С въвеждането на тол системата Павлова очаква утрояване на приходите от пътни такси

С въвеждането на тол системата Павлова очаква утрояване на приходите от пътни такси

© Георги Кожухаров



Чрез въвеждането на тол системата за заплащане на изминатото разстояние по шосета от товарните автомобили, приходите от пътни такси, които с увеличението на цената на винетките се изчисляват на 260 млн. лв., се очаква да се увеличат двойно и дори тройно, каза днес министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова на единадесета годишна конференция "Стратегическа инфраструктура и инвестиции, България в свързана Европа 2016".


Тя допълни, че от 20 хил. км републиканска пътна мрежа системата ще обхване около 17 хил. километра "Тол системата няма да се прилага за всички третокласни пътища. Само за тези, за които е налице транзитен трафик. Това е нашата подадена ръка към търсенето на справедлив подход – този, който пътува повече и руши повече, да плаща повече", посочи министър Павлова, цитирана от агенция "Фокус".


Тол таксите ще се заплащат от превозните средства с максимално допустима маса над 3.5 тона, а останалите ще продължат да ползват винетки, които обаче вече ще са електронни. Павлова информира, че заплащането на ТОЛ таксата ще става по два начина – с бордово устройство или чрез предварително заплатени маршрутни карти за транзитно преминаващи, които ще могат да бъда закупувани на границата, онлайн или от бензиностанции.




Контролът за плащането по пътищата ще се извършва от 300 стационарни камери по пътищата и 50 мобилни екипа. На същия форум министърът на транспорта Ивайло Московски прогнозира, че новият начин на таксуване ще постигне баланс, като те бъдат по-добре разпределени.


Започва година на презареждането на управлението в пътния сектор
На конференцията Павлова посочи, че докато миналата година е минала под знака строителството на инфраструктура, тази ще е фокусирана върху преструктуриране на управлението в пътния сектор. По думите ѝ 2016 година няма да е лека в областта на пътното строителство, защото се явява преходна между двата програмни периода.


"2016 година бих нарекла година на презареждането. От гледна точка на управление и администрация на пътния сектор това ще е година на едно ново начало, на преструктуриране на управлението в сектора. Националната компания за стратегически проекти ще се слее с Агенция "Пътна инфраструктура", така че следващите месеци ги отдавам на преструктурирането на сектора с един нов модел в управлението на стратегически пътни проекти", обясни регионалният министър.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK