Освен Uber и франчайзът на таксиметрови услуги пречи на някого

Освен Uber и франчайзът на таксиметрови услуги пречи на някого

© Юлия Лазарова



Анализът е на Любомир Авджийски от Института за пазарна икономика.


Последните изменения на закона за автомобилните превози са кратки и пределно ясни.
Остава изискването таксиметров превоз на пътници да "може да се извършва от търговци, притежаващи удостоверения за регистрация/тъй нар. лицензи/", а се премахва възможността такъв превоз да се прави "от водачи, извършващи дейността от името на регистриран превозвач, но за своя сметка." По-голямата част от таксиметровите шофьори в България са в категорията на отпадащата с изменението възможност - да носят стикер на голяма фирма, но да работят за своя сметка. Сега ще трябва или да работят за "голямата фирма", или да имат своя собствена, която е преминала регистрационния процес.


Мотивът е, че сега действащият режим е дискриминационен и че няма достатъчно добър контрол върху шофьорите, които имат собствени автомобили. Дискриминацията идвала от там, че едни – превозвачите (най-вече големи и средни компании), трябва да минават през регистрационен режим, а други – собствениците на автомобилите, които работят със стикер на компании, не минават през такъв режим. Като цяло аргументът звучи добронамерено, но има няколко логични и житейски проблема, които изникват от него:




Неоправдани разходи по регистрацията


Голямата или средна компания превозвач преминава през една единствена регистрация веднъж и за всички свои автомобили. Докато, ако законът бъде приет, това ще трябва да се извършва и от всеки шофьор-собственик на автомобил.


Изключване на възможноста за свободното договаряне


Смисълът на извършването на таксиметровия превоз "от тяхно име" е именно, за да може регистрираните превозвачи да гарантират, че с името им няма да се злоупотребява. По своята същност да позволиш на друг да извършва дейност от твое име, но за негова сметка, представлява вариант на договор за франчайз. Франчайзодателят (регистрираният превозвач) подписва договор и има задължението да следи дали франчайзополучателят (шофьорът) изпълнява всички изисквания на фирмата и ако не ги изпълнява, договорът следва бъде прекратен. Да се ограничи възможността за такива договори в сферата на транспортните услуги е необоснована рестрикция. Необоснована, защото проблемът е в контрола, а не в правото.


Търговският и граждански контрол могат да се се справят с проблема по-добре


Ако приемем, че между големите компании и шофьорите в момента има своеобразен вид франчайз, то задължение на "големите компании" е да намерят начин да контролират своите партньори - шофьорите. Няма причина това да бъде уреждано само с трудов договор. Договорът може да е граждански или търговски със съответните правила за извършване на дейността. Проблемът е, че сме свикнали контролът да се извършва само на хартия и формално. А очевидно практиката показва, че това не е достатъчно.


Направихме си труда да отворим няколко сайта на големи фирми-превозвачи (с над 100 таксиметрови автомобила) и на нито един от тях не открихме ясни правила и гаранции за безопасността на пътниците, нито пък ясни и практични изисквания към шофьорите, които биха предпазили реално пътниците от инциденти или от лошо поведение от шофьори, които не са проверени и "регистрирани", тоест са анонимни. По някаква ирония на икономическата реалност, единственият практичен начин за проверка на шофьорите намираме на сайта на UBER, компанията, чиято дейност беше преследвана и в крайна сметка административно. От сайта им разбираме, че пътникът е в безопасност по две причини:


1/ Чрез софтуера местонахождението и на автомобила, и на пътника е винаги проследимо, в реално време и в последващ момент


Всеки шофьор има профил със снимка и имена, което позволява на пътника да прецени още при качването дали се е качил при регистрирания в системата шофьор или при някой друг /анонимен "колега"/. Това е именно една от критиките към таксиметровите автомобили – че таксиметровата компания е подписала договор със собственика на автомобила, но той от своя страна го предоставя на други шофьори без договори и без адекватни гаранции и контрол на поведението на тези шофьори.


2/ Контрол над шофьорите от самата компания


Всеки шофьор при UBER преди да подпише договор с компанията преминава през проверка на пътното му и лично досие – шофьорска книжка, свидетелство за съдимост и др. Такова изискване няма към сегашните таксиметровите компании.


Административен контрол над превозвачите и шофьорите


Очевидно новият законопроект е продиктуван от провалилия се административен контрол над таксиметровите шофьори. Поради това се въвежда изискването за регистрацията им или алтернативно, изискването те да сключат трудов договор. Но нито едно от двете няма да разреши конкретния проблем с ефективен контрол върху таксиметровите шофьори, а ще доведе до нови хартии, разходи и трудности. Да приемем, че целта е по-ефективен контрол върху шофьорите, които не са на трудов договор към компаниите превозвачи. Защо тогава при регистрацията на компаниите-превозвачи (до момента) няма изискване сред подаваните документи да се приложат имената и документите на водачите/собствениците на автомобилите, а е поставено единственото изискването за "документ, удостоверяващ съгласието на собственика на автомобила да бъде вписан в списъка към удостоверението за регистрация, когато автомобилът не е собственост на превозвача". В същото време, за да бъде регистриран превозвачът, се изискват документи за ръководителя на транспортната дейност – свидетелство за съдимост, копие за професионална компетентност, договори и др.


В същото време и към момента има изисквания към водачите на таксиметрови автомобили, като те са длъжни да имат удостоверение за "Водач на таксиметров автомобил", което се издава и отнема от ИА "Автомобилна администрация". За притежанието на таково удостоверение се изисква свидетелство за съдимост, свидетелство за управление на МПС и др.


Но сред всички изисквания на ЗАП и на Наредбата не са написани три прости правила:

  • относно договорите между превозвача и водачите /които не е нужно да са трудови/
  • относно контрола, който превозвачът упражнява върху водачите, извършващи услуга "от негово име, но за своя сметка"
  • относно отговорността, която превозвачът носи за неупражняването на такъв контрол.
С нови регистрации не може да се постигне нещо, за което се изискват практически контролни механизми, както от страна на администрацията, така и от страна на компаниите - превозвачи и на клиентите. Новите хартии и затруднения не гарантират безопасността на пътниците и сигурността на превозите. Добре е да се поучим от онези, които вече бяха изгонени от пазара, докато сайтът им е още активен - https://www.uber.com/bg/safety/.

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Тези хора трябва да внасят и осигуровки за доходите, изкарани от таксиметрова дейност, както и да го наричате! Може би институт за НЕлоялна конкуренция и НЕплащане на данъци ви отива повече! За 26 години друго не можете да предложите, освен ниски заплати, по-ниски заплати и още по-ниски заплати, като лек за икономическата изостаналост! 26 години България е най-бедна в Европа, с най-ниски заплати, и не помръдва от тази позиция, въпреки спазването на съвета нa И Путинска И.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    Само някой да не си помисли, че "законодателя" нещо се е загрижил за матряла. Това е поредната промяна в някой закон или правила за да се угоди на олигарсите, да се преразпредели пазара и да се намали конкуренцията.

  4. 4 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    До коментар [#1] от "Граждани за Европейско либерално беззаконие":

    На Юбер нищо не може да се скрие. Всичко е на безкасов път. Обратното, таксиметровите апарати, автобусите и маршрутките останаха последните, които нямат онлайн връзка с НАП

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  5. 5 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#1] от "Граждани за Европейско либерално беззаконие":


    До коментар [#3] от "442":

    Другари тролове, как сте?

  6. 6 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    НЯМА НАЧИН ДА НЕ СЕ ПЛАЩАТ ДАНЪЦИ, ЗАЩОТО СИ ТАРИКАТ.

    Бакшишите са противни, но плащат данъци. Набийте си го в главите

    15.02.1989 - 07.02.2018
  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    До коментар [#4] от "cinik":

    Лиценза и той ли е с онлай връзка...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    Продължава активното лобиране за Юбер. Наистина всеки трябва да си заработва парите, но понякога олекваш. А по темата или трябва да се премахне лицензирането, или трябва да важи за всички. В момента бай Пешо вози с лиценза на леля Пенка и ако си от мафията на ДАИ може да си копърка, може да си с помпичка, може да не се осигуряваш, няма как някой да издири леля Пенка да и връчи акт или предписание. Идеална позиция, която защитава и корумпираните контрольори, и големите фирми около мутрите и нередовните шофьори. Така че, предложенията са в помощ на клиента, но не вярвам да минат.

  9. 9 Профил на futurama
    futurama
    Рейтинг: 287 Неутрално

    В тая държава фуражка или бакшиш да си.

  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    До коментар [#7] от "Darth Plagueis":

    А за какво ти е лиценз, ако не ползваш таксиметровите стоянки? Какво ти предоставят, че да искат да поставят условия?

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  11. 11 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 536 Неутрално

    някой да разбра какво общо имат UBER с исканата промяна? И как се фиансира ИПИ - с работа по проекти (според собствения им сайт), демек мазни лобисти - Мартин Заимов, Левон Хампарцумян.....Та кой финнасира проекта таксиметровите услуги, досещате ли се?

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  12. 12 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    До коментар [#11] от "borko_to":

    Ако се приемат промените Юбер ще са тотално незаконни, защото в момента тяхната защита е базираната на практиката за преотстъпване на лиценза. С две думи голямата фирма има лиценз, но не носи отговорност за колата, договор и осигуровки на шофьора, ако мами с апарата и т.н. При сегашното положение, не е ясно шофьора на трудов договор към кой е, касовият апарат кой го отчита и т.н., тоест Юбер са значително по-коректни от сегашната боза. Естествено, при въвеждане на правила, техният модел за неплащане на лиценз ще лъсне на момента.

  13. 13 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    До коментар [#10] от "cinik":

    Задай си същия въпрос на тема болници, университети и която и да искаш друга сфера и виж как звучи.
    А конкретно на мен ми трябва, за да ги ограничава.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  14. 14 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    До коментар [#13] от "Darth Plagueis":

    Как успя да извадиш точно обратния пример? Университетите и болниците са крупни получатели на обществени средства. Там държавата може да има претенции.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7636 Неутрално

    Абе хората искат да си работят,без да са контролирани и без да плащат данъци.

  16. 16 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#15] от "Роси":

    Хората искат да са извън "закона" - да важи за другите, но не й за тях. Демокрация по български.

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  17. 17 Профил на tigivi
    tigivi
    Рейтинг: 409 Неутрално

    От край време бакшишите надделяват на държавата.

  18. 18 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 294 Неутрално

    тъпанарските бакшиши и хиените на Цеко Минев изгониха Убер от България, но техните шофьори и до ден днешен не са спазвали изискванията, за които искаха да отговарят шофьорите на Убер?

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    До коментар [#14] от "cinik":

    Няма никакво значение. Лицензът се дава, за да е ясно, че получателят му изпълнява някакви условия. Това е основния му смисъл.

    И откога радетел като теб за доброто развитие на един град застава така яростно на страната на бакшишите?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#13] от "Darth Plagueis":

    "А конкретно на мен ми трябва, за да ги ограничава."

    Лицензите ограничават Вас, в качеството Ви на потребител, а не лицензирания. Има много опити да бъдат защитени интересите на потребителите, но нищо не е по-ефективно от свободната конкуренция в рамките на свободен пазар. Лицензирането е средство за ограничаване на входа в съответния бизнес, което намалява конкуренцията и оставя потребителите без ефективно средство за защита на интересите им.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    До коментар [#20] от "russian78":

    Ще го кажа по-ясно - считам бакшишите за необходима, но противна сган, независимо дали се водят модерни, с приложение за смартфон, или стандартни и жълти. Общо взето са ми еднакви.
    Считам, че тая противна сган е нужно да стои сритана в ъгъла, притисната от всевъзможни лицензи, режими, разрешителни, и да бъде драна по всевъзможни начини от община и държава.

    Вместо тях, искам в София да се развиват пешеходни зони, велоалеи и градски транспорт.

    Надявам се да съм бил ясен...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на tundra
    tundra
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Толкова писане и цял институт стои зад тази статия ,а тя си е лъжа. Любомир Авджийски не знае ли , че миналата сряда парламента гласува на първо четене най-лобисткия си закон. И водачите пак ще могат да работят за своя сметка от чужда лицензия ?

  23. 23 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#21] от "Darth Plagueis":

    Щом толкова ненавиждате "бакшишите", защо подкрепяте използванего на държавния апарат за защита на частните им интереси? Пак ще Ви го кажа, лицензите обслужват интересите на бакшишите, а с новите промени се грижат в частност за интересите на големите компании. Това по никакъв начин не подпомага развитието на пешеходните и велосипедните зони в София. Лицензът защитава лицензирания за сметка на потребителите.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  24. 24 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#1] от "Граждани за Европейско либерално беззаконие":


    [quote#1:"Граждани за Европейско либерално беззаконие"]За 26 години друго не можете да предложите, освен ниски заплати, по-ниски заплати и още по-ниски заплати, като лек за икономическата изостаналост! 26 години България е най-бедна в Европа, с най-ниски заплати, и не помръдва от тази позиция, въпреки спазването на съвета нa И Путинска И.[/quote]

    Не мога да схвана от написаното, дали наистина смятате, че ИПИ е виновен за това положение.
    Ако погледнем написаното в статията, се вижда, според мен правилно, че няма нужда от нови и допълнителни бюрократични мерки, а от действен контрол.
    Аз не видях в текста как практически е възможно да се осъществява този контрол, освен с препратката към страницата на Юбер и предвид характера на дейността не ми е ясно как това може да става.
    Но ако само на хартия си "вържем" гащите, от това на нас, клиентите няма да ни стане по-хубаво и най-много още малко да се оскъпи.

  25. 25 Профил на Венедиков
    Венедиков
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Идващата седмица ще се решава окончателно дали тези промени ще влязат в сила или не, така че дискусията по темата е навременна и има опасност много шофьори да останат васални на компаниите. Темата за осигуровките няма нищо общо в случая. Това е проблем на данъчното законодателство и контрол и не зависи от това дали ще накараш един шофьор да се регистрира като отделен превозвач. Таксиджиите или са ЕТ или са на трудов договор към фирма или самоосигуряващи се. И при трите дължат осигуровки и данъци.

  26. 26 Профил на qvv20493374
    qvv20493374
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Най-голямата грешка ще е да върнат текста след ,-ката а именно за собствена сметка от името на лицензирани превозвачи. Това ще е провал в опита им на ГЕРБ да направи всички регистрирани търговци който да се осигуряват и да няма "фараони" т.е. "кухи фирми" който са ДЗЛ "в апарата" и самият превозвач. Ако го върнат тяхната РЕВОЛЮЦИЯ да изкарат целия бранш на "светло" карайки го да се осигурява и да плати данък отива "по-дяволите". Само премахвайки текста след въпросната запатая (,) щяха да "съборят" "сивата икономика" в бранша който е от 30000-50000 човека с до 90%, което на практика ще е истинската тяхна на ГЕРБ - РЕВОЛЮЦИЯ. Няколко десетки милиони лева който "потъват" сега знаете къде, ще "влизат" в държавата! Скъпи Любчо скъпи Авджийски колко пари ти взе от "Фараоните" да скалъпиш тази статия. Заради тези долни мошеници в бранша е така.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  27. 27 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Юбер номера не мина!
    Друго?

  28. 28 Профил на миро родозов
    миро родозов
    Рейтинг: 354 Неутрално

    До коментар [#6] от "В квартална кръчма жив русофоб няма! - Dark'star":

    ньет, почти 7 години съм бил бакшиш. всеки има по два апарата, толко е просто. патент си тряя

  29. 29 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#21] от "Darth Plagueis":

    Чудно ми е как мислиш, че държавата ги "държи", като тия същите затвориха кръстовище на центъра на София и лично министъра им дойде на крака, за да им каже, че ще промени закона в съгласие с исканията им. Това даже и от меверето май не успяха да го направят.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  30. 30 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#6] от "В квартална кръчма жив русофоб няма! - Dark'star"
    "НЯМА НАЧИН ДА НЕ СЕ ПЛАЩАТ ДАНЪЦИ, ЗАЩОТО СИ ТАРИКАТ.

    Бакшишите са противни, но плащат данъци. Набийте си го в главите":

    ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА

    По-разпространена сива икономика от бакшишите в България няма!

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch
  31. 31 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    И нека сега някой да твърди, че в България има дясно управление....
    Що, по дяволите, държавата иска да се меси в договорка между мен и шофьора на една кола? Това си е наша работа! Работата на държавата е да прибере данъка от шофьора, НО за целта да бъде така добра да ми го признае за разход...

  32. 32 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 516 Любопитно

    До коментар [#4] от "cinik":
    "На Юбер нищо не може да се скрие. Всичко е на безкасов път..."
    сериозно? с банкова карта по сметка на банка в Холандия, прехвърляща всички пари на офшорки в Антилите. И когато от КЗК им изискаха всички финансови документи, отказаха да ги дадат.... Коментарът е излишен.

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  33. 33 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    До коментар [#32] от "Sars Saraktos":

    И това какво те интересува, когато Юбер прави в момента по 1 милиард $ загуби на година? Да не искаш да му се натресеш в пренасянето на загуби за 5 години напред?

    Важни са доходите, които изплаща към шофьорите, а те са 100% на светло.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  34. 34 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 516 Любопитно

    Да, да, кое е на светло? Да има норматив да ги кара да си обявяват задграничните приходи? Шофьорите ги крият, както и сегашните таксидижии, а и отделно държавата губи от лицензни такси, ДДС и данък общ доход, защото даже не знае оборотите на от 0бир джиите.

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  35. 35 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#32] от "Sars Saraktos":

    Да, излишен е. В България, ако аз се возя на Юбер, с каква карта ще платя и дали моята банка няма да даде всички транзакции към Юбер на данъчните, ако има ги поискат... Направо си гений.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  36. 36 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#34] от "Sars Saraktos":

    Когато трябваше да се направи закон, който да позволи контрола на посоченото от теб, бакшишите излязоха на протест и министъра оцапа гащите, и промени закона. Айде със здраве, търси сега в бюджета пари от бакшиши и мрънкай, че Юбер са виновни.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  37. 37 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#36] от "The_Curious":

    Юбер са виновни, че не плащат ДДС, данък печалба и лицензионни такси за таксиметрова дейност в България. Тоест това е черна икономика, дори не е сива, нелегална стопанска дейност с укриване на данъци. Не ми ги хвали. Най-малкият им проблем е, че шофьорите им получават по тайни сметки заработеното и не го декларират. А НАП няма как да ги провери, защото не знае кои са. Виж по-горе че Юбирджиите отказаха всякакви документи на КЗК. Друг е въпросът за нашите бакшиши, там също трябва затягане на контрола.

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  38. 38 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#35] от "The_Curious":
    "В България, ако аз се возя на Юбер, с каква карта ще платя и дали моята банка няма да даде всички транзакции към Юбер на данъчните, ако има ги поискат... Направо си гений."
    И ти си гений, защото не ме интересуват твоите картови транзакции за нелегални таксита. Виж горното ми писание.

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  39. 39 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#37] от "Sars Saraktos":

    Това ще ми е последния коментар към теб, отчайващ случай си и не си заслужава да си губя времето повече. Само ще ти подскажа, че ако НАП иска, може да следи всяка банкова транзакция в страната т.е. всяко плащане на търговеца Юбер, без значение къде е неговата сметка. А това означава, че всеки шофьор в България, който получава пари по сметка тук, от сметка в чужбина или на майната си, може да бъде засечен.
    От тук насетне, не ме занимавай с неадекватноста си.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  40. 40 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 516 Неутрално

    [quote#39:"The_Curious"]Само ще ти подскажа, че ако НАП иска, може да следи всяка банкова транзакция в страната т.е. всяко плащане на търговеца Юбер, без значение къде е неговата сметка. А това означава, че всеки шофьор в България, който получава пари по сметка тук, от сметка в чужбина или на майната си, може да бъде засечен. [/quote]
    Ти това наистина ли го мислиш? Присъединявам се към твоите думи:
    [quote#39:"The_Curious"]От тук насетне, не ме занимавай с неадекватноста си.[/quote]

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  41. 41 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2806 Неутрално

    Преди малко говорих с един бакшиш каза ,че било по 25лв на месец да си с фиктивен договор към куха фирма!
    И за какво говорим какъв НАП какви 5 лв ?
    Държавата е абсолютно не способна да проследява откъде и на къде текат парите , освен ако не е някой специално нарочен , ама и те получават чадър от свише!
    Абе къде е Христо Бисеров?

    Libertarianism is just anarchy for rich people




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK