Автобусните превозвачи решават днес дали да протестират на 26 април

Автобусните превозвачи решават днес дали да протестират на 26 април

© Дневник



Превозвачите, членове на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България, ще се съберат днес, за да обсъдят дали насрочения за 26 април протест ще се проведе, научи "Дневник" от председателя на организацията Галина Топалова. "Ще ги запознаем с резултатите от срещата с министъра на транспорта Ивайло Московски в понеделник и планираните следващи консултации с МВР и МРРБ, и ще се реши как да действаме уточни тя.


Протестът беше насрочен за 26 април и се планираше шествие, в което участват между 100 и 200 автобуса. То трябваше да тръгне в 11 ч от входа на София , да мине по бул. "Цариградско шосе", през центъра на София и да приключи до автогарата.


На срещата в понеделник Московки пое ангажимент за бързи резултати по исканията, които са от компетеността на транспортното ведомство - изработването на нова републиканска транспортна схема, въвеждане на категоризация за автогарите и обвързване на цените, които се плащат за ползването им със звездите, които имат.




Основното притеснение на превозвачите обаче е свързано с въвеждането на тол такса за ползване на пътищата. Според сегашния проект, тя ще е валидна за автобусите и камионите, като ще замени винетките.


"От обявените за момента планове, става ясно, че ще се плаща на база изминатото разстояние. Нашите автобуси пътуват непрекъснато, независимо дали има хора. Има рейсове, който правят по над 300 хил километра на година, ако се въведе тол такса, разходите ще скочат 30 пъти в сравнение с винетките", обясни Галя Топалова.


Тя допълни, че при това положение не само малките превозвачи няма да оцелеят, но и част от по-големите, които ще трябва да работят само за пътните такси. Според Топалова вероятно и в самото министерство на регионалното развитие не са били наясно, че автобусите, извършващи превози по разписания, често пътуват празни, просто защото са длъжни да направят курса и затова са били поставени под общ знаменател с тези, използвани за екскурзии например.


Тя допълни, че за след Великден е предвидена среща с шефа на агенция "Пътна инфратруктура" Лазар Лазаров, на която проблемът ще бъде обсъден. "Сред членовете ни има напрежение, такситата излязоха на протест и депутатите промениха закона, макар че те нямат социално функция. Ние изпълняваме социална функция, но не получаваме почти нищо от държавата, ощетени сме от всякъде", обобщи Галя Топалова.


Тя каза още, че след като за няколко години са спрели покупката на нови автобуси, превозвачите вече имат нужда от обновяване на автопарка, а един нов рейс струва между 200 и 250 хил. евро без ДДС.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK