Иран не смята да купува атомни реактори от България според ирански експерт (допълнена)

АЕЦ Белене

© Красимир Юскеселиев

АЕЦ Белене



Иран не възнамерява да купува атомни реактори от България, обяви ръководителят на Иранската организация за атомна енергия Али Акбар Салехи. Съобщението е на БТА, която се позовава на информация от ТАСС по интервю, дадено за иранската държавна информационна агенция ИРНА.


"Появилите се съобщения за предполагаеми намерения на Иран да придобие от България реактори за АЕЦ "Бушер" не отговарят на действителността по простата причина, че реактори "втора ръка" няма", е казал Салехи след заседание на комисия по енергетиката в техния парламент.


Той припомнил, че България е планирала да построи със съдействието на Русия атомна електроцентрала (АЕЦ "Белене"), но този проект е бил спрян поради финансови проблеми.




"Сега българската страна е готова да предложи някакво оборудване на напълно приемлива цена. Проучваме това предложение", казал ръководителят на Иранската организация за атомна енергия, коментирайки появилите се в местни медии съобщения след посещението на българската делегация, водена от премиера Бойко Борисов.


Иран не смята да купува атомни реактори от България според ирански експерт (допълнена)

© скрийншот от ИРНА

Салехи изразил надежда, че Русия ще започне още тази година да строи втори и трети енергоблок на АЕЦ "Бушер". "Всички работи по подготовката и съгласуването на този проект са изпълнени, остана да бъдат решени някои финансови въпроси", отбелязал той.


В разпространено по-късно съобщение се казва, че Али Акбар Салехи коментирал пред частната агенция "Мехр" същата тема и казал: "България имаше договор с "Росатом" за изграждането на два реактора, но прекрати проекта по финансови причини. Българските представители сега искат да продадат неизползваното оборудване на добра цена и ние разглеждаме офертата". Би Ти Ви и други медии акцентират на второто изречение.


Русия и Иран подписаха през ноември 2014 г. пакет споразумения за изграждане в ислямската република на осем енергоблока, припомня ТАСС. Те предвиждат разширяването на АЕЦ "Бушер" с още два блока с опция за допълнителни два. Страните освен това възнамеряват да построят още четири енергоблока на други площадки.

Ключови думи към статията:

Коментари (142)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    Ние пък ще строим Белене.

  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    ЗАКРИВАЙ БелеНЕ!

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Лошо.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  4. 4 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Е, Бойко за какво ходи в Иран?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  5. 5 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Баце, след като съсипа контрабандата, вади парите, плащай за което са ни осъдили и КРАЙ! Повече тая тема да не се отваря никога. Нещо повече - приемете закон, ако някой повдигне темата АЕЦ Белене, директно затвора. Не ви ли е срам толкова години да допускате кражби от този гьол?

  6. 6 Профил на Hafen der Wahrheit
    Hafen der Wahrheit
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Рассия гледа да ни постави на колене. Ама умре Марко. Да го плащаме първият транш и да чакаме реактор в срок, па да го видим този ботрук.

    Да направиш добро е толкова лесно- просто се усмихни!
  7. 7 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 826 Разстроено

    Абе,Али,що не си мълчиш?Ние това си го знаем,ама трай си.Я как хубаво си ги броехме парите от реактора.Сега кво?

  8. 8 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    До коментар [#4] от "Умерена джихадистка с канибалски наклонности":

    За да симулира дейност пред матриала.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  9. 9 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Те, иранците не знаят какво говорят!
    Слушайте Боко какво ви казва, и няма да сгрешите!

    Да разлая троловете!!
  10. 10 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3825 Неутрално

    Бе поне Боко Т. сега е гален по главата и от АЯТОЛАХ.

    Малко ли е?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  11. 11 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1006 Любопитно

    Нещо неясно има в тази информация. От една страна, ние реактор действително не продаваме, доколкото той никога не е бил "сглобяван", така да се каже. И наистина "втора ръка" реактори няма, прав е човекът. От друга "Сега българската страна е готова да предложи някакво оборудване на напълно приемлива цена. Проучваме това предложение". Какво е това оборудване? Поливни помпи?

    Доброто е заразно
  12. 12 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#10] от "Norman Granz":

    това теме ще се протърка от галенето на един бюлюк световни религиозни авторитети. value added = на геврека дупката.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  13. 13 Профил на Hafen der Wahrheit
    Hafen der Wahrheit
    Рейтинг: 316 Неутрално

    "Е, Бойко за какво ходи в Иран?"

    Ми да, въобще за какво ни е министър- председател!? Малии, много сме добре???

    До коментар [#4] от "Умерена джихадистка с канибалски наклонности":

    Да направиш добро е толкова лесно- просто се усмихни!
  14. 14 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    Баце да води делегация до там и похарчи бая пари!
    АЕЦ Белене може да е печеливш проект ако се краде по-малко.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  15. 15 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 863 Весело

    До коментар [#10] от "Norman Granz":


    [quote#10:"Norman Granz"] Боко Т. сега е гален по главата и от АЯТОЛАХ[/quote]


    Малко ли е?
    Маргина; трима папи; Аятолаха....
    А Далай Лама, къде се скатава?

    Да разлая троловете!!
  16. 16 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 784 Неутрално

    [quote#15:"lone_wolf"]А Далай Лама, къде се скатава?[/quote]

    чака да мине latency period-а, да види да не се хаби всуе.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  17. 17 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1188 Весело

    [quote#10:"Norman Granz"]Боко Т. сега е гален по главата и от АЯТОЛАХ.
    [/quote]
    http://terminal3.bg/ajatollasi/

    http://www.segabg.com/pic/12191/813148-l.jpg

  18. 18 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 623 Неутрално

    ние сме го платили а те няма да го направят, за какво им е на руснаците да го правят после без пари на Иран?

    Гоце и сие трябва да бъдат осъдени като национални предатели, вместо да строят хотели и да се гласят за президенти

    Birds of a feather flock together.
  19. 19 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#14] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Най-много за този проект лобират и натискат Гоце, Шадравана и Овчия. Дори това е достатъчно човек да си даде ясна представа за какво става дума.

  20. 20 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1188 Весело

    [quote#9:"lone_wolf"]Слушайте Боко какво ви казва[/quote]
    Щял да има ново извънредно изказване тази сутрин за преврата в Турция....Дю-шеш им дойде този преврат на нашите имитатори на дейност в правителството.

  21. 21 Профил на Hafen der Wahrheit
    Hafen der Wahrheit
    Рейтинг: 316 Неутрално

    "Малко ли е?
    Маргина; трима папи; Аятолаха....
    А Далай Лама, къде се скатава?"

    А, пъпешът него никой не му е галил пистата. 🎤

    До коментар [#15] от "lone_wolf":

    Да направиш добро е толкова лесно- просто се усмихни!
  22. 22 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    [quote#18:"Realistic Cock"]Гоце и сие[/quote]
    Само те ли?
    http://www.segabg.com/pic/12166/809277-l.jpg

  23. 23 Профил на valin
    valin
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Защо преди да пишете, не прочетете текста, а не само заглавието на статията? Последното е провокативно и не отговаря на съдържанието. Какво означава реактор "втора ръка" и кога е предлаган?

  24. 24 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1188 Весело

    [quote#19:"neznaiko.bg"]Най-много за този проект лобират и натискат Гоце, Шадравана и Овчия[/quote]
    герБорисов не, нали?...........Овчия не е ли на герберска, държавна хранилка?????

  25. 25 Профил на opt_02
    opt_02
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#15] от "lone_wolf":

    Ами чака. На опашката.
    Или те е страх, че няма да му стигне времето при наличието на толкова желаещи?

  26. 26 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    "... по простата причина, че реактори "втора ръка" няма"

    Защо реакторът за Белене да е втора ръка?
    Това не го разбрах.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  27. 27 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    Не виждам полезен ход с този бидон.

  28. 28 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Персите са добри търговци и знаят че сме на зор, ще го купят само на 1/3 от реалната цена и сега демонстрират незаинтересованост. Трябва да се знае и позицията на Русия, защото по договор не можем да продаваме без тях. Като нищо могат да ни го набият, защото им прецакахме далаверата. АЕЦ Белене щеше да струва колкото три централи в други държави, защото рашките предварително се бяха сдушили с нашите комуняги и се бяха наточили да цицат с години.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  29. 29 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 876 Весело

    [quote#15:"lone_wolf"]Малко ли е?
    Маргина; трима папи; Аятолаха....
    А Далай Лама, къде се скатава? [/quote]

    И божо му уми главата с лайняна вода

  30. 30 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    Е, нали беше много хубав този реактор, защо не го искат? Нали руснаците правят най-добрите реактори, къде е опашката от купувачи? Изобщо някой виждал ли е това чудо на техниката?

  31. 31 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4076 Любопитно

    "Иран не смята да купува атомни реактори от България, каза ирански експерт"

    Честно казано очаквах, че иранците няма да купят този наш реактор... те вече са си подписали договорите с руснаците за доставка на техни ректори... пък и малко държави биха купили "втора ръка" реактори. Това не е като да купиш втора ръка дрехи или автомобили....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  32. 32 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3369 Неутрално

    [quote#11:"dogwoman"]Нещо неясно има в тази информация.[/quote]
    напълно ясно е . показват иранците как се "вързват обувки"

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  33. 33 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#32] от "дерибеев":

    Е, те и нашите почнаха да говорят за "инвеститорски интерес" и да се опитват да вдигнат цената на булката. На пазарлък е така.
    Въпреки това информацията е неясна.

    Доброто е заразно
  34. 34 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#30] от "bez_ime2":

    Прекрасен е, особено предвид факта, че никой не го е виждал.

    Доброто е заразно
  35. 35 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3773 Весело

    Те, иранците не знаят какво говорят!
    ==========
    Но веднага забелязаха ,че онова моме на енергетиката се е забрадило само с цел да се мине номера .
    Друг път му припомнете и косъм от главата му да не се вижда.
    Затуй не стана пазарлъка. До коментар [#9] от "lone_wolf":

    Bukalemun
  36. 36 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#26] от "mr. wonderworld.":

    Сглобен и работещ реактор "втора ръка" наистина няма.

    Доброто е заразно
  37. 37 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    [quote#31:"Иво"]... пък и малко държави биха купили "втора ръка" реактори. Това не е като да купиш втора ръка дрехи или автомобили.... [/quote]
    България вече два пъти купува и продава реактори на загуба.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  38. 38 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 623 Неутрално

    а някой знае ли какво са всъщност са доставили руснаците и какво "продава" боко?

    Birds of a feather flock together.
  39. 39 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#36] от "dogwoman":

    Руснаците нямат никакъв интерес да се съгласяват на сделката. Имат да взимат пари и от нас, и от Иран.

    Но най- доброто за тях е, че сдобивайки се с реактор, ние трябва да го правим нещо. Не може да го нарежем на скрап.
    Веднага БСП, ДПС започват да повдигат въпроса за строеж на Белене.

    Много хора са работили по въпроса да може Русия здраво да хване България с атомни клещи. Всяка подробност е изпипана.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  40. 40 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Подписалите договара за Белене да въстановят парите. Овчаров в панделата - реакторът за скрап!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  41. 41 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    До коментар [#26] от "mr. wonderworld.":

    Значи иранецът иска да каже, че те като краен клиент не могат да купят реактор от друг краен клиент, а само от производителя, който им доставя цял АЕЦ (реакторът е само комонети от продукта).

  42. 42 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1688 Неутрално


    " Иран не смята да купува ... "


    Това не е нищо ново за мен ... Който не вярва, нека прочете коментарите ми от времето, когато Боко и компания си направиха екскурзия до Иран . Тя беше САМО да се имитират преговори, след което Иран да се откажат от реактора, Русия да направи врътки и ние ЩЕМ НЕ ЩЕМ ДА ЗАПОЧНЕМ ДА СТРОИМ " БЕЛЕНЕ " ЗА ДА СЕ ОТКРАДНАТ ЕДНИ НОВИ МИЛИАРДИ !!!

    Това е " позицията " на днешното мутренско правителство !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  43. 43 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#35] от "eti":

    Ти ги разбираш тия работи, а?
    Жена ти зачулваш ли я?

    Или ще кажеш, че решението си е нейно, ти не се месиш, ама хич, ептен дори!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  44. 44 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    До коментар [#39] от "mr. wonderworld.":

    Има два момента, в които би било изгодно Атомстрой да купят реакторите обратно от НЕК:
    - да ускорят срока на иранската АЕЦ
    - ако НЕК го продаде на ниска цена (50% от себестойността = производствени разходи, а не продажната цена)

  45. 45 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    [quote#31:"Иво"]пък и малко държави биха купили "втора ръка" реактори. Това не е като да купиш втора ръка дрехи или автомобили....[/quote]
    То не е втора ръка, защото тоя реактор не е доставен и използван.

  46. 46 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 2012 Любопитно

    [quote#35:"eti"]Друг път му припомнете и косъм от главата му да не се вижда. [/quote]
    Това защо не го казаха на Могерини, когато отстъпваха за ядреното споразумение?

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  47. 47 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3773 Неутрално

    Това не е като да купиш втора ръка дрехи или автомобили..
    ========
    Дори хич не е.
    След случая във Фухушима , стандартите за безопасност дори и при нови реактори са по строги.
    И въобще някой чул ли е до сега подобна сделка. До коментар [#31] от "Иво":

    Bukalemun
  48. 48 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    До коментар [#45] от "Yard":

    "Втора ръка" тук означава да купиш от друг краен клиент, а не от производителя.

  49. 49 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#41] от "Ф.Нинов":

    А ако производителят е съгласен?
    Имам предвид не руснаците да изкупят реактора от НЕК, че да го продадат те на Иран, а иранците да го купят директно от нас.

    Тогава вече не е втора ръка, така ли?

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  50. 50 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Това да ни е за урок! Никога повече на комуняги да не се възлагат преговори с Русия за каквито и да са проекти от национално значение.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  51. 51 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#39] от "mr. wonderworld.":

    Естествено, че нямат интерес. То нали именно това е проблемът в цялата история.

    Доброто е заразно
  52. 52 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    До коментар [#49] от "mr. wonderworld.":

    Ами трябва да се види какъв договор имат иранците с Атомстрой и дали той позволява те да си набавят компоненти на свободния пазар?

  53. 53 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2288 Весело

    До коментар [#11] от "dogwoman":

    Това, за което нямаме никаква информация е дали комплектацията на двата реактора е физически произведена и е готова за доставка или напротив.

  54. 54 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#53] от "Lemmy":

    Мхм. Моите мислове водят към версията "напротив". В пазарлъка за булката, насред всичките лъжи и измами колко е хубава и каква прикя носи, излиза и въпросът дали булката е навършила две годинки или дори дали е родена още.

    Доброто е заразно
  55. 55 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    [quote#53:"Lemmy"]нямаме никаква информация е дали комплектацията на двата реактора е физически произведена и е готова за доставка или напротив.[/quote]
    Точно. Предположението е, че не са готови, затова не дължим никаква неустойка, докато не кажат, че са готови да доставят поръчаното. Предполагам, че когато това се случи, българската страна просто ще посочи място за доставка в определена трета държава, за което руснаците трябва да са предварително уведомени. Колкото до опасенията, че реакторите трябва да бъдат "аклиматизирани" (както пише "Капитал", те са напълно неоснователни, защото площадките на АЕЦ (условията за безопасност при монтаж и експлоатация) за този тип реактори са унифицирани и се строят от производителя им.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  56. 56 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4076 Любопитно

    До коментар [#45] от "Yard":

    Да, така е... прав си. Моя е грешката.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  57. 57 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    До коментар [#55] от "Непукистка":
    До коментар [#54] от "dogwoman":

    Рашките разправяха, че 4-5 парогенератора били готови още през 2012, а също и единия от двата корпуса на реактора. Но на това може да се вярва само след потвърждение от независим източник. Та не знам.

    http://www.atominfo.ru/newsc/l0489.htm

  58. 58 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#57] от "Lemmy":

    Не съм запозната с технологията, нито с конструкцията на този тип реактори (колко корпуса, колко парогенератора има един реактор), но и за децата е ясно, че един корпус няма да е достатъчен, нито 4-5 парогенератора, ако трябва да са 10-12.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  59. 59 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#4] от "Умерена джихадистка с канибалски наклонности":

    " Е, Бойко за какво ходи в Иран ? "


    За да направи възможно строителството на " Белене " пред очите на мат'реяла ! Как ? " ... Не можем да продадем реактора на иранците, Русия ще строи там други АЕЦ и ние НЯМАМЕ ДРУГ ИЗБОР, освен ... да построим " Белене " " ...
    И, естествено никой няма да откраде и стотинка ... вервайте ми ... !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  60. 60 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    [quote#3:"oporna_to4ka"]Лошо.[/quote]

    Лошото е, че Бойко пак лъга и маза като дърт циганин! Сега ще започне да ни убеждава, че вместо да загубим 200 млн за неустойка, е по-добре да да похарчим 15 000-20 000 млн.(15-20 милиарда) и да построим тая напълно ненужна АЕЦ. Някои ще си напълнят гушите и за тях има смисъл да я строим, без значение, дали ще я построим. Всички останали ще плащат и наследниците им също.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  61. 61 Профил на pusnalisabanani
    pusnalisabanani
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Пак изопачен превод и подвеждащо заглавие с цел пропаганда и манипулация.
    "Сега българската страна е готова да предложи някакво оборудване на напълно приемлива цена. Проучваме това предложение".
    Къде тука се казва че не смятат да купуват реактор от нас? В изречението, от което изваждате откъс за заглавие, се твърди нещо съвсем друго - че няма реактори втора употреба. Ето какво пише в оригиналния източник:
    "Ръководителят на Иранската организация за атомна енергия Али Акбар Салехи изключи закупуването на реактори втора ръка от България за електроцентралата Бушер, като каза, че въпросът е напълно погрешен, защото ядрени реактори втора ръка няма."

  62. 62 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    [quote#5:"neznaiko.bg"] Не ви ли е срам толкова години да допускате кражби от този гьол?[/quote]

    Виждал ли си засрамени крадци? Такова чудо не съществува!!!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  63. 63 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Няма по - евтина и по - чиста енергия от атомната. Държава с АЕЦ е ядрена държава, което и гарантира сигурност, независимост и безопасност. След Фукошима на Меркел и трябваха малко повече от 3г. за да го разбере. Французи, канадци и американци отдавна го знаят. Басните за това, че няма къде да се реализира продукцията не вървят и пред продавачите на "Женския пазар". За разлика от ТЕЦ и ВЕЦ, АЕЦ може да произвежда точно толкова, колкото е нужно на пазара в определен момент. В Европа някои държави с "излишната" енергия зимата си отопляват пътищата, а нощно време ги осветяват....... В същите тези държави домакинствата колкото повече ток потребяват толкова по ниска цена плащат за това. Друг е въпроса, че покрай такива проекти в БГ хайдушки се краде, включително и когато продаваш една и съща стока на собствените си граждани по - скъпо/токът от АЕЦ/ отколкото на външните пазари. Това обаче са особености на националния спорт - крадене. На едро. За което ядрената енергетика няма вина.

  64. 64 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    [quote#12:"abdelhaqq"]това теме ще се протърка от галенето на един бюлюк световни религиозни авторитети.[/quote]

    Няма страшно! Всичко под темето е плътна кост, без кухини. Ще издържи.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  65. 65 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    Нема проблеми, за Баце е важно да продължи да разиграва топката и да текат по 170 000 евро на ден в руския джоб. Щото той не е русофил, не...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  66. 66 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1291 Разстроено

    Е що пък реакторът да е "втора ръка"? Нали е нов, новеничък, последна дума на на най-напредналата технология в света- рашката?
    Иранците какво ще си сложат в тяхната АЕЦ, ако не произведение на същата рашка технологична мисъл?

  67. 67 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#38] от "Realistic Cock":

    " А някой знае ли какво всъщност са доставили руснаците и какво " продава " боко ? "


    Боко продава лакърдии, но не на иранците, а на българския мат'реял ... Прави се всичко възможно, за да може да се строи " Белене ", ето защо Боко продава лакърдии ... !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  68. 68 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#57] от "Lemmy":

    И още нещо. Когато се доставят системи (машинни линии или сложни машини), доставката е извършена чак след монтажа, изпитването и пускането в експлоатация. Никой не купува котка в торба и единствената гаранция, че всички детайли са на мястото си е задействането на механизма. В нашия случай е налице обективна невъзможност за довършването на доставката, даже и нещото да е произведено и готово. В това е и тънкостта на арбитражното решение, което е задължило страните да се споразумеят къде ще бъдат монтирани и изпитани реакторите и дали това ще се случи изобщо. Особено важно за нас е, че сме осъдени да платим едновременно с изпълнение на задължението на руснаците за доставката.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  69. 69 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#40] от "пустиняк":

    " Овчаров в панделата - реакторът за скрап ! "


    Не само Овчаров ... Овчаров не е подписвал " на своя глава " ... Има още иного, много народец за панделата, ето защо трябва да имаме правосъден борд, така, както имаме валутен !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  70. 70 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    До коментар [#30] от "bez_ime2":

    Виж сега, качествата на реактора в случая нямат особено значение. Продавачът шумно хвали стоката си, обявява я за незаменима и т.н., а купувачът се мръщи и разправя, че боклуци не му трябват, че може да мине и без тях... Класически пазарлък - единият се стреми да вдигне колкото може цената, другият да я смъкне.

  71. 71 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 2012 Весело

    [quote#60:"quatro_4x3"]Лошото е, че Бойко пак лъга и маза като дърт циганин! Сега ще започне да ни убеждава, че вместо да загубим 200 млн за неустойка, е по-добре да да похарчим 15 000-20 000 млн.(15-20 милиарда) и да построим тая напълно ненужна АЕЦ.[/quote]
    Ето, "експертът" се е произнесъл. Остава само да му свалим шапка, хахах

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  72. 72 Профил на pusnalisabanani
    pusnalisabanani
    Рейтинг: 0 Неутрално

    [quote#66:"marsena"] що пък реакторът да е "втора ръка"?[/quote]
    Ами не е втора ръка, затова и човекът отговаря на журналистите че въпросът им е неправилен и не съществуват реактори втора ръка. А плювачите срещу Бойко Борисов веднага да го изведат като заглавие че нямали били намерение да купуват реактор от нас. Нищо че малко по-надолу пише, че проучват предложението.

  73. 73 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    До коментар [#68] от "Непукистка":

    Точно.

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#72] от "pusnalisabanani":

    Информацията този път е правилно преведена от руски. На руски е също така объркваща. Напълно е възможно да си прав, но ТАСС също са се постарали да омотаят достатъчно сюжета, за да не стане ясно. Не е предадено като интервю, от което би проличало дали отговарящият наистина коригира журналистическия въпрос.
    Този път не сме само изгубени в превода.

    Доброто е заразно
  76. 76 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 2012 Весело

    [quote#65:"Darth Plagueis"]Нема проблеми, за Баце е важно да продължи да разиграва топката и да текат по 170 000 евро на ден в руския джоб. [/quote]
    Нямате си адвокат в ДСБ да го разпитате, а Тончо? Всичкото ви е такова - въздух и пумпалщина.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  77. 77 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#52] от "Ф.Нинов":

    " Ами трябва да се види, какъв договор имат иранците с Атомстрои ... "


    Някой да е видял какво е подписвал Рум. Овч. ? И как според теб " да се види " какъв договор са подписвали иранците с Атомстрой ? Нали не се надяваш, че иранците ще предоставят на българската общественост онези сведения, които българските " ръководители " КРИЯТ ОТ НАС ... ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  78. 78 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    [quote#50:"пустиняк"]Това да ни е за урок! Никога повече на комуняги да не се възлагат преговори с Русия за каквито и да са проекти от национално значение. [/quote]
    Ами че те продължавата, никога не са спирали...

  79. 79 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#70:"luda_krava"] Продавачът шумно хвали стоката си, обявява я за незаменима и т.н., а купувачът се мръщи и разправя[/quote]
    Тук има още един играч в пазарлъка - производителят, който хвали стоката си като супер безаналогова, докато ни я натрапи, после тайничко убеждава иранците да не я вземат, за да ни остави с "уникалния " самовар и 160 000 € дневна глоба на шията ей- така от чисто братски , православни чувства.

  80. 80 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Все повече се пускат пропагандни статии,с цел черен ПР.А статията е доста тъпичка.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    sdg
  81. 81 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#73] от "Lemmy":

    Затова почнаха да се обсъждат различни варианти. Ако руснаците са готови, те ще ни заявят, че са готови да монтират. Ако пък дотогава не сме намерили трета страна - купувач, ние имаме избор - или да купим котка в торба (тоест да ги платим, без да са монтирани), или да намерим частен инвеститор, който да поеме риска и да ги монтира в Беляне, като на свой риск сключи договор с руснаците за довършване, доставки на гориво и ядрени отпадъци (май не ги изкупуват обратно вече), а накрая да се яви на пазара на електроенергия заедно с останалите участници.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  82. 82 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#53] от "Lemmy":

    Също така не знаем, откога текат неустойките?

    От момента на произнасяне на съда, или от момента на доставката?

    Имаме ли договор за строеж на площадката на АЕЦ, договор за монтаж и изпитание на оборудването, договор за отпадъците...

    Изобщо, сделката е сключвана от национални предатели в услуга на Русия. Няма нито един осъден, дори Овàров е представител на държавата в друг бизнес.

    Няма и един журналист да ги проуìчи и обясни тия" подробности" .

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  83. 83 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#72:"pusnalisabanani"] А плювачите срещу Бойко Борисов веднага да го изведат като заглавие че нямали били намерение да купуват реактор от нас.[/quote]
    Аз подозирам в дъното на тази драма масква, която натиска иранците да не вземат реактора , за да принудят боко или да строи белене заради оборудването или да бъде атакуван от новото ОФ и евентуално ошашавените българи да направят абсурден емоционален избор в ОФ-полза , подобнона британците.

  84. 84 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    Учудвам се наистина дали някой е повярвал на ''бомбата'', че Иран може да купи ядрен реактор от България? В предишен пост по темата казах ясно, че това не е проста работа. Освен това, Иран разполага с достатъчно възможности да реализира чисто нов проект, а не да адаптира нещо ''втора ръка''.

  85. 85 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#79] от "marsena":

    " ... после убеждава иранците да не я вземат, за да ни оставят с уникалния " самовар " ... "


    ... и да бъдем ПРИНУДЕНИ да строим " Белене " за да може хем да се крадат милиарди, хем да продължи зависимостта ни от руската енергийна мафия още 60-70 години - капан и за внуците ни !!!

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  86. 86 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    До коментар [#83] от "marsena":

    Точно така.
    За Атомстрой е по-изгодно да изградят два АЕЦа.
    Затуй НЕК са поръчали реакторите - за да се набута България с разходи и да няма възможност да спре проекта.
    Това е стар трик.
    Продават ти копче, а после и скъпия костюм към него.

  87. 87 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    [quote#83:"marsena"]Аз подозирам в дъното на тази драма масква[/quote]
    Ама разбира се, че е така! Всъщност, от статията не става ясно, че иранците отказват да купят реакторите. Точно обратното, те казват, че няма да ги купят, ако ние ги вземем от руснаците, а после им ги дадем. По всяка вероятност, както се случва и с нас, руснаците не са готови с техните реактори или ако са готови, те ги представят като наши. В това време Борисов е изложен на течение и може да бъде нападан за щяло и нещяло, включително от симпатизантите си, видно и от коментарите на умниците от ОФ-то по-горе.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  88. 88 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Имаше една приказка за лъжливото овчарче. Спомням си и една прекрасна история за Пинокио. Което ме подсети, че напоследък се забелязва видимо удължаване на носа на един бивш борец с пожарите.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  90. 90 Профил на kumovasrama
    kumovasrama
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Е, да де, иранците не са толкова луди, че да купуват железа - имат си. Ако става дума за реактори - руснаците ще им доставят нови и от по-висок клас. Това са си нашенски миши тупурдии.

  91. 91 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#83:"marsena"]Аз подозирам в дъното на тази драма масква, която натиска иранците да не вземат реактора , за да принудят боко или да строи белене заради оборудването или да бъде атакуван от новото ОФ и евентуално ошашавените българи да направят абсурден емоционален избор в ОФ-полза , подобно на британците.[/quote]




    [quote#39:"mr. wonderworld."]уснаците нямат никакъв интерес да се съгласяват на сделката. Имат да взимат пари и от нас, и от Иран.

    Но най- доброто за тях е, че сдобивайки се с реактор, ние трябва да го правим нещо. Не може да го нарежем на скрап.
    Веднага БСП, ДПС започват да повдигат въпроса за строеж на Белене.

    Много хора са работили по въпроса да може Русия здраво да хване България с атомни клещи. Всяка подробност е изпипана.[/quote]

    Тази ситуация разбира се , въобще не представлява интерес за т.н. прокуратура и т.н. главен прокурор!

    Във всяка нормална държава отговорните лица за това национално изнудване щяха да са следствени.

    Щеше да се разследва също и защо с годините бяха подписвани толкова много"анекси" към" договора" за Белене?

    И толкова много плащания от различни правителства?


    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  92. 92 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#89] от "pusnalisabanani":

    Ето заглавието в оригинал, няма никаква разлика с това в Дневник: "Иран не собирается покупать у Болгарии реакторы АЭС"

    Доброто е заразно
  93. 93 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1006 Любопитно

    До коментар [#89] от "pusnalisabanani":

    Е как го прочете от иранската агенция?

    Доброто е заразно
  94. 94 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Тука уж все водят анти руска пропаганда,но като им е изгодна руската информация,веднага цитират ТАСС.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    sdg
  95. 95 Профил на pusnalisabanani
    pusnalisabanani
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#92] от "dogwoman":

    Прочети пак коментар #89

  96. 96 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Явно и иранците не ядат доматите с колците и няма да успеем да им пробутаме реактори втора ръка. Ядецът остава пак у нас и нашите данъкоплатци ще покриват щетите, нанесени от губещи договори, подписани пак от нашите корумпирани политици. Само че няма кой да вкара в затвора тези тарикати, получили огромни комисионни за предателството си спрямо интересите на страната.

  97. 97 Профил на kumovasrama
    kumovasrama
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#85] от "niksan1":

    Вярно, Путин е виновен - пробутва ни някакъв си тъп реактор, който дори иранците не щат да купят. И изобщо гладна Русия, падащата рубла, снишаващите се цени на нефтогаза и даже опитът за преврат в Турция ни създават як беленски проблем. Само малцина виждат, че това е някаква проба на "матряла" и мерак за продължаващи кражби от страна на държавните ни мъже.

  98. 98 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Иранците казват . Руснаците каквото кажат......С една дума руснаците и иранците ще се разберат или няма да се разберат. Ако се разберат ще ни уведомят за сделката и колко дават. Ако ни оттърва добре , ако не, го купуваме и на склад. След това правим търг за проекта Белене. Ако стане добре, ако не стане ще си имаме реактор......на склад. Това са вариантите....Така или иначе приключваме с тази история и то много скоро.....

  99. 99 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#95] от "pusnalisabanani":

    Ясно, аз си помислих същото. Мислех дали не си намерил истинското интервю и пр.
    Отворих ИРНА, и там синопсис като в руската и бг версия.

    Доброто е заразно
  100. 100 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#87:"Непукистка"] руснаците не са готови с техните реактори или ако са готови, те ги представят като наши. [/quote]
    Нашите трябва да поискат първо да видят съществуват а ли ги изобщо тези реактори в реалния свят, и тогава да плащат наказателни лихви.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK