С въвеждането на тол системата Павлова очаква утрояване на приходите от пътни такси

С въвеждането на тол системата Павлова очаква утрояване на приходите от пътни такси

© Георги Кожухаров



Чрез въвеждането на тол системата за заплащане на изминатото разстояние по шосета от товарните автомобили, приходите от пътни такси, които с увеличението на цената на винетките се изчисляват на 260 млн. лв., се очаква да се увеличат двойно и дори тройно, каза днес министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова на единадесета годишна конференция "Стратегическа инфраструктура и инвестиции, България в свързана Европа 2016".


Тя допълни, че от 20 хил. км републиканска пътна мрежа системата ще обхване около 17 хил. километра "Тол системата няма да се прилага за всички третокласни пътища. Само за тези, за които е налице транзитен трафик. Това е нашата подадена ръка към търсенето на справедлив подход – този, който пътува повече и руши повече, да плаща повече", посочи министър Павлова, цитирана от агенция "Фокус".


Тол таксите ще се заплащат от превозните средства с максимално допустима маса над 3.5 тона, а останалите ще продължат да ползват винетки, които обаче вече ще са електронни. Павлова информира, че заплащането на ТОЛ таксата ще става по два начина – с бордово устройство или чрез предварително заплатени маршрутни карти за транзитно преминаващи, които ще могат да бъда закупувани на границата, онлайн или от бензиностанции.




Контролът за плащането по пътищата ще се извършва от 300 стационарни камери по пътищата и 50 мобилни екипа. На същия форум министърът на транспорта Ивайло Московски прогнозира, че новият начин на таксуване ще постигне баланс, като те бъдат по-добре разпределени.


Започва година на презареждането на управлението в пътния сектор
На конференцията Павлова посочи, че докато миналата година е минала под знака строителството на инфраструктура, тази ще е фокусирана върху преструктуриране на управлението в пътния сектор. По думите ѝ 2016 година няма да е лека в областта на пътното строителство, защото се явява преходна между двата програмни периода.


"2016 година бих нарекла година на презареждането. От гледна точка на управление и администрация на пътния сектор това ще е година на едно ново начало, на преструктуриране на управлението в сектора. Националната компания за стратегически проекти ще се слее с Агенция "Пътна инфраструктура", така че следващите месеци ги отдавам на преструктурирането на сектора с един нов модел в управлението на стратегически пътни проекти", обясни регионалният министър.

Коментари (91)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2738 Неутрално

    Тол такси за товарните автомобили, винетки за леките коли, половинка за Миков.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 603 Гневно

    Оставка на дебелата! Незабавно.

  3. 3 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    Правилно, време беше!
    Някои камиони навъртат по 100 хил. километра за година, други (особено специални машини) нямат и по 10 хил., а цената на винетката е една и съща.
    Който използва пътищата повече е редно и да плаща повече.

    Знанието е сила, информацията - власт
  4. 4 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1458 Весело

    [quote#1:"lz2"]половинка за Миков[/quote]

    За закуска - може.
    Инак е малко........

    Знанието е сила, информацията - власт
  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7384 Неутрално

    Ако толсистемата обхване и черните пътища , може приходите и да се удесеторят !

    karabastun1@abv.bg
  6. 6 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    Е тогава павлоошу (нарочно с малка буква) ще подгони по килограми шиши.

  7. 7 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1094 Любопитно

    С въвеждането на тол системата Павлова очаква утрояване на приходите...в чии джоб...???

    Ненаситна ламя, ей...

    Форумът е в будна кома...
  8. 8 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Точно така. С поглед към бъдещето мислят от какво ще крадат след прекратяването на кохезионните фондове от ЕС след няколко години... Отговорът е ясен - ОТ ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ! Както винаги... Ще събират 3 пъти повече пари, но тогава оправданието за некачественото строителство, дупките и двойно завишените цени на инфраструктурното строителство ще се оправдаят от това, че вече няма фондове... И гербаджийската паплач пак няма да е виновна... Те управляват от 2009 до сега и все едно вчера са дошли на тази земя... Чисти като планински ручей...

  9. 9 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3721 Неутрално

    Пари от Европа вече няма.
    Лилито действа!

  10. 10 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 924 Неутрално

    До коментар [#3] от "pag":

    Ама той плаща.
    Нали налива гориво, в което има акциз и данък ?!

  11. 11 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Работата не е за българските камиони дето шарят из България. Парите ще дойдат от чуждите тирове дето минаватпрез България за 21 лв. Работата е ,че ще го отнесат и българските товарни камиони щото не може една такса за чужди и друга такса за наши камиони......Неизбежно е. А иначи леките ще са си с винетки.....

  12. 12 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 388 Весело

    Еми Уиуето си го каза, който няма кинти да не кара!

  13. 13 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3604 Неутрално

    Какво очаква Лиляна и какво ще се случи, са две съвсем различни неща...!
    Не знам защо, но оставам с едно съмнение, че колкото и пари да съберат допълнително, все няма да им стигнат...!

    Бивш tww09306483.
  14. 14 Профил на zztop11
    zztop11
    Рейтинг: 605 Весело

    Тя нали осъзнава, че и тя трябва да плаща тол такса, тъй като само в товарен автомобил може да се движи.

  15. 15 Профил на vangelov.v
    vangelov.v
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Герберуните са във възторг от най-голямата си гордост Лили.
    Тя обаче печели палмата на най-голям демагог в правителството.
    Червени партизани от Правец, какво да ги правиш.

  16. 16 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    Ако спрете да правите глупави и ненужни проекти, ще има голяма печалба за хазната.
    А ако пък спрете и да крадете, какво взривно увеличение на приходите ще имааааа!

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  17. 17 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2738 Неутрално

    [quote#15:"vangelov.v"]Червени партизани от Правец, какво да ги правиш.[/quote]
    Драгалевския партизански отряд е друго нещо!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  18. 18 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 648 Весело
  19. 19 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 691 Неутрално

    [quote#3:"pag"]Който използва пътищата повече е редно и да плаща повече. [/quote]
    Така е, но е важно как ще се регламентира и отчита изминатия път. Защото манипулации винаги са възможни.

  20. 20 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1118 Неутрално

    А това герберско ... знае ли, че на всяка платена пътна артерия трябва да се осигури първокласна безплатна алтернатива?!

  21. 21 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1910 Весело

    Вдигна се снега и партизанската унука изпълзя и взе да дава акъл .

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  22. 22 Профил на haralampi
    haralampi
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Тройно повече пари за крадене.

    "Покупките от Лафка вредят на вас и другите около вас, тъй като ви отнемат свободата да бъдете информирани от независими медии."
  23. 23 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    До коментар [#5] от "karabastun":

    ++++++++++

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  24. 24 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3570 Неутрално

    "По думите ѝ 2016 година няма да е лека в областта на пътното строителство, защото се явява преходна между двата програмни периода."
    Анджак! Та колко време ще продължи този преход, щото някой казва, че няма да свърши, щото европарите свършили. За тол таксите предлагам първо да се ползва челният гръцки опит за "Струма". На всеки 10 км такса 5 лв за лека кола. Софиянчетата докато стигнат Бяло море, парите свършват и няма ципура, няма узо. Да идват на южното.

  25. 25 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3450 Неутрално

    Утрояване на 260 милиона? Как ще издърпате 520 милиона повече от днес за утре, без да подпалите целия логистичен бранш или не го натирите по третокласните пътища?

    Вече ви видяхме с такситата колко смело действате, а тук ще имате работа с камионите...

    Виж, ако е за забрана на Юбер, там сте железни....

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  26. 26 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2046 Весело

    А ако бяха направили винетките електронни, приходите щяха вече да са утроени...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  27. 27 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 688 Весело

    До коментар [#25] от "cinik":

    е как, така няма да се наложи вдигането на билетчето за градски транспорт, а допълнителните средства ще бъдат вложени в рехабилитациите на всички детски градини, находящи се в паметници на културата...
    отделно, част от средствата може да дотират, отчасти, нали, ремонт около НДК...

  28. 28 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Да не се радваме премного. Въеждане на тол система за товарни камиони води до ускъпяване на стоките, поне в Германия беше така с въвеждането плащане на км. за камиони, автобусите бяха изключени. Поскъпват хранителните стоки, защото фирмите си начисляват в крайната цена и транспортните разходи.

    Es muß Geld fließen!
  29. 29 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Какво само се разправяме за винетки, следене на километражи и прочие..
    Защо просто не заложат таксите в горивата?

    100лв винетка ако я разпределят във всичкият бензин, който плащаш през годината, въобще няма и да я забележиш.. Ама не вместо това плати 100 лв на куп та да се създава напрежение..

  30. 30 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2046 Весело

    До коментар [#25] от "cinik":

    Споко. Просто заклинанието "три пъти повече" звучи добре от екрана на телевизорите, и ще зарадва електората... Иначе нали се сещаш за разликата между обещаното и даденото.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  31. 31 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    ако издадат роман с мокрите сънища на българските политици за пълноводни парични потоци, ще стане поне 20 тома.

    историята е показала, че паричният поток докато стигне хазната се превръща в бара

  32. 32 Профил на Константинъ
    Константинъ
    Рейтинг: 225 Весело

    Ахахаха, е нека си избере другарката какво точно иска - или винетки, или тол такси! Знаем, че им се краде, ама поне да имат някаква мярка.

    П.С. Интересно как ще се казват пунктовете, на които ще се плащат тези такси. В Македония, например, са ги кръстили "патарини". У нас най-добре да ги наречат "лилянки".

  33. 33 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    [quote#28:"slan777"] Въеждане на тол система за товарни камиони води до ускъпяване на стоките, поне в Германия беше така с въвеждането плащане на км. за камиони, автобусите бяха изключени. Поскъпват хранителните стоки, защото фирмите си начисляват в крайната цена и транспортните разходи.[/quote]
    Това е първата реакция. В развитие, фирмите си оптимизират транспорта, защото вече и транспорта играе в цената на етикета в магазина, а там клиента пазарува предимно по-евтиното...
    От сутринта до обяд се изреждат микробуси, дето всяко носи по 1-2-3 кила кренвирши в магазинчето... баси цената дето покрива транспортните разходи с три кила стока...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  34. 34 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#20] от "Мърмор":
    [quote#20:"Мърмор"]А това герберско ... знае ли, че на всяка платена пътна артерия трябва да се осигури първокласна безплатна алтернатива?! [/quote]
    ´´´´´´´´´´´
    Знаят, знаят! Много добре знаят, но си траят, защото и ние си траем, а не "грабнем телата".
    Тази тол система дава възможност да минат леките коли на електронни винетки и плащане само на магистрали, както също много добре ЗНАЯТ как е по Еуропата.
    Едно време си спомням още като кмет на София "началника" им ходи до Прага за да се научи какво е това обществен транспорт и се върна ням. Някой да си спомня да е споделил как е там, как си сверяваш часовника по разписанието с пристигането на превозното средство.
    Не, разбира се, защо като в батака е по-лесно, онова иска усилия, отговорности...
    Е така ни е всичко, българина просто не знае колко лесно се живее, когато всичко е наред и не ти се налага да псуваш на ден по сто пъти!
    Ето аз сега за няколко минути сто пъти споменах "мамата" само като видях на снимката оня, ехидно усмихнат...не намирам определението, за да не обидя някой представител от енималсите!

  35. 35 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3450 Неутрално

    До коментар [#27] от "zidane":
    До коментар [#30] от "gost22":

    Моята хипотеза е друга. Като се окаже, че тол-системата струва колкото приходите за 3 години напред и госпожата да може да се цитира себе си с утрояването на приходите, след което да заключи, че "за година ще се възвърне".

    А ще се окаже, че толкова струва, защото там вече се наредиха международните брандове на корупцията и писачите-консултанти на манипулирани тръжни книжа. Накрая ще има "50 компании закупиха книжа, ама 47 са установили, че не покриват "строгите" условия", а още две печелят по цена, ама губят по точки, защото цената е само 5% тежест.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  36. 36 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 605 Весело

    Ами постепенно се сбъдват всички намерения за лапане на мангизи, днес товарните автомобили, след време и леките- първо служебните после личните, накрая мотоциклетите, че може и велосипедите...
    И всичко това е нагърба на крайния потребител, а гушата е за КОЙ# !

  37. 37 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 688 Весело

    До коментар [#35] от "cinik":

    правилно съм те разбрал, но не подценявай кумулативния ПРефект от толовете: "после ще има за всичко"!

  38. 38 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 450 Весело

    Тази година нямам пари за винетка (за лилито).

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  39. 39 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 451 Неутрално

    [quote#29:"sv3tli0"]Какво само се разправяме за винетки, следене на километражи и прочие..
    Защо просто не заложат таксите в горивата? [/quote]

    Държавата по принцип взима акциз от всеки литър гориво и това е точно такъв данък- който кара (и руши) повече, плаща повече.
    Въпросът е че това не им стига...

    Порусначен народ- слаба държава
  40. 40 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 526 Неутрално

    [quote#33:"gost22"]Това е първата реакция. В развитие, фирмите си оптимизират транспорта, защото вече и транспорта играе в цената на етикета в магазина, а там клиента пазарува предимно по-евтиното...
    От сутринта до обяд се изреждат микробуси, дето всяко носи по 1-2-3 кила кренвирши в магазинчето... баси цената дето покрива транспортните разходи с три кила стока... [/quote]

    Мнението ми беше непълно за цялото влияние на тол таксите, щеше да е много обширно, а аз исках по-накратко.
    Да кажем, ще има и полжителен ефект, вместо домати и краставици от Турция, магазините ще купуват от близкият район до тях. Негативно ще е при месата, вместо качествана стока от 200 км разстояние, по-некачествената от 20 км. Защото потребителите в България първо ще се ориентират по цената. И затова в Германия имаме влошаване качеството на хранителните стоки, мгазаини като Лидл и Плюс предпочитат по-кратък транспорт, от една страна въведената минимална заплата от 17 лв/час, от друга тол таксите. Но има и положителен ефект, кара фирмите да открива повече предприятия(не важи в Германия) и така да намали пътя.

    Es muß Geld fließen!
  41. 41 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1195 Весело

    До коментар [#5] от "karabastun":

    А ако обхване и тротоарите.. Ехаааа!!!!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  42. 42 Профил на Bro
    Bro
    Рейтинг: 536 Неутрално

    [quote#29:"sv3tli0"]
    Какво само се разправяме за винетки, следене на километражи и прочие..
    Защо просто не заложат таксите в горивата? [/quote]

    Тъпо предложение.
    Идеята е да наложат с повече пари междуранодният трафик.

    "Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark Twain
  43. 43 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Да видим за какво ще отидат утроените приходи!

    Fail with honour then succeed by fraud
  44. 44 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Въпросът е защо увеличението на приходите на пътната агенция не води до подобряване на пътната мрежа ( освен на няколко киломентра магистрален път) ? Защо има корупция за милиарди в раздаването на дуржавни поръчки и се краде като за световно?

  45. 45 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#43] от "#43c6dB":

    За нови Пеевски, за какво?

  46. 46 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3450 Неутрално

    До коментар [#37] от "zidane":

    От подобни пиар изпълнения, популизъм, реверанси към автодебилите и собствениците на бракувани трошки сега им се налага да правят билетчето за тролея 1,60 лева.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  47. 47 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3592 Неутрално

    ами да почват да строят само третокласни пътища , щом е по изгодно ... и всъщност що е то третокласен път

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  48. 48 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    [quote#32:"Константинъ"]Интересно как ще се казват пунктовете, на които ще се плащат тези такси. В Македония, например, са ги кръстили "патарини". У нас най-добре да ги наречат "лилянки".[/quote]
    В Сърбия таксата се нарича путарина (putarina). У нас може да бъде и путалилина. За благозвучие могат да се добавят или премахват букви.

  49. 49 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    С въвеждането на тол системата Павлова очаква утрояване на приходите от пътни такси..)
    ....................
    Знаете ,
    че после трябва да плащаме десетки милиони ЕВРА за километър - на фирмите на златев и пеевски- за магистралата :))
    Да не искате от акцизите и данъка - да се плащат ??/
    МАЛКО са - за НАС няма да има ...:)
    За Партията - с голямо ' П"....:)
    За да ви дерем ПО-добре ,
    ние от ГЕРБ- не искаме нито дневни, нито 6 месечни винетки ...Много искате ...)
    ЩЕ ПЛАЩАТЕ винетки - дори и когато НЕ си карате колите !!!???
    После и фирмите на пеевски , добре стрижат БДЖ-то ..и там трябва ПОВЕЧЕ пари и т.н...
    Не учете МУТРИТЕ , как да ви ОБИРАМЕ !!!
    Все пак , ТИМ ме е пратил, за да бъда ВАШ министър !!!
    И съм половината съветска , половината - шумкарска , т.е. знам как да ви обирам ...))

    BIG AL
  50. 50 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#5] от "karabastun":

    Да, колко трактори и комбайни газят безплатно черните пътища, а и нивите също! След като се направиха велоалеи общините да се вземат в ръце и да въведат винетки за велосипедисти, а и за пешеходци и ... пешеходки!

  51. 51 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 525 Гневно

    " ... приходите от пътни такси, ... се очаква да се увеличат двойно и дори тройно, каза днес министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова ... "

    Приходите за един недонаял се са разходи за всички останали!
    Прост икономически постулат.

  52. 52 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 525 Весело

    [quote#47:"дерибеев"]всъщност що е то третокласен път [/quote]

    Третокласен е този т.н. път, по който трудно се преминава дори и пеша.

  53. 53 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    "Чрез въвеждането на тол системата за заплащане на изминатото разстояние по шосета от товарните автомобили, приходите от пътни такси, които с увеличението на цената на винетките се изчисляват на 260 млн. лв., се очаква да се увеличат двойно и дори тройно, каза днес министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова".
    Двойно и дори тройно. Колко прецизно пресмята Лиленцето! Осъзнава ли какво впечатление създава с допустимите отклонения в крайния резултат? Дали ще се замисли, ако някой се опита да ѝ обясни?

  54. 54 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 674 Неутрално

    С грижа за мат'ряла.. Ще плаща тройно..Хип..хип..ураааа

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  55. 55 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 688 Неутрално

    последно питане, понеже все за камиони говорим - с ЖП-то какво стана? "Товарни Превози", това, онова?

  56. 56 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    Глоба за диво къмпингуване...За да се плаща принудително на милионерите, които изкупиха и заградиха територии в планините и на плажовете. Май не стана, ама още не се знае дали не е само отложено. Тол такси на обикновените пътища, което го няма в никоя нормална държава, щото на някой му трябва да продаде определен брой електроника за събиране на тия такси, както и процент от таксите...Какво следва...Данък за ходене пеша, данък за пиене на вода, данък за дишане на въздух...Който не плаща няма да диша. Който не плаща няма да диша. Който не плаща няма да диша.

    мурзилка
  57. 57 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8671 Неутрално

    И да се удесеторят,пак ще смогнат да ги окрадат,пардон, усвоят.

  58. 58 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Другарко Павлова, а пенсионерите дето търкат пейките в парковете кога ще ги ударим? Това е абсолютно нетърпимо !!!

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  59. 59 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    Бонус за новите такси и данъци - въже да се обесим.

    мурзилка
  60. 60 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    [quote#50:"penchoo"]След като се направиха велоалеи общините да се вземат в ръце и да въведат винетки за велосипедисти, а и за пешеходци и ... пешеходки![/quote]
    Ами да. Трите категории се шлаят безразборно и най-важното безплатно по велоалеите, улиците и пътищата. С въвеждането на вел-пеш такси, съгласно методиките за изчисления в МРРБ, приходите биха се увеличили между 2 и 5 пъти.
    С въвеждането на нови такси, винетки, данъци и т.н. и увеличаването цените на съществуващите за кратко време биха се увеличили двойно приходите на мигранти от България в останалите страни на ЕС.

  61. 61 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 953 Неутрално

    До коментар [#3] от "pag":

    Да, така е! Напълно си прав. Но има и друга, по-справедлива система. Добавка към цената на горивото. Така е най- справедливо, защото тези с луксозните коли също са под 3.5 тона и плащат същата винетка като за моето ПОЛО.

  62. 62 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    Ако тези пари отидат за поддръжка на пътищата и магистралите, ще има полза от тол системата, но ако ги окрадат, ползата ще бъде само за техните джобове.

  63. 63 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Какво стана с незаконната цена на винетката от 100 кинта?Дали има развитие обжалването?Другарката Павлова,да не размахва ръце,а да отиде да се потъркаля по вълните на магистрала Марица.И с минетки и гол такси,пак ще си брулим по дупките,не им вярвам изобщо.

  64. 64 Профил на kukam
    kukam
    Рейтинг: 279 Неутрално

    "този, който пътува повече и руши повече"

    А, бе, лельо, ти си единствената , за която ние сме рушители.
    По цял свят ни наричат граждани, които ползват пътищата и си плащат за това.

  65. 65 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#61] от "evtimvz":

    Не става, защото чуждите тирове не зареждат у нас, а с един резервоар минават по 1500-2000 километра. Вкара ли се цената на горивото, това ще значи, че ние спонсорираме чуждите превозвачи.
    Сега минават с еднодневна винетка за 21 лева.
    В Германия допреди 7-8 години беше съвсем безплатно, но пропищяха, защото целия товарен трафик минаваше оттам. Въведоха тол такси и сега хем е по-спокойно, хем имат много прилични приходи.

    Знанието е сила, информацията - власт
  66. 66 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Този път "НЕ СЕ ПОДДРЪРЖА от Агенция Пътна инфраструктура" - на ви сега тол такси

    www.soundcloud.com/x2805
  67. 67 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#49] от "BIG AL":

    Я, кой пак е пропуснал да си пие хапчетата!

  68. 68 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#10] от "Индиана":

    Чужденеца НЕ плаща ни ДДС, ни акциз, защото НЕ налива гориво.

    Знанието е сила, информацията - власт
  69. 69 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1033 Любопитно

    ГЕРБ са свикнали да КРАДАТ милиарди и сега са посвършили парите

  70. 70 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#3] от "pag":

    Тогава защо плащаме пътни данъци и такси? Да ги отменят. А и без това фалиралата ни икономика, като се натовари с огромни транспортни разходи ще направи хляба пет лева, а сиренето от Добрич или няма да се продава в София, а само във Варна или евентуално Шумен или ако дойде в София ще бъде 50 лева. Което ще затвори десетки предприятия и хората ще останат на улицата. А въпросът е защо така некадърно строят пътищата, срещу огромни милиарди налети в тях, та всяка година ги ремонтират наново. Хитлер откакто в 30-те години построи магистралите в Германия не са мръднали. Защо ли?

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  71. 71 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2425 Неутрално

    Не се спряха тролещите....

    1. Няма как да се заплаща от акцизи след като чуждия трафик минава транзит и няма нужда да зарежда в повечето случаи

    2. Винетките за колите ще са отделни -- карай си 1000 км на месец или 10 на година, все едно

    3. в градовете няма нужда от винетка

    4. транспортните разходи са нереално ниски за товарните коли -- 21 лв на година?!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  72. 72 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    Лиляна Винеткова Тол-Таксова? Дайте ми още и още и още паричкиии, да ви правя, да правя мили очичкиии.

    мурзилка
  73. 73 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    Правилно е.Само да не направят толтакси за всички.Тогава ще плащаме 4 пъти-веднъж с акциза на бензина,веднъж с винетките ,веднъж с данък за общината и още веднъж с толтакса.Редно е толтаксата да е само за товарните.Така или иначе те натоварват най--много и най-много разбиват пътищата.

  74. 74 Профил на Admiral
    Admiral
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Защо да става дума за кражби? В крайна сметка чрез тази система онзи, който повече се движи по пътищата, ще плаща повече. Такива системи не са някаква новост тука.

  75. 75 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2742 Неутрално

    Единственият проблем е дали тия пари ще ходят за оправяне на пътищата. Щото, досега...

  76. 76 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    В страната, която 20 години не може да си стъкми "електронното" правителство, чиновниците едно поне 50% все още не могат да работят на компютъра, без да гледат десетките налепени по рамката на монитора и наоколо обяснителни бележки надраскани с химикал) и да осигури дори нормална услуга от типа всичко предлагано от дадената администрация, или от всички администрации - на едно гише, колко бързо действа в частта, от която електронно да се прибират пари. Т.е. когато е за даване ме няма, когато е за взимане съм наличен..., заедно с цялата фамилия.

    мурзилка
  77. 77 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1458 Весело

    [quote#70:"Sars Saraktos"]Тогава защо плащаме пътни данъци и такси? [/quote]

    Не ми е известно да плащаме "пътни данъци" - плащаме данък МПС В ОБЩИНАТА ПО МЕСТОРЕГИСТРАЦИЯ - въпросите "какво ги правят" - към тях, не към министерството.
    Колкото до винетките, те си остават за всички МПС до 3.5 тона, макар че по мое мнение би трябвало всички МПС да са с електронни тол такси. Смятам, че е справедливо, макар и за мен да е неизгодно, защото навъртам по 50-60 000 км на година, а плащам винетка колкото тия, които навъртат 5000 км.
    Един тир амортизира пътя над 100 ПЪТИ повече от лек автомобил, т.е. за тях е наложително да плащат за изминати километри.
    Колкото до "сиренето от Добрич за 50 лева килото" - хайде малко по-сериозно, един тир превозва 20 тона стока, дори и тол-таксата за тия 400 км да е 100 лева, това прави по ПОЛОВИН СТОТИНКА на КИЛОГРАМ. Хайде и на връщане още толкова, ако сметнем, че вози обратно само сърдечна благодарност за сиренето, "оскъпяването" ще стане ЦЯЛА СТОТИНКА.
    Ще го преживеете......

    Знанието е сила, информацията - власт
  78. 78 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 899 Неутрално

    [quote#29:"sv3tli0"]Какво само се разправяме за винетки, следене на километражи и прочие..
    Защо просто не заложат таксите в горивата? [/quote]
    Защото не е справедливо. Тези такси, дали под формата на винетки, или като тол такси, са за ползване на републиканската пътна мрежа. Освен това увреждането на пътната настилка от камион и лек автомобил не е пропорционално на изразходваното гориво.

  79. 79 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 442 Неутрално

    За да имаш ТОЛ система трябва и да имаш пътища които да са поддържани и да не се плаща по тях както е във всички страни.В страната не са в състояние да поддържат магистралите а какво е положението с дублиращите пътища не ми се говори.Интересно ми е само защо даден министър почва публично да плеще глупости след като не е запознат подробно с даден казус за да не показва своето незнание и непочтеност спрямо собствения си народ.

  80. 80 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2046 Весело

    [quote#43:"#43c6dB"]Да видим за какво ще отидат утроените приходи![/quote]
    Ми за утроени разходи и дотации, за кво друго да отидат...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  81. 81 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2163 Неутрално

    Допускам, че след някоя и друга година ще въведат тол-система и за леките коли, което ще отблъсне мнозинството пътуващи от магистралите и ще увеличи трафика по първокласните и второкласните пътища, а това е предпоставка за катастрофи и жертви.

  82. 82 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    Ткаа е, като реално няма никаква икономика и съответно постъпления от данъци, държавата се опитва да запълни бюджета с все повече такси за щяло и нещяло. Това обаче не може да продължава вечно.

  83. 83 Профил на Михал Мишкоед
    Михал Мишкоед
    Рейтинг: 442 Разстроено

    Въобще не се споменава в сводката по какъв начин ще се контролира ИЗРАЗХОДВАНЕТО на тези утроени суми! Идея си нямаме колко много се КРАДЕ в тази система - преди време едно тв разследване, как го пуснаха - не зная - разкри ПЪЛНАТА БЕЗОТЧЕТНОСТ, хаос и тъмнина при ползването на парите от винетки. Някакъв пътен фонд, някаква инфраструктура, пълен бълвоч от празни приказки. Парите въобще ги няма; пътищата ги знаете. Тази крадла налага още безотчетни, тъмни потоци и то е видно от думите й.

    Истината е някъде там ...
  84. 84 Профил на gdobranov
    gdobranov
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Сега остава да се утрои и качеството на пътищата и всичко ще е наред...

  85. 85 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    '2016 година бих нарекла година на презареждането.'
    Превод в ефир: Тиквеният бостан е решил да съдере задниците от плащания на всички попаднали в него...
    Тоест инфраструктурата се прави
    1. За предизборни пропагандни цели.
    2. За осигуяване на мангизи за строителни фирми близки и верни на властта
    3. Като инструмент за събиране на мангизи за сладкия живот на управляващата охранена тлъста политическа класа

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  86. 86 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#42] от "Bro":

    викаш чужденците да плащат за нашите пътища ..
    Типично родолюбие и джоболюбие..

  87. 87 Профил на Димитър Димов
    Димитър Димов
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#5] от "karabastun":

    Повече приходи безспорно ще има, но нека не забравяме, че третокласната пътна мрежа е общинска собственост и за нея не можем да търсим отговорност от пътната агенция, а от съответната община.

    Димитър Димов
  88. 88 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7384 Неутрално

    До коментар [#87] от "Димитър Димов":

    Ами нали прочетохте.Ще се пътува гратис само по около 3000 км третокласни пътища, по които има слаб трафик, стана ясно от думите на Павлова. Идеята е хора, които отскачат само до съседното село, да не бъдат товарени с пътни такси.

    karabastun1@abv.bg
  89. 89 Профил на Димитър Димов
    Димитър Димов
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#8] от "someeeee":

    Проблемът е (и това всеки икономист го знае), че Държавата се издържа от платените данъци и такси. А българинът гледа винаги да мине "по тънкото", да плати по-малко и после се търси всичко от държавата. Не внасяме осигуровки и искаме по-високи пенсии, не плащаме винетки и тол-такси и искаме прекрасни пътища. Не си правим жилищни застраховки, а когато се случи някое бедствие-искаме помощ от държавата. Държавата сме данъкоплатците. И не си ли плащаме задълженията нямаме право да търсим насрещни резултати. Не отричам кражбите и корупцията па високите и най-вече по средните етажи на властта, но докато имаме комунистическият начин на мислене- ние няма да плащаме, а държаната ще ни издържа- икономиката ни скоро няма да тръгне напред.

    Димитър Димов
  90. 90 Профил на Димитър Димов
    Димитър Димов
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#47] от "дерибеев":

    Третокласните пътища са пътищата, между селата. И за тях отговорност носи съответната община

    Димитър Димов
  91. 91 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#89] от "Димитър Димов":

    Много си в грешка мой човек. Проблемът не е колко дават хората. Проблемът е в това КАК се харчат. Защото и бюджет като на САЩ да имаме управляващите ще отркаднат колкото се може повече и ще кажат, че пак проблемът е в ХОРАТА, че не давали... Така че колкото и да е крив българина, в този случай не ти е той виновен.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK