна ако е немска, френска, или американска (има изключения, като руски и китайски компании, където винаги трябва да внимаваш). Но не вярвам да има такава коруцпия в Германия или Франция, каквато може да се наблюдава в Гърция или Русия от немски компании. Законността в държавата е май-решаваща.
    Скандалът с емисиите е голям. Не става въпрос за софтуера, а за нарушението на стандартите за емисиите. Друг е въпросът, че сигурно всички дизели са такива. Или че реално няма ефект върху околната среда поне в САЩ, където NOx емисиите идват от съвсем други източници. То всъщност се оказа, че например в Англия само 14% от NOx идва от автомобили, а и новите дизели са експоненциално по-чисти от старите. Но стандартите са си стандарти.
    Има роля и лошото управление и прекалена бюрокрация при ФВ. Изпълнителният директор не е поръчал тази манипулация. Щеше да е много лесно да го обвинят и нещата и историята да свърши, но не е толкова просто. Сега в тази статия се казва, че евентуално е могъл да знае за това нещо през 2014. А манипулацията се прави от 2008.
    За иновациите не съм съгласен. Както и да го гледаш, в Германия има много иновации, включително при автомобилите, и включително тези на ФВ. Не случайно бяха станали номер 1 по продажби, а Ауди от няколко години се бори с БМВ за лидерската позиция в премиум сегмента. Просто е било по-скъпо да вкарат дизелите вътре в ограниченията за NOx и са решили да минат напряко. Според мен самите дизели имат още много накъде да се развиват, но ще видим. Но ФВ групата имат и отлични бензинови двигатели с много добри характеристики. Имат и доста интересни разработки при електромобилите, но аз лично още не си падам по това решение. Все пак искам автомобил, не тролей. Но може да се окажат бъдещето. Немските концерни са подготвени и за такъв вариант.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  28. 28 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#26] от "zapadug":

    Гледах скоро рекламен клип за Adbluе/Denoxtronic направен от производителя им Бош. Дори според тях, за последните 20-30 години емисиите при дизелите са намалели с 90% още преди да стигнат до системата.
    А и не се знае къде ще е следващия пробив. Напоследък се говори за горене на по-ниска температура при дизелите:

    http://crf.sandia.gov/combustion-research-facility/engine-combustion/automotive/low-temperature-diesel-combustion/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  29. 29 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#25] от "Pontif А":

    Това всичкото го знаем и не е новини. Не виждам нови данни за лъжи.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  30. 30 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#29] от "deutschwagen":

    Ти не си нищо повече от заблуден човек!

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#20] от "Levski Levov":

    Какво значи "по-качествени"? Какво значи "вагИн"? То и ФВ си имат по-евтини еквиваленти - Шкода и Сеат.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#30] от "Avalanche":

    С какво съм заблуден? Дай нещо конкретно.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 606 Неутрално

    До коментар [#26] от "zapadug":

    Евтини катализатори има, но от тях не се печели. Те всичките са евтини за производство сега, защото слагат много малко благородни метали. Ако отидеш в МБ да ти сменят катал. ще те одерат няколко хилки. Самият катал. струва стотина евро, не повече. Останалото е know-how, бранд, и т.н.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  34. 34 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#32] от "deutschwagen":

    Просто отбелязвам фактите!Нищо лично!

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  35. 35 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#2] от "V.Iliev":

    Никога не са и били.Просто докато Франция и Англия са били съответно по:39 и 41 милиона Германия е била към 80 след аншлуса и откъм ресурси благодарение на румънските нефтени полета.Сега обаче са застаряващи ниска раждаемост и процеса е необратим.Затова и Меркел покани африканците.Ама идиотите не могат да го схванат това.Кофти матрял кво да го прайш.Нормално!

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  36. 36 Профил на pixel
    pixel
    Рейтинг: 743 Неутрално

    “Шефът на "Фолксваген" знаел за проблема с емисиите година преди скандала“

    разбира се че е знаел , но стремежът му към по голяма печалба с минимален разход и АРГЕ изследвания е надделял ,
    че и самият Мартин Винтеркорн след скандала бе заявил
    “ОПЛЕСКАХМЕ “

  37. 37 Профил на zapadug
    zapadug
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#33] от "Чоко и Боко":

    Очевидно так както стоят нещата,
    никоя страна не е ок.

  38. 38 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 606 Весело

    До коментар [#37] от "zapadug":

    Що да не е ок? Другите производители как се справят?

    Решението е електромобили и то е в процес. Камионите с допълнителен резервоар с редуктор (карбамид) и всички са щастливи. Всъщност всички без държавите бензиноколонки.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  39. 39 Профил на zapadug
    zapadug
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#38] от "Чоко и Боко":

    Мда . След 50 години няма да ги има тея проблеми.
    Просто няма да има горива.

    Говорех за текущата ситуация с катализаторите.
    Потребителя не иска да ги сменя , понеже са скъпи.

  40. 40 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#34] от "Avalanche":

    Това не е никакво отбелязване на никакви факти. Казваш нещо гръмко, и то на лична основа, и после мълчиш. Не се сърдя, просто те моля да ми обясниш как точно съм бил заблуден. Белким видя истината

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  41. 41 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#35] от "Avalanche":

    Хаха! Сигурно и ГФР след ВСВ е била по-многочислена от Франция и Англия. Пич, излагаш се яко.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  42. 42 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#41] от "deutschwagen":
    Ти се излагаш дюд опростяване на дългове планове Маршал.Яко подпиране от ЮСА.Знаеш ли какво обаче немците не са по качествени хора от французи или англичани.Генетично доказано е че генетичният състав на хората от франция и англия са почти аналогични на немците.Да не говорим че Ханс Йоахим Марсей е от хугенодски произход както и Адолф Галанд.Също така Клод Дорниер също.Няма логика в думите ти.Фрг не са били никога по-напред от Франция и Англия.А след 90-та се обединиха с ГДР които имаха висока раждаемост както всички държави в соцлагера.Да не говоим че на година много източногерманци са бягали на запад както и унгарци и тн.Така че фактите не са в твоя полза.Просто Германия винаги е разчитала на числено превъзходство през войните.Да не говорим че немският възход се дължи на гастербайтери.От Турция Югославия,Сирия и тн.Успехите на немската икономика през 60-те 70-те и 80-те изцяло лежат на гастербайтери сиреч не на немците.

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  43. 43 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Също така имат огромен брой емигранти от Испания и Португалия а по-късно и от Полша.Сиреч немците са напред благодарение не на немци.Повтарям го защото явно не можеш да асимилираш информацията.И не пиши след 10 часа.Дискусията се реализира на момента.Уроците по георграфия и икономика не са безплатни.Айде лека!

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  44. 44 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#40] от "deutschwagen":

    Непрекъснато говориш за някакво немско технологично превъзходство което на практика не съществува.Това съм имал предвид.Честит празник!

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  45. 45 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 606 Неутрално

    До коментар [#39] от "zapadug":

    Погледни как се движат нещата последните 10 години и ще видиш, че не са 50 а може би 5. Катализатори и сега има евтини, ако не ги сменяш в официалния сервиз, а там знаем как дерат. Идеята е колата да стане консуматив и да се сменя на 5-7 години, което ще издържи един катализатор. Важно е горивото да е качествено и настройките на двигателя, за да не скапе катализатора, т.е. пак се връщаме на нов автомобил. Е ние огризките ще дъвчем ама това сме си надробили.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  46. 46 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#29] от "deutschwagen":

    "Фолксваген продължава да твърди, че не е укривала информация от акционерите. Преди 18 септември не е имало сигнали за каквато и да е информация, която би имала отношение към цената на акциите, се посочва в изявлението, което излага защитата на компанията в дело, заведено срещу нея от група акционери в германския град Брауншвайг."

    Ne виждаш нови данни за лъжи? А това какво е? Че не били знаели нищо преди 18 Септември? Като има документи които показват че са предупредени писмено през Май 2014 и после през Декември 2014 и после те са излъгали пак че всичко е ОК през Март 2015 .... всички тези дати са преди 18 Септември 2015 или не можеш да смяташ? Или може би си мислиш че това няма да афектира акционерите?
    Защо не са обявили официално в писмо до всички акционери по света още през Май 2014 че са заловени? Или Декември 2014 ...?
    И това не са лъжи?
    Ти така се бореше и преди да обясняваш че Американците искат да унищожат Европа и нямало такъв скандал.
    После че Шефа на ФВ не бил знаел. Сега и това си признаха.
    Бил знаел ама само малко ... що за глупусти?

    California Über Alles
  47. 47 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#46] от "Pontif А":

    Това, че са били получили няколко пъти т.н. "notice of violation" стана известно почти веднага след като гръмна скандала. Какво е отношението с акциите и дали наистина са криели предполагам ще се реши в съда.


    [quote#46:"Pontif А"]Ти така се бореше и преди да обясняваш че Американците искат да унищожат Европа и нямало такъв скандал[/quote]

    Мисля, че ме бъркаш с някой друг.



    [quote#46:"Pontif А"]После че Шефа на ФВ не бил знаел. Сега и това си признаха[/quote]

    Да, това го твърдях и продължавам да го вярвам. Става въпрос дали "шефът" е знаел за манипулация, която е почнала през 2008. А не дали в последствие е научил година преди да гръмне скандала. Странно как не виждаш, че най-лесното би било да се обвини пенсионирания "шеф" и въпросът да свърши. Между другото, този Винтеркорн ми е безразличен.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  48. 48 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#44] от "Avalanche":

    Това е твоя интерпретация. Честит празник и на теб.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  49. 49 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#42] от "Avalanche":

    [quote#42:"Avalanche"]опростяване на дългове планове Маршал.Яко подпиране от ЮСА[/quote]

    Гърция получи по-голямо опрощаване през 2012. Планът Маршал не се отнася само за Германия, други страни в Европа са получили дори повече. А якои подпиране има и е имало и на други страни. Такова имаше и в случая с Югославия. Тези твои опити за аргументи за смешни.



    [quote#42:"Avalanche"]немците не са по качествени хора от французи или англичани.Генетично доказано е че генетичният състав[/quote]

    За разлика от теб не вярвам в "по-качествени" или превъзхождащи раси. Но пък не може да се отрече огромния пронос на германския свят към европейската и световната култура. Сигурно и класическата музика, архитектурата, подводниците, ракетите, концепцията за реактивен двигател, която позлваме и до днес са пълни измислици. Или дело на турски гастербайтери.



    [quote#42:"Avalanche"]Фрг не са били никога по-напред от Франция и Англия.А след 90-та се обединиха с ГДР които имаха висока раждаемост[/quote]

    Не съм казвал, че ФРГ са превъзхождали Франция, но тогава се случва германското икономическо чудо, тогава се създава репутацията за немското качество, за кеото говорихме. Иначе навярно ФРГ са превъзхождали Франция по някои показатели, нищо че не са били по-голямата икономика. А ГДР си е било типична соц дупка, нищо че за Комекон е било нещо извънземно. Западняците наляха куп пари и дори и днес изтокът изостава, с изключение на една малка провинция. Да не говорим, че Германия е водеща сила в Европа защото началото на 2000-те направихга сериозни реформи, каквито не се очертава да се случат в псевдосоциалистическа Франция.


    [quote#42:"Avalanche"]Да не говоим че на година много източногерманци са бягали на запад както и унгарци и тн[/quote]

    Покажи ми някой сериозен икономист да е развил такава теория, че германското икономическо чудо се дължи на избягали унгарци и източногерманци.



    [quote#42:"Avalanche"]Германия винаги е разчитала на числено превъзходство през войните[/quote]

    Ти неграмотен ли си? Кога германците са имали числено превъзходство? ПСВ ли? ВСВ ли? Виж поне танковата битка при Ел Аламейн. За никаква численост не е ставало въпрос, а за по-добра техника и добри тактики. Всяка танкова бригада е чувала за Ервин Ромел. Само слушай:

    https://youtu.be/ruyXYkh9-mM?t=2668



    [quote#42:"Avalanche"]немският възход се дължи на гастербайтери.От Турция Югославия,Сирия и тн.Успехите на немската икономика през 60-те 70-те и 80-те изцяло лежат на гастербайтери сиреч не на немците[/quote]

    Ако просто тролиш, кажи си и да не те взимам повече насериозно. Може би възходът на Франция се дължи на разни алжирци, нигерци, мороканци. А този на Англия се дължи на индийци, пакистанци и афганистанци. А този на САЩ? Дрънкаш пълни глупости.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  50. 50 Профил на zapadug
    zapadug
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#45] от "Чоко и Боко":

    "Катализатори и сега има евтини, ако не ги сменяш в официалния сервиз, а там знаем как дерат"

    Около това ми беше коментара в началото.
    Но действително да чистят емисиите.
    Без да пречат на двигателя.

  51. 51 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 446 Любопитно

    До коментар [#49] от "deutschwagen":

    За ракетите освен на Годард(не е немец) не се сещам на кой трбява да благодаря.А това пък с подводниците не знам какво трябва да значи явно и представа си нямаш от подводници.Приказки от хоремака.Айде че нямам време да се занимавам с лекета!

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  52. 52 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#51] от "Avalanche":

    Какво стана, счупи ли се лайномета?

    Германия е първата страна, която изпозлва крилати и балиситични ракети, както и насочващи се ракета носени от самолети. Измислят и първия самолет стелт.
    Подводницата може да не е била измислена в Германия, но там се е развивала най-много преди края на ВСВ. Първата успешна атака с модерна подводница е осъществена от военноморските сили на Германската Империя, с германска подводница:

    "On 5 September 1914, U-21 commanded by Lieutenant Otto Hersing made history when he torpedoed the Royal Navy light cruiser HMS Pathfinder. The cruiser's magazine exploded, and the ship sank in four minutes, taking 259 of her crew with her. It was the first combat victory of the modern submarine".

    Също така първият практичен картечен пистолет е измислен и изпозлван от Германската Империя. След това при нацистите измислят първия автомат.

    Не става върпос да си благодарен. Това са все пак оръжия. Просто да те питам какви източногерманци, унгарци, турски гастербайтери и сирийци са замесени и тук. Да видим каква поредна глупост ще измислиш.

    Иначе за Бах, Бетовен, Хендел, Шуман, Брамс, Рихард Шраус и други трябва да си благодарен. Освен ако нямаш никаква култура, какъвто май и ти е случаят.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  53. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#51] от "Avalanche":

    [quote#51:"Avalanche"]За ракетите освен на Годард(не е немец) не се сещам на кой трбява да благодаря[/quote]

    Да де, те за това САЩ са прибрали Фон Браун и други учени от нацистка Гемрнаия, и са им изтрили нацистките досиета, защото са били незначителни. Чак и списък са си имали:

    "The American high command was well aware of how important their catch was: von Braun had been at the top of the Black List, the code name for the list of German scientists and engineers targeted for immediate interrogation by U.S. military experts"

    "There is evidence, however, that British intelligence and scientists were the first to interview him in depth, eager to gain information that they knew U.S. officials would deny them. The team included the young L.S. Snell, then the leading British rocket engineer, later chief designer of Rolls-Royce Limited and inventor of the Concorde's engines. The specific information the British gleaned remained top secret, both from the Americans and other allies"

    "On June 20, 1945, the U.S. Secretary of State approved the transfer of von Braun and his specialists to America; however, this was not announced to the public until October 1, 1945.[55] Von Braun was among those scientists for whom the U.S. Joint Intelligence Objectives Agency created false employment histories and expunged Nazi Party memberships and regime affiliations from the public record. Once “bleached” of their Nazism, the U.S. Government granted the scientists security clearance to work in the United States"


    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_German_rocket_scientists_in_the_United_States

    Предполагам и за това няма как да не си чувал:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Paperclip


    Ама троли си спокойно, не ми пречиш.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK