
© Георги Кожухаров
Чрез въвеждането на тол системата за заплащане на изминатото разстояние по шосета от товарните автомобили, приходите от пътни такси, които с увеличението на цената на винетките се изчисляват на 260 млн. лв., се очаква да се увеличат двойно и дори тройно, каза днес министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова на единадесета годишна конференция "Стратегическа инфраструктура и инвестиции, България в свързана Европа 2016".
Тя допълни, че от 20 хил. км републиканска пътна мрежа системата ще обхване около 17 хил. километра "Тол системата няма да се прилага за всички третокласни пътища. Само за тези, за които е налице транзитен трафик. Това е нашата подадена ръка към търсенето на справедлив подход – този, който пътува повече и руши повече, да плаща повече", посочи министър Павлова, цитирана от агенция "Фокус".
Тол таксите ще се заплащат от превозните средства с максимално допустима маса над 3.5 тона, а останалите ще продължат да ползват винетки, които обаче вече ще са електронни. Павлова информира, че заплащането на ТОЛ таксата ще става по два начина – с бордово устройство или чрез предварително заплатени маршрутни карти за транзитно преминаващи, които ще могат да бъда закупувани на границата, онлайн или от бензиностанции.
Контролът за плащането по пътищата ще се извършва от 300 стационарни камери по пътищата и 50 мобилни екипа. На същия форум министърът на транспорта Ивайло Московски прогнозира, че новият начин на таксуване ще постигне баланс, като те бъдат по-добре разпределени.
Започва година на презареждането на управлението в пътния сектор
На конференцията Павлова посочи, че докато миналата година е минала под знака строителството на инфраструктура, тази ще е фокусирана върху преструктуриране на управлението в пътния сектор. По думите ѝ 2016 година няма да е лека в областта на пътното строителство, защото се явява преходна между двата програмни периода.
"2016 година бих нарекла година на презареждането. От гледна точка на управление и администрация на пътния сектор това ще е година на едно ново начало, на преструктуриране на управлението в сектора. Националната компания за стратегически проекти ще се слее с Агенция "Пътна инфраструктура", така че следващите месеци ги отдавам на преструктурирането на сектора с един нов модел в управлението на стратегически пътни проекти", обясни регионалният министър.
lz2
Рейтинг: 1984 НеутралноТол такси за товарните автомобили, винетки за леките коли, половинка за Миков.
ПравописА е поле за изява на неграмотните!_dan_
Рейтинг: 563 ГневноОставка на дебелата! Незабавно.
pag
Рейтинг: 1120 НеутралноПравилно, време беше!
Знанието е сила, информацията - властНякои камиони навъртат по 100 хил. километра за година, други (особено специални машини) нямат и по 10 хил., а цената на винетката е една и съща.
Който използва пътищата повече е редно и да плаща повече.
pag
Рейтинг: 1120 Весело[quote#1:"lz2"]половинка за Миков[/quote]
Знанието е сила, информацията - властЗа закуска - може.
Инак е малко........
karabastun
Рейтинг: 7881 НеутралноАко толсистемата обхване и черните пътища , може приходите и да се удесеторят !
[email protected]olimpipanov
Рейтинг: 984 НеутралноЕ тогава павлоошу (нарочно с малка буква) ще подгони по килограми шиши.
Ghost
Рейтинг: 1021 ЛюбопитноС въвеждането на тол системата Павлова очаква утрояване на приходите...в чии джоб...???
Форумът е в будна кома...Ненаситна ламя, ей...
someeeee
Рейтинг: 520 НеутралноТочно така.
С поглед към бъдещето мислят от какво ще крадат след прекратяването на кохезионните фондове от ЕС след няколко години... Отговорът е ясен - ОТ ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ! Както винаги... Ще събират 3 пъти повече пари, но тогава оправданието за некачественото строителство, дупките и двойно завишените цени на инфраструктурното строителство ще се оправдаят от това, че вече няма фондове... И гербаджийската паплач пак няма да е виновна... Те управляват от 2009 до сега и все едно вчера са дошли на тази земя... Чисти като планински ручей...
historama
Рейтинг: 3749 НеутралноПари от Европа вече няма.
Лилито действа!
Индиана
Рейтинг: 1384 НеутралноДо коментар [#3] от "pag":
Ама той плаща.
Нали налива гориво, в което има акциз и данък ?!
1_bulgarin
Рейтинг: 480 НеутралноРаботата не е за българските камиони дето шарят из България. Парите ще дойдат от чуждите тирове дето минаватпрез България за 21 лв. Работата е ,че ще го отнесат и българските товарни камиони щото не може една такса за чужди и друга такса за наши камиони......Неизбежно е. А иначи леките ще са си с винетки.....
Соколов
Рейтинг: 381 ВеселоЕми Уиуето си го каза, който няма кинти да не кара!
Petleshev
Рейтинг: 2869 НеутралноКакво очаква Лиляна и какво ще се случи, са две съвсем различни неща...!
Бивш tww09306483.Не знам защо, но оставам с едно съмнение, че колкото и пари да съберат допълнително, все няма да им стигнат...!
Здравко Здравков
Рейтинг: 631 ВеселоТя нали осъзнава, че и тя трябва да плаща тол такса, тъй като само в товарен автомобил може да се движи.
vangelov.v
Рейтинг: 221 НеутралноГерберуните са във възторг от най-голямата си гордост Лили.
Тя обаче печели палмата на най-голям демагог в правителството.
Червени партизани от Правец, какво да ги правиш.
Торбеш
Рейтинг: 1369 НеутралноАко спрете да правите глупави и ненужни проекти, ще има голяма печалба за хазната.
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.А ако пък спрете и да крадете, какво взривно увеличение на приходите ще имааааа!
lz2
Рейтинг: 1984 Неутрално[quote#15:"vangelov.v"]Червени партизани от Правец, какво да ги правиш.[/quote]
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Драгалевския партизански отряд е друго нещо!
m_todorov
Рейтинг: 569 ВеселоС герп до гроб.
marker
Рейтинг: 722 Неутрално[quote#3:"pag"]Който използва пътищата повече е редно и да плаща повече. [/quote]
Така е, но е важно как ще се регламентира и отчита изминатия път. Защото манипулации винаги са възможни.
Мърмор
Рейтинг: 1136 НеутралноА това герберско ... знае ли, че на всяка платена пътна артерия трябва да се осигури първокласна безплатна алтернатива?!
Танас
Рейтинг: 1702 ВеселоВдигна се снега и партизанската унука изпълзя и взе да дава акъл .
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.haralampi
Рейтинг: 513 НеутралноТройно повече пари за крадене.
"Покупките от Лафка вредят на вас и другите около вас, тъй като ви отнемат свободата да бъдете информирани от независими медии."sto67nes
Рейтинг: 1288 НеутралноДо коментар [#5] от "karabastun":
Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!++++++++++
Judjuk
Рейтинг: 3098 Неутрално"По думите ѝ 2016 година няма да е лека в областта на пътното строителство, защото се явява преходна между двата програмни периода."
Анджак! Та колко време ще продължи този преход, щото някой казва, че няма да свърши, щото европарите свършили. За тол таксите предлагам първо да се ползва челният гръцки опит за "Струма". На всеки 10 км такса 5 лв за лека кола. Софиянчетата докато стигнат Бяло море, парите свършват и няма ципура, няма узо. Да идват на южното.
cinik
Рейтинг: 1817 НеутралноУтрояване на 260 милиона? Как ще издърпате 520 милиона повече от днес за утре, без да подпалите целия логистичен бранш или не го натирите по третокласните пътища?
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПВече ви видяхме с такситата колко смело действате, а тук ще имате работа с камионите...
Виж, ако е за забрана на Юбер, там сте железни....
gost22
Рейтинг: 1863 ВеселоА ако бяха направили винетките електронни, приходите щяха вече да са утроени...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...zidane
Рейтинг: 692 ВеселоДо коментар [#25] от "cinik":
е как, така няма да се наложи вдигането на билетчето за градски транспорт, а допълнителните средства ще бъдат вложени в рехабилитациите на всички детски градини, находящи се в паметници на културата...
отделно, част от средствата може да дотират, отчасти, нали, ремонт около НДК...
slan777
Рейтинг: 539 НеутралноДа не се радваме премного. Въеждане на тол система за товарни камиони води до ускъпяване на стоките, поне в Германия беше така с въвеждането плащане на км. за камиони, автобусите бяха изключени. Поскъпват хранителните стоки, защото фирмите си начисляват в крайната цена и транспортните разходи.
Es muß Geld fließen!svetlio_rm
Рейтинг: 483 НеутралноКакво само се разправяме за винетки, следене на километражи и прочие..
Защо просто не заложат таксите в горивата?
100лв винетка ако я разпределят във всичкият бензин, който плащаш през годината, въобще няма и да я забележиш.. Ама не вместо това плати 100 лв на куп та да се създава напрежение..
gost22
Рейтинг: 1863 ВеселоДо коментар [#25] от "cinik":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Споко. Просто заклинанието "три пъти повече" звучи добре от екрана на телевизорите, и ще зарадва електората... Иначе нали се сещаш за разликата между обещаното и даденото.
хм
Рейтинг: 1175 Неутралноако издадат роман с мокрите сънища на българските политици за пълноводни парични потоци, ще стане поне 20 тома.
историята е показала, че паричният поток докато стигне хазната се превръща в бара
Константинъ
Рейтинг: 221 ВеселоАхахаха, е нека си избере другарката какво точно иска - или винетки, или тол такси! Знаем, че им се краде, ама поне да имат някаква мярка.
П.С. Интересно как ще се казват пунктовете, на които ще се плащат тези такси. В Македония, например, са ги кръстили "патарини". У нас най-добре да ги наречат "лилянки".
gost22
Рейтинг: 1863 Неутрално[quote#28:"slan777"] Въеждане на тол система за товарни камиони води до ускъпяване на стоките, поне в Германия беше така с въвеждането плащане на км. за камиони, автобусите бяха изключени. Поскъпват хранителните стоки, защото фирмите си начисляват в крайната цена и транспортните разходи.[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Това е първата реакция. В развитие, фирмите си оптимизират транспорта, защото вече и транспорта играе в цената на етикета в магазина, а там клиента пазарува предимно по-евтиното...
От сутринта до обяд се изреждат микробуси, дето всяко носи по 1-2-3 кила кренвирши в магазинчето... баси цената дето покрива транспортните разходи с три кила стока...
петро
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#20] от "Мърмор":
[quote#20:"Мърмор"]А това герберско ... знае ли, че на всяка платена пътна артерия трябва да се осигури първокласна безплатна алтернатива?! [/quote]
´´´´´´´´´´´
Знаят, знаят! Много добре знаят, но си траят, защото и ние си траем, а не "грабнем телата".
Тази тол система дава възможност да минат леките коли на електронни винетки и плащане само на магистрали, както също много добре ЗНАЯТ как е по Еуропата.
Едно време си спомням още като кмет на София "началника" им ходи до Прага за да се научи какво е това обществен транспорт и се върна ням. Някой да си спомня да е споделил как е там, как си сверяваш часовника по разписанието с пристигането на превозното средство.
Не, разбира се, защо като в батака е по-лесно, онова иска усилия, отговорности...
Е така ни е всичко, българина просто не знае колко лесно се живее, когато всичко е наред и не ти се налага да псуваш на ден по сто пъти!
Ето аз сега за няколко минути сто пъти споменах "мамата" само като видях на снимката оня, ехидно усмихнат...не намирам определението, за да не обидя някой представител от енималсите!
cinik
Рейтинг: 1817 НеутралноДо коментар [#27] от "zidane":
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПДо коментар [#30] от "gost22":
Моята хипотеза е друга. Като се окаже, че тол-системата струва колкото приходите за 3 години напред и госпожата да може да се цитира себе си с утрояването на приходите, след което да заключи, че "за година ще се възвърне".
А ще се окаже, че толкова струва, защото там вече се наредиха международните брандове на корупцията и писачите-консултанти на манипулирани тръжни книжа. Накрая ще има "50 компании закупиха книжа, ама 47 са установили, че не покриват "строгите" условия", а още две печелят по цена, ама губят по точки, защото цената е само 5% тежест.
elevation04
Рейтинг: 594 ВеселоАми постепенно се сбъдват всички намерения за лапане на мангизи, днес товарните автомобили, след време и леките- първо служебните после личните, накрая мотоциклетите, че може и велосипедите...
И всичко това е нагърба на крайния потребител, а гушата е за КОЙ# !
zidane
Рейтинг: 692 ВеселоДо коментар [#35] от "cinik":
правилно съм те разбрал, но не подценявай кумулативния ПРефект от толовете: "после ще има за всичко"!
kokoto2
Рейтинг: 470 ВеселоТази година нямам пари за винетка (за лилито).
Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝmr_vach
Рейтинг: 715 Неутрално[quote#29:"sv3tli0"]Какво само се разправяме за винетки, следене на километражи и прочие..
Порусначен народ- слаба държаваЗащо просто не заложат таксите в горивата? [/quote]
Държавата по принцип взима акциз от всеки литър гориво и това е точно такъв данък- който кара (и руши) повече, плаща повече.
Въпросът е че това не им стига...
slan777
Рейтинг: 539 Неутрално[quote#33:"gost22"]Това е първата реакция. В развитие, фирмите си оптимизират транспорта, защото вече и транспорта играе в цената на етикета в магазина, а там клиента пазарува предимно по-евтиното...
Es muß Geld fließen!От сутринта до обяд се изреждат микробуси, дето всяко носи по 1-2-3 кила кренвирши в магазинчето... баси цената дето покрива транспортните разходи с три кила стока... [/quote]
Мнението ми беше непълно за цялото влияние на тол таксите, щеше да е много обширно, а аз исках по-накратко.
Да кажем, ще има и полжителен ефект, вместо домати и краставици от Турция, магазините ще купуват от близкият район до тях. Негативно ще е при месата, вместо качествана стока от 200 км разстояние, по-некачествената от 20 км. Защото потребителите в България първо ще се ориентират по цената. И затова в Германия имаме влошаване качеството на хранителните стоки, мгазаини като Лидл и Плюс предпочитат по-кратък транспорт, от една страна въведената минимална заплата от 17 лв/час, от друга тол таксите. Но има и положителен ефект, кара фирмите да открива повече предприятия(не важи в Германия) и така да намали пътя.
pariah
Рейтинг: 1300 ВеселоДо коментар [#5] от "karabastun":
- A witty saying proves nothing. VoltaireА ако обхване и тротоарите.. Ехаааа!!!!
Bro
Рейтинг: 534 Неутрално[quote#29:"sv3tli0"]
"Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark TwainКакво само се разправяме за винетки, следене на километражи и прочие..
Защо просто не заложат таксите в горивата? [/quote]
Тъпо предложение.
Идеята е да наложат с повече пари междуранодният трафик.
xflood
Рейтинг: 1029 НеутралноДа видим за какво ще отидат утроените приходи!
Fail with honour then succeed by fraudDaria
Рейтинг: 1020 НеутралноВъпросът е защо увеличението на приходите на пътната агенция не води до подобряване на пътната мрежа ( освен на няколко киломентра магистрален път) ? Защо има корупция за милиарди в раздаването на дуржавни поръчки и се краде като за световно?
Daria
Рейтинг: 1020 НеутралноДо коментар [#43] от "#43c6dB":
За нови Пеевски, за какво?
cinik
Рейтинг: 1817 НеутралноДо коментар [#37] от "zidane":
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПОт подобни пиар изпълнения, популизъм, реверанси към автодебилите и собствениците на бракувани трошки сега им се налага да правят билетчето за тролея 1,60 лева.
дерибеев
Рейтинг: 3518 Неутралноами да почват да строят само третокласни пътища , щом е по изгодно ... и всъщност що е то третокласен път
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васzhivko6461
Рейтинг: 995 Неутрално[quote#32:"Константинъ"]Интересно как ще се казват пунктовете, на които ще се плащат тези такси. В Македония, например, са ги кръстили "патарини". У нас най-добре да ги наречат "лилянки".[/quote]
В Сърбия таксата се нарича путарина (putarina). У нас може да бъде и путалилина. За благозвучие могат да се добавят или премахват букви.
BIG AL
Рейтинг: 1341 НеутралноС въвеждането на тол системата Павлова очаква утрояване на приходите от пътни такси..
)
))
)
)
)
))
BIG AL....................
Знаете ,
че после трябва да плащаме десетки милиони ЕВРА за километър - на фирмите на златев и пеевски- за магистралата :
Да не искате от акцизите и данъка - да се плащат ??/
МАЛКО са - за НАС няма да има ...:
За Партията - с голямо ' П"....:
За да ви дерем ПО-добре ,
ние от ГЕРБ- не искаме нито дневни, нито 6 месечни винетки ...Много искате ...
ЩЕ ПЛАЩАТЕ винетки - дори и когато НЕ си карате колите !!!???
После и фирмите на пеевски , добре стрижат БДЖ-то ..и там трябва ПОВЕЧЕ пари и т.н...
Не учете МУТРИТЕ , как да ви ОБИРАМЕ !!!
Все пак , ТИМ ме е пратил, за да бъда ВАШ министър !!!
И съм половината съветска , половината - шумкарска , т.е. знам как да ви обирам ...
penchoo
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#5] от "karabastun":
Да, колко трактори и комбайни газят безплатно черните пътища, а и нивите също! След като се направиха велоалеи общините да се вземат в ръце и да въведат винетки за велосипедисти, а и за пешеходци и ... пешеходки!
Косьо Генчев
Рейтинг: 1137 Гневно" ... приходите от пътни такси, ... се очаква да се увеличат двойно и дори тройно, каза днес министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова ... "
Приходите за един недонаял се са разходи за всички останали!
Прост икономически постулат.
Косьо Генчев
Рейтинг: 1137 Весело[quote#47:"дерибеев"]всъщност що е то третокласен път [/quote]
Третокласен е този т.н. път, по който трудно се преминава дори и пеша.
zhivko6461
Рейтинг: 995 Неутрално"Чрез въвеждането на тол системата за заплащане на изминатото разстояние по шосета от товарните автомобили, приходите от пътни такси, които с увеличението на цената на винетките се изчисляват на 260 млн. лв., се очаква да се увеличат двойно и дори тройно, каза днес министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова".
Двойно и дори тройно. Колко прецизно пресмята Лиленцето! Осъзнава ли какво впечатление създава с допустимите отклонения в крайния резултат? Дали ще се замисли, ако някой се опита да ѝ обясни?
ostin22
Рейтинг: 655 НеутралноС грижа за мат'ряла..
Ще плаща тройно..Хип..хип..ураааа
There is no way to happiness, happiness is the way!zidane
Рейтинг: 692 Неутралнопоследно питане, понеже все за камиони говорим - с ЖП-то какво стана? "Товарни Превози", това, онова?
Маршалов
Рейтинг: 499 НеутралноГлоба за диво къмпингуване...За да се плаща принудително на милионерите, които изкупиха и заградиха територии в планините и на плажовете. Май не стана, ама още не се знае дали не е само отложено. Тол такси на обикновените пътища, което го няма в никоя нормална държава, щото на някой му трябва да продаде определен брой електроника за събиране на тия такси, както и процент от таксите...Какво следва...Данък за ходене пеша, данък за пиене на вода, данък за дишане на въздух...Който не плаща няма да диша. Който не плаща няма да диша. Който не плаща няма да диша.
мурзилкаРоси
Рейтинг: 7562 НеутралноИ да се удесеторят,пак ще смогнат да ги окрадат,пардон, усвоят.
42
Рейтинг: 434 НеутралноДругарко Павлова, а пенсионерите дето търкат пейките в парковете кога ще ги ударим? Това е абсолютно нетърпимо !!!
След комунистите най-много мразя антикомунистите!Маршалов
Рейтинг: 499 НеутралноБонус за новите такси и данъци - въже да се обесим.
мурзилкаzhivko6461
Рейтинг: 995 Неутрално[quote#50:"penchoo"]След като се направиха велоалеи общините да се вземат в ръце и да въведат винетки за велосипедисти, а и за пешеходци и ... пешеходки![/quote]
Ами да. Трите категории се шлаят безразборно и най-важното безплатно по велоалеите, улиците и пътищата. С въвеждането на вел-пеш такси, съгласно методиките за изчисления в МРРБ, приходите биха се увеличили между 2 и 5 пъти.
С въвеждането на нови такси, винетки, данъци и т.н. и увеличаването цените на съществуващите за кратко време биха се увеличили двойно приходите на мигранти от България в останалите страни на ЕС.
evtimvz
Рейтинг: 1212 НеутралноДо коментар [#3] от "pag":
Да, така е! Напълно си прав. Но има и друга, по-справедлива система. Добавка към цената на горивото. Така е най- справедливо, защото тези с луксозните коли също са под 3.5 тона и плащат същата винетка като за моето ПОЛО.
proza
Рейтинг: 572 НеутралноАко тези пари отидат за поддръжка на пътищата и магистралите, ще има полза от тол системата, но ако ги окрадат, ползата ще бъде само за техните джобове.
ludiakolio
Рейтинг: 447 НеутралноКакво стана с незаконната цена на винетката от 100 кинта?Дали има развитие обжалването?Другарката Павлова,да не размахва ръце,а да отиде да се потъркаля по вълните на магистрала Марица.И с минетки и гол такси,пак ще си брулим по дупките,не им вярвам изобщо.
kukam
Рейтинг: 274 Неутрално"този, който пътува повече и руши повече"
А, бе, лельо, ти си единствената , за която ние сме рушители.
По цял свят ни наричат граждани, които ползват пътищата и си плащат за това.
pag
Рейтинг: 1120 НеутралноДо коментар [#61] от "evtimvz":
Знанието е сила, информацията - властНе става, защото чуждите тирове не зареждат у нас, а с един резервоар минават по 1500-2000 километра. Вкара ли се цената на горивото, това ще значи, че ние спонсорираме чуждите превозвачи.
Сега минават с еднодневна винетка за 21 лева.
В Германия допреди 7-8 години беше съвсем безплатно, но пропищяха, защото целия товарен трафик минаваше оттам. Въведоха тол такси и сега хем е по-спокойно, хем имат много прилични приходи.
dj x2805
Рейтинг: 461 НеутралноТози път "НЕ СЕ ПОДДРЪРЖА от Агенция Пътна инфраструктура" - на ви сега тол такси
www.soundcloud.com/x2805есе
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#49] от "BIG AL":
Я, кой пак е пропуснал да си пие хапчетата!
pag
Рейтинг: 1120 НеутралноДо коментар [#10] от "Индиана":
Знанието е сила, информацията - властЧужденеца НЕ плаща ни ДДС, ни акциз, защото НЕ налива гориво.
stenli1
Рейтинг: 1014 ЛюбопитноГЕРБ са свикнали да КРАДАТ милиарди и сега са посвършили парите
Sars Saraktos
Рейтинг: 479 ВеселоДо коментар [#3] от "pag":
"Който търси истината, Бог вижда..."Тогава защо плащаме пътни данъци и такси? Да ги отменят. А и без това фалиралата ни икономика, като се натовари с огромни транспортни разходи ще направи хляба пет лева, а сиренето от Добрич или няма да се продава в София, а само във Варна или евентуално Шумен или ако дойде в София ще бъде 50 лева. Което ще затвори десетки предприятия и хората ще останат на улицата. А въпросът е защо така некадърно строят пътищата, срещу огромни милиарди налети в тях, та всяка година ги ремонтират наново. Хитлер откакто в 30-те години построи магистралите в Германия не са мръднали. Защо ли?
Пешката
Рейтинг: 1219 НеутралноНе се спряха тролещите....
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.1. Няма как да се заплаща от акцизи след като чуждия трафик минава транзит и няма нужда да зарежда в повечето случаи
2. Винетките за колите ще са отделни -- карай си 1000 км на месец или 10 на година, все едно
3. в градовете няма нужда от винетка
4. транспортните разходи са нереално ниски за товарните коли -- 21 лв на година?!
Маршалов
Рейтинг: 499 НеутралноЛиляна Винеткова Тол-Таксова? Дайте ми още и още и още паричкиии, да ви правя, да правя мили очичкиии.
мурзилкаdolna4erti4ka
Рейтинг: 943 НеутралноПравилно е.Само да не направят толтакси за всички.Тогава ще плащаме 4 пъти-веднъж с акциза на бензина,веднъж с винетките ,веднъж с данък за общината и още веднъж с толтакса.Редно е толтаксата да е само за товарните.Така или иначе те натоварват най--много и най-много разбиват пътищата.
Admiral
Рейтинг: 381 НеутралноЗащо да става дума за кражби? В крайна сметка чрез тази система онзи, който повече се движи по пътищата, ще плаща повече. Такива системи не са някаква новост тука.
Slick
Рейтинг: 434 НеутралноЕдинственият проблем е дали тия пари ще ходят за оправяне на пътищата. Щото, досега...
Маршалов
Рейтинг: 499 НеутралноВ страната, която 20 години не може да си стъкми "електронното" правителство, чиновниците едно поне 50% все още не могат да работят на компютъра, без да гледат десетките налепени по рамката на монитора и наоколо обяснителни бележки надраскани с химикал) и да осигури дори нормална услуга от типа всичко предлагано от дадената администрация, или от всички администрации - на едно гише, колко бързо действа в частта, от която електронно да се прибират пари. Т.е. когато е за даване ме няма, когато е за взимане съм наличен..., заедно с цялата фамилия.
мурзилкаpag
Рейтинг: 1120 Весело[quote#70:"Sars Saraktos"]Тогава защо плащаме пътни данъци и такси? [/quote]
Знанието е сила, информацията - властНе ми е известно да плащаме "пътни данъци" - плащаме данък МПС В ОБЩИНАТА ПО МЕСТОРЕГИСТРАЦИЯ - въпросите "какво ги правят" - към тях, не към министерството.
Колкото до винетките, те си остават за всички МПС до 3.5 тона, макар че по мое мнение би трябвало всички МПС да са с електронни тол такси. Смятам, че е справедливо, макар и за мен да е неизгодно, защото навъртам по 50-60 000 км на година, а плащам винетка колкото тия, които навъртат 5000 км.
Един тир амортизира пътя над 100 ПЪТИ повече от лек автомобил, т.е. за тях е наложително да плащат за изминати километри.
Колкото до "сиренето от Добрич за 50 лева килото" - хайде малко по-сериозно, един тир превозва 20 тона стока, дори и тол-таксата за тия 400 км да е 100 лева, това прави по ПОЛОВИН СТОТИНКА на КИЛОГРАМ. Хайде и на връщане още толкова, ако сметнем, че вози обратно само сърдечна благодарност за сиренето, "оскъпяването" ще стане ЦЯЛА СТОТИНКА.
Ще го преживеете......
Yotce
Рейтинг: 1438 Неутрално[quote#29:"sv3tli0"]Какво само се разправяме за винетки, следене на километражи и прочие..
Защо просто не заложат таксите в горивата? [/quote]
Защото не е справедливо. Тези такси, дали под формата на винетки, или като тол такси, са за ползване на републиканската пътна мрежа. Освен това увреждането на пътната настилка от камион и лек автомобил не е пропорционално на изразходваното гориво.
jza49480915
Рейтинг: 434 НеутралноЗа да имаш ТОЛ система трябва и да имаш пътища които да са поддържани и да не се плаща по тях както е във всички страни.В страната не са в състояние да поддържат магистралите а какво е положението с дублиращите пътища не ми се говори.Интересно ми е само защо даден министър почва публично да плеще глупости след като не е запознат подробно с даден казус за да не показва своето незнание и непочтеност спрямо собствения си народ.
gost22
Рейтинг: 1863 Весело[quote#43:"#43c6dB"]Да видим за какво ще отидат утроените приходи![/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ми за утроени разходи и дотации, за кво друго да отидат...
volarok
Рейтинг: 2334 НеутралноДопускам, че след някоя и друга година ще въведат тол-система и за леките коли, което ще отблъсне мнозинството пътуващи от магистралите и ще увеличи трафика по първокласните и второкласните пътища, а това е предпоставка за катастрофи и жертви.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2043 НеутралноТкаа е, като реално няма никаква икономика и съответно постъпления от данъци, държавата се опитва да запълни бюджета с все повече такси за щяло и нещяло. Това обаче не може да продължава вечно.
Михал Мишкоед
Рейтинг: 434 РазстроеноВъобще не се споменава в сводката по какъв начин ще се контролира ИЗРАЗХОДВАНЕТО на тези утроени суми! Идея си нямаме колко много се КРАДЕ в тази система - преди време едно тв разследване, как го пуснаха - не зная - разкри ПЪЛНАТА БЕЗОТЧЕТНОСТ, хаос и тъмнина при ползването на парите от винетки. Някакъв пътен фонд, някаква инфраструктура, пълен бълвоч от празни приказки. Парите въобще ги няма; пътищата ги знаете. Тази крадла налага още безотчетни, тъмни потоци и то е видно от думите й.
Истината е някъде там ...gdobranov
Рейтинг: 381 НеутралноСега остава да се утрои и качеството на пътищата и всичко ще е наред...
Dr_Doolittle
Рейтинг: 1918 Неутрално'2016 година бих нарекла година на презареждането.'
http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/Превод в ефир: Тиквеният бостан е решил да съдере задниците от плащания на всички попаднали в него...
Тоест инфраструктурата се прави
1. За предизборни пропагандни цели.
2. За осигуяване на мангизи за строителни фирми близки и верни на властта
3. Като инструмент за събиране на мангизи за сладкия живот на управляващата охранена тлъста политическа класа
svetlio_rm
Рейтинг: 483 НеутралноДо коментар [#42] от "Bro":
викаш чужденците да плащат за нашите пътища ..
Типично родолюбие и джоболюбие..
Димитър Димов
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#5] от "karabastun":
Димитър ДимовПовече приходи безспорно ще има, но нека не забравяме, че третокласната пътна мрежа е общинска собственост и за нея не можем да търсим отговорност от пътната агенция, а от съответната община.
karabastun
Рейтинг: 7881 НеутралноДо коментар [#87] от "Димитър Димов":
[email protected]Ами нали прочетохте.Ще се пътува гратис само по около 3000 км третокласни пътища, по които има слаб трафик, стана ясно от думите на Павлова. Идеята е хора, които отскачат само до съседното село, да не бъдат товарени с пътни такси.
Димитър Димов
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#8] от "someeeee":
Димитър ДимовПроблемът е (и това всеки икономист го знае), че Държавата се издържа от платените данъци и такси. А българинът гледа винаги да мине "по тънкото", да плати по-малко и после се търси всичко от държавата. Не внасяме осигуровки и искаме по-високи пенсии, не плащаме винетки и тол-такси и искаме прекрасни пътища. Не си правим жилищни застраховки, а когато се случи някое бедствие-искаме помощ от държавата. Държавата сме данъкоплатците. И не си ли плащаме задълженията нямаме право да търсим насрещни резултати. Не отричам кражбите и корупцията па високите и най-вече по средните етажи на властта, но докато имаме комунистическият начин на мислене- ние няма да плащаме, а държаната ще ни издържа- икономиката ни скоро няма да тръгне напред.
Димитър Димов
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#47] от "дерибеев":
Димитър ДимовТретокласните пътища са пътищата, между селата. И за тях отговорност носи съответната община
someeeee
Рейтинг: 520 НеутралноДо коментар [#89] от "Димитър Димов":
Много си в грешка мой човек. Проблемът не е колко дават хората. Проблемът е в това КАК се харчат. Защото и бюджет като на САЩ да имаме управляващите ще отркаднат колкото се може повече и ще кажат, че пак проблемът е в ХОРАТА, че не давали... Така че колкото и да е крив българина, в този случай не ти е той виновен.