Проверката на спрените проекти за "Хемус" не откри нарушения, обяви Лиляна Павлова

Проверката на спрените проекти за "Хемус" не откри нарушения, обяви Лиляна Павлова

© Георги Кожухаров



Проверката на инспектората на процедурата за изграждането на новите два участъка от магистрала "Хемус", реализацията на които беше спряна през февруари приключи и не откри незаконосъообразни процедури, каза днес по БНР министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Премиерът Бойко Борисов обяви, че е разпоредил спирането, защото "официално или неофициално върху тази процедура имаше съмнения" и посочи имената на Делян Пеевски и Валентин Златев. Впоследствие се разбра, че за строителството на магистралата не е осигурено европейско финансиране и тя ще бъде изграждана с пари от републиканския бюджет, като ще се търси начин да излезе по-евтино.


Павлова уточни, че по документи избраните да строят фирми са изрядни, имат своите собственици и са изпълнили качествено достатъчно поръчки. Лиляна Павлова поясни, че работата по проектите се възобновява, като двата лота ще бъдат разделени на четири. Целта е по-лесно да се намира финансиране за тяхната реализация.


Първият етап е с дължина 10 километра (от Ябланица до Боаза), като той е препроектиран. Намалена е проектната скорост, което води до спестяване на средства. Павлова очаква най-късно през юни да има търг за избор на изпълнител на тази отсечка от "Хемус".




За останалите три участъка ще има препроектиране и оптимизиране. На места ще се търсят нови маршрути, ще отпаднат два от предвидените тунели, което наред с намаляването на проектната скорост ще свали цената със 150 млн. лева. "До края на годината би трябвало да се приключи с препроектирането и следващата година и за тях да тръгне процедурата", допълни министърът.


На въпрос защо до момента в повече търгове водеща е най-ниската цена Павлова каза, че това е най-коректното и обективно класиране, защото няма нюанси. Министърът уточни, че за магистрали и нови пътища не се избират офертите с най-ниската цена, а най-изгодната. "Въведохме и допълнително изискване – да има пет години гаранция за пътищата и десет за мостовете и съоръженията."


Дневните винетки щели да нарушат устойчивостта на системата
По повод възобновените дискусии за въвеждане на дневни винетки Лиляна Павлова каза, че министерството ще се съобрази с решението на парламента по казуса. Тя поясни, че МРРБ са дали своето експертно становище.
В него е посочено, че в нито една от седемте държави в ЕС, в който има винетки, няма стикери с валидност ден, три месеца или шест месеца. "Те са неефективни, защото разходите за тяхната продажба и контрол са високи и биха нарушили устойчивостта на системата", каза Павлова.


Тя за пореден път повтори, че с въвеждането на електронни винетки за леките коли и тол-такси за камиони и автобуси ще се въведе по-справедливо заплащане. Павлова припомни също, че се предвижда 20 хиляди километра общински пътища да се ползват без заплащане, както и около 3 хиляди държавни шосета.


В отговор на въпрос, Павлова каза, че вече е обявена тръжната процедура за избор на изпълнител на системата, като оферти се приемат до края на май. "Лятото започваме реализацията. Въвеждането ще отнеме между осем месеца или една година. Най-късно от есента на следващата година би трябвало да имаме работеща смесена система", каза министърът.


Павлова припомни, че изпълнителят за своя сметка ще изгради системата, а от приходите от нея ще започне да си получава парите. "Малък процент от приходите ще се дават и няма да се обременява бюджета и да се ощетява този на пътната агенция", посочи още тя.

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2712 Неутрално

    И това само заради една реплика подхвърлена в Лондон.

  2. 2 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4766 Неутрално

    И сега кой ще плати загубите?

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  3. 3 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Не са открити нарушения най вече защото не са търсени.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  4. 4 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2432 Неутрално

    Кьор сун табел, Лиляно. Чакаме обикновените, нормални колеги шофьори, да се изявят и като фотографи на "липсващите" нарушения при строителството.

    мурзилка
  5. 5 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1085 Любопитно

    Значи Пееф и Вальо да приготвят чувалите за пари Дотук беше борбата с КРАЖБИТЕ

    За това трябва вместо 1 МИЛИАРД да им дадат 2 МИЛИАРДА.

  6. 6 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    Павлова, нямате никакво финансиране, а ще ни източвате бюджета. 60 километра път на цената на ядрен реактор. При положение, че пътникопотокът за Варна е два пъти по малък от за Бургас и при положение, че скоростен път е достатъчен и се спестява една лента. Защо щом е най- важна най ниската цена отстранихте двата чужди консорциума, които предложиха по ниска цена от Пеевски/ Доган и Златев/ Първанов. Въпросите са хиляди- сроковете бяха напълно съкратени и около празниците.

  7. 7 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 290 Любопитно

    Грух, а търсехте ли на правилното място?

  8. 8 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    Ясно, новият Пеевски е назначен, фимите са прехвърлени и Баце отново може да захранва обръчите на Сарая с обществени поръчки. Иначе ще яде дървото, ако продължи да прибира всичко за себе си.
    Лилето се усеща, че се издъни с новите винетки и сега се върти, като фурнаджийска лопата.

  9. 9 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 294 Гневно

    глупости! какви нарушения могат да бъдат открити за 1 млрд. лв.?!?

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  10. 10 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Сега имаме и ревизиран проект - скоростен път (WTF) вместо магистрала.

  11. 11 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 247 Неутрално

    А тази "новина" дали ще я въртят 2-3 месеца като основната за спрените процедури ? Нямали пари за крадене от ЕС и за това са ги спрели. Това е новината всъщност. Сега планират как да краднат от бюджета, т.е. от хората. Явно взе да свършва евробаницата и евробрашняния чувал...

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  12. 12 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 779 Неутрално

    Пародията на държава в лицето на пародия на премиер и пародия на министър.

  13. 13 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 694 Неутрално

    не може да разбере че самото реализиране на проекти които задълбочават петролната зависимост на българската икономика е нарушение на съвременните стратегически приоритети в транспорта

  14. 14 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 268 Неутрално

    "Тя поясни, че МРРБ са дали своето експертно становище.
    В него е посочено, че в нито една от седемте държави в ЕС, в който има винетки няма стикери с валидност ден, три месеца или шест месеца."

    В Румъния има тримесечни, а в Австрия - двумесечни. Едноднемни няма никъде в ЕС (става въпрос за МПС до 3.5 т.)

  15. 15 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    Абе , Ние си знаем,че тука всичко е изрядно и виновни няма,както и в цялата държава...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  16. 16 Профил на 4itatel
    4itatel
    Рейтинг: 486 Неутрално

    450 милиона за 60км не е нарушение.

    4itatel
  17. 17 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 735 Неутрално

    ГЕРБ май са в напреднала фаза на шизофрения. Сами си организират търгове, сами си ги печелят, след това сами обявяват, че търговете са манипулирани, сами се проверяват и накрая сами декларират, че не са съгласни със себе си - т.е, че търговете са напълно честни.
    Народе, стани от масата (айде от утре, че днес е Цветница), огледай се, ослушай се и поискай да живееш по-добре.

  18. 18 Профил на krastitel
    krastitel
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Грух, грух - катарзис - пак грух.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    krastitel
  19. 19 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    До коментар [#17] от "grajdanin1":

    Мързи ги да станат от масата, предпочитат да продължат да живеят в кочината

  20. 20 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    Нагрухтяха се, и понеже в кочината не остана нищо за плюскане (само кинти от продънения бюджет) драснаха на юг, към топлите страни. Палми, яхти, люкс ...

  21. 21 Профил на le coq non sportif
    le coq non sportif
    Рейтинг: 638 Неутрално

    ГЕРБ - Граждани за евразийско разграбване на България

  22. 22 Профил на парци
    парци
    Рейтинг: 237 Неутрално
  23. 23 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1619 Неутрално

    И ние чакаме от тези хора реформи.

  24. 24 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 946 Неутрално

    е,как да има! Нали вие пишете правилата и вие ги проверявате

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  25. 25 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Аре да я почват, че...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  26. 26 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2312 Весело

    Лиляна Павлова поясни, че работата по проектите се възобновява, като двата лота ще бъдат разделени на четири. Целта е по-лесно да се намира финансиране за тяхната реализация.
    ===========

    Целта е че не сте дали на няКОЙ да папка и сега се наредиха всичките до казана само чакат да пуснат нещо в него от теглените от Горанов заеми и веднага ще го ометат .

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  27. 27 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Нема пАри... Всичкото друго говорене е мъгла, пируети и пълнеж..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  28. 28 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1243 Гневно

    КОЙ е тоя инспекторат, и тия проверки да не са като проверките, дето Ясен Тодоров правеше в СГС???
    Като е нямало нарушения как така цената падна с 200 млн?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  29. 29 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 2413 Неутрално

    И защо ги спряхте Павлова? Лиляна ?

    Щото сте за "стабилност", а?

    Пълни аматьори сте да го знайш Лиляно!

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  30. 30 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    [quote#14:"tko42434569"]В Румъния има тримесечни[/quote]

    Ся кат са загледах - в Румъния седмична винетка 3 евро, годишна - 28 евро

    http://www.tolls.eu/romania

  31. 31 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2084 Неутрално

    Никой не е и очаквал да бъдат открити нарушения . Няма как да намериш нещо, което не просто не търсиш, ами даже правиш всичко възможно да не го намериш без да искаш.

  32. 32 Профил на mitakk
    mitakk
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Сега вече можем не за 800 милиона, а за милиард и 800 милиона да ги построим тия 2, 4 или колкото са там лотове...

  33. 33 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4724 Весело

    Митове и легенди за цар Боко и четиридесетте разбойника!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  34. 34 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    Сега като ги разделиха на 4 лота да не се окаже, че изграждането пак ще дръпне 600-800 млн. лева, пак големите пътни строители ще бъдат протежетата на Златев и Доган, а за нас ще остане намалението на скоростта на пътя от 140 на 120 км. Защо питам Хемус трябва да минава през хълмистия терен на предбалкана, а да не минава през средата на равната дунавска равнина северно от Плевен. Да не би водещото да е желанието на завършилите ловешката немска гимназия, които са гръбнака на бившата Държавна сигурност.

  35. 35 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    Така да....защо да правим магистрала за 1 милиард, като можем да направим скопена такава за 1 милиард....които ще дадем на същите прасенца

    Обичам да грухтя и плюскам.
  36. 36 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    До коментар [#30] от "dosetliv":

    Да ама в Румъния има съдебна система. Крадците и бандитите търкат наровете на килиите. У нас те са все на власт и строят ли строят първо пътища, а след това палат след палат.

    Питам: КОЙ РАЗРЕШИ НА ДОГАН ДА СЛОЖИ БАРИЕРА И ЗАБРАНИ ВЛИЗАНЕТО В ЦЯЛ ПОЛУОСТРОВ КРАЙ БУРГАС. КОЙ МУ РАЗРЕШИ ДНЕС ПО ПРИ ЦАРУВАНЕТО НА БОЙКО ДА ЗАСТРОИ ЦЕЛИЯТ ПОЛУОСТРОВ, ЧЕ ДА СИ ИЗГРАДИ Й ЧАСТНО БЕТОННО СЪОРЪЖЕНИЕ В МОРЕТО. ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА ОГРОМНИТЕ НОВИ САРАИ.

  37. 37 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    До коментар [#36] от "proizvoditel":

    Бургаското кметче, виден гербер и съосновател на Партията. Не е случайно че наскоро го наградиха библиотекарите начело с Гестапото и Шаренкова.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  38. 38 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2355 Разстроено

    [quote#1:"chicago514"]И това само заради една реплика подхвърлена в Лондон.[/quote]

    Е, и сега да видим как ще ходят да гласуват! Вожда е ларж, ама Шамана не е!
    Май по-лесно ще им е по "високоскоростните пътища" (90км/ч) на Северозапанала България. Заслужават Лилито да им сложи винетки за по 60км/ч, на тия хаирсъзи лондонски! Хак ще им е!;–)

  39. 39 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    [quote#2:"Депутат 241"]И сега кой ще плати загубите? [/quote]
    както обикновено ние

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  40. 40 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 882 Весело

    До коментар [#12] от "m_todorov":

    Я спри да клатиш правителството и да дестабилизираш държавата!

  41. 41 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 882 Весело

    До коментар [#17] от "grajdanin1":

    Та това си е много отдавна!
    Боко винаги изразява най-точното мнение, дори да не е съгласен с него!

  42. 42 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#17] от "grajdanin1":

    Ама престанете моля Ви се да клатите стабилността!
    Ще му стане лошо на слънцеликия, ще вдигне кръвното и ще вземе да му се пукне заешкото сърце от притеснение (недай си боже)!
    Ми държавата като стане една нестабилна тогава?

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  43. 43 Профил на Софи
    Софи
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Проверяващите и проверените са кукли на конци на едни и същи кукловоди!

    Всичко е прах в очите на хората!

  44. 44 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1783 Гневно

    Ама Имеет си хас да е имало нарушение.
    Дърво недодялано сега ни плакне как всичко ще е наред и как ще ни построи път за чудо и приказ: за 70% от парите ще построят 50% от магистрала. Паричките за захлебване на ДжиПи-груп ей така изведнъж се увеличиха със поне със 15%.
    Подборът на Калинки във ГЕРП е на много високо ниво - въобще няма шанс някой знаещ и можещ да бъде назначен за ръководител на каквото и да било! Дори за шеф на чистачките избират най-некадърната чистачка!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  45. 45 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4587 Гневно

    Г-жа Павлова,защо ли не ви вярвам?!Нима искате да ни убедите ,че в нашата силно корупирана държава всичко е О'К в този проект............?!

  46. 46 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1783 Весело

    [quote#26:"Танас"]Лиляна Павлова поясни, че работата по проектите се възобновява, като двата лота ще бъдат разделени на четири. Целта е по-лесно да се намира финансиране за тяхната реализация[/quote]
    Това е точно! Все едно си поръчва пица: Нарежете ми пицата на 6 парчета, че 8 не мога да изям!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  47. 47 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1783 Разстроено

    Да им имам избраните елитни строители на ГЕРП.
    Новата магистрала Струма е вече на вълни и вълнички от първото отклонение за Дупница до Благоевград! Особено яко друса на второто отклонение за Дупница. След Сандански същата работа - даже има и скокче вече.
    Миналата година ремонтираха един участък 10км след Ст.Загора посока Бургас. И като резултата от големи вълни получихме ситни вълнички.
    Въобще във Договорите за изпълнение има ли клауза за Добро изпълнение, клауза за неустойки при калпаво изпълнение и гаранционни ремонти? Явно няма!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  48. 48 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    До коментар [#37] от "Свинчуга":

    Бургаското кметче само не може да разреши застрояване в изключително държавна собственост, не може да даде право на бетониране на морето, камо ли да даде право за затваряне достъпа до плажа. Това е работа на Бойковите четници от Правителството.

  49. 49 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#6:"grayeagle"]При положение, че пътникопотокът за Варна е два пъти по малък от за Бургас [/quote]
    А замислял ли се е каква е причината? Много познати от Варна пътуват до София през АМ Тракия (Варна-Бургас-София или Варна-Ришки проход-София) просто защото няма АМ"Хемус"...
    В момента, в който такава се построи, тя ще започне да се използва доста по-активно... Лично аз пътувам по северния път, но ако пътувам например към Враца, не ползвам маршрута на АМ Хемус защото пътя е натоварен, опасен (прочетете и за днешната катастрофа със загинали), но ако има АМ, то несъмнено ще я ползвам до Ботевград...

  50. 50 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2084 Неутрално

    До коментар [#49] от "varna_11":

    Причината е,че Тракия се свързва с Марица ( турската граница ) а и освен това по Тракия са София , Пловдив, Стара Загора и Бургас т.е. четири от петте най-големи града. Отделно е път за южното черноморие, където потока туристи е в пъти по-голям и т.н. На практика Хемус не е от стратегическо значение за България, много по-важна е магистралата свързваща Варна и Бургас .

  51. 51 Профил на ergen4ev
    ergen4ev
    Рейтинг: 466 Неутрално

    ех че сте смешници нагли и некомпетентни заприличващи вече на циркови изпълнители

  52. 52 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#50] от "zle_platen_trol":

    Просто поставяш каруцата пред коня... Всичко е свързано... Да, по Марица има доста транзитен трафик... Обаче вътрешния трафик е този който задвижва икономиката... Плевен, Русе, Добрич, Велико Търново, Варна са доста голяма част от България... Която поради липса на добра инфраструктура логично остава на заден план и започва да се обезлюдява (с изключение на Варна )... Южното черноморие е интересно за шопиянци предимно заради това, че вече пътуването дотам е лесно заради магистралата...

  53. 53 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2084 Неутрално

    До коментар [#52] от "varna_11":

    Няма смисъл да спорим. Слънчев бряг, Несебър, Поморие, Созопол, Приморско, са познати в цяла Европа много, ама много преди да я има магистралата. Колкото до градовете, които си изброил, само Русе е голям град . Приоритет винаги се дава за обекти от национално значение, а не за избиване на комплекси, кой е важен и кой не. Точно по тази причина Хемус изостава, просто не е чак толкова важна.

  54. 54 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    Лиляна нашият проблем не е, че не могат да направят магистрала, а че искат поне двойна цена и ти и твоите подчинени сте готови да им я дадете. Тоест да откраднат от всички нас с ваше участие. И може би твое и на шефа ти дял...

    А иначе ако ми дадеш тройна цена и на мен и аз ще ти направя магистрала за чудо.

  55. 55 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Да погледнем чистите цифри:
    Обслужваните от А1 общо 2.37млн човека (Ямбол, Кърджали, Сливен, Хасково, Пазарджик, Стара Загора, Бургас, Пловдив)
    Обслужваните от А2 общо 2.32млн човека (Силистра, Габрово, Търговище, Разград, Ловеч, Враца, Шумен, Добрич, Русе, Велико Търново, Плевен, Варна)...
    Ако разкараме Кърджали и Хасково (АМ.Марица) то нещата стават дори със сериозен обратен знак - А1/А2 - 1.99/2.32млн човека...
    Надявам се това те убеждава, че основното е интереса на управляващите, а не интереса на хората... И не става въпрос за никакво избиване на комплекси...

  56. 56 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Горното - по данни на статистическия институт по области за 2015г... Съвсем не искам да омаловажа значението на АМ ТРАКИЯ - напротив - тя е МНОГО НУЖНА... Но ме учудва омаловажаването на важността на АМ"ХЕМУС"... Та това е ЕДИНСТВЕНИЯ сериозен инфраструктурен проект в северна България... И ако него го претупат (например скоростен път), то нещата са ясни - просто отписват северна България...

  57. 57 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 466 Неутрално

    А ха ха ха - е не, не мога просто. Това е един от най-големите абсурди, ставал някога в европейска държава, но вместо да е скандал номер едно, е някаква маргинална новина.

    Ба си - не мога да повярвам, наистина: такава грандиозна манипулация, която остава абсолютно несанкционирана. Не разбрахме защо бяха спрени тия проекти. Значи, хем нямало нищо нередно, хем са спрени.

    Това е скандал! Това е грандиозен скандал!

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  58. 58 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2084 Неутрално

    До коментар [#56] от "varna_11":

    Никой не омаловажава Хемус, съвсем ясно е,че тя е като пъпна връв за северна България. Изобщо целия магистрален пръстен е от особено голямо значение за да тръгне някаква икономика в тази страна, ако това изобщо е възможно вече. За съжаление години корупция на най-високо ниво, некадърно планиране,калпаво и бавно изпълнение ни доведоха дотук. За 50 години да имаме само две завършени магистрали .

  59. 59 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 779 Весело

    До коментар [#40] от "ПАСТОРА":

    Спирам...за днес.

  60. 60 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9118 Неутрално

    Този инспекторат на кого е подчинен. И защо не казва нито дума за цената,с която спечели Пеевски и която е двойно по- голяма от началната.

  61. 61 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    "Дневните винетки щели да нарушат устойчивостта на системата"

    Системата въобще не ми изглежда устойчива. В страната ни се прави всичко възможно, за да се затормозят гражданите, а не да се облекчат

  62. 62 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    До коментар [#53] от "zle_platen_trol":

    Магистралите не се правят за имидж на познати градове, а обслужват определен транзитен пътникопоток. Затова първа трябваше да бъде построена магистрала, свързваща Русе с турската граница, а не Тракия, особено отсечката й от Стара Загора до Бургас, която се използва само 2-3 месеца през лятото. Вместо това едвам сега ще започва планиране на този път, който не става за надбягване с каруци и се превърна в алея на гробища.

  63. 63 Профил на nike_big
    nike_big
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#62] от "proizvoditel":

    +++





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK