Държавата щяла да поддържа и пътищата, за които не се плаща винетка

Държавата щяла да поддържа и пътищата, за които не се плаща винетка

© Надежда Чипева, Капитал



Държавата няма да изостави поддръжката на третокласната пътна мрежа, за която вече няма да се изисква винетка. Това каза в предаването "Събуди се" по Нова телевизия инж. Лазар Лазаров, председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура".


По думите му, 40% от третокласната пътна мрежа или около 3500 км няма да се заплаща винетка или такса за ползване на пътна отсечка. "Това е така, защото тези пътища стигат до места, където няма друга алтернатива", заяви още той.


Лазаров коментира, че това, че хората няма да плащат за пътища не значи, че те няма да се поддържат. "Държавата има ангажимент да поддържа тези пътища", обяви той.




В коментар на примери за регионални пътища в много тежко състояние Лазаров обясни, че най-евтиният ремонт на 1 км струва 350-400 хил. лв. Това означава, че ако трябва да се ремонтират 20 хил. километра означава разходи от 800 млрд. лв. на година.


В същото време той посочи, че винаги когато един път се ремонтира шофьорите започват да карат по него с висока скорост. . "Има статистики и те много ясно показват, че когато се оправи настилката подходяща за развиване на високи скорости, аварийността скача", подчерта Лазаров и допълни, че това е култура на шофиране.


Шефът на пътното ведомството посочи и че предвиденото въвеждане на електронна винетка ще облекчи режима на ползването й. В същото време ще остане и традиционният вариант на купуването й от търговски обекти.

Ключови думи към статията:

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8385 Любопитно

    След като един метър ограда с бодлива тел по държавни сметки излиза 1000 лева, що пък един метър от пътя да не е 400 лева...?

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4878 Весело

    ".....разходи от 800 млрд. лв. на година"...


    Тези милиарди за нищо ги нямате...!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1862 Весело

    Държавата няма да изостави поддръжката на третокласната пътна мрежа, за която вече няма да се изисква винетка."Тя достатъчно ги е изоставила на Времето.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 603 Неутрално

    До коментар [#1] от "lordcris":

    Това бе първото, което си помислих, след като стигнах почти до края.

    No Pain No Gain
  7. 7 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1114 Любопитно

    Лазар Лазаров изглежда, като същи Винету на снимката...

    Форумът е в будна кома...
  8. 8 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    Интересно би било господин Лазаров да обясни подробно как се формира наречената от него най-евтина цена от 350-400 хиляди лева за ремонт на 1 км път.
    Отпадането на изискването за винетка или такса за споменатите 3500 км съдържа сериозна доза популизъм. Но управленският материал като че ли не се усеща.

  9. 9 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 395 Весело

    ... за да може БЕЗКОНТРОЛНО Лили да краде.

  10. 10 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Весело

    ...ако трябва да се ремонтират 20 хил. километра означава разходи от 800 млрд. лв. на година.....
    --------

    ама те всяка година ли ще гълтат по 800 млрд?

  11. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3752 Неутрално

    Лазарчо, а за чий чеп са акцизите върху горивата? В ЕС са за пътища? У нас за апартаментчета на приятелките ви в Барцелона ли са?

  12. 12 Профил на ДГБ
    ДГБ
    Рейтинг: 295 Неутрално

    Най-евтиния ремонт на 1 км път струва 350-400 хиляди лв!Абе вие диаманти ли слагате в тия дупки!?Що не представите по-подробна калкулация?С коннкретни примери.Да видим как е изглеждал пътя преди и след ремонта.И след колко време трябва да се прави нов ремонт.

  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8802 Неутрално

    Той Лазаров май не прави разлика между 8 и 800 млрд. Освен това тези 20 000 км няма да се ремонтират за една година ,а и не всяка година.

  14. 14 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#13] от "Роси":

    Съгласен съм с вашия коментар и е важно, да се обясни за какъв ремонт става дума.
    Преди повече от 15 години беше ремонтиран пътя от Ботевград до Оряхово с пари по ЕП и това беше основен ремонт, за мен почти нов път и вече толкова години е в прилично състояние, като не знам каква е била тогава цената на километър.
    Но ако става дума за такъв тип ремонти, въпросните 20000км ще трябва да се ремонтират години наред, а не в една година.
    Та не е елементарен проблема както със самия ремонт, така и осигуряване на финансирането.

  15. 15 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 603 Весело

    До коментар [#10] от "xmm":

    Не, чат-пат, когато ги сметнат правилно, ще гълтат само по 7-8.
    С такива управници и сметките са криви, и асфалтът калпав.

    No Pain No Gain
  16. 16 Профил на bgman
    bgman
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Електронни винетки 5 години след Румъния... Голям успех...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  17. 17 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    Като знам как поддържате тези за които се плаща , направо ви повЕрвах

  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    Гербаристите метат милионите като салфетки в чалга клуб. Такъв им е капацитета - чалгаджийски.

    А, реално, ако се зачетем в изказването на калинката, става съвсем ясно, че тази мрежа няма да се поддържа, независимо от заглавието. Същото нещо впрочем, каза и Лили Чернобила онзи ден.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 506 Весело

    [quote#0:"Лазар Калинков"]В същото време той посочи, че винаги когато един път се ремонтира шофьорите започват да карат по него с висока скорост. . "Има статистики и те много ясно показват, че когато се оправи настилката подходяща за развиване на високи скорости, аварийността скача", подчерта Лазаров и допълни, че това е култура на шофиране. [/quote]

    Благодаря на ГЕРБ, че се грижи за нашето здраве. Няма да ремонтират пътищата, за да има по-малко произшествия по тях. Е, ще има по някой челен сблъсък при опит за заобикаляне на поредната дупка, но това са подробности.

    А това за милиардите просто кърти асфалта, така да се каже.

  20. 20 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 465 Любопитно

    До коментар [#2] от "karabastun":

    Относно цените на пътно строителство.

    25-30 метра улица в София ми излезе към 30 хил. лева. Сам сметни на метър или километър. Ако искаш. По-евтино не намерих. И после разбира се я подарих на общината. И ако сега я разкопая примерно да си прокарам нова тръба или кабел, общината ще ме глоби, ако не я оправя, тк. е общинска собственост.
    Така е у Абсурдистана.

    Акцизите от горивата и в Германия не отиват директно за пътища, а се вливат във федералния бюджет. Не се напиняйте!

    За качествата на Лазаров и Павлова не коментирам. Не съм и няма да гласувам никога за ГЕРБ.

  21. 21 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Посоката на мислене е в правилната посока, но не достатъчно.

    Колко струва ремонта на пътищата годишно?
    500 милиона?
    От тях 200 милиона идват от винетки, нали така. Останалите 300 се плащат от всички.

    Следователно: Разделете пътната мрежа на две. Едната част поддържайте с пари от винетки, а другата с общите пари (от бюджета).

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  22. 22 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1280 Весело

    Истина, истина ви казвам.....

  23. 23 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    Че кой друг ще поддържа пътищата, освен държавата. Затова плащаме данъци, тя е длъжна да го прави.

  24. 24 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1141 Любопитно

    [quote#10:"xmm"]ама те всяка година ли ще гълтат по 800 млрд?[/quote]
    ТАЯ ОПГ може да изгълта и повече, ама няма кой да им даде тия мангизи...

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#5] от "mitko11":
    [quote#5:"mitko11"]Този идиот защо не каже, че от акциза върху бензина за година приходите са около милиард и половина лева? Къде отиват тези приходи? [/quote]
    Ей, не се научихте, че с акциз се облагат вредни стоки. Акцизът върху горивата няма никаква връзка с поддържането на пътната мрежа. Ако акцизът трябва да отива директно по предназначение, това означава да е за здравеопазване и екология.
    Агенцията събира 200 млн. от винетки. Това е всичко. За разлика от други страни данъкът върху колите отива в общините. Тези 200 млн. дори не стигат за ремонти и рехабилитация, за нови пътища да не говорим. Държава харчи общо около 700 млн годишно за нови пътища и ремонти, като дори с еврофинансирането не се покрива разликата и се доплаща от бюджета.

  27. 27 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    Един прост въпрос със сложен отговор. Колко пътни превозни средства с маса на 3.5 тона, има в България и колко са приходите от винетки от такива, имайки предвид че цената на техните винетки е между 808лв и 1743лв за годишен стикер? Някак си, не мога да повярвам, че от всички МПС на територията на страната се събират нищожната сума обявена от пътната агенция, да не говорим и за приличните приходи от МПС на чужденци, без значение дали по работа в страната, или транзитно преминаващи.

    мурзилка
  28. 28 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Популизъм на ГЕРБ в най-чист и отвратителен вид.
    "Това е така, защото тези пътища стигат до места, където няма друга алтернатива".
    Значи ако от точка А до точка Б мога да отида по два пътя ще плащам за винетка, независимо кой от тях използвам. Ако обаче е само един път няма да плащам нищо.
    Да му имам логиката. Ама то не на всеки е дадено - трябва да си гербаджия (или поне докато не те арестуват за крадене).

  29. 29 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 557 Неутрално

    как си ги подбират от банката с кадри?
    чудни!
    па как обясняват витиевато очевидни лъжи и си верват,

  30. 30 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    Хм, то в нашата страна такава статистика като за отговор на горният ми въпрос за обществено ползуване и да има е нейде зад яко забутани линкове, ако въобще я има на едно място. Но мярнах таблица в чужд сайт, според която имаме около 420000 камиона(trucks)(вероятно така именуват всички МПС с над 3.5 тона тегло, щото като част от този брой в таблицата, се водят и трактори и въобще земеделски самодвижещи се машини, също и автобуси и прочие) Ако сложим една съвсем ниска средна цена на винетката от примерно 1100лв на брой тежко МПС(горе посочих цени на винетките между 808лв и 1743лв, средната цена е по-близо до минимума, заради преобладаващият брой тежки МПС с цена на стикера по-близък до минимума от 808лв.) излиза че от такива се събират минимум 465 милиона лева годишно...Или само от тях без леките коли и малките бусове прихода и е близо половин милиард...Нямало пари за ремонти на пътищата, а? Мошеници ни управляват ей!

    мурзилка




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK